quote:maar ik vind ook dat het niet alleen de schuld is van die honden,
TS probeert ook niet de honden de rekening te laten betalen, maar hun eigenaar. Deze honden hadden al eerder de kat aangevallen, deze meneer was al gewaarschuwd, maar liet toch zijn honden los. Het was dus geen "ongeluk".quote:als jij besluit je kat buiten te laten, heb je ook maar te accepteren dat er ongelukken mee gebeuren
Als je kat vaker aangevallen wordt, dan ben je als eigenaar dus ook 'gewaarschuwd'. Dus zou je kunnen besluiten om het beest maar binnen te houden.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 17:12 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
TS probeert ook niet de honden de rekening te laten betalen, maar hun eigenaar. Deze honden hadden al eerder de kat aangevallen, deze meneer was al gewaarschuwd, maar liet toch zijn honden los. Het was dus geen "ongeluk".
Volgens de flora en fauna wet mogen katten niet zomaar naar buiten.quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:17 schreef Rizzz het volgende:
Nu heb ik ergens gehoord of gelezen dat katten officieel ook niet buiten los mogen lopen, maar dat het door iedereen door de vingers wordt gezien (omdat je een kat niet zo makkelijk kan uitlaten). Is dit eigenlijk waar? Als dat waar is, dan mag onze kat toch wel in onze voortuin loslopen (want daar was ze toen ze werd aangevallen)? En kunnen wij dan van de eigenaar eisen dat hij de rekening betaald (omdat het zijn honden zijn die los liepen en bovendien op privé terrein bevonden)?
Niet alleen jagers schieten katten dood. Boeren hebben er ook een handje van. Dus let op de kat en laat het beestje zeker niet vrij in een buitengebied.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 17:31 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Volgens de flora en fauna wet mogen katten niet zomaar naar buiten.
[shit harryP was me voor]
Bijvoorbeeld jagers mogen zomaar katten in het natuur neerschieten. In nederland is naar schatting zo'n 100000 weggelopen en verwilderde katten. Een persoon had een keer een jager aangeklaagd, hij had zijn kat doodgeschoten, maar de rechter gaf de jager gelijk omdat hij gewoon zijn werk deed en de eigenaar zomaar de kat buiten liet laten lopen.
Sowieso als iemand katten buiten laat lopen richt het veel schade aan de natuur. Waarom dacht je dat de laatste 10 jaar er zoveel minder vogeltjes zoals huismussen zijn? Ik raap rond april elke dag een dode vogel uit mijn tuin.
Jouw reactie: pragmatisch. De mijne: principieel. Wanneer het mij zou overkomen gingen mijn katten ook niet meer naar buiten, overigens. (gaan ze nu al niet) Deze kat gaat wel naar buiten, maar dat betekent nog niet dat die meneer zijn honden er dan maar op los mag laten. Ik ben er gewoon nogal boos over dat er mensen zijn die een gewonde kat minder erg vinden dan het aanlijnen van hun hond.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 17:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als je kat vaker aangevallen wordt, dan ben je als eigenaar dus ook 'gewaarschuwd'. Dus zou je kunnen besluiten om het beest maar binnen te houden.
Principieel gezien moeten dan zowel katten als honden aangelijnd worden.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Jouw reactie: pragmatisch. De mijne: principieel.
Gatverdamme wat een schijtmening houd jij er op na. En dat nog wel voor een dierenarstassistente. "Ik houd mijn katten ook binnen, blahblah". Toen ik mijn kat kreeg woonde ik bij mijn ouders, waar hij niet naar buiten mocht. Het beest was altijd chagerijnig, viel altijd iedereen aan en was zo sloom als maar zijn kan. Zodra ik bij mijn ouders weg mocht, ging hij gelijk lekker naar buiten en hij is ontzettend opgeknapt. Het is gewoon een leuke, normale kat nu zonder gedragsproblemen. Als je een kat neemt moet je hem een beetje zijn gang laten gaan en niet gedwongen binnenhouden. Dan moet je geen kat nemen. Je neemt ook geen hond om hem vervolgens binnen te houden. Bwah, ik ben blij dat jij niet mijn dierenartsassistente bent.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 11:23 schreef sillyzappa het volgende:
hoi, ik ben zelf dierenartsassistente, en ik weet niet hoe dit volgens de wet geregeld is, maar ik vind ook dat het niet alleen de schuld is van die honden, inderdaad, die moeten aangelijnd zijn binnen de bebouwde kom.
als jij besluit je kat buiten te laten, heb je ook maar te accepteren dat er ongelukken mee gebeuren. Ik vind het raar, dat mensen hun huisdieren, waar ze meestal veel van houden zomaar zonder toezicht buiten laten lopen. Dat is vragen om.
We krijgen hier geregeld katten binnen die aangereden zijn, gevochten hebben met buurkatten/honden, tussen het kantelraam van de buren zijn gekomen, vergiftigde muizen hebben gegeten enz. enz. enz. Allemaal heel vervelende zaken,die niet gebeurd waren als de betreffende kat binnen gehouden was.
Bewijs zowieso maar eens dat de aanval op jouw kat op jouw terrein is gebeurd, en is uitgevoerd door die honden,tenzij je dat op video hebt kun je denk ik niets declareren.
Mijn eigen twee katten komen in ieder geval niet buiten, veel te gevaarlijk, ik stuur mijn hond ook niet onaangelijnd de straat op.
De meeste mensen die hun kat naar buiten sturen doen dat "omdat het nu eenmaal dieren zijn die moeten kunnen jagen, en omdat het onnatuurlijk is ze binnen te houden".
Echt een non-argument vind ik, voor alle andere huisdieren is het ook onnatuurlijk ze binnen te houden.
Als katten naar buiten mogen zonder toezicht vind ik dat honden ook onaangelijnd door de buurt mogen kuieren, lekker een beetje in andermans tuin poepen, eventueel wat kleinere diersoorten vangen, honden zijn tenslotte ook jagers.
Chagrijnige kat viel altijd iedereen aan, maar is toch een normale kat zonder gedragsproblemen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gatverdamme wat een schijtmening houd jij er op na. En dat nog wel voor een dierenarstassistente. "Ik houd mijn katten ook binnen, blahblah". Toen ik mijn kat kreeg woonde ik bij mijn ouders, waar hij niet naar buiten mocht. Het beest was altijd chagerijnig, viel altijd iedereen aan en was zo sloom als maar zijn kan. Zodra ik bij mijn ouders weg mocht, ging hij gelijk lekker naar buiten en hij is ontzettend opgeknapt. Het is gewoon een leuke, normale kat nu zonder gedragsproblemen. Als je een kat neemt moet je hem een beetje zijn gang laten gaan en niet gedwongen binnenhouden. Dan moet je geen kat nemen. Je neemt ook geen hond om hem vervolgens binnen te houden. Bwah, ik ben blij dat jij niet mijn dierenartsassistente bent.
En vind je 't vreemd dat een kat het in z'n natuurlijke habitat beter doen dan in huis ? Maar als 'ie dan z'n natuurlijke vijanden tegenkomt, dan is 't zeker weer niet goed ?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gatverdamme wat een schijtmening houd jij er op na. En dat nog wel voor een dierenarstassistente. "Ik houd mijn katten ook binnen, blahblah". Toen ik mijn kat kreeg woonde ik bij mijn ouders, waar hij niet naar buiten mocht. Het beest was altijd chagerijnig, viel altijd iedereen aan en was zo sloom als maar zijn kan. Zodra ik bij mijn ouders weg mocht, ging hij gelijk lekker naar buiten en hij is ontzettend opgeknapt. Het is gewoon een leuke, normale kat nu zonder gedragsproblemen. Als je een kat neemt moet je hem een beetje zijn gang laten gaan en niet gedwongen binnenhouden. Dan moet je geen kat nemen. Je neemt ook geen hond om hem vervolgens binnen te houden. Bwah, ik ben blij dat jij niet mijn dierenartsassistente bent.
Als dierenarts assistente moet je toch weten dat er 2 soorten katten zijn: binnenkatten en buitenkatten. Sommige katten hou je gewoon niet binnen. En jah, het is dan het risico van de eigenaar als er wat gebeurd. En de een gezonde / fitte kat kan de gemiddelde hond prima aan. Katten zijn gemener, wendbaarder, leniger en schieten zo een boom in.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 11:23 schreef sillyzappa het volgende:
hoi, ik ben zelf dierenartsassistente,
[...]
We krijgen hier geregeld katten binnen die aangereden zijn, gevochten hebben met buurkatten/honden, tussen het kantelraam van de buren zijn gekomen, vergiftigde muizen hebben gegeten enz. enz. enz. Allemaal heel vervelende zaken,die niet gebeurd waren als de betreffende kat binnen gehouden was.
Niet echt een kattenliefhebber denk ikquote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:01 schreef Fliepke het volgende:
Groot gelijk, die zogenaamde buitenkatten verzieken voor Miljoenen aan plantjes etc in Nederland doordat ze geen kattebak gewent zijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:01 schreef Fliepke het volgende:
wat een gelul over binnen en buitenkatten, tis echt weer een standaardsmoes van kattenbezitters die hun beest buiten laten lopen. Ik hoop dat er nog eens echte kattenvangers komen in Nederland die flink boetes uitdelen, en als het beestje niet kunnen identificeren dat ze het gewoon laten inslapen....
Deze posting is om te lachen .quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:31 schreef The_Coach het volgende:
[..]
Groot gelijk, die zogenaamde buitenkatten verzieken voor Miljoenen aan plantjes etc in Nederland doordat ze geen kattebak gewent zijn.
Wat je lachen vindt 1000 Euro aan planten naar de kloten door een paar klote katten.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:35 schreef Juup© het volgende:
[..]
Deze posting is om te lachen![]()
Rij jij auto?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:36 schreef The_Coach het volgende:
[..]
Wat je lachen vindt 1000 Euro aan planten naar de kloten door een paar klote katten.
Nee ik ben vanavond BOB.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Rij jij auto?
Wat als dat nou niet volledig werkt.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:38 schreef Rizzz het volgende:
1000 euro aan planten en dan heb je nog geen eens geld om wat kattenkruid te kopen?
Dus jij rijdt auto. Hoeveel schadelijke gassen denk jij dat een gemiddelde personenauto per jaar uitstoot? Volgens mij is dat genoeg om meer dan ¤1000.- euro aan pisbloemen te verneuken.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:38 schreef The_Coach het volgende:
[..]
Nee ik ben vanavond BOB.![]()
![]()
Als je nou zo graag je plantjes wilt beschermen bouw je er maar iets omheen (gaas is al voldoende). Buitenkatten horen gewoon buiten! Punt..?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:41 schreef The_Coach het volgende:
Wat als dat nou niet volledig werkt.
Beetje offtopic om aan te geven dat katten gewoon vrij buiten mogen lopen, maar okquote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:50 schreef Juup© het volgende:
Als jij op benzine rijdt en ongeveer 20000 km per jaar rijdt aan een verbruik van gemiddeld 1 op 11, dan produceert de auto zo'n 193 ton CO2 per jaar. Daar zijn ruim 190 volwassen grote bomen voor nodig om dat af te breken. Dus jij kunt wel uitreken dat die kutplantjes dat niet aan kunnen. Kortom dan sloop jij meer dan ¤1000.- aan planten.
Je lult wel anders als ze het bij jouw doen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:48 schreef Rizzz het volgende:
[..]
Als je nou zo graag je plantjes wilt beschermen bouw je er maar iets omheen (gaas is al voldoende). Buitenkatten horen gewoon buiten! Punt..?
ach... beetje extra mest erbij kan ook geen kwaadquote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:52 schreef The_Coach het volgende:
Je lult wel anders als ze het bij jouw doen.![]()
![]()
Probleem is dat dat jouw keuze is, als ik katten zou hebben heb ik er ook geen probleem mee, maar als die niet van mij zijn wel.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:55 schreef Rizzz het volgende:
[..]
ach... beetje extra mest erbij kan ook geen kwaadNee, maar onze buurkat heeft wel een paar keer op ons grasmat gepist waardoor dat stukje geel begon te worden. Nou en? Dan vervang je dat stukje toch weer? Zo'n kat weet niet beter!
Bedankt... het gaat maar om een paar tientjes, maar gaat vooral om het principe.quote:Op zondag 25 juli 2004 00:01 schreef The_Coach het volgende:
kat en de hond, aangezien het het woord is van de getuige tegen de baas van de hond.
Succes in ieder geval
[offtopic]quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:50 schreef Juup© het volgende:
Als jij op benzine rijdt en ongeveer 20000 km per jaar rijdt aan een verbruik van gemiddeld 1 op 11, dan produceert de auto zo'n 193 ton CO2 per jaar. Daar zijn ruim 190 volwassen grote bomen voor nodig om dat af te breken. Dus jij kunt wel uitreken dat die kutplantjes dat niet aan kunnen. Kortom dan sloop jij meer dan ¤1000.- aan planten.
En de miljoenen vogeltjes? Is dat ook om te lachen??quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:35 schreef Juup© het volgende:
[..]
Deze posting is om te lachen .
Dus omdat je zelf veel uitstoot aan CO2, mag je kat dat ook. OH PLEASE!quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:50 schreef Juup© het volgende:
Dat je een kat niet onder controle kunt houden is gewoon een feit. Een kat heeft zijn eigen karakter en een eigen wil.quote:Op zondag 25 juli 2004 20:29 schreef Fliepke het volgende:
Maar ja, dan komt iedere kattenliefhebber weer aan met het feit dat je katten niks kan leren...
Dus tja, het is in iedere kattentopic hetzelfde...
De kattentegenstander zegt wat, wat dan door de kattenfans wordt afgeblaft die hun eigen kat niet onder controle hebben.
Hier ben ik het helemaal mee eens (zelf ook 2 katten). Als iedereen nou zelf zijn dieren binnen/aangelijnd houd of dat nu honden/katten/konijnen of voor mij part goudvissen zijn heb je ook geen last van dit soort toestanden!quote:[b]Op vrijdag 23 juli 2004 11:23 schreef sillyzappa het volgende:[/b
Mijn eigen twee katten komen in ieder geval niet buiten, veel te gevaarlijk, ik stuur mijn hond ook niet onaangelijnd de straat op.
De meeste mensen die hun kat naar buiten sturen doen dat "omdat het nu eenmaal dieren zijn die moeten kunnen jagen, en omdat het onnatuurlijk is ze binnen te houden".
Echt een non-argument vind ik, voor alle andere huisdieren is het ook onnatuurlijk ze binnen te houden.
Als katten naar buiten mogen zonder toezicht vind ik dat honden ook onaangelijnd door de buurt mogen kuieren, lekker een beetje in andermans tuin poepen, eventueel wat kleinere diersoorten vangen, honden zijn tenslotte ook jagers.
Oh jah... hou jij je (toekomstige) kinderen dan ook binnen om te zorgen dat ze niets kan overkomen?quote:Op maandag 26 juli 2004 19:44 schreef sabyne het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens (zelf ook 2 katten). Als iedereen nou zelf zijn dieren binnen/aangelijnd houd of dat nu honden/katten/konijnen of voor mij part goudvissen zijn heb je ook geen last van dit soort toestanden!
Ik vergelijk eventuele toekomstige kinderen niet met dieren als je het niet erg vind!!!quote:Op maandag 26 juli 2004 21:18 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Oh jah... hou jij je (toekomstige) kinderen dan ook binnen om te zorgen dat ze niets kan overkomen?
Ik vind het niet erg hoor... als je maar in gedachten houdt dat er wel mensen zijn die hun huisdieren als familie beschouwen. In het ergste geval zelfs als kinderen ja. En het binnenhouden van een huisdier wat naar buiten wil is voor hun hetzelfde als het binnenhouden van een kind wat buiten wil spelen.quote:Op maandag 26 juli 2004 23:24 schreef sabyne het volgende:
Ik vergelijk eventuele toekomstige kinderen niet met dieren als je het niet erg vind!!!![]()
![]()
![]()
Een klein kind laat je toch nooit zonder toezicht buiten en daar kun je je huisdier dan maar het beste mee vergelijken(als iiemand het met familie wil vergelijken),een kind kun je opvoeden dat het moet uikijken voor verkeer etc.zodat ie dat begrijpt als ie ouder is.Een dier kun je niet opvoeden als een kind/mens zodat ze altijd een klein kind blijven zeg maar.De eigenaren zijn verantwoordelijk voor hun dieren net zoals ouders dat zijn voor (kleine)kinderen.Dus ja een klein zou ik binnen houden of ik zou mee gaan als het buiten(of waar dan ook) niet veilig genoeg is. maargoed ik blijf het geen vergelijking vinden...quote:Op maandag 26 juli 2004 23:46 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg hoor... als je maar in gedachten houdt dat er wel mensen zijn die hun huisdieren als familie beschouwen. In het ergste geval zelfs als kinderen ja. En het binnenhouden van een huisdier wat naar buiten wil is voor hun hetzelfde als het binnenhouden van een kind wat buiten wil spelen.
Zelf vind beschouw ik huisdieren niet als kinderen, maar wel als familie. Je bent er mee opgegroeid en maken deel uit van je leven. We hebben laatst onze kat nog in moeten laten slapen. Ik ben daar gewoon een week van ondersteboven geweest.
Begrijpend lezen is blijkbaar erg moeilijk.quote:Op zondag 25 juli 2004 20:29 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dus omdat je zelf veel uitstoot aan CO2, mag je kat dat ook. OH PLEASE!
Het blijft gewoon natuurlijk zo dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen kat, en als je die dan los laat lopen. Laat je jou beestje waar je zoveel om geeft een bepaald risico lopen... En dan de boel proberen goed te praten dat de kat wel naar buiten moet, want anders wordt hij binnen gek. Neem dan alsjeblieft geen kat, je kan er blijkbaar niet mee omgaan. En als dat beestje dan zogenaamd een dergelijk "karakter" heeft, dan moet je dat beest dat maar eens afleren.
Maar ja, dan komt iedere kattenliefhebber weer aan met het feit dat je katten niks kan leren...
Dus tja, het is in iedere kattentopic hetzelfde...
De kattentegenstander zegt wat, wat dan door de kattenfans wordt afgeblaft die hun eigen kat niet onder controle hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |