abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20729400
hoe hoog is de boete als je gaat rijden zonder rijbewijs? En als de eigenaar van een auto naast je zit op de passagiersplaats, hoe hoog is zijn boete? is er een kans dat hij zijn rijbewijs kwijtraakt? Of dat er een punt vanaf wordt gehaald? (hij heeft het nog niet lang)

bedankt
pi_20729429
Haal dat rijbewijs nou maar.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_20729451
Degene die er bij zit is niet strafbaar. (wel dom)
pi_20729499
Volgens mij 100 E
Don't argue with me, I will drag you down to my level and beat you with experience
pi_20729523
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:33 schreef NiteSpeed het volgende:
Haal dat rijbewijs nou maar.
tuurlijk, ben ik druk mee bezig (vandaag in 1 keer geslaagd voor mn theorie), maar die gast heeft een leuke ouwe nissan automaat, en ik vind het leuk daar ook af en toe in te toeren.
pi_20729538
En degene naast je is ook strafbaar als diegene de eigenaar is, die boete ligt hoger denk ik.
Don't argue with me, I will drag you down to my level and beat you with experience
  maandag 19 juli 2004 @ 20:39:29 #8
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_20729577
als je iemand voor zijn leven lang in een rolstoel rijdt, dan kan tot je dood werken voor diegene
pi_20729591
Van de FP:
quote:
Meisje (15) rijdt woonkamer binnen
Gepost door Bas (DePresident) - Bron: Nu.nl
Gepubliceerd: maandag 19 juli 2004 @ 14:45
De politie heeft bekend gemaakt dat een 15-jarig meisje uit Apeldoorn vannacht een woonhuis is binnengereden. Ze was de macht over het stuur verloren en belandde via de tuin in de woonkamer. In de woning ontstond een grote ravage.

De auto is weggesleept en de zwaar beschadigde woning is afgedicht. Zowel het meisje als haar 21-jarige vriend hebben een proces-verbaal gekregen, aangezien de vriend haar had toegestaan alleen in zijn auto te rijden. Niemand is gewond geraakt.
Kibber was me voor...
  Milf maandag 19 juli 2004 @ 20:40:16 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_20729599
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:37 schreef Tetraktys het volgende:

[..]

tuurlijk, ben ik druk mee bezig (vandaag in 1 keer geslaagd voor mn theorie), maar die gast heeft een leuke ouwe nissan automaat, en ik vind het leuk daar ook af en toe in te toeren.
weet niet wat de beuring is.. maar als je iemand aanrijd en je helpt diegene de vernieling in dan betaal je je hele leven.

denk daar maar eventjes over na voordat je in een auto stapt en je gaat jezelf allemaal foute dingen aanleren .... gewoon snel je rijbewijs halen
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_20729603
Het is btw geen boete maar een misdrijf als je rijdt. Een boete is voor iemand met een rijbewijs. Zonder rijbewijs is het een misdrijf en (dat weet ik niet helemaal zeker) je kunt er een strafblad mee krijgen.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_20729631
quote:

[..]tja, je zou kunnen proberen om je rijbewijs dan ook zo snel en in 1x te halen...scheelt vast een hoop risico's en eventuele boetes en toestanden voor die vriend! succes ermee!

* zucht*
pi_20729684
ik vind dat jullie wel erg weinig vertrouwen hebben in mijn rijvaardigheid maar bedankt voor jullie bezorgdheid en jullie compassie met je medemens.

PS: ik kan best met een automaat rijden, dat is zo veel gemakkelijker dan met een schakelbak
pi_20729837
je kan rijden dus??? wat wil je hiermee zeggen, als iemand door zijn schuld jou aanrijd dan ben jij alsnog aansprakelijk, dus maakt niet uit hoe goed je kan rijden als je een aanrijding maakt, dan ben je de sjaak, en je mag een X aantal jaren niet meer je examen doen, de bijrijder is ook de sjaak maar wat hij precies krijgt dat weet ik niet, hij zou vast wel een punt krijgen en een hele grote boete
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_20729862
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:44 schreef Tetraktys het volgende:
ik vind dat jullie wel erg weinig vertrouwen hebben in mijn rijvaardigheid maar bedankt voor jullie bezorgdheid en jullie compassie met je medemens.

PS: ik kan best met een automaat rijden, dat is zo veel gemakkelijker dan met een schakelbak
Je hebt je rijbewijs niet, dus kennelijk nog niet goed genoeg! Als je toch perse ff wilt rijden, pak dan wat bospaadjes ofzo of een grote parkeerplaats, zonder mensen of andere obstakels
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_20729868
Uhm, je krijgt een ontzegging van de rijbevoegdheid voor een aantal jaar, wat dus betekent dat je je rijbewijs niet kunt halen. Erg dom dus.
  maandag 19 juli 2004 @ 20:52:54 #17
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_20729888
Trouwens is het niet zo dat als je gepakt wordt zonder rijbewijs dat je 5 jaar niet mag afrijden?
* Herkauwer gaat ff opzoek...
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_20729902
Als het nou een ferrari was Maar nee voor een gare nissan is het niet waard...
pi_20729920
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:52 schreef Herkauwer het volgende:
Trouwens is het niet zo dat als je gepakt wordt zonder rijbewijs dat je 5 jaar niet mag afrijden?
* E- gaat ff opzoek...
Ik bevestig..alleen die 5 jaar weet ik niet zeker! Weet wel dat het korter is als je je rijbewijs al hebt en op 1 of andere manier word ontnomen Maar das verder met dit topic niet van toepassing
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
  maandag 19 juli 2004 @ 20:54:08 #20
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_20729925
quote:
Als jij denkt dat je door die automaat het moeilijkste aan autorijden dus vermijdt, moet je vooral gaan rijden...
Decisions are made by those who show up.
  maandag 19 juli 2004 @ 20:54:34 #21
47047 Herkauwer
pi_20729937
Jep, ff wat over gevonden:
Rijden zonder houder te zijn van een rijbewijs

Minnelijke schikking 50 - 10000 EUR
Boete 1000 - 10000 EUR
Gevangenisstraf 15 dagen tot 6 maanden
Verval van het recht tot sturen 8 dagen tot 5 jaar

Bron
  maandag 19 juli 2004 @ 20:57:17 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20730005
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:54 schreef Herkauwer het volgende:
Jep, ff wat over gevonden:
Rijden zonder houder te zijn van een rijbewijs

Minnelijke schikking 50 - 10000 EUR
Boete 1000 - 10000 EUR
Gevangenisstraf 15 dagen tot 6 maanden
Verval van het recht tot sturen 8 dagen tot 5 jaar

Bron
Da's Belgie. Nederland is volgens mij 180 euro.
pi_20730072
Ff een voorbeeldje :
quote:
19-07-2004 - De rechtbank in Rotterdam heeft vandaag een werkstraf van 238 uur en zes maanden voorwaardelijke gevangenisstraf opgelegd aan de 20-jarige man uit Rotterdam die in maart een ongeluk veroorzaakte tijdens een straatrace op de openbare weg in de Waalhaven. Tijdens de race raakte een inzittende van zijn auto gewond. De Rotterdammer had geen rijbewijs. De rechtbank legde hem daarvoor 200 euro boete op en ontzegde hem drie jaar de rijbevoegdheid, waarvan een jaar voorwaardelijk.

Jeugdige leeftijd
Justitie eiste twee weken geleden een jaar gevangenisstraf, drie jaar ontzegging van de rijbevoegdheid en 200 euro boete. Gezien de jeugdige leeftijd van de verdachte en omdat hij nog niet eerder met justitie in aanraking was geweest, koos de rechtbank voor een werkstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf, in de hoop ,,dat hij dit niet nog een keer doet''. In het vonnis woog de rechtbank tevens mee dat niet een willekeurige voorbijganger gewond raakte, maar de mede-inzittende van de auto. De man was zich bewust van het risico toen hij in de auto stapte, aldus de rechtbank. De auto's reden volgens schattingen ongeveer 100 kilometer per uur toen het voertuig bij een wegversmalling over de kop sloeg, tegen geparkeerde auto's botste en de gevel van een huis beschadigde. Zijn passagier brak zijn heiligbeen en liep een zware hersenschudding op. De bestuurder van de tweede auto die meedeed aan de wedstrijd, moet nog voorkomen.
pi_20730105
Als je zonder rijbewijs rijd, en nog niet met lessen begonnen bent (dus ook niet met theorie lessen) valt het nog onder joyriding.
Zodra je je eerste rij of theorie les gehad hebt, valt het onder misdrijf met de hierboven genoemde straffen.
Mogen ze overigens van mij nog wel een stuk hoger maken, en dan vooral in situaties als de jouwe, aan het lessen en toch zonder rijbewijs al gaan rijden, is duidelijk een teken dat je nog niet aan de verantwoording van een motorvoertuig besturen toe bent. Ga eerst nog maar eens een aantal jaren fietsen, kijken of je daarna misschien wel wat verantwoordelijkheids gevoel gekregen hebt.

En begin nou niet over dat je nog helemaal niet gereden hebt bij die vriend, want het feit dat je er al over nadenkt, is een overduidelijk teken van gebrek aan verantwoordelijkheid.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  maandag 19 juli 2004 @ 21:02:36 #25
47047 Herkauwer
pi_20730129
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Da's Belgie. Nederland is volgens mij 180 euro.
Oeps Nou ja, volgens www.om.nl is het in NL ¤200 en of het nu wel of niet zo is in NL, ik vind het tot 5 jaar niet mogen afrijden wel een mooie regel.
pi_20730230
best stom eigeljik want in engeland mag je gewoon rijden in een auto als je je theorie hebt gehaald als er maar iemand naast je zit die al 3 jaar zijn rijbewijs heeft en je van die L (learner) plaatjes op je auto hebt.
Pain heals, Chicks dig scars and Glory lasts forever
pi_20730254
¤ 350 . En paar jaar mag je niet rijden... dus ook geen rijlessen.

Gelukkig mag ik lekker legaal rijden .
  maandag 19 juli 2004 @ 21:14:55 #28
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_20730353
zo graag willen rijden in een nissan automaat
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_20730539
/quote //Als je zonder rijbewijs rijd, en nog niet met lessen begonnen bent (dus ook niet met theorie lessen) valt het nog onder joyriding.//

maar niet als de eigenaar naast je zit.
nothing lasts 4ever
pi_20731081
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:40 schreef MRPhone het volgende:
Het is btw geen boete maar een misdrijf als je rijdt. Een boete is voor iemand met een rijbewijs. Zonder rijbewijs is het een misdrijf en (dat weet ik niet helemaal zeker) je kunt er een strafblad mee krijgen.
Daar worden mensen ook altijd op gewezen als het rijbewijs door de politie wordt ingenomen. Tenminste, in Blik op de weg enzo. Rijden zonder rijbewijs is een misdrijf en levert je een strafblad op.

En les geven zonder vergunning en in een niet aangepaste autog (dus oa geen dubbele bediening) kan je ook je rijbewijs kosten. Het levert iig een bekeuring op.
pi_20731406
quote:
Op maandag 19 juli 2004 21:23 schreef golda het volgende:
/quote //Als je zonder rijbewijs rijd, en nog niet met lessen begonnen bent (dus ook niet met theorie lessen) valt het nog onder joyriding.//

maar niet als de eigenaar naast je zit.
Klopt, dan is die persoon voor jouw verantwoordelijk.
Overigens weet ik niet of je ook een aantal jaar rij ontzegging krijgt als je nog niet met theorie/praktijk lessen begonnen bent als de eigenaar naast je zit.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_20732293
Volgens de boetebase kost rijles geven 'zonder vereist certificaat, particulier' je ¤160.
Zonder rijbewijs rijden zijn er meerdere, waarschijnlijk wordt het 'Verkeerde categorie' en dat is ¤ 200 waarbij de 2e overtreding binnen 4 jaar ¤220 kost en de 3e binnen 4 jaar onvoorwaardelijke hechtenis oplevert.
Daarbij moet je je realiseren dat als je zonder rijbewijs een ongeluk hebt of veroorzaakt je geen verzekering hebt, en dat kan echt duur worden.
pi_20732368
Verkeerde categorie lijkt mij meer met je type rijbewijs te maken, B of BE bv, dus rijden met een te zware aanhanger voor je B rijbewijs bv
pi_20732804
Ja, de vlag dekt de lading niet helemaal, maar de andere opties zijn ook niet echt van toepassing. Die impliceren min of meer dat er sprake is van het hebben of hebben gehad van een rijbewijs.
pi_20733198
quote:

En dit is de fout die ik altijd bij iedereen zie. Het rijbewijs is een vergunning waarop staat dat je een auto kunt besturen zonder een ongeluk te veroorzaken.
Het voorkomen van een ongeluk is 10% rijvaardigheid en 90% anticiperen.
Je zegt dat je je theorie al hebt, Dit wil echter niet zeggen dat je je theorie zo in de praktijk toe kunt passen. Ik beheers ook geen Taekwondo door alleen in een boek te kijken, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik weet ook niet hoe het met jouw rijvaardigheid is gesteld. Ik kan mij er iets bij voorstellen, omdat ik ook al kon autorijden (in technische zin) voor ik begon met lessen. (ben er achteraf gezien niet zo trots op)
Anyway, als je op safe wilt spelen, kun je het beste gewoon je rijbewijs gaan halen. Hoef je je verder ook niet druk te maken over eventueel betrapt worden achter het stuur zonder rijbewijs.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 19 juli 2004 @ 23:31:59 #36
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_20733295
als je gepakt wordt dan mag je na je rijexamen gelijk je rijbewijs weer inleveren (en terecht)
Neerkomen wel!
pi_20733561
Ik kan begrijpen waarom je zo graag wilt sturen, ik wou destijds ook zo graag met de auto het erf afrijden toen ik nog aan het lessen was. En tijdens het lessen denk je ook echt dat je goed kunt rijden, de rijinstructeur bouwt langzaam je praktijkervaring op, tot een punt waarbij je net goed genoeg kunt rijden. En dan mag je voor je eindexamen. Pas nadat je je rijbewijs hebt gehaald leer je het echte autorijden, vooral in de eerste jaren.
Het gevaar schuilt hem dan ook in het feit dat je denkt te kunnen autorijden, wat eigenlijk niet het geval is aangezien je (veel) te weinig ervaring hebt.

Nou lijkt het misschien alsof ik zo goed kan autorijden, maar dat is ook niet zo. Ik heb nu mijn rijbewijs anderhalf jaar (theorie en praktijk 1e x geslaagd), ben 40.000 km verder, en kom regelmatig nog nieuwe situaties tegen.

Hou je aub in, en wacht ff totdat je het roze papiertje daadwerkelijk hebt gehaald.
Er zijn veel te veel dingen die mis kunnen gaan als je nu (al) achter het stuur zou stappen, hoe onschuldig het ook lijkt, hoe leeg de weg ook is, hoe kort het weggetje ook is dat je wilt rijden.. je komt van alles tegen op de weg

anywayz.. genoeg getypt =)
Ik zou dit niet als een kwestie van geld zien, maar een kwestie van mensenlevens
pi_20734309
quote:

Mensen die 30 jaar hun rijbewijs hebben en tevens veel op de weg zitten krijgen ook wel eens een ongeluk. Dus als jij denkt dat de kans bij jou 0 is, moet je het gewoon doen natuurlijk
.
pi_20736758
Ik weet nogal veel van aansprakelijkheid. Als je iemand of iets schade aanbrengt zal de verzekering niet uitbetalen. (Het waarborg fonds betaald wel de schade) De schade wordt nu verhaald op de eigenaar van de auto omdat daar de auto verzekering op staat. Deze kan het niet op jou verhalen omdat hij toestemming gegeven heeft dat jij zijn voertuig bestuurde.
Dus denk goed na, ook je vriend voor je iets doet...
pi_20736859
Ik ben zelf de afgelopen 8 jaar al goed voor zo'n 60.000km per jaar, en ook ik kom nog regelmatig in situaties waar ik maar ternouwernood (dankzij mijn enorme rijervaring) een ongeluk kan voorkomen.
Dagelijks kom ik jonge gasten tegen die net hun rijbewijs hebben en absoluut niet kunnen rijden, want zoals al aangegeven, 'kunnen rijden' is niet de theorie beheersen en weten hoe een auto werkt.

Het allerbelangrijkst van het rijden is het anticiperen op andere weggebruikers hun gedrag, en dat ontbreekt echt volledig bij iemand als de topicopener hier.
Tijdens rijlessen leer je een heel klein beetje anticiperen, net voldoende om je zonder al te veel ongelukken door het verkeer te loodsen.

Maar bekijk de statistieken, het overgrote merendeel van de ongelukken word veroorzaakt door jongeren zonder (voldoende) rij ervaring.

Vandaar dus dat ik er voorstander van ben, om rijden zonder rijbewijs veel zwaarder te straffen en als de persoon al begonnen is met rijlessen al helemaal, dan is die persoon absoluut nog niet toe aan de verantwoordelijke taak van zich in het verkeer begeven.
pi_20737194
Ik hoop dat de TS eerst flink met een boom 'knuffelt' voordat die iemand anders gewond of zelfs erger maakt.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_20737310
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 09:17 schreef PeuRac het volgende:
Ik hoop dat de TS eerst flink met een boom 'knuffelt' voordat die iemand anders gewond of zelfs erger maakt.
Bomen zijn relaaaxed
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:22:58 #43
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_20738023
quote:

[..]

en als je het dan zo leuk vind en je rijdt iemand heel leuk invalide dan kun je heel leuk de rest van je leven die persoon onderhouden. mensen die zonder rijbewijs rijden zijn de grootste klootzakken die er zijn. niet verzekerd en weten 9 van de 10 keer de regels nie eens.
Watskebeurt? Watskebeurt? Watskebeurt?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:25:36 #44
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_20738063
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 08:34 schreef Sakura het volgende:
Ik ben zelf de afgelopen 8 jaar al goed voor zo'n 60.000km per jaar, en ook ik kom nog regelmatig in situaties waar ik maar ternouwernood (dankzij mijn enorme rijervaring) een ongeluk kan voorkomen.
Dagelijks kom ik jonge gasten tegen die net hun rijbewijs hebben en absoluut niet kunnen rijden, want zoals al aangegeven, 'kunnen rijden' is niet de theorie beheersen en weten hoe een auto werkt.

Het allerbelangrijkst van het rijden is het anticiperen op andere weggebruikers hun gedrag, en dat ontbreekt echt volledig bij iemand als de topicopener hier.
Tijdens rijlessen leer je een heel klein beetje anticiperen, net voldoende om je zonder al te veel ongelukken door het verkeer te loodsen.

Maar bekijk de statistieken, het overgrote merendeel van de ongelukken word veroorzaakt door jongeren zonder (voldoende) rij ervaring.

Vandaar dus dat ik er voorstander van ben, om rijden zonder rijbewijs veel zwaarder te straffen en als de persoon al begonnen is met rijlessen al helemaal, dan is die persoon absoluut nog niet toe aan de verantwoordelijke taak van zich in het verkeer begeven.
mensen die zonder rijbewijs rijden moeten de eerste 15 jaar niet eens kunnen lessen. en 60.00 km in 8 jaar is nou niet echt een reuze-ervaring hoor. kheb me rijbewijs nu 2 jaar. nooit ongeluk veroorzaakt en 50.000 km verder
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:55:30 #45
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_20738563
Veel kilometers in een jaar rijden staat niet automatisch gelijk aan goed kunnen autorijden. Zo rijd een maat van mij ook 60.000 kilometer per jaar in zijn diesel autotje, en vind zichzelf ook een hele goede chauffeur, maar ondertussen kan hij niet eens normaal in een benzine auto rijden zonder dat ie 20 keer afslaat, en van een snelheidslimiet binnen de bebouwde kom heeft hij ook nog nooit gehoord. Hij mist naar mijn idee compleet het gevoel en beheersing. Nu ben ik het wel met je eens dat je dingen veel eerder ziet aankomen als je dagelijks grote afstanden rijd, maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal.

autorijden zonder rijbewijs zou ik sowieso ook niet doen (al heb ik het zelf wel gedaan, maar verstand komt met de jaren zeggen ze ) niet eens om die boete, die betaal je en dan is het klaar, maar als je een ongeluk of wat dan ook krijgt kan je je hele leven betalen voor die ene keer. Als het daarbij blijft, want als er doden bij vallen dan ben je helemaal de sigaar. En zeg niet dat gebeurd mij niet, iedereen heeft wel eens een ongeluk, ook al is het niet eens jouw schuld.

Bovendien maak je je rijlessen alleen maar moeilijker, doordat je jezelf vrijwel alleen maar verkeerde dingen aanleert.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 20 juli 2004 @ 11:14:57 #46
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20738987
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 10:25 schreef hifonics het volgende:

[..]

mensen die zonder rijbewijs rijden moeten de eerste 15 jaar niet eens kunnen lessen. en 60.00 km in 8 jaar is nou niet echt een reuze-ervaring hoor. kheb me rijbewijs nu 2 jaar. nooit ongeluk veroorzaakt en 50.000 km verder
60.000 p/j
Vampire Romance O+
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:01:28 #47
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_20742542
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 11:14 schreef MouseOver het volgende:

[..]

60.000 p/j
fijn voor je
ik woon vlak bij me werk dus ken wel elke dag 200 km omrijden maar dat schiet nie op he
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:08:11 #48
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_20742685
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:44 schreef mdeen het volgende:
Volgens de boetebase kost rijles geven 'zonder vereist certificaat, particulier' je ¤160.
Zonder rijbewijs rijden zijn er meerdere, waarschijnlijk wordt het 'Verkeerde categorie' en dat is ¤ 200 waarbij de 2e overtreding binnen 4 jaar ¤220 kost en de 3e binnen 4 jaar onvoorwaardelijke hechtenis oplevert.
Daarbij moet je je realiseren dat als je zonder rijbewijs een ongeluk hebt of veroorzaakt je geen verzekering hebt, en dat kan echt duur worden.
Dus als we het even op het Nederlandsch gerecht gaan kijken en je vader/vriend zegt dat het een rijles was in zijn auto dan krijg je ¤ 160 boete en je kan gewoon verder lessen bij iemand die wel een certificaat heeft?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:21:25 #49
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20742940
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 14:01 schreef hifonics het volgende:

[..]

fijn voor je
ik woon vlak bij me werk dus ken wel elke dag 200 km omrijden maar dat schiet nie op he
Ik zeik je helemaal niet af en had het ook niet over mezelf
Je hebt de post waarop je reageerde kennelijk niet goed gelezen, Sakura rijdt 60.000 pj en niet 60.000 in totaal sinds het behalen van z'n rijbewijs.
Vampire Romance O+
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:23:24 #50
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20742985
..

dubbel
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: