het grappige is dat in mijn recensie ik hem ook goed vind, als is het maar omdat hij entertaindquote:Op dinsdag 27 juli 2004 14:30 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, want ongeveer elke keer als iemand zegt dat hij de documentaire goed vindt en met argumenten komt kom jij met tegenargumenten.
Daar heb je wel gelijk in. Maar je moet het wel zien vanuit het perspectief van een Amerikaan. De aanslagen op het WTC en het Pentagon zijn in Amerika breeduit in de media geweest met al zijn gruwelijkheden. Hij heeft dus op dat gebied geen nieuws te bieden aan zijn landgenoten. Wat echter nooit op de Amerikaanse televisie is geweest, zijn de gruwelijkheden die in Irak op de grond plaats vinden. Die beelden zijn bedoeld om te schokken, simpel en alleen omdat niemand aan de overkant van de grote plas die beelden ooit heeft gezien. Wij Nederlanders zijn op dat gebied wat "verwend". Wij zien meer van de oorlog in Irak dan Amerkanen, al ben ik er van overtuigd dat ons ook veel onthouden wordt. En misschien is dat maar goed ook....quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:27 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Het is me wat zeg.
Amerika kiest ervoor de beelden van 911 over en over uit te zenden, maar laten de verschrikkingen van hun oorlog tegen "terreur" niet zien.
Dit verschijnsel is zeer kenmerkend voor de democratie. Waarom wil men dat andere landen zo graag opleggen?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 14:31 schreef Tokus het volgende:
[..]
men luistert toch vooral naar wie het hardste kan schreeuwen. En dat zijn in vele gevallen niet degenen die de waarheid vertellen.
democratie en kapitalisme zijn niet perfect, maar het werkt het beste. Getuige dat de meesten die vluchten naar democratische landen vluchten in het kapitalistische westenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:02 schreef thabit het volgende:
[..]
Dit verschijnsel is zeer kenmerkend voor de democratie. Waarom wil men dat andere landen zo graag opleggen?
Dat vond ik juist niet echt verbazend, die sjeiken daar verdienen ontzettend veel geld aan de oliehandel, en wat moet je met al dat geld? Investeren natuurlijk, meer geld=>meer macht. En omdat de Amerikaanse Economie (voorheen) nogal winstgevend is, hebben zij dat dan ook gedaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 14:12 schreef thabit het volgende:
Wat ik zelf bijvoorbeeld absoluut niet wist, is dat Saoedi-Arabie 7% van de Amerikaanse aandelen bezit. Verbazend dat zoiets niet in het nieuws is geweest, lijkt me geen onbelangrijk iets.
Bush vind ik opzich al een humoristische man, dus daar doet waarheidsgetrouwheid geen inbreuk op.quote:Op maandag 26 juli 2004 02:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als de film niet waarheidsgetrouw is, kan het ook heel wel zo zijn dat Bush niet komisch is.
quote:Michael Moore nodigt Bush uit voor bioscoopbezoek
WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse documentairemaker Michael Moore heeft president Bush uitgenodigd naar zijn omstreden anti-Bush-film Fahrenheit 9/11 te komen kijken. In een open brief aan Bush op zijn website stelt Moore voor dat Bush woensdag in Crawford samen met hem naar de film gaat.
Bush houdt vakantie in Crawford, de Texaanse plaats waar zijn ranch staat. ,,De zomervakantie is een mooi moment om naar een film te gaan. En bovendien staat u centraal in de leukste stukjes van de film'', aldus Moore in zijn open brief. Voor zover bekend heeft de Amerikaanse president niet gereageerd op de invitatie op michaelmoore.com.
Moore liet toch duidelijk zien dat Bush ook na de aanslagen niets deed aan terrorismebestrijding, maar alleen deed alsof.quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:31 schreef Hayek het volgende:
Over terrorismebestrijding is Moore ook erg tegenstrijdig, in het begin van de documentaire verwijt hij Bush te weinig alert te zijn geweest op terrorisme, Bush zou niet weten welke personen een dreiging vormen, hij kent de rapporten niet, hij verlaagt de uitgaven voor terrorismebestrijding enzovoorts. Volgens Moore is dit erg slecht en kenmerkt het een zwakke president, maar wanneer Bush na de aanslagen meer prioriteit geeft aan terrorismebestrijding en daadwerkelijk stappen gaat ondernemen is het volgens Moore ook niet goed, Bush zou alleen maar angst willen aanjagen om beslissingen erdoor te krijgen. Dus of Bush nou veel of weinig met terrorisme bezig is, volgens Moore is het allebei fout..
Kan je concrete punten uit de film noemen die dit bewijzen?quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Moore liet toch duidelijk zien dat Bush ook na de aanslagen niets deed aan terrorismebestrijding, maar alleen deed alsof.
dat heb ik er niet uit kunnen halenquote:Op woensdag 28 juli 2004 18:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Moore liet toch duidelijk zien dat Bush ook na de aanslagen niets deed aan terrorismebestrijding, maar alleen deed alsof.
LOLquote:Op woensdag 28 juli 2004 18:57 schreef MikeyMo het volgende:
overigens kent iedereeen onderhand dat stukje uit de trailer waarin Bush een opmerking maakt over het stoppen van terrorisme:
I call upon all nations to do everything they can to stop these terrorist killers. Thank you.
Now, watch this drive.
In de context van de film die draait om alles wat na 9/11 gebeurde en voornamelijk draait om Bin Laden en Irak zou je denken dat dit ook daar op slaat.
Welnee, het blijkt commentaar te zijn van Bush op een bomaanslag in een bus in Israel. Juist: de situatie in Israel komt nooit ten sprake en toch wordt er een quote van Bush gebruikt die daarover gaat. Handig joh, zo'n editing room
Maar bush niet, want die heeft zijn war on terror op dezelfde manier "onderbouwd", en krijgt nu een koekje van eigen deeg.quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:31 schreef Hayek het volgende:
Goebbels zou er veel van kunnen leren.
... geef je wel even je bronvermelding van je stukje tekst, HP de Tijd kopieeren kan ik ookquote:Op woensdag 28 juli 2004 18:31 schreef Hayek het volgende:
Ok ik heb de film bekeken
Zal ik dat even doen.quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:49 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Kan je concrete punten uit de film noemen die dit bewijzen?
thnx voor het complimentquote:Op donderdag 29 juli 2004 14:10 schreef Re het volgende:
[..]
... geef je wel even je bronvermelding van je stukje tekst, HP de Tijd kopieeren kan ik ook
quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:10 schreef Hayek het volgende:
[..]
thnx voor het compliment
quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:12 schreef Re het volgende:
[..]
Bekijk het anders, voor een wereldleider is-ie niet meelevend met de slachtoffers en nabestaanden van die terroristische aanslag.quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:57 schreef MikeyMo het volgende:
overigens kent iedereeen onderhand dat stukje uit de trailer waarin Bush een opmerking maakt over het stoppen van terrorisme:
I call upon all nations to do everything they can to stop these terrorist killers. Thank you.
Now, watch this drive.
In de context van de film die draait om alles wat na 9/11 gebeurde en voornamelijk draait om Bin Laden en Irak zou je denken dat dit ook daar op slaat.
Welnee, het blijkt commentaar te zijn van Bush op een bomaanslag in een bus in Israel. Juist: de situatie in Israel komt nooit ten sprake en toch wordt er een quote van Bush gebruikt die daarover gaat. Handig joh, zo'n editing room
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |