abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20862230
Wij als Europeanen zullen voor weinig verrassingen komen te staan bij het zien van deze film. Voor de Amerikanen is dit waarschijnlijk wel nieuw, en de boodschap komt bij dat volk alleen maar aan als je de retoriek van Moore gebruikt, wij kijken daar wel doorheen. Ik vond 'm dus ook niet zo impressive. Maar als het de Amerikanen de ogen opent, dan heiligt het doel de middelen.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  maandag 26 juli 2004 @ 14:48:34 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_20867650
gisteren gezien met 2 Amerikanen (uit Florida) en die waren zeer geschokt door alle beelden (meeste materiaal is nooit uitgezonden in de VS). Ze wisten dat MM zeer biased is en hebben dat ook in hun oordeel meegenomen.

Het meest indrukwekkende was de persoonlijke verhalen achter de amreikaanse slachtoffers in Irak en het belangrijkste in hun ogen was de recrutering van soldaten onder de meest arme bevolking van de VS en aangezien deze film voor de Amreikaanse wandaden in de gevangenis was opgenomen was het natuurlijk wel mooi te zien dat die puistenkoppies al bezig waren met vernederen van gevangenen

Ik vraag me af hoeveel rechtzaken er tegen deze film zijn aangespannen aangezien er hier meningen voordoen die het geheel als leugens bestempelen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_20868153
quote:
Op maandag 26 juli 2004 14:48 schreef Re het volgende:

Ik vraag me af hoeveel rechtzaken er tegen deze film zijn aangespannen aangezien er hier meningen voordoen die het geheel als leugens bestempelen
Nou, Moore heeft een heel legioen aan advocaten en koelies die feiten controleren, dus daarvoor zal hij wel niet vervolgd kunnen worden.
  maandag 26 juli 2004 @ 15:27:09 #129
54621 sexy_beast
total confusion !!!!
pi_20868603
ik vond de film zelf ook wel erg van 1 kant komen en geloof ook niet alles voor de volle 100%
waar de mensen aan 1 kant alles zitten te overdrijven zullen ze dat van de andere kant ook wel doen.
maar dit alles gebeurt hier net zo goed alleen is het in de states misschien op grote(re) schaal.
en daar komt bij dat mij opviel dat de kiezers klappen voor het 1 en als de kandidaad 2 weken later het tegenovergestelde zegt... de mensen dat andere alweer zijn vergeten en weer net zo hard klappen voor elk woord.
ikzelf kies de tussenweg van alle verhalen van bijde kanten

offtopic: m'n schoonzus komt uit de states en die zat gewoon te huilen in de bioscoop.
het is gewoon in- en in triest dat zulke dingen gebeuren in regeringen
A homeboy, a hippy and a funky dredd
  maandag 26 juli 2004 @ 15:30:38 #130
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_20868688
Hier een artikel van de site van Michael Moore, waarin schrijfster Joyce Marcel een somber beeld schetst van haar belevenis wereld.
quote:
The Democrats have nominated an uncreative man, John Kerry, to challenge Bush. It is hard to find the enthusiasm to support him, yet he is the one thing standing between sanity and four more years.
En zo it het.

En voor iedereen die de film niet gelooft, ga hier maar eens naar luisteren en kijken. Het is een speech van een zeer gerespecteerde reporter Seymour Hersh. Hij bracht de wandaden in My Lai aan het licht. Dat is een macabere episode uit de Vietnam oorlog, onlangs nog behandeld in het programma Andere tijden. En ook de wandaden in de Abu Graib gevangenis kwamen aan het licht nadat hij erover had geschreven.

uit het transcript van het programma "Andere tijden":
quote:
Onderzoeksjournalist Seymour Hersh brengt uiteindelijk op 12 november 1969, ruim anderhalf jaar na de slachting, het verhaal als eerste naar buiten. Voor zijn onthullingen zal hij later de Pullizer Prize ontvangen. Toevallig -of juist niet toevallig- is hij ook degene die zich bezig houdt met de huidige oorlog. In het weekblad The New Yorker schrijft hij dat minister van Defensie Donald Rumsfeld persoonlijk instructies heeft gegeven die leidden tot de misstanden in de Abu Ghraib gevangenis.
Hier houdt hij een speech voor de ACLU (American Civil Liberties Union). Als je een stevige geschiedenisles wilt hebben over 4 jaar Bush moet je dit zien.
Je kunt meelezen via deze link.
Voor het bekijken van de beelden is Realplayer nodig.

Een reactie op deze speech is trouwens erg tekenend...
quote:
I have just heard that Saddam Hussein will be charged with "Command Responsibility" in his trial to take place in Iraq. This means that even though he may not have personally committed crimes such as torture and murder, the fact that he was the Commander in Charge at the time of the crimes he is responsible for their commission. It seems to me that one George W, Bush can and should be charged and tried under the same charge. Hopefully, this will happen once he is defeated in November.

[ Bericht 33% gewijzigd door Nood-kloon op 26-07-2004 17:39:15 ]
Ik poep op AZ Alkmaar.
pi_20872937
ik vond deze quote (n.a.v. transcript) ook belangrijk genoeg om te kopieren:
quote:
Posted by: charyn at July 16, 2004 01:51 PM

Thank you for this. I don't agree with everything Michael Moore says, but he's the only one that brings this kind of thing to the big screen. Looks like he'll have more material.
in de VS krijg je nu eenmaal veel info door van 1 kant. (bijv: ze hebben een vak op de high school genaamd American History. en idd: het gaat alleen over de VS. Vietnam en Korea werden toen ik er was overgeslagen..... ) en ja, dan sla je door als je voor de andere kant kiest. en dat gebeurde met MM. maar dat doorslaan is (als je het mij vraagt) wel nodig. om de boodschap duidelijk te maken.
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_20882810
Oke de film wordt wel erg aan 1 kant belicht, maar kan iemand mij vertellen wat er dan precies onwaar is aan de docu, ik wil feiten!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 09:40:24 #133
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20883526
En dan in wat ander nieuws over MM:
quote:
Moore Ordered To Lose Weight

Controversial director Michael Moore is constantly being ordered to lose weight - by American presidential candidate Ralph Nader. The independent politician, who is a distant third behind George W Bush and John Kerry in the race for The White House, has been pressuring the Fahrenheit 9/11 film-maker to diet ever since they became firm friends when Moore supported Nader's campaign four years ago. Nader tells website Pagesix.Com, "I've been at him for years, saying, 'You've got to lose weight.' Now he's doubled. Private exhortations aren't working. It's extremely serious. He's over 300 pounds. He's like a giant beach ball."
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 09:42:42 #134
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20883552
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 09:40 schreef Hare het volgende:
En dan in wat ander nieuws over MM:
[..]
MM moet maar even naar die andere docu kijken: Super Size Me
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 27 juli 2004 @ 09:56:28 #135
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20883680
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 09:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

MM moet maar even naar die andere docu kijken: Super Size Me
Vind trouwens wel dat die MM moet afvallen wil hij docu's blijven maken. Op zo'n manier kan je gewoon op een gegeven moment niet meer serieus worden genomen.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:02:26 #136
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20883746
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 09:56 schreef Hare het volgende:

[..]

Vind trouwens wel dat die MM moet afvallen wil hij docu's blijven maken. Op zo'n manier kan je gewoon op een gegeven moment niet meer serieus worden genomen.
dan moet hij z'n docu's gaan schieten op 2.40:1 wil hij samen met iemand anders tegelijk in beeld zijn...
[..]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:45:50 #137
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_20884425
Ben gisteren geweest en je moet er inderdaad rekening mee houden dat Moore maar een ding wil en dat is Bush weg hebben, maar dan nog komen er zaken in de docu naar voren die voor mij echt ongelooflijk zijn. De beelden in Irak vond ik trouwens behoorlijk schokkend.
pi_20885646
Hoewel de beelden natuurlijk selectief zijn, laten ze wel de realiteit zien. Hulde voor deze eye-opener! We zien weer hoe ziek de Amerikaanse politiek in elkaar zit. Hopelijk gaan veel Amerikanen hem kijken en komen ze tot wat meer bewustzijn van wat het te ver doorgevoerde kapitalisme daar allemaal veroorzaakt. Hopelijk maakt deze documentaire ook de Europeaan wat meer bewust, zodat we ook hier niet te ver die richting op zullen gaan.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:06:00 #139
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20885891
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:54 schreef thabit het volgende:
Hoewel de beelden natuurlijk selectief zijn, laten ze wel de realiteit zien. Hulde voor deze eye-opener! We zien weer hoe ziek de Amerikaanse politiek in elkaar zit. Hopelijk gaan veel Amerikanen hem kijken en komen ze tot wat meer bewustzijn van wat het te ver doorgevoerde kapitalisme daar allemaal veroorzaakt. Hopelijk maakt deze documentaire ook de Europeaan wat meer bewust, zodat we ook hier niet te ver die richting op zullen gaan.
gezien de peilingen is dat dus niet echt het geval...
[..]
pi_20886254
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:45 schreef Eilanden het volgende:
Ben gisteren geweest en je moet er inderdaad rekening mee houden dat Moore maar een ding wil en dat is Bush weg hebben, maar dan nog komen er zaken in de docu naar voren die voor mij echt ongelooflijk zijn. De beelden in Irak vond ik trouwens behoorlijk schokkend.
Moore kiest ervoor de bij beelden uit Irak in te zoomen op bloed en lijken en zet bij de aanslagen van 11 september het beeld op zwart.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:27:10 #141
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_20887474
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:22 schreef CeeJee het volgende:
Moore kiest ervoor de bij beelden uit Irak in te zoomen op bloed en lijken en zet bij de aanslagen van 11 september het beeld op zwart.
Het is me wat zeg.
Amerika kiest ervoor de beelden van 911 over en over uit te zenden, maar laten de verschrikkingen van hun oorlog tegen "terreur" niet zien.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:35:59 #142
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20887633
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:27 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Het is me wat zeg.
Amerika kiest ervoor de beelden van 911 over en over uit te zenden, maar laten de verschrikkingen van hun oorlog tegen "terreur" niet zien.
Ik kan me anders de beelden nog herinneren van een jongens die beide armen verloor die wereldnieuws was. Dit was geloof ik een slachtoffer van Brits of Amerikaans vuur....
[..]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 juli 2004 @ 13:39:40 #143
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_20887698
voor iemand die een ander er van beschuldigt obsessief te zijn reageer je zelf ook nogal vaak en fel, MikeyMo
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:48:58 #144
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20887876
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:39 schreef Tokus het volgende:
voor iemand die een ander er van beschuldigt obsessief te zijn reageer je zelf ook nogal vaak en fel, MikeyMo
kom ik zo over? Daar heb ik zelf dan geen erg in.

Ik vind het alleen wel apart dat men de propaganda aan de ene kant hekelt, de propaganda van de amerikaanse regering dus, en aan de andere kant alles wat Michael Moore aan propaganda voorschotelt maar goedkeurt, want "als de ene kant het doet dan moet de andere kant het ook maar doen". Het doel heiligt de middelen zeg maar.

Sorry maar als MM een punt heeft dan zou hij dat kunnen maken zonder dingen weg te laten, te verdraaien e.d.

Propaganda moet je nl niet met propaganda bestrijden, maar met de waarheid
[..]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:50:14 #145
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_20887900
Heb Fahrenheit eergister gezien, en ik vond hem nogal tegenvallen. Ik heb het boek dat nogal met deze docu in verband staat (Nederlands vertaald" blijf met je klauwen van mijn land") gelezen, en dat ging nog meer in op het economisch wanbeleid dat Bush heeft.

Verder vond ik het middenstuk van de film bijna slaapverwekkend. De boodschap is wat mij betreft perfect (komop, een normaal mens kan de acties van Bush niet goedkeuren), maar ik vind dat hij te erg blijft steken in de relatie tuusen de famillie Bin Laden en Bush, terwijl dat voor mij juist het zwakste punt van Moore's verhaal is.

2 dingen die ik best schokkend vond:
- De domheid van de militairen: De Irakezen vinden ons niet lief terwijl we ze demoratie brengen. Nee domme klootzak, ik zou je ook af willen schieten als je mn halve familie gedood hebt! En je bent heus niet beter omdat je democratie aan hangt! Ongelovelijk. Ik kan ook goed geloven dat deze rednecks voor de lol gevangenen martelen.
- Die moeder die vond dat het leger goed was voor je kinderen, want dan zagen ze wat van de wereld, leerden meer etc. Totdat dr kind uit zn heli wordt geschoten... Tja mevrouw, je hebt hem niet ingeschreven voor een baantje in Disney World he! Dat soort dingen gebeuren in de oorlog. ..

Aardige docu, maar hij had beter gekund. Oh, en klauwen van mn land af is zeker een aanrader.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 27 juli 2004 @ 14:04:54 #146
136 V.
Like tears in rain...
pi_20888190
quote:
Op maandag 26 juli 2004 05:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ga die film nou eerst maar eens kijken, als de Michael Moore fanclub erachter komt dat je hem reeds nog steeds niet gezien hebt wordt je geroyeerd
...maar dat inhoudelijk reageren op die voorgaande post van mij wil je vooralsnog niet erg lukken, hè?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_20888353
Wat ik zelf bijvoorbeeld absoluut niet wist, is dat Saoedi-Arabie 7% van de Amerikaanse aandelen bezit. Verbazend dat zoiets niet in het nieuws is geweest, lijkt me geen onbelangrijk iets.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 14:29:25 #148
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20888709
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:12 schreef thabit het volgende:
Wat ik zelf bijvoorbeeld absoluut niet wist, is dat Saoedi-Arabie 7% van de Amerikaanse aandelen bezit. Verbazend dat zoiets niet in het nieuws is geweest, lijkt me geen onbelangrijk iets.
Half New York is in bezit van Nederlanders heb ik begrepen.

Overigens is dat geen nieuws: in de film Network werd dat in 1976 al verteld.
[..]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 juli 2004 @ 14:30:34 #149
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_20888735
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

kom ik zo over? Daar heb ik zelf dan geen erg in.
ja, want ongeveer elke keer als iemand zegt dat hij de documentaire goed vindt en met argumenten komt kom jij met tegenargumenten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 juli 2004 @ 14:31:31 #150
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_20888750
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:48 schreef MikeyMo het volgende:

Propaganda moet je nl niet met propaganda bestrijden, maar met de waarheid
men luistert toch vooral naar wie het hardste kan schreeuwen. En dat zijn in vele gevallen niet degenen die de waarheid vertellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')