abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2004 @ 10:16:21 #76
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20636219
Radiohead. Blof heb ik me live nog eens goed mee vermaakt maar dat was dan ook alles.
  donderdag 15 juli 2004 @ 11:57:42 #77
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_20638432
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:10 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Hoor Radiohead nooit....
Ohw shit, verkeerde band...
Zat met Muse in me hoofd

Maar goed, Muse is ook niet mijn ding
quote:
ontopic:
Trouwens, radiohead is een van de grootste bands van deze tijd. Heeft een van de meest gewaardeerde albums van de vorige eeuw gemaakt (op beatles na, ze waren 2e) met OK Computer. Radiohead is een voorbeeld voor duizenden bandjes, Radiohead is een begrip. Vind dat je daar met het oog op alle honderduizenden fans niet al bagaliserend over mag uitlaten. Dat hebben ze nu wel afgedwongen...
Was dat hele "gewaardeerde albums" verhaal niet een poll in Engeland???
Zou namelijk een hoop verklaren. Daar zijn ze helemaal gek van die band.

Radiohead zal ongetwijfeld een begrip zijn, maar waarom zou ik me daar niet bagaliserend over uitlaten
Als ik de muziek niets vind en ik het overdreven vind hoe mensen daarover reageren dan is dat toch mijn mening en als ik dat vind mag ik dat best zeggen.
Dan vind ik het niet eens bagaliseren.

Er zijn zat mensen die zich negatief uitlaten over (bijvoorbeeld) Metallica. Dan hoor je mij ook niet zeggen dat dit niet mag....
En dat terwijl Metallica toch nog net iets groter is dan Radiohead (denk ik)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 15 juli 2004 @ 12:26:56 #78
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_20639190
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 22:43 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Radiohead natuurlijk
pi_20640876
Die verkiezing is idd een "recente" poll ergens in een blad en staat zeker niet model voor hoe groots radiohead is De invloed van die band wordt, zeker door de jongere muziekluisterars en pers, rijkelijk overschat. Zouden bijvoorbeeld the pixies 10 jaar later zijn begonnen met muziek maken zouden ze ook goden zijn in een land der lammen en blinden, want dat is rockmuziek op dit moment. Iedereen met een eigen geluid en visie wordt nu namelijk gehuldigt, terwijl dat vroeger nog vrij normaal was voor een goede band
En experimenteren is nog niet gelijk aan goede muziek maken trouwens...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 15 juli 2004 @ 13:48:51 #80
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20641077
Radiohead laat duidelijke een ontwikkeling in zijn muziek zien (iets wat U2 ook deed en door menig fan bij Achtung Baby in eerste instantie niet geaccepteerd werd, het respect en waardering daarvoor kwam pas later) en geven daarnaast perfect uitgevoerde concerten.
Radiohead is een grote en Blof een hele kleine.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 15-07-2004 14:01:03 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_20641288
eigenlijk moet ik hier niet eens op antwoorden, maarja.....

don''t mess with Radiohead!

(heb overigens ook wel wat respect voor Blof)
pi_20641952
Ik besef dat ik me vermoedelijk onsterfelijk belachelijk maak, maar ik zeg het toch: ik heb nog nooit iets van Radiohead gehoord (natuurlijk ken ik die naam wel, maar hun muziek niet). Als ik deze topic zo eens doorlees, weet ik niet of ik nou wel iets mis. In Tongs optiek verkeer ik waarschijnlijk in een gezegende staat; anderen zullen naar hun voorhoofd wijzen.

Blof ken ik van één nummer dat ik een paar keer op de radio heb gehoord: Wat een mooie dag (of zoiets, kenners weten waarschijnlijk wat ik bedoel). De tranen sprongen spontaan in mijn ogen bij het horen van die beginnerspoëzie (aanvankelijk meende ik met Frank Boeijen van doen te hebben, die heeft ook van die brugklasmeisjesteksten), wat een meuk (de muziek vond ik niet eens slecht, trouwens).

Wat is nou erger? Tja, voorlopig Blof dan maar.

O ja, ik houd heus van muziek, hoor.

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  donderdag 15 juli 2004 @ 14:30:42 #83
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_20642044
Anders vergelijk je ff appels met peren ofzo
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
  donderdag 15 juli 2004 @ 14:33:58 #84
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20642130
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 14:26 schreef pyl het volgende:
Ik besef dat ik me vermoedelijk onsterfelijk belachelijk maakO ja, ik houd heus van muziek, hoor.
Teksten van Frank Boeijen zijn van een ietsje hoger niveau dan brugklas, automatisch dan ook van Blof.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 15 juli 2004 @ 14:41:55 #85
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_20642311
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 22:24 schreef tong80 het volgende:
De één schrijft sinterklaasrijmpjes en doet alsof ie meent wat ie zingt, de ander doet alsof z'n zwangere tekkel wordt gestereliseerd.

Wat is erger ? Ik kan niet kiezen.
btw kan jij het beter? Post eens een mooi rijmpje dan...
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_20642449
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:02 schreef 2nosedT het volgende:
Radiohead is geniaal. punt uit. Kan begrijpen dat veel mensen het niet kunnen waarderen. De een noemt het te depressief.. ik noem het melangolisch
vooral OK Computer en Hail to the Thief zijn geweldig
Ah, de obligatoire "Radiohead is geniaal maar jullie snappen het gewoon niet"-post.

Topic is dus compleet. Slotje .

-edit- alhoewel de post direct onder mij veel beter aan het klassieke model voldoet. hulde -edit-

[ Bericht 12% gewijzigd door Litpho op 15-07-2004 18:27:58 ]
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 15 juli 2004 @ 15:26:48 #87
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20643447
Radiohead is niet voor instant-commercie geschikt, blof speelt daar wel op in (ga bijv. eens samen met de counting crows liedje maken ofzo...)

waar Radiohead heel moeilijk toegankelijk is voor mensen die gewoon hapklare feestmuziek willen met een leuk deuntje, is blof dat niet.

Als je echter gevallen bent voor de muziek van Radiohead, voor de manier waarop zij een draai geven aan muziek, en voor de (voor sommige depressieve) sfeer die er in hun nummers hangt, dan is dit muziek wat je niet zo snel meer vergeet.
Het gevoel van irritatie heb ik bij alle kant-en-klaar-leuk-zijn liedjes vaak wel na een keer of 20 een nummer gehoord te hebben. Bij Radiohead wordt het pas na 20 keer leuk, en blijft het vervolgens altijd boeien.

kortom, het is appels met peren vergelijken....
vergelijk voortaan eens twee gelijkwaardige bands aub
pi_20646180
Welnee, je hoeft echt geen universitaire studie te voltooien om Radiohead te 'snappen', hoor. Of er dertig keer naar te luisteren voordat het kwartje valt. Het is echt geen hogere wiskunde of zo, ook al gebruiken de fans dat graag als argument om het de hemel in te prijzen en om criticasters de mond te snoeren.

Ik vind ze zelf trouwens best okee, en Blof kan ik ook nog wel aanhoren.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 15 juli 2004 @ 18:21:43 #89
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_20646745
Zou Tong wellicht inmiddels zelf moeten toegeven dat hij beide bands toch niet zo superslecht vindt, maar omdat hij hier een imago hoog te houden heeft dit volslagen krankzinnige topic opent?
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2004 @ 18:29:51 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_20646878
Ok, ik geef het toe.

Ik ben lid van de Radiohead fanclub en steel met Sinterklaas altijd rijmschema's van Blöff.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 16 juli 2004 @ 00:42:36 #91
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_20655902
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 15:26 schreef Grumpey het volgende:
Radiohead is niet voor instant-commercie geschikt, blof speelt daar wel op in (ga bijv. eens samen met de counting crows liedje maken ofzo...)

waar Radiohead heel moeilijk toegankelijk is voor mensen die gewoon hapklare feestmuziek willen met een leuk deuntje, is blof dat niet.

Als je echter gevallen bent voor de muziek van Radiohead, voor de manier waarop zij een draai geven aan muziek, en voor de (voor sommige depressieve) sfeer die er in hun nummers hangt, dan is dit muziek wat je niet zo snel meer vergeet.
Het gevoel van irritatie heb ik bij alle kant-en-klaar-leuk-zijn liedjes vaak wel na een keer of 20 een nummer gehoord te hebben. Bij Radiohead wordt het pas na 20 keer leuk, en blijft het vervolgens altijd boeien.

kortom, het is appels met peren vergelijken....
vergelijk voortaan eens twee gelijkwaardige bands aub
`

Je post klinkt een beetje alsof er 2 soorten muziekliefhebbers zijn (heel globaal)
1. De mensen die party-muziek willen
2. De mensen die muziek willen met een diepere betekenis oid.

Het zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn geweest van je post, maar ik vind het altijd een beetje treurig als ik de Radioheadfans hoor.
Ze vinden Radiohead een hele speciale wereld en ze zijn geniaal maar vaak onbegrepen.
Ze zijn ook erg veilig om goed te vinden, daar er niemand is die Radiohead zal beschuldigen van commerciele meuk te maken. Of dat iemand er ooit Radiohead van zal beschuldigen de makkelijke weg te kiezen.

Radiohead is een bandje dat leuk een beetje rond kijkt in de muziekwereld, daar leuke geluiden of dingen hoort en die verwerkt in zijn muziek.
Het is lang niet zo orgineel als veel fans denken maar ze brengen wel veel van de ideetjes die in verschillende hoeken zijn opgedaan bij elkaar.
Anyway, Radiohead wordt bij mij niet leuk na 20 keer luisteren. Het is de eerste keer niet leuk en de 20ste keer wordt het er niet beter op.
Dit heeft gewoon met smaak te maken.
Nou zou het inhouden dat ik automatisch van feestmuziek hou. Dit is niet zo. Er is zat andere muziek die niet zo voortpruttelend, saai en zeikerig is als Radiohead en toch een negatieve toon heeft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_20655914
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 22:25 schreef -=Bioslock=- het volgende:
Ze zijn allebei goed. Alleen Radiohead is geniaal en Blof niet.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 00:43:47 #93
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20655930
Ik heb over allebei de bands nu wel genoeg gehoord om het de rest van m'n leven niet meer te willen zien.
pi_20656053
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 00:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

`

Je post klinkt een beetje alsof er 2 soorten muziekliefhebbers zijn (heel globaal)
1. De mensen die party-muziek willen
2. De mensen die muziek willen met een diepere betekenis oid.

Het zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn geweest van je post, maar ik vind het altijd een beetje treurig als ik de Radioheadfans hoor.
Ze vinden Radiohead een hele speciale wereld en ze zijn geniaal maar vaak onbegrepen.
Ze zijn ook erg veilig om goed te vinden, daar er niemand is die Radiohead zal beschuldigen van commerciele meuk te maken. Of dat iemand er ooit Radiohead van zal beschuldigen de makkelijke weg te kiezen.

Radiohead is een bandje dat leuk een beetje rond kijkt in de muziekwereld, daar leuke geluiden of dingen hoort en die verwerkt in zijn muziek.
Het is lang niet zo orgineel als veel fans denken maar ze brengen wel veel van de ideetjes die in verschillende hoeken zijn opgedaan bij elkaar.
Anyway, Radiohead wordt bij mij niet leuk na 20 keer luisteren. Het is de eerste keer niet leuk en de 20ste keer wordt het er niet beter op.
Dit heeft gewoon met smaak te maken.
Nou zou het inhouden dat ik automatisch van feestmuziek hou. Dit is niet zo. Er is zat andere muziek die niet zo voortpruttelend, saai en zeikerig is als Radiohead en toch een negatieve toon heeft.
Give this man a cigar godamnit!!

De spijker op de kop! Radioheadfans zijn gewoon zeikerige nerds met een verwarde zelfdunk, die ze moeten compenseren om dan maar naar tergend complexe dreinmuziek te gaan luisteren en kunnen verkondigen dat alleen ZIJ de muziek snappen Een vreemde manier van ego-opkrikkerij trouwens...

En nieuw is radiohead allerminst, maar dat heb ik ook al in teveel topics uiteengezet. Ik hoop voor veel radioheadfans toch dat ze ns van hun eihoofdige ivoren torentjes kukelen en zich serieus in muziek gaan verdiepen... er zal blijken dat er veel genialere muziek is gemaakt, echt!
pi_20656464
blablablabla

Heus, radiohead is echt niet de meest begaafde band op aarde. Maar ze zijn verdomde goed in een bepaalde sfeer oproepen en je in een andere gemoedstoestand (en nee: niet depri!@#) te brengen, puur en alleen door de muziek. Ik heb dat echt ZELDEN meegemaakt bij een andere band. In elk geval niet voor langere tijd.
(:
  vrijdag 16 juli 2004 @ 01:15:39 #96
76212 Mr.Pie
De nieuwe Joepie!
pi_20656571
De bands kan ik beiden wel waarderen, Radiohead vooral tot ok computer, maar ik wil vooral radioheadfans nomineren als erger. Zie voor de reden de obligatore je snapt ze niet post. Ik kan me altijd aardig inhouden, maar het liefst vouw ik dan een radiohead dvdtje die mond in.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 12:49:12 #97
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20662370
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 00:49 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Give this man a cigar godamnit!!

De spijker op de kop! Radioheadfans zijn gewoon zeikerige nerds met een verwarde zelfdunk, die ze moeten compenseren om dan maar naar tergend complexe dreinmuziek te gaan luisteren en kunnen verkondigen dat alleen ZIJ de muziek snappen Een vreemde manier van ego-opkrikkerij trouwens...

En nieuw is radiohead allerminst, maar dat heb ik ook al in teveel topics uiteengezet. Ik hoop voor veel radioheadfans toch dat ze ns van hun eihoofdige ivoren torentjes kukelen en zich serieus in muziek gaan verdiepen... er zal blijken dat er veel genialere muziek is gemaakt, echt!
wat is dit nu weer voor bullshit ....niemand zegt dat Radiohead de enige geniale band is. Doe dan ook niet alsof dat wel zo is...de discussie gaat of radiohead mooi is ja of nee. Hetgeen ik wil duidelijk maken is dat radiohead van een ander genre muziek is (en niet dat er maar 2 hokjes zijn komarkie zucht ,vermoeiend soms, je kan zelf toch wel raden dat ik niet alle voor mijzelf bestaande groepen ga opnoemen waar niemand op zit te wachten, pak me daar dan ook niet op, heel flauw) dan blof is. Een genre waar muziek in ieder geval niet standaard is en waar van alles uitgeprobeerd wordt. En de manier waarop radiohead dit doet brengt bij veel mensen een bepaalde sfeer op die ze nergens anders in terug zien (ondanks al die andere experimenterende bandjes, of dankzij...dat maakt in dit opzicht niet uit).

Ik heb geen eihoofd (waar slaat dat trouwens op in een reply?!! ), en ik heb tientallen cd's van allerlei experimentele muziek (van noorse hoempapapa tot nederlandse spinvis) maar Radiohead doet dit voor mij op een fantastische manier. Ik heb best door wat er speelt in het genre en de kwaliteit van Radiohead is best hoog in dit gebied naar mijn (zoveel mogelijk) objectieve mening.
En dat gedoe met eigendunk slaat nergens op, vraag aan een gemiddelde RB-fan wat hij leuk vind en hij zal languit vertellen over zijn lievelingsband, dat is zijn goed recht (net als je britney spears leuk vind zingen...als dat zo is mag je er toch enthousiast over zijn? )

volgens mij heb je een vriend die je vreselijk vind en die radiohead-fan is ofzoiets, want de manier waarop je post is heel denigrerend en is eigenlijk gewoon een loze beschuldiging naar een willekeurige muziekliefhebber met een voorkeur voor toevallig een band.
pi_20662476
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 00:49 schreef kamagurka het volgende:

[..]

die discussie had ik al een keer met jou, en die was snel over toen ik skinny puppy aanhaalde als 1 van mijn favoriete bands. Dus zeikerige nerds met verwarde zelfdunk, dacht het niet.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_20663583
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 12:53 schreef bartrid het volgende:

[..]

die discussie had ik al een keer met jou, en die was snel over toen ik skinny puppy aanhaalde als 1 van mijn favoriete bands. Dus zeikerige nerds met verwarde zelfdunk, dacht het niet.
Da's waar, jij bent een van de uitzonderingen op de regel

Ik doel op een subpopulatie van de radioheadfans dus... laat dat genoteerd zijn. Vergelijking met blof slaat nergens op, maar tong heeft toch maar WEER een bashtopic op radiohead voor elkaar.., hulde
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:30:37 #100
27648 Weakling
available in strong mint
pi_20663769
Ach ... zo is voor elke bekende groep wel een bash-topic te maken ... mensen zeiken nu eenmaal liever dan dat ze een positieve bijdrage leveren ... ik ook
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')