Hoe the hell moet ik dit gaan betalen?quote:Pay via Postal Order / Banker's Draft: Send Payment
Your next step: Please pay the seller via postal order/banker's draft.
Postal order or banker's draft amount:
£8.50
Send your payment to the seller's address:Bomb Clothing
222 Park Lane
Poynton, Cheshire SK12 1RQ
United Kingdom
Seller's payment instructions:
Postage costs, for a single shirt, are as follows. £2.50 within the UK. (£1.oo for each additional shirt) £3.00 within Europe. (£2 for each additional shirt) £4.00 for the rest of the world. (£3 for each additional shirt) For orders outside the UK, please add £3.00 to the total postage amount for postal insurance.
Ohnee, het kon ook via een persoonlijke cheque of via paypal. Probleem is, geen van beiden kan ik dus ik denk ik kies deze methode (dacht dat het storten was). Alleen snap ik er nu de ballen niet van hoe het geld daar moet komen, helemaal omdat die eigenwijze kutbritten niet mee doen aan de Euro. Kortom, iemand enig idee hoe ik dit moet gaan fixen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:28 schreef RemcoDelft het volgende:
DeVinger ==> Klinkt dubieus... Mensen die alleen per post betaald willen worden blijf ik liever weg.
afterbuyquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat hebben sommige eBay-verkopers een gemene geintjes! Dit heb ik nog nooit meegemaakt...
Bestel ik deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=003&item=130002440149&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1 i.p.v. bij de concurrent waar Paypal niet mogelijk is, blijft dat ik extra moet betalen omdat ik Paypal gebruik terwijl ik niet in Duitsland zit! Dit kwam automatisch te voorschijn in de afhandeling via afterbuy.de .....
Aan de andere kant gaat het ook mis met de verzendkosten: 4,90 voor Europa stond er, maar het automatische systeem (incl. eBay na een klik op "buy now") komt met de Duitse verzendkosten van 2,90. Dit staat er wel: " *Afwijkende verzendkosten (bv. opgave van Ebayverzendkosten) kunnen op grond van een wijziging in het aantal, de maat of het gewicht van de waren mogelijk zijn."... Dus het zou goed moeten gaan:)
Ik zou zeggen, neem een Paypal-account (zie het topic daarover), dat lost alles op.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:34 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ohnee, het kon ook via een persoonlijke cheque of via paypal. Probleem is, geen van beiden kan ik dus ik denk ik kies deze methode (dacht dat het storten was). Alleen snap ik er nu de ballen niet van hoe het geld daar moet komen, helemaal omdat die eigenwijze kutbritten niet mee doen aan de Euro. Kortom, iemand enig idee hoe ik dit moet gaan fixen?![]()
Nee hoor dat is hier heel normaal. Het betalingssysteem in de UK is op vele vlakken flink achterlijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:28 schreef RemcoDelft het volgende:
DeVinger ==> Klinkt dubieus... Mensen die alleen per post betaald willen worden blijf ik liever weg.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:58 schreef timbob het volgende:
<Meph|st0> Complaint : BOUGTH IT FOR MY COUSIN WHO HAD CANCER, ITEM NEVER ARRIVED AND MY COUSIN DIED
<Meph|st0> thats the greatest ebay feedback i have ever seen
via bash.org
Details?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:38 schreef Eilanden het volgende:
Dat zijn trouwens stevige prijsverhogingen op Ebay![]()
Stevig.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:10 schreef Eilanden het volgende:
http://www2.ebay.com/aw/nl/200607200810472.html
Sommige plaatsingskosten gaan 100% omhoog. Daarnaast gaan de commissiekosten over goedkopere producten omhoog of blijft gelijk. Die commissie gaat echter wel omlaag bij eindprijzen hoger dan 50 euro
Vrijwel alle producten zijn veel goedkoper dan 50 euro, dus eBay doet aan winstoptimalisatie...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:10 schreef Eilanden het volgende:
http://www2.ebay.com/aw/nl/200607200810472.html
Sommige plaatsingskosten gaan 100% omhoog. Daarnaast gaan de commissiekosten over goedkopere producten omhoog of blijft gelijk. Die commissie gaat echter wel omlaag bij eindprijzen hoger dan 50 euro
Heb ik ook een paar keer gehad. Het lukte toen wel om niet via Ebay te betalen, maar in te loggen op Paypal en dan via de email van de verkoper en Paypal te betalen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:19 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb ik een cd gewonnen kan ik niet betalen.
Paypal geeft sinds gisteren al de melding: This function is temporarily unavailable. Please try your payment again later by returning to eBay and clicking the My eBay button.
Dit heb ik ook regelmatig gehad na "betaal nu"! Heel irritant, vooral omdat het niet later vanzelf goed komt... "Handmatig" via Paypal betalen werkt dan wel. eBay en Paypal zijn blijkbaar zo groot dat ze intern dergelijke bugs zitten te maken...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:19 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb ik een cd gewonnen kan ik niet betalen.
Paypal geeft sinds gisteren al de melding: This function is temporarily unavailable. Please try your payment again later by returning to eBay and clicking the My eBay button.
bij handmatig betalen altijd even verifieren welk paypal adres ze gebruiken. ik heb meegemaakt dat ze daarvoor een ander email adres hadden dan welke op ebay staat.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit heb ik ook regelmatig gehad na "betaal nu"! Heel irritant, vooral omdat het niet later vanzelf goed komt... "Handmatig" via Paypal betalen werkt dan wel. eBay en Paypal zijn blijkbaar zo groot dat ze intern dergelijke bugs zitten te maken...
Ja, ik doe PayPal betalingen meestal vanuit 'Mijn eBay' en soms gaat dat verkeerd. De betaling gaat dan naar het mailadres waarmee de verkoper zich heeft ingeschreven op eBay, terwijl sommigen een ander mailadres gebruiken voor PayPal. Heel irritant.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:37 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
bij handmatig betalen altijd even verifieren welk paypal adres ze gebruiken. ik heb meegemaakt dat ze daarvoor een ander email adres hadden dan welke op ebay staat.
Ik bedoel dat de verkoper "nul" feedback heeft...quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:58 schreef gronk het volgende:
Hoe wil je anders aan feedback komen?
Niet perse, maar wel in dit geval! Het object bevindt zich in Nederland staat er, de koper komt uit Turkije, en de advertentie is in het Engels!quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:48 schreef Barcelona het volgende:
Is het dom om op iets te bieden met 0 feedback?![]()
Dat ja, of een stapel broeken die "van de vrachtwagen" zijn gevallen. Eerlijk gezegd denk ik dus eerder aan heling.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je dan ook even de andere objecten van deze verkoper bekijkt, zie je dat-ie 60 stuks kleding aanbiedt. Een beetje kansrekening leert dat de kans dat het een oplichter is vele malen groter is dan dat het iemand is die juist nu net z'n ebaywinkel is begonnen en daar nog jaren mee wil doorgaan.
Gottegot zeg. Een turk scoort ergens in turkije een partij nep-merkkleding, probeert 't in nederland te verkopen op e-bay, en de moraalridders hier weten al meteen dat 't niks isquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:38 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat ja, of een stapel broeken die "van de vrachtwagen" zijn gevallen. Eerlijk gezegd denk ik dus eerder aan heling.
Thanks!quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet perse, maar wel in dit geval!
De transportkosten van hongkong naar hier zijn ook niet subtielquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:02 schreef __Saviour__ het volgende:
mooi, dat is enorm irritant. Vooral verkopers uit hongkong flikken dat iedere keer.
valt echt wel mee.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:13 schreef gronk het volgende:
[..]
De transportkosten van hongkong naar hier zijn ook niet subtiel
Joh toch.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
valt echt wel mee.
ik doelde op verkopers die makkelijk 35 euro durven te rekenen om een memorycard te versturen.
Deels. Daarnaast is 't een manier voor verkopers om domweg meer winst te maken. Ik heb wel de nodige meetapparatuur gekocht op e-bay voor een dermate laag prijsje dat de verkoper d'r voor mijn gevoel bijna op moest toeleggen. Dan ga ik niet nuilen over verzendkosten van 50 of 60 euro, zeker niet als de verkoper ook nog eens voor 15 euro aan piepschuimvlokken heeft gebruikt om z'n spullen te verpakken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:37 schreef Eilanden het volgende:
Het is voor verkopers natuurlijk een manier om Ebay-provisie te ontlopen en Ebay wil dat natuurlijk voorkomen, omdat men aan hoge verzendkosten niets verdient, maar aan hoge verkoopprijzen wel
Heb laatst een CD gekocht op eBay voor £ 6,55 (incl. verzendkosten) en deze betaald met PayPal. Daarvoor werd ¤ 9,95 afgeboekt. Lijkt me prima zo.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:39 schreef Barcelona het volgende:
Stel, ik koop drie boxershorts à 20,00 Engelse Pond via ebay.co.uk. En betaal via Paypal.
Rekent Paypal dan transactiekosten voor betaling in Engelse Ponden?![]()
Zo ja, hoeveel zou dit ongeveer zijn op 20,00 Engelse Pond?
ja.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:02 schreef __Saviour__ het volgende:
mooi, dat is enorm irritant. Vooral verkopers uit hongkong flikken dat iedere keer.
Nee, je kunt niet rekenen, 1 brits pond is ca. 1,50 euro.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:20 schreef SimtekF1 het volgende:
Precies, 1 euro is volgens mij iets van 1,50 pond.
Juist, dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:23 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet rekenen, 1 brits pond is ca. 1,50 euro.
Dat ligt dan echt aan jouw computer/browser/instellingen want bij mij werkt het allemaal als een zonnetje.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:58 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Anyway, eBay is irritant bezig.
Als ik op gewonnen objecten klikt krijg ik niet mijn gewonnen dingen te zien maar alleen een venstertje "Herinneringen voor kopen "
Heel irritant.![]()
Het enige wat ik kan bekijken is een object waar ik op geboden heb en ben overboden.
Die kan ik niet verwijderen.![]()
Paypal wisselkoers omrekenen kost 2.5% extra. Vandaar dat de euro-prijs die eBay aangeeft, iets lager is dan je uiteindelijk betaalt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:39 schreef Barcelona het volgende:
Stel, ik koop drie boxershorts à 20,00 Engelse Pond via ebay.co.uk. En betaal via Paypal.
Rekent Paypal dan transactiekosten voor betaling in Engelse Ponden?![]()
Zo ja, hoeveel zou dit ongeveer zijn op 20,00 Engelse Pond?
Kijk dat wilde ik weten! Thanks!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Paypal kost 2.5% extra. Vandaar dat de euro-prijs die eBay aangeeft, iets lager is dan je uiteindelijk betaalt.
Ja bij mij werkte het ook allemaal perfect en ik heb ook helemaal niks veranderd, daarom snap ik er geen zak van.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat ligt dan echt aan jouw computer/browser/instellingen want bij mij werkt het allemaal als een zonnetje.
Dit klinkt interessant, leg eens uit hoe ik dit doequote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:37 schreef Ericr het volgende:
Nooit, maar dan ook nooit de wisselkoers van Paypal gebruiken. Je kan conversie opties instellen vlak voor je gaat betalen en het is veel voordeliger om te betalen op de koers die je creditcard maatschappij rekent. Paypal koopt bijna net zo goedkoop zijn valuta in als een CC-maatschappij maar knalt er dus een opslag over heen die gewoon asociaal is.
Vreemd. Ik heb recent twee transacties in andere valuta gedaan op eBay en betaald via PayPal, en bij de ene (oorspronkelijk in Britse Ponden) staat inderdaad een iets lagere europrijs dan ik heb betaald, maar bij de andere (oorspronkelijk in Taiwanese Dollars) staat nu een veel hoger eurobedrag dan ik heb betaald. Wie het echt begrijpt mag het me uitleggen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Paypal wisselkoers omrekenen kost 2.5% extra. Vandaar dat de euro-prijs die eBay aangeeft, iets lager is dan je uiteindelijk betaalt.
Vreemd, heb ik geen last van.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit klinkt interessant, leg eens uit hoe ik dit doe
(Paypal gooit in Firefox nogal de buttons door elkaar, dus ik kan het niet opzoeken:)
[afbeelding]
vroeger kon je toch gewoon via een editor adverteren?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vrijwel alle producten zijn veel goedkoper dan 50 euro, dus eBay doet aan winstoptimalisatie...
En dan te bedenken dat je nog steeds handmatig BRretjes moet typen daar.... sneu!
Hoeveel opslag vraagt een CC-maatschappij tegenwoordig dan? Ik kan me herinneren dat visa iets van 4% rekende als je geen saldo op je kaart had staan en anders iets minder (maar wie heeft er credit bij zijn credit kaart maatschappij). Is er een groot verschil in wisselkoers tussen CC en paypal?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:37 schreef Ericr het volgende:
Nooit, maar dan ook nooit de wisselkoers van Paypal gebruiken. Je kan conversie opties instellen vlak voor je gaat betalen en het is veel voordeliger om te betalen op de koers die je creditcard maatschappij rekent. Paypal koopt bijna net zo goedkoop zijn valuta in als een CC-maatschappij maar knalt er dus een opslag over heen die gewoon asociaal is.
Niet achterhalen? Je moet gewoon kijken naar het "Ships to" veld. Als het daar niet bij staat is het zeer onwaarschijnlijk dat hij het wel doet, maar je kan natuurlijk altijd vragen of het mogelijk is.quote:Op zondag 10 september 2006 17:42 schreef Noax het volgende:
Ik heb vanochtend iets gezien op Ebay, dat ik MOET hebben, nu heb ik de adverteerder al een benaderd en ben ik in afwachting v/e reactie.
Het is een 'NU Kopen' object en zolangzamerhand wordt ik erg ongeduldig...
Het probleem is dat ik niet kan achterhalen of hij ook zaken doet met Europa..
Hij is een Power Seller en heeft een 100% poitive score (vanaf april dit jaar een dikke 300 zaken gedaan).
Nu is mijn vraag, is het erg onverstandig om het product te kopen?
Ik heb hem een 2e bericht gestuurd dat ik bereid ben om 15 $ verzendkosten te betalen.
Volgens mij moet dat redelijk zijn aangezien hij het binnen de US voor 5 $ verzendt.
Je kunt proberen om een grove schatting te maken van de verzendkosten (bv hier als hij met usps verstuurt).quote:Op zondag 10 september 2006 17:42 schreef Noax het volgende:
Nu is mijn vraag, is het erg onverstandig om het product te kopen?
Ik heb hem een 2e bericht gestuurd dat ik bereid ben om 15 $ verzendkosten te betalen.
Volgens mij moet dat redelijk zijn aangezien hij het binnen de US voor 5 $ verzendt.
Tja, dan kan je er natuurlijk van uitgaan dat ie niet doet. Je zal dan echt even via de mail moeten vragen of hij een uitzondering kan maken en wat de kosten dan zijn.quote:Op zondag 10 september 2006 17:54 schreef Noax het volgende:
Dat 'Ships to' veld daar staat het helaas niet onder, maar ik hoop dat hij een uitzondering wil maken...
Ik heb bij zijn verkoopgeschiedins gekeken, daar staat overwegend US bij.
Een enkele keer Canada maar das niet overseas...
Oi, je bent niet op marktplaats hoor.quote:Op zondag 10 september 2006 19:24 schreef Noax het volgende:
Thnx voor jullie hulp! (bedankt voor de link, devzero)
Stel dat ik het koop en dus niet afwacht op zijn reactie op mijn vraag of hij het naar nederland wil versturen.
De verzendkosten van het object zijn 10 $ ruim genomen.
We hebben het qua gewicht over nog geen 100 gram, vandaar...quote:Op zondag 10 september 2006 19:30 schreef gronk het volgende:
[..]
Oi, je bent niet op marktplaats hoor.
Zolang jij niet vertelt wat je perse MOET laten verzenden vanuit de US (en dan vooral, hoe zwaar en hoe groot 't is) kun je van alles bedenken qua verzendkosten. En ik vind 15$ aan verzendkosten aan de krappe kant. Dat soort bedragen kom je al snel aan als je een paar CD'tjes laat verzenden vanuit de US. Als je iets van een paar kilo laat versturen, gaan de prijzen rap de hoogte in.
Hoogste bedrag wat ik kwijt was aan verzendkosten was ongeveer 200 dollar, voor een apparaat van 20 kilo, wat ik niet in nederland kon kopen.
Daarnaast scheelt 't ontzettend of de verkoper alleen gebruik maakt van UPS (duuuur), Fedex (ietje minder duur) of USPS (te doen). Maar dat soort dingen had je allemaal zelf uit kunnen vinden.![]()
Als hij het netjes doet, dan stuurt hij je geld terug en krijg je ws een neutrale feedback ala Buyer didn't read the description: I do not ship internationally oid (of geen feedback). Als hij het niet netjes doet, dan kun je via paypal en ebay proberen je geld terug te krijgen.quote:Op zondag 10 september 2006 19:24 schreef Noax het volgende:
Stel dat ik het koop en dus niet zijn reactie afwacht (op mijn vraag of hij het naar nederland wil versturen).
De verzendkosten van het object zijn 10 $, ruim gerekend.
Ik koop het object voor 25 $ en doe daar nog es 15 $ aan verzendkosten bij.
Stel nu dat hij het idd niet wil verzenden, hoe krijg ik dan mijn geld terug?
Een CD past toch wel door de brievenbus? Lijkt me niet dat hij uberhaupt bezorgd is danquote:Op woensdag 13 september 2006 08:05 schreef SimtekF1 het volgende:
Hij geeft zelf aan van, bel je postkantoor of vraag je buren.
Registered mail, maar voor internationaal is het 'International signed for'.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:53 schreef SimtekF1 het volgende:
Hoe zeg je in het Engels eigenlijk dat iets aangetekend verzonden moet zijn?![]()
Ligt ook aan de manier van verzenden. Bij cd's overseas wacht ik vaak 10-14 dagen. Kan soms lang duren hoor als je de laagste verzendkosten betaald.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
SimtekF1 ==> Bewijs van verzenden heb je alleen als het aangetekend is, of een pakketje... Kan ik me niet voorstellen bij een CD, dus iets zegt me dat-ie uit z'n nek l*lt...
In Duitsland aangekomen als eerste inderdaad. Om wazige redenen daar in beslag genomen. Maar goed geld is terug, had liever mijn schoenen gehad eigenlijk.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:54 schreef D-MIXXX het volgende:
Zijn ze via route Duitsland gegaan?
True. Zelf nog niet eerder gehad...quote:Op woensdag 13 september 2006 19:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
In Duitsland aangekomen als eerste inderdaad. Om wazige redenen daar in beslag genomen. Maar goed geld is terug, had liever mijn schoenen gehad eigenlijk.
ja, daar klagen heel veel mensen over. ik merk ook steeds vaker dat waar ebay vroeger erg goedkoop was, je tegenwoordig goed moet uitkijken of je niet teveel betaald.quote:Op donderdag 14 september 2006 08:17 schreef the_hunchback het volgende:
feEpay ehh.. Ebay is nu opeens wel ERG duur geworden hoor... Als je een winkel hebt dan was dat voorheen erg goedkoop, maar dat is sinds deze zomer helemaal veranderd.
Ik draag per maand ongeveer 50 - 75 Euro aan ebay-fees af. Vandaar dat ik er maar een reguliere webwinkel naast gestart ben.
Maar loopt die reguliere webwinkel net zo goed? Na het aankondigen van de stijgingen gingen wilden heel wat mensen hetzelfde doen, maar sommige kwamen daar toch weer van terug, omdat ze op Ebay veel meer verkeer genereerden.quote:Op donderdag 14 september 2006 08:17 schreef the_hunchback het volgende:
feEpay ehh.. Ebay is nu opeens wel ERG duur geworden hoor... Als je een winkel hebt dan was dat voorheen erg goedkoop, maar dat is sinds deze zomer helemaal veranderd.
Ik draag per maand ongeveer 50 - 75 Euro aan ebay-fees af. Vandaar dat ik er maar een reguliere webwinkel naast gestart ben.
Nee hoor, met 1 account kan je zowel kopen als verkopenquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:33 schreef gronk het volgende:
Zie ik 't nu goed dat je een apart account moet hebben om te verkopen, en een apart account om te kopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |