Zonder die twee kan je niet op een normale manier posten?quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je gebruikt nooit smileys of PI's,
Kom op Dora, ik denk dat ik een van de beleefdste Fok!kers ben die hier rondloopt. Kijk mijn postgeschiedenis er maar op na. Ik ben in ieder geval een stuk beleefder dan jij.quote:je toon is arrogant, hooghartig en denigrerend.
Ja, nog 1 vraag.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Zullen we nu dan weer ontopic gaan?
Daarom probeerde je me te naaien in Feedback?quote:Kom op Dora, ik denk dat ik een van de beleefdste Fok!kers ben die hier rondloopt.
Omdat ik daar bezwaar maakte tegen vier persoonlijke aanvallen van jou binnen 1 topic?quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ja, nog 1 vraag.
[..]
Daarom probeerde je me te naaien in Feedback?. Goh, beleefd is dat zeg.
wat staat er eigenlijk in morse? zal vast vaker gevraagd zijn, maar heb geen zin om dat na te gaan zoeken.quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Omdat ik daar bezwaar maakte tegen vier persoonlijke aanvallen van jou binnen 1 topic?
En ik stel voor dat we het hierbij laten, of het in ieder geval niet in dit topic voortzetten. Mocht je nog de behoefte hebben om te reageren, dan graag in het Feedback-topic van POL. Hier zal ik niet meer reageren.
Waarom niet "om zo agressie tegen mensen op basis van hun (on)geloof te voorkomen ?quote:De Britse minister Blunkett acht de wet noodzakelijk, om zo agressie tegen mensen op basis van hun geloof te voorkomen
Ancient geeft alleen een (juiste) omschrijving wat racisme in houdt. De overtuiging ...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:27 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[Rascisme = De overtuiging dat er subrassen zijn in het menselijk ras
niets meer en niets minder]![]()
![]()
![]()
![]()
.
Minderwaardige subrassen?.
Wat kan men toch hardleers zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:47 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Haat jegens een bepaald geloof is niet per definitie racisme maar is er m.i. in veel gevallen wel een dekmantel voor. Ik ken geen relevante studies, maar volgens mij zou dit een bijzonder leerzaam experiment kunnen zijn:
Takes one to know one....quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wat kan men toch hardleers zijn.
Onder racisme. Anti-semieten hebben immers een hekel aan alle joden, ook ongelovige joden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:58 schreef RyanVlensjes het volgende:
Valt anti-semitisme dan onder rascisme of geloofscisme?
Nee want het feit dat Mohammed een pedo was, vind je nog terug in de wetgeving in bepaalde landen. Zoals tot zeer recent in de islamitische republiek Iran.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:16 schreef BdR het volgende:
Als je zegt dat Mohammed een pedo was dan discrimineer je niet, zoiets noem je "stoken".
maar joden zijn geen apart ras. Het behoort gewoon tot het blanke ras. Het is alleen wat zuiverder.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Onder racisme. Anti-semieten hebben immers een hekel aan alle joden, ook ongelovige joden.
Het gaat er om wat "racisme" is. Joden zijn geen ras. Maar een hekel hebben aan alle joden, dus ook ongelovige, kan niet onder de noemer "haten van mensen met een bepaalde religie" vallen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
maar joden zijn geen apart ras. Het behoort gewoon tot het blanke ras. Het is alleen wat zuiverder.
Waarom kan dat dan wel bij moslimsquote:Op woensdag 14 juli 2004 21:23 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het gaat er om wat "racisme" is. Joden zijn geen ras. Maar een hekel hebben aan alle joden, dus ook ongelovige, kan niet onder de noemer "haten van mensen met een bepaalde religie" vallen.
Het zit in elk geval vrij weird in elkaar. Komt natuurlijk doordat je voor het haten van joden een aparte term hebt en het voor het haten van andere gelovigen niet.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:23 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het gaat er om wat "racisme" is. Joden zijn geen ras. Maar een hekel hebben aan alle joden, dus ook ongelovige, kan niet onder de noemer "haten van mensen met een bepaalde religie" vallen.
dat vroeg ik me dus ook net af. Wat dat betreft hebben de joden een voordeelquote:Op woensdag 14 juli 2004 21:25 schreef Akkersloot het volgende:
Is er trouwens al een woord voor mensen die een hekel hebben aan mensen met een ander of geen geloof? Dus niet het haten van specifiek gelovige joden, of het haten van specifiek moslims, of het haten van specifiek christenen.
Ik bedoel dus niet fundamentalistische moslims of fundamentalistische joden of fundamentalistische christenen. Maar die haters onder één noemer.![]()
Feit. Er bestaan wel ongelovige Joden. Maar er bestaan géén ongelovige moslims. Moslim zijn is immers een religie.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waarom kan dat dan wel bij moslims
'discriminatie'quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
dat vroeg ik me dus ook net af. Wat dat betreft hebben de joden een voordeelZe kunnen zich makkelijk beroepen op het woord 'antisemitisme'. Wat dan ook vaak gebeurt.
Joden zijn gelovigen van een religie. Als een jood niet gelooft is hij/zij een ongelovige. Net zoals dat bij christenen en moslims het geval is. Je kunt niet zeggen dat je jood/moslim/christen bent als je ongelovig bent.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:30 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Feit. Er bestaan wel ongelovige Joden. Maar er bestaan géén ongelovige moslims. Moslim zijn is immers een religie.
Cohen is toch ook een Jood. Maar is atheist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |