Hier in de Achtse Barrier was het erger als met koninginnen dag. De halve Fransebaan stond blank, maar dan ook echt blank (water stond tot de stoeprand). En ik moest natuurlijk net mijn broer in het centrum ophalen net na dit weer. Maar gelukkig na een aantal keer omrijden vanwege blanke kruispunten en door hoogwater te rijden heb ik hem toch kunnen bereikenquote:Op woensdag 21 juli 2004 21:04 schreef biawa het volgende:
[..]
In Eindhoven zuid was het toch wel ietjes minder erg dan toen met Koninginnedag. Toen stond echt de hele Aalsterweg van gevel tot gevel blank, nu was het nog gewoon berijdbaar i.p.v. bevaarbaar.
@djbambam: Ik weet waar jouw huis woont!(sorry, altijd al tegen iemand willen zeggen)
Zoiets had ik zaterdag dus, alleen dan misschien beetje heftiger.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
De foto's van rond 20.15 uur vanavond:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
woei.. ik houd het in de gatenquote:Op woensdag 21 juli 2004 21:22 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Het is nog moeilijk te zeggen wat er morgen precies gaat gebeuren, er ligt namelijk een rug van een hogedrukgebied in de buurt. Die zorgt er morgenoverdag voor dat de buienvorming wat onderdrukt wordt. In de avond komt er dan een thermische vore over het land die de buiigheid laat opleven.
Laten we ervan uitgaan dat het morgen de hele dag zonnig is, 24 graden in het westen, 29 in het oosten. Morgen in de namiddag of avond de eerste buitjes die dan ontstaan en uitgroeien tot zware onweersbuien. Vandaag begon dat rond 15:00 uur, morgen, zoals het er naar uitziet pas na 18:00 uur. Maar goed, zoals Helga zei bij het weer daarnet: Houdt de berichten morgen goed in de gaten.
Oh ja...morgen dan ook kans in Zuid Holland !
Ach zal bij ons wel weer tegenvallen net als gewoondelijk.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Vergeet het spannende helemaal te zeggen
Morgen als het hier max 29 graden wordt, is het 36 in Zuid- en 32 in Midden Frankrijk. Daar ontstaan dan rond 16:00 uur onweersclusters die samensmelten tot een MCS !! En dat ding komt in de late avond en nacht over Nederland heen. Dus eerst wat losse buitjes, daarna de klapper
Het lijkt hier wel het "de atmosfeer staat op ontploffen in Eindhoven"-topic.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:26 schreef Mr-Z het volgende:
[..]
Hier in de Achtse Barrier was het erger als met koninginnen dag. De halve Fransebaan stond blank, maar dan ook echt blank (water stond tot de stoeprand). En ik moest natuurlijk net mijn broer in het centrum ophalen net na dit weer. Maar gelukkig na een aantal keer omrijden vanwege blanke kruispunten en door hoogwater te rijden heb ik hem toch kunnen bereikenMaar het was weer een ellende hoewel ik het ook wel cool vind
ben benieuwd als ik over 1,5 week in Polen zit wat voor (on)weer ik dit jaar kan verwachten. Vorig jaar ging 't een paar uur HEEL hard tekeerquote:Op woensdag 21 juli 2004 21:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Toch fantastisch he.......... 2 draaiende wasmachines ( zuid van Ijsland en West Rusland) en wij zitten er tussen in met ontploffende wolken (vooral oost Polen)
zie het hier:
http://wind.met.fu-berlin(...)h=10&playmode=Endlos
Interessant apparaatje.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
http://www.weershop.be/weerstation%20matrix.htm
Lijkt me wel wat
Nou de trend is al gezet !! Neem maar veel Flash kaarten en een bliksemafleider mee !quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
ben benieuwd als ik over 1,5 week in Polen zit wat voor (on)weer ik dit jaar kan verwachten. Vorig jaar ging 't een paar uur HEEL hard tekeer.
Cool om te zienquote:Op woensdag 21 juli 2004 21:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Toch fantastisch he.......... 2 draaiende wasmachines ( zuid van Ijsland en West Rusland) en wij zitten er tussen in met ontploffende wolken (vooral oost Polen)
zie het hier:
Idd jammer, bij mij kan het makkelijkquote:Op woensdag 21 juli 2004 21:40 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Interessant apparaatje.
Alleen jammer dat ik hier die windvaan nergens kwijt kan (woon in een flat) anders had er hier ook een gestaan
De Kijkshop heeft hem ook namelijk, maar dan voor 350 euro.
Daar heb ik zaterdag een stationnetje van Cresta gehaald, werkt ook goed.
Wat het weer morgen betreft:
Ik hoop dat die zware buien Flevoland een beetje met rust laten totdat mijn tent staat
Dat klinkt erg spannend!!quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Vergeet het spannende helemaal te zeggen
Morgen als het hier max 29 graden wordt, is het 36 in Zuid- en 32 in Midden Frankrijk. Daar ontstaan dan rond 16:00 uur onweersclusters die samensmelten tot een MCS !! En dat ding komt in de late avond en nacht over Nederland heen. Dus eerst wat losse buitjes, daarna de klapper
In 48-plaatjes is het nog mooier te zien!quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:37 schreef Oom_Agent het volgende:
zie het hier:
Ja inderdaad, daarop is de dagelijkse gang goed te zien. In de nacht afnemende buien, bewolking verdwijnt en als je goed oplet zie je de kleuren van het vaste land wat grijziger worden. Dat is geen mist maar warmteuitstraling. Deze satellietbeelden laten ook warmte zien. Wanneer de zon vanuit het oosten opkomt zie je het vaste land zwart kleuren en de bewolking daarna snel toenemen. Behalve in het vochtloze woestijn landschap en het Midden Oosten.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:51 schreef plankie het volgende:
In 48-plaatjes is het nog mooier te zien!
Jij ook !!!quote:btw: gefeliciteerd met t schouderklopje!
www.weeronline.nlquote:Op woensdag 21 juli 2004 22:05 schreef kree het volgende:
SpeedyGJ, waar haal jij die radarbeelden vandaan?
Kijk maar uit, straks heb jij nog een dikke donderbui in je kamerquote:Op woensdag 21 juli 2004 22:07 schreef plankie het volgende:
* SpeedyGJ gooit de ramen hier maar es open, koelt lekker af buiten, binnen was het tot zonet benauwd
Yupquote:Op woensdag 21 juli 2004 22:18 schreef plankie het volgende:
beloofd??!?!
lolquote:Op woensdag 21 juli 2004 22:21 schreef plankie het volgende:
wauw!
wacht even, pak ik m'n camera d'r weer bij
[end of slowchat]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |