Die acolotls worden zeker gefokt dat ze die ziekte hebben ofzo.... stom vermaak dus...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:23 schreef MUUS het volgende:
Soms kom je ineens dieren tegen waar je maar naar blijft staren, omdat ze er zo vreemd uitzien.
Ikzelf heb iets met de axolotl. Een weirde salamander die in een larvaal stadium blijft, omdat het wezentje een tekort heeft aan een bepaalde stof en daarom zijn metamorfose niet kan afmaken.
Neusaapquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:33 schreef TechXP het volgende:
[..]
Die acolotls worden zeker gefokt dat ze die ziekte hebben ofzo.... stom vermaak dus...
vreemde dieren? Eh de mens dus... die nomineer ik hierbij....
Ik vind die apen met een rare neus ook leuk. Hoe heette die ook al weer?
Wasda?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:50 schreef Mr.Spock het volgende:
[afbeelding]
Wist je dat zeepaardjes wormen zijn? Bij Sealife is er nu een tentoonstelling van....quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:23 schreef MUUS het volgende:
Nog een vreemd dier:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zeepaardje!.
Welke vreemde dieren kennen jullie? Plaatjes met wat info erbij is het leukst natuurlijk..
oeeh wat liefquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:10 schreef BBQ-kip het volgende:
Dit diertje zag ik net op tv, eng man!
[afbeelding]
Het vingerdier dankt zijn naam aan de opmerkelijk lange middelvinger. (tekening Frits-Jan Maas)
[afbeelding]
En zijn gezichtje op de foto (animal from hell???)
Dat zijn tanden.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:17 schreef daeri het volgende:Wat steekt er uit zn neus?
En ik weet meteen weer waarom ik niet in de zee durf te zwemmen. Dank je.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:24 schreef NorthernStar het volgende:
De zee zit ook vol met bizarre dieren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar de "gewone" octopus blijft toch wel een persoonlijke favoriet. Behoorlijk wierd (en mooi) dier
[afbeelding]
[afbeelding]
Maak je niet druk.. deze zitten helemaal op de bodem van de Oceaan geloof ik, en daar kan de mens niet eens bij komen zonder onderzeeër...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:30 schreef static het volgende:
[..]
En ik weet meteen weer waarom ik niet in de zee durf te zwemmen. Dank je.
Wat schattig....quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:37 schreef snakelady het volgende:
Een tenrec vindt ik wel apart, aabgezien het geen egel is en ook geen spitsmuis maar een diersoort opzich, ze komen alleen voor op madagascar
[afbeelding]
[afbeelding]
Toen ik een jaar of tien was zat ik een keer op de wc toen er ineens een zilvervisje langs kwam lopen. Ik weet nog hoe ik helemaal in "awe" was. Heb er tijden naar zitten kijken.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:36 schreef DennisMoore het volgende:
'k Heb er geen foto van, heb geen idee hoe ze heten, maar ik kan altijd heel verwonderd naar die kleine spinnetjes kijken. Die ontzettend kleine rooie spinnetjes, van ongeveer 2 mm groot, die dan met nóg kleinere pootjes ontzettend hard over je bureau sprinten. Knap hoor, dat dat kan, zo klein..
en kannibaal...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:57 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
(sorry Muus, kan er weinig over vertellen. Tis een carnivoor, meer weet ik niet)
Wat ziet hij/zij er zielig uit.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:36 schreef Morwen het volgende:
Ik blijf DIT een vreemd beestje vinden. De verhoudingen kloppen niet, maar ik vind hem verder wel mooi.
In Blijdorp hebben ze nu een nieuw verblijf waarin je ze wederom zelden kunt bewonderen, omdat ze zeer schuw zijn.
Ik denk dat het een identiteitscrisis is wat deze manenwolf somber maakt. Want is hij/zij nu een wolf of een vosquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:38 schreef static het volgende:
[..]
Wat ziet hij/zij er zielig uit.
best balen als je er zo uit ziet jaquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:47 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik denk dat het een identiteitscrisis is wat deze manenwolf somber maakt. Want is hij/zij nu een wolf of een vos. Best zielig inderdaad
![]()
Moet je helaas teleurstellen, die beesten horen zo... foutje van moeder natuur. Ik heb een aantal oudere natuurboeken (70 / 80-er jaren) en daarin stonden alleen wat tekeningen omdat ze toendertijd die beesten nog niet volwassen tegen waren gekomen en ze er vanuit gingen dat ze alleen jong hadden gevonden.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:33 schreef TechXP het volgende:
[..]
Die acolotls worden zeker gefokt dat ze die ziekte hebben ofzo.... stom vermaak dus...
vreemde dieren? Eh de mens dus... die nomineer ik hierbij....
Ik vind die apen met een rare neus ook leuk. Hoe heette die ook al weer?
ah, nou ja, raar dat ze dat dan die stof niet krijgen enzo... maar wellicht dient het een doelquote:Op zondag 18 juli 2004 01:44 schreef Ceased2Be het volgende:
Moet je helaas teleurstellen, die beesten horen zo... foutje van moeder natuur. Ik heb een aantal oudere natuurboeken (70 / 80-er jaren) en daarin stonden alleen wat tekeningen omdat ze toendertijd die beesten nog niet volwassen tegen waren gekomen en ze er vanuit gingen dat ze alleen jong hadden gevonden.
Misschien wordt het wel een monster als die stof erbij komt ofzo...quote:Op zondag 18 juli 2004 02:28 schreef TechXP het volgende:
[..]
ah, nou ja, raar dat ze dat dan die stof niet krijgen enzo... maar wellicht dient het een doel
Een combinatie van die twee zag ik eens dagenlang bij mijn woning ooit.quote:Op zondag 18 juli 2004 19:56 schreef MUUS het volgende:
Een wandelend blad:
[afbeelding]
Vleermuis:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eigenlijk is het geen gezicht, zo'n vleermuis..
Wat een onwijs gaaf beest.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:41 schreef Jordy-B het volgende:
[afbeelding]
De zeekat...
Een idiote inktvis die razendsnel van kleur kan verschieten.
En de larve daarvan ziet er ongeveer zo uit!quote:Op maandag 19 juli 2004 04:05 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
Het vliegend hert, ooit eens IRL gespot op de Veluwe (zijn onwijs groot en ook nog eens giftig)
We waren er net achter gekomen hoe dit beessie heet, ik heb hem namelijk vorige zomer in "la France" gezien, foto's, filpje en uitleg kun je zien in dit topic: Kolibri gezien??quote:Op maandag 19 juli 2004 04:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een combinatie van die twee zag ik eens dagenlang bij mijn woning ooit.
Een soort mot met onwijs mooie vleugels en een smoeltje wat leek op die van een "Gizmo"
Zoiets:
[afbeelding]
Dat is een mexicaanse naakthondquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:39 schreef static het volgende:
Ook zo'n apart geval, een soort Chihuahua geloof ik. Ik zou me rot schrikken als dat 's-nachts in bed springt.
[afbeelding]
Ik ben echt als de dood voor die beesten...quote:Op maandag 19 juli 2004 04:05 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
Het vliegend hert, ooit eens IRL gespot op de Veluwe (zijn onwijs groot en ook nog eens giftig)
Zou het wel raar vinden als hij in het larvaal stadium zou blijven. Volgens mij kun je je in het larvaal stadium niet eens voortplanten.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:23 schreef MUUS het volgende:
Ikzelf heb iets met de axolotl. Een weirde salamander die in een larvaal stadium blijft, omdat het wezentje een tekort heeft aan een bepaalde stof en daarom zijn metamorfose niet kan afmaken.
Dus dat beestje wat Loedertje heeft gepost is geen windpijlhupseflupsmot, maar een kolibrievlinder.quote:Op maandag 19 juli 2004 08:33 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
We waren er net achter gekomen hoe dit beessie heet, ik heb hem namelijk vorige zomer in "la France" gezien, foto's, filpje en uitleg kun je zien in dit topic: Kolibri gezien??
Tja, schijnbaar komen die beestjes echt niet verder.quote:Op maandag 19 juli 2004 15:03 schreef Lod het volgende:
[..]
Zou het wel raar vinden als hij in het larvaal stadium zou blijven. Volgens mij kun je je in het larvaal stadium niet eens voortplanten.
Getsie dude, wat is dat?quote:
Verandert die kleur nou als dat beest van mood verandert? Of ben ik nou in de war?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:41 schreef Jordy-B het volgende:
[afbeelding]
De zeekat...
Een idiote inktvis die razendsnel van kleur kan verschieten.
Een diepzeevis, meer weet ik ook niet. Hij is inderdaad wel kleiner dan ie op het eerste gezicht lijkt.quote:Op maandag 19 juli 2004 15:11 schreef MUUS het volgende:
[..]
Getsie dude, wat is dat?.
Weet je er iets meer over? En ligt het nou op een hand?
Dat zou wel okay zijn, want dat betekent dat het heel klein is..
Kijk uit,quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:24 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
"Do these horizontal stripes make my ass look fat?"
Duidelijk familie van de giraffe, deze okapi.
Het vreemde vind ik dan dat horizontale strepen helemaal niet zo'n goede camouflage-functie hebben, omdat planten namelijk verticaal groeien... De zebra heeft dat beter door.
Zeepaardjes zijn zo lief! Als je je hand in het water stopt krullen ze zich om je vinger heen enzo. Leukste beesten ooiquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:23 schreef MUUS het volgende:
Nog een vreemd dier:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zeepaardje!.
Welke vreemde dieren kennen jullie? Plaatjes met wat info erbij is het leukst natuurlijk..
Gaaf!quote:Op maandag 19 juli 2004 15:24 schreef Ripley het volgende:
[..]
Zeepaardjes zijn zo lief! Als je je hand in het water stopt krullen ze zich om je vinger heen enzo. Leukste beesten ooi
Net een kruising tussen een bever (qua haar en vorm) en een mieren eter (qua snuit)quote:Op maandag 19 juli 2004 15:42 schreef MUUS het volgende:
De almiqui leeft op Cuba en men dacht dat het diertje was uitgestorven, maar ze hebben er vorig jaar weer eentje gevonden.
Dit plaatje vind je tig keer op Google:
[afbeelding]
Deze almiqui is overigens opgezet.
Eén van de weinige plaatjes van een levende almiqui:
[afbeelding]
Het is een insectenetend zoogdier.
Die ik zag lijkt het meeste op de walstropijlstaartquote:Op maandag 19 juli 2004 15:07 schreef MUUS het volgende:
[..]
Dus dat beestje wat Loedertje heeft gepost is geen windpijlhupseflupsmot, maar een kolibrievlinder..
Voor dat vliegende hertje was ik op het moment dat hij "gezellig op m'n arm liep" niet bang, heb alleen vol bewondering zitten kijken.quote:Op maandag 19 juli 2004 15:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben echt als de dood voor die beesten...
En voor deze ook:
[afbeelding]
Al kunnen deze soms nog best mooi zijn![]()
Wat een ukkiequote:
ja. nee.quote:Op maandag 19 juli 2004 15:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
Verandert die kleur nou als dat beest van mood verandert? Of ben ik nou in de war?
Inktvissen zijn geweldig! Ze kunnen zich door piepkleine gaten heen frommelen. In het water zijn ze elegant, op land zien ze eruit als een hoop opgekotst slijm. En waarschijnlijk gaan ze alles en iedereen overleven in de loop van de tijd.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:30 schreef rena het volgende:
Ik vind inktvissen er verschrikkelijk eng uitzien![]()
De Hawk motten en kolibrievlinders lijken nogal wat op elkaar, ik ben er nu eindelijk achter hoe "de mijne" heetquote:Op maandag 19 juli 2004 15:07 schreef MUUS het volgende:
[..]
Dus dat beestje wat Loedertje heeft gepost is geen windpijlhupseflupsmot, maar een kolibrievlinder..
Hele mooie foto's van je in dat anders topic trouwens!.
Die is idd tof...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:45 schreef Spindizzy het volgende:
De Vampierinktvis is trouwens een prachtig beest:
[afbeelding]
Wat eenquote:Op maandag 19 juli 2004 15:18 schreef Kaensterle het volgende:
Ook zeer bizar: zeenaaktslakken.
[afbeelding]
[erger-groen-engeel-mode]Je hebt geen idee hoe je iets schrijft, je hebt blijkbaar ook geen benul van waarom het dier er zo uitziet. Ga liever ergens zwelgen in je domheid waar je er ons niet mee lastig kan vallen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:33 schreef TechXP het volgende:
Omdat ie water in wijn kan veranderen?quote:Op donderdag 22 juli 2004 00:14 schreef Soople het volgende:
[..]
De "Jesus Lizard" heet zo omdat hij...eh...tja. Wáárom zou-ie toch zo heten?![]()
Nah...dan zou iedereen al zo'n beestje thuis in de bakkuip hebben!quote:Op donderdag 22 juli 2004 00:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Omdat ie water in wijn kan veranderen?
Heel mooi idd!quote:
die zie je toch niet. Die stekels lijken me pijnlijk als je er op gaat staanquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
de Moloch
[afbeelding]
leeft zo'n beetje in heel Australië in de woestijn
'k kwam 'm drie dagen geleden tegen in onze tuin... Raar beest... Gaat alle bloempjes bij langs, zonder één keer te landen...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 03:22 schreef Loedertje het volgende:
Dit is de kolibrievlinder:
[afbeelding]
( Bron
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier staan hele mooie foto's btw.
heuj, mn broerquote:Op zaterdag 4 september 2004 01:16 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
1. Ik heb geen idee hoe dit beest heet.
2. Zou de voorkant van dit beestje een functie hebben? Vieze sloten o.i.d. , als een soort *sneeuwschuivertje* de weg vrijmaken?
het lijkt wel een diplocaulusquote:Op zaterdag 4 september 2004 01:16 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
1. Ik heb geen idee hoe dit beest heet.
2. Zou de voorkant van dit beestje een functie hebben? Vieze sloten o.i.d. , als een soort *sneeuwschuivertje* de weg vrijmaken?
quote:Op zaterdag 4 september 2004 02:00 schreef Jordy-B het volgende:
het lijkt wel een diplocaulus
Ik denk niet dat het fake is (hoe verklaar je dat plastic emmertje dan?)quote:maar die's al een poosje uitgestorven... Is't geen fake?
Was het maar waarquote:En als je 'm zelf gevangen hebt
quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:24 schreef NorthernStar het volgende:
De zee zit ook vol met bizarre dieren.
Het slechte nieuws is dat deze jongens nu schijnbaar ook al in de noordzee voorkomenquote:Op zaterdag 4 september 2004 03:21 schreef punkgirl het volgende:
[afbeelding]
de japanse reuzencrab... dit is een jonkie.. maar en volwasse mannetje kan tot 3,8 meter worden :S
Waarschijnlijk net zoiets als de brede kop van de hamerhaai.quote:Op zaterdag 4 september 2004 01:16 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
Kantjil of mouse deer.quote:Op maandag 19 juli 2004 15:49 schreef Ripley het volgende:
Hoe heten die beesten ook alweer die een kruising lijken tussen een haas en een hert?
dat is verlengsnoertje, Loederquote:Op maandag 19 juli 2004 04:09 schreef Loedertje het volgende:
En wat is dit?
[afbeelding]
Kwam hem/haar tegen op De Blauwe Feniks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |