Ik kan de reactie wel begrijpen van Sharon. Maar aan de andere kant vind ik het niet slim van hem om te zeggen dat ze weg moeten. Zo geef je deze anti-semitische feiten een impuls en gaan de mensen die dit doen ermee door omdat ze de joden dan weg kunnen jagen. Het wordt tijd dat Europa en de rest van de wereld een vuist maakt tegen anti-semitisme. Of dat nou begaan wordt door allochtonen of autochtonen. Het is sws fout. Wat er in frankrijk gebeurt is een teken van een groeiende moslimbevolking met daarin een groep mensen die steeds verder gaat met bedreigen/intimideren van niet-moslims. De verdraagzaamheid is ver te zoeken op deze wereldquote:De Israëlische premier Ariel Sharon roept de joodse gemeenschap in Frankrijk op naar Israël te verhuizen. Aanleiding is de recente golf van antisemitisme in Frankrijk. Wel gaf hij toe dat de Franse regering pogingen doet om de haat en het geweld te bestrijden.
"Als ik onze broeders in Frankrijk iets kan aanbevelen, zeg ik één ding: verhuis naar Israël, zo snel mogelijk", aldus Sharon tijdens een bezoek van Amerikaans-joodse leiders aan Jeruzalem. "In Frankrijk is op dit moment 10 procent van de bevolking moslim. Dat leidt tot een ander soort antisemitisme, gebaseerd op anti-Israëlische gevoelens en propaganda. Maar ik moet er wel aan toevoegen dat de Franse regering er actie tegen onderneemt."
In de eerste zes maanden van dit jaar werden in Frankrijk 510 antisemitische daden of bedreigingen geregistreerd. In heel 2003 waren dat er maar 593.
Het is inderdaad te gek voor woorden dat een bevolkingsgroep hier weggepest kan worden, en dat dan nog wel door een andere niet standaard groep hierquote:Op maandag 19 juli 2004 00:34 schreef MrX1982 het volgende:
Naar aanleiding van het bericht op de FP
[..]
Ik kan de reactie wel begrijpen van Sharon. Maar aan de andere kant vind ik het niet slim van hem om te zeggen dat ze weg moeten. Zo geef je deze anti-semitische feiten een impuls en gaan de mensen die dit doen ermee door omdat ze de joden dan weg kunnen jagen. Het wordt tijd dat Europa en de rest van de wereld een vuist maakt tegen anti-semitisme. Of dat nou begaan wordt door allochtonen of autochtonen. Het is sws fout. Wat er in frankrijk gebeurt is een teken van een groeiende moslimbevolking met daarin een groep mensen die steeds verder gaat met bedreigen/intimideren van niet-moslims. De verdraagzaamheid is ver te zoeken op deze wereld
![]()
Daar heb je gelijk in ja. Maar deze oproep lijkt meer op een vlucht oproep. Dat is in mijn ogen niet goed. Zo geef je verkeerde signalen af aan bepaalde groepen die anti-semitische dingen roepen of doen.quote:Op maandag 19 juli 2004 00:48 schreef NorthernStar het volgende:
Het is niet nieuw dat Israelische politici expliciet oproepen om in Israel te komen wonen. Als je aan kunt tonen dat je joods bent kun je zo een paspoort krijgen.
In dat geval kan je me wel uitleggen waar deze wet precies te vinden is?quote:Op maandag 19 juli 2004 00:45 schreef Arnold_fan het volgende:
Als noord-afrikaanse jongeren joden lastig vallen mag je dat vooral niet zeggen, tenslotte moeten we niet discrimineren![]()
Dat is gelukkig de laatste 2 jaar minder erg dan vroeger, met dank aan Pim die ik overigens zelf niet erg mocht. Maar als je zegt dat bepaalde groepen crimineler zijn dan andere groepen ben je gelijk een extremist. Het is duidelijk dat sommige groepen niet kunnen/willen integreren, waarom heb je nooit last van chinezen of andere bevolkingsgroepen? Dat is puur omdat de met name marokaanse gemeenschap geen enkele moeite doet om zich aan te passen.quote:Op maandag 19 juli 2004 00:50 schreef tvlxd het volgende:
[..]
In dat geval kan je me wel uitleggen waar deze wet precies te vinden is?
Inderdaad, wanneer mensen hier gehoor aan zullen geven, is dit een contradictie voor de anti- semitische mensen dat bedreigen en discriminatie tegen deze mensen helpt.quote:Op maandag 19 juli 2004 00:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in ja. Maar deze oproep lijkt meer op een vlucht oproep. Dat is in mijn ogen niet goed. Zo geef je verkeerde signalen af aan bepaalde groepen die anti-semitische dingen roepen of doen.
Het enige dat echt werkt is dat elke geluidsinstallatie van groeperingen die potentiele gevaren opleveren direct wordt gelinkt aan een centraal opslag (bijvoorbeeld de gemeente). Dan kan de overheid steekproefsgewijs controleren wat er wordt gezegd door welke persoon en waar nodig maatregelen nemen.quote:Op maandag 19 juli 2004 01:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Inderdaad, wanneer mensen hier gehoor aan zullen geven, is dit een contradictie voor de anti- semitische mensen dat bedreigen en discriminatie tegen deze mensen helpt.
Ja, maar ik zie er liever ook bijstaan extreme moslims, want ook bij de moslims heb je echt wel mensen die wijs zijn, en niet mee gaan in de haat tegen Joden want hier gaat het toch om?quote:Op maandag 19 juli 2004 01:08 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het enige dat echt werkt is dat elke geluidsinstallatie van groeperingen die potentiele gevaren opleveren direct wordt gelinkt aan een centraal opslag (bijvoorbeeld de gemeente). Dan kan de overheid steekproefsgewijs controleren wat er wordt gezegd door welke persoon en waar nodig maatregelen nemen.
Dan heb ik het hier zowel over moslims als extreem-rechtse organisaties, voor ik allemaal posts krijg dat ik alleen de moskee bedoel. (denk dan gelijk even na waarom ik dan moskee zou bedoelen met anti-israel verhalen)
Daarom staat er ook die potentieel gevaar opleveren, ik wil niet zover gaan dat alle moslims gevaarlijk zijn.quote:Op maandag 19 juli 2004 01:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie er liever ook bijstaan extreme moslims, want ook bij de moslims heb je echt wel mensen die wijs zijn, en niet mee gaan in de haat tegen Joden want hier gaat het toch om?
Oké, toch nog te snel gelezen sorryquote:Op maandag 19 juli 2004 01:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Daarom staat er ook die potentieel gevaar opleveren, ik wil niet zover gaan dat alle moslims gevaarlijk zijn.
Tuurlijk zijn niet alle moslims gevaarlijk, dat is logisch. Maar in Frankrijk is er zo'n grote groep moslims die hebben dus wel een bepaald soort macht. Ze zouden die macht kunnen gebruiken om de rotte appels op te sporen en te aan te spreken op hun gedrag. Want dat gebeurt nu toch te weinig. Als minderheid ben je altijd kwetsbaar dus je als groep tegen dit soort rotte appels te keren kweek je meer begrip bij de autochtonen. En verklein je de polarisatie weer een beetjequote:Op maandag 19 juli 2004 01:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Daarom staat er ook die potentieel gevaar opleveren, ik wil niet zover gaan dat alle moslims gevaarlijk zijn.
Dan komt de vraag dus bovendrijven: "Is het werkelijk zo dat de gemiddelde allochtoon het anders wil?" Ik kan hier zelf geen antwoord op geven omdat ik hier niet genoeg kennis van heb, maar soms heb ik inderdaad mijn twijfels, dit vooral als ik weer heb gehoord dat er weer in een of andere moskee nogal opruiende teksten zijn uitgesprokenquote:Op maandag 19 juli 2004 01:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn niet alle moslims gevaarlijk, dat is logisch. Maar in Frankrijk is er zo'n grote groep moslims die hebben dus wel een bepaald soort macht. Ze zouden die macht kunnen gebruiken om de rotte appels op te sporen en te aan te spreken op hun gedrag. Want dat gebeurt nu toch te weinig. Als minderheid ben je altijd kwetsbaar dus je als groep tegen dit soort rotte appels te keren kweek je meer begrip bij de autochtonen. En verklein je de polarisatie weer een beetje
Mwah, het is niet nieuw. Sharon gebruikt dit nu om zijn oproep te herhalen. Eentje die al zo'n honderd jaar oud is. Er wordt daarom ook wel gezegd of verweten dat 'de Zionisten' (want daar komt deze oproep uit voort) garen spinnen bij anti-semitisme.quote:Op maandag 19 juli 2004 00:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in ja. Maar deze oproep lijkt meer op een vlucht oproep. Dat is in mijn ogen niet goed. Zo geef je verkeerde signalen af aan bepaalde groepen die anti-semitische dingen roepen of doen.
Ze delen allebei een extreme gedachte. Dat is nooit goed, want extreme gedachtes lijden alleen tot haat jegens anderen en dat lijdt weer tot ellende. Het is zo jammer dat geloof zoveel haat in deze wereld veroorzaakt.quote:Op maandag 19 juli 2004 01:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mwah, het is niet nieuw. Sharon gebruikt dit nu om zijn oproep te herhalen. Eentje die al zo'n honderd jaar oud is. Er wordt daarom ook wel gezegd of verweten dat 'de Zionisten' (want daar komt deze oproep uit voort) garen spinnen bij anti-semitisme.
Groepen die liever geen joden in hun land hebben en de zionisten die alle joden in Israel willen, hebben op een rare manier een soortgelijk doel.
Ik ken wel moslims die wel degelijk zeggen dat ze er niet mee eens zijn.quote:Op maandag 19 juli 2004 01:46 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan komt de vraag dus bovendrijven: "Is het werkelijk zo dat de gemiddelde allochtoon het anders wil?" Ik kan hier zelf geen antwoord op geven omdat ik hier niet genoeg kennis van heb, maar soms heb ik inderdaad mijn twijfels, dit vooral als ik weer heb gehoord dat er weer in een of andere moskee nogal opruiende teksten zijn uitgesproken
Daarom moet hier ook meer aandacht aan worden besteed, als ze zich bedreigd/achtergesteld voelen zijn ze gelijk op tv en radio om te vertellen hoe het is. Dan zijn er zo woordvoerders, waarom bij andere dingen niet? Ik zeg ook niet dat ze het niet vinden, ik zeg alleen dat ze dit ook moeten communiceren met de rest van Nederlandquote:Op maandag 19 juli 2004 01:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ken wel moslims die wel degelijk zeggen dat ze er niet mee eens zijn.
Ook toen er werd opgeroepen, om een Engelsman te doden en dan een beloning op te halen bij Bin-laden.
Als antwoord zeiden ze vaak gekscherend, wanneer ik Bin-Laden kan vinden om zogenaamd mijn geld op te halen, neem ik hem mee want dit levert toch wel iets meer op.
Alleen mensen zien en horen deze opmerkingen niet op bijv. tv of radio .
Sharon doet de oproep niet aan mensen die zich tot het judaisme bekeert hebben maar tot mensen die tot het joodse volk (wordt door hem idd 'ras' mee bedoeld) behoren.quote:Op maandag 19 juli 2004 02:28 schreef Masha het volgende:
NothernStar stelde dat als je aan kon tonen dat je joods was kan je zo een paspoort krijgen,mijn vraag is ,hoe toon ik dat aan??En dat kan ik en niemand aantonen,om de de doodeenvoudige reden dat het judiisme [zionisme] een geloof is en geen RAS
De Joden hebben geen staat gestischt op grond van de Palestijnen, het was veelal Joodse grond en daarna heeft het simpelweg ingestemd met de regeling die de Verenigde Naties haden getroffen. En dit was zeker niet in 1945, maar enkele jaren later.quote:Op maandag 19 juli 2004 02:28 schreef Masha het volgende:
De joden hebben een staat gesticht in 1945 op de grond van de Palestijnen met de medewerking van Great Britain en de United States of America .
En dit allemaal op grond van de bijbel,want daar staat toch in dat Palestina het beloofde land is,en daar hebben de Amerikanen en Britten mooi gebruik van gemaakt,want laten we het alstublieft niet vergeten ook zij wilden van de joden af!!!
Officieel ben je echt joods als je moeder van joodse afkomst is. Dit id is volgens mij vooral onder de orthodoxe joden geldig.quote:Op maandag 19 juli 2004 02:34 schreef NorthernStar het volgende:
Hoe je moet aantonen of je joods bent weet ik niet.
Jep, want over de moeder kan geen twijfel bestaan (en over wie de vader is wel nietwaar?).quote:Op maandag 19 juli 2004 02:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Officieel ben je echt joods als je moeder van joodse afkomst is. Dit id is volgens mij vooral onder de orthodoxe joden geldig.
Zie: Geschiedenis van Israelquote:Op maandag 19 juli 2004 02:35 schreef tvlxd het volgende:
De Joden hebben geen staat gestischt op grond van de Palestijnen, het was veelal Joodse grond en daarna heeft het simpelweg ingestemd met de regeling die de Verenigde Naties haden getroffen. En dit was zeker niet in 1945, maar enkele jaren later.
Natuurlijk is het ook niet gebaseerd op de Bijbel, maar op de Torah. Mócht het al ergens op gebaseerd zijn, want het zionisme gaat volgens mij neit uit van de Torah.
En om dan te verklaren dat Amerika en Engeland de Joden graag weg wilden hebben, is toch wel erg vreemd. Immers, de Engelsen hielden de Joden tegen naar Palestina te gaan en Amerika is lange tijd geen sterke bondgenoot geweest van Isräel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |