Nou, Moore heeft een heel legioen aan advocaten en koelies die feiten controleren, dus daarvoor zal hij wel niet vervolgd kunnen worden.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:48 schreef Re het volgende:
Ik vraag me af hoeveel rechtzaken er tegen deze film zijn aangespannen aangezien er hier meningen voordoen die het geheel als leugens bestempelen
En zo it het.quote:The Democrats have nominated an uncreative man, John Kerry, to challenge Bush. It is hard to find the enthusiasm to support him, yet he is the one thing standing between sanity and four more years.
Hier houdt hij een speech voor de ACLU (American Civil Liberties Union). Als je een stevige geschiedenisles wilt hebben over 4 jaar Bush moet je dit zien.quote:Onderzoeksjournalist Seymour Hersh brengt uiteindelijk op 12 november 1969, ruim anderhalf jaar na de slachting, het verhaal als eerste naar buiten. Voor zijn onthullingen zal hij later de Pullizer Prize ontvangen. Toevallig -of juist niet toevallig- is hij ook degene die zich bezig houdt met de huidige oorlog. In het weekblad The New Yorker schrijft hij dat minister van Defensie Donald Rumsfeld persoonlijk instructies heeft gegeven die leidden tot de misstanden in de Abu Ghraib gevangenis.
quote:I have just heard that Saddam Hussein will be charged with "Command Responsibility" in his trial to take place in Iraq. This means that even though he may not have personally committed crimes such as torture and murder, the fact that he was the Commander in Charge at the time of the crimes he is responsible for their commission. It seems to me that one George W, Bush can and should be charged and tried under the same charge. Hopefully, this will happen once he is defeated in November.
in de VS krijg je nu eenmaal veel info door van 1 kant. (bijv: ze hebben een vak op de high school genaamd American History. en idd: het gaat alleen over de VS. Vietnam en Korea werden toen ik er was overgeslagen.....quote:Posted by: charyn at July 16, 2004 01:51 PM
Thank you for this. I don't agree with everything Michael Moore says, but he's the only one that brings this kind of thing to the big screen. Looks like he'll have more material.
quote:Moore Ordered To Lose Weight
Controversial director Michael Moore is constantly being ordered to lose weight - by American presidential candidate Ralph Nader. The independent politician, who is a distant third behind George W Bush and John Kerry in the race for The White House, has been pressuring the Fahrenheit 9/11 film-maker to diet ever since they became firm friends when Moore supported Nader's campaign four years ago. Nader tells website Pagesix.Com, "I've been at him for years, saying, 'You've got to lose weight.' Now he's doubled. Private exhortations aren't working. It's extremely serious. He's over 300 pounds. He's like a giant beach ball."
MM moet maar even naar die andere docu kijken: Super Size Mequote:Op dinsdag 27 juli 2004 09:40 schreef Hare het volgende:
En dan in wat ander nieuws over MM:
[..]
Vind trouwens wel dat die MM moet afvallen wil hij docu's blijven maken. Op zo'n manier kan je gewoon op een gegeven moment niet meer serieus worden genomen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 09:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
MM moet maar even naar die andere docu kijken: Super Size Me
dan moet hij z'n docu's gaan schieten op 2.40:1 wil hij samen met iemand anders tegelijk in beeld zijn...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 09:56 schreef Hare het volgende:
[..]
Vind trouwens wel dat die MM moet afvallen wil hij docu's blijven maken. Op zo'n manier kan je gewoon op een gegeven moment niet meer serieus worden genomen.
gezien de peilingen is dat dus niet echt het geval...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:54 schreef thabit het volgende:
Hoewel de beelden natuurlijk selectief zijn, laten ze wel de realiteit zien. Hulde voor deze eye-opener! We zien weer hoe ziek de Amerikaanse politiek in elkaar zit. Hopelijk gaan veel Amerikanen hem kijken en komen ze tot wat meer bewustzijn van wat het te ver doorgevoerde kapitalisme daar allemaal veroorzaakt. Hopelijk maakt deze documentaire ook de Europeaan wat meer bewust, zodat we ook hier niet te ver die richting op zullen gaan.
Moore kiest ervoor de bij beelden uit Irak in te zoomen op bloed en lijken en zet bij de aanslagen van 11 september het beeld op zwart.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:45 schreef Eilanden het volgende:
Ben gisteren geweest en je moet er inderdaad rekening mee houden dat Moore maar een ding wil en dat is Bush weg hebben, maar dan nog komen er zaken in de docu naar voren die voor mij echt ongelooflijk zijn. De beelden in Irak vond ik trouwens behoorlijk schokkend.
Het is me wat zeg.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:22 schreef CeeJee het volgende:
Moore kiest ervoor de bij beelden uit Irak in te zoomen op bloed en lijken en zet bij de aanslagen van 11 september het beeld op zwart.
Ik kan me anders de beelden nog herinneren van een jongens die beide armen verloor die wereldnieuws was. Dit was geloof ik een slachtoffer van Brits of Amerikaans vuur....quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:27 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Het is me wat zeg.
Amerika kiest ervoor de beelden van 911 over en over uit te zenden, maar laten de verschrikkingen van hun oorlog tegen "terreur" niet zien.
kom ik zo over? Daar heb ik zelf dan geen erg in.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:39 schreef Tokus het volgende:
voor iemand die een ander er van beschuldigt obsessief te zijn reageer je zelf ook nogal vaak en fel, MikeyMo
...maar dat inhoudelijk reageren op die voorgaande post van mij wil je vooralsnog niet erg lukken, hè?quote:Op maandag 26 juli 2004 05:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ga die film nou eerst maar eens kijken, als de Michael Moore fanclub erachter komt dat je hem reeds nog steeds niet gezien hebt wordt je geroyeerd
Half New York is in bezit van Nederlanders heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 14:12 schreef thabit het volgende:
Wat ik zelf bijvoorbeeld absoluut niet wist, is dat Saoedi-Arabie 7% van de Amerikaanse aandelen bezit. Verbazend dat zoiets niet in het nieuws is geweest, lijkt me geen onbelangrijk iets.
ja, want ongeveer elke keer als iemand zegt dat hij de documentaire goed vindt en met argumenten komt kom jij met tegenargumenten.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:48 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
kom ik zo over? Daar heb ik zelf dan geen erg in.
men luistert toch vooral naar wie het hardste kan schreeuwen. En dat zijn in vele gevallen niet degenen die de waarheid vertellen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:48 schreef MikeyMo het volgende:
Propaganda moet je nl niet met propaganda bestrijden, maar met de waarheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |