Ohw shit, verkeerde band...quote:Op donderdag 15 juli 2004 00:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Hoor Radiohead nooit....
Was dat hele "gewaardeerde albums" verhaal niet een poll in Engeland???quote:ontopic:
Trouwens, radiohead is een van de grootste bands van deze tijd. Heeft een van de meest gewaardeerde albums van de vorige eeuw gemaakt (op beatles na, ze waren 2e) met OK Computer. Radiohead is een voorbeeld voor duizenden bandjes, Radiohead is een begrip. Vind dat je daar met het oog op alle honderduizenden fans niet al bagaliserend over mag uitlaten. Dat hebben ze nu wel afgedwongen...
Teksten van Frank Boeijen zijn van een ietsje hoger niveau dan brugklas, automatisch dan ook van Blof.quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:26 schreef pyl het volgende:
Ik besef dat ik me vermoedelijk onsterfelijk belachelijk maakO ja, ik houd heus van muziek, hoor.
btw kan jij het beter? Post eens een mooi rijmpje dan...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:24 schreef tong80 het volgende:
De één schrijft sinterklaasrijmpjes en doet alsof ie meent wat ie zingt, de ander doet alsof z'n zwangere tekkel wordt gestereliseerd.
Wat is erger ? Ik kan niet kiezen.
Ah, de obligatoire "Radiohead is geniaal maar jullie snappen het gewoon niet"-post.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:02 schreef 2nosedT het volgende:
Radiohead is geniaal. punt uit. Kan begrijpen dat veel mensen het niet kunnen waarderen. De een noemt het te depressief.. ik noem het melangolisch
vooral OK Computer en Hail to the Thief zijn geweldig
`quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:26 schreef Grumpey het volgende:
Radiohead is niet voor instant-commercie geschikt, blof speelt daar wel op in (ga bijv. eens samen met de counting crows liedje maken ofzo...)
waar Radiohead heel moeilijk toegankelijk is voor mensen die gewoon hapklare feestmuziek willen met een leuk deuntje, is blof dat niet.
Als je echter gevallen bent voor de muziek van Radiohead, voor de manier waarop zij een draai geven aan muziek, en voor de (voor sommige depressieve) sfeer die er in hun nummers hangt, dan is dit muziek wat je niet zo snel meer vergeet.
Het gevoel van irritatie heb ik bij alle kant-en-klaar-leuk-zijn liedjes vaak wel na een keer of 20 een nummer gehoord te hebben. Bij Radiohead wordt het pas na 20 keer leuk, en blijft het vervolgens altijd boeien.
kortom, het is appels met peren vergelijken....
vergelijk voortaan eens twee gelijkwaardige bands aub
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:25 schreef -=Bioslock=- het volgende:
Ze zijn allebei goed. Alleen Radiohead is geniaal en Blof niet.
Give this man a cigar godamnit!!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
`
Je post klinkt een beetje alsof er 2 soorten muziekliefhebbers zijn (heel globaal)
1. De mensen die party-muziek willen
2. De mensen die muziek willen met een diepere betekenis oid.
Het zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn geweest van je post, maar ik vind het altijd een beetje treurig als ik de Radioheadfans hoor.
Ze vinden Radiohead een hele speciale wereld en ze zijn geniaal maar vaak onbegrepen.
Ze zijn ook erg veilig om goed te vinden, daar er niemand is die Radiohead zal beschuldigen van commerciele meuk te maken. Of dat iemand er ooit Radiohead van zal beschuldigen de makkelijke weg te kiezen.
Radiohead is een bandje dat leuk een beetje rond kijkt in de muziekwereld, daar leuke geluiden of dingen hoort en die verwerkt in zijn muziek.
Het is lang niet zo orgineel als veel fans denken maar ze brengen wel veel van de ideetjes die in verschillende hoeken zijn opgedaan bij elkaar.
Anyway, Radiohead wordt bij mij niet leuk na 20 keer luisteren. Het is de eerste keer niet leuk en de 20ste keer wordt het er niet beter op.
Dit heeft gewoon met smaak te maken.
Nou zou het inhouden dat ik automatisch van feestmuziek hou. Dit is niet zo. Er is zat andere muziek die niet zo voortpruttelend, saai en zeikerig is als Radiohead en toch een negatieve toon heeft.
wat is dit nu weer voor bullshitquote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Give this man a cigar godamnit!!![]()
De spijker op de kop! Radioheadfans zijn gewoon zeikerige nerds met een verwarde zelfdunk, die ze moeten compenseren om dan maar naar tergend complexe dreinmuziek te gaan luisteren en kunnen verkondigen dat alleen ZIJ de muziek snappenEen vreemde manier van ego-opkrikkerij trouwens...
En nieuw is radiohead allerminst, maar dat heb ik ook al in teveel topics uiteengezet. Ik hoop voor veel radioheadfans toch dat ze ns van hun eihoofdige ivoren torentjes kukelen en zich serieus in muziek gaan verdiepen... er zal blijken dat er veel genialere muziek is gemaakt, echt!
die discussie had ik al een keer met jou, en die was snel over toen ik skinny puppy aanhaalde als 1 van mijn favoriete bands. Dus zeikerige nerds met verwarde zelfdunk, dacht het niet.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
De spijker op de kop! Radioheadfans zijn gewoon zeikerige nerds met een verwarde zelfdunk, die ze moeten compenseren om dan maar naar tergend complexe dreinmuziek te gaan luisteren en kunnen verkondigen dat alleen ZIJ de muziek snappenEen vreemde manier van ego-opkrikkerij trouwens...
Da's waar, jij bent een van de uitzonderingen op de regelquote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:53 schreef bartrid het volgende:
[..]
die discussie had ik al een keer met jou, en die was snel over toen ik skinny puppy aanhaalde als 1 van mijn favoriete bands. Dus zeikerige nerds met verwarde zelfdunk, dacht het niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |