abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2004 @ 19:03:34 #151
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20727475
quote:
Hangjongere, kutmarokkaan
Verkracht je net als Mohammed dat heeft gedaan
Met een meisje van amper zeven
Jij verdient niet te leven
Hang je op met je smerige doek

[ Bericht 15% gewijzigd door SirBenniMiles op 19-07-2004 19:28:29 ]
***God show me the way because the devil trying to break me down**
pi_20727796
quote:
Op maandag 19 juli 2004 19:03 schreef SirBenniMiles het volgende:
Hangjongere, kutmarokkaan
Verkracht je net als Mohammed dat heeft gedaan
Met een meisje van amper zeven
Jij verdient niet te leven
Hang je op met je smerige doek

Vind je het nu zelf ook terrecht als je hiervoor een paar dagen zou moeten zitten?
  maandag 19 juli 2004 @ 19:28:46 #153
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20727998
quote:
Op maandag 19 juli 2004 19:18 schreef MelkKoe het volgende:

[..]

Vind je het nu zelf ook terrecht als je hiervoor een paar dagen zou moeten zitten?
***God show me the way because the devil trying to break me down**
pi_20728149
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:48 schreef Dr_Weird het volgende:

[..]

Oh ja deze lieden mogen ook voor het gerecht verschijnen Dora.
Jazeker, schokkend dat hij het heeft over een 'geile blik' van die Fatima.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20728165
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:55 schreef BdR het volgende:

[..]

Hirsi Ali had hier uberhaubt niet op moeten reageren, ze had het hooguit kunnen afdoen als schreeuwerige aandachttrekkerij zonder inhoud. Dat had een hoop gedoe gescheeld..
Gelukkig deed ze dat niet en komen deze pestjochies nu voor het gerecht .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20728536
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 14:34 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder andersom is. Nova heeft een heel item gewijd aan een rap die helemaal niet bedoeld was voor het publiek. Ayaan Hirsi Ali had nog nooit van het betreffende nummer gehoord. N.a.v. de uitzending heeft zij aangifte gedaan, terwijl het nummer van DHC al een jaar oud is. Het moet haast wel komkommertijd zijn geweest bij Nova dat ze zich verlagen tot deze manier van nieuws maken.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is idd de media die gretig inspringt op elk klein detail om dat waanzinnig uit te vergroten en zodoende te kijken of ze niet een soort van anarchie kunnen ontketenen. Elke
daaropvolgende, schokkende gebeurtenis is immers weer nieuws, nietwaar? En dus werk. En dus brood op de plank.
quote:
[..]

Hij geeft een beetje tegengas, probeert ons te laten relativeren. En dat is hard nodig.
Maassen probeert hiermee volgens mij alleen maar een graantje mee te pikken van de toestand zoals hij nu is. Een commercieel zeer interessante toestand om uit te buiten. Het valt me wat dat betreft nog mee dat hij niet 'carnavalskrakers' uitbracht na 9/11 en na de moord op Pim Fortuyn.
Maassen doet wat dat betreft altijd al wel een beetje jankerig en kneuzerig aan in zijn shows, maar dat is wel grappig omdat je er vanuit gaat dat het een act is. Nu hij zich ineens serieus bezig gaat houden met de verslechterde politieke situatie in Nederland, wordt zijn 'gejank' wél erg meelijwekkend; Als ik nu aan Maassen denk, denk ik aan een sketch van zijn superieure collega Hans Teeuwen: "Ik wil óóóók wat zeggen!!! Nu wil ík wat zéééggen!!"
pi_20731794
Zometeen bij Nova.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 19 juli 2004 @ 22:38:37 #158
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20732181
Was leuk. Maassen komt nooit zo heel slim over, maar ik was het wel met hem eens. En Hirsi Ali over de trekhaak. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 19 juli 2004 @ 22:57:36 #159
11923 I.R.Baboon
pi_20732580
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 11:45 schreef dewd het volgende:

[..]

Misschien een juiste zet dan van hem, een marketing truc. Zijn laatste show werd nou niet echt goed ontvangen.
Maassen's show werd door iedereen lovend ontvangen, en hij is daarna zelf gestopt met optreden.

Verder heb ik nogal een dubbel gevoel hierbij. Aan de ene kant vind ik best dat die kneuzerige rappertjes een paar weken in de cel mogen verdwijnen, maar aan de andere kant ben ik het eens met Maassen dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Alleen jammer dat zulke josti's er dan ook onder vallen.
pi_20732743
Er wordt zoveel gezegd in raps...

Theo Maassen wil nu denk ik gewoon laten zien dat het gewoon maar "onzin" is, die raps.. en dat ze niet serieus genomen moeten worden.
  maandag 19 juli 2004 @ 23:13:29 #161
11923 I.R.Baboon
pi_20732906
quote:
Op maandag 19 juli 2004 23:05 schreef cristiano het volgende:
Er wordt zoveel gezegd in raps...

Theo Maassen wil nu denk ik gewoon laten zien dat het gewoon maar "onzin" is, die raps.. en dat ze niet serieus genomen moeten worden.
.

Ga het nog even uitleggen.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:27:13 #162
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20738086
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Was leuk. Maassen komt nooit zo heel slim over, maar ik was het wel met hem eens. En Hirsi Ali over de trekhaak. .
De tekst is echt hard, maar ik moest er toch heel hard om lachen...
Ik vond ook dat hij een goed verhaal had eigenlijk.
En dan vooral naast die über-keurige Maartje van Weegen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_20738317
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 10:27 schreef Hik het volgende:

[..]

De tekst is echt hard, maar ik moest er toch heel hard om lachen...
Ik vond ook dat hij een goed verhaal had eigenlijk.
En dan vooral naast die über-keurige Maartje van Weegen...
maj, vreemd genoeg liet hij even heeeeeeel toevallig de ronduit racistische teksten van onze marokkaanse vrienden weg
toevallig zeg
'Silvie Meijs is de hoer van Amsterdam'.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:48:05 #164
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20738414
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 10:42 schreef Matamoros het volgende:

[..]

maj, vreemd genoeg liet hij even heeeeeeel toevallig de ronduit racistische teksten van onze marokkaanse vrienden weg
toevallig zeg

Zijn punt was niet dat hij die teksten ok vind volgens mij (of ik heb naar een ander programma zitten kijken ), maar dat het alternatief (het inperken van de vrijheid van meninguiting) erger is.

Overigens ben ik het niet 100% met hem eens, maar de kern van zijn verhaal vond ik wel ok eigenlijk.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_20739566
Het domme van die Turkjes is dat als Ayaan iets naars overkomt, ze het volgen hen over zichzelf afgeroepen heeft : "had ze maar niet zulke vervelende dingen moeten zeggen over de Islam ".
Kortom , Ayaan moet de gevolgen maar dragen voor haar daden, zelfs als dat de dood tot gevolg zou hebben, niet dat ze geweld goed praten natuurlijk, nee, zeker niet, maar mocht haar wat overkomen, dan is het haar eigen schuld.

Maar nu hunzelf iets "naars" overkomt, iets wat overigens totaal in geen verhouding staat dan waar Ayaan mee moet leven, spelen ze het slachtoffer en verbergen ze hun gezicht als ze hun rapzooi verdedigen bij NOVA .

Over de gevolgen dragen voor je daden en openlijk uit durven komen voor je mening gesproken

Dom en laf
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_20739844
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 10:48 schreef Hik het volgende:

[..]

Zijn punt was niet dat hij die teksten ok vind volgens mij (of ik heb naar een ander programma zitten kijken ), maar dat het alternatief (het inperken van de vrijheid van meninguiting) erger is.

Overigens ben ik het niet 100% met hem eens, maar de kern van zijn verhaal vond ik wel ok eigenlijk.
Behalve natuurlijk als de tekst 'kankermoslim ik maak je koud, sterf met je mohammed en z'n pedoshit bla bla' was geweest of als melkert en rosemuller dreigbrieven thuis krijgen natuurlijk

dan was het heel erg racisme en zo erg en zo geweest

de vrijheid van meningsuiting geeft geen recht op discrimineren en met de dood bedreigen, ik dacht dat dat toch wel duidelijk was
pi_20740041
quote:
Op maandag 19 juli 2004 19:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jazeker, schokkend dat hij het heeft over een 'geile blik' van die Fatima.
Nu ja, Fatima beweert zelf dat mannen geilen op hoofddoekjes, dus ik vind die geile blik van haar dan wel geloofwaardig

Prachtige rap , toch ook, over Fatimaatje
pi_20740179
Vond Maassen subliem, vooral met die suffe van Weegen, die zich uiteindelijk toch wel de moraalridder voelde. Hoezo vind je dat Maassen niet slim overkomt? Iemand die zo snel kan praten en ook nog inhoud heeft, daar neem ik mijn pet voor af! Was altijd Teeuwen fan maar Theo staat nu met stip op 1. Goede discussie die hij aangezwengeld heeft, waarom mogen die gastjes het niet zingen en hij wel. Was het eerst niet met hem eens, maar na even even even nadenken.... hij heeft een goed punt. En "als Volkert van der G. een rap had geschreven, had Fortuyn nu nog geleefd"... hoe komt hij erop. Goed betoog voor de jeugd, inderdaad: geef de jeugd haar jeugdhonken terug!
pi_20740209
Ik ben voorstander van het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Of beter gezegd: het stellen van duidelijke grenzen. De bescherming van Nederlandse staatsburgers moet namelijk voorrang hebben op de onbeperkte vrijheid van meningsuiting. Ik vind dat mensen tegenwoordig te veel mogen zeggen. Elke vorm van respect ontbreekt en het is strijdig met alles wat je van een moderne beschaving zou mogen verwachten.

Er bestaat een groot verschil tussen zeggen dat je een hekel aan iets hebt, iets verwerpelijk of misselijkmakend vindt en hetgeen in de teksten van DHC wordt weergegeven. Of die teksten trouwens al dan niet voor het publiek waren bedoeld, doet niet echt terzake: voorlopig stonden ze wel op internet, wat geloof ik nog altijd iets anders is dan een bankkluis. Internet is een medium en het hoofddoel daarvan is verspreiding.

Ik vind het prima dat NOVA dit onderwerp aan de kaak heeft gesteld. Niet alleen om aan te tonen welke zieke gedachten er in dit land bestaan (die sommige mensen nog goedpraten ook!) en hoe onze maatschappij verder afglijdt, maar vooral vanwege het op gang brengen van een broodnodige discussie over de grenzen van vrije meningsuiting. Ze leggen daarmee een gevoelig onderwerp bloot dat eigenlijk ieder mens raakt. Een onderwerp waar velen nogal nonchalant over doen (gedoogcultuur, 'moet kunnen', het is maar een bedreiging, ze doen het niet echt), totdat er weer eens echt iets misgaat. Dan piept iedereen ineens over het feit dat de signalen er altijd wel waren.

Voorkomen is beter dan genezen. Elke bedreiging, publiekelijk of niet publiekelijk uitgesproken, moeten we serieus nemen. Kijk maar naar de zaak van de in brand gestoken Maja Bradaric, waarbij de dader tegenover één ander persoon aankondigde haar te willen ombrengen. Die persoon greep niet in... We kennen de afloop. *Stel* nu eens dat de dader zijn voornemen ergens op wazige internetpagina had gepubliceerd, we hadden daar notie van genomen zonder iets te doen en het slachtoffer wordt kort daarna dood aangetroffen... Dan ken je de reacties al.

Overigens bestaan er al grenzen aan vrije meningsuiting. Wanneer je onwaarheden over iemand verkondigt, kan diegene jou een proces aan de broek doen vanwege smaad (en terecht, trouwens). Zo staat ook Hirshi Ali volkomen in haar recht na de bedreigingen aan haar adres, want bedreigingen zoals in de teksten van DHC zijn strafbaar volgens de wet. Die wet hebben we in dit land gelukkig om ons tegen onrecht te beschermen. Dus laten we ophouden om te klagen over het feit dat die 'onschuldige' Haagse rappertjes uit voorzorg zijn opgepakt. Ze hebben zich gewoon schuldig gemaakt aan het overtreden van de wet en dienen daarvoor te worden gestraft.
pi_20740213
Ik vind dat nummer wel funny

Het wachten is op Theo de bierbuik die weer wat gaat roepen
pi_20740419
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:09 schreef nielsie het volgende:

Vond Maassen subliem.... "als Volkert van der G. een rap had geschreven, had Fortuyn nu nog geleefd"... hoe komt hij erop.
*Zucht* hoe komt hij erop ja. Hoe wereldvreemd kun je zijn? Wat was ook alweer het grootste verwijt dat na de dood van Fortuyn hoorbaar was? Juist: hij was gedemoniseerd... En daar zou een rapsong vol met bedreigingen natuurlijk vast niet aan hebben bijgedragen.... Dream on.
pi_20740601
Jah geen auto rijden want dan kan je verkeersslachtoffers krijgen. Onder dat mom kan je het beperken van meningsuiting wel goed praten
pi_20740664
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:26 schreef Chadi het volgende:
Jah geen auto rijden want dan kan je verkeersslachtoffers krijgen. Onder dat mom kan je het beperken van meningsuiting wel goed praten
inderdaad
ik wil wel het recht blijven houden Elatik te dissen ala:

jo kankermoslima
teert op want ik snij je nek open ja
op de echte moslimstylie
besnij ik je kut ook want ik ben de g
kutmarokkaan je stinkt ga je wasse
je ruikt naar je pa die over je staat te plasse
als je pedoprofeet met meisjes van 7 deed
dus kijk uit want ik neuk je in je reet
kutmarokaan moslim pleur op naar je woestijn
dit is een diss dus niet voor de gein

of is het nu opeens anders?
pi_20740715
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:26 schreef Chadi het volgende:
Wat je hiermee wilt zeggen, ontgaat mij totaal...

Kijk: als ik nou had gepleit voor een verbod op het uiten van een mening (soort communistische staat), dan had ik hier nog iets van kunnen snappen, maar dat doe ik niet. Ik zeg alleen dat je er grenzen aan moet stellen. Als iemand wil roepen dat Hirshi Ali een slechte politicus is, dat ze geen waardige vrouw meer is omdat ze geen moslima meer is, dan zul je mij daar niet over horen. Maarre... lees de tekst van DHC nog maar eens rustig na, zou ik zeggen. Ik ga het je namelijk echt niet uitleggen waar de verschillen zitten.

Oja: in het verkeer gelden trouwens ook gewoon regels. Aan autorijden zitten dus beperkingen. Zo is er een maximumsnelheid, zijn er regels omtrent voorrang, etc. Dus waarom zou je dan een meningsuiting geen grenzen kunnen stellen?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2004 12:34:15 ]
pi_20740752
Absoluut geen begrip voor deze actie, als je dit toestaat gaat het nog veel meer extremere vormen aannemen.
Jong, rijk, verwend & arrogant
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 12:37:57 #176
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20740837
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:33 schreef Hilfiger het volgende:
Absoluut geen begrip voor deze actie, als je dit toestaat gaat het nog veel meer extremere vormen aannemen.
Tot op heden heeft er geen mens echt last gehad van de texten die in "muziek"nummers over het internet dwalen.
Beetje relativeren kan geen kwaad .
pi_20740859
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:10 schreef Chadi het volgende:
Ik vind dat nummer wel funny

Het wachten is op Theo de bierbuik die weer wat gaat roepen
Theo vindt dat de heren niet vervolgd moeten worden
Jammer, hè
pi_20740941
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Tot op heden heeft er geen mens echt last gehad van de texten die in "muziek"nummers over het internet dwalen.
Beetje relativeren kan geen kwaad .
zoals gezegd
dat wordt lekker moslims discrimineren

trouwens voor een ieder die de vergelijking met amerika trekt, die weet duidelijk niet waar hij het over heeft
op het moment dat om het even welke rapper een politicus met de dood gaat bedreigen dan staat de FBI de volgende dag voor de deur
Ice-Ts cop killer bezorgde hem ook een FBI bezoek, en dat was niet eens specifiek richting een levend persoon

als eminem of ze vrienden morgen een rapje uitbrengen waarin ze zeggen Bush koud te willen maken zitten ze overmorgen in de bak
pi_20741031
Ayaan is ook dom geweest, ze had Mohammed een perverse man moeten noemen in een rap, dan was er niets aan het handje geweest
pi_20741061
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:19 schreef dVTB het volgende:

[..]

*Zucht* hoe komt hij erop ja. Hoe wereldvreemd kun je zijn? Wat was ook alweer het grootste verwijt dat na de dood van Fortuyn hoorbaar was? Juist: hij was gedemoniseerd... En daar zou een rapsong vol met bedreigingen natuurlijk vast niet aan hebben bijgedragen.... Dream on.
volgens mij ga je nu voorbij aan WIE demoniseert. Zijn het een stelletje pubers of is het de media. In het geval van Fortuyn heeft de media (op een elsevier na) niet-denkend nederland mee gegeven dat Fortuyn een te rechtse baas was, neigend naar Vlaams Blok en enger... Dat soort demonisering vind ik verwerpelijk.
pi_20741123
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:29 schreef Matamoros het volgende:

[..]

inderdaad
ik wil wel het recht blijven houden Elatik te dissen ala:

jo kankermoslima
teert op want ik snij je nek open ja
op de echte moslimstylie
besnij ik je kut ook want ik ben de g
kutmarokkaan je stinkt ga je wasse
je ruikt naar je pa die over je staat te plasse
als je pedoprofeet met meisjes van 7 deed
dus kijk uit want ik neuk je in je reet
kutmarokaan moslim pleur op naar je woestijn
dit is een diss dus niet voor de gein

of is het nu opeens anders?
Je bakt er werkelijk niks van
pi_20741150
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:38 schreef milagro het volgende:

[..]

Theo vindt dat de heren niet vervolgd moeten worden
Jammer, hè
Ja best wel want ik had weer verwacht dat hij met zijn stink smoel op de eerste rij zou staan om zijn centen hieruit te slaan
pi_20741166
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja best wel want ik had weer verwacht dat hij met zijn stink smoel op de eerste rij zou staan om zijn centen hieruit te slaan
Zoals Theo Maassen doet, bedoel je?
pi_20741172
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:19 schreef dVTB het volgende:
Dacht dat het probleem dat Fortuyn aankaarte was dat je niet kon zeggen wat je dacht. Na Fortuyn's dood mochten figuren als Hirshi Ali plotseling roepen dat Moslims fascisten zijn en de pedo Mohammad volgen, eindelijk geen gedachte politie meer! Maar blijkbaar is dit nieuwverworven recht alleen geldig voor mensen die tegen allochtonen zijn, en krijgen allochtonen niet datzelfde recht om terug te vechten met woorden.
pi_20741174
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:47 schreef milagro het volgende:
Ayaan is ook dom geweest, ze had Mohammed een perverse man moeten noemen in een rap, dan was er niets aan het handje geweest
Maakte niets uit want zij mag het ook zonder Rap
pi_20741182
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je bakt er werkelijk niks van
Die van mij was stukken beter
pi_20741202
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:53 schreef milagro het volgende:

[..]

Zoals Theo Maassen doet, bedoel je?
Ja zoiets maar dan anders
pi_20741215
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Die van mij was stukken beter
Waar staat jouw rijmpje?
pi_20741236
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:53 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maakte niets uit want zij mag het ook zonder Rap
En half moslim Nederland en hun sympathisanten stonden op hun achterste benen, want oh wee oh wee, en dit had toch niets meer met vrijheid van meninsuiting te maken, nee, die was moedwillig kwetsen en beledigen van alle moslims

De jankzakken janken zodra een uitspraak hun treft en juichen als een tegenstander getroffen wordt.
pi_20741252
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waar staat jouw rijmpje?
Hierboven ergens
Milagro a.k.a Mario B.
pi_20741265
lijkt net voetbal
pi_20741338
goede zaak!

Die benauwde bang bang bang cultuur moeten we weer met gezond hollands optimisme doorbreken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20741348
Iedereen die niet over mijn toekomst beslist mag roepen en denken wat hij of zij wil. Zolang ze in een positie komen die invloed heeft op mijn dagelijks leven moeten ze indammen en zich met feiten bezig houden en geen eigen oorlog uitvoeren om hun jeugd trauma's te verdrinken. Dus zodra ze uit de politiek stapt mag ze bleren tot ze magere hein een hand kan geven
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:14:40 #194
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_20741575
quote:
Op maandag 19 juli 2004 13:36 schreef Dr_Weird het volgende:
Dus jij vindt dit heel normaal NewOrder?
Ik vind het zeker geen fraaie tekst, maar omdat we het niet mooi vinden of het er inhoudelijk niet mee eens zijn betekent nog niet dat we de makers dan maar moeten vervolgen.
pi_20741579
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:03 schreef Chadi het volgende:
Iedereen die niet over mijn toekomst beslist mag roepen en denken wat hij of zij wil. Zolang ze in een positie komen die invloed heeft op mijn dagelijks leven moeten ze indammen en zich met feiten bezig houden en geen eigen oorlog uitvoeren om hun jeugd trauma's te verdrinken. Dus zodra ze uit de politiek stapt mag ze bleren tot ze magere hein een hand kan geven
Steeds weer en enkel hameren op een vermeend jeugdtrauma is een zwaktebod, Chadi.

Dat is tot nu toe het enige verweer waarmee ik Ayaans tegenstanders met een Islamitische achtergrond aan zie komen.

Opvallend ook dat veel moslims vinden dat zij van alles mogen roepen, maar een ander niet zodra het hun treft.
Zij lachen hard mee als iemand beledigingen aan het adres van katholieken citeert, opgetekend door de schrijver Hermans, maar gillen moord en brand als exact dezelfde teksten moslims betreft
Zo pleitte die Marokkaanse halve zool van GL voor een verbod op de duivelsverzen van Rushdie

Dat zie je hier op Fok ook, het zijn dezelfde jankerds die om de haverklap in het moderatie topic gaan miepen over racisme en discriminatie en dan hoor je ze niet over vrijheid van meningsuiting, nee, dan is het belediging en dient de poster gecorrigeerd te worden

Ik vind ook dat je veel moet kunnen zeggen, maar er is een zekere grens, ja, moeilijk te bepalen, want wat is fatsoen ?
Dat Ayaan zich bedreigd voelt en een aanklacht indient kan ik begrijpen, ook al zou ik het niet gedaan hebben, maar ik bevind me dan ook niet in haar positie
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:20:03 #196
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_20741683
quote:
Op maandag 19 juli 2004 14:34 schreef dVTB het volgende:
Iemand die de tekst van dat nummer normaal vindt, is ziek. Mensen die het opnemen voor de makers van dit nummer zijn dat ook. Valt me van Theo Maassen trouwens verschrikkelijk tegen, dat -ie *dit* goedpraat. Die beste man heeft voor mij nu ook voor eens en voor altijd afgedaan.
Is het ziek om een andere mening te hebben dan jij?
pi_20741944
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:48 schreef nielsie het volgende:

volgens mij ga je nu voorbij aan WIE demoniseert. Zijn het een stelletje pubers of is het de media. In het geval van Fortuyn heeft de media (op een elsevier na) niet-denkend nederland mee gegeven dat Fortuyn een te rechtse baas was, neigend naar Vlaams Blok en enger... Dat soort demonisering vind ik verwerpelijk.
Heb je mij horen zeggen (zien schrijven) dat ik demonisering niet verwerpelijk vind? Ik stelde alleen vast dat Fortuyn is omgebracht in een bepaald klimaat waarin hij als boeman was neergezet. En ik denk dat een rapsong met -let wel- daarin doodsbedreigingen aan zijn adres dat klimaat alleen maar verder zou hebben aangewakkerd. Of wil je dat soms ontkennen?
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:53 schreef MelkKoe het volgende:

[..]

Dacht dat het probleem dat Fortuyn aankaarte was dat je niet kon zeggen wat je dacht. Na Fortuyn's dood mochten figuren als Hirshi Ali plotseling roepen dat Moslims fascisten zijn en de pedo Mohammad volgen, eindelijk geen gedachte politie meer! Maar blijkbaar is dit nieuwverworven recht alleen geldig voor mensen die tegen allochtonen zijn, en krijgen allochtonen niet datzelfde recht om terug te vechten met woorden.
Als je mijn vorige berichten een beetje doorleest, zul je merken dat ik duidelijk oproep tot het stellen van grenzen. Dat wil overigens nog niet zeggen dat ik het eens ben met de opmerkingen die Hirsi Ali heeft gemaakt, noch dat ik ze erg verstandig vind. Maar - en dit is nu net de KERN van waar het hier om draait - Hirshi Ali heeft op geen enkele manier moslims *bedreigd*. - Iedereen, allochtoon of autochtoon, heeft het recht om 'terug te vechten' met woorden. Er zit alleen een wezenlijk verschil tussen iemand beledigen of iemand bedreigen, maar dat blijf ik niet uitleggen.
pi_20742121
Ik denk dat het niks bijgedragen had aan de haat die de media creeerde. Als een stelletje Marokkanen (of waren het Turkse jongeren?) een haatrap tegen Fortuyn geschreven hadden, denk ik dat de media het misschien veroordeeld zouden hebben. Maassen heeft gelijk, door het naar buiten te brengen (waar NOVA ineens zo goed in is geworden, de schijnheilige hufters) wakkeren ZIJ mijns inziens de haat juist aan. Net als toen met de vertalingen van de preken van imams... NOVA waait echt met alle winden mee!
pi_20742299
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:20 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Is het ziek om een andere mening te hebben dan jij?
Als je wat beter zou lezen, had je deze onzinnige vraag niet hoeven stellen. Het gaat hier niet om de mening die de rappers verkondigen, het gaat om de bedreigingen die ze uiten. En of ze die nu uiten tegen Hirshi Ali, Jan Klaassen of de melkboer om de hoek, doet niet terzake. Het zijn serieuze bedreigingen, die onder geen beding goed te praten zijn.

En wie dat wel doet, is daarmee gelijk een voorstander van het verspreiden van haat door middel van muziek, dus (bijvoorbeeld) ook voorstander van met racisme doordrenkte herrie van ultra-rechtse death-metalbands, enzovoort. Het komt niet van één kant, maar van meerdere. Het verspreiden van haat is iets wat je met hand en tand moet bestrijden, hoe onbeduidend en kleinschalig het ook mag lijken. Doe je dat niet, dan creëer je namelijk een klimaat waarin conflicten absoluut uit de hand gaan lopen.

In de tekst van DHC lees ik: Sla je op je bek, breek je nek. Want ik weet waar je woont. We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali. Steek je neer want je bent vies. ik snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën. - I rest my case.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:59:59 #200
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_20742504
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 16:52 schreef Loedertje het volgende:
Neem jij een rappertje van 1.60 serieus qua uitlatingen als hij op het podium dat soort dingen zingt dan?
Denk jij dat iemand van onder de 1.80 m niet kan schieten?

Aan de ene kant vind ik het idd onzin dat er zo'n ophef wordt gemaakt over een paar gefrustreerde pubers.

Aan de andere kant moet er wel ergens een grens liggen (maar ja... waar?)
Kunst zonder trein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')