Afhankelijk van het type zit de nieuwwaarde al zo tussen de 450 en de 500 euro.quote:Op woensdag 14 juli 2004 19:37 schreef hyperfuzz het volgende:
Epiphone LP: 4 a 500 euro.
Denk het wel; met een beetje onderhandelen kom je op 400 uit, en da's een goede prijs.quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:07 schreef Prep2Fight het volgende:
Dus als ik 300 - 350 zeg is dat redelijk ? (hij is al paar jaartjes oud)
Daarnet wassie nog gloednieuw... naja, dat lijkt me idd wel redelijk als hij een paar jaartjes oud is jaquote:Op woensdag 14 juli 2004 20:07 schreef Prep2Fight het volgende:
Dus als ik 300 - 350 zeg is dat redelijk ? (hij is al paar jaartjes oud)
Daarmee bedoel ik geen krasjes enzo, maar dan kan ie wel 2 jaar oud zijnquote:Op woensdag 14 juli 2004 20:29 schreef Credence het volgende:
[..]
Daarnet wassie nog gloednieuw... naja, dat lijkt me idd wel redelijk als hij een paar jaartjes oud is ja
Mja, dat dacht ik al, na je tweede post in dit topicquote:Op woensdag 14 juli 2004 20:34 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik geen krasjes enzo, maar dan kan ie wel 2 jaar oud zijn
Fastfret? Ik gebruik verder gewoon zo'n standaard schoonmaakdoekjequote:Op woensdag 14 juli 2004 19:31 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik had van dat spul zo'n koker k weet ff niet hoe het heet, zal zo wel voor je kijken
volgens mij komt het door de foto ja....en idnerdaad begin ik bij de 300quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:50 schreef Robzilla het volgende:
Ik zou met 325 beginnen te bieden, dan loopt het ws wel op tot 350 of ietsje meer..
Mooie gitaar, alleen lijkt de top een beetje flets. Kan ook wel door de foto komen natuurlijk..
Cool! Dat is zo'n klassiek oranje doosje met één knop toch? Fijne phase zit daar in ja. Wat heb je er voor betaald ? (als ik vragen magquote:Op donderdag 15 juli 2004 10:26 schreef Rooligan het volgende:
Morgen krijg ik mijn MXR Phase 90 binnen, die ik besteld heb in Duitsland.
Leuk dingetje, alleen jammer dat het een reissue isquote:Op donderdag 15 juli 2004 10:53 schreef Rooligan het volgende:
Deze dus:
[afbeelding]
Ik heb hem besteld bij Musik Produktiv voor 89,- incl. verzending. Verzenden (onder rembours) naar Nederland is ongeveer 15 - 20 euro.
Hier in Nederland moet iedere winkel waar ik geweest ben hem bestellen voor minimaal 149 euro.
Kun je dat horen?quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:09 schreef Robzilla het volgende:
[..]
Leuk dingetje, alleen jammer dat het een reissue is
Met p90 pickups, zie ik?quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:17 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik heb de gitaar nu een week in huis. De verkoper vraagt er 450 voor inc. versterker, hier een paar foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dit een redelijke prijs ? Hij klint echt ongelooflijk lekker![]()
Het is een Epiphone LP '56 Gold Top
Da's wel een beetje jammer, maar ja....quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:09 schreef Robzilla het volgende:
[..]
Leuk dingetje, alleen jammer dat het een reissue is
Ik ga toch proberem 400 van de prijs te maken, ik zie nog welquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:51 schreef Laxe het volgende:
'Epiphone LP '56 Gold Top' copy, paste in Google, tweede hit: EUR 575 bij Dirk Witte...
Op Ebay staat ook zoiets, alleen wel een gibson, en iets duurderquote:Op donderdag 15 juli 2004 16:06 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Ik ga toch proberem 400 van de prijs te maken, ik zie nog welHeb het er wel voor over hij speelt echt heerlijk
![]()
Gelukkig werkt de dollarkoers meequote:Op donderdag 15 juli 2004 16:14 schreef epic het volgende:
Op Ebay staat ook zoiets, alleen wel een gibson, en iets duurder![]()
Gibson LP Goldtop
Voor een orginele uit 1952, als alles nog orgineel is valt dat nog best mee. 100% orginele Les Pauls uit '58 '59 kunnen voor 200.000 dollar gaan..quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:14 schreef epic het volgende:
[..]
Op Ebay staat ook zoiets, alleen wel een gibson, en iets duurder![]()
Gibson LP Goldtop
Netjes! Jammer van de Epiphone headstock (;)) maar verder erg mooi. Hoe vind je de P90's?quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:17 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik heb de gitaar nu een week in huis. De verkoper vraagt er 450 voor inc. versterker, hier een paar foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
P90's, humbuckers bedoel je? Ze klinken echt strak, cool soundje hoorquote:Op donderdag 15 juli 2004 16:29 schreef Robzilla het volgende:
[..]
Netjes! Jammer van de Epiphone headstock (;)) maar verder erg mooi. Hoe vind je de P90's?
Ik maak de snaren altijd schoon met een oude theedoek. Ik doe een stukje doek tussen m'n vingers, en ga langs de snaren heen en weer (snaar voor snaar).quote:Hoe maken jullie de snaren schoon dan?
WTF! Een Yamaha versterker heb ik nog nooit gezien!!!quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:17 schreef Prep2Fight het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op die Goldtop van je zitten toch echt P90'squote:Op donderdag 15 juli 2004 20:19 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
P90's, humbuckers bedoel je? Ze klinken echt strak, cool soundje hoor
Geen ideequote:Op donderdag 15 juli 2004 22:46 schreef Desensitized het volgende:
Vreemd ding. Geen idee wat dat is. Geen pickups of kijk ik verkeerd?
Ahh ok, dan weet ik eigenlijk al wel genoegquote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:40 schreef NRK het volgende:
Volgens mij (als in, ik weet het eigenlijk zeker) is het geen Gibson. Het is een akoestische gitaar. Jazz stijl. Die link is idd een Gibson. dit is denk ik een kloontje ervan.
Hmm naja vroeg me af wat het was, had em te koop zien staan en was benieuwd wat zoiets waard zou zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:45 schreef NRK het volgende:
JepZo te zien wel, want er zitten geen pickups in
Echt een mededeling voor het gitaartopic, ja.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
godverdomme, ik bleef met m'n dikke teen achter m'n broekspijp hangen en tien ging ik bekans op m'n muil!
Gezellig een beetje slowchatten is ook leuk.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:47 schreef Zander het volgende:
[..]
Echt een mededeling voor het gitaartopic, ja.
Picsquote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
godverdomme, ik bleef met m'n dikke teen achter m'n broekspijp hangen en tien ging ik bekans op m'n muil!
Zoals gezegd, ik ga hoogstwaarschijnlijk de R28 mod uitvoeren, zodat hij wat "mellower" wordt. Gewoon dus een weerstand verwijderen...quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:53 schreef Rooligan het volgende:
Deze dus:
...
Een heeeel klein beetje....quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ow, die 's niet echt voor het sloopwerk, hè?
Maar zijn hier nu mensen met ervaring met het bouwen van effecten of met veel verstand van electronica?
Een heeeel klein beetje voor het sloopwerk of verstand?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:58 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Een heeeel klein beetje....
![]()
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:01 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Een heeeel klein beetje voor het sloopwerk of verstand?
er was hier eens een jongen die LenL heette en die was ook nogal into fuzzbouwquote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik wil dus een Gitaareffect maken!
Jawel, heb ik in een boek staan rockabillyquote:Op zaterdag 17 juli 2004 18:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Kent iemand rock 'n roll riffjes? (boogie woogie bijvoorbeeld) Tabs ofzo?
Alvast bedankt!
Als je bezig blijft word ik neurotisch... Maar voorlopig kan ik het nog wel hebben.quote:Op zondag 18 juli 2004 00:15 schreef NRK het volgende:loel
*toch wel af en toe aanwezig is*quote:Op maandag 19 juli 2004 17:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik eis dat jullie hier gezellig komen slowchatten over gitaren etc!
Wat is je budget?quote:Op maandag 19 juli 2004 17:22 schreef Noca het volgende:
Ik ben druk op zoek naar een akoestisch gitaartje, een western.
Ben een redelijke beginner dus ik zoek het meeste op marktplaats...zo goedkoop mogelijk zeg maar..
Lijkt me wel lekker om niet altijd afhankelijk te zijn van mn versterker
Dat is het grote probleem...mn budget is nu erg laag, maar het hoeft ook alleen maar een gitaar te zijn waar ik lekker wat op kan oefenen en een beetje spelen.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wat is je budget?
En hoe kom ik daar?quote:Op maandag 19 juli 2004 17:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Voor ¤130 kan je op Musik Produktiv een Collins krijgen die goed schijnt te zijn die ook versterkbaar is.
Wow, die hebben veel..en ook goedkopere gitaren. Dankjequote:Op maandag 19 juli 2004 18:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Die tent ligt net over de grens bij Enschede. Of je gaat naar www.musik-produktiv.com.
Goeie service, scherpe prijzen, no-nonsense als je belt... prima zaak. Ze zullen nog veel geld van me tegemoet zienquote:Op maandag 19 juli 2004 18:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Die tent ligt net over de grens bij Enschede. Of je gaat naar www.musik-produktiv.com.
Ik zou gewoon wat gitaarwinkeltjes afgaan, dat in duitsland is heus niet het goedkoopst, hier in Hoorn heb je Mupo en daar heb ik ook goedkope gitaartjes gezien (rond de 100 pleuro) en er zullen heus wel meer winkels in NL zijn waar ze gewoon budget gitaren verkopenquote:Op maandag 19 juli 2004 17:22 schreef Noca het volgende:
Ik ben druk op zoek naar een akoestisch gitaartje, een western.
Ben een redelijke beginner dus ik zoek het meeste op marktplaats...zo goedkoop mogelijk zeg maar..
Lijkt me wel lekker om niet altijd afhankelijk te zijn van mn versterker
Gibson J45quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:
En wat voor iets geef je dan liever geld uit?
Whieuw, ik heb ook een ukulelequote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:21 schreef Gitarist het volgende:
Zo,
Gitarist is weer terug van vakantie (maar gaat in augustus weer)
Damn wat heb ik een gitaar gemist zeg! 'k Was harstikke blij dat ik vanochtend toen ik een vriend bij z'n huis af moest zetten even mocht spelen op een vage ukelele met één snaar!
Ik kan wel zeggen dat we hier aan een merk vastzitten. Dat is Gibson. Vooral om het diepe geluid en de prettige bespeelbaarheid, ze zien er ook nog eens geweldig uit!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:29 schreef Noca het volgende:
Hebben jullie echt voorkeuren voor een bepaald soort gitaar/ merk gitaar? En waarom heb je dat?
Ik heb bij sommige mensen in mijn omgeving vaak het gevoel dat ze een gitaar willen om het merk of de bekendheid ervan en niet om hoe het speelt.
Het maakt mij echt niks uit wat voor merk er op een gitaar staat, zolang hij maar lekker speelt.
Ja dat is helemaal waar..quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:08 schreef NRK het volgende:
Denk dat het wel meespeelt, wat voor naam op die headstock staat, vooral als je ermee optreedt. Een Fender ziet natuurlijk ruiger/professioneler uit dan een Squier.
Je moet zo ie zo nooit een gitaar zomaar kopen, online ofzo. Je moet eerst rondkijken in een muziekzaak, kijken welke gitaar bij jouw past, hoe hij speelt etc.
Als je naar versterkers gaat kijken, zijn merken wel belangrijk. Daar zit echt enorm veel verschil in. Je kan dus beter een fatsoenlijke versterker hebben en een wat goedkopere gitaar. Goede versterker IS goed geluid.
Ik heb bijvoorbeeld een Ibanez RG320, en die klinkt heerlijk
Maar mijn Stagg PRS kloontje, die klinkt op de Randall ook echt gewoon goed.
Ja maar jij doet het wel om het geluid en de bespeelbaarheid die je goed vindt. Sommige mensen doen het volgens mij puur om het merk, zonder te kijken hoe hij speelt. (vooral redelijke beginners)quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik kan wel zeggen dat we hier aan een merk vastzitten. Dat is Gibson. Vooral om het diepe geluid en de prettige bespeelbaarheid, ze zien er ook nog eens geweldig uit!
Je hebt van die banden dat je ze om je rug kan hangen, moet je eens proberen! Dan voelen ze niet meer zo zwaar als zonder.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:43 schreef Gitarist het volgende:
Ik prefereer alleen Fenders, ook vanwege de bespeelbaarheid en klank. en dan vooral Telecasters!
Gibsons vindt ik te zwaar over het algemeen.
Nee dan nog, voel maar eens het verschil tussen een Strat en een SG!!! Die SG kunnen de meeste geen half uur omhouden i.v.m. rugproblemen. Een strat of tele is veel gebruiksvriendelijker wat dat betreft.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Je hebt van die banden dat je ze om je rug kan hangen, moet je eens proberen! Dan voelen ze niet meer zo zwaar als zonder.
SG? Een SG is een van de lichste Gibsons man!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:44 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Nee dan nog, voel maar eens het verschil tussen een Strat en een SG!!! Die SG kunnen de meeste geen half uur omhouden i.v.m. rugproblemen. Een strat of tele is veel gebruiksvriendelijker wat dat betreft.![]()
Het verschil SG en LP is enorm, en dat verschil voel ik toch wel aan mn rug na een paar uurtjes spelen!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:50 schreef Robzilla het volgende:
[..]
SG? Een SG is een van de lichste Gibsons man!
Ik speel Les Paul, de zwaarste gitaar en ik heb nergens last van..
Foto?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:32 schreef Echoes het volgende:
Ik heb van de week weer een nieuwe gitaar gekocht
Fender Stratocaster USA
EMG SA elementen (actieve)
+ EXG Guitar Expander (lage en hoge tonen boost)
+ SPC Strat Presence Control (mid boost)
inderdaad net zo'n gitaar als David Gilmour van Pink Floyd gebruikt
Ieder zo z'n smaak hè. Gelukkig maar dat iedereen dat heeft anders zouden we allemaal dezelfde gitaar hebben. Over het geluid valt ook niet te twisten, de een wil graag een pinnig geluid (Tele) en de ander weer een pure rocksound (meestal SG).quote:Op woensdag 21 juli 2004 09:41 schreef Prep2Fight het volgende:
@ gitarist: Idd, een SG weegt zwaarder, qua gewicht heb k ook liever een fender, maar qua uiterlijk geef mij dan maar een gibson. De qualiteit van het geluid is eigenlijk nog het belangrijkst mja....
@ Echoes Heb je hem 2dehands of nieuw gekocht? Leuk gitaartje
quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.gibson.com/nl/contact_dealers.html En dan maar bellen, slet!!
[afbeelding]
![]()
quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:38 schreef Gitarist het volgende:
[..]
![]()
Schattig hondje
Cool dingquote:Op woensdag 21 juli 2004 13:04 schreef NRK het volgende:
Dit is dus mijn Ibanez![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
nee 2e hands gekocht, zo'n setje EMG SA en die 2 boosters kosten samen al bijna 500 euro's. En dan moet je het nog in laten bouwen en een gitaar kopenquote:Op woensdag 21 juli 2004 09:41 schreef Prep2Fight het volgende:
@ Echoes Heb je hem 2dehands of nieuw gekocht? Leuk gitaartje
Wow, dan heb je dus wel een goede koop gedaan voor die prijs, hè!quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:16 schreef Echoes het volgende:
[..]
nee 2e hands gekocht, zo'n setje EMG SA en die 2 boosters kosten samen al bijna 500 euro's. En dan moet je het nog in laten bouwen en een gitaar kopenNu was ik voor 800 klaar. INclusief koffer en kliksystem voor gitaarband.
Stijlvol model. Alleen die lage, midden en hoge boosters klinkt regelrecht uit de "everything louder than everything else"-schoolquote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:32 schreef Echoes het volgende:
Ik heb van de week weer een nieuwe gitaar gekocht
Fender Stratocaster USA
EMG SA elementen (actieve)
+ EXG Guitar Expander (lage en hoge tonen boost)
+ SPC Strat Presence Control (mid boost)
inderdaad net zo'n gitaar als David Gilmour van Pink Floyd gebruikt
Hij heet eigenlijk 'dB's'. Ik heb er vroeger wel geoefend, maar inmiddels zijn ze naar een andere locatie verhuisd, en ik ben er zelf eigenlijk ook al een tijd niet meer geweest. Maar voor zover ik het me kan herinneren hadden ze in ieder geval altijd wel een goede backline staan (Marshall JCMs of Fender combos), en ook niet onbelangrijk: gratis koffie.quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:06 schreef Gitarist het volgende:
Ik ben gevraagd om bij een beginnende band te komen spelen en ze zijn van plan om te gaan oefenen in Dbase in Utrecht. Is dat een goede oefenruimte?
Geen bier?quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:20 schreef Zander het volgende:
[..]
Hij heet eigenlijk 'dB's'. Ik heb er vroeger wel geoefend, maar inmiddels zijn ze naar een andere locatie verhuisd, en ik ben er zelf eigenlijk ook al een tijd niet meer geweest. Maar voor zover ik het me kan herinneren hadden ze in ieder geval altijd wel een goede backline staan (Marshall JCMs of Fender combos), en ook niet onbelangrijk: gratis koffie.
http://www.dbstudio.nl/
Dan moet de band maar gaan optreden om het bier te kunnen betalen, als het niet gratis is.quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:26 schreef Zander het volgende:
Tuurlijk wel, alleen niet gratis. Anders zouden ze ook zo failliet gaan, muzikanten zijn nu eenmaal vaak zuiplappen. ()
Ok dank je. Ik had die site ook al gezien, leuke backline idd!quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:20 schreef Zander het volgende:
[..]
Hij heet eigenlijk 'dB's'. Ik heb er vroeger wel geoefend, maar inmiddels zijn ze naar een andere locatie verhuisd, en ik ben er zelf eigenlijk ook al een tijd niet meer geweest. Maar voor zover ik het me kan herinneren hadden ze in ieder geval altijd wel een goede backline staan (Marshall JCMs of Fender combos), en ook niet onbelangrijk: gratis koffie.
http://www.dbstudio.nl/
Da's dus niet waar, het gaat vooral om de toon die wat voller wordt. Ik speel vooral jazz en Pink Floyd achtig enzo. Dus voor mij gaat het zowieso niet op om hard te 'beuken'.quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Stijlvol model. Alleen die lage, midden en hoge boosters klinkt regelrecht uit de "everything louder than everything else"-school.
Jij speelt in een band wou je zeggen?quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had nooit eerder gehoord van zo'n complex met allemaal oefenruimtes. Zijn die er ook in (de buurt van) Maastricht?
Giggen = gratis bierquote:Op woensdag 21 juli 2004 14:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dan moet de band maar gaan optreden om het bier te kunnen betalen, als het niet gratis is.
Wat 'n beauty!!! Die kleur, echt prachtig.quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:26 schreef Rooligan het volgende:
Eventjes zomaar wat pics van mijn Squier Telecaster:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook al is het geen echte Fender; deze doe ik nooit meer weg! Geweldig geluidje en lekker om op te spelen. Ik moet toegeven dat ik mijn Les Paul veel minder gebruik dan de Squier
Een echte Gibson Les Paul Studio - Black with Golden Hardwarequote:Op donderdag 22 juli 2004 00:23 schreef NRK het volgende:
Welk merk les paul heb je dan?
Die van mij heeft helaas ook wat beschadigingetjes, waaronder een hele grote bij de jack-input. Dit kwam doordat tijdens een festival-optreden de zanger van de band voor ons knetterstoned was en per ongeluk mijn gitaar greep (hij speelde niet eens gitaar) ipv eentje van zijn eigen band. Ik had niets in de gaten totdat een roadie het ding terug bracht en vertelde dat de zanger aan het zwaaien was geweest met mijn gitaar en hem per ongeluk een keer losliet.quote:Op donderdag 22 juli 2004 00:42 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Wat 'n beauty!!! Die kleur, echt prachtig.
Ik had dezelfde (ook een Affinity), maar dan in het blauw. Inmiddels heb ik hem verkocht. Hij speelde heerlijk maar er zaten een hoop beschadigingen op. Ik ga in de toekomst wel weer eentje kopen, als tweede gitaar ('k heb ook een echte Fender Tele).
Ja sorry, 'k ben een Tele-fan!
Wij hebben ze hier ookquote:Op woensdag 21 juli 2004 14:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had nooit eerder gehoord van zo'n complex met allemaal oefenruimtes. Zijn die er ook in (de buurt van) Maastricht?
quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:04 schreef Prep2Fight het volgende:
Rooligan, ik wil die les paul wel overnemen
grapjequote:Op donderdag 22 juli 2004 10:23 schreef Rooligan het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:29 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
grapjeHeb het geld er geeneens voor dude
![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2004 07:02 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Die van mij heeft helaas ook wat beschadigingetjes, waaronder een hele grote bij de jack-input. Dit kwam doordat tijdens een festival-optreden de zanger van de band voor ons knetterstoned was en per ongeluk mijn gitaar greep (hij speelde niet eens gitaar) ipv eentje van zijn eigen band. Ik had niets in de gaten totdat een roadie het ding terug bracht en vertelde dat de zanger aan het zwaaien was geweest met mijn gitaar en hem per ongeluk een keer losliet.![]()
Resultaat: een flinke deuk in het hout en behoorlijk wat lakschade. Heb het achteraf onderling geregeld met de manager van die band - maar ik had gewoon die zanger op z'n bek moeten meppen. Maar ja, dat is alweer een jaar of vijf geleden.
Ik heb de schade lichtjes opgeschuurd en behandeld met blanke lak, zodat er geen vocht in zou komen.
Ja op de capucijnenstraat zit er een, ik dacht op nr 41 of 42, ben de naam ff kwijt, maar de band van de studentenvereniging oefent er ookquote:Op woensdag 21 juli 2004 14:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
quote:Op donderdag 22 juli 2004 14:38 schreef Gitarist het volgende:
Spam!
Mag ook gewoon, vandaar ook dequote:Op donderdag 22 juli 2004 14:56 schreef mcoenen het volgende:
Wat is hier spam aan in hemelsnaam ????? Dit gaat toch over gitaarspelen of niet dan ?
Heeft ie wel vaker last vanquote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Nee dit gaat om patsen met spullen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 14:56 schreef mcoenen het volgende:
Wat is hier spam aan in hemelsnaam ????? Dit gaat toch over gitaarspelen of niet dan ?
Volgens mij speelt hij niet echt gitaar met een drumkit, hoor....quote:Op donderdag 22 juli 2004 20:20 schreef Tomek het volgende:
...
Jouw post heeft niets met gitaarspelen te maken.
...
Niks mis met patsen met spullen in dit topic. Marcel is niet de eerste die dat doet en zeker ook niet de laatste. Jouw afzeikpost daarentegen heeft een stuk minder bestaansrecht wat mij betreft.quote:Op donderdag 22 juli 2004 20:20 schreef Tomek het volgende:
Nee dit gaat om patsen met spullen.
Daar zitten mooie spullen bij !!!!!quote:Op donderdag 22 juli 2004 21:49 schreef Rooligan het volgende:
Nog even snel mijn zelf-in-elkaar-geknutseld-en-gehobbied-gitaar-effecten-board:
[afbeelding]
Zo, nu wel genoeg gepatst van mijn kant uit...
Dank je, ik ben wel een fx-freakje. Leuk om allerlei effecten te hebben en af en toe te gebruiken. Het meerendeel heb ik tweedehands aangeschaft. En als me iets niet bevalt, dat verkoop ik het meestal weer zonder er veel geld op toe te leggen.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 00:49 schreef mcoenen het volgende:
[..]
Daar zitten mooie spullen bij !!!!!
Tot je de bend uit de solo van Whole Lotta Love probeert na te doen en na 2, misschien 3 halve toonsafstanden er wel mee ophoudt en er eigenlijk nog 2 te gaan hebtquote:Op vrijdag 23 juli 2004 09:51 schreef Noca het volgende:
Zo, voor het eerst nieuwe snaren erop gezet, van 0.09 naar 0.11. Speelt echt veel lekkerder en zelfs het geluid is veel beter met deze snaren!
Epiphone en die andere les paul is een onbekend merk, maar ooit aangeschaft omdat ik een LP wilde.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:25 schreef NRK het volgende:
2 LP's
Welke merken? Gibson? Epiphone? Ik vind namelijk die '56 Goldop van Epiphone wel errug kewl, en bij musik-produktiv issie "maar" 400 euri's.
Hoe vind jij die soapbar-elementen klinken tegenover die andere humbuckers?
Tuurlijk, maar aangezien deze gitaar nèt uit is is dat nog niet bekend bij mij. De specs zien er best goed uit vindt ik.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:52 schreef Prep2Fight het volgende:
ziet er leuk uit, maar hij moet ook lekker spelen hea
waarquote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:56 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar aangezien deze gitaar nèt uit is is dat nog niet bekend bij mij. De specs zien er best goed uit vindt ik.
Niemand?quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:25 schreef CvB het volgende:
Morgen ga ik nieuwe snaren halen, weet niet of meer mensen er last van hebben, maar met dit vochtige weer zijn ze helemaal gaan roesten. Als ik even heb gespeeld zijn m'n vingers gewoon helemaal bruin! Zal wel komen door achtergebleven huidschilfers of iets dergelijks
Hebben jullie nog tips voor t schoonmaken van m'n gitaar (hals, body) ? Als morgen de snaren eraf liggen kan ik namelijk mooi van deze gelegenheid gebruikmaken voor een goeie schoonmaakbeurt.
Met je opmerking over jalozie ga je er al vanuit dat ik (en misschien wel iedereen) je spullen mooi vind. Die zon komt helaas niet op. En serieus goede spullen?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 00:48 schreef mcoenen het volgende:
Patsen, alleen omdat ik serieus goede spullen heb en al 21 jaar hard oefen op mijn instrument ? tja, zal wel weer zon typisch geval van jaloezie zijn, jammer hoor
Zeker niet, de een koopt een auto waarmee hij de hele dag rijdt, een ander een gitaar waar hij de hele dag op speelt toch?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:41 schreef mcoenen het volgende:
Ik heb niet eens zoveel spullen, wel goed spul.
Ik heb welgeteld 1 preamp, 1 eindtrap, 1 speakerkast en 1 effectprocessor, wat is daar veel aan ?
Ik heb geen ijskast nodig vol spullen zoals een John Petrucci etc
Ik hou juist van zo weinig mogelijk spul en toch een goede sound. Sound komt ten eerste zowiezo uit je vingers, maar aangezien andere mensen foto's lieten zien van hun instrumenten deed ik dat ook, niks mis mee toch ?
Ik vind hem niet mooiquote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:49 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb vandaag weer de Fender e-mail news gehad, en daar stond deze gitaar in:
[afbeelding]
De Squier '51
Het lijkt op het eerste gezicht een kruising tussen een Strat en een Tele.
Ik vind hem iig erg mooi, wat jullie?
jawel, zo goed als van mijquote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:20 schreef Robzilla het volgende:
Btw Prep2Fight, je had die Goldtop toch niet gekocht?
prachtdingetje manquote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:20 schreef Robzilla het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog maar es dan
Yo, Ibanez fan?quote:Op donderdag 22 juli 2004 13:09 schreef mcoenen het volgende:
Dit zijn mijn gitaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn rack:
[afbeelding]
En de eindtrap:
[afbeelding]
Voor mensen die de combi willen horen check de CD van Sun Caged, of de samples op http://www.suncaged.com
geef url van dat filmpjequote:Op vrijdag 23 juli 2004 20:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Yo, Ibanez fan?
Ben jij btw die ene met een site waarop zo'n filmpje staat dat je zo gestoord doet? Ik zag je foto en je kwam me ergens bekend van voor...(reputatie!!!
)
Yo, man, megalize larijuana!quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:18 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
Heeft ie wel vaker last van(domme acties)
Ik moet even toegevegen dat ik deze slagplaat mooier vind dat de orginele Tele slagplaat...quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:49 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb vandaag weer de Fender e-mail news gehad, en daar stond deze gitaar in:
[afbeelding]
De Squier '51
Het lijkt op het eerste gezicht een kruising tussen een Strat en een Tele.
Ik vind hem iig erg mooi, wat jullie?
mee eensquote:Op vrijdag 23 juli 2004 20:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik moet even toegevegen dat ik deze slagplaat mooier vind dat de orginele Tele slagplaat...
Ook mee eensquote:Op vrijdag 23 juli 2004 20:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik moet even toegevegen dat ik deze slagplaat mooier vind dat de orginele Tele slagplaat...
nou ja, niet zo veelquote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:41 schreef mcoenen het volgende:
Ik heb niet eens zoveel spullen, wel goed spul.
en een bovengemiddeld aantal (dure) gitaren. Maar dat hindert nietquote:Ik heb welgeteld 1 preamp, 1 eindtrap, 1 speakerkast en 1 effectprocessor, wat is daar veel aan ?
Dit ben ik helemaal met je eens. Daarom heb ik het ook niet zo op al die spullen en effecten enzo.quote:Ik hou juist van zo weinig mogelijk spul en toch een goede sound. Sound komt ten eerste zowiezo uit je vingers
nee op zich niet, maar ik ben gewoon een dikke zeikerd af en toequote:maar aangezien andere mensen foto's lieten zien van hun instrumenten deed ik dat ook, niks mis mee toch ?
Ik weet 't niet meer, is heel lang geleden. Maar kijk eens in zijn profiel of er een adres staat van z'n site.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 20:27 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
geef url van dat filmpje![]()
Ik heb ook wel last ervan dat mijn snaren stroef worden en bruin afgeven... nog nooit eerder zo erg gehad eigenlijk... ik dacht dat ik gewoon toevallig een slecht pakje had getroffen.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:57 schreef CvB het volgende:
[..]
Niemand?
Sorry, meneer Jan.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:30 schreef Gitarist het volgende:
Gitaristen moeten gewoon spelen, niet grappig proberen te zijn Big_Boss. Doe ik ook niet want dat ben ik helaas niet![]()
Nou ja zeg, nou hang je zelf gewoon de lolbroek uit!quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:33 schreef Gitarist het volgende:
Hehe 'k had alweer ge-edit
Maar is goed hoor
Oh shit sorry, ik zal het nooit meer doen!quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Nou ja zeg, nou hang je zelf gewoon de lolbroek uit!![]()
En wat kost dat dan?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:40 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Oh shit sorry, ik zal het nooit meer doen!![]()
Maar goed, ontopic:
Gisteren voor het eerst met m'n nieuwe band geoefend. We hebben Muscle museum van Muse en Hedonism van Skunk Anansie gedaan. Klonk best goed!
We hebben (zoals ik al eerder heb gezegd in dit topic) geoefend in DB studio in Utrecht. Leuke toko daar!
Alleen dat drumstel in kabine 8 was wel erg afgeragd!!!
Ik ook! Gaan jullie het opnemen? Mijn opa heet btw Zoltan!quote:Op zaterdag 24 juli 2004 15:02 schreef voh het volgende:
Binnenkort met mn bandje Zoltan maar weer eens gaan spelen. Nieuw nummer waarbij de melodie volledig door de bas gedragen wordt. Ben benieuwd hoe dat klinkt met alle instrumenten bij elkaar
Wij betaalden voor 3 uur spelen (van 21.15 tot 0.15), incl. bekkenhuur en microfoonhuur E 43,20. Dit hebben we met z'n vieren gedeeld.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
En wat kost dat dan?
kolere wat duur zeg.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 15:38 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Wij betaalden voor 3 uur spelen (van 21.15 tot 0.15), incl. bekkenhuur en microfoonhuur E 43,20. Dit hebben we met z'n vieren gedeeld.
In de oefenruimte zelf mag je voor die prijs onbeperkt gebruik maken van 2 gitaarversterkers, 1 basversterker, een drumstel en een PA'tje met een aantal ingangen.
Verders gratis koffie en thee.
Ik heb een kennis met een hele studiom zwaar relaxed \o/quote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:23 schreef Gitarist het volgende:
Hmm... we zijn dus weer flink genaaid. Maar ja hier in de buurt is niet echt een andere oplossing.
Behalve dan een oefenruimtetje in het doprje Noorden (vlakbij Woerden)... maar dat is ook niet alles.
Ik heb er nooit een snaar opgezet hij is van kennis, maar ik straks ook een @speeltgitaar.nl hebquote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:51 schreef Gitarist het volgende:
Die Crafter is idd heerlijk! Het enige nadeel zijn die pinnetjes waarmee je de snaren vast moet zetten... Ik heb persoonlijk liever het systeem waarbij die bolletjes aan de snaren achter iets blijven haken.
Eehmmm heel lang geleden kon je daar een mailadres krijgen... ik weet niet of dat nog steeds zo is eigenlijk. Ze hebben toentertijd zelfs een reclamebanner met mijn mailadres als voorbeeld gemaakt
edit: hier kan je ook zo'n mailalias aanmaken: Moerstaal.nl.
Doe ik ook nuquote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:00 schreef Gitarist het volgende:
OK kewl!
Ik heb die site niet gemaakt om te patsen, maar gewoon om als URL door te kunnen geven als mensen vragen wat voor gitaren ik heb.
Doe mij maar die linker hoorquote:Op woensdag 21 juli 2004 13:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[afbeelding]
Hé das goed man!!quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:19 schreef Prep2Fight het volgende:
http://members.lycos.nl/timguitar/demo/
Ik heb 2 demo's gemaakt een x 8 nummers opgenomen en de andere x 3. Het eerste nummer dat je op de ftp ziet staan is van de eerste demo en de 2de is van de 2de demo. Op de eerste demo speel ik zelf gitaar en op de 2de demo andere gitaristenWat een uitleg
Online staan: Rex's Blues geschreven door Townes Van Zandt (demo1)
en Up all night - Rod picott (demo2)
Persoonlijk vind ik demo 1 leuker omdat ik daar zelf ook gitaar op heb gespeeld en op die andere demo alleen heb gezongen. Demo 2 is wel wat prof. opgenomen De bassist van Rob Hoeke speelt mee Willem Schoone en de gitarist van Shorline Robind de ruiter.
Wat je op de demo's hoort is beetje Americana, maar ik maak ook wel andere muziek bv oasis speel ik ook wel is![]()
Thxquote:Op zondag 25 juli 2004 13:02 schreef Tomek het volgende:
[..]
Hé das goed man!!
Tis echt niet mijn stijl, maar ben wel onder de indruk eigenlijk
Klinkt zeker goed!!quote:Op zondag 25 juli 2004 13:48 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Thx![]()
![]()
Zijn er meer mensen met demo's of een lekkere zelfgespeeldegitaarsolo?
edit: speelde
Is niet echt spam, volgens mij hoor.quote:Op zondag 25 juli 2004 21:33 schreef Rooligan het volgende:
[spam]
Op mijn site (zie sig) kun je wat delen van liedjes beluisteren.... als Lycos meewerkt
[/spam]
Niet op mijn site... maar ik zal eens gaan zoeken in de originele opnames....quote:Op zondag 25 juli 2004 21:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Is niet echt spam, volgens mij hoor.
Ik ga even luisteren of Lycos mee werkt!
EDIT: klinkt goed hè![]()
Zijn er ook nummers met solo's?
Goed zo, God zij geprezen!quote:Op zondag 25 juli 2004 22:07 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Niet op mijn site... maar ik zal eens gaan zoeken in de originele opnames....![]()
Ik ga gauw luisteren! Moet morgen op vakantie, na de vakantie ga ik cker luisteren!quote:Op zondag 25 juli 2004 21:33 schreef Rooligan het volgende:
[spam]
Op mijn site (zie sig) kun je wat delen van liedjes beluisteren.... als Lycos meewerkt
[/spam]
Wij deden Born to be wild met m'n oude band. Ik gebruikte voor een jet-effect samen met de distortion! Echt cool!quote:Op zondag 25 juli 2004 23:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Born To Be Wild vind ik echt een heerlijk nummer!! "Heavy metal thunder" hè!!
De bas in Wings klinkt echt ruig!
Wonderful is heel leuk gezongen! Ik zou 'm wel willen horen met contrabas.
Born to be Wild zou ik wel verder willen horen.
Wat is een jeteffect!quote:Op zondag 25 juli 2004 23:49 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Wij deden Born to be wild met m'n oude band. Ik gebruikte voor een jet-effect samen met de distortion! Echt cool!
Misschien kun je beter voor deze gaan (is wel wat duurder, maar ook wat beter):quote:Op maandag 26 juli 2004 00:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
...
Ik ga misschien een 2e hands Boss CE-3 kopen (voor ¤30 incl verzendkosten)
http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/ce3.xml
Denken jullie dat 't een goede koop is of raden jullie het af?
Waar woon je ergens?quote:Op maandag 26 juli 2004 10:02 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik ga proberen een band te formeren en daar wil ik een goede gitarist bij krijgen (leeftijd maakt niet echt uit) die een beetje americana & rock speelt of wil spelen, lijkt het je wat neem dan contact op met Timknol (at) zonnet (punt) nl 'T zal wel niks worden via dit forum, maar ik probeer het toch
Punt 1 val ik al af (woon bij Roermond) - punt 2 staat nogal ter discussiequote:Op maandag 26 juli 2004 10:12 schreef Prep2Fight het volgende:
30 KM boven a'dam Hoorn, maar vervoer is niet echt een probleem voor mij...En ik moet echt een goede gitarist hebben![]()
Aan zelfverheerlijking doe ik nietquote:Op maandag 26 juli 2004 12:06 schreef Prep2Fight het volgende:
wat bedoel je met staat nogal ter discussie?
Veel plezier, stuur een kaartjequote:Op maandag 26 juli 2004 12:20 schreef Prep2Fight het volgende:
mja, zo iemand moet je gwoon tegenkomen, ik ga op vakantie pple, tot over 2 weken \o/
Dan kan je beter een band oprichten met mij!quote:Op maandag 26 juli 2004 12:03 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Punt 1 val ik al af (woon bij Roermond) - punt 2 staat nogal ter discussie![]()
Mja, waar ik mee zit is dat die CE-3 gemaakt werd tot '92 en de CE-2 tot '89.quote:Op maandag 26 juli 2004 06:28 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Misschien kun je beter voor deze gaan (is wel wat duurder, maar ook wat beter):
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/29395.htm
Ok.quote:Op maandag 26 juli 2004 15:02 schreef Rooligan het volgende:
Uit ervaring weet ik, dat de CE-2 wat zwoeler en warmer klinkt dan de CE-3.
De Boss OD-2 heeft een erg comfortabele overdrive, en zoals iemand er al over schreef op Harmony Central: "Reliable? It's a BOSS, my grandchildren will still be playing with this pedal"quote:Op maandag 26 juli 2004 16:03 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik wil nu een pedaaltje kopen, voor lekkere overdrive, maar wat is nou een goede neit te dure koop?
Kijk eens naar een OS-2 - kun je de klankkleur instellen vanaf een lichte overdrive tot een zware distortion. Tweedehands zijn deze niet zo duur (nieuw ook niet hoor - 79 euro bij Feedback).quote:Op maandag 26 juli 2004 16:20 schreef Prep2Fight het volgende:
Dus dat is wel te doen
Vind de Distortion van de OS-2 wat aan de schelle kant (alhoewel lang niet zo erg als een Metalzone) maar de Overdrive is idd primaquote:Op maandag 26 juli 2004 16:25 schreef Rooligan het volgende:
Kijk eens naar een OS-2 - kun je de klankkleur instellen vanaf een lichte overdrive tot een zware distortion. Tweedehands zijn deze niet zo duur (nieuw ook niet hoor - 79 euro bij Feedback).
dit is de grootste bij mij in de buurt, is voor mij uurtje rijdenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Zijn er nog meer winkels zoals musik-produktiv? (goedkope prijzen, veel artikelen)
Hoe ver is het rijden vanaf de grens eigenlijk? Ik woon zelf in Vinkeveen (tussen Utrecht en Amsterdam), dus ik vraag me af of het voor mij zinvol zou zijn daar eens heen te rijden, of dat het gewoon te ver is.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:04 schreef afraidtech het volgende:
[..]
dit is de grootste bij mij in de buurt, is voor mij uurtje rijden
Vanaf de grens is het nog ongeveer drie kwartier tot een uur.quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:36 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Hoe ver is het rijden vanaf de grens eigenlijk? Ik woon zelf in Vinkeveen (tussen Utrecht en Amsterdam), dus ik vraag me af of het voor mij zinvol zou zijn daar eens heen te rijden, of dat het gewoon te ver is.
Lijkt me wel een prima versterker hoor. Is het buizen of transistor?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:06 schreef afraidtech het volgende:
iemand ervaring met dit dingetje:
[afbeelding]
Dan is het vanaf mijn huis ongeveer 2,5 uur rijdenquote:Op woensdag 28 juli 2004 11:47 schreef Tomek het volgende:
[..]
Vanaf de grens is het nog ongeveer drie kwartier tot een uur.
Maar het is zeker de moeite waar hoor.
Ik weet niet hoe Feedback Rotterdam is, schijnt ook wel aardig groot te zijn maar volgens mij lang niet zo groot als Musik Produktiv
Ik ben bang dat de muziekinstrumentenzaken in Afghanistan niet zo'n groot assortiment hebben als de gemiddelde zaak in Nederland. Je kan het maar beter bij MP houden, die is over het algmeen redelijk goedkoop.quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:09 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Waar zijn gitaarspullen het goedkoopst? Ik ben van plan om met een maat naar Afghanistan te fietsen, misschien kan ik dan meteen een goedkope buizenamp meenemen.
Ow, dan blijf ik maar thuis.quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:53 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de muziekinstrumentenzaken in Afghanistan niet zo'n groot assortiment hebben als de gemiddelde zaak in Nederland. Je kan het maar beter bij MP houden, die is over het algmeen redelijk goedkoop.
Ik denk dat het het handigste is als je kennissen hebt werken bij òf de importeur, òf de fabriek zelf. Alleen dan krijg je ze ècht goedkoop denk ik.
Dat wordt met iemand aanpappen dus...
Feedback is zeker goed (Rotterdam) .. ik ga er weleens heenquote:Op woensdag 28 juli 2004 18:14 schreef NRK het volgende:
feedback is ook wel goed.
En welke is dat dan?quote:Op woensdag 28 juli 2004 21:19 schreef NRK het volgende:
Is de goedkoopste muziek winkel van nederland, volgens mij.
Wat een geluk dat bij mij in de buurt een winkel zit, Best, die ook ERRUG goedkoop is. eigenlijk de prijzen van feedback, en dan 200 meter hier vandaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |