abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23258381
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:05 schreef MUUS het volgende:
Nu zit ik het vorige topic weer eens door te kijken en daar staan die foto's van Carlos Altamirano die een chip in zijn arm krijgt.

Hoe positief je het ook wilt vertellen allemaal en hoe handig het allemaal ook mag lijken, ik krijg een naar gevoel van die foto's en het hele verhaal erbij.

Iemand (die je niet kent) stopt gewoon iets (waarvan je maar moet aannemen dat het voor goede dingen wordt gebruikt en dat je arm er niet vanaf rot) met belangrijke info in je lijf. . In. Je. Lijf. .

Ik weet niet of ik me dan R2D2 zou voelen of dat ik spontaan zou gaan blaffen of miauwen.

Nog steeds een erg hoog huuuuuu-gehalte hier.
dat doet je dokter toch ook als je een griepprik krijgt

je tandarts weet jij veel wat ie in je kies stopt

ik denk dat zodra het er is en het is een paar generaties in gebruik dat er nog maar een kleine groep is die loopt te 'zeuren' over complot theorieen en doem scenario's.

mischien zijn we er gewoon nog niet klaar voor. zelf zou ik an sich niet tegen chip implantaten zijn. meer als indentificatie middelen voor andere gegevens ( donor codicil ) dan als betaal middel. voorbeeldje je loopt op schiphol je haalt je hand over een scanner je drukt je vinger nog eens op een vingerafdruk scanner en je vlucht is ingecheckt en kan doorlopen je vliegtuig crasht iedereen op slag dood ze halen een chipscanner bij je hand langs ze kunnen meteen familie bellen en je organen doneren ( als je dat wil ) zodat er nog iemand anders gered kan worden
pi_23366071
quote:
Dutch reconsider police powers

The Dutch government is considering new laws to empower counterterrorism investigators to detain suspects without evidence that they may have committed a crime…”In those cases where we can't even clearly prove the existence of recruitment or radicalization, but only have a suspicion, we will still use possible administrative powers and other powers to disrupt it as much as possible”

Fears of terrorism have spawned other harsh security measures — from requiring citizens older than 13 to carry identity cards, to authorizing police to stop and search people with no apparent cause.
Among other measures implemented in the Netherlands are a relaxation of rules on wiretapping and monitoring Internet traffic, and a tripling in the amount of time suspects can be held without charge from three days to 10.
Washington Post

Nice...hoelang duurt die gekte nu al sinds de moord op theo? De gebruikelijke inlichtingen diest-terrorisme link was zoals gewoonlijk weer aanwezig. Ik durf te wedden dat er enkele "agent provocateurs" tussen zitten die al die vage dingen uithalen. De AIVD kan altijd wel een paar achtelijke communisten, fascisten, islam radicalen of extreme milleu-freaks gebruiken.
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
pi_23366633
quote:
ik denk dat zodra het er is en het is een paar generaties in gebruik dat er nog maar een kleine groep is die loopt te 'zeuren' over complot theorieen en doem scenario's.
Wat je zegt is goed mogelijk...iedereen denkt dan dat het normaal is om geen privé spullen te hebben of recht op privacy....je bent dan gewoon heerlijk average of men verwijderd je uit de maatschappij. Het echte plezier is alleen weggelegd voor de dominante aristocratie.

En sowieso, 90% van de boeken wordt door maar 10% van de bevolking gelezen, dus ik plaats mezelf graag in de kleine groep.
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
  woensdag 17 november 2004 @ 00:38:16 #154
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_23368071
problem-reaction-solution anyone ?
tja .. zelfs zonder daarmee te gaan slingeren
beetje overeenkomsten zie ik wel met het hele patriot act verhaal

maar ontopic

90% of People Find VeriChip "Creepy"

More analysis on the lightning rod of our industry, VeriChip. (For those that have been living under a rock: VeriChip is the recently FDA-approved human-implantable RFID chip from Florida-based Applied Digital.) Apparently, Applied Digital's CEO admits that VeriChip is a hard sell, citing his company's own research that indicates 90% of people find it "creepy." And while it was widely reported earlier this year that the Mexican attorney general had VeriChip installed as an anti-kidnapping device, all of us actively involved in RFID know that the technology really offers nothing of the sort. These Mexico reports highlight just how much of a public misconception there is that RFID is able to actively track a person's whereabouts, a la GPS. And get this: the Mexican distributor who sold the VeriChips to the attorney general's office let it be believed that the technology had GPS-like remote tracking capabilities. Wouldn't it be better to avoid partnering with a company that dishonestly perpetuates the very falsehood about your new technology that is freaking out 90% of the public?

Then there is the point that what VeriChip claims to do -- revolutionize medical record-keeping -- is impossible. Not for any shortcoming on VeriChip's part, but simply because the healthcare industry's current messy, decentralized record-keeping system must itself be overhauled before VeriChip's benefits can actually be realized. Quips this author, "Once you've been chipped, you'll have to wait for VeriChip to connect its database—containing your medical records—with each hospital's individual system. By the time we get a national medical database, you'll probably have died of natural causes." Such limitations of the medical records opportunity force one to conclude that the intention is to eventually sell VeriChip for a far wider range of applications. Indeed, such intentions are implicit in most of the company's literature, including its homepage 4VeriChip.com, where it is noted that VeriChip "can be used in a variety of security, financial, emergency identification, and other applications."

het langere verhaal
http://rd.bcentral.com/?ID=2282888&s=103514954

ps .. wat is er toch met die namen van die bedrijven..
applied digital *
matrics
verichip - dochter van ad
Allsafe Technologies
Omega Electronics:
(formerly Destron Fearing) Digital Angel ( van angstig naar engel ) -- dochter van ad
(dit stond dus in een nieuwsbrief :: Digital Angel More Than Just the VeriChip

Amid the rampant publicity surrounding the (in)famous VeriChip from Minnesota-based Digital Angel, it is easy to forget that the company is more than simply the purveyor of what some see as the Mark of the Beast and still others fear will devolve into a tool of Big Brother. This week the company announced a shipment of 200,000 RFID tags to Canada for use on cattle in the government-sponsored Canadian Set-Aside Program. Digital Angel is one of only four companies approved to provide RFID tags to cattle farmers participating in the program, which was started by the Canadian government after the disease scare in late 2003 seriously wounded the domestic beef industry. Said Digital Angel CEO Kevin McGrath, "We believe this is the start of what may develop into a substantial business for us in Canada."

leuke woordspeling ...
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_23370838
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 23:42 schreef Merovingian. het volgende:

[..]

Wat je zegt is goed mogelijk...iedereen denkt dan dat het normaal is om geen privé spullen te hebben of recht op privacy....je bent dan gewoon heerlijk average of men verwijderd je uit de maatschappij. Het echte plezier is alleen weggelegd voor de dominante aristocratie.

En sowieso, 90% van de boeken wordt door maar 10% van de bevolking gelezen, dus ik plaats mezelf graag in de kleine groep.
sorry maar ik vind het totale onzin dat je je privacy kwijt bent zodra je een chip als indentificatie middel gaat gebruiken.
  woensdag 17 november 2004 @ 10:00:54 #156
90061 coz
pi_23371671
ligt er dus een beetje aan he ...
stel dat die chip dezelfde capaciteit heeft als je gsm (is dus nog een tijdje niet zo ..maar de mogelijkheid van het koppelen van gps of wi-fi en rfid worden al flink onderzocht .. (hoef vast niet uit te leggen dat gps niet vergelijkbaar is met gsm qua nauwkeurigheid als je het gebruikt voor plaatsbepaling anyway) dat betekend dus dat ten alle tijd van iedere drager de plaatsbepaling te verrichten is ....

het schijnt dat het weten van iemands positie valt onder privacy .. dan hebben we het meestal over je huisadres maar je fysieke locatie is echt wel vergelijkbaar, zo niet vele malen meer privacygevoelig

dat iemand dan het idee heeft dat als er 1 organisatie is die van jouw je positie weet ..de hele dag ..
en het niet doorspeeld aan andere bedrijven het dan nog wel prive is, feitelijk niet dus

maar zoals Ra zei als identificatiemiddel ; in principe heeft ie gelijk
als men ipv een analoog paspoort een digitale versie heeft op een chip dan ben je nog niet je privacy kwijt ; leuk detail is dat de chip waar we het over hebben dus een RFID chip is in eerste instantie en die zijn publiekelijk uit te lezen...

conclusie ; je mag het vinden ... maar dat doet niets onder aan het feit

ik heb sterk het idee dat we een fatsoendelijk draadje moeten maken voor die chip en dan in GC
er zijn zo veel verschillende items die samenhangen met zo'n chip met allemaal hun eigen voor en nadelen

* locatiebepaling
- van search & rescue tot politiestaat
* opslag van
- ziekenhuis gegevens
- strafblad
- id ( van sofi tot mogelijk biometrisch)
- overige mogelijkheden
* beveiliging (van producten tot een (imo onmogelijke 100%) beveiliging van mensen)
* beveiliging (van de chip zelf)

(mis ik iets ? )
  woensdag 17 november 2004 @ 10:21:10 #157
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23372014
Open anders gewoon een topic in GC
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 17 november 2004 @ 12:04:25 #158
90061 coz
pi_23374088
jup .. maar dan moet ik er eerst tijd voor maken om een net topic erover te maken
en dan het liefst een met een hele uitgebreide doch objectieve OP
mss komt het er nog eens van in dit tempo .. maar graag zou ik het niet zelf hoeven doen .. of niet alleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')