Ik denk niet dat hij Pinch wil beschermen aangezien Max die andere man heeft gebeten toen Pinch er niet bij was.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:11 schreef Mach3 het volgende:
die herder wil misschien alleen die staf beschermen maar heb eerder het idee dat die herder rijp is voor euthanasie , fijn zon herder in je omgeving strax gebeurt er wel iets waardoor de herder in het algemeen de schuld krijgen dat ze vals zijn.
helaas
Nogmaals een verhaal op te laten zien hoe belangrijk een goede opvoeding is.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:03 schreef mistraldk het volgende:
and your point is..?
Dat zeg ik dus.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is echt gewoon de opvoeding, die hond heeft altijd alles mogen doen wat hij wil en niemand corrigeerd hem.
Ik geloof niet dat die mensen naar me luisteren, de baardagaam die zo slecht verzorgd werdt en die ik nu heb komt ook van hun af.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:43 schreef Kroekiepoes het volgende:
Misschien een (her)opvoed curcus??? Of zo iets........ kijk anders ff op http://www.tinley.nl/
succes!!
Taalfouten mag, maar er is echt een grens hoor.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat die mensen naar me luisteren, de baardagaam die zo slecht verzorgd werdt en die ik nu heb komt ook van hun af.
Toch bedankt voor de info.
Tja, het is maar waar je je eigen druk om kan maken, ik zie wat jij nu doet als mierenneukerij (om maar in de dieren te blijven)quote:Op zondag 18 juli 2004 00:26 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Taalfouten mag, maar er is echt een grens hoor.
Onverschilligheid is de duivel, het kankergezwel van deze tijd. Als je iets doet, doe het dan goed. Over opvoeding gesproken.quote:Op zondag 18 juli 2004 01:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, het is maar waar je je eigen druk om kan maken, ik zie wat jij nu doet als mierenneukerij (om maar in de dieren te blijven)
Weet je , ik zit hier niet om mijn typdiploma te halen , ik ben hier omdat ik ergens mee zit.quote:Op zondag 18 juli 2004 01:28 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Onverschilligheid is de duivel, het kankergezwel van deze tijd. Als je iets doet, doe het dan goed. Over opvoeding gesproken.
Ik ben trouwens op m'n hoede voor alle honden, behalve de beagle van een vriend van me. Respect voor mensen die hun hond echt vertrouwen. Mooi.
Ik hoef niet te solliciteren, ik heb momenteel 2 banen.quote:Op zondag 18 juli 2004 01:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Vandaar ook mijn on-topic reactie over honden e.d. Succes als je nog eens moet solliciteren!
Ik ben vandaag ook heel er sjagerijnig, ik heb afgelopen nacht 2 uur geslapen en ben nu nog niet moe, dus het kan best zo zijn als ik dit morgen teruglees dat ik denk.quote:Op zondag 18 juli 2004 01:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
oh cool die heb ik gelezen volgens mij. Heb je er al iets van gezegd? oh wacht. Ik ga wel even lezen.
Als mensen door rood rijden of muziek en films downloaden of m'n fiets stelen kan ik er gewoon niet zo goed tegen. Dat is allemaal onverschilligheid, maar het zal wel aan mij liggen dan.
Moi!
Dan denkt hij dat heel de wereld zijn territorium is aangezien hij die man had gebeten tijdens het uitlaten van de hond terwijl hij gewoon langsliep.quote:Op zondag 18 juli 2004 06:15 schreef Gajus het volgende:
Max´ gedrag heeft niets te maken met zijn (gebrek aan) opvoeding maar alles met zijn instinctmatige drang tot verdediging van zijn territorium.
Dit zou kunnen wijzen op seniele aftakeling van Max.quote:Op zondag 18 juli 2004 19:59 schreef snakelady het volgende:
... aangezien hij die man had gebeten tijdens het uitlaten van de hond terwijl hij gewoon langsliep.
Max is nog niet heel erg oud hoor, pas een jaar of 5,quote:Op zondag 18 juli 2004 22:39 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dit zou kunnen wijzen op seniele aftakeling van Max.
Vertoont Max nog meer afwijkend gedrag t.o.v. vroeger? Hoe oud is Max?
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ze lijken me wel om MAx te geven en dat maakt het zo moeilijk.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:46 schreef Kroekiepoes het volgende:
Waar gaat dit over??!!!![]()
![]()
Het ging toch om Max!!!???
Kun je de dierenbescherming niet inlichten of zo? Aangezien die mensen niet voor dieren kunnen zorgen, mogen ze ze ook niet hebben.......... naar mijn bescheiden mening......
Max is 5 jaar oud, in de bloei van zijn hondenleven. Seniele aftakeling is dus onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 18 juli 2004 23:36 schreef snakelady het volgende:
Max is nog niet heel erg oud hoor, pas een jaar of 5, ...
Ik krijg de indruk dat Max gestresst is, dat Max nog zoekende is naar zijn positie in de roedel (de komst van jouw broer en zijn hond heben de roedelsamenstelling verstoord).quote:Op maandag 19 juli 2004 00:57 schreef snakelady het volgende:
Ik heb geen idee Gajus, ik ken Max pas een paar maanden maar volgens mij is hij altijd wel zo geweest maar is het de laatste jaar op zijn ergst.
Succes ermee (alsmede met de voorbereidingen van jouw trouwerij).quote:Op maandag 19 juli 2004 01:45 schreef snakelady het volgende:
ik zal het doorgeven, hopenlijk doen ze er iets mee.
Hartelijk dank voor je hulp.
Nonses dat herders maar 1 baas hebben, er is altijd 1 ranghoogste in huis bij welk ras dan ook, maar de hond neemt de laagste plaats in dus ieder mens in het gezin staat boven hem en is dus de baas...quote:Op zondag 18 juli 2004 01:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Herders dulden ook maar één baas, dus als iemand zo'n beest in huis haalt moet ie wel zorgen dat ie die ene baas is. Anders heeft ie geen hond maar een probleem in huis gehaald.
Je moet zo'n beest hoe dan ook duidelijk maken dat jij de baas bent.quote:Op maandag 19 juli 2004 14:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Nonses dat herders maar 1 baas hebben, er is altijd 1 ranghoogste in huis bij welk ras dan ook, maar de hond neemt de laagste plaats in dus ieder mens in het gezin staat boven hem en is dus de baas...
Maar je wil je het voor een hond(ongeacht ras) een beetje duidelijk maken allemaal dan doe je er erg goed aan om op 1 lijn te zitten zodat de hond niet bij de een de ene set regels heeft en bij een ander weer een ander set regels...
Correct, maar daarmee ga jij voorbij aan de rangorde tussen de honden (Max en Pinch) onderling,quote:Op maandag 19 juli 2004 14:14 schreef erodome het volgende:
... , er is altijd 1 ranghoogste in huis bij welk ras dan ook, maar de hond neemt de laagste plaats in dus ieder mens in het gezin staat boven hem en is dus de baas...
Tja....quote:Op maandag 19 juli 2004 16:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
Van alles..maar voornamelijk vuilnisbakken,.
Eensch.quote:Op maandag 19 juli 2004 20:56 schreef erodome het volgende:
... Mijn advies, mochten de 2 kerels gaan matten, laat maar uitvechten(zolang er geen bloedspetters in het rond gaan zit het wel goed), hoe sneller die 2 eruit zijn wie de baas is, hoe sneller het rustig wordt...
Voorbeeld van karaktergelijkenis tussen hond en bazin.quote:Op maandag 19 juli 2004 21:01 schreef erodome het volgende:
Ze zijn mij persoonlijk te slaafs, het zijn niet mijn rassen, ik hou van zelfstandige, zelfverzekerde honden...
Nu ja, ik heb zelf een Mechelse herder gehad waarbij iets meer nodig was dan alleen maar spelen, en ik ken iemand met een Mechelse herder waarvoor ( nu ) precies hetzelfde geldt.quote:Op maandag 19 juli 2004 21:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja....
Mijn ervaring met herdertjes is dat als je ze maar wat te doen geeft(een beetje uitdaging) ze ontiegelijk makkelijk te trainen zijn en makkelijk in de omgang zijn(dat iets te doen geven is een noodzaak, ze vervelen zich namelijk wel snel en verveling leidt tot naar gedrag).
Ze zijn mij persoonlijk te slaafs, het zijn niet mijn rassen, ik hou van zelfstandige, zelfverzekerde honden...
Naar mijn ervaring hebben honden het verstandelijk vermogen van een ca. 2 jaar oude peuter.quote:Op maandag 19 juli 2004 21:02 schreef speknek het volgende:
Je kunt honden niet opvoeden want ze hebben geen cognitieve vermogens. Je kunt hooguit de kans dat het misgaat verkleinen.
Welnee, een twee jaar oude peuter heeft (beperkte) bewustzijn, meer vergelijkbaar met een aap of dolfijn. Die daarbij wel cognitieve eigenschappen bezitten.quote:Op maandag 19 juli 2004 21:18 schreef Gajus het volgende:
Naar mijn ervaring hebben honden het verstandelijk vermogen van een ca. 2 jaar oude peuter.
Maar ... v´tel, v´tel ... waar heb jij jouw kennis vandaan?![]()
Ik heb toch echt met hele moeilijke jongens gewerkt, bij allen was het een kwestie van er even doorheen breken en ze daarna aan het werk zetten, ze houden gewoon erg van werken...quote:Op maandag 19 juli 2004 21:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nu ja, ik heb zelf een Mechelse herder gehad waarbij iets meer nodig was dan alleen maar spelen, en ik ken iemand met een Mechelse herder waarvoor ( nu ) precies hetzelfde geldt.
Maar het zou best kunnen dat ze beide wat agressiever van aard waren/zijn dan de "gemiddelde herder". Daar kan ik verder niet echt over oordelen.
Vreemd dan dat honden gebruikt kunnen worden als soho hond, blinde geleide hond, mijnenvegers, drugshonden enz enz enz enz.....quote:Op maandag 19 juli 2004 21:02 schreef speknek het volgende:
Je kunt honden niet opvoeden want ze hebben geen cognitieve vermogens. Je kunt hooguit de kans dat het misgaat verkleinen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik om diezelfde reden ook nooit meer een Mechelse herder zal nemen. Die beesten kunnen gewoon niet stil blijven zitten en hebben werkelijk voortdurend aandacht nodig.quote:Op maandag 19 juli 2004 21:39 schreef erodome het volgende:
[..]
De mech vind ik persoonlijk een kapot gefokt ras, wat een neuroten zijn dat geworden zeg, politie laat ze niet voor niets steeds vaker links liggen en kiest voor dh's of kruisingen mechelaars...
Je weet weinig van honden zeker???quote:Op maandag 19 juli 2004 21:52 schreef speknek het volgende:
Moet dat? Ik vraag me af hoeveel hersencapaciteit je daarvoor nodig hebt, ik betwijfel daarbij ten zeerste of honden dat kunnen.
Als honden situaties in konden schatten zou sowieso nooit een hond een mens aanvallen zou ik zeggen.
Oh please, als we toch intersoortelijk kijken, mogen honden maar wat blij zijn dat de mensen zo vergevingsgezind zijn. Ik ga ook geen beer in z'n been bijten als hij geen tafelmanieren blijkt te hebben.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:11 schreef erodome het volgende:
als je ziet hoe vaak er fouten worden gemaakt door mensen(in de ogen van de hond) fouten waarbij een andere hond hem allang om zijn oren had gekregen dan denk ik dat veel mensen zich gelukkig mogen prijzen dat honden vergevelijk zijn...
Even onwaarschijnlijk als een tweejarige Albert Einstein kind.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:36 schreef speknek het volgende:
Heb ik een positieve associatie met rekensommen? Kunnen mentale constructies, filosofie, wetenschappelijke vernieuwing, etc. herleid worden tot het herhalen van geconditioneerde stappen?
N.B. Ik geef je niet bij voorbaat ongelijk, ik acht het alleen onwaarschijnlijk. En helemaal dat een hond tot zulke dingen in staat is.
Je kan een hond ook dingen leren die hij toch echt minder vind, ook conditionering, net als bij de mens.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:36 schreef speknek het volgende:
Heb ik een positieve associatie met rekensommen? Kunnen mentale constructies, filosofie, wetenschappelijke vernieuwing, etc. herleid worden tot het herhalen van geconditioneerde stappen?
N.B. Ik geef je niet bij voorbaat ongelijk, ik acht het alleen onwaarschijnlijk. En helemaal dat een hond tot zulke dingen in staat is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |