tuurlijk, ben ik druk mee bezig (vandaag in 1 keer geslaagd voor mn theorie), maar die gast heeft een leuke ouwe nissan automaat, en ik vind het leuk daar ook af en toe in te toeren.quote:Op maandag 19 juli 2004 20:33 schreef NiteSpeed het volgende:
Haal dat rijbewijs nou maar.
Kibber was me voor...quote:Meisje (15) rijdt woonkamer binnen
Gepost door Bas (DePresident) - Bron: Nu.nl
Gepubliceerd: maandag 19 juli 2004 @ 14:45
De politie heeft bekend gemaakt dat een 15-jarig meisje uit Apeldoorn vannacht een woonhuis is binnengereden. Ze was de macht over het stuur verloren en belandde via de tuin in de woonkamer. In de woning ontstond een grote ravage.
De auto is weggesleept en de zwaar beschadigde woning is afgedicht. Zowel het meisje als haar 21-jarige vriend hebben een proces-verbaal gekregen, aangezien de vriend haar had toegestaan alleen in zijn auto te rijden. Niemand is gewond geraakt.
weet niet wat de beuring is.. maar als je iemand aanrijd en je helpt diegene de vernieling in dan betaal je je hele leven.quote:Op maandag 19 juli 2004 20:37 schreef Tetraktys het volgende:
[..]
tuurlijk, ben ik druk mee bezig (vandaag in 1 keer geslaagd voor mn theorie), maar die gast heeft een leuke ouwe nissan automaat, en ik vind het leuk daar ook af en toe in te toeren.
quote:Op maandag 19 juli 2004 20:37 schreef Tetraktys het volgende:
[..]tja, je zou kunnen proberen om je rijbewijs dan ook zo snel en in 1x te halen...scheelt vast een hoop risico's en eventuele boetes en toestanden voor die vriend! succes ermee!
tuurlijk, ben ik druk mee bezig (vandaag in 1 keer geslaagd voor mn theorie), maar die gast heeft een leuke ouwe nissan automaat, en ik vind het leuk daar ook af en toe in te toeren.
Je hebt je rijbewijs niet, dus kennelijk nog niet goed genoeg! Als je toch perse ff wilt rijden, pak dan wat bospaadjes ofzo of een grote parkeerplaats, zonder mensen of andere obstakelsquote:Op maandag 19 juli 2004 20:44 schreef Tetraktys het volgende:
ik vind dat jullie wel erg weinig vertrouwen hebben in mijn rijvaardigheidmaar bedankt voor jullie bezorgdheid en jullie compassie met je medemens.
PS: ik kan best met een automaat rijden, dat is zo veel gemakkelijker dan met een schakelbak
Ik bevestig..alleen die 5 jaar weet ik niet zeker! Weet wel dat het korter is als je je rijbewijs al hebt en op 1 of andere manier word ontnomenquote:Op maandag 19 juli 2004 20:52 schreef Herkauwer het volgende:
Trouwens is het niet zo dat als je gepakt wordt zonder rijbewijs dat je 5 jaar niet mag afrijden?
* E- gaat ff opzoek...
Als jij denkt dat je door die automaat het moeilijkste aan autorijden dus vermijdt, moet je vooral gaan rijden...quote:Op maandag 19 juli 2004 20:44 schreef Tetraktys het volgende:
PS: ik kan best met een automaat rijden, dat is zo veel gemakkelijker dan met een schakelbak
Da's Belgie. Nederland is volgens mij 180 euro.quote:Op maandag 19 juli 2004 20:54 schreef Herkauwer het volgende:
Jep, ff wat over gevonden:
Rijden zonder houder te zijn van een rijbewijs
Minnelijke schikking 50 - 10000 EUR
Boete 1000 - 10000 EUR
Gevangenisstraf 15 dagen tot 6 maanden
Verval van het recht tot sturen 8 dagen tot 5 jaar
Bron
quote:19-07-2004 - De rechtbank in Rotterdam heeft vandaag een werkstraf van 238 uur en zes maanden voorwaardelijke gevangenisstraf opgelegd aan de 20-jarige man uit Rotterdam die in maart een ongeluk veroorzaakte tijdens een straatrace op de openbare weg in de Waalhaven. Tijdens de race raakte een inzittende van zijn auto gewond. De Rotterdammer had geen rijbewijs. De rechtbank legde hem daarvoor 200 euro boete op en ontzegde hem drie jaar de rijbevoegdheid, waarvan een jaar voorwaardelijk.
Jeugdige leeftijd
Justitie eiste twee weken geleden een jaar gevangenisstraf, drie jaar ontzegging van de rijbevoegdheid en 200 euro boete. Gezien de jeugdige leeftijd van de verdachte en omdat hij nog niet eerder met justitie in aanraking was geweest, koos de rechtbank voor een werkstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf, in de hoop ,,dat hij dit niet nog een keer doet''. In het vonnis woog de rechtbank tevens mee dat niet een willekeurige voorbijganger gewond raakte, maar de mede-inzittende van de auto. De man was zich bewust van het risico toen hij in de auto stapte, aldus de rechtbank. De auto's reden volgens schattingen ongeveer 100 kilometer per uur toen het voertuig bij een wegversmalling over de kop sloeg, tegen geparkeerde auto's botste en de gevel van een huis beschadigde. Zijn passagier brak zijn heiligbeen en liep een zware hersenschudding op. De bestuurder van de tweede auto die meedeed aan de wedstrijd, moet nog voorkomen.
Oepsquote:Op maandag 19 juli 2004 20:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Da's Belgie. Nederland is volgens mij 180 euro.
Daar worden mensen ook altijd op gewezen als het rijbewijs door de politie wordt ingenomen. Tenminste, in Blik op de weg enzo. Rijden zonder rijbewijs is een misdrijf en levert je een strafblad op.quote:Op maandag 19 juli 2004 20:40 schreef MRPhone het volgende:
Het is btw geen boete maar een misdrijf als je rijdt. Een boete is voor iemand met een rijbewijs. Zonder rijbewijs is het een misdrijf en (dat weet ik niet helemaal zeker) je kunt er een strafblad mee krijgen.
Klopt, dan is die persoon voor jouw verantwoordelijk.quote:Op maandag 19 juli 2004 21:23 schreef golda het volgende:
/quote //Als je zonder rijbewijs rijd, en nog niet met lessen begonnen bent (dus ook niet met theorie lessen) valt het nog onder joyriding.//
maar niet als de eigenaar naast je zit.
En dit is de fout die ik altijd bij iedereen zie. Het rijbewijs is een vergunning waarop staat dat je een auto kunt besturen zonder een ongeluk te veroorzaken.quote:Op maandag 19 juli 2004 20:44 schreef Tetraktys het volgende:
ik vind dat jullie wel erg weinig vertrouwen hebben in mijn rijvaardigheidmaar bedankt voor jullie bezorgdheid en jullie compassie met je medemens.
Mensen die 30 jaar hun rijbewijs hebben en tevens veel op de weg zitten krijgen ook wel eens een ongeluk. Dus als jij denkt dat de kans bij jou 0 is, moet je het gewoon doen natuurlijkquote:Op maandag 19 juli 2004 20:44 schreef Tetraktys het volgende:
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:17 schreef PeuRac het volgende:
Ik hoop dat de TS eerst flink met een boom 'knuffelt' voordat die iemand anders gewond of zelfs erger maakt.
en als je het dan zo leuk vind en je rijdt iemand heel leuk invalide dan kun je heel leuk de rest van je leven die persoon onderhouden. mensen die zonder rijbewijs rijden zijn de grootste klootzakken die er zijn. niet verzekerd en weten 9 van de 10 keer de regels nie eens.quote:Op maandag 19 juli 2004 20:37 schreef Tetraktys het volgende:
[..]
mensen die zonder rijbewijs rijden moeten de eerste 15 jaar niet eens kunnen lessen. en 60.00 km in 8 jaar is nou niet echt een reuze-ervaring hoor. kheb me rijbewijs nu 2 jaar. nooit ongeluk veroorzaakt en 50.000 km verderquote:Op dinsdag 20 juli 2004 08:34 schreef Sakura het volgende:
Ik ben zelf de afgelopen 8 jaar al goed voor zo'n 60.000km per jaar, en ook ik kom nog regelmatig in situaties waar ik maar ternouwernood (dankzij mijn enorme rijervaring) een ongeluk kan voorkomen.
Dagelijks kom ik jonge gasten tegen die net hun rijbewijs hebben en absoluut niet kunnen rijden, want zoals al aangegeven, 'kunnen rijden' is niet de theorie beheersen en weten hoe een auto werkt.
Het allerbelangrijkst van het rijden is het anticiperen op andere weggebruikers hun gedrag, en dat ontbreekt echt volledig bij iemand als de topicopener hier.
Tijdens rijlessen leer je een heel klein beetje anticiperen, net voldoende om je zonder al te veel ongelukken door het verkeer te loodsen.
Maar bekijk de statistieken, het overgrote merendeel van de ongelukken word veroorzaakt door jongeren zonder (voldoende) rij ervaring.
Vandaar dus dat ik er voorstander van ben, om rijden zonder rijbewijs veel zwaarder te straffen en als de persoon al begonnen is met rijlessen al helemaal, dan is die persoon absoluut nog niet toe aan de verantwoordelijke taak van zich in het verkeer begeven.
60.000 p/jquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:25 schreef hifonics het volgende:
[..]
mensen die zonder rijbewijs rijden moeten de eerste 15 jaar niet eens kunnen lessen. en 60.00 km in 8 jaar is nou niet echt een reuze-ervaring hoor. kheb me rijbewijs nu 2 jaar. nooit ongeluk veroorzaakt en 50.000 km verder
fijn voor jequote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:14 schreef MouseOver het volgende:
[..]
60.000 p/j
Dus als we het even op het Nederlandsch gerecht gaan kijken en je vader/vriend zegt dat het een rijles was in zijn auto dan krijg je ¤ 160 boete en je kan gewoon verder lessen bij iemand die wel een certificaat heeft?quote:Op maandag 19 juli 2004 22:44 schreef mdeen het volgende:
Volgens de boetebase kost rijles geven 'zonder vereist certificaat, particulier' je ¤160.
Zonder rijbewijs rijden zijn er meerdere, waarschijnlijk wordt het 'Verkeerde categorie' en dat is ¤ 200 waarbij de 2e overtreding binnen 4 jaar ¤220 kost en de 3e binnen 4 jaar onvoorwaardelijke hechtenis oplevert.
Daarbij moet je je realiseren dat als je zonder rijbewijs een ongeluk hebt of veroorzaakt je geen verzekering hebt, en dat kan echt duur worden.
Ik zeik je helemaal niet af en had het ook niet over mezelfquote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:01 schreef hifonics het volgende:
[..]
fijn voor je
ik woon vlak bij me werk dus ken wel elke dag 200 km omrijden maar dat schiet nie op he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |