?quote:[{nogmaals aan de mods... er is een reden om dit in GC te gooien en wees ajb zeer duidelijk waarom (als) men dit topic gesloten heeft ... wees niet zo aardig om de stelling op die manier te bewijzen ik zoek naar bewijs tegen deze stelling)
!quote:Waarom bok je niet op naar WFL ?
Ik wil juist de massa bereiken,

Nou die massa heb je gister de in GC kunnen bereiken, nu kan je kijken hoe de massa in WFL reageert. Want het blijft filosoferen over het leven en denkwijzen van de mensen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:05 schreef coz het volgende:
[..]
?
[..]
!

klopt ..dit tintje heb ik eraan gegeven ... filosoferen = nadenkenquote:Want het blijft filosoferen over het leven en denkwijzen van de mensen.
bedankt ... weet je wat nou de grap is .. het is dus bij mij bekend dat men veel niet wil zien ..negeren ... ik vroeg me af het .. zichzelf in stand houdt .. (wist al wel) weet je hoe zwaar het is enkel weer geconfronteerd te worden met die lastquote:Daarmee bedoel ik dat het bijzonder zwaar is de last te dragen van het bekende en daarmee de mogelijkheid te denken over het bekende.

Hoewel ik oprecht mijn best doe jou standpunt te ontcijferen en dit is niet grappig of vervelend bedoeld, lukt het niet. Zou jij deze zin nogmaals kunnen formuleren maar dan zonder alle leestekens?quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:15 schreef coz het volgende:
bedankt ... weet je wat nou de grap is .. het is dus bij mij bekend dat men veel niet wil zien ..negeren ... ik vroeg me af het .. zichzelf in stand houdt .. (wist al wel) weet je hoe zwaar het is enkel weer geconfronteerd te worden met die last.. ..desondanks ik heb er al een paar mss wakker gemaakt ..toppie

Duidelijkheid, dus dat laatste.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:15 schreef coz het volgende:
klopt ..dit tintje heb ik eraan gegeven ... filosoferen = nadenken
ik had ook kunnen zegge .. jullie zijn allemaal (ja ik ook) dom en denken niet na .. je word geleefd door het geld en vindt het maar best, er bestaat een kans dat dit tegen je gebruikt word en daar IS men al heel lang mee bezig ...
wat heb je liever ?

hoe ironisch de plek waar nog een beetje nagedacht word zou dan moeten filosoferen over of de gehele mensheid uberhaubt wel nadenkt , aangeleerd is en wordt om dingen te negeren, en of dit zichzelf in stand houdt ..quote:Overigens heb ik dit topic gister ook al doorgelezen en op jouw verzoek in GC laten staan, maar nu vond ik het wel rijp voor wat vernieuwde aandacht in WFL[/sub]

toppie reactie verderquote:Dus ik denk dat de angst om ter verantwoording geroepen te worden ignorantie instant houd.

Het is mensen eigen om zich aan een groep te willen conformeren. Op het moment dat je een mening verkondigd die niet strookt met wat de massa er van vind loop je het risico ter verantwoording geroepen te worden. Het gevolg kan zijn dat je buiten de "groep" valt.quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:30 schreef coz het volgende:
[..]
niet alleen angst voor verantwoording maar ook dat het anders is dan je al die tijd geleerd is . en waarbij ik dus zeg dat het je aangeleerd is om niet verder te kijken... is het de mens aangeleerd om geen verantwoording te nemen, is het verandwoord om mensen te leren dom te blijven ?

misschien heb ik er wat andere woordjes voor gebruikt, maar dit is mijn gedachte achter waarom het nodig is dat men er eens op gewezen wordtquote:Het wordt mensen denk ik niet zozeer aan geleerd om niet verder te kijken dan hun neus lang is maar meer om zich te conformeren. Natuurlijk spelen allerlei mensen hier handig op in. Irak heeft massa vernietigings wapens, deze shampoo wast het best, de meeste mensen zullen ALS ze er over nadenken beseffen dat dit niet noodzakelijk feiten hoeven te zijn
quote:Zolang het niet ignorant zijn dus vooral negatieve kanten heeft zullen de meeste mensen kiezen voor de weg van de minste weerstand: ignorance. En een enkeling zal het gebruiken om zijn zin door te drijven.

Hoezo zou dat moeten?quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:15 schreef coz het volgende:
[..]
hoe ironisch de plek waar nog een beetje nagedacht word zou dan moeten filosoferen over of de gehele mensheid uberhaubt wel nadenkt , aangeleerd is en wordt om dingen te negeren, en of dit zichzelf in stand houdt ..

Ik ga er vanuit dat iemand in staat is om te schrijven wat diegene bedoelt. Ik ga er vanuit dat de tekst weergeeft wat de schrijver had willen zeggen, en dat het geen puzzel is waar ik de tekst eerst moet herschrijven voordat ik weet wat er staat. Meerdere malen heb ik van jouw kant dit slappe antwoord gehad, en hiermee beschuldig je tegelijkertijd mij er van dat ik discussies ontwijk, maar het lijkt er eerder op dat je je zelf verhult achter gebrekkige (schriftelijke) communicatieve vaardigheden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:14 schreef coz het volgende:
weet je .. nou kan ik wel zeggen dat ik ook had kunnen zeggen mogen .. en "per ongeluk" moeten heb gebruikt .. maar ik ga zeggen .. lees het topic .. de reacties .. en denk dan nog een na over de betekenis van de zinnen en niet die van de woorden in de zinnen en daarover vallen .. lees vooral het stukje dat door daarover te vallen je de discussie ontwijkt .. en het bewijst

Alhoewel ik van mening ben dat iedereen die via de Active Topics op Fok! rondhangt, het topic wel kan vinden of het nu in GC of WFL staat, heb je wel een punt dat je hier de mensen treft waarvan je je mening niet meer nodig hebt.quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:15 schreef coz het volgende:
hoe ironisch de plek waar nog een beetje nagedacht word zou dan moeten filosoferen over of de gehele mensheid uberhaubt wel nadenkt , aangeleerd is en wordt om dingen te negeren, en of dit zichzelf in stand houdt ..

Dat is doorgaans echter alleen wanneer men zich bedreigd voelt, of de informatie die men krijgt gevaarlijk is voor het fundament waarop men denkbeelden baseert, dit gebeurt echter niet zo universeel. Het gebeurt wanneer men iets groots verliest (Het sterven van een naaste, of iets wat daarbij in de buurt komt), wanneer men informatie krijgt waarmee je hele wereldbeeld omver gegooid zal worden (Een racist zal trachten elke positieve bijdrage t.a.v. iemand met een ander kleurtje dan blank naast zich neer te leggen). In het algemeen komt dit echter niet voor, omdat de mens van nature een nieuwsgierig wezentje is, dat graagt onderzoekt hoe iets in elkaar steekt, en er van houdt om zichzelf te blijven overtreffen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 17:06 schreef coz het volgende:
het is namelijk dat juist die schrikreactie typerend is voor (onderdeel van) waarom het negeren van iets in stand gehouden word...
Nouja.. In je OP lees ik ook een hoop andere dingen, die veelal op voorhand diskwalificeren. Ook zijn je meeste posts niet consistent, maar is het een samenraapsel van losse flarden, misschien kun je eens proberen om van een post een samenhangend verhaal te maken, dan wordt je vast al veel beter begrepen.quote:maar lees gerust het gehele verhaaltje nog een keer door... dan zal je zien dat het ook in de tekst staat (verstopt mss) .. ook in het voorwoord ... ook in het nawoord .. ook in de reacties en ook in de discussie... mooi topic he, ik vroeg niet voor niets om tegenbewijs
![]()

Zie vorige post.quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:51 schreef coz het volgende:
i stand corrected .. maar toch gaat iemand nu de discussie aan en krijg ik nu een eerlijke discussie ipv een enkele regel. waar ik blij mee ben
nee ik kan ook niet bepalen of iemand denkt, zou mooi zijn zeg..... maar nu komen we wel ergens op een goed punt, de informatie die aangeboden word, zoals eerder gezegd, als dit te ver buiten je beeld staat bestaat de kans dat iemand er niet eens over wil denken en het daarmee al verwerpt.
Dat denk ik niet.. Juist alles wat je wilt weten is binnen handbereik, er is geen dringende noodzaak om onwetend te blijven..quote:zelfs de massa van nu beschikbare informatie is al een reden om er niet aan te beginnen
Ik denk niet dat het mogelijk is om iemand te leren niet zelf te denken. Je kunt hooguit in de opvoeding het zelf denken overslaan, zodat iemand niet leert te denken (Wat anders is dan leren niet te denken). Ook die gevallen kunnen echter uiteindelijk zelf leren denken, wanneer ze opeens een keer alleen iets moeten oplossen. Het is voor zover ik kan zien ook maar een kleine minderheid die te weinig leert te denken. Een van de grootste gevaren is misschien iets weten, of iets denken te weten. Vaak geeft het weten van iets aanzet om er niet verder over na te denken, omdat het immers bekend is.quote:zolang je geleerd word om niet zelf te denken

Het bewijs is mijn inziens: ignorance fires back : dat ignorantie zichzelf in stand houdt tot het bereiken van kookpunt < de bom barst een keer het verborgene blijft niet voor altijd gesluierd, anders zou het geen meaning hebben, het blijft gesluierd totdat de gewenste doelen zijn bereikt, dan is het juist belangrijk dat het verborgene ontsluierd wordt > tijdens kookpunt, komt dus alles vrij < als we dat punt bereiken als wereldbevolking zitten we dus ong. in fase: ingebruik name van de nieuwe VS concentratiekampen, zou er tijdens kookpunt nog plaats zijn voor' ignorance' ?> na kookpunt........???? < hebben wij nog hooglopende emoties van de wereldoorlog 50+ jaar geleden? of is ignorance alweer een rijzende ster onder de dan huidige bevolking? >quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:41 schreef coz het volgende:
Wil iemand me gaarne bewijs leveren dat ignorantie niet zichzelf in stand houd en ik verkeerd zit te denken...
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |