Ik zou hem op iso 400 zetten,echt heel veel maakt het voor zw/w films op C-41 basis niet meer uitquote:Op woensdag 15 september 2004 22:52 schreef skiczukie het volgende:
Kee, ik heb er dus echt nog geen verstand van. Het model is dus Pentax MG (dacht dat een model altijd een nummer heeft). Ga morgen of overmorgen het rolletje volschieten en kijken wat er uitkomt. Ik heb er nu trouwens een ILFORD XP2 Super 400 B/W inzitten. De camera staat op 200. Maakt dat nog wat uit?
Er staat met koeieletters MG voorop de body en dat is dus inderdaad ook het type. Een automaat met diafragmavoorkeuze en zonder volledig handmatige instelling. De MG was een van de reincarnaties van de ME die grotendeels dezelfde specificaties had.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:36 schreef skiczukie het volgende:
Hoi, ik heb deze Pentax van mijn vader geleend. Wat is dit voor model? Of waar kan ik dit zien? Goede lens?
[afbeelding]
[afbeelding]
U is welkomquote:Op woensdag 15 september 2004 22:59 schreef skiczukie het volgende:
Ok, bedankt fotoloog!
Dat je geen foto's ziet is volkomen normaal, het latente beeld moet eerst ontwikkeld worden.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:32 schreef skiczukie het volgende:
Hmmm, wat een camera zeg. Ik heb gisteravond het rolletje erin gezet. Nu heb ik foto's gemaakt, 22 stuks. Toen ging ie niet verder. Dus ik wil hem terugrollen met zo'n hendeltje. Maar het filmpje is van de pinnetjes geschoten ofzo? En nu is dus de film verneukt omdat ik de klep open heb gemaakt, ik dacht namelijk dat ie ingerold was. Wat heb ik verkeerd gedaan? Op de film zie je trouwens ook geen foto's, of is dat normaal?
Die ouwe Pentaxen kunnen wel wat hebbenquote:Op donderdag 16 september 2004 16:42 schreef skiczukie het volgende:
Ok. Daar was dat knopje dus voor. Camera is toch niet beschadigd door dit niet indrukken van dat knopje?
Yep. Bezitter van een Z20, Espio 105WR, Espio 115 en een E-200. En ex-camerareparateur bij Pentax...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 21:04 schreef aerodread het volgende:
of nog meer bezitters van pentax camera;s aanwezig op dit forum?
Wat voor optiek zoek je,standaard,tele,groothoek,zoom?quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:31 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb nu ook een oude Pentax, inclusief 3 filters, maar zonder lens
mn moeder heeft 'em voor me meegenomen, er lagen er nog wel meer, maar bij deze zat een hele mooie tas, daarom heeft ze deze mee genomen. Een Pentax Spotmatic.
het is deze:
[afbeelding]
Wat voor lens moet ik hier voor kopen? Het lieft zo goedkoop mogelijk natuurlijk, ben ook maar een arme student.
Er zit ook een luxe tas/koffer bij, van leer, of iets dat er op lijkt. Met een handleiding voor de camera, wat tips voor fotograferen enzo. Heel cool, ik kan niet wachten om foto's te maken
¤ 10quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:57 schreef super-muffin het volgende:
Wat zou je er voor willen hebben?
zoals ik al eerder aangaf in mn edit is dat ik niets hoor als ik op de ontspanningsknop druk. Ook de selftime ding beweegt niet
Wat bedoel je met dat transporteren > ontspannen
Wat ga je met een rolletje doen zonder lensquote:Op vrijdag 5 november 2004 20:06 schreef super-muffin het volgende:
oeh, gelukkig, hij maakt geluid als ik op de knop druk.
morgen even een rolletje kopen en ik mail je nog over die lens!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |