Weet ik niet. Ik kwam thuis van een paar dagen vriendje en in de tussentijd is die krop aangeschaft. Hij was niet slap ofzo dus ik gok maximaal 2 á 3 dagen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:20 schreef ondeugend het volgende:
Geen idee zeg, maar ik zou het ook weggegooid hebben.
Ik krijg wel eens groenten zo van een volkstuintje en tref daar regelmatig een slak op aan. Dan gewoon goed wassen en lekker opeten.
Hoe lang lag de sla al in je koelkast eigenlijk ?
Ook geen andere dingen in de koelkast waar het vandaan zou kunnen komen ?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:23 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik kwam thuis van een paar dagen vriendje en in de tussentijd is die krop aangeschaft. Hij was niet slap ofzo dus ik gok maximaal 2 á 3 dagen.
Nee, al het andere eten zat netjes in een zakje of iets anders dat afgesloten was..quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ook geen andere dingen in de koelkast waar het vandaan zou kunnen komen ?
Waarschijnlijk is er iets in de winkel fout gegaan.
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:34 schreef nXn het volgende:
wij vonden ooit een dooie rups in de sla tijdens het eten...
Deze lieten zich er niet afwassen hoor. Ja, als ik ze eraf pulkte ja, maar dan plette ik ze en dan zat er weer beestjessap aan het bladquote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:37 schreef IndemnitY het volgende:
Is inderdaad een soort van bladluis, is niet erg, zit vaker op ijsbergsla. Gewoon afwassen en smullen maar
Hogedruksspuitquote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:39 schreef bloempjuh het volgende:
Deze lieten zich er niet afwassen hoor. Ja, als ik ze eraf pulkte ja, maar dan plette ik ze en dan zat er weer beestjessap aan het blad
Maar ze hadden hele sterkte pootjes iig!
uhhh ... denk je niet dat dat al happened toen de sla nog op het zand lag? Met zijn wortel-voetjes in de aarde?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:25 schreef liquid-orange het volgende:
Ik denk dat de beestjes er dan al in de winkel opzaten.
Kids tegenwoordigquote:Op zondag 18 juli 2004 10:43 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kwam pas ook een hele berg van die beestjes tegen in mn sla. Vond het er niet echt smakelijk uitzien en heb die krop dus ook weggegooid!
Zag er echt heeeeeeeeel vies uit!
Wat een ' onzin ' zeg! ..... welk leed doe je levende wezens dan weer aan he!quote:Op zondag 18 juli 2004 11:31 schreef G_E het volgende:
Bloemkool moet je ook altijd eerst een tijd in zout water laten staan, met de stronk naar boven, zodat het ongedierte boven komt drijven. Dat staat zelfs in veel recepten er expliciet bij..
Met een krop sla is dat dan misschien ook wel een goed idee. (Daarna natuurlijk wel schoonspoelen)
Zout water is een prima manier om beestjes uit de sla te krijgen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:47 schreef Pearly het volgende:
[..]
Wat een ' onzin ' zeg! ..... welk leed doe je levende wezens dan weer aan he!
Iedereen moet zelf weten hoe die zijn groente schoon maakt natuurlijk maar dat verhaaltje van G_E van dat zout vind ik nogal dierenbeulerij....
Je kunt namelijk ook de blaadjes sla van de stronk trekken en in een bak met water schoonspoelen hoor! En zo doe je dat ook met de bloemkool ..... elk stronkje er netjes af snijden en in het water goed schoon soppen. Het water gooi je gewoon in je tuin ( of als je bang bent dat de beestjes weer in je tuin gaan zitten) of voor op straat weg !
Dat iemand bv. tegen bontjassen en tegen de walvisjacht is..begrijpelijk..quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:47 schreef Pearly het volgende:
[..]
Wat een ' onzin ' zeg! ..... welk leed doe je levende wezens dan weer aan he!
Iedereen moet zelf weten hoe die zijn groente schoon maakt natuurlijk maar dat verhaaltje van G_E van dat zout vind ik nogal dierenbeulerij....
Je kunt namelijk ook de blaadjes sla van de stronk trekken en in een bak met water schoonspoelen hoor! En zo doe je dat ook met de bloemkool ..... elk stronkje er netjes af snijden en in het water goed schoon soppen. Het water gooi je gewoon in je tuin ( of als je bang bent dat de beestjes weer in je tuin gaan zitten) of voor op straat weg !
en niet zeiken over dat ik dat beulerij vind ..... ik vin da
Als jij mag zeiken dat het beulerij is wanneer je groente met zout water schoon spoelt, dan mag ik ook zeiken dat ik je reactie nogal overdreven vind. Want vind je het dan niet zielig voor die arme bloemkool, dat je al zijn lieve stronkjes van 'm afsnijdt?quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:47 schreef Pearly het volgende:
en niet zeiken over dat ik dat beulerij vind ..... ik vin da
Je hebt mijn stukkie niet gesnapt ... ik heb niet gesproken over 'niet durven' .....quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:13 schreef nein het volgende:
[..]
Dat iemand bv. tegen bontjassen en tegen de walvisjacht is..begrijpelijk..
Maar dat je ongedierte als bladluis ed. niet met zout water durft af te spoelen gaat wel HEEEL erg ver hoor!
![]()
Maar wat doe je dan als kleuters last hebben van haarluizen? Of wanneer je zelf een keer onverhoopt last hebt van schaamluizen?quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:21 schreef Pearly het volgende:
[..]
Je hebt mijn stukkie niet gesnapt ... ik heb niet gesproken over 'niet durven' .....
Maar het geeft niet hoor !
En nee ... ik vang geen mugjes .... die mep ik, als ze in mijn slaapkamer voor komen, in 1 keer "goed" dood! Zonder lijden dus!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |