Je hebt het over arrogante mensen waar je een hekel aan hebt en dan noem je Portugal waar je fan van bent..... Fransen, Italianen, Portugezen, Duitsers ik mag ze nietquote:Op donderdag 15 juli 2004 19:55 schreef Dark-D het volgende:
Spanje Pas sympathiek..
als er 1 ergere argogante groep mensen zijn dan Fransozen zijn het de spanjaarden wel..
nee geef mij liever portugal,die waren tijdens het Ek tenminster vriendelijk.
moment als je de grens overkwam bij spanje,werd je al door de spanjolen 'kapot makend' aangekeken..
nee in mijn ogen zijn de gasten die te arrogant zijn voor frankrijk herkeurd als spanjaarden
Jij bent echt een debiel, je bent zeker nog nooit in Spanje geweest.quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:55 schreef Dark-D het volgende:
Spanje Pas sympathiek..
als er 1 ergere argogante groep mensen zijn dan Fransozen zijn het de spanjaarden wel..
nee geef mij liever portugal,die waren tijdens het Ek tenminster vriendelijk.
moment als je de grens overkwam bij spanje,werd je al door de spanjolen 'kapot makend' aangekeken..
nee in mijn ogen zijn de gasten die te arrogant zijn voor frankrijk herkeurd als spanjaarden
Voor het eerst dat ik een Mexicaan aantref die geen hekel heeft aan Spanjaarden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:13 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Jij bent echt een debiel, je bent zeker nog nooit in Spanje geweest.
quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik een Mexicaan aantref die geen hekel heeft aan Spanjaarden.
Dat denk ik ook. Maar ik denk wel dat Servië het gaat halen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
België en Sevië zullen wel strijden om de 2e plaats achter Spanje
België heeft een jong team en zal gaan groeien. Ik verwacht wel dat ze tweede eindigen. Spanje moet deze poule makkelijk weten te winnen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
België en Sevië zullen wel strijden om de 2e plaats achter Spanje
Wil je een lijstje ?quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:45 schreef Heero87 het volgende:
Gelukkig hebben we de geschiedenis mee: zes (of waren het er zeven?) opeenvolgende WK-kwalificaties doet niemand ons na..
Er is geen enkel ander land dat zich zes keer op rij wist te kwalificeren via kwalificaties. Er zijn wel landen die zes keer op rij aanwezig waren, maar die waren ofwel als titelverdediger ofwel als organisator aanwezig.quote:Wil je een lijstje ?
En ze zijn ook de enige van die lijst die er gelijk in de 1e ronde uitvliegen. Dat is waarschijnlijk ook een select groepje of nietquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:15 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Er is geen enkel ander land dat zich zes keer op rij wist te kwalificeren via kwalificaties. Er zijn wel landen die zes keer op rij aanwezig waren, maar die waren ofwel als titelverdediger ofwel als organisator aanwezig..
Nou, blijkbaar ben je blind of wil je het niet zien: sinds 1978 vlogen we er slechts één keer in de eerste ronde uit.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:17 schreef VoreG het volgende:
[..]
En ze zijn ook de enige van die lijst die er gelijk in de 1e ronde uitvliegen. Dat is waarschijnlijk ook een select groepje of niet.
Spreekt de internatioale voetbalwereld over het geweldige Belgische voetbalelftal ?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 20:59 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar ben je blind of wil je het niet zien: sinds 1978 vlogen we er slechts één keer in de eerste ronde uit..
nee want Belgie is idd het enige land dat zich 6x op rij wist te kwalificeren voor een WK. Ik zeg wel kwalificeren hé .quote:Op vrijdag 16 juli 2004 09:27 schreef pietpaaltjens het volgende:
[..]
Wil je een lijstje ?
zeggen wij dat Belgie internationaal bekend is dan, nee toch ? laat ons maar in onze favoriete underdogrol. En jij kan niet praten met belgen? (of is het met walen, omdat nl'ers geen frans kunnen?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Spreekt de internatioale voetbalwereld over het geweldige Belgische voetbalelftal ?
Dacht het niet.
Zorg eerst eens dat je mooi voetbal laat zien met resultaat en vooral met aansprekende spelers.
Eén Scifo 1990 maakt geen zomer.
Wie zegt dat Nederlanders geen Frans kunnen?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 12:52 schreef BramK het volgende:
[..]
zeggen wij dat Belgie internationaal bekend is dan, nee toch ? laat ons maar in onze favoriete underdogrol. En jij kan niet praten met belgen? (of is het met walen, omdat nl'ers geen frans kunnen?) . Ik heb al genoeg gepraat met nl'ers, zowel op reis als hier in mijn woonplaats , waar het id zomer stikt van de hollanders, en kheb me soms goed geamuseerd met hen (wat niet wegneemt dat ze arrogant zijn
)
Bullshit,het enigste wat telt is resultaat en het maakt niet uit hoe!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zorg eerst eens dat je mooi voetbal laat zien
Belgie heeft het altijd lastig tegen de kleinere voetballanden... De Rode Duivels moeten dan immers het spel maken en dat ligt ze voor geen meter... Ik zou er dan ook niet raar van opkijken als ze tegen Spanje en/of Servie-Montenegro wel 'n goed resultaat uit het vuur weten te slepen....quote:Op zaterdag 4 september 2004 22:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Belgie-Litouwen is net geëindigd op 1-1.
Waardoor de kans dat België voor het eerst in 24 jaar niet naar een WK gaat, veel groter is geworden. Als je thuis niet voorbij een matig kutploegje als Litouwen raakt, dan verdien je het uiteraard ook niet.
Dus België
Maar iedereen praat nog wel over het Griekenland van Rehhagel en die lieten zelden oogstrelend voetbal zien. Mooi voetbal is meegenomen, maar 100% ondergeschikt aan het eindresultaatquote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Spreekt de internatioale voetbalwereld over het geweldige Belgische voetbalelftal ?
Dacht het niet.
Zorg eerst eens dat je mooi voetbal laat zien met resultaat en vooral met aansprekende spelers.
Eén Scifo 1990 maakt geen zomer.
Nee, het was erg verdiend voor de Lee Towers, ze hebben zo maar even 1 kans gekregen.quote:Op maandag 6 september 2004 12:12 schreef DIGGER het volgende:
En Belgie kreeg meteen de deksel op de neus met een 1-1 wat niet eens onverdiend was voor Litouwen.
Ik ben het er mee eens dat de Belgen misschien geen 3 punten verdienden, maar niet dat de Litouwers er ééntje verdienden. De matigheid van de Belgen was te wijten aan de Belgen, naar mijn mening hadden de Litouwers daar erg weinig mee te maken.quote:Op maandag 6 september 2004 12:48 schreef DIGGER het volgende:
Nou, veel kansen kregen de Belgen anders niet, en ze wisten ook totaal geen druk te ontwikkelen, wat ook de verdienste was van Litouwen en daar hebben ze een puntje voor gekregen.
Als Belgie van die paar kansen die ze krijgen er maar 1 weten te maken, dan verdien je ook niet echt meer dan een punt.
wat zou lee towers van de litouwers hebben gevondenquote:Op maandag 6 september 2004 12:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, het was erg verdiend voor de Lee Towers, ze hebben zo maar even 1 kans gekregen.Ik heb de volledige 90 minuten gezien en Litouwen verdiende niets. Maar de Belgen hebben het enkel aan zichzelf te danken als ze de kansen niet afmaken.
Aimé lijkt goed op weg om de bondscoach te worden die het meest verschillende spelers selecteerde tijdens zijn periode ...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Mul? Daerden? Huysegems?vooruit dan maar.
Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom die eigenlijk nooit hogerop geraakt is , was bij subtopper Moeskroen jarenlang altijd al een vaste waarde in de ploeg geweest en is duidelijk zo'n speler waar je altijd op kunt rekenen. Maar nu zit die ergens in Frankrijk zeker?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:14 schreef methodmich het volgende:
Misschien moet hij ook Steve Dugardein eens selecteren.
Je kunt ermee lachen , maar Beveren blijft zelfs met al die Ivorianen de goede doelmannen maar produceren , na Pfaff, Custers , De Wilde, De Vlieger , Lemmens en Peersman blijkt daar nu ook die Volders opeens héél degelijk te keepen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien kan hij Volders van Beveren ook eens selecteren, die speelt toch mee in een buitenlands team.
Volders komt ook niet van Beveren zelf, die hebben ze ergens in 2de klasse opgevist (bij Geel , dacht ik) , maar dat bedoel ik ook , ze weten daar op een of andere manier steeds heel goed hun keepers (of het dan eigen jeugd is of een nobele onbekende die ze ergens goedkoop binnenhalen) te kiezen en blijkbaar ook te trainen. Copa zat ook weg te kwijnen ergens bij de reserven van een Franse ploeg , en dan komt die naar Beveren en blijkt die na n tijdje topprestaties te leveren. Idem voor Volders nu eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 21:48 schreef Heero87 het volgende:
En vergeet Copa niet, al komt die niet van Beveren zelf natuurlijk.
En is eigenlijk niet eens genoeg.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:35 schreef Heero87 het volgende:
We moeten een punt pakken. En dat wordt e-norm moeilijk.
vroeg ik mij ook al af, ik denk dat hij hiermee n beetje zijn laatste kans bij de Rode Duivels aan het verspelen is ...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:22 schreef zjroentje het volgende:
Kan hij niet met een manchet spelen?
Tja, wij kunnen niet horen wat ze tegen die scheids roepen hé ,quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:15 schreef Heero87 het volgende:
Wat een heerlijke scheids. Tweede keer rood. Toen waren ze nog met negen.
Vooral dom van Goor en Deflandre. Al lijkt Nielsen wel erg tevreden dat de Belgen het hem zo makkelijk maken om hen kaarten te geven.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:15 schreef Heero87 het volgende:
Ah Bayern-Anderlecht. Ik wist dat die Nielsen al eens een Belgische ploeg had "gepest" maar ik wist niet meer welke.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:23 schreef Heero87 het volgende:
Die man mag dus straks Brugge - Utrecht komen fluiten. Kan ie ons voor de derde keer pesten (na Bayern - Anderlecht en dit).
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat hij het nog beter zou doen dan Aimé ook ...quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:40 schreef SaintOfKillers het volgende:Ik wil Sergio Brio als bondscoach
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:15 schreef Heero87 het volgende:
Vier rode kaarten ?! Kan Belgie niet beter een dojo starten, voetballen zullen jullie ! En doe het maar snel want anders wordt het weer thuisblijven.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:25 schreef P4nic het volgende:
Kompany had al 2 gele kaarten moeten krijgen, Sonck ook voor die elleboogstoot, Deflandre en Goor twee leeghoofden. Was wel degelijk penalty. Dus al bij al komt Belgie nog goed weg. Schijt aan de nationale ploeg. Love to see them suffer.
wat een onzin, Goor is 1 vd betere Belgen, en alsof Aimé er kan aan doen dat we niet beter voorhanden hebben ...quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nog meer goed nieuws , de volgende match staan we al duidelijk versterkt aan de aftrap zonder Goor en Deflandre ...
proficiatquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:28 schreef P4nic het volgende:
Zelfs als Belg(wat ik ook ben) zou ik het belgische elftal pesten
weer thuis blijven? we waren er de laatste 6 wk's altijd bij hoorquote:Op zondag 10 oktober 2004 02:20 schreef okee6 het volgende:
[..]
[..]
Vier rode kaarten ?! Kan Belgie niet beter een dojo starten, voetballen zullen jullie ! En doe het maar snel want anders wordt het weer thuisblijven.
Dus spugen mag?quote:Op zondag 10 oktober 2004 04:14 schreef BramK het volgende:
wat belachelijk Kim Milton Nielsen !! Ok, de tackle van idioot Van Buyten was penalty, maar de rode kaarten zijn belachelijk licht !
Mochten ze nou eens gaan beseffen dat ze helemaal NIETS voorstellen op voetbalvlak zou ik nog een laatste sprankeltje hoop hebben, maar nu doen ze alsof ze iets voorstellen kan ik niet tegen blijf realistisch en aanvaard dat het een stel pottestampers is.quote:Op zondag 10 oktober 2004 04:17 schreef BramK het volgende:
[..]
proficiat![]()
Zou ik zozeer niet durven zeggen... als je hen bezig ziet, kleine staatjes als macedonie presteren beter ook sommige oostbloklanden, topland nee, subtopper ook niet, middenmoter ? nu wel maar ze glijden steeds dieper en dieper weg....quote:Op zondag 10 oktober 2004 11:26 schreef Heero87 het volgende:
België is geen topland, maar het is ook geen derderangsland in het voetbal. Weet niet of jij iets van voetbal kent...
Zweden,Noorwegen,... hebben nog minder inwoners en ze presteren meestal beter en brengen betere spelers voort die bij grotere clubs spelen.quote:Op zondag 10 oktober 2004 12:13 schreef Heero87 het volgende:
Wel ja. Een degelijke ploeg, die af en toe eens zal stunten. Meer zit er ook niet in. Je kan toch niet verwachten van tien miljoen man om meteen een wereldnatie te zijn in voetbal?
Macedonië beter? Omdat ze eens gelijkspelen tegen Nederland? Zoiets gebeurt in elke campagne. België ging net zo goed in Nederland winnen.
jongen toch, tis Kompany die gisteren id fout gaat bij de goals , weet niet of je da gezien hebt ...quote:Op zondag 10 oktober 2004 12:17 schreef P4nic het volgende:
[..]
Zweden,Noorwegen,... hebben nog minder inwoners en ze presteren meestal beter en brengen betere spelers voort die bij grotere clubs spelen.
Af en toe stunten ? Stunten zit er tegenwoordig ook niet meer in hoor, ik bedoelde niet echt het gelijkspel maar dat ze al meer punten hebben dan wij. En Nederland noem ik momenteel ook geen goede ploeg hoor, maar zij hebben nog de kwaliteit om een te worden, wij niet buiten Kompany gerekend en dan nog op de een of andere manier zal die ook wel verkloot worden.
kom kom spugen precies ... hij spuugde niet in die speler zijn gezicht ofzo hé, dat was eerder frustratie die hij zijn richting uit spuugde ...nuja zelfs al krijgt ie er geel voor, zijn 1ste gele kaart was een lachertje hé, ik had echtde indruk dat Nielsen niks moest weten van goor ... Die speler van Spanje moest dan ook geel krijgen omdat ie de bal wegsmijt hé ...quote:Op zondag 10 oktober 2004 10:37 schreef Smeich het volgende:
[..]
Dus spugen mag?
Voor de kwalificatie wel , maar als je niet kunt winnen van Litouwen ben je eigenlijk al bijna verplicht punten te pakken in Spanje , dat hebben we nu niet gedaan , dus moet je nu al bijna zeker alle overige matchen , misschien nog niet niet die tegen spanje , gaan winnen om nog een goede kans te maken.quote:Op zondag 10 oktober 2004 13:07 schreef Suijk het volgende:
Verlies tegen Spanje was toch wel ingecalculeerd neem ik aan?
Zweden heeft ook nog andere sporten hoor, elk land heeft wel zijn sporten + het feit dat zweden niet als een voetballand beschouwd wordt doen ze het toch beter.quote:Op zondag 10 oktober 2004 12:33 schreef Heero87 het volgende:
1) Zweden leeft wellicht meer voor het voetbal dan wij. Hier zijn er nog andere sporten (wielrennen, tennis). Zweden heeft bovendien een ongelooflijk thuisvoordeel (Ik weet uit eigen ervaring maar al te best hoe koud het ginder kan zijn). Dat spelers naar het buitenland treknken, is opzich niet verwonderlijk, want de Noorse en Zweedse competitie stelt geen reet voor.
2) Tuurlijk stunten we af en toe. Tegen Nederland bijvoorbeeld.
3) Macedonië heeft vier punten uit drie wedstrijden. Ze wonnen thuis van Armenië en speelden gelijk tegen Nederland. In Roemenië verloren ze. Indrukwekkend.
4) België heeft een goede ploeg. Ze hebben alleen lang niet de kwaliteit van Spanje, iets wat volstrekt logisch is. Het is niet omdat je een keertje gelijk speelt tegen Litouwen (laat je die wedstrijd tien keer opnieuw spelen en het wordt negen keer winst voor België), dat je een slecht team hebt. Zijn Portugal (2-2 tegen Liechtenstein!!), Frankrijk (0-0 tegen Israël en Ierland), Nederland (2-2 tegen Macedonië) en Italië (1-0 tegen Slovenië) nu ook plots derderangslanden?
Dus winnen met een penalty is niet winnen? Tiens, rare logica.quote:Stunten lol met een penalty winnen noem ik niet winnen, al is die terecht gefloten, winnen doet men al voetballend niet op stilstaande fase's, maar das mijn eigen mening natuurlijk en velen gaan niet akkoord daarmee
Ik weet niet wat ik hier uit moet opmaken, maar: kwalificatie voor een WK is net zo moeilijk als kwalificeren voor een EK, misschien zelfs moeilijker.quote:Ik praat niet enkel over deze WK-campagne ik praat over de laatste jaren(EK2000,WK98,WK02,)kwalificeren ja voor het WK althans(reden: er zitten meer zwakke broertjes in dan bij een EK) Die andere landen die je opneemt zitten ook momenteel in een dip maar die komen er wel uit, bij belgie duurt die dip al jaren.
over dat van penalty, zei ik das mijn eigen mening, tuurlijk is het winnen zoals anders winnen, maar winnen met een penalty vind ik zoooooo laaag al hoort het bij het spel.quote:Op zondag 10 oktober 2004 16:17 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dus winnen met een penalty is niet winnen? Tiens, rare logica.
[..]
Ik weet niet wat ik hier uit moet opmaken, maar: kwalificatie voor een WK is net zo moeilijk als kwalificeren voor een EK, misschien zelfs moeilijker.
bullshit,die spelers vertrekken naar het buitenland omdat ze kwalitatief beter zijn dan de Belgen,ik kan geen 10 Belgen opnoemen die in de grote competities van Europa spelenquote:Op zondag 10 oktober 2004 12:33 schreef Heero87 het volgende:
1) Dat spelers naar het buitenland treknken, is opzich niet verwonderlijk, want de Noorse en Zweedse competitie stelt geen reet voor.
En tegen Frankrijk natuurlijkquote:2) Tuurlijk stunten we af en toe. Tegen Nederland bijvoorbeeld.
Belgie gaan vergelijken met deze landen lijkt mij toch echt te veel van het goede....quote:4) België heeft een goede ploeg. Ze hebben alleen lang niet de kwaliteit van Spanje, iets wat volstrekt logisch is. Het is niet omdat je een keertje gelijk speelt tegen Litouwen (laat je die wedstrijd tien keer opnieuw spelen en het wordt negen keer winst voor België), dat je een slecht team hebt. Zijn Portugal (2-2 tegen Liechtenstein!!), Frankrijk (0-0 tegen Israël en Ierland), Nederland (2-2 tegen Macedonië) en Italië (1-0 tegen Slovenië) nu ook plots derderangslanden?
Winnen met een penalty laag? Een penalty veroorzaken is net laag. Je kan er toch niet aan doen dat je een penalty krijgt? Winnen met een onterechte penalty, dát is laag. Maar een terechte, doodgewone penalty krijgen is niet laag. In veel penaltygevallen zou een speler trouwens gewoon scoren, moest hij niet onderuitgehaald worden.quote:over dat van penalty, zei ik da s mijn eigen mening, tuurlijk is het winnen zoals anders winnen, maar winnen met een penalty vind ik zoooooo laaag al hoort het bij het spel.
Totale onzin. In een kwalificatiepoule voor het WK of EK zitten net dezelfde ploegen: namelijk enkel Europese. Ik zou niet weten waar die sterkere tegenstanders plots van zouden moeten komen. Sterker nog: een WK-kwalificatie is moeilijker, want aan een WK mogen slechts 14 Europese teams meedoen, terwijl er bij een EK 16 ploegen mogen gaan.quote:EK kwalificeren is moeilijker dan WK hoor, er doen al minder teams mee, in de kwalificatiepoule's zitten er meer sterkere tegenstanders dan in een WK kwalificatiepoule.
Een Zweed gaat veel sneller naar het buitenland dan een Belg. Net zoals een middelmatige Nederlander veel sneller naar het buitenland gaat dan een middelmatige Belg. Gewoon omdat topclubs daar veel sneller gaan kijken (op basis van het verleden).quote:bullshit,die spelers vertrekken naar het buitenland omdat ze kwalitatief beter zijn dan de Belgen,ik kan geen 10 Belgen opnoemen die in de grote competities van Europa spelen
Ik vergelijk niet. Ik zeg alleen dat België plots geen slechte ploeg heeft omdat ze eens gelijkspelen tegen Litouwen. Ik haal die ploegen erbij, omdat zij evenzeer tegen lilliputters kun nen verliezen. Voor hen is het zelfs nog een grotere schande dan voor België.quote:Belgie gaan vergelijken met deze landen lijkt mij toch echt te veel van het goede....
Belgische spelers hebben ook geen reputatie op Europees vlak. Zo van "Oh, 't is een Belg, dus die zal misschien wel de nodige kwaliteiten hebben, die gaan we eens bekijken." Maar dit wil niet zeggen dat er geen Belgen zijn die niet zouden meekunnen.quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:00 schreef DutchGooner het volgende:
bullshit,die spelers vertrekken naar het buitenland omdat ze kwalitatief beter zijn dan de Belgen,ik kan geen 10 Belgen opnoemen die in de grote competities van Europa spelen
Belgie heeft een groter voetbalverleden dan Zweden dus dat zie ik niet zoquote:Op zondag 10 oktober 2004 17:10 schreef Heero87 het volgende:
Een Zweed gaat veel sneller naar het buitenland dan een Belg. Net zoals een middelmatige Nederlander veel sneller naar het buitenland gaat dan een middelmatige Belg. Gewoon omdat topclubs daar veel sneller gaan kijken (op basis van het verleden).
Klopt,verkeerd begrepen,sorryquote:Ik vergelijk niet. Ik zeg alleen dat België plots geen slechte ploeg heeft omdat ze eens gelijkspelen tegen Litouwen. Ik haal die ploegen erbij, omdat zij evenzeer tegen lilliputters kun nen verliezen. Voor hen is het zelfs nog een grotere schande dan voor België.
Klopt wel maar Belgie had die keepers in de jaren 80,begin jaren 90 toen men nog niet zo makkelijk transfereerde dan dat ze nu doe,quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Belgische spelers hebben ook geen reputatie op Europees vlak. Zo van "Oh, 't is een Belg, dus die zal misschien wel de nodige kwaliteiten hebben, die gaan we eens bekijken." Maar dit wil niet zeggen dat er geen Belgen zijn die niet zouden meekunnen.
Nederlanders hebben wel die "naam" in het buitenland. Kijk naar keepers. België heeft de laatste 15 jaar zeker even goede keepers als Nederland, maar terwijl er Nederlanders bij ploegen als Barcelona, Manchester United, Liverpool en Juventus in de goal hebben gestaan (niet altijd als eerste keeper, maar ze stonden er wel), belanden Belgen bij ploegen als Santander, Willem II of Albacete.
Hangt er van af hoe je het bekijkt. Qua clubteams minder, maar qua landenteam doet Zweden het toch minstens even goed. En ééns je één grote speler hebt, komen ze automatisch naar meer zoeken in je land. Moest Kompany straks echt doorbreken en naar Inter ofzo gaan, dan komen de clubs automatisch ook in België kijken.quote:Belgie heeft een groter voetbalverleden dan Zweden dus dat zie ik niet zo
Verder dan een een 3e plaats op een EK en een een WK-58 finale plaats kom ik niet eerlijk gezegd.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:40 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Hangt er van af hoe je het bekijkt. Qua clubteams minder, maar qua landenteam doet Zweden het toch minstens even goed.
Van Der Sar waarschijnlijk wel, maar keepers als Westerveld, Hesp en Van Der Gouw lopen/liepen hier ook rond, hoor.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:18 schreef DutchGooner het volgende:
Nu heeft heeft Nederland denk ik de betere keepers.
+ 3e plaats op WK 1994.quote:Verder dan een een 3e plaats op een EK en een een WK-58 finale plaats kom ik niet eerlijk gezegd.
Ik schat België ook hoger in kwa verleden.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:43 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Verder dan een een 3e plaats op een EK en een een WK-58 finale plaats kom ik niet eerlijk gezegd.
Als je alleen al kijkt naar het aantal EK en WK deelnames heeft Belgie toch een groter verleden dan Zweden?
Hij ging in de fout, maar niet alleen: heel de verdediging zat fout. Verder liet hij enkele heel knappe hoogstandjes zien (ééntje waarvan ze op de Spaanse televisie zelf niet goed waren), maar daar koop je natuurlijk niet veel mee.quote:Ik heb het verder niet gezien maar ging Kompany nou weer in de fout?
Dat hoor ik laatste tijd meer namelijk.
België finalist op EK-80 Halve finalist op EK-72 halve finalist WK-86.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:49 schreef Heero87 het volgende:
[..]
+ 3e plaats op WK 1994.
Met deelnames alleen doe je niet veel he..
Maar daar houdt het dan ook helemaal op. Voor de rest is het bijna uitsluitend de uitschakeling in de eerste of de tweede ronde.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
België finalist op EK-80 Halve finalist op EK-72 halve finalist WK-86.
Van Zweden herinner ik me alleen een finale plaats op het WK-58 een halve finale plaats op het WK-94 en EK-96. Verder de tweede tronde op het WK-74.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar daar houdt het dan ook helemaal op. Voor de rest is het bijna uitsluitend de uitschakeling in de eerste of de tweede ronde.
quote:Sinds de jaren '90 gaat het mooi bergaf met het belgische voetbal en nationale ploeg hoe je het nu draait of keert het is zo. En idd een gelijkspel maakt plots geen slechte ploeg ze zijn altijd al een slechte ploeg geweest ! Laat ze maar lekker thuisblijven anders maken ze ons landje toch nog meer belachelijk met hun geklungel.
Beetje meer vertrouwen, Heero87.quote:Op zondag 10 oktober 2004 19:35 schreef Heero87 het volgende:
.
En wedden dat personen als jij straks als eerste staan te juichen als wanneer de Belgen een wedstrijd winnen op een WK..
En waarom zou Vandereycken dramatisch zijn ? Vandereycken is een taktisch genie als trainer die er altijd in slaagt om met kwalitatief minder sterke ploegen héél goede prestaties te leveren , net door de manier waarop hij ze laat spelen.quote:Op zondag 10 oktober 2004 13:27 schreef Heero87 het volgende:
Vandereycken bij de Rode Duivels zo ronduit dramatisch zijn.
Sorry maar zo ben ik niet, heb sowieso al niet veel vaderlandsliefde. Kzie ze liever de boot ingaan dan winnen, want bij iedere overwinning is het alsof ze het WK gewonnen hebben, stelletje pottestampers.quote:Op zondag 10 oktober 2004 19:35 schreef Heero87 het volgende:
En wedden dat personen als jij straks als eerste staan te juichen als de Belgen een wedstrijd winnen op een WK..
Dank je voor de tip maar die weet ik al vanaf mijn 8ste jaarquote:Op zondag 10 oktober 2004 21:02 schreef Heero87 het volgende:
Tip: emigreer.
Over Vandereycken: Voor mij eerder persoonlijke kwestie. Ik kan de man niet hebben. Domme reden natuurlijk , maar toch..
Antheunis behaalde met ploegen als Waregem en Ekeren ook heel goeie resultaten. Met Genk, dat toen nog een onbekende Strupar, Oulare en Gudjohnsen id ploeg had, pakte hij zowaar bekerwinst en het jaar nadien zelfs de titel ...quote:Op zondag 10 oktober 2004 19:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is nu net de fout die men nu dikwijls maakt , men wil altijd trainers selecteren voor de nationale ploeg die van een topclub komen , die daar hoge toppen scheerden , terwijl dat net fout is , je moet geen trainer voor de Duivels selecteren die prestaties kan leveren met een kwalitatief sterke kern , je moet er eentje zoeken die steeds mindere kernen tot betere prestaties kon leiden.
[[/i]
Waregem haalde hij uit 2de klasse (speelde er dus ook aan de "top" mee) , en bij Genk vind ik dat die kern , hoe onbekend die ook was dat seizoen héél zeker kwalitatief tot de betere van Belgie behoorde. Dat zag je ook aan hoeveel spelers uit die kern later bij grotere ploegen terecht kwamen ( Strupar, Goor , Oulare (die hij notabene meebracht uit Waregem) , Hendrickx, ... )quote:Op zondag 10 oktober 2004 23:17 schreef BramK het volgende:
[..]
Antheunis behaalde met ploegen als Waregem en Ekeren ook heel goeie resultaten. Met Genk, dat toen nog een onbekende Strupar, Oulare en Gudjohnsen id ploeg had, pakte hij zowaar bekerwinst en het jaar nadien zelfs de titel ...
ja ok, maar Thys had wel de spelers ter beschikking. Antheunis moet roeien met de riemen die hij heeft, hij kan er ook niet aan doen dat de Belgische 'sterkhouders' amper spelen bij hun clubs, dat er vaak spelers geblesseerd uitvallen, en dat er op sommige posities gewoon weinig kwalitatief sterke spelers voorhanden zijn ...quote:Op maandag 11 oktober 2004 00:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mensen als Guy Thys bv die kozen 15 a 20 spelers uit , en die waren er gedurende jaren (indien neit geschorst of gekwetst) altijd bij in de nationale ploeg.
Aimé selecteerde in die 4 jaar tijd meer dan 50 verschillende spelers hé ...
Trouwens, vier van de vijf laatste rode kaarten van de Rode Duivels kwamen van dezelfde man. U raadt wellicht van wie.quote:- Bayer München – Anderlecht (2003)
Nielsen gaat voor de wedstrijd handjes schudden met Kahn in de kleedkamer. Tijdens de wedstrijd geeft hij de Duitsers een lachwekkende penalty cadeau.
- Genoa – Ajax (1993)
Nielsen fluit heel de tijd tegen Ajax. Het kleinste foutje wordt afgestraft. Genua mag rustig begaan.
- Porto – AS Monaco (2004)
Heel Monaco is woedend op de scheidsrechter. Hij floot meerdere keren Morientes onterecht terug. Bovendien ging een duidelijke fout aan de 2-0 vooraf.
- Frankrijk – Kroatië (2004)
Lachwekkende gelijkmaker van Frankrijk. Het is duidelijk te zien hoe Trezeguet de bald met de hand raakt.
- Spanje – België (2004)
Nielsen laat zijn assistenten voor de wedstrijd een controle uitvoeren op de Rode Duivels alsof het drugsmokelaars zijn. De Rode Duivels worden gedwongen hun trouwringen uit te doen, iets wat zeer pijnlijk is en lang kan duren. Normaal mag zoiets gewoon afgeplakt worden. Ondertussen staat Nielsen in de neutrale zonen handjes te schudden en te lachen met Raul, die wel een trouwring draagt. Nog voor de wedstrijd zegt Nielsen: “Moeten jullie allemaal nu al rood hebben?” tegen de Duivels, om over de wedstrijd zelf maar te zwijgen.
- Nederland – Letland (2004)
Edgar Davids begaat een van de schoolvoorbeelden van shwalbe, maar de arme Nielsen trapt er in. In plaats van geel voor Davids, mag Ruud Van Nistelrooy een penalty trappen.
- Boca Juniors – Bayern München (2001)
In de strijd om de wereldbeker besteelt Nielsen Boca, andermaal in het voordeel van Bayern. Maradona himself is na de partij woedend op de scheidsrechter.
kom we weten intussen dat je tegen je eigen land bent, maar beetje objectief aub. Sonck gaf inderdaad een elleboog, maar dat was wel duidelijk onvrijwillig bedoeld, als je zelf voetbalt weet je dat in een duel waar je de bal afschermt al eens onbewust je ellebogen gebruikt.quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:29 schreef P4nic het volgende:
Goal was niet terecht afgekeurd, zo'n fases gebeuren bij alle doelpunten die zo gemaakt worden. Zijn elleboog ging veeeel te hoog voor de actie die hij maar maakte, en Sonck kennende weet je ook wel genoeg, 8/10 scheidsrechters geven gegarandeerd rood zeker als ze nog eens zogezegd tegen je ploeg fluiten. Kompany had minstens 2x geel verdiend en er waren nog spelers die soms wel te ver gingen.
Zeg dan eens wat die spanjaarden deden ? veel belgen heb ik niet op de grond zien liggen hoor...
Ook nog Schotland-België van enkele jaren terug dat op 2-2 eindigde. De 2e goal van de Schotten was een onterechte penalty, waarbij er duidelijk sprake was van een aangeschoten bal. En alsof dat toen nog niet genoeg was, kreeg de "dader" ook nog eens rood. Zijn naam: Deflandre.quote:Op maandag 11 oktober 2004 16:50 schreef Heero87 het volgende:
Niks Aimé, het is allemaal de schuld van die incompetente Nielsen.
Ontslagen en afschieten, dat moet er mee gebeuren. Die man heeft al zo véél blunders gemaakt. Vuile thuisfluiter.
Zie hier een stukje palmares van de sympathieke heer Nielsen, gevonden op het net:
[..]
Trouwens, vier van de vijf laatste rode kaarten van de Rode Duivels kwamen van dezelfde man. U raadt wellicht van wie..
Apenrepubliek bedoel je, ma so what.quote:Op maandag 11 oktober 2004 18:09 schreef BramK het volgende:
[..]
kom we weten intussen dat je tegen je eigen land bent, maar beetje objectief aub. Sonck gaf inderdaad een elleboog, maar dat was wel duidelijk onvrijwillig bedoeld, als je zelf voetbalt weet je dat in een duel waar je de bal afschermt al eens onbewust je ellebogen gebruikt.
En als dat waar is dat Nielsen de belgen opdroeg om ringen af te nemen, terwijl de Spanjaarden ze mochten aanhouden, wel men zou beter daar eens een onderzoek naar starten ! als zulke figuren eigenlijk top arbiters zijn amai hoor ...
Spanje is over het algemeen gewoon een zwaar overschat team,zie hun "tradities" op EK's en WK's maar.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:09 schreef methodmich het volgende:
Spanje dus verrassend slecht. Geen winst in Litouwen, eerder niet tegen Bosnië. Ze maken het zichzelf zeer lastig.
Het verbaast me niet als ik hun opstelling bekijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:09 schreef methodmich het volgende:
Spanje dus verrassend slecht.
Dat wel, maar kwalificaties gingen doorgaans erg soepel voor ze. Nu doen ze het zelfs dan al slecht.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:12 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Spanje is over het algemeen gewoon een zwaar overschat team,zie hun "tradities" op EK's en WK's maar.
Vind je het gek?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat wel, maar kwalificaties gingen doorgaans erg soepel voor ze. Nu doen ze het zelfs dan al slecht.
Als je zegt dat ze als team momenteel niet geod spelen okee,, maar als je bedoelt dat ze geen goed spelersmateriaal hebben dan denk ik dat je maar hockey ofsow moet gaan kijken....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:45 schreef VoreG het volgende:
Spanje heeft eigenlijk ook geen sterk team. Sterke competitie maar een sterk team? Nee
Uiteraard hebben ze goed spelersmateriaal , maar het is een beetje het verhaal van pakweg Nederland ook hé ,quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:42 schreef DAMH het volgende:
[..]
Als je zegt dat ze als team momenteel niet geod spelen okee,, maar als je bedoelt dat ze geen goed spelersmateriaal hebben dan denk ik dat je maar hockey ofsow moet gaan kijken....
Goed spelersmateriaal, maar bij de meeste Spaanse clubs wordt het verschil wel gemaakt door de buitenlanders. Spanje zelf heeft veel spelers die op een hoog niveau kunnen volgen, maar weinig die kunnen leiden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:42 schreef DAMH het volgende:
[..]
Als je zegt dat ze als team momenteel niet geod spelen okee,, maar als je bedoelt dat ze geen goed spelersmateriaal hebben dan denk ik dat je maar hockey ofsow moet gaan kijken....
Mja misschien wel maar ik bedoel meer die wedstrijden daarna dat ie (ook niet altijd basis stond) echt veel goals maakte enzo. Nu zie je hoe goed die echt is, denk dat ie dit seizoen al bijna even belangrijk (kwa spel, niet aanzien en leiderschap misschien) is als Henry.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:26 schreef methodmich het volgende:
Was die bekermatch tegen Chelsea niet zijn eerste duel destijds, met gelijk een winnende goal?
Alleen Raul speelde vanaf het begin.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:50 schreef DAMH het volgende:
Mja ik zal wel naief zijn als ik vind dat een Reyes, Torres, Raul of een Valeron wel degelijk individueel voorin het verschil kunnen maken...
Reyes op rechts vind ik wel gek. Verder zou ik Juanfran op linksback zetten voor de ervaring, misschien Xavi voor Albelda. Torres heeft mij nog niet geïmponeerd en lijkt me wat licht als aanvalsleider.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:53 schreef methodmich het volgende:
Valt wel over te twisten natuurlijk. Als ik Spaans bondscoach was, zou ik met dit team komen:
Aranzubia
Puyol - Iván Helguera - Marchena - Del Horno
Reyes - Baraja - Valerón - Albelda - Vicente
Fernando Torres
Lijkt me toch niet gek?
Ja, op rechts is beter dan op de bank.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 19:06 schreef methodmich het volgende:
Reyes moet toch ergens spelen?
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 19:06 schreef methodmich het volgende:
en vind Casillas wat overschat.
Mits je de speelwijze van Valencia aanhoudt, d.w.z met een spelmaker die voor het 'voetbal' vanaf het middenveld zorgt. Dat is namelijk niet hun sterke punt en dan is Xavi een goed alternatief.quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:50 schreef jojomen4 het volgende:
Verder vind ik dat Albelda en Baraja echt niet gewisseld hoeven te worden ofzo. (...) spelen al 4/5 jaar echt in de europese top samen en doen het echt super goed met Valencia (die zijn denk ik een van de meeste contante teams van europa). Ze zouden een mindere wedstrijd kunnen hebben maar over het algemeen staan ze er wel.
Als z'n naam Bartolomeo Goorri was, had hij maar 2 of 3 wedstrijden gekregen.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:00 schreef zjroentje het volgende:
En Goor vindt de schorsing "schandalig" en "zwaar overdreven". Blablabla.
Dat doet niks aan de 'overtreding' af. Schorsing is terecht, dus niet gaan miepen over de nationaliteit.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als z'n naam Bartolomeo Goorri was, had hij maar 2 of 3 wedstrijden gekregen.
Beweer ik dat de schorsing niet terecht is?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:17 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat doet niks aan de 'overtreding' af. Schorsing is terecht, dus niet gaan miepen over de nationaliteit.
Goor kreeg er uiteindelijk ook maar 4 hé , + 1 omdat hij zijn 2de gele kaart opliep eerder in de match.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:49 schreef Heero87 het volgende:
Totti kreeg er maar drie. Schandalig.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:13 schreef methodmich het volgende:
Proto is toch geschorst?
Op de bank dus ...quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:16 schreef DIGGER het volgende:
Geen van Buyten?
En zou dat helpen?quote:Op dinsdag 16 november 2004 21:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ontslaan die hap dus ...
Vergeet Van der Heyden en De Cock niet, jij Club-supporter.quote:Op woensdag 17 november 2004 20:57 schreef Heero87 het volgende:
Fantastisch voetbal van de Belgen. Wat wil je, met Bisconti, Bassegio, Deschacht en Sonck in de basis!![]()
Voor zover het er nog toe doet: een penalty onthouden én een buitenspelgoal. Maar ach, zoals ze nu spelen, zouden ze zelfs mét die dingen nog niet winnen.
Nou....quote:Op woensdag 17 november 2004 20:57 schreef Heero87 het volgende:
Fantastisch voetbal van de Belgen. Wat wil je, met Sonck in de basis!![]()
Ze spelen nog op een redelijk niveau. Ze geven tenminste niet elke bal meteen af. Van der Heyden was zowat de enige die op doel schoot (en dan was het nog als voorzet bedoeld ook).quote:Op woensdag 17 november 2004 20:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vergeet Van der Heyden en De Cock niet, jij Club-supporter.
Dat maakt het voor de Belgen des te triester, Servie heeft nog hoegenaamd niks hoeven te tonen om aan de winnende hand te zijn ...quote:Op woensdag 17 november 2004 21:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Even opmerken voor de Servië-fans dat zij ook nog niets hebben laten zien.
Met uitzondering van hun buitenspelgoal uiteraard.![]()
En Buffel in de verdediging , hij loopt daar door de steken die de rest van het middenveld en de verdediging laat vallen toch al meer dan goed is ...quote:Op woensdag 17 november 2004 21:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien moeten we voortaan Kompany in de spits zetten, hij is een van de weinigen die zowaar een tegenstander kan passeren.
Jij weet niet wat mevrouw Sonck voor vanavond beloofd heeft.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:39 schreef Heero87 het volgende:
Wesley - "Ik ga zeker scoren vanavond!" - Sonck wordt gewisseld.
Als je denigrerende, oppervlakkige opmerkingen wil maken, vervoeg dan op z'n minst je werkwoorden op een correcte manier, anders stel je jezelf open voor de nodige spot.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:49 schreef P4nic het volgende:
Ahh Belgie bevestigd terug mijn opinie, derderangsvoetballand enkel hebben de inwoners/voetballers dit nog niet door...
Sinds elke match ?quote:Op woensdag 17 november 2004 21:53 schreef Heero87 het volgende:
Hoe lang zou het geleden zijn dat de nationale ploeg uitgefloten werd?
Tegen Litouwen kregen ze toch ook al een serieus fluitconcert ?quote:Op woensdag 17 november 2004 21:58 schreef Heero87 het volgende:
Spotten is er altijd geweest, maar uitgefloten...
Schandalig vind ik dat. Zelfs paul van Himst is geen nationale held, Franky Vercauteren werd als Wiskundige belachelijk gemaakt, Nilis kreeg in het buitenland pas waardering.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Sinds elke match ?
Overigens, ik ken geen enkel land ter wereld waar de bevolking zo spottend , afbrekend, en denigrerend doet over de nationale ploeg , en er zo weinig van verwacht als Belgie hoor.
Bij mijn weten niet, maar kan me vergissen natuurlijk.quote:Tegen Litouwen kregen ze toch ook al een serieus fluitconcert ?
Hey, er zijn grenzen. Met Jean-Marie lacht men niet. Jean-Marie lacht men enkel toe.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Schandalig vind ik dat. Zelfs paul van Himst is geen nationale held, Franky Vercauteren werd als Wiskundige belachelijk gemaakt, Nilis kreeg in het buitenland pas waardering.
Typisch dat een keeper jullie held werd in 86.
Nog een malloot ook.
Koopmans was een Jean-Pierre , geen Jean-Marie :pquote:Op woensdag 17 november 2004 22:05 schreef tong80 het volgende:
Ja ik lach Jean marie toe, Koopmans de bokser.
1. Ocharme sukkeltje toch, gaan we beginnen janken over spellingsfoutenquote:Op woensdag 17 november 2004 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je denigrerende, oppervlakkige opmerkingen wil maken, vervoeg dan op z'n minst je werkwoorden op een correcte manier, anders stel je jezelf open voor de nodige spot.
Ja maar hallo Ant, maar dat is iedereen straks weer vergeten. Halve finale plaatsen niet.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:22 schreef Heero87 het volgende:
1. Wil je een deftige discussie voeren, dan wordt er verwacht dat je werkwoorden correct vervoegt en dat je het verschil tussen "jouw" en "jou" kent.
2. Ben je soms vergeten dat we een landje van ocharme 10 miljoen inwoners zijn? Wat verwacht je dan? Dat we elke twee jaar de halve finale halen? Het is al heel mooi dat we ons zes keer op rij gekwalificeerd hebben voor een WK. Dat kunnen er niet veel (lees: niemand) zeggen.
Wij hebben 16 miloen inwoners.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:22 schreef Heero87 het volgende:
1. Wil je een deftige discussie voeren, dan wordt er verwacht dat je werkwoorden correct vervoegt en dat je het verschil tussen "jouw" en "jou" kent.
2. Ben je soms vergeten dat we een landje van ocharme 10 miljoen inwoners zijn? Wat verwacht je dan? Dat we elke twee jaar de halve finale halen? Het is al heel mooi dat we ons zes keer op rij gekwalificeerd hebben voor een WK. Dat kunnen er niet veel (lees: niemand) zeggen.
Ze fietsen dan weer een stuk beter dan wij. Kan natuurlijk he.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wij hebben 16 miloen inwoners.
2 WK finales gehaald. EK gewonnen, 6 EC-1 gewonnen, 1 EC-2 en 3 EC-3. En Cruijff, van Basten, Rensenbrink, Gullit en Bergkamp voortgebracht.
Jullie ?
quote:Op woensdag 17 november 2004 22:20 schreef P4nic het volgende:
[..]
Ocharme sukkeltje toch, gaan we beginnen janken over spellingsfouten
Wel ja, dat is bijzonder knap van jullie. Voetbal is bij jullie dan ook sport nummer één. Bovendien zijn jullie sowieso al meer geïnteresseerd in sport.quote:Wij hebben 16 miloen inwoners.
2 WK finales gehaald. EK gewonnen, 6 EC-1 gewonnen, 1 EC-2 en 3 EC-3. En Cruijff, van Basten, Rensenbrink, Gullit en Bergkamp voortgebracht.
Jullie ?
Willie Steveniers is idd geniaal. Maar die kennen ze in Nedeland dan weer niet.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:30 schreef RedGuy het volgende:
Belgie is meer een basketbal-land.
Maar heel de wereld kent ons Oranje nog van 74.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:34 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Wel ja, dat is bijzonder knap van jullie. Voetbal is bij jullie dan ook sport nummer één. Bovendien zijn jullie sowieso al meer geïnteresseerd in sport.
En wat ben je nou met die WK-finales. 30 jaar later moet half Nederland er nog van huilen..
Overigens , met alle respect, maar zonder een scheidsrechterlijke dwaling in de laatste minuut van de laatste kwalificatiematch voor een van die WK's waar jullie de finale haalden , hadden jullie niet eens het WK gehaald, en dat was ten nadele van ons ... (de ploeg van toen vond ik nog altijd een van de beste belgische teams ooit )quote:Op woensdag 17 november 2004 22:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wij hebben 16 miloen inwoners.
Jullie ?
Klopt jullie mochten niety vloor niets in België de eindronde van het EK 72 spelen. Toen er nog maar 4 ploegen de eindronde kon den halen.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens , met alle respect, maar zonder een scheidsrechterlijke dwaling in de laatste minuut van de laatste kwalificatiematch voor een van die WK's waar jullie de finale haalden , hadden jullie niet eens het WK gehaald, en dat was ten nadele van ons ... (de ploeg van toen vond ik nog altijd een van de beste belgische teams ooit )
juist , het WK dat Nederland niet had mogen halen ten nadele van ons ...quote:Op woensdag 17 november 2004 22:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar heel de wereld kent ons Oranje nog van 74.
Ja Raymond Ceulemas opent deuren in Afrika en Brazilië.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:38 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nou, van ons kennen ze andere sporters..
Najah , aan de andere kant, is er iemand die pakweg Eddy Merckx niet zou kennen ?quote:Op woensdag 17 november 2004 22:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja Raymond Ceulemas opent deuren in Afrika en Brazilië.
En Justine Henin-Hardenne prijkt op metershoge affiches in New York.quote:Ja Raymond Ceulemas opent deuren in Afrika en Brazilië.
Wij hebben het trauma van 85. Kieft die door vercauteren een rode kaart kreeg.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
juist , het WK dat Nederland niet had mogen halen ten nadele van ons ...
Ik zie nog altijd Raymond Goethals die ze toen met minstens 15 man hebben moeten tegenhouden toen hij de scheidsrechter wilde gaan wurgen ...
Hij is op dit Hollands forum gekozen tot sportman van de eeuw.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Najah , aan de andere kant, is er iemand die pakweg Eddy Merckx niet zou kennen ?
Onze helden waren toen trouwens Vercauteren en Georges Grun (ook een verdediger, maar degene die scoorde) ,quote:Op woensdag 17 november 2004 22:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wij hebben het trauma van 85. Kieft die door vercauteren een rode kaart kreeg.
5 Minuten voor tijd in de terugwedstrijd stonden we metr 2-0 voor.
Het had anders het podium voor Gullit en van Basten geworden, nu was jean Marie de held.
En niet jullie spits.
Nu niet dat Amerika mijn grote voorbeeld is, maar vraag daar maar eens wie Ruud Van Nistelrooy is...quote:Op woensdag 17 november 2004 22:45 schreef ASSpirine het volgende:
voetballen is een spor tdat over heel de wereld wordt bekeken
populairste sport ter wereld
Uiteraard welquote:Op woensdag 17 november 2004 22:43 schreef Suijk het volgende:
2 tennisters die nr. 1 en 2 op de wereldranglijst stonden is een prestatie die wij nooit van zijn leven zullen bereiken. 5x de Tour winnen lukt ons ook niet, 1x ook al niet denk ik. Mogen wij dan voetballen hebben?
Ik vind je van den Bergh onderschat. Ook de invloed van VanderEyiken. Gerets trapte Arensen uit de wedstrijd. Hoewel die naaide ie een rooie kaart aan. En dat je de Kajje niet noemt vind ik schandalig.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Onze helden waren toen trouwens Vercauteren en Georges Grun (ook een verdediger, maar degene die scoorde) ,
Lees Joost-mag-het-weten zijn pleidooi eens, vat het mooi samen en hij heeft 100% gelijk.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:29 schreef Heero87 het volgende:
Die laatste zin vat je voetbalkennis perfect samen.
Zuid-Amerika?quote:Op woensdag 17 november 2004 22:46 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nu niet dat Amerika mijn grote voorbeeld is, maar vraag daar maar eens wie Ruud Van Nistelrooy is...
Wel ja. Dat zijn landen van onze grootte. So what. Dacht je dan met Frankrijk, Brazilië, Spanje en Italië te concurreren? Daarvoor moet je inwoners + sportmentaliteit + interesse hebben. Die is er hier niet.quote:<kzal ze eerder zetten op het niveau van zwitserland,ierland e.d. af en toe eens wat doen maar nooit lang en zeker geen mooi voetbal.
En toch kan dat, of tenminste, zeer dicht aanleunen tegen die landen , maar dan moet je wel alle mogelijke middelen op een voetbalveld inzetten. Zoals men in de jaren '80 deed.quote:Op woensdag 17 november 2004 23:04 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Wel ja. Dat zijn landen van onze grootte. So what. Dacht je dan met Frankrijk, Brazilië, Spanje en Italië te concurreren? Daarvoor moet je inwoners + sportmentaliteit + interesse hebben. Die is er hier niet.
Nederland concurreert toch ook met die landen? Dus het is niet onmogelijk voor Belgie hoor...quote:Op woensdag 17 november 2004 23:04 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Wel ja. Dat zijn landen van onze grootte. So what. Dacht je dan met Frankrijk, Brazilië, Spanje en Italië te concurreren? Daarvoor moet je inwoners + sportmentaliteit + interesse hebben. Die is er hier niet.
Ja maar vele mensen denken dat we een redelijk voetballand zijn wat we helemaal niet zijn.quote:Op woensdag 17 november 2004 23:04 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Talenten zijn er uiteraard overal , je moet ze alleen juist gebruiken ...quote:Op woensdag 17 november 2004 22:54 schreef tong80 het volgende:
Triest P4nic
Talenten zijn overal.
Z'n naam begint in ieder geval met de haast verplichte P.quote:Op woensdag 17 november 2004 23:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Met Proto hebben we misschien wel terug iemand om in de rij van de grote Belgische doelmannen te plaatsen , ...
Nu je het zegt, Piot , Pfaff , Preud'Hommequote:Op woensdag 17 november 2004 23:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Z'n naam begint in ieder geval met de haast verplichte P.
VDH was anders best goed hoor. Hij ging zelfs een paar keer een man voorbij op techniek. Wie doet dat hem na in deze groep, buiten dan Kompany die er op een bepaald moment een stuk of drie in de wind zettequote:Op donderdag 18 november 2004 14:25 schreef BramK het volgende:
Baseggio, Sonck, Deschacht, Buffel, Daerden, VDH,De Cock allemaal nie te best.
maar zijn voorzetten meestal huilen met de pet op ... VDH is ook geen linksmidden pfff, kverstond Aimé echt nie goed gisteren ... Je zet een bisconti toch nie op rechts als je moet winnen ??!quote:Op donderdag 18 november 2004 14:46 schreef DoctorDemento het volgende:
[..]
VDH was anders best goed hoor. Hij ging zelfs een paar keer een man voorbij op techniek. Wie doet dat hem na in deze groep, buiten dan Kompany die er op een bepaald moment een stuk of drie in de wind zette.
We ZIJN een redelijk voetballand. Als je zes keer op rij aanwezig bent op een WK ben je zowiezo een redelijk voetballand. Maar een redelijk voetballand heeft z'n ups en z'n downs, en wij zitten nu eenmaal in een down.quote:Ja maar vele mensen denken dat we een redelijk voetballand zijn wat we helemaal niet zijn.
Feit is gewoon dat die landen er op vooruit gaan en wij blijven stilstaan of zelfs achteruit gaan.quote:Op donderdag 18 november 2004 17:44 schreef Heero87 het volgende:
[..]
We ZIJN een redelijk voetballand. Als je zes keer op rij aanwezig bent op een WK ben je zowiezo een redelijk voetballand. Maar een redelijk voetballand heeft z'n ups en z'n downs, en wij zitten nu eenmaal in een down.
De grootste reden daarvoor zie ik in de uitbreiding van Europa. Europa wordt groter en groter, er komen steeds meer goede voetballanden. Vijf jaar geleden was het onmogelijk dat landen als Letland, Litouwen en Bosnië-Herzegovina meededen voor de kwalificatie. Nu lukt dat prima, en dat is even wennen, blijkbaar vooral voor België. Het is opvallend hoe vaak een Belgische ploeg de afgelopen jaren rammel kreeg van zogenaamde "kleine" ploegen uit het Oostblok:
Club Brugge van Shaktar Donetsk, Dnipro Dnipropetrovsk.
Beveren van Dinamo Zagreb.
Standard van Steaua Boekarest.
België van Kroatië (2x), Bulgarije, Servië-Montenegro
En er zijn tal waarschijnlijk nog een hoop andere wedstrijden die me ontglippen.
Je hebt wel gelijk in het eerste stuk, maar ja wij hebben hier natuurlijk ook wel zoïets als schoolplicht. Hier is dat belangrijk, ginder is dat bijzaak. dan weet ik wel wat kiezen.quote:Op donderdag 18 november 2004 20:55 schreef Heero87 het volgende:
De verklaring voor de vooruitgang van die oostbloklanden is vrij simpel:
Er heerst daar zoveel armoede, dat kinderen er alles gaan doen om hogerop te geraken. Voetbal is daarvoor een makkelijke en leuke weg. Ze gaan alles voor hun sport geven. Die overgave vind je in ons verwende landje niet. Hier moet het makkelijk gaan, anders is het de moeite niet.
En het is dan niet meer dan logisch dat die la nden waar men er alles aan doet, meer etere spelers krijgen..
quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Daarnet in "Ter Zake" een prachtige reportage gezien , waar je als Belg eigenlijk bijna om moet janken.
Een ronduit schitterende montage met beelden van de jaren '80 , op muziek van de typische WK-songs van toen "De Rode Duivels gaar Spanje, en iedereen juicht mee lalala" , met beelden van de terugkeer van de Rode Duivels uit Mexico toen bijna een half miljoen Belgen tussen de luchthaven en de grote Brusselse markt de Rode Duivels stonden op te wachten , met beelden van de historische goals van Vandenbergh tegen Argentinie en Ceulemans in '86 , en bijna identieke kansen van gisteren die er niet in gingen , met beelden van het feest van toen en het fluitconcert ...
O we zijn toch zo diep gezakt ...
Inderdaad. Misschien zou het helpen af en toe eens eentje een kans te geven in plaats van 15 Ivorianen kopen.... En dan nog elke wedstrijd buiten Europa afgedroogd worden. Dan kun je net zo goed de A1 van Beveren wat ervaring op laten doen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 09:54 schreef DoctorDemento het volgende:
[..]
Het probleem van Beveren is dat ze jarenlang de jeugdwerking door de financiele problemen hebben afgebouwd en vooral daarop werd bespaard. Sinds de komst van Guillou heeft hij wél terug serieus de jeugdwerking op poten gezet , en zitten er bij de Beverense kern buiten de 15 Ivorianen enkel jonge Belgen , maar door het "gat" in de jeugdwerking zijn die allemaal nog maar 17 a 18 jaar.quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Misschien zou het helpen af en toe eens eentje een kans te geven in plaats van 15 Ivorianen kopen.... En dan nog elke wedstrijd buiten Europa afgedroogd worden. Dan kun je net zo goed de A1 van Beveren wat ervaring op laten doen.
Zo vreemd is dat niet. Dat verschijnsel zie je overal. Ook in Nederland. De clubs met geldnood hebben niet de financiele middelen om spelers aan te trekken en moeten het daarom doen met spelers uit de eigen jeugd. Dit gaat op voor de top van de HCE tot zelfs ver in de amateurs. Alleen Ajax zie ik als positieve uitzondering.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens, welke ploeg speelde vorig seizoen met het meeste Belgen waarvan ook het meeste van eigen kweek in eerste klasse ? Dat was Cercle Brugge, notabene de ploeg met het laagste budget in eerste klasse. Dat zegt toch ook wel wat ...
Punt is dat in Belgie door een reeks fiscale voordelen voor buitenlandse werknemers die in de wetgeving staan , een buitenlander een stuk goedkoper is dan een Belg in dienst nemen hoor.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet. Dat verschijnsel zie je overal. Ook in Nederland. De clubs met geldnood hebben niet de financiele middelen om spelers aan te trekken en moeten het daarom doen met spelers uit de eigen jeugd. Dit gaat op voor de top van de HCE tot zelfs ver in de amateurs. Alleen Ajax zie ik als positieve uitzondering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |