abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2004 @ 08:02:23 #1
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20634978

Zeg, laat ze zich lekker in eigen land misdragen, inburgeren met die hap of opzouten.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20634984
maatje van me is ook weggestuurd vorig jaar...die werd helemaal gek op de Antillen...drugs en hoeren zijn daar vet goedkoop
pi_20635452
Verleiding is geen argument om je als militair zo te gedragen.
Where facts are few, experts are many.
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 11:33:44 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20637860
blegh wat een idioten ... allemaal uit de krijgsmacht knikkeren

zowieso tijd om de legerbases op de antillen weg te bezuinigen, kost veel geld (met familie's die daar wonen) en die figuren krijgen na twee jaar het idee dat ze thuis zijn en gaan in het weekend aan de d0pe want daar is het goedk00p.

gewoon opheffen en af en toe een smaldeel van de vloot er een paar rondjes omheen laten varen om evt vijanden af te schrikken ... heeft de marine eindelijk zijn derde mariniersbataljon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20638006
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 11:33 schreef sp3c het volgende:
blegh wat een idioten ... allemaal uit de krijgsmacht knikkeren

zowieso tijd om de legerbases op de antillen weg te bezuinigen, kost veel geld (met familie's die daar wonen) en die figuren krijgen na twee jaar het idee dat ze thuis zijn en gaan in het weekend aan de d0pe want daar is het goedk00p.

gewoon opheffen en af en toe een smaldeel van de vloot er een paar rondjes omheen laten varen om evt vijanden af te schrikken ... heeft de marine eindelijk zijn derde mariniersbataljon
Mwah, het is voor de Marine best een aardige test- en oefenomgeving. En lekker dicht bij de VS voor de vliegers plus monteurs.
  donderdag 15 juli 2004 @ 12:03:48 #6
97537 Dr_Weird
Let the mating begin!!!!!
pi_20638597
Mensen die zich niet kunnen gedragen horen niet thuis in het leger of waar discipline en zelfbeheersing een pré is. Ik heb geen meelij met deze criminelen.
More corn!!!
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 12:30:13 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20639268
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 11:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Mwah, het is voor de Marine best een aardige test- en oefenomgeving. En lekker dicht bij de VS voor de vliegers plus monteurs.
om te oefenen hoef je geen permanente basis te onderhouden en hele families die kant op te vliegen voor 3 jaar, dure nutteloze bezigheid imo recruteren ze onder de antiliaanse bevolking mensen voor de grensbewaking net als de kustwacht

en de luchtmacht komt er nauwelijks (op de vliegbasis aldaar staan alleen nog maar Amerikaanse F16's) die kunnen we dan mooi verhuren aan de yanks of dichtgooien
pi_20639416
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

om te oefenen hoef je geen permanente basis te onderhouden en hele families die kant op te vliegen voor 3 jaar, dure nutteloze bezigheid imo recruteren ze onder de antiliaanse bevolking mensen voor de grensbewaking net als de kustwacht
Het hoeft niet, maar het is wel handig.
quote:
en de luchtmacht komt er nauwelijks (op de vliegbasis aldaar staan alleen nog maar Amerikaanse F16's) die kunnen we dan mooi verhuren aan de yanks of dichtgooien
Dat zou nog eens kunnen veranderen. In het verleden (okee, het is al een behoorlijke tijd terug) was het een prima plek voor de vliegers en monteurs om ervaring op te doen en te oefenen. De Antillen zijn erg geschikt als oefenterrein, zo'n plaats moet je niet al te gemakkelijk opgeven.
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 12:51:44 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20639795
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 12:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Het hoeft niet, maar het is wel handig.
het is nutteloos
quote:
[..]

Dat zou nog eens kunnen veranderen. In het verleden (okee, het is al een behoorlijke tijd terug) was het een prima plek voor de vliegers en monteurs om ervaring op te doen en te oefenen. De Antillen zijn erg geschikt als oefenterrein, zo'n plaats moet je niet al te gemakkelijk opgeven.
ik zeg niet dat de Antillen opgegeven moeten worden als oefenterrein

ik zeg dat de Antillen opgegeven moeten worden als kazerne ... als je er wil oefenen kun je met de Antilliaanse militie meedoen, die gasten kunnen zowieso alle hulp goed gebruiken.
pi_20639904
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 12:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is nutteloos
Dat is wel erg cru. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat Marine nog bijzonder veel heeft aan de Antillen.
quote:
ik zeg niet dat de Antillen opgegeven moeten worden als oefenterrein

ik zeg dat de Antillen opgegeven moeten worden als kazerne ... als je er wil oefenen kun je met de Antilliaanse militie meedoen, die gasten kunnen zowieso alle hulp goed gebruiken.
Waarom zouden 'onze' jongens daar geen gebruik van kunnen maken?
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 13:13:14 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20640303
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 12:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is wel erg cru. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat Marine nog bijzonder veel heeft aan de Antillen.
noem maar wat dan
quote:
[..]

Waarom zouden 'onze' jongens daar geen gebruik van kunnen maken?
zeg ik dat dan?

ik zeg dat de permanente stationering op moet houden ... vooralsnog is het gewoon Nederlands grondgebied dus hebben 'onze' jongens even veel recht als 'hun' jongens
pi_20640437
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

noem maar wat dan
Om maar een voorbeeld te noemen zijn ze nu uitvoerig bezig met onderzoek naar de kwaliteit van het drinkwater.
quote:
zeg ik dat dan?

ik zeg dat de permanente stationering op moet houden ... vooralsnog is het gewoon Nederlands grondgebied dus hebben 'onze' jongens even veel recht als 'hun' jongens
Nee, maar het is logistiek gezien nogal lastig wanneer je daar geen kazerne meer hebben. Dat is een stuk ineffectiever en ineffecienter dan een permantente stationering.
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 13:26:23 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20640570
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Om maar een voorbeeld te noemen zijn ze nu uitvoerig bezig met onderzoek naar de kwaliteit van het drinkwater.
heb je geen permanente mariniers aanwezigheid voor nodig
quote:
[..]

Nee, maar het is logistiek gezien nogal lastig wanneer je daar geen kazerne meer hebben. Dat is een stuk ineffectiever en ineffecienter dan een permantente stationering.
Antilliaanse militie in de kazerne en 1 van die figuren aanstellen als liasonofficier

problem solved
pi_20640690
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

heb je geen permanente mariniers aanwezigheid voor nodig
Voor dit soort onderzoek heb je inderdaad geen militair personeel nodig. Maar wanneer er gevaren word, of word geoefend lijkt het me niet meer dan logisch dat er een kazerne is.
quote:
Antilliaanse militie in de kazerne en 1 van die figuren aanstellen als liasonofficier

problem solved
Tuurlijk. Dream on.
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 13:38:51 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20640848
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Voor dit soort onderzoek heb je inderdaad geen militair personeel nodig. Maar wanneer er gevaren word, of word geoefend lijkt het me niet meer dan logisch dat er een kazerne is.
er is een kazerne, die hoeft ook niet weg ... de permanente Nederlandse aanwezigheid moet daar weg
quote:
[..]

Tuurlijk. Dream on.
je bent vergeten te argumenteren

maar met deze knop kun je het bericht nog aanpassen
pi_20640990
dus 95% minimaal dan houdt zich aan de regels, gaan hun boekje niet te buiten, ik weet niet of die 5% ongeveer veel is, weet ook niet wat de omstandigheden daar zijn... maar hebben we die bases daar niet nodig voor de drugsbestrijding
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 13:47:13 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20641044
in principe wel maar dat is dusdanig dichtgespijkerd door justitie dat dat je daar net zo goed scholieren voor in kunt zetten ... hier zie je die man, hij is stout, ik doe hem boeien om en jij duwt hem in de auto ok? MAAR NIET TE RUW!!!
pi_20641095
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is een kazerne, die hoeft ook niet weg ... de permanente Nederlandse aanwezigheid moet daar weg
Dat zal toch echt niet gebeuren. De Nederlandse aanwezigheid is essentieel voor het functioneren aldaar.
quote:
je bent vergeten te argumenteren

maar met deze knop [afbeelding] kun je het bericht nog aanpassen
Kom op zeg, je wilt beweren dat de Nederlandse kazernes overlaten aan de Antillianen een serieuze optie zou moeten zijn?
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 13:52:12 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20641162
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat zal toch echt niet gebeuren.
nou en?
quote:
De Nederlandse aanwezigheid is essentieel voor het functioneren aldaar.
essentieel voor wie???

enige belang wat ik kan bedenken is de drugsoorlog en dat doet de vloot ... die hoeft dan ook niet weg van mij
quote:
[..]

Kom op zeg, je wilt beweren dat de Nederlandse kazernes overlaten aan de Antillianen een serieuze optie zou moeten zijn?
moet ik mezelf nu gaan herhalen?

blader ff terug ofzo
pi_20641287
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en?
[..]

essentieel voor wie???

enige belang wat ik kan bedenken is de drugsoorlog en dat doet de vloot ... die hoeft dan ook niet weg van mij
En een vloot is zelfvoorzienend?
quote:
moet ik mezelf nu gaan herhalen?

blader ff terug ofzo
Wel eens met wat mensen gesproken die op de Antillen gediend hebben?
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 14:01:47 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20641380
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:57 schreef nikk het volgende:

[..]

En een vloot is zelfvoorzienend?
je bent bekend met de term 'bevoorradingsschip'?
ja dus

en een vloot is al helemaal niet afhankelijk van de aanwezigheid van mariniers aldaar
quote:
[..]

Wel eens met wat mensen gesproken die op de Antillen gediend hebben?
als ik ja zeg, geloof je me dan?
pi_20641552
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 14:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

je bent bekend met de term 'bevoorradingsschip'?
ja dus
Ja hoor, maar je snapt heus wel dan een kazerne handiger is.
quote:
en een vloot is al helemaal niet afhankelijk van de aanwezigheid van mariniers aldaar
Uiteraard, dat neemt niet weg dat die mariniers wel voor de veiligheid van de vloot zorgen.
quote:
als ik ja zeg, geloof je me dan?
Dan zul jij toch moeten weten dat je het nooit en te nimmer aan de Antilliaanse bevolking kan achterlaten. Los daarvan zijn het verloren functies binnen de krijgsmacht.
  donderdag 15 juli 2004 @ 14:12:12 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20641625
Voor het geld dat wij daar een beetje die (veel te snelle) ga-fast bootjes bekijken en niks doen kun je ook gewoon een Russische kernonderzeeboot inhuren inc crew die gewoon ieder bootje naar de bodem stuurt.
Gewoon uitbesteden en het in internationale wateren laten doen en geen haan die er naar kraait, bevooraden doen ze op Cuba dus Curacao heeft er geen last van.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 14:17:12 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20641742
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 14:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja hoor, maar je snapt heus wel dan een kazerne handiger is.
er is een kazerne, er hoeven alleen niet permanent Nederlanders te wonen
quote:
[..]

Uiteraard, dat neemt niet weg dat die mariniers wel voor de veiligheid van de vloot zorgen.
marineschepen brengen hun eigen bescherming mee en 1100 militairen voor 3 schepen vind ik wat rijk
quote:
[..]

Dan zul jij toch moeten weten dat je het nooit en te nimmer aan de Antilliaanse bevolking kan achterlaten.
het wordt al aan de Antilliaanse bevolking overgelaten, de Nederlandse troepen hebben nagenoeg geen rechten wat dat betreft

gewoon goed opleiden die gasten, hebben ze gelijk werk en inkomen.
quote:
Los daarvan zijn het verloren functies binnen de krijgsmacht.
lees jij wel het is wel heel irritant dat ik iedere post dingen moet gaan herhalen??
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 11:33 schreef sp3c het volgende:
... heeft de marine eindelijk zijn derde mariniersbataljon
ik wil dat er een derde mariniersbataljon opgericht wordt in plaats van het onderhouden van hele gezinnen en manschappen op de antillen

levert alleen maar functies op ... en geld
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 14:19:02 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20641784
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 14:12 schreef HarigeKerel het volgende:
Voor het geld dat wij daar een beetje die (veel te snelle) ga-fast bootjes bekijken en niks doen kun je ook gewoon een Russische kernonderzeeboot inhuren inc crew die gewoon ieder bootje naar de bodem stuurt.
Gewoon uitbesteden en het in internationale wateren laten doen en geen haan die er naar kraait, bevooraden doen ze op Cuba dus Curacao heeft er geen last van.
jij met je idiote plannen over in te huren russen altijd

met een torpedo kun je geen go fast naar de deepte jagen want die hebben nauwelijks diepgang

ga ff in onzin spelen ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')