Ja, ik zat zelf ook al te denken aan een stamppot.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 10:42 schreef UncleFunk het volgende:
Volgens mij zijn alle stamppotten al typisch Nederlands, met een kuiltje jus uiteraard.![]()
Weer een goede tip. Die kruiden. THANKS!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 11:00 schreef Natalie het volgende:
Mayonaise moet natuurlijk ook mee.
Maarre, 'typisch Nederlands'? 't Is dan wel oorsponkelijk geen Nederlands voedsel, maar zo ingeburgerd dat ik 't toch maar ga opperen: neem nasi- en bamikruiden mee. (als je er tenminste van houdt) Want dat we hier van de leuke gemenge kruiden hebben, betekent niet dat ze die in 't buitenland ook hebben.
Dat komt oorspronkelijk van Menorca, dus lijkt me dat ze het daar (waar je ook heen gaat) ook wel hebben...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 11:00 schreef Natalie het volgende:
Mayonaise moet natuurlijk ook mee.
Ik heb inderdaad satesaus, satemarinade en nassi kruiden gekocht. Koop ik daar nog wat verse groenten en hebben ze een heerlijke nassi.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 19:08 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je wat ook typisch Nederlands is (maar helaas niet zo lekker naar mijn idee)? Die Knorrwereldgerechten. Dat soort spul zie je in het buitenland niet.
Verder: stroopwafels, drop en pindakaas/satehsaus.
Als ik jou was zou ik gewoon lekker nasi of bami met satehsaus maken. Makkelijk en smaakt goed.
De kaas ligt uiteraard al klaar.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:01 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
Lekker Hollandse KAAS!!
Kroketten kun je ook vrij eenvoudig zelf maken (maar vooraf een keer thuis oefenen kan natuurlijk geen kwaad...)quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:37 schreef Angeles het volgende:
... kroketten (hoewel, lijkt me best moeilijk meenemen in een vliegtuig)...
In België hebben ze die ook, maar dan heet het een curryworstquote:Op zondag 18 juli 2004 00:17 schreef DAMH het volgende:
een frikandel daarintegen heb ik idd nog nooit ergens anders gezien...
Die kan je ook in andere landen krijgen, maar dan heet het vaak anders.quote:Op zondag 18 juli 2004 00:17 schreef DAMH het volgende:
een kroket heb je namelijk ook gewoon in frankrijk en in spanje (en vast nog wel meer landen) dus ik snap eerlijk gezegdt niet wat daar zo typisch aan is? een frikandel daarintegen heb ik idd nog nooit ergens anders gezien...
Nou ik heb in Spanje anders nog nooit een Nederlandse kroket gezien, behalve als je natuurlijk naar zo´n Nederlandse tent gaat aan de Costa´s...quote:Op zondag 18 juli 2004 00:17 schreef DAMH het volgende:
een kroket heb je namelijk ook gewoon in frankrijk en in spanje (en vast nog wel meer landen) dus ik snap eerlijk gezegdt niet wat daar zo typisch aan is? een frikandel daarintegen heb ik idd nog nooit ergens anders gezien...
Precies. Buiten NL zijn kroketten meestal geen vleeskroketten, maar aardappel- of kaaskroketten ofzo.quote:Op maandag 19 juli 2004 13:24 schreef La_Guiri het volgende:
[..]
Nou ik heb in Spanje anders nog nooit een Nederlandse kroket gezien, behalve als je natuurlijk naar zo´n Nederlandse tent gaat aan de Costa´s...
Want las croquetas de bacalao, jamón, queso etc. dat is toch niet hetzelfde als de Nederlandse kroket.
tis er niet meerquote:Op maandag 19 juli 2004 15:37 schreef _Boo_ het volgende:
Je mag etenswaren zoals kaas toch niet meenemen in verband met mond- en klauwzeer
Ik dacht dat het voor buiten de EU gold.quote:Op maandag 19 juli 2004 15:54 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
ik had toen ik in spanje zat (aan de costa's) ook gewoon 4 kilo kaas mee hoorze maakte er toen geen probleem van
Nee dan is het als het goed is ook geen probleem,quote:Op maandag 19 juli 2004 15:58 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat het voor buiten de EU gold.
Berenburg dus.quote:Op woensdag 21 juli 2004 18:51 schreef Thorical het volgende:
Een alc. drankje weten ze ook wel te waarderen maar neem die dan mee in zo'n stenen kruik. Na 10 jaar staat zo'n ding er nog steeds.
Frikandellen hebben ze ook... alleen als je die bestelt krijg je een gehaktbalquote:Op zondag 18 juli 2004 09:40 schreef Stephanie_l het volgende:
[..]
In België hebben ze die ook, maar dan heet het een curryworst![]()
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 14:27 schreef pdiscs het volgende:
Ik had dus uiteindelijk het volgende meegenomen:
- Edammer kaas (zo'n ronde kaas met suiker-cristallen erin)
- Zeer oude kaas (extra romig)
- Oude brokkel kaas
- Nassi kruiden
- Sate marinade / sate saus
- Hagelslag
- Els (een kruidenbitter die volgens mij vooral in Limburg gedronken wordt)
Alles is met groot enthousiasme ontvangen!
Bedankt voor jullie ideeen.
Ja, dat zal lekker fris smaken na 8 uren met de boot/trein/metro etc..quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:27 schreef Doekes het volgende:
Je moet een typisch Nederlands broodje shoarma met knoflooksaus meenemen![]()
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet lekker zullen vinden...
Ik zal dat inderdaad missen daaroquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:27 schreef Doekes het volgende:
Je moet een typisch Nederlands broodje shoarma met knoflooksaus meenemen![]()
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet lekker zullen vinden...
Wat is dat?quote:Schrobbelaar kun je ook meenemen.
Waar smaakt dat naar?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:41 schreef Axioma het volgende:
geblokte theedoeken
na een dag in de keuken? naar van allesquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar smaakt dat naar?![]()
![]()
suikerbrood kan je zelfs in België vindenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:21 schreef Marty het volgende:
Friese dumkes (koekjes) en suikerbrood! Neem ik zelf ook vaak mee terug wanneer ik even in Nederland ben. (Over een week kom ik weer een weekje naar NL, jippie!! Lekker kroketten eten!)
Weet touwens niet eens over je Suikerbrood wel buiten Friesland kan krijgen, want ik moest het ook een keer meenemen naar vrienden uit de Randstad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |