Lewis: geweldig dat je de steun hebt van je familie. Ook al zit je in een lastige situatie, het wordt daardoor wel iets 'dragelijker'.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:43 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Pluisje, dat herken ik ook wel hoor. Pure vermoeidheid. Doe rustig aan hoor. En ik zat van de week nog te denken dat als jij een hulp in de huishouding kan krijgen, daar zou ik denk ik toch wel gebruik van maken. Als het je helpt, dan is dat toch mooi meegenomen. Je hebt al genoeg aan jezelf en Tobias, laat staan het huishouden erbij. Maar goed dit is bedoeld als positief zetje![]()
Tinkepink, bedankt voor je uitleg. Ik probeer ook zeker te doen wat het beste voor mij is. En 1 ding heb ik wel geleerd in al die jaren van depressies, dat is dat je het nooit weg kan drukken. En dat doe ik ook zeker niet. Ik probeer alleen maar zo normaal mogelijk te leven, en heb daarbij steun van familie.
Hypericum van A. Vogel. Maar lees wel goed de bijsluiter want het beïnvloedt andere geneesmiddelen en ook bijv. de pil (niet de BV trouwens) Ik gebruikte daarnaast ook Passiflora, eveneens van Vogel. (da's tegen nervositeit en slapeloosheid, het andere tegen neerslachtigheid)quote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:39 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ondertussen ga ik vandaag even naar de drogist om te kijken of ze niet iets hebben op natuurlijke basis om me te kalmeren voor die paar dagen. Of het helpt is dan een tweede, maar ik zit zeker niet stil. En het van me af schrijven helpt me ook al heel wat.
Kira Sintjanskruid van Lichtwer Pharma. Is op natuurlijke basis. Ik weet trouwens niet wat het met de bv doet. Als het goed is, is het ook in Engeland te krijgen!quote:Op maandag 19 juli 2004 09:18 schreef Tan het volgende:
[..]
Hypericum van A. Vogel. Maar lees wel goed de bijsluiter want het beïnvloedt andere geneesmiddelen en ook bijv. de pil (niet de BV trouwens) Ik gebruikte daarnaast ook Passiflora, eveneens van Vogel. (da's tegen nervositeit en slapeloosheid, het andere tegen neerslachtigheid)
Maar of het helpt bij een zwaardere derpressie weet ik niet, ik zou hoe dan ook overlggen met iemand die er verstand van heeft...
Veel sterkte!!![]()
Ik heb dit een tijdje geslikt voor ik probeerde zwanger te worden. Helaas is er weinig bekend over de invloed op zwangerschap en borstvoeding en wordt het afgeraden om dit middel dan te slikken.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:06 schreef beefcake het volgende:
Kira Sintjanskruid van Lichtwer Pharma. Is op natuurlijke basis. Ik weet trouwens niet wat het met de bv doet. Als het goed is, is het ook in Engeland te krijgen!
Ik vergeet steeds dat je in Engeland woont, denk niet dat de producten van Vogel te krijgen zijn. Maar mocht je niks kunnen vinden daar wat met BV kan dan wil ik je best wel iets opsturen van hier hoor.quote:Op maandag 19 juli 2004 23:22 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik heb dus nog helemaal geen tijd gehad. Maar ga morgen wel even kijken. Ik voel me nog helemaal geen haar beter. En ben ook eigenljik een beetje in paniek wat nou te doen. Ik zou woensdag weer moeten werken, en zou best willen. Maar het idee schrikt me wel heel erg af. En wil ook niet negeren dat ik me zo down voel. Ik hoop maar dat ik morgen mijn health visitor kan spreken. Misschien dat die me advies kan geven.
Bedankt voor jullie lieve woorden. Doet me echt goed. dikke![]()
Hier kan ik me alleen maar helemaal bij aansluitenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:34 schreef Merisse het volgende:
Dikke knuffel voor Eska, Tinkepink, Pluisje en vooral Lewis. Van het moederschap weet ik niet veel maar ik weet helaas wel hoe een depressie voelt. Heel veel sterkte meiden en vooral: blijf aardig voor jezelf! Praat tegen jezelf alsof jij je beste vriendin bent die in jouw situatie zit en die je wil helpen. en nu nog naar mezelf luisteren
Me three! Sterkte meiden!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:05 schreef m@x het volgende:
[..]
Hier kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten
Dat moet je ook zeker niet negeren! En overhaast alsjeblieft niets, neem de tijd om rustig aan je herstel te werken, werken kan daarna nogquote:Op maandag 19 juli 2004 23:22 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik heb dus nog helemaal geen tijd gehad. Maar ga morgen wel even kijken. Ik voel me nog helemaal geen haar beter. En ben ook eigenljik een beetje in paniek wat nou te doen. Ik zou woensdag weer moeten werken, en zou best willen. Maar het idee schrikt me wel heel erg af. En wil ook niet negeren dat ik me zo down voel. Ik hoop maar dat ik morgen mijn health visitor kan spreken. Misschien dat die me advies kan geven.
Bedankt voor jullie lieve woorden. Doet me echt goed. dikke![]()
quote:Op woensdag 21 juli 2004 08:22 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik ben dus niet naar het werk gegaan maar zit dus wel weer thuis met hele gespannen spieren. Het was dus niet zo'n goed idee om het te overwegen![]()
Ik was 8 kilo aangekomen, maar die was ik na de bevalling direct kwijt (ruim 4 kilo kind, 1 kilo placenta en paar liter vruchtwater). Geen idee hoeveel ik nu weeg, geen weegschaal in huis, maar ik merk dat veel kleding zelfs wat losser zit op mijn benen en armen. Rond mijn buik zit het nog wel wat strakker hoor, ik hou echt zo'n slap stuk vel over, die ik in mijn broek moet zien te proppenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 12:56 schreef dutchie het volgende:
Jij al wel?
Nou ja, ik was 18 kilo aangekomen, dus dat raak je niet zo even kwijt natuurlijk. Maar ben er inmiddels 10 kwijt en pas al in maatje 40. Maatje 36 haal ik niet zo makkelijk meer, maar 38 moet te halen zijn als ik straks ook weer ga sporten.
Sporten, daar heb ik echt zin in. Maar heb van mijn instructeur de boodschap gekregen dat hij me niet voor 8 weken wilt zien. Dus nog 2 weekjes.
Jaaaaaaa, LadyS gaat door met posten in het Grote Buiken Topic, alleen dan met een net-bevallen-maar-mooi-wel-mooi-buikje! Aaaah, please?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 17:57 schreef LadyS het volgende:
heb er zelfs een foto van gemaakt![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:46 schreef poemojn het volgende:
Jij hoeft niet te wachten tot Tobias het minimumgewicht van 3,5 kilo heeft bereikt, hè?
ik zal hem er neerzettenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:13 schreef Sugar het volgende:
[..]
Jaaaaaaa, LadyS gaat door met posten in het Grote Buiken Topic, alleen dan met een net-bevallen-maar-mooi-wel-mooi-buikje! Aaaah, please?![]()
quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:08 schreef poemojn het volgende:Over 9 maanden een brusje voor Léon
quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:08 schreef pluisje het volgende:
En warempel...ik zie nu zijn oogjes ook steeds dichtvallen, dus misschien zit er ook nog een middagdutje in....
En zo krijgen jij en hij een beetje ritme, is idd wel lekker hoor!quote:Op woensdag 28 juli 2004 17:29 schreef pluisje het volgende:
[..]
![]()
Meneer heeft nog 3 uur liggen ronken in zijn bedje
Dat "in bedje leggen zodra ie slaperig wordt" ga ik er eens een paar dagen proberen in te houden, hij wordt er een stuk gezelliger van, en ik ook
Mag dat dan niet in die 6 wekenquote:Op woensdag 28 juli 2004 14:00 schreef dutchie het volgende:
en ook maar eens flink gaan hatsteflatsen met het mannetje![]()
Dat hoeft echt niet hoor, ik kan me goed voorstellen dat je baaltquote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:58 schreef Belana het volgende:
Ik ga even in een hoekje zitten mezelf schamen over mijn geklaag![]()
Als de moeder enige indicatie is, dan wordt de dochter een topmodel !!!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:36 schreef snoopy het volgende:
Mooi Luchtbel, dat geeft hoop![]()
alhoewel, jij bent lekker jong natuurlijk. Veert alles weer lekker makkelijk terug![]()
Zeg, solliciteer jij ergens naar?quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:33 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Als de moeder enige indicatie is, dan wordt de dochter een topmodel !!!
Komt vast helemaal goed. Succes!quote:Op maandag 2 augustus 2004 09:25 schreef LadyS het volgende:
1e dag alleen met Amber
ben benieuwd
kvinnet eng![]()
Succes wijffie, het gaat vast allemaal goedquote:Op maandag 2 augustus 2004 09:25 schreef LadyS het volgende:
1e dag alleen met Amber
ben benieuwd
kvinnet eng
Hee als je het niet meer weet bel je maar!quote:Op maandag 2 augustus 2004 09:25 schreef LadyS het volgende:
1e dag alleen met Amber
ben benieuwd
kvinnet eng
Hartstikke eng LadyS. Maar je kan het echt hoorquote:Op maandag 2 augustus 2004 09:25 schreef LadyS het volgende:
1e dag alleen met Amber
ben benieuwd
kvinnet eng
He man, wat ik kan, kan jij ookquote:Op maandag 2 augustus 2004 09:25 schreef LadyS het volgende:
1e dag alleen met Amber
ben benieuwd
kvinnet eng
quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:14 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
He man, wat ik kan, kan jij ook![]()
![]()
![]()
Had je dan helemaal niet zoiets van: o jee, als "dit" of "dat" maar niet gebeurt / mis gaat, wat dan? Dan sta ik er alleen voor en ik weet niet wat ik moet doen?quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:24 schreef dutchie het volgende:
Ik had daar erg veel zin in, die eerste dag met zijn tweetjes. Gewoon lekker samen ons gangetje gaan. -knip-
Ik vond het ook wel een beetje eng, maar de gedachte dat ik zo bij buurvrouw links en buurvrouw rechts terecht kon met vragen of een hulpkreet en dat vriendjelief zonodig binnen 5 minuten thuis kon zijn, hebben me wel gesterkt. Nu, één week later is het net alsof ik nooit anders gedaan hebquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:04 schreef phluphy het volgende:
[..]
Had je dan helemaal niet zoiets van: o jee, als "dit" of "dat" maar niet gebeurt / mis gaat, wat dan? Dan sta ik er alleen voor en ik weet niet wat ik moet doen?
Ik ben er juist zo bang voor dat je je dan erg onzeker voelt, zoals LadyS zegt: het eng vond.
Ik had dit niet. Ik kan me de eerste dag alleen met Dylan niet eens herinnerenquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:04 schreef phluphy het volgende:
[..]
Had je dan helemaal niet zoiets van: o jee, als "dit" of "dat" maar niet gebeurt / mis gaat, wat dan? Dan sta ik er alleen voor en ik weet niet wat ik moet doen?
Ik ben er juist zo bang voor dat je je dan erg onzeker voelt, zoals LadyS zegt: het eng vond.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:39 schreef dutchie het volgende:
Lewis meid, sterkte!![]()
![]()
![]()
LadyS, wij hadden in de eerste weken dat ook hoor. Als ik dan tegen Léon zat te babbelen zei ik soms: "En dan gaat tante Dutchie je kietelen!!"
![]()
Het mannetje deed het ook.
Nu is het juist weer omgedraaid. Van de week betrapte ik mezelf erop dat ik tegen 1 van de neefjes zei: "Wat had mama nou gezegd?"
![]()
Zie, het went heel snel.![]()
Meis, wat ontzettend balen dat het met de hulp die je zo nodig hebt zo tegenzitquote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:19 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Health Visitor zou maandag bellen, maar ik zit nu nog te wachten. Maar zij zei ook dat ik echt niet moet stoppen met de bv, want dit is helemaal niet nodig.
Ik heb even geen zin om ook nog eens achter haar aan te bellen. Ik wacht eerst wel weer wat de dokter gaat zeggen maandag. Ik heb mijn homeopatische kuurtje binnen, dus ga daar vanavond mee beginnen.
Eerst maar eens een tijdje braaf mijn braces dragen, al is dat superonhandig met zo'n kleintje in huis (met die dingen om kan ik mijn polsen niet buigen). Ze opereren niet voordat je "ontzwangerd" bent en die braces geprobeerd hebt, dus ik zal geduld moeten hebben.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Pluis, wat jammer dat je handen niet hersteld zijnWat nu? Operatie? Succes deze week
grappig, je haalt me de woorden uit de mond! Ik was benieuwd of het weekje weg Livelink goed had gedaan en hoe het nu gaat...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:14 schreef bixister het volgende:
livelink & eska, hoe is het nu met jullie?
Lewis, wat zei de health visitor? en werkt die kuur inmiddels al enigszins?
dat klinkt positief lewis! Ik hoop dat dat doorzet meisje!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:00 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ja ik hou mezelf heel goed in de gaten. Heb al wel weer een paar buien gehad maar niet zo erg als voorheen. Maar ik geloof toch wel dat ik een beetje aan het opkrabbelen ben.
Is er geen neef/nicht/oom/tante/whatever die je ff kan ontlasten met iets te doen ??quote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:38 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
En het eerste jaar is toch ook heel zwaar. Je hobbelt constant achter je kind aan omdat ze nog zo weinig zelf kunnen. Ze willen ook vaak het liefst vermaakt worden. Eigenlijk kom je als moeder weinig aan jezelf toe. En bij mij steekt dat toch wel eens hoor.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:22 schreef Sjeen het volgende:
Beefcake, gaat het bij jullie ook al weer iets beter?
Moet je wachten op haar eerste slaapfeestje over een jaar of acht . . .quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:25 schreef Rottdog het volgende:
Mensje wat dan nog maar 6 weken tastbaar in je leven is zo kunnen missen![]()
eeeeuuhhhhhquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:50 schreef dutchie het volgende:
Rottdog, Shrek 2 die is toch allleen in de bioscoop?![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:50 schreef dutchie het volgende:
moeders komt weer als herboren thuis.
Ja, best lekker om samen te rommelen. Moet zeggen dat het lekker ging vandaagquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:53 schreef Luchtbel het volgende:
Snoop, let maar op hoe gauw het went alleen, of zonder hulp dan. Heerlijk he dat wandelen
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:53 schreef Luchtbel het volgende:
Pluis, Tobias had nog helemaal geen spulletjes he![]()
Opmerkelijk om te zien dat ze d'r huidige gewicht niet opgeeft . . .quote:Op zondag 15 augustus 2004 15:20 schreef LadyS het volgende:
Ik was gisteren op bezoek bij mijn oma, die tijdelijk in een bejaardentehuis zit, en daar stond een weegschaal op de gang. (Vraag me niet waarom, maar goed) Ik ben er op gaan staan, voor de eerste keer na de bevalling, en van de 17 kilo die ik ben aangekomen, zijn er alweer 14,5 vanaf
![]()
Dat deed me toch wel goed![]()
105 kgquote:Op zondag 15 augustus 2004 15:25 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Opmerkelijk om te zien dat ze d'r huidige gewicht niet opgeeft . . .![]()
![]()
Soms hè... snap ik werkelijk niets van jouw humor. Ligt dat nu aan mij?quote:Op zondag 15 augustus 2004 15:25 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Opmerkelijk om te zien dat ze d'r huidige gewicht niet opgeeft . . .![]()
![]()
Nee, dat meen je niet ??quote:Op zondag 15 augustus 2004 15:34 schreef LadyS het volgende:
105 kg
Streek gebonden humor . . .quote:Op zondag 15 augustus 2004 15:35 schreef Tan het volgende:
Soms hè... snap ik werkelijk niets van jouw humor. Ligt dat nu aan mij?![]()
Da's lekker. Zoiets heb ik volgende week ook, alleen dan heb ik wel m'n mobieltje bij me . . .quote:Ik heb bewust geen weegschaal zodat ik me niet druk hoef te maken om de kilo's
Ik heb bewust geen horloge zodat ik niet te veel op de tijd leef
Ik heb bewust geen wekker zodat ik niet hoef te balen als 'ie gaat
Ik heb bewust geen mobiele telefoon zodat ik niet altijd bereikbaar ben
Oh...wat heb ik toch een stressloos en zorgeloos bestaan![]()
Hoe krijg jij je kinderen dan op tijd op schoolquote:Op zondag 15 augustus 2004 15:35 schreef Tan het volgende:
Ik heb bewust geen horloge zodat ik niet te veel op de tijd leef
Ik heb bewust geen wekker zodat ik niet hoef te balen als 'ie gaat
Welke streek is dat dan wel nietquote:Op zondag 15 augustus 2004 15:45 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Streek gebonden humor . . .
[..]
quote:Op zondag 15 augustus 2004 15:45 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Nee, dat meen je niet ??
Omgeving Alkmaar . . .quote:Op zondag 15 augustus 2004 15:48 schreef Tan het volgende:
Welke streek is dat dan wel niet![]()
Nee, ik dacht echt dat je lichter was. Goed, ik zal toegeven van de foto's zag ik al je niet bij de lichtsten gezet kan worden, maar ik dacht dat de teller het bij hooguit 85 het wel voor gezien hield. Maar als je gewoon lekker voelt en voor de rest geen problemen hebt, wat maakt het dan ui dat dat ding 105 aangeeft ??quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:22 schreef LadyS het volgende:![]()
Typisch gevalletje van :"Lekker belangrijk!"quote:Op zondag 15 augustus 2004 15:45 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Nee, dat meen je niet ??
[..]
edit: Lees net dat ik het niet goed opgevat had, sorry!!!quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:35 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Typisch gevalletje van :"Lekker belangrijk!"![]()
LadyS goed man, zo snel al zo veel eraf!!!
Kijk, dat is dan wel weer leuk om te horenquote:Op zondag 15 augustus 2004 16:33 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Omgeving Alkmaar . . .
[..]
Nee, ik dacht echt dat je lichter was. Goed, ik zal toegeven van de foto's zag ik al je niet bij de lichtsten gezet kan worden, maar ik dacht dat de teller het bij hooguit 85 het wel voor gezien hield. Maar als je gewoon lekker voelt en voor de rest geen problemen hebt, wat maakt het dan ui dat dat ding 105 aangeeft ??
Het is maar goed dat ik daar niet ben gaan wonen danquote:Op zondag 15 augustus 2004 16:33 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Omgeving Alkmaar . . .
[..]
Mijn biologisch ingebouwde klok is zo betrouwbaar dat ik ze nog nooit desastreus te laat naar school heb gebracht.quote:Op zondag 15 augustus 2004 15:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe krijg jij je kinderen dan op tijd op school
Is toch best een bekend 'probleem' Die kleintjes zitten 9 maanden in je buik en dan kan het in de grote boze buitenwereld soms ineens heel alleen zijn. En bij mama is het dan zo veilig.quote:Op zondag 15 augustus 2004 17:05 schreef snoopy het volgende:
Lekker gevoel LadyS![]()
Soms best lastig trouwens een babyMorris heeft gedronken, een schone broek en is doodmoe maar als ik hem in z'n wiegje leg begint hij te mekkeren en daarna te huilen. Ik kan toch moeilijk de hele dag met een kind tegen me aan zitten
![]()
Zou hij wel willen geloof ik. Ik blijf hem dus maar steeds in z'n bedje leggen als ik denk dat ie slaapt. Maar steeds word hij weer wakker. 's nachts slaapt hij trouwens als een tierelier dus dan heb ik dat probleem niet.
Toch niet pas als ie 18 is hè?quote:Op zondag 15 augustus 2004 17:09 schreef Tan het volgende:
Het gaat weer over
Bij mannen duurt het hun hele levenquote:Op zondag 15 augustus 2004 17:20 schreef snoopy het volgende:
[..]
Toch niet pas als ie 18 is hè?![]()
Ik vind 't ook lief hoor en lekkerquote:Op zondag 15 augustus 2004 17:33 schreef Luchtbel het volgende:
Hehe Snoop, wat had je dan gedachtOverigens moet ik eerlijk toegeven dat ik het heerlijk vind als ze zo tegen me aan wil liggen keuvelen
Ik heb er ook genoeg over hoorquote:Op maandag 16 augustus 2004 12:43 schreef Sjeen het volgende:
LadySFijn he, dat het zo snel weg is! Ik ben zelf helemaal gelukkig, zit nu onder mijn startgewicht. Weliswaar maar 2 kilo, maar toch ik hoef me in elk geval niet druk te maken om zwangerschapskilootjes. Heb nog genoeg kilo's over om me wel druk om te maken, maar goed, daar hebben we het niet over...
Groetjes
Sjeen
Aha, oké, ik dacht al: hoe krijgt ze het voor elkaarquote:Op zondag 15 augustus 2004 17:05 schreef Tan het volgende:
Mijn biologisch ingebouwde klok is zo betrouwbaar dat ik ze nog nooit desastreus te laat naar school heb gebracht.
En ik heb wel een gewone klok, maar daar kijk ik 'nooit' op. Ik leef al zo lang zonder horloge dat ik redelijk goed ben in het schatten van de tijd. (okay wel tussen de middag, zodat ze niet te vroeg/te laat weer op school zijn)
Als je heel veel kilo's hebt, kun je er ook veel verliezenquote:Op maandag 16 augustus 2004 13:34 schreef dutchie het volgende:
Wat vallen jullie toch verdomd rap af!![]()
Ik zit nog steeds tegen 7 kilo boven mijn oude gewicht.![]()
Oléquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:28 schreef bixister het volgende:
deze 'nieuwe' moeder heeft eindelijk weer werk gevonden, olé!het is maar voor een paar maanden, maar ik ben er echt blij mee. begon te denken dat 't niet meer zou lukken voor de volgende bevalling.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:46 schreef bixister het volgende:
ik ga weer een paar maanden nieuwe 'beefcakejes' les geven in de psychologie.
Wat fijn Bix! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:28 schreef bixister het volgende:
deze 'nieuwe' moeder heeft eindelijk weer werk gevonden, olé!het is maar voor een paar maanden, maar ik ben er echt blij mee. begon te denken dat 't niet meer zou lukken voor de volgende bevalling.
Ik ook Dutch, troost je, je bent niet de enigequote:Op maandag 16 augustus 2004 13:34 schreef dutchie het volgende:
Wat vallen jullie toch verdomd rap af!![]()
Ik zit nog steeds tegen 7 kilo boven mijn oude gewicht.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |