een neppertquote:Op donderdag 15 juli 2004 19:56 schreef Gelderland het volgende:
ik krijg deze: http://www.inkoopactie.net/ia/y6y4090w
nee, een kloon, alles precies hetzelfde, alleen er staat geen merk op...Er zit gewoon een philips chip in etc....voor de rest alles identiek (zie op testpagina, http://www.inkoopactie.net/ia/y6y4090w en dan iets naar beneden)quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:57 schreef Steve-O het volgende:
[..]
een neppert
quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:10 schreef Steve-O het volgende:
Ik wist wel dat z'n topic goed zou lopen
lolbroekquote:Op donderdag 15 juli 2004 21:09 schreef Markster het volgende:
Winamp
- Hoeveel geheugen heeft ie ?
40gb
- ben je er tevreden over
Ja hoor
- hoeveel heeft hij gekost
0,- euro
- wat zijn de voor en na delen ?
Voor:
Doet wat hij moet doen
Prima geluid
Ondersteunt door iTouch
Na:
Moeilijk mee tenemen
Maakt geluid
heej, die krijg ik dus ook, alleen een kloon:quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:10 schreef Muizig het volgende:
Welke mp3 speler heb jij ?
[afbeelding]
De Iriver 390T
256mb
Ja, de geluidskwaliteit is prachtig, 256mb is precies genoeg om het overzichtelijk te houden en hij is op te bergen in elk jasje
200¤
-wat zijn de voor en na delen ?
Voordelen:
-Klein
-Goeie geluidskwaliteit
-Mooi uiterlijk
-Overzichtelijke software
Nadelen:
-Maar toch software..
-Firmware update nodig voordat hij .ogg support.
Is dat niet dat ding met niet upgradbare firmware, gebugde afspeel mogelijkheden en snel brekend stickje? Maar ach, voor de prijs boeid dat niet echtquote:Op donderdag 15 juli 2004 21:21 schreef Gelderland het volgende:
[..]
heej, die krijg ik dus ook, alleen een kloon:
http://www.inkoopactie.net/ia/y6y4090w (en véél goedkoper)
hoebedoel je gebugde afspeel mogelijkheden, hij is 100% identiek (en er is geen firmware voor ja, dat is wel waar)..en hoezo een snel brekend stickjequote:Op donderdag 15 juli 2004 22:22 schreef Muizig het volgende:
[..]
Is dat niet dat ding met niet upgradbare firmware, gebugde afspeel mogelijkheden en snel brekend stickje? Maar ach, voor de prijs boeid dat niet echt
Veel plezier er iig mee, de iriver versie doet het nu al bijna een jaar erg goed
quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:27 schreef Svyatagor het volgende:
AIPTEK MP3-310, 128 mb
Je kunt ook over alles zeurenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:14 schreef R-Mon het volgende:
-groen schermpje ipv blauw
Nee, daarom had ik ook een Zen Xtra gekocht. Voor de blauwe scherm dus. Ik had eerst een gewone Zen (klassieke), die had een blauw scherm en dat in combinatie met de metallic kleur vond ik mooier dan een Ipod.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:47 schreef devzero het volgende:
[..]
Je kunt ook over alles zeuren
40 gigquote:Op donderdag 15 juli 2004 22:41 schreef koeskoes het volgende:
Creative Muvo 4 GB
[afbeelding]
Hoeveel geheugen heeft ie ?
40 GB
Ja, compacte mp3 speler met veel geheugen
249 euro
- Voor
Klein
Accu gaat 16 uur mee (of meer)
Backlight verlichting
Simpele knoppen en menus
- Tegen
Niet oplaadbaar via usb
voorkant raakt snel bekrast
geen remote control en die is nog eens duur in aanschaf (50~70 euro)
Dat was dus mijn post, fijn ding hequote:Op zondag 18 juli 2004 22:32 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb net als de poster van deze post: Welke mp3 speler heb jij ?
Een Xclef HD-500...
[afbeelding]
Idd een geweldig ding, hoewel misschien wat groot, omdat het een standaard notebook-HDD'tje gebruikt. Maar lekker veel functies (radio, recording)... En hij doet belachelijk lang met de batterij. (Zelfs langer dan de handleiding aangeeft dat 'ie met de batterij zou moeten doen)
'k kreeg er wel een gratis afstandsbediening bij, maar ik gebruik hem bijna nooit. De jog-wheel (het puntje aan de zijkant) en het controlepaneeltje onder het scherm zijn zo simpel dat je ze met gemak op gevoel kan bedienen.
Sinds de nieuwste firmware-update heeft de HD-500 trouwens OGG-support.![]()
(en er zijn ook een paar dingen aangepast waar de mensen van Xclef met hun poten vanaf hadden moeten blijven, zo is er een grafische equalizer (WAAROM?!) bijgekomen)
en hoe zit dat precies kwa het afspelen van audio?quote:Op maandag 19 juli 2004 01:29 schreef Jordy-B het volgende:
De Xclef kan je, zoals Drommelsch85 eerder al aangaf, gebruiken als een externe hardeschijf.
Kwestie van de usb-kabel aansluiten, xclef aanzetten en je ziet een nieuw apparaat verschijnen op je PC... Daar kan je gewoon in verkenner de bestanden en/of mappen naartoe slepen.
Alleen voor oudere OS'sen (windows-versies) heb je nog drivers nodig, omdat die niet zo goed met mass storage USB-apparaten overweg kunnen, maar je hebt dus geen aparte software nodig...
Wat de andere speler betreft zou ik 't niet kunnen zeggen...
De speler zelf geeft alleen de afspeelbare audiobestanden weer. En hij geeft ook alleen de mappen met afspeelbare audiobestanden weer. Dus als je een map "films" op de schijf zet, en daar een paar films inzet, zal de xclef de map niet weergeven op het scherm.quote:Op maandag 19 juli 2004 01:58 schreef koffiegast het volgende:
[..]
en hoe zit dat precies kwa het afspelen van audio?
Hij vindt gewoon de bestanden dat mp3 zijn en doet ie in een playlist of krijg je de volledige zooi te zien en worden jpgs ook als audio bestanden gezien? klinkt interessant gewoon als een extra schijf![]()
Dan kun je net zo goed een CD-MP3 speler zoeken of via je DVD speler afspelen. werkt erg goed allemaalquote:Op maandag 19 juli 2004 12:40 schreef Boschjesman het volgende:
Zijn er ook tower-mp3 spelers, dus van die dingen die je gewoon op je stereoinstallatie kunt aansluiten, en mooi op de rest past.
Ik vind dat de pc te veel geluid maakt, en dat die niet met afstandsbediening te bedienen is, is nog een nadeel.
liefst met minstens 40 GB aan opslagruimte
Met de Jukebox 3 gaat dat prima, zit ook standaard een infrarood afstandsbediening bij waar je zelfs het volume mee kunt aanpassen.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:40 schreef Boschjesman het volgende:
Zijn er ook tower-mp3 spelers, dus van die dingen die je gewoon op je stereoinstallatie kunt aansluiten, en mooi op de rest past.
Ik vind dat de pc te veel geluid maakt, en dat die niet met afstandsbediening te bedienen is, is nog een nadeel.
liefst met minstens 40 GB aan opslagruimte
perfect! ik zet hem op me verlanglijstquote:Op maandag 19 juli 2004 11:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De speler zelf geeft alleen de afspeelbare audiobestanden weer. En hij geeft ook alleen de mappen met afspeelbare audiobestanden weer. Dus als je een map "films" op de schijf zet, en daar een paar films inzet, zal de xclef de map niet weergeven op het scherm.
Hij kan naast muziek ook tekstbestanden ('t is niet veel soeps, maar voor "de liefhebber" zullen we maar zeggen) en playlists gebruiken, maar die moeten wel in de daarvoor bestemde mappen geplaatst worden. Dus playlists of tekstbestanden die gewoon tussen de mp3'tjes staan laat 'ie met rust.
Hij geeft trouwens ook één plaatje weer: een monochroom bmp'tje die als opstartscherm dient. Deze kan je zelf aanpassen als je wil.
Weet niet hoe plaatjes toe te voegen. En FAQ plaatjes doet het niet.quote:Op maandag 19 juli 2004 15:34 schreef trith het volgende:
Casio Exilim EX M2
url: http://exlim.casio.com/m2model.htm
Thanks. Heb je toevallig een foto van die interface, ben wel benieuwd. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zonder mn tijdbalk kan, vind het reuze handig, vooral bij livesets. Heb je een andere firmwareversie die je me kan aanraden, al dan niet met OGG Vorbis support?quote:Op maandag 19 juli 2004 00:45 schreef Jordy-B het volgende:
Verder zijn er nog een zooi cosmetische aanpassingen gemaakt (bijvoorbeeld een nieuwe animatie bij het opladen van de batterijen) en kan de speler wat meer bestanden aan zonder dat 'ie op z'n kont gaat.
Hij wordt zo wel klaargemaakt om zeer grote HDD's te gaan ondersteunen.
Zie trouwens ook het grote Xclef HD-500-topic in het gadgets-subforum op gathering.tweakers.net
gaat heen danquote:Op maandag 19 juli 2004 16:53 schreef DjDev het volgende:
Geen![]()
Geen, onder welke steen kom je vandaan dan.quote:Op maandag 19 juli 2004 16:53 schreef DjDev het volgende:
Geen![]()
quote:Op maandag 19 juli 2004 15:39 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Thanks. Heb je toevallig een foto van die interface, ben wel benieuwd. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zonder mn tijdbalk kan, vind het reuze handig, vooral bij livesets. Heb je een andere firmwareversie die je me kan aanraden, al dan niet met OGG Vorbis support?
Deze heb ik ook...quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:14 schreef R-Mon het volgende:Welke mp3 speler heb jij ?
Creative Nomad Jukebox Zen NX
[afbeelding]Hoeveel geheugen heeft ie ?
30GB![]()
ben je er tevreden over
Zeker.hoeveel heeft hij gekost
300 eurowat zijn de voor
-30GB
-ook opslag andere bestanden
-scrollwieltje werkt lekker
-USB 2
-EAX instellingen
-li-ion, verwisselbaar
-prachtig geluid
-shitload aan klassieke muziek meegeleverden na delen ?
-iets groter en zwaarder dan gemiddeld
-groen schermpje ipv blauw
superding
zit hier goed geluid in??quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:02 schreef Adik het volgende:
Archos GMINI 20GB
Mmmm 20GB:-)
Ja
EURO 279, -- (mp3.direqt.com)
Voordeel: Veel voor weinig geldjes.
Nadeel: Ietwat zwaar in vergelijking met die creditcard dingetjes
Voorderest helemaal TOPAanrader voor de verstandige koper!
[afbeelding]
Goede keus, krijg je absoluut geen spijt van, ik heb 'm ookquote:Op woensdag 21 juli 2004 09:17 schreef MartinusMagnus het volgende:
Whehehehe..... maandag een Xclef HD-500 besteld, hopelijk vandaag in huis
20 Gig, en 2,5" HDD te vervangen door standaard notebook HDD tot 137 Gig![]()
137 Gig.... nergens, maar dat is de max grootte voor FAT32 heb ik gelezen..... maar 80 Gig bestaat al welquote:Op woensdag 21 juli 2004 14:41 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Goede keus, krijg je absoluut geen spijt van, ik heb 'm ook![]()
Waar kun je notebookschijven van 137gb kopen?![]()
De max is theoretisch 2TB, maar probeer maar eens een 80GB schijf te formatteren in xp... Lukt je niet, 32GB is de limiet voor FAT32.quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:54 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
137 Gig.... nergens, maar dat is de max grootte voor FAT32 heb ik gelezen..... maar 80 Gig bestaat al wel
Heb hem net binnen gekregen trouwens, is nu aan het opladen.....
*ongeduldig is![]()
Hmz, ik geloof dat ik op tweakers wel heb gelezen van mensen die er 80 GB in hadden zitten......quote:Op woensdag 21 juli 2004 19:04 schreef ENoz het volgende:
[..]
De max is theoretisch 2TB, maar probeer maar eens een 80GB schijf te formatteren in xp... Lukt je niet, 32GB is de limiet voor FAT32.
Ik heb mijn 150gb schijf op mn desktop ooit FAT32 geformatteerd, helemaal, niet verdeeld in partities..quote:Op woensdag 21 juli 2004 19:04 schreef ENoz het volgende:
[..]
De max is theoretisch 2TB, maar probeer maar eens een 80GB schijf te formatteren in xp... Lukt je niet, 32GB is de limiet voor FAT32.
Hoe lang heb je m al en welk serienummer?quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:38 schreef Sport_Life het volgende:
[afbeelding]
- Welke mp3 speler heb jij ?
Xclef HD500, 20 GB.
-knip-
Ik heb hem sinds November/December 2003, serienummer: MH30600840.quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:56 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Hoe lang heb je m al en welk serienummer?
Mijne heeft # MH40201190
Waar heb je hem gekocht?? Als hij raar gaat doen, gelijk RMA sturen naar de webshop en een nieuwe eisen... Ik wachtte veel te lang met RMA (dacht dat het met firmware wel op zou lossen..quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:59 schreef MartinusMagnus het volgende:
Oké, dan is de mijne nieuwer.... hopen dat die minder bugs heeft.
So far so good![]()
Mobileplaza.nl voor 269,- incl remotequote:Op woensdag 21 juli 2004 23:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Waar heb je hem gekocht??
Wat ik heb gedaan is een tekst bestand met als naam: "Owner - Proprietario - Eigenaar.txt" en daarin mn adres gezetquote:Op woensdag 21 juli 2004 23:08 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Mobileplaza.nl voor 269,- incl remote
Thanx voor de tip, ben er nu lekker mee aan het spelen, zal morgen eens ff goed opletten wat ie doet tegen de tijd dat de batterij leeg raakt.....
Bij de weg iemand nog leuke 160 x 105 logo's voor de Xclef?
[afbeelding]
(k heb er trwns nu als logo een plaatje met mn emailadres en telefoonnummer op gezet, niet bijster boeiend maar waarschijnlijk wel het verstandigst)
quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:08 schreef MartinusMagnus het volgende:
Bij de weg iemand nog leuke 160 x 105 logo's voor de Xclef?
[afbeelding]
quote:
Heb ik ook, maar daar zal mss niet iedereen bij komenquote:Op woensdag 21 juli 2004 23:29 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wat ik heb gedaan is een tekst bestand met als naam: "Owner - Proprietario - Eigenaar.txt" en daarin mn adres gezet. Is lastiger bij te komen maar toch
.
Vanochtend was hij dan leeg..... vrij snel al, maar dat komt omdat ik er 2 Gig aan muziek op heb gezet zonder de adapter eraan (via USB 1.1quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Waar heb je hem gekocht?? Als hij raar gaat doen, gelijk RMA sturen naar de webshop en een nieuwe eisen... Ik wachtte veel te lang met RMA (dacht dat het met firmware wel op zou lossen..) en uiteindelijk toch maar teruggestuurd en toen kreeg ik hem 'gemaakt' terug... Hij doet het wel iets beter, maar als de batterij onder de 40% vol zit dan doet ie nog steeds raar
.
Dus als hij helemaal opgeladen is, ff leeg laten spelen en dan merk je vanzelf of hij normaal doet of niet.. (vast zitten, spinnen etc).
ziet er leuk uitquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:38 schreef Nizzle1982 het volgende:
My baby.. (its all bout design.) 5X61X91 MM.
[afbeelding]
Gefeli dan heb je een goed model!quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:02 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Vanochtend was hij dan leeg..... vrij snel al, maar dat komt omdat ik er 2 Gig aan muziek op heb gezet zonder de adapter eraan (via USB 1.1) en de hele tijd aan het zappen ben geweest, dat kost veel energie omdat de HD dan de hele tijd draait. Maar ook met bijna lege batterij bleef ie niet hangen bij t opstarten ofzo..... op een gegeven moment gaf 'ie 'Low Battery' ofzo en ging ie gewoon uit....
Omvang, duur, erg diefstalgevoelig... Dat zijn zomaar de eerste die me te binnen schieten.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 20:09 schreef Syd het volgende:
de nadelen zijn :
Die zijn er nietPerfect ding
quote:Op donderdag 22 juli 2004 14:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Frontier labs Nex II met 256 mb flashcard.
[afbeelding]
Heb hem al sinds begin 2002 en ben er nog steeds zeer tevreden over.
Dat merk je vooral als je het spelletje 'Music Quiz' gaat spelen. Elke keer ratelt de harde schijf om een stukje muziek af te spelen, zodat je kan raden welk audiofragment het is...ik heb nog nooit zo snel een batterijmeter naar beneden zien gaanquote:Op vrijdag 23 juli 2004 23:18 schreef Scandalous het volgende:
Ipod
[...]
Nadelen: Skippen vreet batterijen
Dat spel heb ik nietquote:Op vrijdag 23 juli 2004 23:41 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Dat merk je vooral als je het spelletje 'Music Quiz' gaat spelen. Elke keer ratelt de harde schijf om een stukje muziek af te spelen, zodat je kan raden welk audiofragment het is...ik heb nog nooit zo snel een batterijmeter naar beneden zien gaan. Ach ja, harde schijven zijn nooit het meest energiezuinig geweest in een computer en dat zullen ze in een mp3-speler ook niet zijn
Zoals ik in de post hierboven heb gezet heb ik de 15GB iPod uit de derde generatie...sinds vandaag. Was dus eigenlijk van plan om binnenkort een mini te gaan kopen, maar toen ik deze afgeprijsd zag staan was ik verkocht. Ik vind de derde generatie nog de mooiste. De nieuwe vind ik er net niet uit zien: het had zo een ontwerp van Samsung (of een andere fabrikant van zilverkleurige Koreaanse glimmers) kunnen zijn :'(quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:42 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Dat spel heb ik niet![]()
Welke ipod heb jij? Ik heb er 3 spellen op zitten, Brick en nog wat geloof ik (doe ik dus nooit)
Neej heb er geen last van jouw nadelenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 20:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omvang, duur, erg diefstalgevoelig... Dat zijn zomaar de eerste die me te binnen schieten.
Hij is nu offline, er staat alleen een statische review van een 4th gen iPod op terwijl ze met serververhuizingen zijn, maar op http://ipodlounge.com/ moet je er wel veel over kunnen vinden.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 01:30 schreef RubberenRobbie het volgende:
Weet iemand hoe je die volumebeperking uit een iPod kunt halen? Want erg hard gaat ie niet...
OK, bedankt! Ik heb al wel wat Gegoogled en op Tweakers rondgeneusd. Daar het programmaatje euPOD gevonden en geprobeerd. Naar mijn idee gooit het programma het volume van de mp3's met x% omhoog en verwijdert het nog niet zozeer de beperking. Bij AutoSync loopt iTunes weer mijn hele muziekbibliotheek weer over te pompen en ben ik weer terug bij af. Nou kan ik AutoSync wel uitzetten, maar ik zoek nog even verder. Naar mijn idee is euPOD meer een lapmiddel. Als ik ergens die beveiliging kan omzeilen, zonder dat er aan het volume van de mp3'tjes wordt gesleuteld ga ik voor die oplossing.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:14 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hij is nu offline, er staat alleen een statische review van een 4th gen iPod op terwijl ze met serververhuizingen zijn, maar op http://ipodlounge.com/ moet je er wel veel over kunnen vinden.
wat houdt dat EAX audio in?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:10 schreef 2xD het volgende:
[afbeelding]
Creative Nomad Zen Xtra 30GB
30GB
Ja, heel tevreden, heb hem nu ong. een maand. En het werkt echt perfect.
319.- incl. Creative Travel Sound
Voor.
Genoeg geheugen.
Goed geluid (EAX)
Relatief goedkoop
Goede community op nomadness.net
Eventueel upgradable naar 60gb, alleen dan schend je je garantie
Batterij gaat langer mee dan die van een IPod
Vervangbare Batterij
USB2
Na.
Redelijk groot
mee geleverde software is niet al te best. Maar je kan eventueel NotMad kopen $25 (geweldige soft.)
Op de eerste en tweede generatie iPod kon het heel simpel door een bestandje op de iPod te veranderen of weg te knikkeren, maar voor zover ik herinner kan iets dergelijks met de derde generatie niet en zit je aan dergelijke programmatjes vast. Maar kijk toch nog maar eens zodra iPodlounge weer up is.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:23 schreef RubberenRobbie het volgende:
Als ik ergens die beveiliging kan omzeilen, zonder dat er aan het volume van de mp3'tjes wordt gesleuteld ga ik voor die oplossing.
Dat zijn een soort van geluid instellingen, zo heb je een equalizer, smart volume (die levelt het volume, voor als je wil slapen), je kan het versnellen, langzamer (voor audio books) je hebt spazialition (badkamer, concert hallen, dat soort gein) en je hebt voor geprogrammeerde equalizer instellingen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
wat houdt dat EAX audio in?
Idd mooi dingquote:Op zondag 18 juli 2004 22:32 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb net als de poster van deze post: Welke mp3 speler heb jij ?
Een Xclef HD-500...
[afbeelding]
Idd een geweldig ding, hoewel misschien wat groot, omdat het een standaard notebook-HDD'tje gebruikt. Maar lekker veel functies (radio, recording)... En hij doet belachelijk lang met de batterij. (Zelfs langer dan de handleiding aangeeft dat 'ie met de batterij zou moeten doen)
'k kreeg er wel een gratis afstandsbediening bij, maar ik gebruik hem bijna nooit. De jog-wheel (het puntje aan de zijkant) en het controlepaneeltje onder het scherm zijn zo simpel dat je ze met gemak op gevoel kan bedienen.
Sinds de nieuwste firmware-update heeft de HD-500 trouwens OGG-support.![]()
(en er zijn ook een paar dingen aangepast waar de mensen van Xclef met hun poten vanaf hadden moeten blijven, zo is er een grafische equalizer (WAAROM?!) bijgekomen)
Als je hem zo uit elkaar hebt eh, kun je er dan ook een andere (grotere) HD inzetten ? en groot is die die er nu inzit?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 13:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd mooi ding (Waar haal je die firmware weg?)
Ik heb em zelfs eens uitelkaar gehaald![]()
Hier kan je zien wat erin zit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]ging lekker makkelijk, ook het inelkaar zetten ging soepel
ben aardig te vreden over deze MP3 speler, daarnaast heb ik ook mijn backup erin
en wat software (legaal
)
Als je goed kijkt staat er 20GIGquote:Op zaterdag 24 juli 2004 13:08 schreef 2xD het volgende:
[..]
Als je hem zo uit elkaar hebt eh, kun je er dan ook een andere (grotere) HD inzetten ? en groot is die die er nu inzit?
Dat smart volume zorgt ervoor dat al je MP3's echt op hetzelfde volume afspelen, zonder kwaliteitsverlies, je hoeft dus niet zelf het volume van al je MP3's aan te gaan passen. Ook zitten er auto, trein en vliegtuig instellingen bij, die zachte gedeeltes harder maken (zonder dat je het merkt), zodat je ze met de omgevingsherrie nog kunt horen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:59 schreef 2xD het volgende:
Dat zijn een soort van geluid instellingen, zo heb je een equalizer, smart volume (die levelt het volume, voor als je wil slapen)
Bij Creative kan dat inderdaad, mijn Jukebox 3 heeft nu gewoon lekker 2x 50mW.quote:Trouwens over die IPods met zacht geluid, kun je niet gewoon de amerikaanse firmware er op zetten die heeft geen geluids beperkingen, zo heb ik dat wel gedaan met mn Zen xtra... tis maar een idee....
thanksquote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:59 schreef 2xD het volgende:
[..]
Dat zijn een soort van geluid instellingen, zo heb je een equalizer, smart volume (die levelt het volume, voor als je wil slapen), je kan het versnellen, langzamer (voor audio books) je hebt spazialition (badkamer, concert hallen, dat soort gein) en je hebt voor geprogrammeerde equalizer instellingen.
Voor meer info -> http://eax.creative.com/welcome.asp
De iPod heeft maar 1 standaard firmware met verschilende taalinstellingen. Of ja.. er zijn wel 2, de linux versie is er eventueel nog, alleen heb ik geen idee hoe het daar momenteel mee staat.quote:Trouwens over die IPods met zacht geluid, kun je niet gewoon de amerikaanse firmware er op zetten die heeft geen geluids beperkingen, zo heb ik dat wel gedaan met mn Zen xtra... tis maar een idee....
Geen, maar ik heb gisteren de iRiver iFP 190TC besteld.quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:30 schreef Steve-O het volgende:
[b] Welke mp3 speler heb jij ?
256 MB. Ietwat weinig misschien, maar ik denk er wel genoeg aan te hebben.quote:- Hoeveel geheugen heeft ie ?
Weet ik veel, ik heb 'm nog niet. Ik kom alleen even melden wat ik gekocht heb.quote:- ben je er tevreden over
153,50 Inclusief verzendkosten.quote:- hoeveel heeft hij gekost
Weet ik veel, ik heb 'm nog niet. Ik kom alleen even melden wat ik gekocht heb.quote:- wat zijn de voor en na delen ?
Welke mp3 speler heb jij ?quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:30 schreef Steve-O het volgende:
-
Die bestaat (nog) niet.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 22:06 schreef DABAMaster het volgende:
De muvo 64 mb.. misschien miv volgende week een Ipod 60 GB
Geweldigquote:Op maandag 26 juli 2004 08:49 schreef MartinusMagnus het volgende:
Nog even over de Xclef HD-500
Klik Hier voor het Tweakers topic over de Xclef.
[afbeelding]
De 80 GB HDD die Emmeau erin heeft gezet....
[afbeelding]
Dit is dan het resultaat
Ooooooh.... dat wil ik ook! Al was het niet omdat ik zoveel ruimte nodig heb dan wel omdat het gewoon mega stoer is om een 80 GB speler te hebben![]()
Hmz kost in NL nog zo'n 180 euro op het moment .... op duitse site al gezien voor 150.... nog ff jaartje wachten, dan zal ie wel weer goedkoper worden
Hoe langer je wacht hoe goedkoper die wordtquote:Op maandag 26 juli 2004 11:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die staat nu ook op de lijst, duurd nog wel even![]()
Zou ook kunnen mja eerst nog een DVD speler - Versterker - Boxen+Subwoofer - weerstation - HD voor mijn Mp3 speler.quote:Op maandag 26 juli 2004 11:31 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Hoe langer je wacht hoe goedkoper die wordt
Of je koop tzt een 120 GB HDD voor het bedrag dat je nu voor een van 80 GB betaalt![]()
Het verschil in grootte maakt ook niet heel veel uit, maar qua uiterlijk ziet de mini er wel beter uit vind ik. Vooral de grijze past mooi bij een Powerbook en de behuizing blijft er ook op de lange termijn goed uit zien. Bij een normale iPod heb je snel last van krassen op de witte voorzijde en vingerafdrukken op de verchroomde achterzijde. Het is maar waar je je aan stoort: aan wat vingervlekken en krassen, of aan te weinig opslagruimtequote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:08 schreef MartinusMagnus het volgende:
Ik huppeld heden toevallig even de plaatselijke Dixons binnen, alwaar ik met eigen ogen de iPod Mini kon aanschouwen..... erg chique dingetje maar eerlijk gezegd vond ik m nou ook weer niet zó klein in vergelijking met de gewone iPod.....
Om je hele muziekcollectie op te zetten is een iPod Mini wat te klein, maar een vakantie van een paar weken moet je er zeker mee door kunnen komen lijkt mij...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:31 schreef RubberenRobbie het volgende:
Het is maar waar je je aan stoort: aan wat vingervlekken en krassen, of aan te weinig opslagruimte
In het dagelijks leven zal ie ook wel prima voldoen. Mijn cd-collectie past er niet helemaal op, maar ook dat is op te lossen door albumvullers gewoon achterwege te laten en niet te syncen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:37 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Om je hele muziekcollectie op te zetten is een iPod Mini wat te klein, maar een vakantie van een paar weken moet je er zeker mee door kunnen komen lijkt mij...
Gefeliciteerd! Hoe bevalt ie?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:34 schreef Tunerd het volgende:Ik heb sinds vandaag eindelijk de blauwe iPod Mini
Interessant, vertel!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:44 schreef RubberenRobbie het volgende:
ze zijn ook bedoeld voor een ander publiek. Ik persoonlijk zweef tussen deze twee doelgroepen in...
nog aan het opladenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:44 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hoe bevalt ie?
Ai, jammer is dat, dat iemand niet met zijn poten van jouw spul kan afblijvenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:31 schreef Tunerd het volgende:
[..]
Ik had eerst een 3e gen 10GB ipod maar die was gejat... tis ff wennen dat klikken
Iemand die graag veel muziek/data bij zich heeftquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 18:07 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Interessant, vertel!
(Ik heb een Xclef Hd-500, wat ben ik dan voor persoon?)
Oh fijn dat ik dat weet gehhequote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:30 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Iemand die graag veel muziek/data bij zich heeft
Lijkt me ook geen verkeerde eigenschap toch?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:32 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Oh fijn dat ik dat weet gehhe.
Sport_Life is ook Xclef eigenaar!
Altijd handig om mn complete CD verzameling bij te hebben!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:35 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Lijkt me ook geen verkeerde eigenschap toch?
(ikzelf ben een trotsche eigenaar van een 3G iPod 15GB)
iPods zijn voor hersenloze trendvolgers, Xclefs zijn coolquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:32 schreef Sport_Life het volgende:
Oh fijn dat ik dat weet gehhe.
* Sport_Life is ook Xclef eigenaar!
je kan toch zonder sotfware muziek derop pleuren ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:34 schreef Sanne het volgende:
[afbeelding]
Iriver IFP 180TC
geloof voor 149 euro bij V&D
Over de speler zelf ben ik tevreden. Máár, de software is klote. Installeren ging met wat moeite, maar uiteindelijk toch mp3tjes kunnen uploaden naar dat ding. Speelt verder perfect. Alleen toen ik ze wilde wisselen kreeg ik steeds de melding "cannot connect to IFP player". Nu is dit een bekend probleem icm Win XP. En er staan verschillende drivers op de site die het wel zouden moeten doen. Maar niet dus.
Ben het bonnetje kwijt. Moet nog eens goed zoeken dan ga ik toch terug naar de winkel want dit is wel heel irritant.
Deze discussie ga ik niet met je aan, dat wordt een discussie waarbij geen van beiden gaat winnenquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:14 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
iPods zijn voor hersenloze trendvolgers, Xclefs zijn cool![]()
Laten we blij zijn dat er diversiteit is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 15:54 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Deze discussie ga ik niet met je aan, dat wordt een discussie waarbij geen van beiden gaat winnen
Jij bent blij met je XClef, ik met mijn iPod...wat kan de wereld soms ook vredig zijn
Neuh dat niet... paar vrienden van me hebben zo'n Ipod (1e gen en 3e gen) en die zien er toch wel stuk cooler uit dan mijn Xclefie hoorquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:14 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
iPods zijn voor hersenloze trendvolgers, Xclefs zijn cool![]()
nope, dat kan dus nietquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:15 schreef Steve-O het volgende:
[..]
je kan toch zonder sotfware muziek derop pleuren ?
op iriver site moet er toch wel wat staanquote:Op zondag 8 augustus 2004 10:43 schreef Sanne het volgende:
[..]
nope, dat kan dus niet![]()
Daar staan twee drivers, één specifiek voor de 180TC, en één algemene voor de hele serie. Geen van beiden werkt. En ik ben toch echt geen n00b. Het is een bekend probleem, het kreng wil een FAT32 indeling ipv mijn NTFS. Waarschijnlijk doet ie het op mijn oude pc boven wel. Maar dat is me te onhandig.quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:40 schreef Steve-O het volgende:
[..]
op iriver site moet er toch wel wat staan
Ik vind het nog steeds geil uitzien.quote:Op zondag 8 augustus 2004 16:07 schreef superheist het volgende:
vandaag deze besteld
[afbeelding]
de iaudio M3L![]()
ik ook, hopelijk nog veel geiler in het echtquote:Op zondag 8 augustus 2004 16:11 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds geil uitzien.
erg mooiquote:Op zondag 8 augustus 2004 16:07 schreef superheist het volgende:
vandaag deze besteld:
de iaudio M3L![]()
[afbeelding]
20 gb
ben je er tevreden over
weet ik nog niet, vast wel
hoeveel heeft hij gekost
399 euro
wat zijn de voor en na delen ?
voor:
- klein,
- 35 uur batterij,
- veel opslag ruimte
- mooi
- niet zo standaard als de ipod, die iedereen toch al heeft (vind ik redelijk voordeel)
na:
- duur
- geen lcd scherm op het apparaat zelf
Er zijn inmiddels ook 100GB 2.5" harde schijvenquote:Op maandag 26 juli 2004 08:49 schreef MartinusMagnus het volgende:
Nog even over de Xclef HD-500
[afbeelding]
De 80 GB HDD die Emmeau erin heeft gezet....
[afbeelding]
Dit is dan het resultaat
Ooooooh.... dat wil ik ook! Al was het niet omdat ik zoveel ruimte nodig heb dan wel omdat het gewoon mega stoer is om een 80 GB speler te hebben![]()
Hmz kost in NL nog zo'n 180 euro op het moment .... op duitse site al gezien voor 150.... nog ff jaartje wachten, dan zal ie wel weer goedkoper worden
Bronquote:I bought a Pogo Ripdrive directly from Pogo on their web site - it's exactly the same as the HD-500 except the colour scheme is more attractive. I upgraded the hard drive to a Fujitsu 100Gb, and upgraded the battery to 2400mah (standard is 2000mah). I'm running firmware 5.118, and have around 90Gb of ogg files at quality 8. The whole thing works perfectly
[..............]
I bought the 2400mah 18650 battery made by LG.
I had to order 4 unfortunately coz I couldn't buy them individually - total cost $40 from here:
http://www.batteryspace.com
Then all I did was took apart the HD-500, used a small pair of scissors to cut through the black outer wrap of the battery, used a soldering iron to desolder the overcharge protection circuit from the battery, soldered it onto the new battery... couple of bits of electrical tape to hold it in place and hey presto.
Plug in, reassemble, charge and play!
[................]
The only problem is that the 2400 battery comes without the overcharge protecion chip, whereas the one in the HD-500 comes with one. I didn't want to try and connect the 2400 battery up without the chip, in case the battery fried. The chip is mounted on a small piece of circular cardboard at the top of the battery where the wires come out.
Ok, de voor- en nadelen:quote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Weet ik veel, ik heb 'm nog niet. Ik kom alleen even melden wat ik gekocht heb.
het grootste nadeel is zeker dat 'ie niet in je broekzak past?quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:03 schreef wouter37 het volgende:
http://members.home.nl/woutervanderende/computer/computer.html mijn mp3 speler
kloptquote:Op zondag 22 augustus 2004 18:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
het grootste nadeel is zeker dat 'ie niet in je broekzak past?
wrm is toch ook een mp3 spelerquote:Op zondag 22 augustus 2004 18:24 schreef Jordy-B het volgende:
kunnen we weer kappen met het plaatsen van pc's en laptops?
ehm... nee?quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:10 schreef wouter37 het volgende:
[..]
wrm is toch ook een mp3 speler
Ik zet mijn mp3-speler toch ook niet in een topic over pc's omdat ze toevallig allebei mp3's kunnen afspelen?quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:10 schreef wouter37 het volgende:
[..]
wrm is toch ook een mp3 speler
Klopt, maar dan zou je ook fout zitten.quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zet mijn mp3-speler toch ook niet in een topic over pc's omdat ze toevallig allebei mp3's kunnen afspelen?
ja... maar na één PC is het geintje geweest. Dus na de grapjas met de laptop (jij) heb ik gewoon vriendelijk gevraagd of er nu ook weer mee gekapt kan worden. Dat de eerste lolbroek daar over valt, kan ik ook niet helpen...quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:14 schreef markvleth het volgende:
Maar kom op heren, een geintje moet toch kunnen nu alle mp3 spelers allemaal al twee keer de revu zijn gepasseerd.
Ja ik zag pas later dat ik niet de eerste was, maar goed, ik ga mijzelf weer verwijderen uit dit topic.quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:19 schreef Jordy-B het volgende:
ja... maar na één PC is het geintje geweest. Dus na de grapjas met de laptop (jij) heb ik gewoon vriendelijk gevraagd of er nu ook weer mee gekapt kan worden. Dat de eerste lolbroek daar over valt, kan ik ook niet helpen...
Kijk dat zijn nou s nuttige tips. Ik heb zelf een creative jukebox 3 en wordt echt doodziek van creative playcenter (Nadeel)quote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:10 schreef 2xD het volgende:
mee geleverde software is niet al te best. Maar je kan eventueel NotMad kopen $25 (geweldige soft.)
Maar die kan ik nergens aankomen, op de site staat tot zover ik weet dat ze erover denken om het beschikbaar te stellen. Of heb ik het mis?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:41 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Je kunt ook eerst even Creative MediaSource proberen i.p.v. het verouderde Playcenter en kijken of je dat wat vindt.
We hebben de 'E', we hebben de 'M', we hebben de 'U', we hebben de 'L', we hebben de 'E'quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 13:14 schreef T-One_ het volgende:
[..]
Maar die kan ik nergens aankomen, op de site staat tot zover ik weet dat ze erover denken om het beschikbaar te stellen. Of heb ik het mis?
http://www.nomadworld.com/quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 13:14 schreef T-One_ het volgende:
Maar die kan ik nergens aankomen, op de site staat tot zover ik weet dat ze erover denken om het beschikbaar te stellen. Of heb ik het mis?
mag bestquote:Op zondag 22 augustus 2004 23:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zet mijn mp3-speler toch ook niet in een topic over pc's omdat ze toevallig allebei mp3's kunnen afspelen?
Het downloaden is gelukt bedankt Lamer!!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:04 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
http://www.nomadworld.com/
Linksonder op de voorpagina.
Autoupdate of manual. Ik weet niet meer of je voor die autoupdate je speler aangesloten moet hebben.
Mooiquote:Op woensdag 25 augustus 2004 08:58 schreef T-One_ het volgende:
Het downloaden is gelukt bedankt Lamer!!
yup, het was een mooi ding, jammer dat hij na een week weer terug naar mp3spelers.nl moest omdat ik een hdd error kreegquote:Op zondag 8 augustus 2004 16:07 schreef superheist het volgende:
vandaag deze besteld:
de iaudio M3L![]()
[afbeelding]
20 gb
ben je er tevreden over
weet ik nog niet, vast wel
hoeveel heeft hij gekost
399 euro
voor:
- klein,
- 35 uur batterij,
- veel opslag ruimte
- mooi
- niet zo standaard als de ipod, die iedereen toch al heeft (vind ik redelijk voordeel)
na:
- duur
- geen lcd scherm op het apparaat zelf
Jah dat kan, sterker nog, dat is bij mijn apparaatje ook gebeurd!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 00:47 schreef leolinedance het volgende:
weet iemand of een 'ogg' afspeelfunctie dmv firmware in een mp3/wma afspeelapparaat gestopt kan worden in de toekomst of dat dit echt hardwarematig is?
Heb jij die firmware van OpenJukeBox erop dan? Want ik zit me af te vragen of het voor mij de moeite waard is. Ik heb bijna geen OGG vorbis nummers en ik zal denk ik mijn tijdbalk missen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 01:05 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jah dat kan, sterker nog, dat is bij mijn apparaatje ook gebeurd!![]()
! (Xclef HD500) Moet wel zeggen dat eigenlijk niemand dat meer verwacht had, echt toppie service van die gasten
.
Ik wacht nog ff af met upgraden (draai nu FW 1.099).... op KaZaA en Bittorrent vind je nauwelijks .OGG's, en met 20GB (en ooit 80 of 100quote:Op donderdag 26 augustus 2004 01:25 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Heb jij die firmware van OpenJukeBox erop dan? Want ik zit me af te vragen of het voor mij de moeite waard is. Ik heb bijna geen OGG vorbis nummers en ik zal denk ik mijn tijdbalk missen.
Lijkt mij niet. Maar n MP3 CD speler is wel veruit de goedkoopste manier om veel muziek mee te nemen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 11:05 schreef Yanderboi het volgende:
die cd spelers met mp3 erop dat is toch ook niet relaxed vervoeren?
Mijn ervaring met de firmware van Xclef; draait het spul goed en hoef je geen featers van de nieuwere firmware, laat het dan..quote:Op donderdag 26 augustus 2004 01:25 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Heb jij die firmware van OpenJukeBox erop dan? Want ik zit me af te vragen of het voor mij de moeite waard is. Ik heb bijna geen OGG vorbis nummers en ik zal denk ik mijn tijdbalk missen.
Nee, ik ben utgepimpt met mijn Xclef. Zo pimpable is ie ook niet trwns. Dat wordt ie pas weer als ik er een 100GB HDD en 2400 mAh accu in zetquote:Op zaterdag 4 september 2004 10:17 schreef Eilanden het volgende:
Niemand meer die met z'n MP3 speler wil pimpen?
ga liever voor de 4 GB, is maar 50 euro duurder ofzo.quote:Op maandag 20 september 2004 01:36 schreef speedfreakssj het volgende:
na dit topic gelezen te hebben gaat mijn voorkeur uit naar de Creative MuVo 1,5 GB. mooi, plat en makkelijk. alleen ben ik bang dattie over slaat tijdens fietsen, rennen, werken etc ? of is dat net zo?
Maat van me heeft de Muvo en rent er een paar keer per week gewoon mee zonder problemenquote:Op maandag 20 september 2004 01:42 schreef koeskoes het volgende:
[..]
ga liever voor de 4 GB, is maar 50 euro duurder ofzo.
ik kan met me muvo gewoon trappen oplopen, rennen en weet ik veel wat hij slaat niet over.
Iemand uit mijn klas heeft dezelfde, maar met een ander merkje erop voor 30 euroquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:01 schreef Cerbie het volgende:
Xstor USB-MusicStick 75
128MB
- ben je er tevreden over?
Ja, voor mijn gebruik is ie perfect.
- hoeveel heeft hij gekost?
¤60,-
- wat zijn de voor en na delen?
Voordelen:
- Ook als USBpen te gebruiken;
- Klein formaat;
- Kan veel hebben, beschadigt niet snel.
Nadelen:
- 128MB is vrij weinig;
- 8 uur speeltijd.
[afbeelding]
Ziet er flex uit hoe groot is die ?quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 19:32 schreef Eilanden het volgende:
[afbeelding]
MSI Mega Player 515
256 MB
Ben je er tevreden over?
Ja, voor mijn gebruik ben ik er tot nu toe tevreden over.
Hoeveel heeft hij gekost?
¤ 119,-
Wat zijn de voor en na delen?
Voordelen:
- Ook voor data-opslag te gebruiken
- Klein formaat
- Mooi design
- Zeer duidelijk leesbaar scherm
Nadelen:
- Meer geheugen is natuurlijk altijd beter
- Vreselijke oordoppen
- USB 1.1
110 euro ??? w00000tquote:Op zondag 24 oktober 2004 00:07 schreef Quarks het volgende:
Ipod mini (blauw)
[afbeelding]
4GB
ben je er tevreden over
Hij voldoet aan mijn wensen
hoeveel heeft hij gekost
110,- Euro
Voordelen:
Snelle transfer (firewire)
Compact
Design
Extra's (notes, games, contacts, calendar)
Veel ruimte voor prijs
Nadelen:
Batterij duur
110 Ja, vriendenprijsje; ken mensen die bij apple werkenquote:Op zondag 24 oktober 2004 00:19 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
110 euro ??? w00000t
Kun je dat voor mij ook regelen?quote:Op zondag 24 oktober 2004 00:23 schreef Quarks het volgende:
[..]
110 Ja, vriendenprijsje; ken mensen die bij apple werken
En, w000t![]()
In dat geval, kan je er nog 1 voor mij halen?quote:Op zondag 24 oktober 2004 00:23 schreef Quarks het volgende:
[..]
110 Ja, vriendenprijsje; ken mensen die bij apple werken
En, w000t![]()
Leuk usericon! Kun je trots op zijnquote:Op zondag 24 oktober 2004 17:45 schreef VoreG het volgende:
[..]
In dat geval, kan je er nog 1 voor mij halen?.
Ik ben altijd trots op Ajax, wat er ook gebeurtquote:Op zondag 24 oktober 2004 17:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leuk usericon! Kun je trots op zijn![]()
BOERUH BOERUH BOERUH![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |