Ik weet niet wat voor camera het is, maar meestal moet je er maar mee leren leven. Als het bij al je lenzen is dan zit het dus ergens in je zoeker. Nu heb ik nooit spiegelreflexen uit elkaar gehaald en bij een compact is dat vanzelfsprekend heel anders, maar bij een compact is het in ieder geval een heidens karwei om ze eruit te halen. Zitten een aantal lensjes enzo in en daar kunnen ze allemaal tussen zitten. Bij pentax probeerden we ze weg te spuiten met wat lucht. Anders ff kijken hoe groot ze zijn en als ze niet al te groot zijn lekker laten zitten. Nu verwacht ik dat dat bij een spiegelreflex veel makkelijker in elkaar zit aangezien de spiegel en matglas enzo het meeste werk doen, maar uit elkaar halen is dan weer een heel ander verhaal.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:07 schreef skiczukie het volgende:
Nu nog een vraagje wat ik toch minder leuk kan noemen; er zitten twee stipjes in mijn zoeker. Ik heb gecontstateerd dat het níet aan de lens lag, maar de zoeker in de body. Wat nu? Zie ik dat straks op al mijn foto's? Hoe kan ik ze weghalen?
Via ICQ...quote:Op zondag 20 februari 2005 17:16 schreef skiczukie het volgende:Pentax MG. Hoe ga je dat informeren?
Ik zoek ook nog een draadontspanner. Waar heb je die van jou gevonden?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:07 schreef skiczukie het volgende:
Vandaag was weer eens een 'ik besteed geld aan mijn oude Pentax'-dag. Heb een 80mm-200mm lens gekocht (dat is dus .. telelens dacht ik??) voor 35 euro. Daarbij nog een ontspandraad, geel filter voor de mooie wolkeffecten en een ster-filter. Totaal, 60 euro. Duur?
20 maart, Houtenquote:Op maandag 21 februari 2005 01:10 schreef Oosthoek het volgende:
Sowieso zou het wel leuk zijn om zo nu en dan eens tussen onderdelen te neuzen. Weet iemand waar er geregeld spul aangeboden wordt?
Heei, thnx!quote:Op zondag 20 februari 2005 18:19 schreef qltel het volgende:
[..]
Via ICQ...Ik heb zelf bij de serviceafdeling van Pentax gewerkt, en familie van mij werkt er nog. Ik heb zelf alleen compact-camera's hersteld, dus van SLR's weet ik de details niet echt meer (het is ook al 6 jaar geleden dat ik er werkte)..
Okee, zit alleen een matglas, prisma en olulairlensje in. Alleen vuil op het matglas zie je, en als je de lens eraf haalt, zie je het matglas zo zitten.
Beetje blazen moet dus genoeg zijn. NIET gaan poetsen, het matglas is niet krasbestendig. Beste even blazen met een blaasbalgje.
Kijk uit met busjes perslucht, zit vaak vochtdeeltjes in en wat je bespuit bevriest erg snel met condens als gevolg.
Succes.... (en mocht je in de buurt van Breda komen dan kun je het ook laten doen, dit soort dingen doen ze gratis voor je..)
Een fotografiewinkel.quote:Op maandag 21 februari 2005 01:10 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ik zoek ook nog een draadontspanner. Waar heb je die van jou gevonden?
Sowieso zou het wel leuk zijn om zo nu en dan eens tussen onderdelen te neuzen. Weet iemand waar er geregeld spul aangeboden wordt?
Bij Foto Talens in Rotterdam hebben/hadden ze er 1 voor m'n Spotmatic.quote:Op maandag 21 februari 2005 01:10 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ik zoek ook nog een draadontspanner. Waar heb je die van jou gevonden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |