De ironie.quote:Op woensdag 21 juli 2004 11:29 schreef MikeyMo het volgende:
[afbeelding]
Kijk eens wat er op dat bordje achter Bush staat; Reading makes a country great. Dat pariotisme wordt er echt vanaf de kleuterschool al ingegoten...
Ik was voor de oorlog, al voor de amerikan het besluit namen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:59 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Hoezo krijg ik toch telkens het idee dat mensen die een uitspraak in deze trend doen het helemaal niet menen. Ze zeggen eerst dat Saddam erg slecht is, maar als we dan moeten ingrijpen is het argument opeens ondergeschikt ...
Dat is goedquote:Op zaterdag 24 juli 2004 19:04 schreef Ghettobob het volgende:
[..]
Ik was voor de oorlog, al voor de amerikan het besluit namen.
Het gaat er meer om dat Saddam in al zijn slechtheid werd gesteund toen het nog goed uitkwam. Het gaat over die steeds terugkerende, enigszins misselijkmakende hypocrisie.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:59 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Hoezo krijg ik toch telkens het idee dat mensen die een uitspraak in deze trend doen het helemaal niet menen. Ze zeggen eerst dat Saddam erg slecht is, maar als we dan moeten ingrijpen is het argument opeens ondergeschikt ...
Dat is propaganda. Propaganda hoeft niet meteen zo'n nare bijsmaak te hebben. Het is gewoon mensen proberen te ronselen om jouw ideeen aan te hangen. En de meesten, zoals Moore, doen dat door middel van slim monteren in een filmpje of generalisaties uit te buiten. Nu werkt de Amerikaanse regering/pers natuurlijk niet met zulke directe propaganda. Zij zullen nooit een filmpje maken waarin Moore echt in een directe en agressieve vorm belachelijk gemaakt wordt door bijvorobeeld slimme montage. Zij laten eerder feiten niet aan het daglicht komen, zij verhullen dingen of verdraaien ze subtieler. Zo zijn, vind ik dus, beide partijen bezig met die propaganda, de ene alleen op een wat agressievere manier dan de ander. En na tig jaar van 'hersenspoeling' door de regering van de VS van de Amerikaanse burgers vind ik dat een propagandist als Moore best wel lof mag krijgen voor zijn 'documentaire'.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:56 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Alleen jammer dat langzamerhand blijkt dat More met gezellig monteerwerk en oppertunisme behoorlijk wat feiten verdraaid.. das wel zonde.
Precies. Het slaat gewoon nergens op om eerst te zeggen 'Hey, Saddam, we weten dat je slecht bezig bent enzo maar toch geven we je even lekker wat geld en wapens' en dan zoveel jaar verder opeens hem de Duivel in persoon te noemen en onder het mom van 'Oh, we willen de mensen in Irak zo graag helpen!' het land binnen te vallen. Vind ik danquote:Op zaterdag 24 juli 2004 19:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat Saddam in al zijn slechtheid werd gesteund toen het nog goed uitkwam. Het gaat over die steeds terugkerende, enigszins misselijkmakende hypocrisie.
...en onder dat mom doen ze het alleen achteraf, als de andere -gefabriceerde- mom toch niet afdoende blijkt te zijn geweest...quote:Op zaterdag 24 juli 2004 19:22 schreef BlaatschaaP het volgende:
en onder het mom van 'Oh, we willen de mensen in Irak zo graag helpen!' het land binnen te vallen.
Ik vond en vind ook dat Saddam een verschrikkelijke dictator en een onmens was/is. En ja, het ís inderdaad helemaal niet slecht dat hij weg is.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:59 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ze zeggen eerst dat Saddam erg slecht is, maar als we dan moeten ingrijpen is het argument opeens ondergeschikt ...
Jep.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 19:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en onder dat mom doen ze het alleen achteraf, als de andere -gefabriceerde- mom toch niet afdoende blijkt te zijn geweest...
V.
Keihard beweren? Als in...:quote:Op donderdag 22 juli 2004 13:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
insinueren/impliceren is iets anders dan keihard beweren
Als twee schreeuwers elkaar bestrijden, ontstaat er toch juist geen perspectief?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:52 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]? Ik vind het juist fijn dat er eindelijk eens iemand recht tegenover Bush gaat staan en precies hetzelfde doet zodat er idd wat perspectief komt.
dude you're obsessed with this shitquote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:03 schreef Verbal het volgende:
een hele lap tekst
Gelukkig is dit jouw eerste post in een topic over dhr. Moore...quote:Op zondag 25 juli 2004 18:30 schreef MikeyMo het volgende:
dude you're obsessed with this shit
dit is mijn topicquote:Op zondag 25 juli 2004 20:56 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Gelukkig is dit jouw eerste post in een topic over dhr. Moore...![]()
En Bush doet blijkbaar toch iets meer dan impliceren...
quote:Op zondag 25 juli 2004 18:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dude yo're obsessed with this shit
Als de film niet waarheidsgetrouw is, kan het ook heel wel zo zijn dat Bush niet komisch is.quote:Op maandag 26 juli 2004 01:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Als de film dan niet al te waarheid getrouw is, dan is het nog altijd super hilarisch, die Bush is zo komisch
Het is nogal goedkoop. Bush hoorde slechts dat er vliegtuigen tegen de Twin Towers waren gevlogen, wist dat er een aanval was, maar voor de rest had 'ie geen informatie. Een beetje president gaat op zo'n moment niet als een fanatieke gek naar het vliegveld rennen om met aluminiuimhoedje op door het luichtruim te cruisen. En aldus deed Bush niet. Moest hij voor de camera's dingen verklaren waar hij nauwelijks iets over wist? Natuurlijk niet, maar achteraf kan men, en ook Micheal Moore, makkelijk zeggen: Ja, maar, Bush zat op een school en deed niets terwijl ons land aangevallen werd. Ja, achteraf.quote:Op maandag 26 juli 2004 02:09 schreef Johan_de_With het volgende:
De karaktermoord op Bush naar aanleiding van diens reactie op de inslag bij het WTC vind ik overigens van het allerranzigste soort. Zelfs de menselijkste emoties overleven het lapwerk van Moore niet.
Ga die film nou eerst maar eens kijken, als de Michael Moore fanclub erachter komt dat je hem reeds nog steeds niet gezien hebt wordt je geroyeerdquote:Op zondag 25 juli 2004 23:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
MikeyMo... er is mij bij jou een heel vervelende tendens opgevallen.
Het is in de afgelopen drie Fahrenheit-topics schering en inslag dat jij, als ik ontopic in de discussie (o.a.. op jou) reageer (beargumenteerd, dan wel met bronnen), die reactie van mij volkomen negeert en de zaak afdoet met een persoonlijke, afzeikerige sneer die mij en/of mijn mening moet diskwalificeren. Op mijn antwoorden daarop reageer je nooit, je haalt alleen keer op keer hetzelfde trucje uit. Heel erg vervelend, het irriteert me al weken en ik wil je vriendelijk doch dringend verzoeken om daarmee te kappen.
Reageer bijvoorbeeld eens inhoudelijk op mijn vorige post. Het is maar een idee.
V.
ik ben oprecht blij voor die manquote:Disney-baas geniet van 'Fahrenheit 9/11'
Michael MooreDisney-baas Michael Eisner heeft de documentaire 'Fahrenheit 9/11' van Michael Moore gezien en hij vond hem leuk. Op zich geen nieuws, ware het niet dat zijn bedrijf de documentaire eerder niet wilde distribueren omdat deze kritiek op de Amerikaanse president Bush bevat. Een andere distributeur wilde de film vervolgens wel uitbrengen.
Volgens Eisner is de film onderhoudend. "Dat is ook de reden dat het een hit is. Het was een beetje als naar een popconcert. Ik vond het leuk, maar niet op een politieke manier", zo zei hij tijdens een conferentie van het Amerikaanse tijdschrift Fortune.
Fahrenheit 9/11 bekritiseert de Amerikaanse president Bush voor de manier waarop hij op de aanslagen van 11 september 2001 heeft gereageerd. Eisner had niet verwacht dat het zo'n succes zou worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |