abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:32:30 #1
32422 engessa
Who's dirty?
pi_20627478
quote:
Spaced is a BAFTA-nominated channel 4 sitcom written by and starring Simon Pegg and Jessica Stevenson. The series plots the lives of Tim (Simon Pegg) and Daisy (Jessica Stevenson) as well as those of their friends.

Tim (Simon Pegg) is a twentysomething, underachieving comic book store (assistant) manager with a morbid fear of dogs and Daisy (Jessica Stevenson) is a would-be journalist who is yet to get an article printed.
To get their flat, they had to pose as a professional 'yuppie' couple and their landlady, Marsha (Julia Deakin), is still to realise their deceit.
Neighbour Brian (Mark Heap) is a conceptual artist and more than a bit... well, wierd.
Daisy's best friend Twist occassionally pops in to their flat and is currently flirting with Brian.
Tim's best friend Mike is an enthusiastic member of many outdoor activity organisations including the territorial army, although they will never make up for the disappointment of not being able to be in the "real army".
Het is al een wat oudere serie die in 1999/2000 en 2001 is uitgezonden op Channel 4 in de UK. De Nederlandse rechten schijnen bij V8 (Veronica?) te liggen maar daar is naar mijn weten nooit wat mee gedaan. Ik heb de boxset met beide seizoenen (meer zijn er nog niet gemaakt) blind gekocht bij Play.com en ik vond ze hilarisch! De humor is een tikkeltje apart, niet echt te vergelijken met series die ik ken. Veel leuke dialogen, geniale "over-the-top"-karakters en tussendoor heel veel 'parodiën' op bekende films en series (The Simpsons, The Matrix ....)

Enkele foto's:

Het huis waarin de serie zich afspeelt.

Tim, striptekenaar die nergens aan de bak komt en werkt als fantasy-boekenverkoper

Daisy, de werkeloze journaliste met op de achtergrond Marscha.

Brian, de 'artist' en Twist, 'who does something in fashion'

Mike, lid van het Territorial Army en zwaar leger-freak

Een shot van de eerste aflevering van seizoen 2, waarin een soort van parodie op de Matrix zit. Marscha Klein, de eigenaresse van het huis staat rechts.

Een echte aanrader voor liefhebbers van Britse comedy! Ikzelf heb de boxset bij Play.com gekocht voor 15 pond, die het zeker waard is! Nog meer fans?

Enkele links:
http://www.spaced-out.org.uk/about-spaced/whatisspaced.shtml
http://www.channel4.com/entertainment/tv/microsites/S/spaced/
pi_20659340
Deze gasten hebben ook Shaun of the Dead gemaakt, een hilarische Engelse zombiecomedy.

"dogs can't look up! "

Van Spaced heb ik echter nog niets gezien, maar hij lijkt me erg leuk.
War. War never changes.
  zondag 3 oktober 2004 @ 22:09:24 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22382858
Ik heb dexe DVD's dus ook blind gekocht toen ze voor een prikki eop CD-wow stonden. ben nu aan seizoen 2 begonnen; HILARISCh. De grapdichtheid is niet zo groot als Bottom oid, maar al die filmreferenties en karakters zijn uber.

Vooral Brian als excentrieke tekenaar tovert alleen al een glimlach op mijn gezicht door aanwezig te zijn...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 3 oktober 2004 @ 22:10:24 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22382888
[..]
  zondag 3 oktober 2004 @ 22:29:54 #5
32422 engessa
Who's dirty?
pi_22383417
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 22:09 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb dexe DVD's dus ook blind gekocht toen ze voor een prikki eop CD-wow stonden. ben nu aan seizoen 2 begonnen; HILARISCh. De grapdichtheid is niet zo groot als Bottom oid, maar al die filmreferenties en karakters zijn uber.

Vooral Brian als excentrieke tekenaar tovert alleen al een glimlach op mijn gezicht door aanwezig te zijn...
De reden dat ze voor een prikkie op cdwow staan is omdat er de 27ste september een 3 disc collectors edition uit is gekomen.
  zondag 3 oktober 2004 @ 22:36:06 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22383572
ja, mwoah dat boeit niet. Ik heb enkel die afleveringen gekeken. Extra's taan er trouwens ook nog op de DVD's maar daar heb nog nietnaar gekeken. Ik geloof dat ik ze beiden voor een totaalbedrag van 9 euro ofzo had. Nou daarvoor wil ik me wel wagen aan een serie die ik niet ken

Ik heb er geen spijt van...
[..]
pi_22384794
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 22:36 schreef MikeyMo het volgende:
ja, mwoah dat boeit niet. Ik heb enkel die afleveringen gekeken. Extra's taan er trouwens ook nog op de DVD's maar daar heb nog nietnaar gekeken. Ik geloof dat ik ze beiden voor een totaalbedrag van 9 euro ofzo had. Nou daarvoor wil ik me wel wagen aan een serie die ik niet ken

Ik heb er geen spijt van...
Waar en hoe heb je ze nu precies gekocht? 9 euro kan ik namelijk wel missen.
War. War never changes.
  maandag 4 oktober 2004 @ 00:03:27 #8
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22385671
Leuke serie. . Ik heb mijn DVD's alweer doorverkocht, want het is niet iets dat ik vaker hoef te zien, maar zeker de moeite waard voor een keertje. Cd-wow heeft de prijzen weer verhoogd van de pakweg tien euro waarvoor MikeyMo en ik de eerste twee seizoenen hebben gekocht. .

Ik en MikeyMo zijn het eens over de kwaliteit van iets! Ben ik mijn smaak kwijt ofzo? .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 4 oktober 2004 @ 06:29:56 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22389247
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 00:03 schreef Sai het volgende:
Ik en MikeyMo zijn het eens over de kwaliteit van iets! Ben ik mijn smaak kwijt ofzo? .
dit is het begin van het einde Sai, er is geen weg terug, je bent verdoemd
[..]
  maandag 4 oktober 2004 @ 06:31:16 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22389249
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 23:27 schreef GrootmeesterFlits het volgende:

[..]

Waar en hoe heb je ze nu precies gekocht? 9 euro kan ik namelijk wel missen.
volgens mij waren ze respectievelijk 5 en 6 pond laatst bij CD-wow, gooi daar een kortingslkink en een voucher over heen en je hield 2,50 pond en 3,50 pond over
[..]
  maandag 4 oktober 2004 @ 10:04:01 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22390584
Al die film-verwijzingen zijn erg leuk btw.

"as far back as I can remember I allways wanted to be a graffiti artist"
[..]
pi_22490667
Er zitten ook echt zooooveel verwijzingen in, dat je echt achter alles iets gaat lopen zoeken
Wat dan wel handig is, is de homage-a-nogwat subtitles, dan staat er gewoon netjes in beeld waar aan gerefereerd wordt. Voor mij in ieder geval wel handig, aangezien ik elke keer mijzelf suf zit te piekeren waar alles ook alweer bekend van is

Ik moet wel zeggen dat dit voor de 7 euro die ik ervoor betaald heb, de beste koop is die een mens kan maken. Echt een erg leuke serie, vooral Tim (glimlach is hier ook aanwezig als die gozer in beeld is), maar ook Mike en Brian, heerlijke freaks.

Serie 1 begon erg sterk, helaas de laatste 2 episodes vond ik iets minder (vooral ook om die engelse mafketel ala trainspotting/fight club die totaal niet te verstaan was). Serie 2 begint echter supersterk! Wat duidelijkere humor, voortborduren op de karakters die je al kent, iets duidelijkere filmreferenties (nou iets... dat matrix gedoe was niet echt moeilijk te spotten )

Ik vind de dvd's trouwens ook echt de moeite waard: outtakes (echt hilarisch), deleted scenes, commentaar track, en wat andere maffe dingen.

Een heerlijke serie, en zeker de aankoop waard.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:14:37 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22490756
shit ik heb ze zonder homage-o-meter gekeken, wist niet wat dat was...

had ik het nou maar wel gedaan

Ikvond de laatste 2 episodes van seizoen 2 een beetje teveel leunen op het drama aspect. dat is mijn enige kanttekening op deze verder briljante serie.

Dat kunstwerk van en met Brian in die galerie
[..]
pi_22490922
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:14 schreef MikeyMo het volgende:
shit ik heb ze zonder homage-o-meter gekeken, wist niet wat dat was...

had ik het nou maar wel gedaan

Ikvond de laatste 2 episodes van seizoen 2 een beetje teveel leunen op het drama aspect. dat is mijn enige kanttekening op deze verder briljante serie.

Dat kunstwerk van en met Brian in die galerie
Ik heb net pas aflevering 2 van seizoen 2 gekeken dus daar mag ik in ieder geval nog naar uitkijken

Die homage-o-meter kwam ik ook pas achter toen ik op de disc van serie 2 rond zat te kijken, staat die ook op 1 eigenlijk? Ach kijk ik later vast nog wel eens naar, het is best een serie die je meerdere keren kan kijken.

Ik hoop echt dat deze serie een vervolg gaat krijgen, al is het niet erg waarschijnlijk. Iig geniale gasten, ook als je kijkt wat ze met Shaun of the Dead hebben gepresteerd (voor mij nog steeds de op 1 na grappigste film van dit jaar (Evil Santa vond ik net ff wat leuker)).
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:31:45 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22491197
Mike zonder snor is Ed uit Shaun of the dead
[..]
pi_22491346
Zo hey dan heeft die goed zijn best gedaan de laatste paar jaar, die is heel wat dikker geworden zeg. Mike is echt een van de meest over the top characters die ik de laatste tijd gezien heb

Ze doen trouwens allemaal mee aan shaun of the dead behalve Brian en Twist.

Daisy en Marscha zijn Yvonne en Yvonne's mum in SotD, was mij ook niet opgevallen (komt gewoon omdat ik die film eerder heb gezien dan deze serie).

Ook erg grappig: een aankomende cameo van Simon Pegg (tim/shaun):
Land of the Dead (2005) (pre-production) .... Zombie Cameo
(grappig trouwens, die gozer speelt in meer films die ik gezien heb, en dat is mij echt niet opgevallen: band of brothers (! ), 24hr party people, ghuest house paradiso)

[ Bericht 57% gewijzigd door DinoPK op 08-10-2004 15:43:45 ]
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:38:57 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22491379
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:37 schreef DinoPK het volgende:
Zo hey dan heeft die goed zijn best gedaan de laatste paar jaar, die is heel wat dikker geworden zeg. Mike is echt een van de meest over the top characters die ik de laatste tijd gezien heb
het trieste is is dat die Brian eigenelijk geen karikatuur is, die figuren lopen in het echt los rond
[..]
pi_22491729
Ach dat valt toch ook wel weer mee... Brian kan trouwens wel het onverwachts uit de hoek komen, Mike is erg leuk maar voorspelbaar, Marscha/ Daisy/Tim zijn allemaal leuk maar echt vaste typetjes, Twist ... is opvulling, maar Brian zorgt altijd voor een 'twist'.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:55:56 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22491791
Heb je de Pulp Fiction spoof nog meegekregen?
[..]
pi_22491859
Nee. Niet echt. Al moet ik zeggen dat ik die film echt 10 jaar geleden heb gezien, en pas sinds kort op dvd heb aangeschaft en dus nog eens moet kijken. Is die al geweest dan (ben in Seizoen 2, ep 2 nu heh, moet nog 5 episodes)?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:06:55 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22494562
ja was in de eerste aflevering van seizoen 2. Daisy klomt thuis, ziet een uzi liggen op het aanrecht. Pakt die op. Vervolgens wordt het toilet doorgetrokken, gaat de deur open en staat Mike daar met een boek in zijn handen. Precies zoals Brice Willis binnekwam en Travolta op de plee zat
[..]
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:03:22 #22
32422 engessa
Who's dirty?
pi_22495540
Wat trouwens ook erg grappig is, op de special edition van Shaun of the Dead, in een scene buiten de pub kun je die onverstaanbare koerier (Tyres?) zien lopen als zombie. Behoorlijk onverwacht maar erg grappig! Je ziet hem echt wel een keer of 10, hij heeft een geel petje op.
pi_22510051
Wat ook erg lachen is bij SotD is de cameo van Chris Martin als zombie
War. War never changes.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:42:31 #24
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22512879
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:11 schreef DinoPK het volgende:
Serie 1 begon erg sterk, helaas de laatste 2 episodes vond ik iets minder (vooral ook om die engelse mafketel ala trainspotting/fight club die totaal niet te verstaan was).
Hij is juist het coolste aan de hele serie. Het samenkomen van alle geluiden in een soort mislukte house. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:02:44 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22515869
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 16:42 schreef Sai het volgende:

[..]

Hij is juist het coolste aan de hele serie. Het samenkomen van alle geluiden in een soort mislukte house. .
mooi man, dat ie helemaal staat te flippen op een beat + tyelefoon + cappucino-paprataageluid...

ook dat ie ergens verderop voor een stoplicht staat te flippen
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')