Da's lekker. Goede reden om geen zelfmoord bomaanslagen te plegen!quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:27 schreef pooier het volgende:
Nee, volgens mij moeten hun altijd "heel" begraven worden.
Dus jij wil weer als spermacel de grond inquote:Op donderdag 22 juli 2004 10:48 schreef succubus het volgende:
Ik ben geen Islamiet maar wel van mening dat een lichaam zo ter aarde moet gaan als het gekomen is. Geen orgaandonaties dus.
Betekent dat ook dat als je zelf een nieuw orgaan nodig hebt dat je dat weigert?quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:48 schreef succubus het volgende:
Ik ben geen Islamiet maar wel van mening dat een lichaam zo ter aarde moet gaan als het gekomen is. Geen orgaandonaties dus.
Dat noem ik nou egoïstisch, wacht maar tot jij een orgaan nodig hebt en helemal niks meer kan of zelfs op sterfen ligt.quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:48 schreef succubus het volgende:
Volgens mij wil de TS géén discussie over de wet of over het wél of geen donor zijn/worden.quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:05 schreef pooier het volgende:
[..]
Dat noem ik nou egoïstisch, wacht maar tot jij een orgaan nodig hebt en helemal niks meer kan of zelfs op sterfen ligt.
niet zo letterlijk nemenquote:Op donderdag 22 juli 2004 10:54 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
Dus jij wil weer als spermacel de grond in
JA.quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:00 schreef gargamel het volgende:
[..]
Betekent dat ook dat als je zelf een nieuw orgaan nodig hebt dat je dat weigert?
hupquote:Op donderdag 22 juli 2004 11:08 schreef succubus het volgende:
[..]
niet zo letterlijk nemen
[..]
JA.
serieus.
een bril modificeert mijn lichaam niet.quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:10 schreef Matamoros het volgende:
[..]
hup
wel consequent zijn en ook die bril niet opdoen, ook al ben je nog zo kippig
geen medicijnen nemen hoppa
als je chronisch ziek bent welquote:Op donderdag 22 juli 2004 11:12 schreef succubus het volgende:
[..]
een bril modificeert mijn lichaam niet.
medicijnen zijn hulpmiddelen, geen permanente vervangers.
Dat klopt. Er mag niets van de Islam.quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:09 schreef Matamoros het volgende:
zal wel weer niet mogen
er mag immers niets vd islam
wat voor tradities hebben jullie dan?quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat klopt. Er mag niets van de Islam.
Ik heb nooit gezegd dat wij tradities hebben. Moslims mogen namelijk niets en hebben ook geen traditie.quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:09 schreef Matamoros het volgende:
[..]
wat voor tradities hebben jullie dan?
'nou, dan gaan we heel gezellig met z'n allen allerlei dingen niet eten'
'en bij hele jonge jongens hakken we een stuk van de lul eraf'
hansje teeuwen![]()
Dus moslims mogen geen organen afstaan.quote:Afgeleid van de hierboven beschreven gevallen wordt de transplantatie van vitale organen, die levens kunnen redden, zoals het hart, lever, nieren of longen van een overleden persoon wiens bloed beschermt wordt, naar een ander persoon wiens leven ervan afhangt niet toegestaan Dit geldt zowel voor een moslim, een Dhimmi (burger van een Islamitische staat), een Mu'ahid (mensen die een verdrag hebben met een Islamitische staat) of een Musta'min (elk individu die de staat met toestemming binnenkomt)...
Hadden ze toen al orgaandonatiequote:Op donderdag 22 juli 2004 10:07 schreef Mr.Spock het volgende:
Mag je als moslim zijnde organen doneren? (Dus een donorcodocil invullen)
Los van of de Koran het wel of niet toestaat, zou jij als moslim je organen na je dood ter beschikking stellen?
"Het goddelijke oordeel over orgaantransplantatie".quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:07 schreef ernie09 het volgende:
edit: het mag dus wél, volgens onderstaande link.
http://www.student.tue.nl(...)antransplantatie.htm
Volgens mij bestaat deze wet al jaren. Ik weet nog dat we een jaar of 5 of 6 geleden formulieren thuisgestuurd kregen voor de donorregistratie waarin je automatisch Donor werd, tenzij je op het formulier kenbaar maakte dat je dit niet wil.quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:07 schreef Mr.Spock het volgende:
Er schijnt aan een nieuwe wet gewerkt te worden waarin iedereen automatisch donor is, tenzij je dit aangeeft niet te willen. In het buitenland doen ze dat al en dit leverde aanmerkelijk veel meer donoren op.
Mensen die niet doneren mogen wat mij betreft ook gewoon geweigerd worden als ZIJ een orgaan nodig hebben. Laat ons maar de mensen die sociaal zijn helpen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 21:47 schreef maartena het volgende:
Voor zover ik weet mogen moslims geen organen doneren. Dit is overigens niet alleen bij moslims zo, ook de Jehova's Getuigen willen niks doneren, en zij willen zelfs niks ontvangen. Ook zijn er strenge Christenen waarbij orgaan donatie niet toelaatbaar is, en ook het ontvangen ervan in kwestie wordt gesteld omdat men geen orgaan wil van een niet-Christen ofzoiets.....
Dat is niet het geval. Als je niets terug stuurde ben je géén donor.quote:Op donderdag 22 juli 2004 21:47 schreef maartena het volgende:
Volgens mij bestaat deze wet al jaren. Ik weet nog dat we een jaar of 5 of 6 geleden formulieren thuisgestuurd kregen voor de donorregistratie waarin je automatisch Donor werd, tenzij je op het formulier kenbaar maakte dat je dit niet wil.
Je kind zou zo maar geindoctrineerd zijn.quote:Ik weet in ieder geval het verhaal van een Jehova's getuige die enkele maanden na een bloedtransfusie (autoongeluk) zelfmoord pleegde met de bloedtransfusie als voornaamste reden in zijn afscheidsbrief.
Dus bij Jehova's mag euthenasie weer wel. Of heet het dan andersquote:Op zich moet je als ziekenhuis natuurlijk wensen respecteren, en in dit geval hadden ze de brief die hij bij zich droeg niet gelezen...... waarin stond God z'n werk te laten doen.
Idem.quote:
Wat mij betrefd: Haal mijn lichaam maar leeg als ik dood ben!En een ander orgaan is ook welkom als ik daardoor weer een jaartje of 15 erbij krijg!
Weet je dat dat in Nederland verboden is. Je mag géén eisen stellen aan de ontvangers van jouw organen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 21:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Mensen die niet doneren mogen wat mij betreft ook gewoon geweigerd worden als ZIJ een orgaan nodig hebben. Laat ons maar de mensen die sociaal zijn helpen.
Schandalig. Mensen die wegens religieuze redenen geen organen willen doneren hebben er zo te zien geen problemen mee om organen te ontvangen. Puur egoisme. Als je je eigen organen niet beschikbaar stelt, moet je ook niet verwachten dat iemand anders dat voor jou doet, punt.quote:Op donderdag 22 juli 2004 21:57 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Weet je dat dat in Nederland verboden is. Je mag géén eisen stellen aan de ontvangers van jouw organen.![]()
Maar je mag in Nederland geen eisen stellen aan de ontvangers van je organen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:19 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Schandalig. Mensen die wegens religieuze redenen geen organen willen doneren hebben er zo te zien geen problemen mee om organen te ontvangen. Puur egoisme. Als je je eigen organen niet beschikbaar stelt, moet je ook niet verwachten dat iemand anders dat voor jou doet, punt.
Alleen zakken met varkensvet zouden ze wel afschrikken.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:22 schreef HarigeKerel het volgende:
Moslims doen zelf niet aan donatie, dan kom je niet compleet in de hemel ofzoiets was het, dat lijkt ze alleen niet te stoppen zich op te blazen in bussen.
Ik dacht van 72.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:24 schreef MarSuperstar het volgende:
Even offtopic over die zelfmoordaanslagen enzo:
Ik meende ooit gehoord te hebben dat je je dan opoffert voor je geloof, dus aan Allah. Dan kom je hoe dan ook in de hemel en krijg je 77 maagden ter beschikking [Iets meer of minder kan ook, het waren er véél]. Ik weet niet of dat waar is of niet, dus als ik het fout heb, corrigeer me maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |