Mwah, het is voor de Marine best een aardige test- en oefenomgeving. En lekker dicht bij de VS voor de vliegers plus monteurs.quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:33 schreef sp3c het volgende:
blegh wat een idioten ... allemaal uit de krijgsmacht knikkeren
zowieso tijd om de legerbases op de antillen weg te bezuinigen, kost veel geld (met familie's die daar wonen) en die figuren krijgen na twee jaar het idee dat ze thuis zijn en gaan in het weekend aan de d0pe want daar is het goedk00p.
gewoon opheffen en af en toe een smaldeel van de vloot er een paar rondjes omheen laten varen om evt vijanden af te schrikken ... heeft de marine eindelijk zijn derde mariniersbataljon
om te oefenen hoef je geen permanente basis te onderhouden en hele families die kant op te vliegen voor 3 jaar, dure nutteloze bezigheid imo recruteren ze onder de antiliaanse bevolking mensen voor de grensbewaking net als de kustwachtquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Mwah, het is voor de Marine best een aardige test- en oefenomgeving. En lekker dicht bij de VS voor de vliegers plus monteurs.
Het hoeft niet, maar het is wel handig.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
om te oefenen hoef je geen permanente basis te onderhouden en hele families die kant op te vliegen voor 3 jaar, dure nutteloze bezigheid imo recruteren ze onder de antiliaanse bevolking mensen voor de grensbewaking net als de kustwacht
Dat zou nog eens kunnen veranderen. In het verleden (okee, het is al een behoorlijke tijd terug) was het een prima plek voor de vliegers en monteurs om ervaring op te doen en te oefenen. De Antillen zijn erg geschikt als oefenterrein, zo'n plaats moet je niet al te gemakkelijk opgeven.quote:en de luchtmacht komt er nauwelijks (op de vliegbasis aldaar staan alleen nog maar Amerikaanse F16's) die kunnen we dan mooi verhuren aan de yanks of dichtgooien
het is nutteloosquote:Op donderdag 15 juli 2004 12:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Het hoeft niet, maar het is wel handig.
ik zeg niet dat de Antillen opgegeven moeten worden als oefenterreinquote:[..]
Dat zou nog eens kunnen veranderen. In het verleden (okee, het is al een behoorlijke tijd terug) was het een prima plek voor de vliegers en monteurs om ervaring op te doen en te oefenen. De Antillen zijn erg geschikt als oefenterrein, zo'n plaats moet je niet al te gemakkelijk opgeven.
Dat is wel erg cru. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat Marine nog bijzonder veel heeft aan de Antillen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is nutteloos
Waarom zouden 'onze' jongens daar geen gebruik van kunnen maken?quote:ik zeg niet dat de Antillen opgegeven moeten worden als oefenterrein
ik zeg dat de Antillen opgegeven moeten worden als kazerne ... als je er wil oefenen kun je met de Antilliaanse militie meedoen, die gasten kunnen zowieso alle hulp goed gebruiken.
noem maar wat danquote:Op donderdag 15 juli 2004 12:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is wel erg cru. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat Marine nog bijzonder veel heeft aan de Antillen.
zeg ik dat dan?quote:[..]
Waarom zouden 'onze' jongens daar geen gebruik van kunnen maken?
Om maar een voorbeeld te noemen zijn ze nu uitvoerig bezig met onderzoek naar de kwaliteit van het drinkwater.quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
noem maar wat dan
Nee, maar het is logistiek gezien nogal lastig wanneer je daar geen kazerne meer hebben. Dat is een stuk ineffectiever en ineffecienter dan een permantente stationering.quote:zeg ik dat dan?
ik zeg dat de permanente stationering op moet houden ... vooralsnog is het gewoon Nederlands grondgebied dus hebben 'onze' jongens even veel recht als 'hun' jongens
heb je geen permanente mariniers aanwezigheid voor nodigquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Om maar een voorbeeld te noemen zijn ze nu uitvoerig bezig met onderzoek naar de kwaliteit van het drinkwater.
Antilliaanse militie in de kazerne en 1 van die figuren aanstellen als liasonofficierquote:[..]
Nee, maar het is logistiek gezien nogal lastig wanneer je daar geen kazerne meer hebben. Dat is een stuk ineffectiever en ineffecienter dan een permantente stationering.
Voor dit soort onderzoek heb je inderdaad geen militair personeel nodig. Maar wanneer er gevaren word, of word geoefend lijkt het me niet meer dan logisch dat er een kazerne is.quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
heb je geen permanente mariniers aanwezigheid voor nodig
Tuurlijk. Dream on.quote:Antilliaanse militie in de kazerne en 1 van die figuren aanstellen als liasonofficier
problem solved
er is een kazerne, die hoeft ook niet weg ... de permanente Nederlandse aanwezigheid moet daar wegquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Voor dit soort onderzoek heb je inderdaad geen militair personeel nodig. Maar wanneer er gevaren word, of word geoefend lijkt het me niet meer dan logisch dat er een kazerne is.
je bent vergeten te argumenterenquote:[..]
Tuurlijk. Dream on.
kun je het bericht nog aanpassen
Dat zal toch echt niet gebeuren. De Nederlandse aanwezigheid is essentieel voor het functioneren aldaar.quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is een kazerne, die hoeft ook niet weg ... de permanente Nederlandse aanwezigheid moet daar weg
Kom op zeg, je wilt beweren dat de Nederlandse kazernes overlaten aan de Antillianen een serieuze optie zou moeten zijn?quote:
nou en?quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat zal toch echt niet gebeuren.
essentieel voor wie???quote:De Nederlandse aanwezigheid is essentieel voor het functioneren aldaar.
moet ik mezelf nu gaan herhalen?quote:[..]
Kom op zeg, je wilt beweren dat de Nederlandse kazernes overlaten aan de Antillianen een serieuze optie zou moeten zijn?
En een vloot is zelfvoorzienend?quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou en?
[..]
essentieel voor wie???
enige belang wat ik kan bedenken is de drugsoorlog en dat doet de vloot ... die hoeft dan ook niet weg van mij
Wel eens met wat mensen gesproken die op de Antillen gediend hebben?quote:moet ik mezelf nu gaan herhalen?
blader ff terug ofzo
je bent bekend met de term 'bevoorradingsschip'?quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:57 schreef nikk het volgende:
[..]
En een vloot is zelfvoorzienend?
als ik ja zeg, geloof je me dan?quote:[..]
Wel eens met wat mensen gesproken die op de Antillen gediend hebben?
Ja hoor, maar je snapt heus wel dan een kazerne handiger is.quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
je bent bekend met de term 'bevoorradingsschip'?
ja dus
Uiteraard, dat neemt niet weg dat die mariniers wel voor de veiligheid van de vloot zorgen.quote:en een vloot is al helemaal niet afhankelijk van de aanwezigheid van mariniers aldaar
Dan zul jij toch moeten weten dat je het nooit en te nimmer aan de Antilliaanse bevolking kan achterlaten. Los daarvan zijn het verloren functies binnen de krijgsmacht.quote:als ik ja zeg, geloof je me dan?
er is een kazerne, er hoeven alleen niet permanent Nederlanders te wonenquote:Op donderdag 15 juli 2004 14:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja hoor, maar je snapt heus wel dan een kazerne handiger is.
marineschepen brengen hun eigen bescherming mee en 1100 militairen voor 3 schepen vind ik wat rijkquote:[..]
Uiteraard, dat neemt niet weg dat die mariniers wel voor de veiligheid van de vloot zorgen.
het wordt al aan de Antilliaanse bevolking overgelaten, de Nederlandse troepen hebben nagenoeg geen rechten wat dat betreftquote:[..]
Dan zul jij toch moeten weten dat je het nooit en te nimmer aan de Antilliaanse bevolking kan achterlaten.
lees jij wel het is wel heel irritant dat ik iedere post dingen moet gaan herhalen??quote:Los daarvan zijn het verloren functies binnen de krijgsmacht.
ik wil dat er een derde mariniersbataljon opgericht wordt in plaats van het onderhouden van hele gezinnen en manschappen op de antillenquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:33 schreef sp3c het volgende:
... heeft de marine eindelijk zijn derde mariniersbataljon
jij met je idiote plannen over in te huren russen altijdquote:Op donderdag 15 juli 2004 14:12 schreef HarigeKerel het volgende:
Voor het geld dat wij daar een beetje die (veel te snelle) ga-fast bootjes bekijken en niks doen kun je ook gewoon een Russische kernonderzeeboot inhuren inc crew die gewoon ieder bootje naar de bodem stuurt.
Gewoon uitbesteden en het in internationale wateren laten doen en geen haan die er naar kraait, bevooraden doen ze op Cuba dus Curacao heeft er geen last van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |