Inderdaad. Als een dresscode alleen Nederlanders treft is er geen vuiltje aan de lucht, maar zodra het Moslims treft is er gelijk heibel. Als een restaurant ervoor kiest een dresscode in te voeren dan geldt die dresscode voor iedereen en niet alleen voor Nederlanders, dat is echte gelijke behandeling...quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:15 schreef Toeps het volgende:
Ik vind het wel grappig dat juist de Commissie gelijke behandeling zich hiermee gaat bemoeien. Wat is er nou ongelijk aan 'geen hoofddeksels'? da's juist pure gelijkheid.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:15 schreef Toeps het volgende:
Ik vind het wel grappig dat juist de Commissie gelijke behandeling zich hiermee gaat bemoeien. Wat is er nou ongelijk aan 'geen hoofddeksels'? da's juist pure gelijkheid.
Het wordt niet, het is dan bij deze. Een moslima kan niet haar hoofddoek op en af doen. Het nut van een hoofddoek is dan weg. Net zoals een neger zijn huidskleur niet kan veranderen, kan een moslima met hoofddoek haar hoofddoek niet zomaar afdoen. Ze heeft deze namelijk niet voor zichzelf op, maar voor God. Dat is voor haar belangrijker dan het toegelaten worden tot een of andere cafe. Dat weet de eigenaar ook en daarmee is hij op de makkelijke manier van die mensen af die hij niet in zijn cafe wil.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Of je krijgt, naast rookvrije zones, hoofddoekvrije zones.....
Apartheid, here we come wordt het dan.
Sterk staaltje marketing.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:40 schreef Sharkdoggie het volgende:
Het zijn gewoon huisregels.
Des te meer reden voor mij om daar te eten.
mooi voorbeeldje generalisatie, maar ik had toch al het idee dat jij verloren ben voor de maatschappijquote:Op woensdag 14 juli 2004 13:28 schreef Matamoros het volgende:
niets te ver aan
in de meeste tenten mag je ook niet met gympies of petjes aankomen
in de Haagsche Lounge mag dat ook niet
dat gefrustreerde moslimas weer wat te zeiken denken te hebben zegt meer over hun
de Haagsche Lounge wil gewoon een ultra-hippe tent zijn. rouwkleding hoort daar niet bij (en het feit dat het ze steeds meer klanten begon te kosten natuurlijk. al die hoofddoeken zijn meisjes van 15 die na school in de lounge gaan zitten, geen druppel drinken of eten maar de hele dag op 1 glas thee blijven zitten en zo de plaatsen innemen van de wel betalende gasten... plus dat niemand zin heeft in een tent die vol zit met gezellig in geheel zwarte rouwkleding gestoken brabbelaars)
Mag toch hopen dat de koks aldaar wél met hoofddeksel in de keuken mogen werken, haren in het eten zijn gewoon niet fijn.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:38 schreef Joene het volgende:
Ik vind het een goeie zaak , ik vind het maar onsmakelijk zon theedoek:{
quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:41 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het onzin. Het hele pet/gympen/colbertje gebeuren heeft te maken met de netheid van een persoon, een dame met een hoofdoekje kan heel modieus, netjes en trendy gekleed gaan. Waarom zou je het in godsnaam verbieden? Bovendien is een hoofddoekje iets met meer geestelijke inhoud dan een petje, of je er nu voor of tegen bent.
Vraag me af of een kudde nonnen ook geweigerd worden ivm hun kap?
Bull, als het in Turkije in uni's af kan dan kan dat ook in Den Haag.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het wordt niet, het is dan bij deze. Een moslima kan niet haar hoofddoek op en af doen. Het nut van een hoofddoek is dan weg. Net zoals een neger zijn huidskleur niet kan veranderen, kan een moslima met hoofddoek haar hoofddoek niet zomaar afdoen. Ze heeft deze namelijk niet voor zichzelf op, maar voor God. Dat is voor haar belangrijker dan het toegelaten worden tot een of andere cafe. Dat weet de eigenaar ook en daarmee is hij op de makkelijke manier van die mensen af die hij niet in zijn cafe wil.
Dat is het zeker. Op deze manier bereikt hij zijn beoogde doelgroep zeer nauwkeurig en het is gratis reclame, die ook nog eens zeer aanlokkelijk is in de huidige trend.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Sterk staaltje marketing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |