abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20750139
Even de feiten op een rij:
Datum: 20-07-2004
Tijd: 16:45

Wat er gebeurde:
Ik rij de bebouwde kom binnen, Komt een donkerblauwe Reault Clio mij tegemoet en rakelings voorbij. Ik schat de snelheid op 65km/h Schiet mij opeens te binnen dat ik drie kinderen op stepjes zag staan. Ik kijk door m'n spiegel en zie dat de coureur ook deze op een haar na heeft gemist, en zijn weg vervolgt richting Tholen, met het gas tegen de bodem.

Ik stond op het punt om om te keren en de achtervolging in te zetten, al is het alleen maar om het kenteken te kunnen achterhalen.
Ik ben hiervan afgezien omdat:
1. ik dan zelf geen haar beter ben
2. de bus waar ik in rij deze opgefokte eikel niet bij kan houden.

M'n bloed had het kookpunt bereikt.
het borrelt trouwens nog steeds.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_20750320
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:11 schreef Ridocar het volgende:

Wat er gebeurde:
Ik rij de bebouwde kom binnen, Komt een donkerblauwe Reault Clio mij tegemoet en rakelings voorbij. Ik schat de snelheid op 65km/h Schiet mij opeens te binnen dat ik drie kinderen op stepjes zag staan. Ik kijk door m'n spiegel en zie dat de coureur ook deze op een haar na heeft gemist, en zijn weg vervolgt richting Tholen, met het gas tegen de bodem.

Ik stond op het punt om om te keren en de achtervolging in te zetten, al is het alleen maar om het kenteken te kunnen achterhalen.
Ik ben hiervan afgezien omdat:
1. ik dan zelf geen haar beter ben

dan blijf je de hele dag kenteken platen achterhalen. dat heeft geen zin
meestal rijden dat soort gasten zichzelf dood.
when i die bury me up side down so the whole world kan kiss my ass
pi_20750353
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:20 schreef -KQwakie- het volgende:

[..]

Hopelijk bij een eenzijdig ongeval, zonder daarvoor al enkele andere mensen van hun leven te hebben beroofd.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:25:02 #4
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_20750400
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:20 schreef -KQwakie- het volgende:
[..]
uhm was dat maar zo... (enne ze nemen wel eens andere ppl mee)

Denk niet dat het veel uitgemaakt zou hebben als je achter hem aan zou gaan....
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_20750412
Zekers weer zo'n gastje van een jaar of 18 a 19 die net z''n rijbewijs heeft en denkt dat ie dan kan autorijden...
Zie ze zelf ook vaak zat rondcrossen.
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_20750490
Bwahahahaa, hij reed wel fucking 65km/u. Damnnnn dat is hard!
Get a grip man! En dat noem je dan met de gas tegen bodem.

Je zal het ook wel te hoog geschat hebben, aangezien je zo opgefokt doet over een klein beetje te hard rijden. 50 was er de max neem ik aan?

Wacht maar tot je mij een keer tegen komt. Dan gaat je bloed pas koken.
pi_20750550
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:29 schreef smash789 het volgende:

Misschien was het wel een 30-km-zone. Die komen ook voor net aan het begin van de bebouwde kom. Dan is 65 best hard.
pi_20750606
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:25 schreef Suikermais het volgende:
Zie ze zelf ook vaak zat rondcrossen.
Ik ook, maar in dit geval:
-loopt de weg niet recht, dus onoverzichtelijk
-is de maximumsnelheid 50km/h, maar zou volgens mij gewoon een 30km/h zone moeten zijn.
-werden ook voetgangers in gevaar gebracht. (in dit geval drie meisjes op stepjes)

Daarom vond ik dit het vermelden waard.
pi_20750623
Mwah oké, soms zijn er ook 30km/u zones waar je makkelijk 50-60 kan maar soms ook niet. TS moet dan ook erbij vermelden wat de max snelheid is.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:40:26 #10
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_20750699
Sowieso geldt op elke weg: je mag zo hard als dat veilig is, met een maximum van X km/h. In sommige situaties is het dus gepast om langzamer te rijden dan dat mag.
Decisions are made by those who show up.
pi_20750706
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:29 schreef smash789 het volgende:

Je zal het ook wel te hoog geschat hebben, aangezien je zo opgefokt doet over een klein beetje te hard rijden. 50 was er de max neem ik aan?

Wacht maar tot je een keertje in Oud-Vossemeer komt, want gezien je reactie ken je de (verkeers)situatie daar helemaal niet.
Probeer dan maar eens te bedenken wat 'fucking 65 km/u' in dat straatje betekent.
Ja, 50km/h is de maximumsnelheid. wat dus niet wil zeggen dat je 50km/h moet rijden.
pi_20750717
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:36 schreef smash789 het volgende:
Mwah oké, soms zijn er ook 30km/u zones waar je makkelijk 50-60 kan maar soms ook niet. TS moet dan ook erbij vermelden wat de max snelheid is.
Inderdaad wel zo handig om de maximumsnelheid te vermelden in de openingspost. En voor wat betreft die zones; hier ligt er een voor de deur. Een lange weg met een drietal zijstraten die van verre te overzien zijn. Er liggen nergens verkeersdrempels op een stuk van 350 meter. Mensen komen hier dan ook met 50 km over de straat heen. Ikzelf ook. En dat is niet de enige zone hier in het dorp waar ik woon, die nergens op slaat.
pi_20750775
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:36 schreef smash789 het volgende:
TS moet dan ook erbij vermelden wat de max snelheid is.
Volgens mij had ik geschreven "...ik rij de bebouwde kom binnen,..."
Ik denk bij 'bebouwde kom' altijd aan een maximumsnelheid van 50km/h.
Anders zou ik er wel een 30km/h (zone) van hebben gemaakt.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 22:02:43 #14
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_20752410
Als ik s'avonds me hond uitlaat op de haven worden ook elke dag de vouwen uit me broek gereden, moet ik dan ook elke keer een topic openen?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_20752671
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:02 schreef Five_Aces het volgende:
Als ik s'avonds me hond uitlaat op de haven worden ook elke dag de vouwen uit me broek gereden, moet ik dan ook elke keer een topic openen?
.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 22:43:34 #16
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_20753195
*kolkie denkt dat smash789 z'n karretje nog wel eens ergens onbedoeld tegenaan gaat zetten *
Life is too short don't stress every day
  dinsdag 20 juli 2004 @ 22:46:33 #17
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_20753245
Ik onthou de kentekens van verschillende renaults en nissans wel, die kan ik op naam nagaan en eventueel de volgende keer op aanspreken
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_20753972
Kolkie, ik rijd al 2 jaar vrijwel elke dag te hard, nog nooit een probleem gehad. Zelfs geen snelheidsbekeuring. Wel al 4 voorbanden versleten heheh. Zolang je je auto goed aanvoelt en weet wat ie kan en wat je zelf kunt en geen achterlijke dingen doet is hardrijden vaak geen enkel probleem.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 23:20:54 #19
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_20754009
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 23:18 schreef smash789 het volgende:
Kolkie, ik rijd al 2 jaar vrijwel elke dag te hard, nog nooit een probleem gehad. Zelfs geen snelheidsbekeuring. Wel al 4 voorbanden versleten heheh. Zolang je je auto goed aanvoelt en weet wat ie kan en wat je zelf kunt en geen achterlijke dingen doet is hardrijden vaak geen enkel probleem.
Je vergeet 1 ding.

De andere partij. Think about that for a sec.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_20754489
De andere partij hou ik goed in de gaten. Zo heb ik al vaak genoeg ongelukken voorkomen, die niet eens mijn schuld hadden geweest.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 23:49:13 #21
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20754557
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:43 schreef Kolkie het volgende:
*kolkie denkt dat smash789 z'n karretje nog wel eens ergens onbedoeld tegenaan gaat zetten *
* Tjabbo denkt dat kolkie dan eerst zelf een auto moet kopen
  dinsdag 20 juli 2004 @ 23:50:55 #22
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20754595
en trouwens rido, het is "ik heb er vanaf gezien."

En je hebt goed gehandeld.
  woensdag 21 juli 2004 @ 00:47:59 #23
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_20755691
65 is niet snel hoor
de gemiddelde scooter rijd harder
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_20756878
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 23:50 schreef Tjabbo het volgende:
en trouwens rido, het is "ik heb er vanaf gezien."

En je hebt goed gehandeld.
Dank.
Ook voor de correctie.
quote:
smash789 schreef:
Weer zo'n hersenloze, die denkt 'te hard rijden' te kunnen vertalen naar 'goed kunnen rijden'
Nogmaals: Ik zie vaak genoeg aso's, maar voor deze combinatie (onoverzichtelijk, gevaar voor voetgangers, te snel rijden) heb ik geen goed woord meer over.
pi_20757851
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 23:18 schreef smash789 het volgende:
dat denken al die gastjes die zich uiteindelijk tegen een boom kapot rijden
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
pi_20763639
wel, ik ga hier eens flink op reageren:

Jij hoeft je NIET te moeien met wat die andere persoon doet. Integendeel, je moet je met je eigen zaak bezig houden. Ik haat³³³³ mensen die denken dat ze andere mensen moete wijzen op hun fouten/ongedrag. Als deze persoon werkelijk altijd roekeloos is zal hij vroeg of laat tegen de lamp (politie / boom) lopen en ben jij van het probleem vanaf. Het is niet jou taak om je hier in te bemoeien.

Als hij kindereren dood rijdt is dat zijn probleem en zijn fout, niet de jouwe. Je kan het dan wel erg vinden, maar toen jij en ik dit bericht typte zijn er misschien 20 andere kinderen gestorven in een 3de wereld land, gewoon omdat ze geen eten hebben, zet dat ook kokend bloed bij jou ? nee... daar denk je niet eens aan, dus stop the crap over die kinderen.

Ik maak dit soms ook mee, dat andere mensen het niet kunnen laten om op mijn fouten te wijzen (terwijl ik helemaal niet roekeloos rijd) enkele voorbeelden:

het had fel geregend paar weken geleden en de straat was hier een beetje verder 'onder' gelopen (het water stont gelijk met het voetpad) ik ga mijn vriendin halen aan het station en ik kom met zo'n 70 km/h de bocht om (je mag er 70) en opeens zie ik mensen in het midden van de straat staan die zo'n "hou je maar in" teken staan te doen. ok, ik zien dan ook direct waarom (water) dus ik verminder tot ongeveer 30km/h en ik plons lekker het water door. Op het einde van de 'plas' staat er een gek in het midde van het straat "idioot !! gek !!!" tekens te maken naar mij. Terwijl hij zelf in het midde van de fokking weg staat op zo'n momenten zou ik dus willen uitstappen en met mijn knuppel op diens hoofd gaan timmeren, gelukkig had ik die niet bij.

Overlaatst, toen ik van het werk kwam, liep vlug de straat over om mijn trein te halen (en ja 50m verder was een zebra pad) terwijl ik aan het lopen ben komt er een man naast mij rijden (die juist zen parking uitreed) teken doende dat ik daar ginds moet oversteken
Denk je nu zelf dat de persoon als hij ZELF gehaast is dat zebra pad gaat opzoeken ? nee die loopt dan ook gewoon over.

Nog in mijn straat, ik was te laat voor iets en ik trap aardig het gas in (inderdaad, ik reed zo'n 20 km/h sneller dan toegelaten) zie ik iemand die rustig in zijn voortuin aan het werken is een "gek !!! idioot !!!" gebaar maken. Het ironische is dat als ik op een vakantie dag mijn brienbus leegmaak om 8h 's morgens ik wel bijna omver val van de zucht als hij voorbij komt om naar zen werk te rijden.

Mensen zijn wat dat betreft gewoon achterlijjk en super hypocriet, ze willen andere mensen verbeteren en zijn zelf geen haar beter. Dus ! STOP met andere mensen proberne te vebeteren en begin met je eigen. Als je die persoon gevolgd had of aangesproken zou die jou gewoone en FLINKE mep moeten verkopen.

In mijn ogen heb je pas recht van spreken als je er zelf nadeel van ondervindt (bv. als fietser wordt je van de baan gereden ofzoiets) dan kan je met de desbetreffende persoon eens gaan praten. Maar zolang hij jou niets doet, laat de mensen dan ook gerust want je bent geen HAAR beter!!!!!
pi_20764563
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 13:18 schreef errorken het volgende:
-knip-
Ikke, ikke en de rest kan.... - mentaliteit
Hoewel ik het wel met de volgende zin redelijk met je eens ben:
quote:
Dus ! STOP met andere mensen proberne te vebeteren en begin met je eigen.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_20765533
quote:

Lang BS verhaal
Lekkere sociale instelling..

Zal die inbreker die ik misschien bij jou zie inbreken ook maar niet tegenhouden dan... Ik bemoei me wel met mijn eigen zaakjes..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 21 juli 2004 @ 14:47:27 #29
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_20765891
Nee want dan klaagt ie je aan en dan beland je zelf in de bak. Dit is nederland remember?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_20766662
quote:
Als hij kindereren dood rijdt is dat zijn probleem en zijn fout, niet de jouwe. Je kan het dan wel erg vinden, maar toen jij en ik dit bericht typte zijn er misschien 20 andere kinderen gestorven in een 3de wereld land, gewoon omdat ze geen eten hebben, zet dat ook kokend bloed bij jou ? nee... daar denk je niet eens aan, dus stop the crap over die kinderen.
Hmm, dus als jij kinderen krijgt (of al hebt?) en iemand anders rijdt ze dood omdat ie 65 reedt waar je 50 mocht.
Dan zeg je, vette pech want hij mag dat en niemand moet zich ermee bemoeien?

Raar figuur ben jij, en zeker ook nog nooit van sociale controle gehoord?
Maarja, als zoiets gebeurd dan kan je in ieder geval het verzekeringsgeld van je dode kinderen gebruiken om arme kindjes in 3de wereld landen te voeden.

Eind goed al goed dan volgens jou.
Dura lex sed Lex
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:29:44 #31
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_20767054
quote:

Wat er gebeurde:
yadayada
Was het deze Clio?

hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:40:46 #32
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_20767353
@ smash 789: wat versta jij precies onder 'geen achtelijke dingen doen' ? Dit omdat ik mijn opmerking maakte naar aanleiding van 'wacht maar tot je mij ziet rijden, dan gaat het bloed je pas koken'. Daar leid ik voorzichtig uit af dat jij er wel van houdt om redelijk onbenullig op dingen af te stormen, te hoeken en dingen rakelings voorbij suizen (da's de gebruikte term in de openingspost) etc. etc. waar andere mensen bij in de buurt zijn, kortom dingen die mij als redelijk achterlijk in de oren klinken . Maakt mij verder niet uit, maar ik had gisteravond even zin in die opmerking . Alleen niet miepen als je iemand ondersteboven rijd die je voor de verandering over het hoofd gezien had. Overigens zal ik niet ontkennen dat ik zelf ook wel van vlot doorrijden (lees: grens van grip opzoeken) hou, maar in de bebouwde kom hou ik me meestal redelijk sjaaks .

@ tjabbo: eikeltje . Mijn tijd komt nog wel. Geen auto hebben is mijns inziens geen reden om niet over zulke dingen te blaten .

@ errorken: pta is voor zover mij bekend een forum. Een plek dus waar je over bepaalde onderwerpen discussieert (evt. je ongezouten mening ventileert) en waarbij het regelmatig voorkomt dat van het oorspronkelijke onderwerp afgewekend wordt (a.k.a. offtopic ). Hierbij bestaat het gevaar dat 1 persoon een opmerking plaatst over een ander persoon . Jij haat mensen hierom. Ik haat niemand, maar ik heb wel een meer dan gemiddelde hekel aan mensen die hun levenswijze/visie op een wijze ventilleren alsof die manier heilig is en al het andere niet de moeite waard is om over na te denken.

Edit: ik zou jou (errorken dus) ook hypocriet kunnen noemen ! Jij loopt hier mensen op te roepen om hun leven te beteren door geen kritiek te leveren op andere mensen, en wat doe je zelf: kritiek leveren !

Tis een vicieuze circel of hoe dat ook mag heten .

[ Bericht 15% gewijzigd door Kolkie op 21-07-2004 15:46:02 ]
Life is too short don't stress every day
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:44:03 #33
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_20767426
Sneu is dat dat sommige mensen hun auto niet als moordwapen kunnen zien maar het wel op die manier gebruiken
Proud Powerpauper
pi_20767791
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 00:47 schreef ook_gek het volgende:
65 is niet snel hoor
de gemiddelde scooter rijd harder
Die doelgroep van 65km per uur en sneller lijkt me ook behoorlijk levensmoe als ik die rare capriolen af en toe zo zie op die kleine kutdingen.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_20767876
quote:

Wat er gebeurde:
Heeft 'ie ze geraakt ? Nee toch ? Wat maak je je dan druk.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_20767913
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 15:16 schreef Flex82 het volgende:

[..]

Hmm, dus als jij kinderen krijgt (of al hebt?) en iemand anders rijdt ze dood omdat ie 65 reedt waar je 50 mocht.
Dan zeg je, vette pech want hij mag dat en niemand moet zich ermee bemoeien?
Zeg nou eens eerlijk: zou de situatie voldoende veiliger zijn geweest als 'ie 50 ipv 65 (als jij dat al in kunt schatten, want de snelheid van een tegemoetkomend voertuig schatten is zo goed als onmogelijk) had gereden ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 21 juli 2004 @ 16:43:26 #37
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_20768914
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 15:57 schreef MRPhone het volgende:

[..]

Die doelgroep van 65km per uur en sneller lijkt me ook behoorlijk levensmoe als ik die rare capriolen af en toe zo zie op die kleine kutdingen.
Ag ik had een scooter die over de 100 ging. En ik leef nog.
En levens moe was ik ook niet

Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken zeg

Maar voor de TS. Stel je hebt het kenteken. WTF ga je er mee doen dan
Denk maar niet dat de politie DAAR iets aan gaat doen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_20770488
Iedereen die zo loopt te ouwehoeren over te hard rijden heeft zelf waarschijnlijk geen auto, of rijdt als een ouwe oma.

Ik weet dat ik goed genoeg kan rijden om flink hard te gaan. Ik zal mezelf niet om een boom vouwen omdat ik voorzichtig rijd. Ik zal ook geen mensen omver rijden omdat ik daar goed op let, en als er een situatie is waar er een vergrote kans is op plotseling verschijnende voetgangers dan ga ik daar ook niet hard rijden.

Als een situatie gewoon overzichtelijk is kun je makkelijk effe doorknallen. Elke ochtend als ik naar m'n werk ga, ga ik ook gewoon eerst 40 waar je 50 mag omdat het onoverzichtelijk is. Vervolgens zo'n 70 omdat het al een stuk overzichtelijker is. En het laatste stuk vanmorgen 110 waar 50 mag, er reed niemand voor me, en de situatie was veilig genoeg om er hard te gaan.

Als je niet kunt autorijden moet je niet zo zeiken dat andere mensen zo erg te hard rijden.
  woensdag 21 juli 2004 @ 18:23:09 #39
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_20770954
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 17:58 schreef smash789 het volgende:

Ik zal mezelf niet om een boom vouwen omdat ik voorzichtig rijd.
Gaaf die zin heb ik vaak gehoord op TV uit de mond van ouders waar van hun kinderen precies het zelfde zeiden. Echter konden ze dat zelf niet meer. Omdat ze onder de grond liggen
pi_20771474
quote:
wel, ik ga hier eens flink op reageren:

Jij hoeft je NIET te moeien met wat die andere persoon doet. Integendeel, je moet je met je eigen zaak bezig houden. Ik haat³³³³ mensen die denken dat ze andere mensen moete wijzen op hun fouten/ongedrag. Als deze persoon werkelijk altijd roekeloos is zal hij vroeg of laat tegen de lamp (politie / boom) lopen en ben jij van het probleem vanaf. Het is niet jou taak om je hier in te bemoeien.

Ik maak dit soms ook mee, dat andere mensen het niet kunnen laten om op mijn fouten te wijzen (terwijl ik helemaal niet roekeloos rijd) enkele voorbeelden:

het had fel geregend paar weken geleden en de straat was hier een beetje verder 'onder' gelopen (het water stont gelijk met het voetpad) ik ga mijn vriendin halen aan het station en ik kom met zo'n 70 km/h de bocht om (je mag er 70) en opeens zie ik mensen in het midden van de straat staan die zo'n "hou je maar in" teken staan te doen. ok, ik zien dan ook direct waarom (water) dus ik verminder tot ongeveer 30km/h en ik plons lekker het water door. Op het einde van de 'plas' staat er een gek in het midde van het straat "idioot !! gek !!!" tekens te maken naar mij. Terwijl hij zelf in het midde van de fokking weg staat op zo'n momenten zou ik dus willen uitstappen en met mijn knuppel op diens hoofd gaan timmeren, gelukkig had ik die niet bij.

Overlaatst, toen ik van het werk kwam, liep vlug de straat over om mijn trein te halen (en ja 50m verder was een zebra pad) terwijl ik aan het lopen ben komt er een man naast mij rijden (die juist zen parking uitreed) teken doende dat ik daar ginds moet oversteken
Denk je nu zelf dat de persoon als hij ZELF gehaast is dat zebra pad gaat opzoeken ? nee die loopt dan ook gewoon over.

Nog in mijn straat, ik was te laat voor iets en ik trap aardig het gas in (inderdaad, ik reed zo'n 20 km/h sneller dan toegelaten) zie ik iemand die rustig in zijn voortuin aan het werken is een "gek !!! idioot !!!" gebaar maken. Het ironische is dat als ik op een vakantie dag mijn brienbus leegmaak om 8h 's morgens ik wel bijna omver val van de zucht als hij voorbij komt om naar zen werk te rijden.

Mensen zijn wat dat betreft gewoon achterlijjk en super hypocriet, ze willen andere mensen verbeteren en zijn zelf geen haar beter. Dus ! STOP met andere mensen proberne te vebeteren en begin met je eigen. Als je die persoon gevolgd had of aangesproken zou die jou gewoone en FLINKE mep moeten verkopen.

In mijn ogen heb je pas recht van spreken als je er zelf nadeel van ondervindt (bv. als fietser wordt je van de baan gereden ofzoiets) dan kan je met de desbetreffende persoon eens gaan praten. Maar zolang hij jou niets doet, laat de mensen dan ook gerust want je bent geen HAAR beter!!!!!
Je moet eens weten hoe vaak ik dit soort gezeik heb. Ik rijd overdag als koerier rond en dan doe je weleens dingen die niet mogen. En dan zijn er altijd wel (vaak oudjes of overbezorgde huisvrouwen) die constant jou moeten vertellen wat je wel en wat je niet mag. In het begin stoort het maar op een gegeven moment hoor je het niet eens meer of bek je ze gewoon af.

Je hebt nou eenmaal van die types die graag anderen willen commanderen en die tot in de treurnis zich met de zaken van anderen bemoeien. Dat zijn ook vaak de types die slachtoffer worden van geweld. Nou heb ik een bloedhekele aan geweld maar dat soort figuren kan ik het soms wel begrijpen. Ze zijn gewoon vreselijk irritant.
  woensdag 21 juli 2004 @ 19:08:12 #41
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_20771783
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 18:51 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Je moet eens weten hoe vaak ik dit soort gezeik heb. Ik rijd overdag als koerier rond en dan doe je weleens dingen die niet mogen. En dan zijn er altijd wel (vaak oudjes of overbezorgde huisvrouwen) die constant jou moeten vertellen wat je wel en wat je niet mag. In het begin stoort het maar op een gegeven moment hoor je het niet eens meer of bek je ze gewoon af.

Je hebt nou eenmaal van die types die graag anderen willen commanderen en die tot in de treurnis zich met de zaken van anderen bemoeien. Dat zijn ook vaak de types die slachtoffer worden van geweld. Nou heb ik een bloedhekele aan geweld maar dat soort figuren kan ik het soms wel begrijpen. Ze zijn gewoon vreselijk irritant.
Ik zou het stoer vinden als je ook zo een houdin hebt tegen over de politie als je word aan gehouden
pi_20771930
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 17:58 schreef smash789 het volgende:
Iedereen die zo loopt te ouwehoeren over te hard rijden heeft zelf waarschijnlijk geen auto, of rijdt als een ouwe oma.

Ik weet dat ik goed genoeg kan rijden om flink hard te gaan. Ik zal mezelf niet om een boom vouwen omdat ik voorzichtig rijd. Ik zal ook geen mensen omver rijden omdat ik daar goed op let, en als er een situatie is waar er een vergrote kans is op plotseling verschijnende voetgangers dan ga ik daar ook niet hard rijden.

Als een situatie gewoon overzichtelijk is kun je makkelijk effe doorknallen. Elke ochtend als ik naar m'n werk ga, ga ik ook gewoon eerst 40 waar je 50 mag omdat het onoverzichtelijk is. Vervolgens zo'n 70 omdat het al een stuk overzichtelijker is. En het laatste stuk vanmorgen 110 waar 50 mag, er reed niemand voor me, en de situatie was veilig genoeg om er hard te gaan.

Als je niet kunt autorijden moet je niet zo zeiken dat andere mensen zo erg te hard rijden.
Vertel even in welke auto je rijdt, dan zwaai ik even naar je als je met je porem op "blik op de weg" komt
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_20772048
The Stranger, ik kom niet op Blik op de weg omdat ik vaak genoeg in m'n achteruitkijkspiegel kijk.
Jammer voor jou Blijf jij maar doorsparen voor de vele rijlessen die je nodig zult hebben.
pi_20772068
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 19:08 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik zou het stoer vinden als je ook zo een houdin hebt tegen over de politie als je word aan gehouden
Heb ik ook. Ik heb al regelmatig ruzie gehad met parkeerwachters of gemeenteambtenaren die niet begrijpen dat je je bus niet keurig gaat lopen inparkeren als je 70 adressen op een dag moet afwerken. Maar diezelfde ambtenaren moeten natuurlijk wel keurig op tijd hun pakketjes ontvangen.

En dan heb ik het hier niet over enorme asosciale dingen of zo maar je auto even met 2 wielen op een fietspad neerzetten of ergens stilzetten waar het eigenlijk niet mag zonder dat anderen daar last van hebben. En dan is er altijd weer een ouwe van dage die commentaar moet leveren. En weet je wat het leuke is? De politie doet meestal helemaal niks. Die begrijpen over het algemeen nog wel dat je gewoon je werk doet.
pi_20772072
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 18:23 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Gaaf die zin heb ik vaak gehoord op TV uit de mond van ouders waar van hun kinderen precies het zelfde zeiden. Echter konden ze dat zelf niet meer. Omdat ze onder de grond liggen
Mogelijke verklaringen van jouw posts
1. Je hebt geen auto
2. Je bent een meisje
3. Je bent zelfs een ouwe oma, en rijdt ook als een oud omaatje.
4. Je lul is zo klein dat je altijd maar moet zeiken over mensen die lol kunnen hebben.
pi_20772090
quote:

Dus eigenlijk ben je jaloers
pi_20772127
pi_20772438
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 16:01 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Zeg nou eens eerlijk: zou de situatie voldoende veiliger zijn geweest als 'ie 50 ipv 65 (als jij dat al in kunt schatten, want de snelheid van een tegemoetkomend voertuig schatten is zo goed als onmogelijk) had gereden ?
Het zou wat kunnen schelen, maar idd niet in te schatten. Maar het was een beetje sarcastisch bedoelt op de eerdere herzenloze opmerking.

Ik heb mijn rijbewijs en een auto. En ik weet dat die auto een gti eruit rijdt als het moet maar ik doe het bijna nooit en al helemaal niet binnen de bebouwde kom voor of net na een bocht.
Wil iemand zonodig racen, fijn dat doet ie maar, als ie mij maar niet in de problemen brengt of irriteert.

En als mensen hard lopen te roepen dat ze constant te hard rijden en dat niemand opschiet, dan laat dat gewoon zien hoeveel hersenloze sukkels er rondrijden.
Dan vraag je je af waarom er eigenlijk niet meer doden in het verkeer vallen.

My 2 cents.
Dura lex sed Lex
pi_20772519
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 19:24 schreef smash789 het volgende:
The Stranger, ik kom niet op Blik op de weg omdat ik vaak genoeg in m'n achteruitkijkspiegel kijk.
Jammer voor jou Blijf jij maar doorsparen voor de vele rijlessen die je nodig zult hebben.
Toch grappig dat mensen die van zichzelf denken dat ze zo goed kunnen rijden dat ze zich niet aan de verkeersregels hoeven te houden, meteen ook de conclusie trekken dat mensen het daar niet mee eens zijn, of niet goed kunnen rijden, of nog een rijbewijs moeten halen...

(Even voor de duidelijkheid, aangezien de meeste mensen die bij blik op de weg met zo'n gescrambeld gezicht op de buis komen, niet zo snel van begrip zijn, vertel ik je dat ik mijn rijbewijs al een geruime tijd heb. En ja, ook ik rijd wel eens te hard en ik heb helaas ook een aantal boetes achter mijn naam. (3 boetes met in totaal 10km/uur te hard.) maar ik ga niet 110 rijden waar je 50 MOET. En wel om twee redenen, ten eerste omdat het toch gevaarlijk is, maar vooral omdat er niet voor niets 50 gereden moet worden, zij het wegens geluidsoverlast, dan wel milieu etc.. )
C. Sagan
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:01:46 #50
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_20772749
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 19:26 schreef smash789 het volgende:

[..]

1. Je hebt geen auto
2. Je bent een meisje
3. Je bent zelfs een ouwe oma, en rijdt ook als een oud omaatje.
4. Je lul is zo klein dat je altijd maar moet zeiken over mensen die lol kunnen hebben.
1. Je blowt en daar door sterven hersen cellen af
2. Te veel met je mond om he uitlaat gehangen terwijl de motor netjes draaid
3. Te veel met verf aan het werk bent en ook dat weer je hersenen aantast.
4. Je de triangel mag bespelen bij de jostiband
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')