abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21097222
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 00:07 schreef Rag het volgende:
leuk dat er nog een topic over sc4 is, heb na aanleiding hiervan 't weer eens een paar uur lopen spelen... En ben weer op een syndroom gestuit, pcies waardoor ik vorige keer ben gestopt. Al m'n stadjes beginnen op een of andere manier steeds op elkaar te lijken =/
Wat ik bij het begin meteen instel is de optie om alle stylen te bouwen. Standaard staat het op 1 style die om de 5 jaar wisselt.. Na aanpassing zou je meer verschillende gebouwen moeten krijgen
Where facts are few, experts are many.
pi_21097716
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 09:13 schreef blieblie het volgende:
Hier kan je oppie's canalset downloaden
http://www.simcitycentral.net/files/index.php?category=6
Gaaf, bedankt.
pi_21153256
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 13:36 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Wat ik bij het begin meteen instel is de optie om alle stylen te bouwen. Standaard staat het op 1 style die om de 5 jaar wisselt.. Na aanpassing zou je meer verschillende gebouwen moeten krijgen
Had 'm meestal bij mij altijd op Europese en Houston bouwstijl staan. Maar ben nu gestopt met 't bouwen van eindeloze grote steden... Ik probeer nu de meest idealistische dorpjes te maken, en op een of andere manier... is dat een stuk leuker om't te doen
-edit: icoon verwijderd door FA. Graag <100kb houden.-
pi_21183719
Zo zijn nog aardig wat mensen die dit spel spelen. Ik heb het al heel lang maar nooit echt gespeeld. Laatst Rush Hour aangeschaft en nu ben ik begonnen met spelen.

Ik heb een vraagje: Hoe kan je contracten sluiten met buursteden? Het land naast mijn huidige stad is ook al bebouwd maar hoe kan ik nu met mijn huidige stad bijv. een elektriciteits contact sluiten met de buurstad?

Alvast bedankt
pi_21199038
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 16:26 schreef BLADEZZ het volgende:
Zo zijn nog aardig wat mensen die dit spel spelen. Ik heb het al heel lang maar nooit echt gespeeld. Laatst Rush Hour aangeschaft en nu ben ik begonnen met spelen.

Ik heb een vraagje: Hoe kan je contracten sluiten met buursteden? Het land naast mijn huidige stad is ook al bebouwd maar hoe kan ik nu met mijn huidige stad bijv. een elektriciteits contact sluiten met de buurstad?

Alvast bedankt
De electriciteit moet je in stad a doortrekken naar de grens met stad b. Daarna ga je naar stad b en sluit je deze aansluiting aan op je net. Nu kan je als stad b energie gaan kopen van stad a (of andersom), mits stad a genoeg energie over heeft natuurlijk

Energie is trouwens iets wat je mooi met contracten kan doen, maar ik raad aan ook meteen je afval verwerking goed met buurcontracten te regelen. Een energiestadje met een waste2nrg plant kan bv alle afval verwerken en meteen nrg terugleveren en zo krijg je ook nergens hoopjes afval die er verplicht 30 jaar moeten liggen. Wel altijd een gewone elec. centrale erbij hebben voor als er te weinig afval is
pi_21521804
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:54 schreef Quintony het volgende:
blergh, ik krijg hem niet geinstalleerd.
probleem is dat mijn sc4 is een europeese en mijn rush hour is amerikaans. Er staat nergens op de doos dat er een specifieke taal of regio nodig is. Als ik nu rush hour installeer krijg ik bij het starten de melding dat ik de cd erin moet leggen, terwijl die erin lag.

zucht...
hehe,

heb ik ook gehad.. doe je nix aan..
toch maar orineel kopen
pi_21522004
mss bied een crack een oplossing? post dit anders ff op Tweakers
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:04:40 #58
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_21602200
hoe wissel je de bouwstijlen, waar staat die optie
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 29 augustus 2004 @ 19:23:21 #59
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_21623252
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:04 schreef trigt013 het volgende:
hoe wissel je de bouwstijlen, waar staat die optie
Volgens mij kan dat niet? Om in te stellen hoe lang het duurt voordat ze wisselen of allemaal tegelijk bouwen: Dat zit in het menu bij die 6 blauwe knoppen onderin, waar je ook naar je grafieken enzo kunt kijken. Het knopje met de hijskraan en de driehoek er op moet je hebben.

Ik ga met een nieuwe regio beginnen, degene waar ik mee bezig was is gaan flippen en nu is de halve regio verneukt :'( Eens kijken of ik zo nu en dan ook een plaatje hier neer kan zetten.
  zondag 29 augustus 2004 @ 21:53:36 #60
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_21626705
Hier dan het prille begin van mijn nieuwe regio(tje):

Ik heb expres een kleine regio genomen zodat ik het overzicht niet kwijt ga raken. Het is 1 grote stad, en dan allemaal medium er omheen.

De eerste stad: Baja, het is nu nog slechts een klein dorpje, maar op een dag zal het een trotse grote stad worden

Ohja: De mods en de regio komen allemaal van Simtropolis of Simcitycentral.
pi_21636180
Ben erg benieuwd naar je resultaat, maar ik zie alleen kruisjes.
edit: na posten van bericht staan ze er wel

Mooie regio ook trouwens. Heb alleen het middelste plaatje nog niet gezien. Hou ons op de hoogte
pi_21638082
k heb simscity 4 al best lang , en iedere keer gooi k het na een paar dagen weer van me computer af. het is me nog nooit gelukt om echt een goeie stad te bouwen , en me regio stukjes lopen ook nooit zo mooi in elkaar over vink ook altijd jammer.
maar k gah het zo maar weer eens proberen denk k
this is my story , and I have to end it
pi_21663804
is er een manier om makkelijker zo'n hele regio te maken?
k heb net op internet gezocht naar een of andere terrein tool ofzo , maar kan nergens iets vinden.....
pi_21664200
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:31 schreef shinoda het volgende:
is er een manier om makkelijker zo'n hele regio te maken?
k heb net op internet gezocht naar een of andere terrein tool ofzo , maar kan nergens iets vinden.....
Ik dacht dat er wel een tutorial van was. De grijstinten bepalen de hoogte, als je dus met de goeie kleurtjes grijs tekent kan je iets maken wat je zou willen hebben

Hier staat er 1 tussen waarbij je gebruik kan maken van satelietfoto's, maar de basisprincipen staan daar ook tussen. Zoiezo zijn dit een hoop handige weetjes over SC4 - http://www.simtropolis.com/omnibus.cfm
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:21:08 #65
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_21664999
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:47 schreef Atreidez het volgende:

Ik dacht dat er wel een tutorial van was.
Vermoedelijk bedoel je deze:

http://www.sc4ever.com/kn(...)cid.45,cid.49,cid.47
pi_21667015
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:21 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het is m niet, maar die is ook ok.

Frollo
pi_21667111

Ik heb Helmond gebouwd
pi_21668587
Hee Atreidez , mede simcity koning...

Vertel eens hoe jij dat doet, de ene keer een Nederlandstalige en de andere keer een Engelse versie gebruiken....

Dat wil ik ook!!!
pi_21670636
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:21 schreef Frollo het volgende:

[..]

jah , hey frollo , dank je wel voor deze link.
ff kijken hoe k dat allemaal moet maken.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 23:47:48 #70
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_21673789
Even een kleine update:

16k voorbij Mét een van mijn favo mods erop, zoekt en gij zult vinden.
pi_21677974
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 19:58 schreef Conflict het volgende:
Hee Atreidez , mede simcity koning...

Vertel eens hoe jij dat doet, de ene keer een Nederlandstalige en de andere keer een Engelse versie gebruiken....

Dat wil ik ook!!!
Mijn SimCity kan ik in wel 10 talen installeren, waaronder Nederlands. Ik kies meestal zelf Engels maar dat zal net een andere install zijn geweest waarvan die screens zijn gemaakt. Me Rush Hour heb ik gewoon gekocht hier en is Nederlands, toch behoudt SC4 de engelse setting na installeren..
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 23:47 schreef Kleibintje het volgende:
Even een kleine update:
16k voorbij Mét een van mijn favo mods erop, zoekt en gij zult vinden.
Ehhh, gele bussen?
  woensdag 1 september 2004 @ 11:33:35 #72
15967 Frollo
pi_21680000
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 18:57 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het is m niet, maar die is ook ok.

Frollo
Atreidez

Het is 'm dus niet? Ach ja, maar wel een mooie reden om hier te posten hè

Helaas is mijn SC-luwe periode nog steeds niet afgelopen. Als ik al die screenies zie, begint het heus wel te weer kriebelen, maar ik wéét gewoon dat het toch snel gaat vervelen
pi_21680467
Ze hebben weleens Rollercoaster Tycoon tournaments.. Valt zoiets met SC niet te doen? Ik bedoel zeg maar iedereen een zelfde grote map, gewoon vlak, geen water.. En dan wie de mooiste stad bouwt. Deskundige jury kunnen we later altijd nog wel vinden. Zou wel een motivatieboost zijn als dit gerealiseerd kan worden
  woensdag 1 september 2004 @ 23:13:39 #74
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_21695977
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:06 schreef Atreidez het volgende:
Ehhh, gele bussen?
Neen, maar bekijk de gebouwen eens goed.
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:54 schreef Atreidez het volgende:
Ze hebben weleens Rollercoaster Tycoon tournaments.. Valt zoiets met SC niet te doen? Ik bedoel zeg maar iedereen een zelfde grote map, gewoon vlak, geen water.. En dan wie de mooiste stad bouwt. Deskundige jury kunnen we later altijd nog wel vinden. Zou wel een motivatieboost zijn als dit gerealiseerd kan worden
SimCity gaat voor mijn gevoel wel wat meer tijd in zitten, ik kan best vlot een stadje bouwen dat winstgevend is, maar voordat ie echt mooi is, zijn we wel heel wat tijd verder, zeker omdat ik de tijd er meestal niet voor heb.
Ook interessant: Wil je een hele regio bouwen of gewoon 1 stad? Laatste lijkt me wel het haalbaarst.
Maar als het zo ver is, ben ik zeker van de partij!
pi_21696942
quote:
Op woensdag 1 september 2004 23:13 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Neen, maar bekijk de gebouwen eens goed.
Uhm... dat ene gebouw in het midden?

[..]
quote:
SimCity gaat voor mijn gevoel wel wat meer tijd in zitten, ik kan best vlot een stadje bouwen dat winstgevend is, maar voordat ie echt mooi is, zijn we wel heel wat tijd verder, zeker omdat ik de tijd er meestal niet voor heb.
Ook interessant: Wil je een hele regio bouwen of gewoon 1 stad? Laatste lijkt me wel het haalbaarst.
Maar als het zo ver is, ben ik zeker van de partij!
Zal ik je wat vertellen? Ik heb al 4 maanden geen SC4 meer gespeeld
pi_21699310
quote:
Ik doe mee
pi_21701927
quote:
Wanneer beginnen we?
pi_21702476
Ik denk dat ik het ook maar eens weer installeer

Ik zat altijd met die opstoppingen in het verkeer, totdat ik met rotondes ging werken en met veel 1richtingsverkeer, dat scheelde al een heel wat files en opstoppingen.
pi_21706571
Ik heb ook wel interesse in die SC4-contest. Ik weet alleen bij voorbaat al dat ik kansloos ben: iedere keer neem ik me voor een mooie en realistische stad te gaan aanleggen, maar meestal verval ik al vrij snel in mijn oude routine van efficiënte steden te bouwen, dus lange rechte wegen, met saaie huizenblokken.

Maar ik kan natuurlijk een poging wagen.
And there was much rejoicing.
pi_21706580
quote:
Mee-doet-enzo
pi_21707586
De animo zit er goed in Maar dan krijgen we nog de discussie hoe steden beoordeelt moeten worden. Kunnen we daar een onafhankelijke jury in krijgen ofzo?

Ik ga vanavond even testen of ik een regio kan maken met maar 1 map. Wordt vervolgd!
  donderdag 2 september 2004 @ 16:14:44 #82
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_21707968
Ik kan helaas neit meedoen, omdat sc4 op me huidig PC niet draait.. Ik biedt me aan als jurylid.
Live from the USA
pi_21709546
Ik doe ook mee met de contest, zal straks ook nog wat screens posten van mijn regio waar ik toch al wel 3 kwart jaar mee bezig ben, maar door een fout in de pc was ik de helft van de regio kwijt geraakt

Nou ziet het er wel realistischer uit
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_21719271
Het is het leukste om een region te maken zonder water. Dat kan je dan altijd zelf nog toevoegen
pi_21723086
Ik wil nu een nieuw regio zelf creeren. Hoe doe ik dat ook al weer??
  vrijdag 3 september 2004 @ 10:57:37 #86
15967 Frollo
pi_21723210
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 10:48 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Ik wil nu een nieuw regio zelf creeren. Hoe doe ik dat ook al weer??
Check de link in deze post
pi_21723751
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 10:57 schreef Frollo het volgende:

[..]

Check de link in deze post
Bdankt!
pi_21724575
Zal ik dan (als er genoeg animo is voor een contest.) een nieuwe SC4 & SC4RH Contest topic maken?
pi_21726277
Mijn stadje begint al aardig te vlotten

Wat ik de vorige keer altijd verkeerd deed, was dat ik mijn 1e stad meteen zo groot mogelijk wou hebben zonder andere steden te maken in de regio.
Dit keer heb ik he wel gedaan en mijn steden groeien nu veel harder
pi_21726290
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 12:11 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Zal ik dan (als er genoeg animo is voor een contest.) een nieuwe SC4 & SC4RH Contest topic maken?
Kan toch ook wel in dit topic? Dan blijft dit topic tenminste een beetje hoog in de lijst staan. Anders heb je twee topics die de helft van de tijd onvindbaar zijn .
And there was much rejoicing.
pi_21726610
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 13:35 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Kan toch ook wel in dit topic? Dan blijft dit topic tenminste een beetje hoog in de lijst staan. Anders heb je twee topics die de helft van de tijd onvindbaar zijn .
Maar dan krijg je wel een rommeltje met posten in 1 topic. Nu kan je zien dat je (als ik een contest topic maak) zien waar je moet zijn
pi_21726671
t lijkt me cool zo'n contest , k zou wel mee doen ookal kan k er nog niet veel van.

k gah zo eens proberen om een kleine industrie stad te maken zoals k op de screens van Atreidez heb gezien
pi_21731153
Nah, één vaag plaatje, (ging even wat fout =/)

Kleine wijkjes met zo'n rontonde aan't eind zijn schattig
  vrijdag 3 september 2004 @ 22:15:05 #94
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_21736617
quote:
Op woensdag 1 september 2004 23:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:

Uhm... dat ene gebouw in het midden?
Jawohl, onze eigenste beste Appie Heijn, zie tekentje op dak. Ik vind het zelf een topmod. Opzich is ie niet zo uniek, maar ik vind em gewoon heftig.
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 17:50 schreef Rag het volgende:
Nah, één vaag plaatje, (ging even wat fout =/)

[afbeelding]

Kleine wijkjes met zo'n rontonde aan't eind zijn schattig
Schattig! Zeker, ik keek naar het plaatje en dacht precies wat je er onder schreef. Maar, rode wegen? Hoe werkt dat? Je jachthaven is trouwens ook erg goed.
pi_21738298
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 22:15 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Jawohl, onze eigenste beste Appie Heijn, zie tekentje op dak. Ik vind het zelf een topmod. Opzich is ie niet zo uniek, maar ik vind em gewoon heftig.
[..]
Ziet er zeker gaaf uit!

Ik zag de AH logo helemaal niet eens

Maar super uitgewerkt!!!
pi_21771968
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 22:15 schreef Kleibintje het volgende:

Schattig! Zeker, ik keek naar het plaatje en dacht precies wat je er onder schreef. Maar, rode wegen? Hoe werkt dat? Je jachthaven is trouwens ook erg goed.
Jup, dat klopt. Het is een speciale MOD die ervoor zorgt dat de wegen veranderen bij de welvaart van de omliggende bewoners. $$$-huizen krijgen rode wegen, terwijl $-huizen soms modderwegen krijgen. Het is een leuke Mod, deze komt overigens ook weer van simtropolis.com. Helaas ben ik wel de naam van die Mod kwijt ben, ook in m'n plugin map wordt ik er niet wijzer uit welke Mod 't ook weer was. Je krijgt 'm nog van me tegoed .

Found!:

urban brick streets

Got erover

Simtropolis erover

Als je nou geen genoeg info hebt, weet ik 't ook niet meer :')

Enfin, hier nog wat (modemkillende) pics van m'n Phong-town stadje =).

[ Bericht 15% gewijzigd door Rag op 05-09-2004 23:46:41 (blaat!) ]
  † In Memoriam † zondag 5 september 2004 @ 23:58:42 #97
88815 The_Emotion
98.3
pi_21776393
Ik heb het spel laatst weer eens uit de kast gehaald. Ik was bijna vergeten hoe leuk het is om een stad uit de grond te stampen

Hier ben ik vanavond mee bezig geweest.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_21783476
Ik ben de laatste tijd ook weer bezig geweest met SimCity 4. Ik ben al langer met een regio bezig en het resultaat wordt steeds beter moet ik zeggen

Hier komen wat pics met uitleg erbij:

Dit is de regio.

De infrastructuur van m'n regio

Dit is het Internationale vliegveld van mijn regio, het ligt in de gemeente Larcesdale

Nou we het toch over Larcesdale hebben, hier een paar pics van deze stad:

Dit is het oude centrum van Larcesdale, inclusief wat aangrenzende wijken. Aan het nieuwe centrum wordt nog hard gewerkt.

Zomaar een villawijk in Larcesdale

Als je vanuit Larcesdale de brug naar het Westen neemt, is de eerste plaats die je tegenkomt Fredericksdale. Waar je nog echte arbeiderswijken kunt vinden. Hieronder een plaatje van een wijk die typerend is voor Fredericksdale.

Vanuit Fredericksdale kun je de drukke snelweg, of de trein naar Fairpoint nemen. Dit is een rustig, gezellig stadje aan de kust.

Als je vanuit Larcesdale naar het noorden rijd, kom je in Woods uit, een deelgemeente van Jasperson.

Vanuit Woods kom je in Jasperson uit, het economische centrum van de oostkust.

Hierboven zie je de snelweg richting het centrum van Jasperson

Dit is het centrum van Jasperson, waar grote projecten op stapel liggen om er een écht centrum van te maken.

Als je vanuit het centrum naar het noorden gaat, kom je in deze rustige wijk van de stad uit.

Maar als je de snelweg blijft volgen vanuit Jasperson kom je in Bay Head uit, ook een deelgemeente van Jasperson.

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_21783704
Remqo en Dezz, Onwijs stoere pics zeg!

Hoe meer hoe beter =)

pi_21784586
Ik heb nog een hele lang weg te gaan als ik die screens zo zie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')