abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24479762
Heb nog helemaal niet mijn waardering uitgesproken voor je GS Club, patje74.

Bij deze.

Mooie kleur. Ziet er trouwens ook behoorlijk luxe uit, je zou bijna zeggen dat het een Pallas is. Succes met het verbruik en nooit euro tanken, loodvrij geen probleem sinds 1973.

Kom ook niet in de verleiding om te vaak te snel over drempels te raggen, de HD pomp en de drukregelaar vinden dat niet fijn.

En hou dat ding alsjeblieft mijlenver uit de buurt van pekel, zeker een 1978'er roest als een bezetene.

Heeft dat ding een dinitrol/owatrol behandeling gehad? check de keienvanger door de bumper te verwijderen en wees ontzettend zuinig op die keienvanger, die zijn verschrikkelijk schaars. Goede roestbehandeling geven! Wees alsjeblieft bedacht op zeer snelle roestontwikkeling zodra de duivel er een kans voor heeft, die dubbele sandwichbodem is een rampzalige constructie die vooral bij de voeten, de wielkasten en de dorpels hard om zich heen vreet. Ik heb bij mijn GS X3 tot nu toe een vierkante meter plaat weg moeten slijpen. Vaak de matten verwijderen, en vaak de brug op!

Pas ook heel erg op met onderhoud en reparaties, het zijn erg arbeidsintesieve auto's. Doe zo veel mogelijk zelf, anders bloed je er op dood. Sleutelen is makkelijker dan aan veel modernere auto's, maar je kan overal moeilijker bij en het is gewoon meer werk. De motor moet er ook iets vaker uit dan bij een eend.

Er zijn GS bezitters die niet geloven in transistorontsteking, maar als je een passende kan vinden (van een 1130 C-matic misschien?) zou ik het niet laten. Makkelijkste is natuurlijk een GSA motor (G13/646) want die heeft 'm standaard, en is duidelijk rapper dan een G12/612. Voordelen zitten vooral in minder onderhoud en een sterkere vonk, dus makkelijker starten en iets stabielere stationaire loop en ietsjes meer koppel onderin.

Nu lijkt alsof het rampenauto's zijn, maar in werkelijkheid is een goed onderhouden GS zeer betrouwbaar. Ze hebben voor die tijd een fenomenale wegligging, nauwelijks last van aquaplanning (ikke met bijna gladde bandjes plotseling wolkbreuk bij 120 KM/H, niets gemerkt), probleemloze bedrading (das bij de BX wel anders), heerlijke betonmuurremmen en heerlijk directe besturing.

Misbruik wordt gestraft
pi_24482852
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:09 schreef Syb-Sosef het volgende:

[..]

Eelke, een vriend (bekende voor jou) en ik lijkt dat ook wel wat... in 2006 meedoen? Ga ik ff overleggen met hem
ok.. keep in touch
pi_24482884
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 03:54 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Het klinkt af en toe alsof je niet meer mag neertellen voor een goeie biks, wat deze auto's tekort doet. Ik heb 1200 betaald voor mijn BX Digit, 1200 voor de 19 TZI Break van mijn moeder, die trouwens vandaag zonder 1 opmerking door de APK is gerold en maar 500 euro voor de BX 14 basis in 2003. Je hebt helemaal niet 1 van de betere biksen voor 500. Het is een beginbedrag voor het iets betere spul. Ik ben dan ook blij dat de prijzen weer aan het stijgen zijn, dat de vellenbakken op de sloop liggen en de goede exemplaren overblijven.
sorry, die Bixen waar ik in heb gereden waren nog geen dubbeltje waard, vandaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_24483259
quote:
Op zondag 9 januari 2005 06:27 schreef Alcyone het volgende:
Heb nog helemaal niet mijn waardering uitgesproken voor je GS Club, patje74.

Bij deze.
ThanX! Ik ben er zelf ook erg blij mee. Een dinitrol behandeling zal hij nog krijgen, is idd aan te raden met dit soort oude roestbakken.
Maar oh....wat rijd ze heeeeeerlijk! Werkelijk een genot, ook de C-matic is super.

En dat de wegligging goed is, was bekend. Het was mijn doelstelling om een auto te kopen die klassiek is, comfortabel genoeg is om lange einden mee te rijden en het moest natuurlijk een Cirtoën zijn. Hij mocht tevens niet al te groot zijn omdat mijn vrouw er ook mee overweg moet kunnen, en ala je daarnaaast ook nog van luchtgekoelde boxers houdt, dan is de keuze snel gemaakt!

Ik zal er zeker zuinig op zijn, hoewel ik wel van mening ben dat je er gewoon mee moet kunnen rijden. Goed onderhoud en goed schoonhouden en natuurlijk gelijk ingrijpen bij roest, dan moet hij wel een tijdje meegaan lijkt mij. Ik heb in ieder geval rekening gehouden met hoge onderhoudskosten.
Tja, wie mooi wil rijden, moet.......

Groetjes, Patrick

PS, heb je ook pics van jouw GS online staan ergens?
pi_24493484
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:49 schreef patje74 het volgende:

[..]

PS, heb je ook pics van jouw GS online staan ergens?
Hij had foto's in dit topic staan, op pagina 4. Maar ik zie dat die al niet meer te bezichtigen zijn
pi_24497137
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:21 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Hij had foto's in dit topic staan, op pagina 4. Maar ik zie dat die al niet meer te bezichtigen zijn
picserver

Hebben me niet eens een mailtje gestuurd.

Ach ja, ff overnieuw dan. Zit nu bij photobucket.
  maandag 10 januari 2005 @ 06:20:52 #257
103611 BX19GT
Dat zeg ik
pi_24497172
Photobucket werkt inderdaad best goed. www.imageshack.us ook trouwens, alleen kun je daar geen foto's laten staan. Na het uploaden van een foto krijg je een link, die je direct moet gebruiken, anders werkt ie niet meer.
  maandag 10 januari 2005 @ 06:26:53 #258
103611 BX19GT
Dat zeg ik
pi_24497182
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:09 schreef Syb-Sosef het volgende:

[..]

Eelke, een vriend (bekende voor jou) en ik lijkt dat ook wel wat... in 2006 meedoen? Ga ik ff overleggen met hem
Een kennis van me (autoverkoper bij Citroën Emerpark Breda) wil komend jaar meedoen. Wellicht krijg ik 'm zover om mee te doen, lijkt me echt geweldig (ben al sinds kinds af aan fan van de Paris-Dakar ralley )
pi_24497282
Haa eindelijk weer een post van Wouter
pi_24497299
Hier wederom foto's van mijn GS X3 uit 1979. Let niet op de kleur.









pi_24497334
@Alcyone Ik kan hem me al weer herinneren. Mooi, die originele zonnewering op het achterruit!
  maandag 10 januari 2005 @ 07:49:21 #262
103611 BX19GT
Dat zeg ik
pi_24497389
Ik vind dat zachtgeel juist wel leuk
pi_24497416
Ik heb liever dit:
  maandag 10 januari 2005 @ 08:12:42 #264
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_24497484
Ik heb liever de complete auto waar deze wielkap op hoort.... Maar je kan niet alles hebben.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_24497499
quote:
Op maandag 10 januari 2005 08:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik heb liever de complete auto waar deze wielkap op hoort.... Maar je kan niet alles hebben.
Ik vind een CX te duur in gebruik.

Maar die kleur... echt geweldig.
pi_24497757
quote:
Op maandag 10 januari 2005 08:15 schreef Alcyone het volgende:

Ik vind een CX te duur in gebruik.
En daarmee heb je dan ook het enige argument uitgesproken waarom ik er geen voor de deur heb staan. Al vind ik een GS leuker door zijn luchtgekoelde boxer. Ook is een GS net even wat nostalgischer.
pi_24499981
quote:
Op maandag 10 januari 2005 07:57 schreef Alcyone het volgende:
Ik heb liever dit:
[afbeelding]
Dat lijkt erg veel op de kleur van mijn Saxo; Blue Grand Pavois, die word naar gelang het licht verder over de auto gaat ook steeds donkerder .
pi_24500329
quote:
Op maandag 10 januari 2005 07:21 schreef Alcyone het volgende:
[afbeelding]
Mooie nostalgie maar wat een iel stuurtje.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24500393
quote:
Op maandag 10 januari 2005 12:14 schreef slashme het volgende:

[..]

Mooie nostalgie maar wat een iel stuurtje.
Geen stuurbekrachtiging. Dikker is niet nodig hoor. Voelt ook prettig aan.
pi_24500690
quote:
Op maandag 10 januari 2005 12:18 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Geen stuurbekrachtiging. Dikker is niet nodig hoor. Voelt ook prettig aan.
Dikte nog niet eens zozeer maar dat iele spaakje wat die hele hoepel moet vasthouden... brrr. Ben al bang dat het knapt als ik er naar kijk (ik weet wel dat het in werkelijkheid vrij stevig is hoor).
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  dinsdag 11 januari 2005 @ 04:00:31 #271
103611 BX19GT
Dat zeg ik
pi_24512644
quote:
Op maandag 10 januari 2005 12:34 schreef slashme het volgende:

[..]

Dikte nog niet eens zozeer maar dat iele spaakje wat die hele hoepel moet vasthouden... brrr. Ben al bang dat het knapt als ik er naar kijk (ik weet wel dat het in werkelijkheid vrij stevig is hoor).
Een éénspakig stuur is erg sterk. De Citroën DS heeft het ook gehad, net als de Citroën Ami6. Verder hebben de Citroën CX, BX, Visa, AX ook altijd een éénspakig stuur gehad.
pi_24516511
da's waar, maar het eenspakig stuur van de BX kun je niet echt vergelijken met dat van bijvoorbeeld de DS. De "spaak" van het BX-stuur is erg breed, ziet een stuk steviger uit dan dat van de DS.

Ik weet het trouwens niet zeker, maar ik dacht toch echt dat de AX van de vriendin van m'n vader toch driespakig is.. Kan dat? (ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen..)
watch like nobody's dancing
pi_24516910
quote:
Op maandag 10 januari 2005 06:20 schreef BX19GT het volgende:
Photobucket werkt inderdaad best goed. www.imageshack.us ook trouwens, alleen kun je daar geen foto's laten staan. Na het uploaden van een foto krijg je een link, die je direct moet gebruiken, anders werkt ie niet meer.
Ik vind imageshack toch een stuk sneller dan Photobucket.. als je de linkjes even opslaat in een textbestand met fotoinformatie erbij kan het toch net zo goed? Ik gebruik hem toch altijd als ik even iets op een forum wil posten oid.

Die zonwering van Alcyone vind ik overigens ook erg mooi staan
pi_24517759
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:58 schreef Tr0ublegum het volgende:
da's waar, maar het eenspakig stuur van de BX kun je niet echt vergelijken met dat van bijvoorbeeld de DS. De "spaak" van het BX-stuur is erg breed, ziet een stuk steviger uit dan dat van de DS.

Ik weet het trouwens niet zeker, maar ik dacht toch echt dat de AX van de vriendin van m'n vader toch driespakig is.. Kan dat? (ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen..)
AX GT/GTI stuurtje.
pi_24517795
Hmm 't is anders een AX First, da's toch een 1.1 TGE? Kan 't natuurlijk nog altijd dat 'r een ander stuurtje in zit.. ik heb nooit in een andere AX gereden eerlijk gezegd
watch like nobody's dancing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')