quote:Hangjongere, kutmarokkaan
Verkracht je net als Mohammed dat heeft gedaan
Met een meisje van amper zeven
Jij verdient niet te leven
Hang je op met je smerige doek
Vind je het nu zelf ook terrecht als je hiervoor een paar dagen zou moeten zitten?quote:Op maandag 19 juli 2004 19:03 schreef SirBenniMiles het volgende:
Hangjongere, kutmarokkaan
Verkracht je net als Mohammed dat heeft gedaan
Met een meisje van amper zeven
Jij verdient niet te leven
Hang je op met je smerige doek
quote:Op maandag 19 juli 2004 19:18 schreef MelkKoe het volgende:
[..]
Vind je het nu zelf ook terrecht als je hiervoor een paar dagen zou moeten zitten?
Jazeker, schokkend dat hij het heeft over een 'geile blik' van die Fatima.quote:Op maandag 19 juli 2004 16:48 schreef Dr_Weird het volgende:
[..]
Oh ja deze lieden mogen ook voor het gerecht verschijnen Dora.
Gelukkig deed ze dat niet en komen deze pestjochies nu voor het gerechtquote:Op maandag 19 juli 2004 16:55 schreef BdR het volgende:
[..]
Hirsi Ali had hier uberhaubt niet op moeten reageren, ze had het hooguit kunnen afdoen als schreeuwerige aandachttrekkerij zonder inhoud. Dat had een hoop gedoe gescheeld..
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is idd de media die gretig inspringt op elk klein detail om dat waanzinnig uit te vergroten en zodoende te kijken of ze niet een soort van anarchie kunnen ontketenen. Elkequote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:34 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder andersom is. Nova heeft een heel item gewijd aan een rap die helemaal niet bedoeld was voor het publiek. Ayaan Hirsi Ali had nog nooit van het betreffende nummer gehoord. N.a.v. de uitzending heeft zij aangifte gedaan, terwijl het nummer van DHC al een jaar oud is. Het moet haast wel komkommertijd zijn geweest bij Nova dat ze zich verlagen tot deze manier van nieuws maken.
Maassen probeert hiermee volgens mij alleen maar een graantje mee te pikken van de toestand zoals hij nu is. Een commercieel zeer interessante toestand om uit te buiten. Het valt me wat dat betreft nog mee dat hij niet 'carnavalskrakers' uitbracht na 9/11 en na de moord op Pim Fortuyn.quote:[..]
Hij geeft een beetje tegengas, probeert ons te laten relativeren. En dat is hard nodig.
Maassen's show werd door iedereen lovend ontvangen, en hij is daarna zelf gestopt met optreden.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 11:45 schreef dewd het volgende:
[..]
Misschien een juiste zet dan van hem, een marketing truc. Zijn laatste show werd nou niet echt goed ontvangen.
quote:Op maandag 19 juli 2004 23:05 schreef cristiano het volgende:
Er wordt zoveel gezegd in raps...
Theo Maassen wil nu denk ik gewoon laten zien dat het gewoon maar "onzin" is, die raps.. en dat ze niet serieus genomen moeten worden.
De tekst is echt hard, maar ik moest er toch heel hard om lachen...quote:Op maandag 19 juli 2004 22:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Was leuk. Maassen komt nooit zo heel slim over, maar ik was het wel met hem eens. En Hirsi Ali over de trekhaak..
maj, vreemd genoeg liet hij even heeeeeeel toevallig de ronduit racistische teksten van onze marokkaanse vrienden wegquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:27 schreef Hik het volgende:
[..]
De tekst is echt hard, maar ik moest er toch heel hard om lachen...
Ik vond ook dat hij een goed verhaal had eigenlijk.
En dan vooral naast die über-keurige Maartje van Weegen...![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:42 schreef Matamoros het volgende:
[..]
maj, vreemd genoeg liet hij even heeeeeeel toevallig de ronduit racistische teksten van onze marokkaanse vrienden weg
toevallig zeg
Behalve natuurlijk als de tekst 'kankermoslim ik maak je koud, sterf met je mohammed en z'n pedoshit bla bla' was geweest of als melkert en rosemuller dreigbrieven thuis krijgen natuurlijkquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:48 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
Zijn punt was niet dat hij die teksten ok vind volgens mij (of ik heb naar een ander programma zitten kijken), maar dat het alternatief (het inperken van de vrijheid van meninguiting) erger is.
Overigens ben ik het niet 100% met hem eens, maar de kern van zijn verhaal vond ik wel ok eigenlijk.![]()
Nu ja, Fatima beweert zelf dat mannen geilen op hoofddoekjes, dus ik vind die geile blik van haar dan wel geloofwaardigquote:Op maandag 19 juli 2004 19:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Jazeker, schokkend dat hij het heeft over een 'geile blik' van die Fatima.
*Zucht* hoe komt hij erop ja. Hoe wereldvreemd kun je zijn? Wat was ook alweer het grootste verwijt dat na de dood van Fortuyn hoorbaar was? Juist: hij was gedemoniseerd... En daar zou een rapsong vol met bedreigingen natuurlijk vast niet aan hebben bijgedragen.... Dream on.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:09 schreef nielsie het volgende:
Vond Maassen subliem.... "als Volkert van der G. een rap had geschreven, had Fortuyn nu nog geleefd"... hoe komt hij erop.
inderdaadquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:26 schreef Chadi het volgende:
Jah geen auto rijden want dan kan je verkeersslachtoffers krijgen. Onder dat mom kan je het beperken van meningsuiting wel goed praten
Wat je hiermee wilt zeggen, ontgaat mij totaal...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:26 schreef Chadi het volgende:
Jah geen auto rijden want dan kan je verkeersslachtoffers krijgen. Onder dat mom kan je het beperken van meningsuiting wel goed praten
Tot op heden heeft er geen mens echt last gehad van de texten die in "muziek"nummers over het internet dwalen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:33 schreef Hilfiger het volgende:
Absoluut geen begrip voor deze actie, als je dit toestaat gaat het nog veel meer extremere vormen aannemen.
Theo vindt dat de heren niet vervolgd moeten wordenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:10 schreef Chadi het volgende:
Ik vind dat nummer wel funny![]()
Het wachten is op Theo de bierbuik die weer wat gaat roepen
zoals gezegdquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:37 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Tot op heden heeft er geen mens echt last gehad van de texten die in "muziek"nummers over het internet dwalen.
Beetje relativeren kan geen kwaad .
volgens mij ga je nu voorbij aan WIE demoniseert. Zijn het een stelletje pubers of is het de media. In het geval van Fortuyn heeft de media (op een elsevier na) niet-denkend nederland mee gegeven dat Fortuyn een te rechtse baas was, neigend naar Vlaams Blok en enger... Dat soort demonisering vind ik verwerpelijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:19 schreef dVTB het volgende:
[..]
*Zucht* hoe komt hij erop ja. Hoe wereldvreemd kun je zijn? Wat was ook alweer het grootste verwijt dat na de dood van Fortuyn hoorbaar was? Juist: hij was gedemoniseerd... En daar zou een rapsong vol met bedreigingen natuurlijk vast niet aan hebben bijgedragen.... Dream on.
Je bakt er werkelijk niks vanquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:29 schreef Matamoros het volgende:
[..]
inderdaad
ik wil wel het recht blijven houden Elatik te dissen ala:
jo kankermoslima
teert op want ik snij je nek open ja
op de echte moslimstylie
besnij ik je kut ook want ik ben de g
kutmarokkaan je stinkt ga je wasse
je ruikt naar je pa die over je staat te plasse
als je pedoprofeet met meisjes van 7 deed
dus kijk uit want ik neuk je in je reet
kutmarokaan moslim pleur op naar je woestijn
dit is een diss dus niet voor de gein
of is het nu opeens anders?
Ja best wel want ik had weer verwacht dat hij met zijn stink smoel op de eerste rij zou staan om zijn centen hieruit te slaanquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:38 schreef milagro het volgende:
[..]
Theo vindt dat de heren niet vervolgd moeten worden
Jammer, hè
Zoals Theo Maassen doet, bedoel je?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja best wel want ik had weer verwacht dat hij met zijn stink smoel op de eerste rij zou staan om zijn centen hieruit te slaan
Dacht dat het probleem dat Fortuyn aankaarte was dat je niet kon zeggen wat je dacht. Na Fortuyn's dood mochten figuren als Hirshi Ali plotseling roepen dat Moslims fascisten zijn en de pedo Mohammad volgen, eindelijk geen gedachte politie meer! Maar blijkbaar is dit nieuwverworven recht alleen geldig voor mensen die tegen allochtonen zijn, en krijgen allochtonen niet datzelfde recht om terug te vechten met woorden.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:19 schreef dVTB het volgende:
*Zucht* hoe komt hij erop ja. Hoe wereldvreemd kun je zijn? Wat was ook alweer het grootste verwijt dat na de dood van Fortuyn hoorbaar was? Juist: hij was gedemoniseerd... En daar zou een rapsong vol met bedreigingen natuurlijk vast niet aan hebben bijgedragen.... Dream on.
Maakte niets uit want zij mag het ook zonder Rapquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:47 schreef milagro het volgende:
Ayaan is ook dom geweest, ze had Mohammed een perverse man moeten noemen in een rap, dan was er niets aan het handje geweest
Die van mij was stukken beterquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je bakt er werkelijk niks van
Ja zoiets maar dan andersquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:53 schreef milagro het volgende:
[..]
Zoals Theo Maassen doet, bedoel je?
Waar staat jouw rijmpje?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:54 schreef milagro het volgende:
[..]
Die van mij was stukken beter
En half moslim Nederland en hun sympathisanten stonden op hun achterste benen, want oh wee oh wee, en dit had toch niets meer met vrijheid van meninsuiting te maken, nee, die was moedwillig kwetsen en beledigen van alle moslimsquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maakte niets uit want zij mag het ook zonder Rap
Hierboven ergensquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waar staat jouw rijmpje?
Ik vind het zeker geen fraaie tekst, maar omdat we het niet mooi vinden of het er inhoudelijk niet mee eens zijn betekent nog niet dat we de makers dan maar moeten vervolgen.quote:Op maandag 19 juli 2004 13:36 schreef Dr_Weird het volgende:
Dus jij vindt dit heel normaal NewOrder?
Steeds weer en enkel hameren op een vermeend jeugdtrauma is een zwaktebod, Chadi.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:03 schreef Chadi het volgende:
Iedereen die niet over mijn toekomst beslist mag roepen en denken wat hij of zij wil. Zolang ze in een positie komen die invloed heeft op mijn dagelijks leven moeten ze indammen en zich met feiten bezig houden en geen eigen oorlog uitvoeren om hun jeugd trauma's te verdrinken. Dus zodra ze uit de politiek stapt mag ze bleren tot ze magere hein een hand kan geven
Is het ziek om een andere mening te hebben dan jij?quote:Op maandag 19 juli 2004 14:34 schreef dVTB het volgende:
Iemand die de tekst van dat nummer normaal vindt, is ziek. Mensen die het opnemen voor de makers van dit nummer zijn dat ook. Valt me van Theo Maassen trouwens verschrikkelijk tegen, dat -ie *dit* goedpraat. Die beste man heeft voor mij nu ook voor eens en voor altijd afgedaan.
Heb je mij horen zeggen (zien schrijven) dat ik demonisering niet verwerpelijk vind? Ik stelde alleen vast dat Fortuyn is omgebracht in een bepaald klimaat waarin hij als boeman was neergezet. En ik denk dat een rapsong met -let wel- daarin doodsbedreigingen aan zijn adres dat klimaat alleen maar verder zou hebben aangewakkerd. Of wil je dat soms ontkennen?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:48 schreef nielsie het volgende:
volgens mij ga je nu voorbij aan WIE demoniseert. Zijn het een stelletje pubers of is het de media. In het geval van Fortuyn heeft de media (op een elsevier na) niet-denkend nederland mee gegeven dat Fortuyn een te rechtse baas was, neigend naar Vlaams Blok en enger... Dat soort demonisering vind ik verwerpelijk.
Als je mijn vorige berichten een beetje doorleest, zul je merken dat ik duidelijk oproep tot het stellen van grenzen. Dat wil overigens nog niet zeggen dat ik het eens ben met de opmerkingen die Hirsi Ali heeft gemaakt, noch dat ik ze erg verstandig vind. Maar - en dit is nu net de KERN van waar het hier om draait - Hirshi Ali heeft op geen enkele manier moslims *bedreigd*. - Iedereen, allochtoon of autochtoon, heeft het recht om 'terug te vechten' met woorden. Er zit alleen een wezenlijk verschil tussen iemand beledigen of iemand bedreigen, maar dat blijf ik niet uitleggen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:53 schreef MelkKoe het volgende:
[..]
Dacht dat het probleem dat Fortuyn aankaarte was dat je niet kon zeggen wat je dacht. Na Fortuyn's dood mochten figuren als Hirshi Ali plotseling roepen dat Moslims fascisten zijn en de pedo Mohammad volgen, eindelijk geen gedachte politie meer! Maar blijkbaar is dit nieuwverworven recht alleen geldig voor mensen die tegen allochtonen zijn, en krijgen allochtonen niet datzelfde recht om terug te vechten met woorden.
Als je wat beter zou lezen, had je deze onzinnige vraag niet hoeven stellen. Het gaat hier niet om de mening die de rappers verkondigen, het gaat om de bedreigingen die ze uiten. En of ze die nu uiten tegen Hirshi Ali, Jan Klaassen of de melkboer om de hoek, doet niet terzake. Het zijn serieuze bedreigingen, die onder geen beding goed te praten zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:20 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Is het ziek om een andere mening te hebben dan jij?
Denk jij dat iemand van onder de 1.80 m niet kan schieten?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 16:52 schreef Loedertje het volgende:
Neem jij een rappertje van 1.60 serieus qua uitlatingen als hij op het podium dat soort dingen zingt dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |