abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20632500
We zijn bijna zover. De door de massa gekielhaalde Dick Advocaat krijgt een opvolger. Twee opvolgers zelfs. Marco van Basten en John van 't Schip nemen 't roer over, en krijgen naar verluidt de zwaarste baan van Nederland.
Henkie Kesler, de Tukker-kapitein aan 't roer in Zeist heeft zich weer 'ns blindelings een oor aan laten naaien door Johan C. Wat Johan zegt, is altijd waar. Een poutpourri van woorden waar altijd wel een waarheid uit te halen is. In dit geval ben in bang dat Johan en Henk de plank (weer) misslaan.
Marco van Basten, geslaagde 1. Groentje in trainersland. Heeft er alleen een paar stages opzitten, en is mede-trainer geweest van Ajax 2, without a doubt, a hell of a job. Naast een rugzak aan onervarenheid, is Marco van Basten, als we Daniel de Ridder mogen geloven, allerminst een dominante persoonlijkheid (bron: Villa BVD). Type zonder stemverheffing met zijden handschoentjes die tijdens zijn Ajax 2 tijd, vaker het woord overliet aan collega-trainer John van 't Schip. De dus matig gebekte Marco van Basten mag dan een naam zijn van behoorlijk kaliber, maar ik ben bang dat die naam slinkt, naar mate de dominante persoonlijkheden binnen groep langzamerhand weer 't heft in handen nemen. Precies zoals dat dus onder het tijdperk Advocaat werkte.
Iemand verafgoden, onsterfelijk maken, zoals de Milanisti dat bij San Marco doen, kennen wij in Nederland niet echt. Alleen zij vinden Marco's wil, wet. Zou Marco zo'n tactisch wonder zijn? Laten we dat dan maar hopen. Ik ben alleen bang dat zijn absolute onervarenheid inzake tactisch vernuft, leiderschap en didactiek we wel weer eens tegen 't volgende fiasco aan kunnen lopen. Maar Marco heeft hulp, van een ander talent in trainersland; John van 't Schip.
Schip heeft al een tijdje zelfstandig op 't hoogste Nederlandse niveau gewerkt. Hij heeft namelijk FC Twente een tijdje mogen leiden. Ik weet niet precies hoe lang (lees: kort) ie 't heeft gedaan, maar wel dat ie 't erg slecht heeft gedaan.
Waarom Henk, heb je deze 2 groene padvinders aangesteld als verse KNVB-bondscoaches. Waarom je zo achter de grote woorden van Cruijff verschuilen. Die snap ik dan weer wel, je hebt zelf geen flikker verstand van voetbal, dus verschuilt je je liever achter iemand, die dat wel heeft. Opinie-peilingen wezen uit (o.a. bij de Villa BVD enquete), dat 't Nederlandse volk 't liefst Co Adriaanse op de stoel van de bondscoach zagen zitten. Maar Co bracht jou in ernstige verlegenheid, door jouw functioneren en bovenal je kennis en capaciteiten ter discussie te brengen. Co sprak een waar woord, en ik ben bang dat we dat de komende jaren weer heel duidelijk gaan zien.
The gum you like, is coming back in style.
pi_20632572
Kan je er wat enters ingooien op hem wat leesbaarder te maken?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_20632618
Co Adriaanse

Kunnen we nu ajb eens ophouden over die man.
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:30:32 #4
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_20632634
ware woorden....dat wordt weer een WK waar we niet aan meedoen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_20632655
Nu hopen dat ie mag blijven leven van meneer Golfer.
pi_20632692
goede column
alleen kom je heel ongeloofwaardig over met je verwijzing naar co als bondscoach
pi_20632795
En dan lees ik net, dat Ronald Koeman 't een goeie keuze vindt.

Geen wonder, Ronald "miskoop" Koeman heeft er ook totaal geen kijk op. Die man heeft praktisch niks laten zien met Ajax en rotzooi achtergelaten bij Vitesse. Ronald is slachtoffer van een zeer beperkt (voetbal) intellect, en heeft geluk een goede organisatie om zich heen te hebben.
pi_20632819
Ach, Frenk deed het ook niet geheel onverdienstelijk toch?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_20632900
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Ik snap ook niet helemaal dat van Basten het nu gaat doen. Ik hoop dat ie tijdens wedstrijden 90 minuten lang aan de telefoon met Cruijff zit.
pi_20632912
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hmmz halve finales EK. Alleen wat onhandig gewisseld de laatste wedstrijd herinner ik me. Achteraf kunnen wissels altijd onhandig zijn, als ze slecht uitpakken, maar zijn keuzes waren onlogisch. Bespaar me zo snel de details even.
Wat ie nu ook niet doet bij Barca is ook niet geheel onverdienstelijk nee. Maar ik vermoed echter dat Henk ten Cate daar een flinke vinger in de pap heeft. Want Henk is succes-coach en voorstander van aanvallend en attractief voetbal, dat heeft ie in 't verleden genoeg laten zien.
pi_20633097
Kessler, wat een walgelijke vent zeg. .
pi_20633137
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:54 schreef RuudGullit het volgende:
Dictator is 't.

Ophoeren!
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:57:55 #13
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_20633155
Kesler is van oorsprong een Duitser.. het is gewoon een spion.. de DFB is in haar nopjes met hoe hij het de afgelopen jaren gedaan heeft..
  donderdag 15 juli 2004 @ 01:06:34 #14
27469 RoBBERtje.Jensen
www.jensenindemiddag.nl
pi_20633322
Henk moet weg.
pi_20633487
Een paar dingen. Co verschilt weinig in voetbalvisie met Marco. Stillere trainers zijn niet per definitie slechte trainers (Happel). Marco is geen Stille-Willy. Kan me nog zijn uitbarsting herinneren bij o.a. Studio Sport over hoe voetbal volgens hem veranderd moet worden, paar jaar geleden. Marco is stronteigenwijs over bepaalde zaken, en zeker dominant als je hem de vrijheid laat en meer verantwoordelijkheid geeft.

Was ook altijd in de kleedkamer dominant als speler. De Ridder heeft het over zijn type trainingen, waarbij Schip een andere rol vervult en hij meer analyseert. Zolang die analyses goed zijn, datgene wat ie zegt raak is, en hij de goeie spelers selecteert en opstelt, is dat genoeg en tig keer beter dan Advocaat. Van Basten was trouwens met 22% numero 2 achter Adriaanse in die poll, dus zo schandalig is deze keuze niet. Stevens of Hanegem was veel minder publiekelijk ondersteund geweest (6%) als Marco . Het enige wat ze te doen staat is presteren, om zo de twijfels weg te nemen die nu nog erboven hangen.
pi_20634621
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 01:06 schreef RoBBERtje.Jensen het volgende:
Henk moet weg.
Tof, een nieuwe hetze.
pi_20634679
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:54 schreef RuudGullit het volgende:
Demoniseren?
Snoep verstandig, lik m'n reet!
  donderdag 15 juli 2004 @ 04:41:53 #18
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20634699
Ik vind dit ook nergens op slaan, zomaar weer 2 van die figuren voor de leeuwen gooien.

Als je dan ballen wil tonen stel dan een persoonlijkheid als Robert Maaskant aan. Die schijt m voor niets of niemand en lust de pers rauw
pi_20634774
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:44 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Hmmz halve finales EK. Alleen wat onhandig gewisseld de laatste wedstrijd herinner ik me. Achteraf kunnen wissels altijd onhandig zijn, als ze slecht uitpakken, maar zijn keuzes waren onlogisch. Bespaar me zo snel de details even.
Ach ja, als Kluivert of De Boer er gewoon een pingel inschopt herinner je je niets meer over de wissels
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  donderdag 15 juli 2004 @ 09:38:44 #20
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_20635708
En waarom kan dit niet in het VBL Columns Topic?
pi_20636690
Grappige column, alleen jammer van die inhoud

Het ambt van bondscoach wordt weer eens schromelijk overschat. Een bondscoach hoeft niet, zoals een club coach, spelers beter te maken. Die paar dagen per jaar dat hij met ze samen werkt, zijn daar onvoldoende voor. Voor onze bondscoach is het belangrijk dat hij respect geniet van de spelers, breekt met de laffe speelstijl van zijn voorganger en eindelijk eens de broodnodige verjonging durft door te voeren. Qua speelstijl en verjonging was Co idd een goede optie geweest (alhoewel misschien een beetje te extreem), maar bij hem zou het waarschijnlijk misgaan op het punt van respect. Bij van Basten en van 't Schip zitten alle drie bovenstaadne zaken goed. Met Cruijff erbij op de achtergrond - die toch wel iets heeft bewezen lijkt mij - heb je de perfecte combinatie!!
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_20637010
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 10:43 schreef aldostuta het volgende:

Grappige column, alleen jammer van die inhoud

Het ambt van bondscoach wordt weer eens schromelijk overschat. Een bondscoach hoeft niet, zoals een club coach, spelers beter te maken. Die paar dagen per jaar dat hij met ze samen werkt, zijn daar onvoldoende voor. Voor onze bondscoach is het belangrijk dat hij respect geniet van de spelers, breekt met de laffe speelstijl van zijn voorganger en eindelijk eens de broodnodige verjonging durft door te voeren. Qua speelstijl en verjonging was Co idd een goede optie geweest (alhoewel misschien een beetje te extreem), maar bij hem zou het waarschijnlijk misgaan op het punt van respect. Bij van Basten en van 't Schip zitten alle drie bovenstaadne zaken goed. Met Cruijff erbij op de achtergrond - die toch wel iets heeft bewezen lijkt mij - heb je de perfecte combinatie!!
Wat hij zegt. Bondscoach is iets heeeeeeel anders dan clubcoach, alleen beseft niet iedereen dat.
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_20637100
Voor een column aan de korte kant, hij is niet overtuigend en de argumentatie is ronduit zwak. Dit is schoppen om het schoppen, de feiten zoals je ze brengt slaan ook nergens op. Een mislukt tv programma waarin je kan antwoorden met ja of nee is in het geheel niet representatief.

Een magere 3,5 dus voor de moeite
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_20637155
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

Henkie Kesler, de Tukker-kapitein aan 't roer in Zeist heeft zich weer 'ns blindelings een oor aan laten naaien door Johan C. Wat Johan zegt, is altijd waar. Een poutpourri van woorden waar altijd wel een waarheid uit te halen is. In dit geval ben in bang dat Johan en Henk de plank (weer) werkte.
Johan C. moet het gewoon zelf doen
pi_20638497
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Henkie Kesler, de Tukker-kapitein aan 't roer in Zeist heeft zich weer 'ns blindelings een oor aan laten naaien door Johan C. Wat Johan zegt, is altijd waar. Een poutpourri van woorden waar altijd wel een waarheid uit te halen is. In dit geval ben in bang dat Johan en Henk de plank (weer) misslaan.
Henkie luistert naar het volk dat schreeuwt om de stem van Cruijff. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
quote:
Marco van Basten, geslaagde 1. Groentje in trainersland. Heeft er alleen een paar stages opzitten, en is mede-trainer geweest van Ajax 2, without a doubt, a hell of a job. Naast een rugzak aan onervarenheid, is Marco van Basten, als we Daniel de Ridder mogen geloven, allerminst een dominante persoonlijkheid (bron: Villa BVD). Type zonder stemverheffing met zijden handschoentjes die tijdens zijn Ajax 2 tijd, vaker het woord overliet aan collega-trainer John van 't Schip.
Hou wel even je feiten in de gaten. Dat komt omdat Van 't Schip de hoofdcoach was, Van Basten zijn assistent.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')