Omdat ik deze reis heb geboekt, en een vriend van mij niet meer kan, bied ik hem bij deze aan, ik ga zelf ook niet, dus hij is voor 2 personen.
Bus/Bootreis naar Frankrijk - Calvi (Corsica).
Je verblijft op de gezellige en schaduwrijke Camping La Pinede, direct aan het strand van Calvi. In ca. 20 minuten loop je over het strand zo naar het leuke centrum van Calvi.
Trefwoorden: goede sanitaire voorzieningen, zwembad met (snack)bar, supermarkt.
Tent: je hebt een ingerichte bungalowtent tot je beschikking met alles er op en er aan (van matrassen tot alle kookspullen).
Het programma is als volgt:
Dag 1: vertrek per bus uit Nederland. Dag 2: aankomst in Calvi met de boot en transfer naar de camping. Kennismaken en de rest van de dag vrij om te zwemmen en bij te komen. Dag 3: zeekajakken in de heldere baaien rond Calvi. We zoeken mooie verlaten strandjes op om daar lekker te zwemmen en te zonnen. Dag 4-5: na een transfer gaan we de bergen in. Daar begint een tweedaagse looptocht over bergkammen en door ruig gebied. Overnachting in of bij een berghut. Dag 6: mountainbike tocht naar het Foret de Bonifatu, een prachtig groen berggebied. We rijden een licht stijgende route naar het foret waar je kleine klimmetjes kunt maken. Dag 7: vrije dag waarop je lekker kunt relaxen, snorkelen of het idyllische stadje I`Île Rousse kunt bezoeken. Dag 8: spectaculaire afsluiting in de vorm van een canyoningtocht. We gaan naar een canyon met zomerwater en volgen de rivier zwemmend, glijdend, springend en abseilend. Afscheidsavond op de camping. Dag 9: inpakken en vertrek naar Nederland of start verlengingsweek op La Pinede in een ingerichte bungalowtent.
Verder kun je er nog dit doen:
Landroversafari (in een klassieke open landrover rijd je door de mooiste plekjes van Corsica) ca. ¤ 55
Watersportdag (scheuren op een banaan, ringo`s en jetski`s) ca. ¤ 35
Snorkelen ca. ¤ 18
Sunset bootcruise ca. ¤ 20
Try dive (leer duiken met perslucht) ca. ¤ 37
BBQ ca. ¤ 14
Mountainbikehuur ¤ 5 (uur), ¤ 12,50 (½ dag), ¤ 17,50 (hele dag)
Het is dus echt een vakantie voor de actieve vakantieganger!
![]()
![]()
![]()
Prijs is ¤ 800, dus 400 p.p., inclusief alle toeslagen, verblijf, busreis en activiteiten.
Periode: 02-11 augustus
[ Bericht 0% gewijzigd door jakovasaur op 13-07-2004 20:35:18 ]