hier ook, maar dan wel met een flinke dot sambalquote:Op woensdag 14 juli 2004 22:47 schreef eucalypta... het volgende:
Ik gebruik altijd een zakje van conimex
En gembersiroop en komijnpoeder (djinten d8) en laos en bruine suiker en ketjap en gemberpoeder en knoflook en sambal en paprikapoeder en dat was het wel zo'n beetjequote:Op donderdag 15 juli 2004 22:33 schreef Moonah het volgende:
In een goede satésaus hoort ook een scheut azijn!
Ehm... ik heb het idee dat ik nog wat mis...quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:39 schreef Sorella het volgende:
[..]
En gembersiroop en komijnpoeder (djinten d8) en laos en bruine suiker en ketjap en gemberpoeder en knoflook en sambal en paprikapoeder en dat was het wel zo'n beetje
Zal gerust wel ik ben niet helemaal helder meerquote:Op donderdag 15 juli 2004 22:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ehm... ik heb het idee dat ik nog wat mis...
Joh! Wéét je dat niet???quote:Op vrijdag 16 juli 2004 09:59 schreef Sorella het volgende:
Ketjap/sojasaus 1 pot nat
Wat moet je dan gebruiken als pindakaas niet oke is
Bah. Echt zo'n hautaine 'Ik weet het beter'-post.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 09:03 schreef Shark.Bait het volgende:
De meeste mensen maken dus een pindasaus die totaal niet overeenkomt met de traditionele saus van weleer.
pindasaus met pindakaas is niet oké
Weet je zeker dat het aarbeienjam is en geen appelmoesquote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Joh! Wéét je dat niet???
Aardbeienjam natuurlijk.![]()
Echte zelfgemalen pinda'squote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:56 schreef Moonah het volgende:
Bah. Echt zo'n hautaine 'Ik weet het beter'-post.
En dan ook niet schrijven wat het wél zou moeten zijn.
Boeien dat er geen pindakaas in hoort volgens jou.
Het is wel superlekker!
*Veegt natte zoen met stukjes zelfgemalen pinda van wang.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:16 schreef Shark.Bait het volgende:
Klopt, gado^2 saus dunner dan pindasaus voor kip of varkens satéquote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:16 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Er worden een hoop recepten door elkaar gehaald hier. In mijn beleving is er namelijk niet een standaard saté saus.
Ik vindt zelf dat er een groot verschil zit tussen saté saus voor over de saté sticks en pinda saus voor over de gado gado. In 'mijn' saté saus zit namelijk geen pinda(kaas), want in dat geval zou het pinda saus worden.
Dan heb ik het nieteens gehad over het verschil in Javaanse, Madureese, Balineese, Maleise, enz.
(Smaken verschillen nu eenmaal.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |