abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20851037
quote:
Op zondag 25 juli 2004 18:56 schreef Merisse het volgende:
Ingrid als je mij niet gelooft kan je het o.a. hier nalezen: een cyclus hoort tussen de 23 en 35 dagen te zijn, gemiddelde is 28 dagen maar dat verschilt per vrouw en kan ook van cyclus tot cyclus verschillen.
Ik geloof je wel hoor!
Maar omdat ik alleen maar over een cyclus van 28 dagen hoor, werd ik onzeker, vandaar!
Haal ik me meteen van alles in mijn hoofd. Bedankt voor de link.
Denk jij dat een ovulatietest voor mij nut heeft?
  zondag 25 juli 2004 @ 21:00:13 #277
98247 justy_the_chipmunk
always look at the bright side
pi_20852850
quote:
Op zondag 25 juli 2004 17:53 schreef Merisse het volgende:
Waarschijnlijk helaas toch niet zwanger geweest Justy, of denk jij er iets anders van? Nu dus een gewone pilpauze bloeding. Kan je ook best wel niet lekker van zijn hoor. Misschien gaat het weer wat beter als je ongi over is. Weet je al of je na de stopweek de pil nog verder gaat slikken? En zo niet ga je dan proberen zwanger te raken of wachten jullie daar nog even mee?

Sterkte voor nu.
was het maar gewoon een bloeding...
na een posi test, lijkt het me wel raar dat het een gewone bloeding zou zijn, en zoals het eruit ziet... idunno, was heel pril dat wel maar goed.

Ik slik nog een maand de pil op advies van de dokter, en dan stop ik er eerst even mee.
zelf wil ik nog steeds heel graag een kind en vriend ook maar twijfel heel erg of ik wel zwanger kan blijven of raken...

Stomme is dan ook dat je juist op deze momenten overal om je heen t volgende hoort:
" wat kijk je blij" : " ja ik ben net oma geworden"
of: "Ik ben net 12 weken zwanger"
heel fijn voor hun, maar ik zou het zelf graag ook willen vertellen, dat het goed gegaan is en we blij zijn ermee, ik wil het graag echt heel graag, maar pas me nu meer aan aan wat vriend wil...
die wil liever nog even wachten, ik snap hem heel goed, maar ik kan het verdriet achter de woorden niet laten zien en laten merken...
never say " i love you" if you dont really do.
never say " i need you" if all you need is just for you.
If you really love me, never let me go...
  zondag 25 juli 2004 @ 21:04:18 #278
98247 justy_the_chipmunk
always look at the bright side
pi_20852947
en ingrid: mijn cyclus schommelt ook tussen de 25 en 28 dagen in verschilt momenteel ook per maand, zelfs met pilgebruik.
het 28 dagen is idd een gemiddelde, dus zegt niet veel over jouw cyclus.
never say " i love you" if you dont really do.
never say " i need you" if all you need is just for you.
If you really love me, never let me go...
  zondag 25 juli 2004 @ 21:18:52 #279
1087 Merisse
broddeltante
pi_20853302
Tja, als ik jou was zou ik het nog niet doen. Ovulatietesten zijn erg duur en je bent pas zo kort gestopt met de pil, je cyclus is nog eens niet goed op gang en je bent nog hartstikke jong. Als ik jou was zou ik het eerst eens via de natuurlijke methode proberen. Dwz slijm, baarmoedermond controleren evt. met temperaturen erbij. http://www.vruchtbaarheid.org
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  Moderator zondag 25 juli 2004 @ 21:43:30 #280
5428 crew  miss_sly
pi_20853927
Ingrid, een onregelmatige cyclus is niet ongewoon als je net gestopt bent met de pil. MIsschien kun je het beste je lichaam gewoon eens een beetje tijd geven om op gang te komen, en tegelijkertijd kun je je misschien een beetje inlezen in hoe het nou allemaal precies zou moeten werken, volgens de boekjes die theorie gaat lang niet altijd op natuurlijk, maar dan heb je een idee van hoe het allemaal werkt in het meest ideale geval.

Als je dan over een half jaar ofzo nog steeds onregelmatig bent, kun je ook wat gerichter vragen stellen aan bijv. je ha. Op dit moment kan niemand, ook de huisarts niet, je vertellen wat je lichaam allemaal doet om zich weer aan te passen aan een leven zonder de pil.

En zoals Merisse ook zegt, je bent nog hartstikke jong, doe even rustig aan, klus omdat het zo leuk is en geef je lichaam wat tijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_20853955
Mijn cyclus is ook 24-25 dagen,dus ook een vroege eisprong,zou je denken.Maar wat ik al eerder zei,volgens t temp.lijstje,was het dag 12/13 en volgens babybrabbel 8/9?
Dus,gooi,maar in mijn pet.
Ik ben nu dus "achteruit " gaan rekenen,30 ongi dag -14 dagen = eisprong op de 16e=10e cyclusdag.
We zullen zien.........ik ben sinds het eten koken onwijs misselijk,stond boven de wok te zuchten....poeh,wat werd ik misselijk....en nog steeds.

*durft nergens meer op te hopen *

Groetjes,Minoes
  zondag 25 juli 2004 @ 22:20:11 #282
1087 Merisse
broddeltante
pi_20854714
Minoes, babybrabbel rekent alleen een gemiddelde uit; na de eisprong duurt het gemiddeld 14 dagen voordat je ongesteld wordt. Dus als je cyclus
- 24 dagen is vindt je eisprong gemiddeld plaats op dag 11 plaats (dag 25 ongi - 14 dagen)
- 25 dagen is vindt je eisprong gemiddeld plaats op dag 12 plaats (dag 26 ongi - 14 dagen)
Begrijp niet goed hoe jij op dag 8/9 uitkomt. Maar je kunt veeeeel beter van je temperatuurlijstje uitgaan dan van gemiddelden.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zondag 25 juli 2004 @ 22:25:57 #283
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20854833
de eerste maand was ik na 29 dagen ongesteld, de 2de maand na 25 dagen en deze maand nog niet, hoeft ook pas over 3 dagen, zit nu op 25 dagen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_20854837
In het begin dat ik in de mmm terecht kwam en we de uitgangs echo kregen voor een samenlevings test , bleek dat ik mijn eisprong rond de 20e dag had , wat ook wel klopt met een cyclus van 34 dagen.
Toen we begonnen met de behandelingen werd de eisprong dus gereguleerd door de medicatie.
Maar die ene keer dat ze m misten was het mooi op dag 14!
En had ik ineens een cyclus van 28/29 dagen.

Toen ik stopte met de pil was ik zo onregelmatig met mijn cyclus dat er rustig 3 tot 4 maanden tussen konden zitten voordat ik weer ongesteld werd.
Ondanks dat we wel graag een kindje wilden , vonden we het toen geen probleem om daar nog wat langer op te moeten wachten en waren we er ook niet echt mee bezig.
Komt het dan komt het , komt het nog niet dan hebben we nog tijd voor ons zelf.
Al met al heeft dat dus bijna 8 jaar geduurd.
pi_20855535
quote:
Tja, als ik jou was zou ik het nog niet doen. Ovulatietesten zijn erg duur en je bent pas zo kort gestopt met de pil, je cyclus is nog eens niet goed op gang en je bent nog hartstikke jong. Als ik jou was zou ik het eerst eens via de natuurlijke methode proberen.
Dat is ook wel zo. Maar jullie kennen waarschijnlijk ook wel het gevoel, dat als je eenmaal de beslissing hebt genomen, dat je dan natuurlijk het liefst meteen zwanger wilt zijn! Je bent er automatisch veel mee bezig. Ik weet ook wel dat er gemiddeld toch wel een jaar voor staat. Tenminste dat ze de ha. Tis dus gewoon afwachten.
quote:
Ingrid, een onregelmatige cyclus is niet ongewoon als je net gestopt bent met de pil. MIsschien kun je het beste je lichaam gewoon eens een beetje tijd geven om op gang te komen. Als je dan over een half jaar ofzo nog steeds onregelmatig bent, kun je ook wat gerichter vragen stellen aan bijv. je ha. Op dit moment kan niemand, ook de huisarts niet, je vertellen wat je lichaam allemaal doet om zich weer aan te passen aan een leven zonder de pil
Dat is ook wel weer zo.Het zou wel makkelijk zijn als de ha het zo kon zien!
Helaas zit het menselijk lichaam toch wat ingewikkelder in elkaar. Ik wil gewoon es 'normaal ongesteld' worden, dus met bloed. Dan heb ik echt het idee dat mijn lichaam 'het doet'. Snap je? Nu is het zo vreemd. Dan weer donkerbruin spul, dan lichtbruin, dan een dag niks, dan weer lichtbruin, ik word er gek van! Maar ja, wat doe je eraan?

Nu ga ik maar naar bedje toe. De misselijkheid is zo goed als weg gelukkig sinds 19.00. Nu heb ik wel buikpijn, maar daar kan ik tenminste een paracetamol voor nemen.
  maandag 26 juli 2004 @ 08:34:54 #286
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_20860786
Misschien een vraag die hier niet echt thuishoort, maar goed. Sorry alvast!

Ik vroeg me af wat al die kleurtjes en icoontjes op die babybrabbel cyclusbanner voorstellen.. Je hebt groene strepen, rode strepen, een duiveltje, een zaadje, een eitje....

Wie kan mij de geheimen van de banner uit de doeken doen?
  Moderator maandag 26 juli 2004 @ 08:37:41 #287
5428 crew  miss_sly
pi_20860797
Natuurlijk begrijp ik dat je weer eens gewoon ongesteld zou willen worden. Ik zit nu op zo'n beetje op dag 80 sinds ik gestopt ben met de pil, en ook al ben ik (nog?) niet bezig met proberen zwanger te worden, toch zou ik het erg fijn vinden als mijn lichaam gewoon eens wilde gaan werken.

Nog steeds denk ik dat je gewoon eventjes je lichaam de tijd moet geven, je moet proberen je even geen zorgen te maken over dat je menstruatie niet volgens het boekje en mooi helderrood is en gewoon een half jaar in ieder geval klussen omdat het leuk is en de verrassing van een heerlijk spontane zwangerschap afwachten. Zoals je zelf als zegt dat je van de ha hebt gehoord, staat er gemiddeld een jaar voor, dus probeer dat ook in gedachten te houden. Gaandeweg ga je je misschien ook wat zekerder voelen over je lichaam, want ik proef toch wel wat onzekerheid bij je, en dat komt waarschijnlijk omdat het allemaal zo nieuw is. Je lichaam een beetje leren kennen op dat gebied heeft nu eenmaal tijd nodig

jolene, lekker aan het vakantie vieren? hoe is het met de kittens?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_20860843
MERISSE.......ik kwam op dag 8/9 uit juist via dat invullen van mijn laatste 4 cycli vanaf dec.vorig jaar.En de gyn zag vorig jaar sept. een eisprong,dus ben ik er maar vanuit gegaan ,dat die op dag 12/13 was,toen ging mijn temp.nl.iedere keer omhoog.
Maar goed,ben nog steeds aan t tempen,begon met 36.8 na 3 dagen 37.0,toen 37.1,37.2 en vanmorgen 37.3,maar ik was er net om half 6 al uit geweest omte plassen,kon echt niet tot 8 uur wachten
Dat is nl. mijn temptijd(word leuk,straks op de camping Maar goed,ik ga stug door.
Ben trouwens nog steeds dat misselijke gevoel niet kwijt,maar hoef niet te

Groetjes,Minoes
  maandag 26 juli 2004 @ 09:31:37 #289
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20861186
quote:
Op maandag 26 juli 2004 08:34 schreef wiseguy79 het volgende:
Misschien een vraag die hier niet echt thuishoort, maar goed. Sorry alvast!

Ik vroeg me af wat al die kleurtjes en icoontjes op die babybrabbel cyclusbanner voorstellen.. Je hebt groene strepen, rode strepen, een duiveltje, een zaadje, een eitje....

Wie kan mij de geheimen van de banner uit de doeken doen?
geel zijn de gewone dagen in een cyclus, het lichtgroene en felgroene houdt in dat je vruchtbare dagen hebt en je ovulatie(dat felgroene). dan heb je weer gewone dagen met niks bijzonders. en dan dat rode zijn de red devil dagen, ofterwijl menstruatie dagen.

duiveltjes is dus red devil = menstruatie
een zaadje dat onderweg is naar het eitje
en een eitje dat onderweg is naar babytje worden (mits je die red devil niet krijgt uiteraard)

denk dat ik het zo wel aardig heb uitgelegd.
  maandag 26 juli 2004 @ 10:17:20 #290
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_20861740
quote:
Op maandag 26 juli 2004 09:31 schreef Martineke het volgende:

[..]

geel zijn de gewone dagen in een cyclus, het lichtgroene en felgroene houdt in dat je vruchtbare dagen hebt en je ovulatie(dat felgroene). dan heb je weer gewone dagen met niks bijzonders. en dan dat rode zijn de red devil dagen, ofterwijl menstruatie dagen.

duiveltjes is dus red devil = menstruatie
een zaadje dat onderweg is naar het eitje
en een eitje dat onderweg is naar babytje worden (mits je die red devil niet krijgt uiteraard)

denk dat ik het zo wel aardig heb uitgelegd.
Ah, ok.. Klopt wel met mijn beeldvorming i.i.g. Nu maar hopen dat m'n vriendin niet die 'red devil' krijgt volgende week!
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 10:57:58 #291
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20862430
Succes en sterkte met wachten wiseguy79
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 11:00:58 #292
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20862485
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:25 schreef snakelady het volgende:
de eerste maand was ik na 29 dagen ongesteld, de 2de maand na 25 dagen en deze maand nog niet, hoeft ook pas over 3 dagen, zit nu op 25 dagen.
Ik zie in het overzicht dat je vandaag je NOD hebt staan. In ieder geval kun je vanaf vandaag een beetje gaan tellen. Hoe voel je je? Heel veel sterkte met wachten want zeker deze dagen zijn extra spannend
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 26 juli 2004 @ 11:16:03 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20862771
quote:
Op maandag 26 juli 2004 11:00 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Ik zie in het overzicht dat je vandaag je NOD hebt staan. In ieder geval kun je vanaf vandaag een beetje gaan tellen. Hoe voel je je? Heel veel sterkte met wachten want zeker deze dagen zijn extra spannend
Ik heb flinke rugpijn, dus ik verwacht dat ik elk moment ongi kan worden.
Dus dubbe; pech deze maand, ik ben niet zwanger en ik ben ongesteld tijdens de bruiloft.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 11:45:07 #294
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20863474
He gatverdarre snakelady dat is inderdaad dubbelpech. Het vervelende met niet meer aan de pil zijn is zowieso dat je geen invloed meer uit kan oefenen op die speciale dagen dat je even niet ongesteld wil worden en zeker op je bruiloft is het dubbelnaar!

Hoe gaat het met de voorbereidingen? Hebben jullie nu alles in kannen en kruiken?
pi_20864816
Goedemorgen

Snakelady, wat jammer zeg..
Vrijdag is de dag...spannend hoor.
Hoop dat je het een beetje treft met het weer.

Miss_Sly, alles goed hoor
Niet echt vakantie er moet een hoop gedaan worden.
De kleine herstelt goed.
  maandag 26 juli 2004 @ 12:59:10 #296
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_20865027
quote:
Op maandag 26 juli 2004 10:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
Succes en sterkte met wachten wiseguy79
Bedankt!

Het zal wel een spannende week worden volgende week.
pi_20865115
Spannend wiseguy79

Wil je wat meer vertellen..

Of komt dat eventueel volgende week
  maandag 26 juli 2004 @ 13:12:44 #298
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_20865326
Zoveel is er niet te vertellen eigenlijk.

We willen beide graag een kind en derhalve is mijn vriendin gestopt met anticonceptie. Daarna twee maanden gewacht om te zien of de cyclus nog steeds regelmatig zou zijn. Dat was dus zo en daarom vorig week en deze week extra goed bezig geweest zeg maar.
  maandag 26 juli 2004 @ 13:38:07 #299
100034 Beaker12345.....etc
Bas & Jopie zijn kicken ho
pi_20865901
Hoi hoi

LW Hoe is het met je? Is het je nu allemaal een beetje duidelijk?

Jolene, Minoes, Slaapmeisje en alle andere

Met mij gaat het best aardig Vorige week ben ik even op mijn werk geweest, omdat ik volgende week 3 ochtende mee moet gaan draaien op integratiebasis. Voorlopig mag ik nog maar 3 ochtende werken dus. Dit is alleen voor die week, want daarna gaan we 2 weken naar Frankrijk, Lacaneau

Voor de rest laat de weer ernstig op zich wachten en zijn er eigenlijk nog niet echt tekenen dat er ook maar iets gaat komen Ik denk dus dat ik vraag aan de gyn. woensdag of ik nog een Primolut kuur mag zodat ik niet ongesteld ben als ik op vakantie ga, want daar heb ik weinig zin in!

Ben nog steeds druk bezig met het zoeken van een andere baan, maar dat is niet echt makkelijk Ik blijf positiefs en vind vast wel wat! Slapen doe ik nog steeds erg slecht en droom heel erg! Afgelopen week heb ik over Slaapmeisje gedroomd Ging gewoon gezellig bij je op de koffie Vaag! Daarnaast droom ik over mensen die zijn overleden

Voor de nachtrust heb ik Oxzasepam gekregen, maar dat durf ik niet te gebruiken dus ik ga iets homeopatisch proberen!

Tot horens weer allemaal

Beaker
Dit zijn Bas & Jopie
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 13:46:53 #300
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20866158
quote:
Op maandag 26 juli 2004 13:38 schreef Beaker12345.....etc het volgende:
Afgelopen week heb ik over Slaapmeisje gedroomd Ging gewoon gezellig bij je op de koffie
O jeetje Beaker, dan gaat het nog niet zo goed met je als ik had gehoopt. Dromen over mij is niet goed voor je nachtrust Poe hee lijkt me best lastig om weer te moeten beginnen met werken. Gelukkig kun je alvast uitkijken naar de vakantie in Frankrijk en dan denk ik niet dat je in de vakantie Oxazepam nodig zult hebben. Dat je droomt over mensen die overleden zijn kan een verwerking zijn van het proces waar je nu inzit of een teken dat je dingen/mensen/situaties moet gaan loslaten. De dood staat dan symbool voor het loslaten immers doodgaan is het grote loslaten van het leven zeg maar.

Over dromen gesproken. Ik droom de laatste tijd ook best veel en heftig. Afgelopen weekend echt een hele nare droom gehad. Ik dacht dat ik ongesteld moest worden en ging naar het toilet. Daar kreeg ik een enorme kramp en plots kwam daar een doodgeboren iets uitzetten. Bleek ik al 3 maanden geleden een miskraam te hebben die pas nu naar buiten kwam. Het ding was ongeveer 30 cm. lang en was spierwit. Het zag er trouwens meer uit als een buitenaards wezen dan een kindje. Echt heel goor en ik heb de hele dag met dat beeld in mijn hoofd gezeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')