quote:Ben er wel een voorstander van. Als je dan wel door kunt rijden ben je sneller op de plaats van bestemming. De capaciteit van de weg neemt dan ook toe.
Netelenbos: maximum snelheid in spits naar 70 km/uUitgegeven: 20-8-2001 16:05
AMSTERDAM - De maximum snelheid moet tijdens de spits worden teruggebracht naar zeventig kilometer per uur. Dit zei minister Netelenbos (Verkeer) maandag op een mini-symposium ter gelegenheid van de bijna afgeronde werkzaamheden aan de A10-West in Amsterdam.
Volgens de minister heeft de aanpak van de A10-West bewezen dat met een lagere snelheid de doorstroming van het verkeer beter verloopt. Bovendien is het veel veiliger.
Op de A10-West gebeurden tijdens de werkzaamheden zestig procent minder ongelukken als gevolg van de lagere snelheid, aldus de minister. Netelenbos toonde zich er een voorstander van de maximum snelheid in de spits in elk geval rond steden, te verlagen tot zeventig kilometer per uur.
quote:Binnenkort mogen we weer stemmen.
Op maandag 20 augustus 2001 16:30 schreef Ringo het volgende:
Regeltjes, regeltjes, regeltjes. Anders houdt Netelenbos haar muil eens. Zou de wereld (en het verkeer) een stuk rustiger van worden.
quote:Als ze een goed alternatief hebben dan ben ik voor.
Op maandag 20 augustus 2001 16:29 schreef Chandler het volgende:
waarom verbieden ze gewoon niet alle auto's en regelen ze snel genoeg ander vervoer, dat scheelt veel geouhoer en ergenissen en 'tis beter voor het milieu
quote:Jippie, wow. Ik stem niet.
Op maandag 20 augustus 2001 16:33 schreef Sniper het volgende:
Binnenkort mogen we weer stemmen.
quote:altijd overal op lopen kankeren en als je dan zelf een heel klein beetje invloed kan uitoefenen blijf je lekker thuis...
Op maandag 20 augustus 2001 16:38 schreef Ringo het volgende:[..]
Jippie, wow. Ik stem niet.
"...is bewezen dat..." Waar is dat bewijs? Het zal wel weer zo'n fijne scheve Netelenbos-conclusie zijn.
Het grote probleem met de file-problematiek is dat men maar wat probeert, omdat men gewoon niet weet hoe het opgelost moet worden. Laat het probleem eerst maar eens grondig wetenschappelijk onderzoeken.
Bah...Vieze smaak in mijn mond..
Dentist
quote:Alsof je je invloed niet beter zelf kan laten gelden. Wat is nou "jouw" invloed bij het stemmen? Je geeft iemand anders in jouw naam de volmacht bepaalde zaken te regelen. Tjonge jonge. Probeer liever zelf de handen uit de mouwen steken in plaats van "de politiek" (wat voor lelijke onzin dat ook mag betekenen) aan anderen over te laten.
Op maandag 20 augustus 2001 16:39 schreef waspman het volgende:
altijd overal op lopen kankeren en als je dan zelf een heel klein beetje invloed kan uitoefenen blijf je lekker thuis...
Dus, nog een keer: ik stem niet.
quote:Ja, zeker lekker allemaal met dat fijne openbaar vervoer.
Op maandag 20 augustus 2001 16:29 schreef Chandler het volgende:
waarom verbieden ze gewoon niet alle auto's en regelen ze snel genoeg ander vervoer, dat scheelt veel geouhoer en ergenissen en 'tis beter voor het milieu
Tineke naar huis, samen met zo'n 90% van die nutteloze figuren. wat mij betreft met behoud van salaris, zijn we uiteindelijk toch goedkoper uit: geen kantoren die onderhouden hoeven worden, geen proefprojecten van miljoenen die uitgevoerd moeten worden omdat anders een of andere topambtenaar jeuk krijgt dat zijn 'brein' (
) niet gewaardeerd wordt etc. etc.
Eigenlijk geldt dit dan niet alleen voor het Ministerie van V&W, maar voor alle ministeries.
weet je wat t' mooiste is ? als het allebei kan he
quote:Rite, hier spreekt de echte expert weer eens. Wel eens in de spits in Duitsland gereden? Kennelijk niet.
Op maandag 20 augustus 2001 16:27 schreef Sniper het volgende:
10 km/u is nog veiliger.In Duitsland stroomt het ook lekker door bij 180 per uur.
De essentie van het idee van Netelenbos klopt wel, een lagere maximumsnelheid leidt tot kleinere verschillen in snelheid en dus op kleinere kans van het harmonica effect waardoor files ontstaan. Soms mocht je willen op de wegen in de Randstad dat je 70 kon halen in de spits. Alleen vraag ik me wel af hoe ze gaan handhaven. De meerderheid van de automobilisten begrijpt nu al niet dat die matrixborden boven de weg geen adviessnelheden meer weergeven.
quote:Ringo heeft wel een klein beetje gelijk. Ik heb na de verkiezingen toch iedere keer weer het idee dat ik een beetje genaaid ben, omdat alle beloftes van de regering weer zwaar door de plee gaan (excusez les mots). Voor mij geen reden om niet te gaan stemmen, maar je vraagt je wel eens af waarom je het doet. 3 jaar geleden Bolkestein gestemd, en wat doet die hufter direct na de verkiezingen???.... juist ja. Dat is nou politiek.
Op maandag 20 augustus 2001 16:39 schreef waspman het volgende:[..]
altijd overal op lopen kankeren en als je dan zelf een heel klein beetje invloed kan uitoefenen blijf je lekker thuis...
quote:Owja, Hiz: konden we maar eens 70 in de spits ja. De gemiddelde snelheid in de spits is in grote delen van het land niet hoger dan 40 km/h (uit gegevens van CBS en eigen ervaring). Dus waar ze die 30 extra km's vandaan wil gaan halen? Beats me.
Ooit schreef HiZ het volgende:
Soms mocht je willen op de wegen in de Randstad dat je 70 kon halen in de spits.
quote:Juist! En als Netelenbos mij dat kan garanderen ben ik voor!
Op maandag 20 augustus 2001 17:16 schreef HiZ het volgende:
Soms mocht je willen op de wegen in de Randstad dat je 70 kon halen in de spits.
Als Netelenbos nou eens eerlijk ervoor uitkomt dat het haar te doen is om zoveel mogelijk geld uit autorijdend Nederland te kloppen, dan waren we al een stukje op de goede weg. Maar ja, Nederlanders laten zich naaien waar ze bij staan en stemmen de eerstvolgende keer weer voor zo'n nitwit: degene met de mooiste beloften. Dat die beloften de dag na de verkiezingen (of erger: één minuut na het sluiten van de stemlokalen) ineens "vergeten" zijn, herinnert niemand zich meer.
Ach, laat ook maar; ik kan net zo goed tegen de muur praten!
quote:Nee hoor, u heeft mijn volledige aandacht.
Op maandag 20 augustus 2001 19:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ach, laat ook maar; ik kan net zo goed tegen de muur praten!
quote:Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht kon je het richting Amsterdam wel merken dat er minder files waren ten tijde van de trajectcontrole. Waarbij dus iedereen min of meer werd gedwongen dezelfde gemiddelde snelheid aan te houden.
Op maandag 20 augustus 2001 18:31 schreef Trainspotter het volgende:
Is er eigenlijk wel eens onderzocht of de files zijn afgenomen op de baanstukken waar 100 km/u de maximumsnelheid is?
quote:jah inderdaad lekker met z'n allen, kan je zekers niet meer zeggen dat je altijd zo remi in je autotje zit en kan je ook nog eens op je gemak een krantje lezen!
Op maandag 20 augustus 2001 16:37 schreef Lod het volgende:[..]
Als ze een goed alternatief hebben dan ben ik voor.
Life is just so simple, but humans make it complex
quote:Jah, klinkt leuk maar dat zullen mijn klanten (en dus ook mijn baas) niet top vinden. Kep die auto gewoon nodig. Simple as that. Nogmaals er is geen enkel acceptabel alternatief.
Op maandag 20 augustus 2001 19:29 schreef Chandler het volgende:
jah inderdaad lekker met z'n allen, kan je zekers niet meer zeggen dat je altijd zo remi in je autotje zit en kan je ook nog eens op je gemak een krantje lezen!... tja waar sommige mensen wel problemen om maken
..
quote:Dan ben ik voor
Op maandag 20 augustus 2001 19:28 schreef HiZ het volgende:[..]
Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht kon je het richting Amsterdam wel merken dat er minder files waren ten tijde van de trajectcontrole. Waarbij dus iedereen min of meer werd gedwongen dezelfde gemiddelde snelheid aan te houden.
Het is meestal rustiger op de ring tijdens de ZOMERVAKANTIE !!!!!!!
Want vanaf vorige week stonden de files alweer voor de coentunnel, Zeeburgertunnel en afritten A8, A4 en A1, iedereen is namelijk alweer terug van vakantie.
En zelfs als we allemaal 5km/u zouden gaan (wat er in het algemeen toch al word gereden in spits) stagneert het toch bij de tunnels, omdat het van 3baans naar 2baans gaat + een hele muk verkeer de oprit op komt rijden.
quote:eeeuh, haal je deze wijsheid uit je eigen ervaring van jarenlang forensen in en tussen de grote steden, of denk je dat het zo is omdat je er 'iets' over gehoord hebt? Niet om je af te zeiken, ik wil alleen heel zeker weten dat je weet waar je over praat voordat ik er op inga.
Op maandag 20 augustus 2001 18:04 schreef Re het volgende:
De auto heeft maar een doel... je brengen van A naar B, wil je 180 rijden ga je lekker naar duitsland. wil je gewoon op je werk komen dan rij je zo efficient mogelijk alsiedereen 70 rijdt in de spits zal dat heus wel sneller zijn dan als iedereen 120 gaat proberen te rijden met als gevolg dat je dus maar 40 kan
Als men maar 70 rijdt, dan gebeuren er minder ongelukken, dus minder files.
Ik reed vanmiddag over een weg, waar je maar 50 mag, met zo'n bumperklever achter me. Een stukje verder kon hij me voorbij. Weer iets verderop, vlak bij een stoplicht haalde hij nog effe vlug een paar auto's in, eerst naar links, toen naar rechts. Daarbij sneedt hij een andere automobilist die vol op de rem moest. Deze stapte bij de stoplichten ook uit en sprak de man aan op zijn rijgedrag.
De man stond met al zijn gemanouvreer, voor hetzelfde stoplicht te wachten als ik. Hij was dus niets opgeschoten.
Wat ik hiermee zeggen wil: Met hardrijden ben je er echt niet altijd eerder. Als 70 vlotter opschiet, waarom zou je dan 120 willen rijden als dat files veroorzaakt.
ECHTER:
* Er waren op dat stuk geen op- of afritten en dat scheelt.
* Mensen waren gewaarschuwd (kranten tv radio kranten internet kranten enzuswadnauseam) en keken wel uit om de A10 op te gaan.
* Misschien geen files op de A10 maar des te meer in de omringende stad. Regelmatig vastgestaan daar en NEE dat is normaal veel minder ZEKER in de zomer.
Kortom die flapdrollette van een minister baseert haar proefballonnetje weer op DRIJFZAND. Kan dit misbaksel afgevoerd worden AUB?
quote:ja, maar het gaat mevrouwe takkebos toch alleen om de snelwegen.. dat het gros van de automobilisten van de a10-west afgejaagd zijn de stad in, dat intereseert haar nou echt geen bal... dat is haar probleem niet, maar die van de gemeente amsterdam (denk zij vast..)
Op dinsdag 21 augustus 2001 16:39 schreef thelmaz het volgende:
idd Sniper, in de omringende gebieden stond het behoorlijk vast af en toe. Daar hoor je niemand over!
quote:12 jaar ervaring met de auto dus ga er maar op in
Op maandag 20 augustus 2001 21:33 schreef Latindancer het volgende:[..]
eeeuh, haal je deze wijsheid uit je eigen ervaring van jarenlang forensen in en tussen de grote steden, of denk je dat het zo is omdat je er 'iets' over gehoord hebt? Niet om je af te zeiken, ik wil alleen heel zeker weten dat je weet waar je over praat voordat ik er op inga.
quote:okeej. Dit zei je:
Op dinsdag 21 augustus 2001 18:19 schreef Re het volgende:[..]
12 jaar ervaring met de auto dus ga er maar op in
quote:De auto heeft inderdaad één doel : A-> B. Maar dat willen we allemaal zo snel mogelijk, dat moge duidelijk zijn.
De auto heeft maar een doel... je brengen van A naar B, wil je 180 rijden ga je lekker naar duitsland. wil je gewoon op je werk komen dan rij je zo efficient mogelijk alsiedereen 70 rijdt in de spits zal dat heus wel sneller zijn dan als iedereen 120 gaat proberen te rijden met als gevolg dat je dus maar 40 kan
Ik heb niet het idee dat het perse willen halen van die 120 de oorzaak is, wel de combinatie van tot aan het hufterige toe autorijden (je weet ongetwijfeld wat ik bedoel), en de slechte infrastructuur zijn imho een veel zwaardere factor, zekere mbt het zakelijke verkeer.
Logisch dat ons dat weer flink geld zal gaan kosten.
Netelenbos heeft het volgende plannetje bedacht: per snelweg krijgen we 1 op- en afrit. Bijvoorbeeld de A2, je kunt erop/af in Amsterdam en Maastricht. In de spits is dit beperkt tot 10 autos per uur. Overig verkeer dient zich op te houden in de stad zelf (zoals nu bij de A10 waar sommige delen van Amsterdam 2 keer zo druk zijn als normaal). Per auto zal 100,00 automatisch afgeschreven worden. Ter compensatie zal de BPM verlaagd worden van 43% naar 42.95%.
Aldus GARANDEERT Netelenbos een gemiddelde snelheid van 70/uur voor al het verkeer op de snelweg. Hoera.
De oplossing is simpel. Koop een motorfietsje; tussen de files door, altijd vooraan bij de stoplichten, veel zuiniger, geen parkeergezeik, snelheidcontroles (het flitsen) mislukken bij motorfietsen 8 van de 10 keer, oftewel : ideaal. Alleen soms een nat pak, en als je knalt, dan knal je gelijk goed. Aankoopsuggestie : zie mijn signature, dan kan je gelijk van 0 naar 200 km/h in zo'n 7 seconden
Mijn volgende stelling kan ik wel onderbouwen met de case van de A10: We versmallen de snelweg en gooien alle op- en afritten dicht, daarnaast moet iedereen dezelfde snelheid rijden: 160. Wedden dat alles vlotjes door zal rijden en dat er minder ongelukken zijn?
quote:Handig om de op en afritten van de ringweg te sluiten. Dan kom je nog ergens!
Op dinsdag 21 augustus 2001 22:37 schreef Beethoven het volgende:
Mijn volgende stelling kan ik wel onderbouwen met de case van de A10: We versmallen de snelweg en gooien alle op- en afritten dicht, daarnaast moet iedereen dezelfde snelheid rijden: 160. Wedden dat alles vlotjes door zal rijden en dat er minder ongelukken zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |