Same here..quote:Op maandag 19 juli 2004 16:54 schreef DirtyCutFreak het volgende:
whay you say is so true!
Zo denk ik ook voor het grooste deel.
Dat is wat ik er ook uit begreep.quote:Op maandag 19 juli 2004 16:57 schreef HassieBassie het volgende:
Wat wil je dan? Niet werken, alleen maar chillen?
Is leuk, als iedereen dat doet. Dan is er vanaf volgende week voor niemand meer iets te vreten.
Soms wel , soms helemaal niet.quote:Ik vraag me alleen wel eens af of er werkelijk niemand is die het iets kan schelen wat er op de wereld allemaal gebeurd.
Ben ik nooit echt voor "gepushed" , maar ik ben wel van mening dat als je zelf iets wilt, je er zelf voor moet werken.quote:Je word geboren, en moet naar school, want later MOET je een productief persoon zijn
Gaat me prima af tot nu toe. Ik ben best tevreden.quote:En dat was dan je leven, elke week 5 dagen werken, 2 dagen vrij, en dat jaren aaneen, en als je spijt hebt van je leven, spijt hebt van de gemiste kansen, de ontdekkingen die je niet hebt gedaan. Dan krijg je te horen dat je altijd vrij bent geweest om te doen wat je wou, je hebt de kansen gehad om de wereld te zien.
Af en toe kom ik best nog eens een goed/naief mens tegen hoor.quote:Als je naar een broodjeszaak gaat om een broodje gezond te kopen, en de juffrouw achter de balie maakt hem lekker voor je klaar, en je hebt geen geld bij je, gooit ze hem nog liever bij het vuilnis dan dat jij hem voor niets krijgt.
Nog nooit zo goedkoop boodschappen gedaan als heden.quote:Elke maand bekijken we onze bankafschriften even, klagen over de belastingen en het ziekenfonds, en we vinden het wel weer mooi. `Wat is alles toch duur he ?
Maar wat bedoel je dan wel????quote:Op maandag 19 juli 2004 16:59 schreef Kuja het volgende:
*zucht* ziet iemand hier staan dat ik niet wil werken ? Ik heb een volledige baan, en heb geen moment verteld dat ik alleen maar wil luieren. en als er maar lang genoeg niets te vreten is gaan mensen er vanzelf wel weer iets voor doen.
Dat moet helemaal niet. Van wie?quote:Je word geboren, en moet naar school, want later MOET je een productief persoon zijn (lees winstgevend)
Dus eigenlijk wat je zegt is dat je vindt dat er geen uitkeringen enzo zouden moeten bestaanquote:Op maandag 19 juli 2004 16:59 schreef Kuja het volgende:
*zucht* ziet iemand hier staan dat ik niet wil werken ? Ik heb een volledige baan, en heb geen moment verteld dat ik alleen maar wil luieren. en als er maar lang genoeg niets te vreten is gaan mensen er vanzelf wel weer iets voor doen.
Nee natuurlijk niet !quote:Op maandag 19 juli 2004 17:02 schreef killer_mac het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wat je zegt is dat je vindt dat er geen uitkeringen enzo zouden moeten bestaan
zodat iedereen gewoon gaat werken, no matter what the job is
Dat broodje is niet zomaar een broodje dat is haar levensvoorziening. Met de nadruk op LEVEN. Natuurlijk gaat ze niet dood van dat ene broodje wat ze mist, maar als iedereen zo redeneert als jij en ze geeft broodjes weg dan wel. Letterlijk. De economie gaat niet over dure BMW's en skivakanties, maar ten diepste uiteindelijk over ons aller overleven. Daarin heeft iedereen zijn rol te vervullen. Als je daar niet aan mee wilt doen prima. Maar verwacht niet van iemand die dat wel wil en er hard voor werkt dat ze jou gratis broodjes uitdeelt.quote:Als je naar een broodjeszaak gaat om een broodje gezond te kopen, en de juffrouw achter de balie maakt hem lekker voor je klaar, en je hebt geen geld bij je, gooit ze hem nog liever bij het vuilnis dan dat jij hem voor niets krijgt.
Zo denkt toch bijna iedereen?quote:Op maandag 19 juli 2004 17:08 schreef pulsar2kx het volgende:
Ikzelf vind geld op zich niet belangrijk, zolang ik er maar genoeg van heb om op mijn eigen manier leuk genoeg te kunnen leven.
Kijk dit snap ik, ik probeer me er ook niet aan te onttrekken, doe zelf precies hetzelfde. Het enige dat ik probeer te zeggen is dat het ergens wel sneu is, that's all.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:08 schreef pulsar2kx het volgende:
De consumptiemaatschappij creert veel (lege?) behoeftes, mensen werken maar al te graag om deze behoeftes te kunnen bevredigen. Want als je succesvol bent (dat bepaal je door naar iemands bezittingen te kijken), heb je het gemaakt in het leven. Hiervoor hebben mensen veel geld nodig en dat creeert de behoefte om zoveel mogelijk geld te verdienen. Zo zit de maatschappij nou eenmaal in elkaar, en dat zal ook niet snel veranderen.
Ikzelf vind geld op zich niet belangrijk, zolang ik er maar genoeg van heb om op mijn eigen manier leuk genoeg te kunnen leven.
Wat ik probeer te zeggen is :quote:Op maandag 19 juli 2004 17:13 schreef Markster het volgende:
WAAROM WORD IK COMPLEET GENEGEERT.
Waarschijnlijk snapt niemand het discuddiepunt van deze topic.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:13 schreef Markster het volgende:
WAAROM WORD IK COMPLEET GENEGEERD.
Tis ook geen Discuddiequote:Op maandag 19 juli 2004 17:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk snapt niemand het discuddiepunt van deze topic.
Waarom probeer je je er niet aan te onttrekken als je het sneu vind? Dat lijkt mee een beetje raar.quote:Kijk dit snap ik, ik probeer me er ook niet aan te onttrekken, doe zelf precies hetzelfde. Het enige dat ik probeer te zeggen is dat het ergens wel sneu is, that's all.![]()
Wat ik dus meteen al zei: Je wilt niet werken, maar wel eten.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:15 schreef Kuja het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is :
Dat ik vaak het gevoel heb dat je gedwongen word deel te nemen aan de maatschappij zoals hij vandaag de dag is, en dat mensen die anders denken/willen doen, Niet hoeven te rekenen op begrip c.q. ondersteuning van hun medemens.
Prima toch ?quote:Op maandag 19 juli 2004 17:16 schreef ericeric het volgende:
[..]
Waarom probeer je je er niet aan te onttrekken als je het sneu vind? Dat lijkt mee een beetje raar.
Persoonlijk heb ik een leuke vriendin, 2 kinderen, leuke baan waarin ik veel reis en een mooi huis. Soms is het wel een beetje druk, maar het is goed te doen en ik heb veel plezier in mijn leven.
Ik zou ook krampachtig kunnen gaan proberen nog meer te gaan verdienen zodat ik een nog mooier huis, een grotere auto etc zou kunnen kopen. Maar daardoor zou mijn leven een stuk minder leuk worden en daarom doe ik het niet. Lijkt me logisch.
Mja misschien.. Maar toch zijn er nog zat mensen die het gewoon als doel zien om zoveel mogelijk te verdienen en carriere te maken, omdat ze denken dat ze daarmee iets goeds te bereiken. Dit wordt gestimuleerd door de consumptiemaatschappij. 'leuk leven' zoals ik het noemde is natuurlijk ook wel een rekbaar begrip, leuk leven zit bij veel mensen misschien wel teveel in producten en dingen die over het algemeen door iedereen als leuk en goed worden gezien.quote:Zo denkt toch bijna iedereen?
Zal het verder maar niet proberen uit te leggen aan jequote:Op maandag 19 juli 2004 17:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat ik dus meteen al zei: Je wilt niet werken, maar wel eten.
quote:Op maandag 19 juli 2004 17:20 schreef tvlxd het volgende:
Als ik het goed begrijp, zit het dus zo: Als er geen geld was, kon iedereen het hele jaar met het vliegtuig op wereldreis?
Ik wil ook veel verdienen, maar alleen omdat ik erg van luxe kan genieten en er ook daadwerkelijk gelukkig van wordt.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:19 schreef pulsar2kx het volgende:
[..]
Mja misschien.. Maar toch zijn er nog zat mensen die het gewoon als doel zien om zoveel mogelijk te verdienen en carriere te maken, omdat ze denken dat ze daarmee iets goeds te bereiken. Dit wordt gestimuleerd door de consumptiemaatschappij. 'leuk leven' zoals ik het noemde is natuurlijk ook wel een rekbaar begrip, leuk leven zit bij veel mensen misschien wel teveel in producten en dingen die over het algemeen door iedereen als leuk en goed worden gezien.
Maar hoe denk jij dan?quote:Prima toch ?
Heel fijn, ik zeg ook niet dat werkende mensen de boeman zijn ofzo.
Wie ben ik om een ander te vertellen wat goed of fout is, is mijn bedoeling helemaal niet.
Ik denk hardop, en vraag me af of er mensen zijn die af en toe niet eens hetzelfde denken.
Lekker makkelijk weer.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:19 schreef Kuja het volgende:
[..]
Zal het verder maar niet proberen uit te leggen aan je
Dat onderling helpen waar je het over hebt, dát is nou belasting.quote:Op maandag 19 juli 2004 16:50 schreef Kuja het volgende:
ja, maar eigenlijk moet het toch zo zijn dat mensen onderling, elkaar moeten helpen, niet om er financieel beter aan te worden, maar gewoon om elkaar te ondersteunen. Ik zou toch eigenlijk alle bloemkool die ik verbouw zo weg moeten kunnen geven, met het idee dat andere mensen er ook van moeten kunnen eten, zonder dat ik er geld voor vraag (moet je vandaag de dag niet doen want dan gaat een ander het alsnog verkopen voor geld), maar snap je m'n punt ?
Je moet natuurlijk niet als een bezetene in het veld gaan staan en alles wat je uit de grond trekt weg geven, je weet zelf wel wanneer je beetgenomen word, als een oud vrouwtje even 60 bloemkolen komt halen gaat er vanzelf wel een belletje rinkelen.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:25 schreef ericeric het volgende:
[..]
Maar hoe denk jij dan?
Je gaf eerder het voorbeeld van de bloemkolen die je eigenlijk weg zou moeten geven. Maar als je dat zou doen dan ging je dood (gesteld dat de economie niet bestond) Simpelweg omdat je al je tijd aan die bloemkolen had besteed en je die dus weg had gegeven.
Het zou wat anders zijn als iemand anders jou weer iets gaf in ruil voor je bloemkolen. Een brood bijvoorbeeld of een jas. Dat nu, is wat geld regelt: Een eenduidig ruilmiddel zodat jij je bloemkolen die je over hebt voor brood kunt ruilen. Meer is het ook niet. Geld zelf is niks. Alleen een vaste vorm van de afspraken tussen mensen. Een smeermiddel om de samenwerking tussen mensen makkelijker te maken.
Niets mis mee, als jij daar gelukkig van wordt moet je dat vooral doenquote:Op maandag 19 juli 2004 17:25 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik wil ook veel verdienen, maar alleen omdat ik erg van luxe kan genieten en er ook daadwerkelijk gelukkig van wordt.
Je neemt het voorbeeld van een uitgehongerde zwerver die voor je neus staat, waaraan je ziet dat hij honger heeft. Dat broodje gaat niet richting mond, maar richting ton.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Lekker makkelijk weer.
Ik probeer het nog één keer: Je wilt dus dat laatste broodje van de bakker krijgen ( waar hij 's ochtends om 4 uur voor opstaat, en druk aan werkt ) ? Dat staat toch gelijk aan niets doen voor je eten?
Dan is het toch goed? Wat vind je niet goed dan?quote:Op maandag 19 juli 2004 17:30 schreef Kuja het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet als een bezetene in het veld gaan staan en alles wat je uit de grond trekt weg geven, je weet zelf wel wanneer je beetgenomen word, als een oud vrouwtje even 60 bloemkolen komt halen gaat er vanzelf wel een belletje rinkelen.
Eerst moet je natuurlijk zelf in leven blijven, al wat over blijft mag de rest hebben, zo denk ik.
Ik kan maandelijks m'n boodschappen halen, kan af en toe eens leuk naar de bioscoop, koop eens nieuwe kleren en kan ook nog wat sparen. Klinkt belachelijk, maar al wat over is geef ik aan m'n moeder, omdat ik domweg geen behoefte heb aan meer, meer en meer geld. Ik heb wat ik graag zou willen hebben, en leef leuk.
Die zwerver wil ook niet werken voor z'n geld. Lekker makkelijk: overal langs, gratis dingen halen.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:32 schreef Kuja het volgende:
[..]
Je neemt het voorbeeld van een uitgehongerde zwerver die voor je neus staat, waaraan je ziet dat hij honger heeft. Dat broodje gaat niet richting mond, maar richting ton.
DAT is sneu.
Groot gelijk.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:33 schreef Toeps het volgende:
Ik begrijp wel hoe de TS zich voelt. Bij mijn vorige baan heb ik afgelopen mei ontslag genomen. Ik verdiende lekker, kreeg mijn opleiding (Nyenrode) en OV betaald, ik haalde 8en en 9ens, er stonden me nog minimaal twee loonsverhogingen te wachten in de komende 5 jaar... Maar ik was niet gelukkig.
Op een gegeven moment dacht ik, "OMFG! Dit is mijn leven. Dit moet ik later 5 dagen per week gaan doen, en dan heb ik een schamele twee daagjes vrij." Dus ik ben gestopt, en ik ga binnenkort een HBO-opleiding doen die me erg leuk lijkt. Gewoon, leuk om te doen. Niet gelet op status en hoe veel je er mee kan verdienen.
Je bedoelt van die irritante punkers en altootjes enzoquote:Op maandag 19 juli 2004 17:15 schreef Kuja het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is :
Dat ik vaak het gevoel heb dat je gedwongen word deel te nemen aan de maatschappij zoals hij vandaag de dag is, en dat mensen die anders denken/willen doen, Niet hoeven te rekenen op begrip c.q. ondersteuning van hun medemens.
TS weet wel dat er keuzes zijn, maar hij is eigenlijk boos op zichzelf omdat hij te bang is om het soort keuzes te maken waar hij het over heeft.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:36 schreef pfaf het volgende:
Maar er is dus wel keuze!
Het klinkt helemaal niet belachelijk dat je het geld dat je over hebt aan je moeder geeft. Het is jouw geld en jij mag ermee doen wat je wilt.quote:Eerst moet je natuurlijk zelf in leven blijven, al wat over blijft mag de rest hebben, zo denk ik.
Ik kan maandelijks m'n boodschappen halen, kan af en toe eens leuk naar de bioscoop, koop eens nieuwe kleren en kan ook nog wat sparen. Klinkt belachelijk, maar al wat over is geef ik aan m'n moeder, omdat ik domweg geen behoefte heb aan meer, meer en meer geld. Ik heb wat ik graag zou willen hebben, en leef leuk.
Juist. En niet vergeten dat die mensen over het algemeen ook vele malen harder werken voor die spullen dan jij. Of in ieder geval in het begin veel harder hebben gewerkt. Want als je eenmaal genoeg geld hebt is het niet meer zo moeilijk om meer te krijgen. Geld maakt geld.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:39 schreef ericeric het volgende:
Andere mensen besteden hun geld liever aan andere dingen. Aan dingen waarvan jij de lol niet inziet. Eigenlijk gaat daar de hele discussie over. Er zijn mensen die veel meer aan spullen en luxe hechten dan jij. En dat kan jij je niet voorstellen. En eigenlijk vind je dat ze net zo zouden moeten zijn als jij... Wat moeten ze met die dure auto en die dure vliegvakanties?
Geld is niets meer of minder dan een ruilmiddel. De waarde van geld fluctueert, en dat komt voornamelijk door de mensen die al veel geld hebben. En dat is over het algemeen ook gewoon eerlijk, mensen met meer geld hebben ook meer te verliezen, dus is het eerlijker als zij er meer invloed over hebben.quote:Maar dat is nu net het punt. Ieders definitie van "een leuk leven" is anders. En de ene definitie is niet beter dan de andere. En geld is een goed middel om mensen zo veel mogelijk hun eigen levensstijl te laten kiezen. Heel hard werken als je veel luxe wilt (of gewoon van hard werken houdt, want die mensen zijn er ook) of een simpel baantje als je op je rust gesteld bent. Mooi toch?
quote:Op maandag 19 juli 2004 16:46 schreef Flowce het volgende:
3. je negeert het systeem
je word zwerver
Ik pik hem er toch even uit, sorry:quote:Op dinsdag 20 juli 2004 05:17 schreef BaajGuardian het volgende:
dan konden wij hun niet exploiten ,
popolon. Jij hier?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 05:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik pik hem er toch even uit, sorry:
Nou ik ben laatst voor de eerste keer van mijn leven eens in leeuwarden geweest, maar om nu te zeggen dat er veel verschil met ander steden in nederland is wil ik niet zeggen. De eenheidsworst met allemaal dezelfde winkels kom je dus echt in elke grote stad tegen.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:33 schreef RetepV het volgende:
Ga reizen ofzo. Ga eens 2 steden verder en bezoek openbare gelegenheden. Dan zul je zien dat al die eenheidsworst alleen maar facade is en dat elke stad/dorp/leefomgeving weer anders is en anders denkt. Wees eens wat minder oppervlakkig.
Je basis is een blok klei en je uitkomst bepaal je dus zelf. Er zijn een oneindig aantal mogelijkheden, behalve als je vantevoren al gaat zeggen dat je niets anders kan maken dan een vaas.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 07:38 schreef BaajGuardian het volgende:
raphidae , niet iedereen heeft dezelfde basis.
en de zelfde uitkomst.
dit word maar genegeerd en genegeerd....
Agree!quote:Op maandag 19 juli 2004 17:02 schreef ericeric het volgende:
Jij hebt fantastische kansen gekregen alleen al door je geboorteonstandigheden. Wie je bent en waar je woont weet ik niet maar je hebt in ieder geval een opleiding gehad en je hebt een internetaansluiting.
Dat is inderdaad heel erg waar. Nederland is nog steeds een van de rijkste landen ter wereld met het beste sociale systeem wat bekend is.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:09 schreef The_Shining het volgende:
Agree!
Sinds ik even over de grens ben geweest (buiten Europa dan) op vakantie waardeer ik Nederland enorm.
Scandinavie uitgezonderd dan.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 16:04 schreef raphidae het volgende:
Waar je ook naartoe gaat op vakantie, je kan alleen slechter vinden dan Nederland.
Alhoewel je openingspost verschillende frustraties ventileert ga ik even alleen in op deze zin.quote:Op maandag 19 juli 2004 16:38 schreef Kuja het volgende:
Geld, was het maar nooit uitgevonden.
We willen het allemaal hebben, en als het moet gaan we ervoor over lijken, volksstammen tegelijk maken we ervoor koud.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |