abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 13 juli 2004 @ 15:25:08 #1
43556 miss_dynastie
pi_20598089
Vervolg van Het grote kleine babietjestopic deel 20

***24j uli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
12 november 2003: Lars, zoon van Irule25 (papa)
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
2 december 2003: Siënna Michelle, dochter van Yfke en SPIRO
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
20 januari 2004: Aiken, zoon van Kimpiedimpie
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
25 januari 2004: Elianne, dochter van 70four (papa)
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
19 juni 2004: Justin Julian, zoon van Jo0Lz (papa)
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 45% gewijzigd door Lois op 26-07-2004 20:53:11 ]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:29:45 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20598241
*proest*
ik zit te luisteren naar een kind dat wakker wordt en de knuffelbeesten gedag zegt
ze gilt en kraait dat 't een lieve lust is
ik zal 'r maar een schone luier geven en een voeding
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juli 2004 @ 15:31:30 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20598293
Dat is genieten hè. E.T.?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_20599252

Ohhh sorry, ik dacht dat dit het KLEINE GROTE baby topic was!

Hee maar van harte gefeliciteerd, mensen! Geweldig!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 16:27:20 #5
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20599831
Dames, bedankt voor de adviezen. Ik smeer vanavond als hij slaapt vaseline op zijn hand. Als hij slaapt sabbelt hij toch niet meer op zijn handje, dat doet hij pas 's ochtends weer als hij wakker wordt.
Bix, dat spul tegen tepelkloven, is dat ook neutraal? Lijkt mij wel, want een baby moet een paar uur later tenslotte ook weer aangelegd worden. Maar even voor de zekerheid. Mocht het met vaseline niet lukken kan ik dat misschien proberen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:00:20 #6
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_20607475
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 16:27 schreef Jambo het volgende:
Dames, bedankt voor de adviezen. Ik smeer vanavond als hij slaapt vaseline op zijn hand. Als hij slaapt sabbelt hij toch niet meer op zijn handje, dat doet hij pas 's ochtends weer als hij wakker wordt.
Bix, dat spul tegen tepelkloven, is dat ook neutraal? Lijkt mij wel, want een baby moet een paar uur later tenslotte ook weer aangelegd worden. Maar even voor de zekerheid. Mocht het met vaseline niet lukken kan ik dat misschien proberen.
Judith sabbelde ook veel op haar handje, zodat het kapot ging. Ik deed er ook wel eens Bepanthen-zalf op (die tepelklovenzalf waar Bix het over had). Dat hielp heel goed. Die Bepanthen-zalf hoef je er bij de borstvoeding niet af te halen, vandaar dat het mij wel veilig leek om dat op haar handje te smeren. De zalf trekt er trouwens erg snel in. Ook deed ik wel eens een sokje over het handje dat het meest kapot was:

Judith heeft trouwens last van eczeem en vandaag ben ik (voor en met Daan) naar de dokter geweest en heb daarvoor zalf gekregen: twee soorten vaseline. Vaseline lijkt me daarom ook niet veel kwaad kunnen, Jambo.
Omdat Judith erg snel last heeft van een droge huid, smeerde ik er wel eens vaseline op, maar ik had geen idee of dat eigenlijk wel goed was met eczeem. Kennelijk heb ik een goed moederinstinct .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juli 2004 @ 22:56:07 #7
13151 crew  Rewimo
pi_20608677
Vaseline werkt ook prima bij luieruitslag
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:08:54 #8
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_20608976
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 22:56 schreef Rewimo het volgende:
Vaseline werkt ook prima bij luieruitslag
Daarom heb ik het ook in huis. Bij Daan werkt het ook stukken beter dan Sudocrem, maar bij Judith niet.
Rewimo, je valt in herhaling
pi_20612854
Vaseline is gewoon goed. Dit heb ik ook heel veel gebruikt voor Joshua zijn droge huidje. Soms zat hij zelfs helemaal onder na het wassen.

Bepanthen creme is ook heel goed voor kapotte billetjes. En lijkt me uitstekend voor kapot handje. Maar goed Jambo, heb je de vaseline geprobeerd en is het al wat beter. Of juig ik al te vroeg.
Als je dus overdag wil smeren dan zou ik misschien wel die bepanthen creme proberen.
  woensdag 14 juli 2004 @ 09:16:56 #10
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20613208
Ik heb gisteravond vaseline op zijn handje gesmeerd. Dat ga ik eerst een paar avonden proberen. Mocht er dan nog geen verbetering inzitten dan koop ik die bepanthen creme.
Vooralsnog zie ik geen verschil, maar dat zou ook wel heel sterk zijn na 1 dag.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_20634280
Tja, dan moet de video van onze Steijn ook maar hier geplaatst worden!
Van het creatieve uitspattingstopic naar het grote kleine babietjes topic...

http://www.xs4all.nl/~dolfg/Steijn%201goed.wmv

Het is wel 7 MB, maar daar doen we tegenwoordig niet meer moeilijk over, toch?

Een mooier nummer dan Your Song konden we niet vinden.
Steijn is onze held, een droppie en zo fotogeniek als maar kan.

Steijn is nu precies 11 dagen en 7 uur oud.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  † In Memoriam † donderdag 15 juli 2004 @ 07:18:39 #12
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juli 2004 @ 11:37:00 #13
13151 crew  Rewimo
pi_20637939
Jambo, lukt het met de vaseline? Zie je al verbetering?
pi_20638149
Isa, welkom op de wereld meid, Sjeen van harte met je dochter!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_20638977
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 02:35 schreef dolfg het volgende:

Ik heb hem wel gezien hoor. En dat nummer is echt een geweldig mooi nummer. Heb ik ook en luister er veel naar. Is van Moulin Rouge Ik heb het filmpje gewoon gedownload. Veel beter.

Maar eh ik had toch wel even hoor, vondt het zo leuk en lief gedaan. En Steijn is
  donderdag 15 juli 2004 @ 12:33:43 #16
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20639353
Mijn kaboutertje gooit mijn schema weer eens om. Hij is vannacht 3 uur wakker geweest.
Je hebt al gelijk door dat het een lange nacht gaat worden hè. Dan ligt hij na het voeden zo tegen me aan en dan gaat dat koppie omhoog. Hij kijkt je eens zijdelings aan, koppie valt weer terug. Dan moet meneer zichzelf iets verder opdrukken, want hij ziet het niet zo goed. En dan wel hoor en kijkt je vrolijk lachend aan. Met zo'n blik van: "Hallo mama, hoe laat is het? Sjonge 03.30 al! Ik ben klaar voor deze dag hoor, spelletje doen?"
En het enige wat ik denk op dat moment is
Dus je probeert hem in slaap te krijgen door heel stil te doen. Maar dan gaat meneertje trappelen en zich afzetten, meneertje wil helemaal niet slapen! Meneer wil ge-entertained worden. Pas om 06.00 kon ik 'm slapend wegleggen. Had het al eerder geprobeerd, maar dat resulteerde is huilen.
Uurtje later was ie weer wakker! Had alweer honger!
Daarna zijn we allebei in slaap gevallen tot 10.00. Ben daarna met hem even het centrum in geweest, maar die grote ogen zijn niet open geweest.
Nog steeds niet... En ik wil zo voeden... En dan wil ik zelf ook weer eventjes ...
Maar dat gaat niet lukken ben ik bang. Want als hij nu wakker wordt is hij ook echt wakker en wil natuurlijk weer ge-entertained worden...
Waar is die gebruiksaanwijzing van dat kaboutertje toch gebleven?
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 15 juli 2004 @ 12:34:06 #17
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20639364
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 11:37 schreef Rewimo het volgende:
Jambo, lukt het met de vaseline? Zie je al verbetering?
Het gaat gelukkig de goede kant op. Het is al minder rood en ruw. Dus ik hou het voorlopig bij de vaseline.
pi_20649409
Dutchie je hebt een eigenwijs kaboutertje

Jambo gelukkig gaat het beter met Melvin's handje. Dylan zuigt ook non-stop op zijn duim, maar daar is (nog) niets aan te zien.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_20649542
Dylan heeft iets. Wat weet ik niet, maar hij heeft buien Hij huilt heel hard. Als hij stil is, komt er af en toe een ijzingwekkende krijs uit, echt heel naar. Zo stond ik laatst midden in de nacht in een halve seconde naast zijn bed. Hij was overstuur. Toen ik hem had getroost ging hij weer slapen. Dinsdag had hij het weer en vandaag weer. Het is alsof hij ergens van schrikt of opeens veel pijn heeft. Nu is hij gelukkig in slaap gevallen, maar hij is erg onrustig, dus ik vraag me af of het lang zal duren.
  Jubileum moderator donderdag 15 juli 2004 @ 20:34:01 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_20649714
Zou het groeipijn kunnen zijn beefcake? Of zou het zo kunnen zijn dat zijn wereldje iets groter is geworden en hij dus gaat dromen om het te verwerken?
Het is altijd zo moeilijk he, bij die kleintjes die het niet duidelijk kunnen maken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_20649769
Het zou kunnen Lois! Alleen heeft hij het niet alleen in zijn slaap. Vandaag zat hij gewoon op mijn arm en ineens zo'n gil en dan huilen
pi_20650845
Oh ja, Dylan spuugt ook! Niet veel, maar steeds kleine beetjes. Dat heeft hij ook nooit! Nu slaapt ie weer. Hij was net weer wakker geworden en het was weer huilen.
pi_20650895
Maagzuur dat omhoog komt? Helpt het als z'n hoofdje hoger ligt? (Myrthe doet dat ook, dus wij zijn nu ook aan het puzzelen.)
pi_20652565
Vervelend he Poemojn! Spuugt ze ook als ze rechtop zit? Dylan wel. Het is overigens sinds vandaag, dat spugen. Nu ligt ie zo lekker te slapen en hij moet zo eten!
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 juli 2004 @ 22:47:36 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20653031
Hallo, mag ik mij even komen voorstellen. Ik ben Isa, dochtertje van Sjeen en to_davy

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_20653053
Foei Sjeen, een beetje cross-posten he
Maar wat is ze toch mooi!!
pi_20653383
beefcake, misschien is een beetje ziek? zielig hoor dat spugen & huilen. hopelijk is 't snel over. Piet is de laatste nachten trouwens soms ook plotseling aan 't huilen, zeer uitzonderlijk voor hem. maar bij Piet komt 't waarschijnlijk door z'n nieuwe doorkomende tand. zou Dylan misschien ook al aan de tanden gaan?

wat een schatje die nieuwe Isa!

Jambo fijn dat 't met Melvins hand al wat beter gaat.
pi_20656150
en voor de 4e nacht op rij zit ik hier met een klaaaaaaaaaaarwakkere Suus..... is met geen stok in slaap te krijgen.... madam is hartstikke vrolijk zolang ze bij ons in de woonkamer mag zijn, in haar bedje ontpopt zich een ware tiran met ingebouwd alarmsysteem....

De wallen hangen ergens op mijn knieën, ben benieuwd of ze het nu net als de voorgaande nachten ook tot een uurtje of 3 weet te redden....
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  vrijdag 16 juli 2004 @ 06:38:44 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_20658058
Dat spuge doet Liam ook hoor, dat doen beebies gewoon denk ik. Verder weet ik het niet met Dylan Beef, dat kan vanalles zijn...ik hoop dat het snel weer over is.
Luckepuk, ik zou haar zeker niet uit bed halen, want dan is het eind zoek denk ik. Al zoveel verhalen hier gelezen van kindjes die niet willen slapen omdat het zo gezellig is. Krijg je weer slaaptraining enzo.... ik denk dat het wel weer over gaat, de tirannie.

Liam kan dus tegenwoordig op zijn buik draaien, en snel ook en doet dit dus ook in zijn slaap. Nou word je altijd dood geggooid met verhalen dat ze NIET op hun buik mogen slapen, maar jezus, ik kan dat toch niet tegenhouden? Ik sta nu dus weer 6 keer per nacht bij hem waarvan ik hem 3 keer terugdraai op zijn rug en ik word er niet vrolijker van en als je het mij vraagt is het ook niet nodig.
help?
stormy waters...
sailin'
pi_20658199
Belana, hier precies hetzelfde!! Dylan draait nu direct op zijn buik als ik hem in bed leg. En ook al vindt hij het niet zo leuk, hij valt zo wel in slaap. Als ik hem dan op zijn rug leg, draait hij gewoon weer terug op zijn buik. Dus wij laten het nu ook maar zo. Met een slaapzak aan gaat het trouwens net zo makkelijk. Hij legt gelukkig wel netjes zijn hoofd opzij en niet zijn neus in de matras.

Bix een tandje zou kunnen, hij bijt constant op zijn handen en beesten en kwijlt bij het leven. Maar ik zie en voel niets in zijn mond. Vannacht heeft hij gelukkig prima geslapen en vanmorgen was hij weer vrolijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 juli 2004 @ 08:28:37 #31
13151 crew  Rewimo
pi_20658414
Belana, als Liam zelf goed zijn hoofdje kan draaien (en dat kan ie neem ik aan inmiddels wel ), dan is op de buik liggen niet zo'n probleem meer hoor. Het is meer voor hele kleintjes die zelf hun hoofdje niet uit de matras kunnen draaien als ze op hun neusje komen te liggen, dat ze daarvoor waarschuwen.
pi_20658541
Sjeen en to-davy jullie had ik nog niet gefeliciteerd met jullie dochter. Wat een lieverd is ze op die foto zeg. Heel veel geluk he, en rust goed uit als het lukt

Belana, Joshua deed dit ook hoor. En ik heb het maar zo gelaten omdat hij zijn hoofdje al goed kan optillen. Als zijn nekje sterk genoeg is dan redden ze zichzelf echt wel.

Joshua is momenteel ook vreselijk met slapen. Vooral s'avonds is een crime. En volgens mij komt het gewoon omdat de dagen zo lang zijn. Lang licht bedoel ik dan he. Hij is heel onregelmatig ook overdag met slapen. Dus al wil ik dan s'middags even bijslapen dat lukt meestal gewoon niet. En in bed laten liggen en laten huilen is toch ook niet altijd een optie. Hij wordt dan echt hysterisch en begint te hikken, geeft weer voeding op en dat vindt ik dan gewoon te eng om hem te laten huilen.
Misschien komt het wel omdat ik zelf niet lekker in mijn vel zit momenteel. Maar ja daar schiet ik dus niet veel mee op.
pi_20658941
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 08:28 schreef Rewimo het volgende:
Belana, als Liam zelf goed zijn hoofdje kan draaien (en dat kan ie neem ik aan inmiddels wel ), dan is op de buik liggen niet zo'n probleem meer hoor. Het is meer voor hele kleintjes die zelf hun hoofdje niet uit de matras kunnen draaien als ze op hun neusje komen te liggen, dat ze daarvoor waarschuwen.
toch is dit een misverstand. het is namelijk zo dat ze in hun slaap soms te 'ver weg' zijn om eraan te denken het hoofd opzij te leggen. vandaar dat wiegendood niet alleen het eerste half jaar voorkomt. [edit heb 't nog even nagezocht, dacht dat wiegendood nog vaker ook bij oudere babies voorkwam, maar na '1 eerste jaar komt 't bijna niet meer voor[/edit]

maar ik zou ook niet weten wat je eraan moet doen als je kind uit zichzelf steeds op de buik draait. het is vast ook een kwestie van oefening, als ze al vaak zo liggen worden ze er handiger in ofzo? het lijkt me niet te doen om er telkens weer naartoe te gaan.

Lewis, wat vervelend dat Joshua nu ook nog slecht slaapt. dat kun je er juist nu niet bij hebben eigenlijk. sterkte hoor!
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2004 @ 14:59:35 #34
7074 moussy
kuttekop
pi_20664449
Meaghan, ff nog van dat wegvallen van een klein tijdje terug van Pascalle, had ze vlak daar voor een enting gehad?

Ik las net ergens op een site dat het een voorkomende ernstige bijwerking kan zijn van de DKTP prik.

http://www.medicinfo.nl/%(...)3bdeabd233ca%7D.xml/

De volgende (ernstige) bijwerkingen worden gezien:

hoge koorts (meer dan 40,5 graden Celsius);
meer dan 3 uur heftig en onafgebroken huilen (bij 1 op de 100 tot 1 op de 1000 kinderen);
tijdelijke verkleuring van de benen (bij 1 op de 1000 tot 1.500 kinderen);
collaps (wit wegtrekken, spierverslapping en niet reageren) 1 op de 1.000kinderen;
koortsstuipen bij 1 op de 5.000 tot 10.000 kinderen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_20664820
Moussy, ze had op 1 april haar laatste enting gehad en 22 juni had ze de absenceof iets wat daar op leek.
Het lijkt mij dus niet dat het in verband staat met elkaar, maar ik weet eigenlijk niet in welk tijdsbestek deze verschijnselen zich nog voor kunnen doen? Ik heb er zelf ook nog even aan gedacht gezien de nare verhalen mbt plotseling opkomende epilepsie na vaccinatie, maar het lijkt mij een ontwikkeling die zich kort na de vaccinatie voordoet. Kan er verder ook niks over vinden op die site.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2004 @ 15:38:11 #36
7074 moussy
kuttekop
pi_20665390
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 15:14 schreef Meaghan het volgende:
Moussy, ze had op 1 april haar laatste enting gehad en 22 juni had ze de absenceof iets wat daar op leek.
Het lijkt mij dus niet dat het in verband staat met elkaar, maar ik weet eigenlijk niet in welk tijdsbestek deze verschijnselen zich nog voor kunnen doen? Ik heb er zelf ook nog even aan gedacht gezien de nare verhalen mbt plotseling opkomende epilepsie na vaccinatie, maar het lijkt mij een ontwikkeling die zich kort na de vaccinatie voordoet. Kan er verder ook niks over vinden op die site.
gevonden...

Na toediening van DKTP vaccin kunnen lokale reacties optreden, die soms gepaard gaan met verschijnselen van algemene malaise en koorts. In zeldzame gevallen kan de kinkhoestcomponent in het vaccin aanleiding geven tot een ernstige reactie zoals collaps of convulsie. Ook treedt sporadisch een toestand van encephalopathie na DKTP vaccinatie op. Dergelijke complicaties worden waargenomen in een periode van 1 uur tot 3 dagen na enting. De meeste ernstige reacties worden binnen 12 uur gezien. Artsen en apothekers wordt verzocht mogelijke bijwerkingen en in het bijzonder die bijwerkingen die niet in deze bijsluiter zijn genoemd, te melden aan de afdeling Klinisch Onderzoek van het Laboratorium voor Veldonderzoek Vaccins van het RIVM, tel. 030-2742424.

http://www.nvkp.nl/html/vaccinatie_bijsluiter_dktp.html
pi_20665988
Haar reacties op de entingen waren tot nu toe vrij 'normaal' te noemen. Wat verhoging, huilerig, het gangbare zeg maar. Ze heeft iig niet zo'n collaps gehad, verre van dat. Ik weet wel dat ik haar met de volgende enting nóg beter in de gaten ga houden. Ik zit me er nu al over op te vreten

Maar bedankt voor de info moussy. En natuurlijk een knuffel voor arme Cas
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:10:03 #38
88646 Nicoluttje
Ikke is lief!!
pi_20666264
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 02:35 schreef dolfg het volgende:

He dat filmpje heb ik eerder gezien. Haha maar heel mooi ventje hoor
Nicole is mijn naam!!!
En vanaf 1 feb onder een nieuwe naam!!
====================================
pi_20667832
Beefcake, ze spuugt idd ook wel als ze rechtop zit, en soms trekt ze alleen een vies gezicht en ruikt zuur.
Wat ik trouwens wel een interessant artikel vond is dit: Medische misvattingen: ''Bij spugende zuigelingen moet het hoofdeinde van het bed omhoog worden gezet''.
quote:
Bij zuigelingen met spugen als enige klacht hoort de behandeling te bestaan uit uitleg, geruststelling, minder frequent voeden en rechtop houden gedurende 30 minuten na elke voeding.2 Bij flesvoeding kan eventueel worden overgegaan op voeding met een verdikkingsmiddel: johannesbroodpitmeel of amylopectine. Bij onvoldoende resultaat dient het spugen te worden geaccepteerd, in de wetenschap dat het rond de eerste verjaardag spontaan verdwijnt. Houdingstherapie heeft hierbij geen plaats.
Houdingstherapie is bijv het hoofdeinde van het bed verhogen, en daarover zeggen ze:
quote:
Houdingstherapie leidt echter een taai leven, zij het in aangepaste vorm. De helling is gebleven, maar het kind wordt nu op de rug gelegd. Is dat dan effectief? Nee, misschien zelfs integendeel. Bij rugligging is een hoek van minimaal 600 nodig, bij buikligging is een vlakke ondergrond misschien wel voldoende. Er is geen onderzoek dat het effect van rugligging op een helling aantoont; mogelijk neemt reflux in die positie juist toe.
Lijkt me een handig weetje voor ouders van spugende babies.
Hoe is het nu met Dylan?

Pluisje en Lewis, veel sterkte!!
Heb je trouwens al bij het Borstvoedingsforum info over antidepressiva en bv gezocht Lewis?
pi_20668338
Dat wilde ik al doen, maar kon nou niet vinden om een topic te openen. Dus ga zo nog even kijken.
pi_20673237
poemojn, ook bij BV kun je evt. johannesbroodpitmeel geven: een papje ervan maken en ± een theelepeltje in haar mond laten lopen vlak voor het borstvoeden.

lewis ik hoop dat je snel een oplossing vindt waarbij je toch door kunt gaan met de BV. wat vervelend dat de huisarts zo weinig meewerking lijkt te willen geven zeg.
pi_20674436
Bixister, heeft dat dan geen invloed op de ontlasting? Ze heeft nl nauwelijks poepluiers. Ik moet eigenlijk staalpillen slikken voor bloedarmoede maar doe dat nu niet meer en nu heeft ze wel af en toe een poepluier. (Volgens de artsen was het normaal bij bv dat een baby tot 1 keer per 2 weken een poepluier heeft maar de lactatiekundige vond dat niet normaal bij een zo jonge baby, en zei dat uit onderzoek in Amerika blijkt dat staalpillen wel vaker door de bv heen bijwerkingen bij de baby opleveren.) En waar koop je dat spul, bij de natuurwinkel?
pi_20675018
lewis
mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 juli 2004 @ 22:39:30 #44
13151 crew  Rewimo
pi_20676171
Poemojn, JBP kun je inderdaad bij de reform kopen. Bij ons hadden ze het niet op voorraad, maar ze hebben het besteld voor me.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2004 @ 22:43:06 #45
7074 moussy
kuttekop
pi_20676240
JBP kan je ook bij de drogist kopen. bij Cas werkte het laxerend, vandaar dat hij het kreeg, meneer kon niet poepen.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 13:10:04 #46
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20684622
Tobias ligt nu voor het eerst helemaal in zijn eentje op zijn eigen kamertje in zijn ledikantje
En het lijkt wel of ie beter slaapt dan in het wiegje in de woonkamer...

Alleen mama zit nu al 3 uur aan de babyfoon vastgeplakt
  zaterdag 17 juli 2004 @ 13:35:41 #47
46794 Berkery
Fat bastard
pi_20685023
Bij ons is het net omgekeerd pluis, in de woonkamer slaapt ze als een blok; visite, stofzuiger, metallica, hond, maakt niet uit. Maar op haar slaapkamer: geen zin, tenzij ze bekaf is.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_20685203
haha pluis erg he is dat in het begin. Ik was helemaal beledigd dat ze direct een nacht doorsliep toen ze voor het eerst in haar eigen kamertje sliep. Zo rond een maand of 5 was dat geloof ik, toen kreeg ze duidelijk last van onze geluiden. En nu slaapt ze alleen nog maar in haar kamertje en nergens anders.
mooi he, alles
  † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2004 @ 13:50:34 #49
7074 moussy
kuttekop
pi_20685248
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 13:35 schreef Berkery het volgende:
Bij ons is het net omgekeerd pluis, in de woonkamer slaapt ze als een blok; visite, stofzuiger, metallica, hond, maakt niet uit. Maar op haar slaapkamer: geen zin, tenzij ze bekaf is.
Oeh, klinkt als.. René... Radiootje op de kamer, cd-tje er in en lekker slapen
  zaterdag 17 juli 2004 @ 16:57:35 #50
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20687718
Hoe lang duurt die spuitpoep eigenlijk?
Ik ging net Tobias eens verschonen, dat doe ik niet zo vaak omdat ik nog zo rustig aan moet doen enzo, maar meneer gaf meteen zijn hele repetoire:
Terwijl ik zijn rompertje uitdeed ging ie gezellig liggen poepen, ik wist nog net zijn kleertjes een stuk omhoog te schuiven zodat die schoon bleven. Maar terwijl ik het "plasje poep" van het aankleedkussen aan het verwijderen was (was vergeten een doek op het kussen te leggen...) kwam er ook nog een plasje aan, wat uiteraard precies op zijn kleertjes terecht kwam

Maar goed, toen vroeg ik me dus af wanneer meneer nu eens wat minder dunne poep krijgt.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:17:02 #52
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20688098
Pluis, get used to it!!
Je geeft toch bv? Dan heb je nog steeds dunne luiers, maar echt helemaal spuit is niet goed geloof ik. Die van Léon zijn ook dun hoor. Hoort er schijnbaar bij.
En ook Léon heeft de neiging om alles eruit te gooien als de billen helemaal bloot zijn.
Volgens mij denken ze dan: "Hè lekker zeg die frisse lucht! Even mmmpfffhhh ahhhhhh!!!!!!
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:19:37 #53
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20688142
Het is ook gewoon dun hoor, maar als ie er kracht bij zet spuit het behoorlijk de kamer door
  zaterdag 17 juli 2004 @ 18:29:57 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_20689641
Wat is dat toch met die kleine beebietje en buiten de luier willen poepen en piesen Doen ze allemaal geloof ik.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 17 juli 2004 @ 20:21:56 #55
3011 E.T.
pi_20692227

Die dunne poep (en 't met kracht eruit spuiten) blijft hoor!
Bij Saskia is het nog steeds zo dun, en ik hoor het er regelmatig met kracht uitspuiten (ze heeft hier een keer de deur van d'r kamertje geraakt, verder tot nu toe altijd in de luier )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator zaterdag 17 juli 2004 @ 20:26:17 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_20692312
Wees blij dat het zo dun is en dus er zo makkelijk uit kan spuiten. Ik heb hier een Irisje wat het tegenovergestelde had en heeft en die kreten van pijn tijdens het persen zijn echt verschrikkelijk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 17 juli 2004 @ 20:39:59 #57
3011 E.T.
pi_20692556
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 20:26 schreef Lois het volgende:
Wees blij dat het zo dun is en dus er zo makkelijk uit kan spuiten. Ik heb hier een Irisje wat het tegenovergestelde had en heeft en die kreten van pijn tijdens het persen zijn echt verschrikkelijk.
agossie.. Dat lijkt me idd vreselijk.
Olijfolie (oid) door de voeding heen, heb je neem ik aan al geprobeerd? (net als alle andere truukjes?)

Pluis, het kan trouwens zo zijn dat na een week of zes e.e.a. veranderd. Dat ze dan niet meer na (bijna) iedere voeding een poepbroek hebben, het kan dan ook wel eens 10 dagen wegblijven. (alleen bij borstvoeding, bij flesvoeding moeten ze iedere dag een poepbroek hebben). Ze gaan dan zo efficient om met de voeding dat ze gewoon geen 'reststoffen' hebben. Zo lang ze er geen last van hebben en de ontlasting die dan wel komt niet hard is, is er niks aan de hand.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 20:43:31 #58
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20692630
Ja dat las ik ook al
Rick was al helemaal verheugd, die doet de meeste luiers en zag al een hele rustige tijd aanbreken

Lois, wat lijkt me dat naar
We zaten hier toen ie krampjes had en zich helemaal oprolde van de pijn al bijna mee te sniffen, en dat duurde maar 2 dagen...
pi_20693501
Ja die spuitpoep Dylan heeft een keer net niet tegen de muur gespoten Mijn hand bleef trouwens niet gespaard E.T. Is het echt zo dat ze bij flesvoeding elke dag moeten poepen? Dylan poept om de dag, en ik dacht dat ik had gelezen dat dat wel genoeg was (ik meen in het groeiboekje). Hij heeft zachte ontlasting, geen drollen, en heeft totaal geen moeite met poepen, dus dat zit wel snor

Dylan heeft vandaag trouwens gezwommen (nou ja, pootje gebaad). In het begin vond hij het maar vreemd, maar zat daarna lekker te stampen en te spetteren in het water
  zaterdag 17 juli 2004 @ 22:27:02 #60
46794 Berkery
Fat bastard
pi_20694271
beefcake: Zoë spaart het ook twee dagen op, om dan een luier vol te maken, ik heb ook gelezen dat ze er 1 per dag moet hebben, maar we maken ons er niet druk om. Maar we zullen het wel even melden bij het CB
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zondag 18 juli 2004 @ 09:30:58 #61
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20699379
Beefcake, ook Melvin poept om de dag. Volgens mij is dat ook goed hoor. Ik meen dat met flesvoeding ze minimaal 1x per 2 dagen moeten poepen.

Van de week wil ik met Melvin gaan zwemmen. Nu heb ik van iemand een zwembroekje gehad. Ik vond hem nogal klein, maar zij zei dat je die zwembroekjes gewoon zonder luier aan moet doen. Het komt op mij nogal vreemd over om een baby zonder zwemluier te laten zwemmen. Dan piest ie toch in het zwembad? En wat als ie moet poepen? Of is het normaal om je baby alleen in een zwembroekje te laten zwemmen?
pi_20699475
Dylan had wel alleen zijn zwembroekje aan. Hij plaste dan ook meteen toen zijn voetjes het water raakten. Maar ja, een luier zuigt zich gelijk helemaal vol natuurlijk. En ik was toch bij mijn schoonouders, dus als ie moest poepen, hoefde ik me ook niet te schamen De zwemluiers ga ik ook wel kopen, maar die zijn pas vanaf 7 kilo en daar zit Dylan nog niet aan.
  zondag 18 juli 2004 @ 10:08:15 #63
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20699620
Waar bemoei ik me mee Ff for the record, Jambo die zwemluiers laten de plas wel gewoon door hoor, dus als als ie plast, plast ie sowieso in het zwembad. Ze vangen alleen de poep op.
  zondag 18 juli 2004 @ 10:19:44 #64
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20699715
Ok, dan laat ik Melvin alleen in zijn zwembroekje zwemmen. Hij zal vast niet de enige zijn die in het zwembad piest. En dan maar hopen dat ie niet hoeft te poepen.
  zondag 18 juli 2004 @ 17:11:25 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_20703096
Liam heeft vandaag met smaak brood gegeten! Hij zat bij oma op schoot het brood uit haar mond te kijken. Nou goed, probeer maar ff dan....nou, dat ging er wel in!!! Toen oma zelf de laatste hap nam was het brullen! Toen hebben we een broodje voor hem gemaakt en daar heeft ie smakelijk van gegeten! Grappig hoor. Ik moet nu een beetje gaan schuiven met zijn eten enzo denk ik. Punt is voornamelijk dat meneer niets anders drinkt dan melk, diksap vind ie echt niet lekker tot op heden. Andere suggesties zijn welkom
Dus ik ga nu even op zoek naar eten: wat wanneer enzo....
stormy waters...
sailin'
pi_20703625
Luchtbel dat wist ik niet van die zwemluiers!!

Wat goed dat Liam brood gegeten heeft!
  zondag 18 juli 2004 @ 18:51:55 #67
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20705182
Melvin heeft vandaag voor het eerst een fruithapje op. Hij vond het (volgens mij) niet eens zo heel vies. Foto's volgen in het fototopic.

Liam gaat ook snel. Alweer aan het brood. Het gaat echt hard met die kleintjes.
  zondag 18 juli 2004 @ 19:14:43 #68
3011 E.T.
pi_20705715
Jeetje wat zijn jullie vlot zeg!
Saskia krijgt nog gewoon alleen maar borstvoeding.. Over een week of vier gaan we eens kijken of ze er nog wat anders bij wil....
  † In Memoriam † zondag 18 juli 2004 @ 19:20:23 #69
43556 miss_dynastie
pi_20705842
Liam, jeetje, wat word je groot
pi_20707454
Jambo ik heb het gezien in het fototopic! Het gaat idd hard

E.T. als ze geen interesse toont in ander eten, zou ik ook bij zes maanden gaan bijvoeden. Maar Dylan kijkt ons eten zowat uit onze mond. Ik ga het met vier maanden wel proberen. Mocht ie het niets vinden, laat ik het nog even rusten.
  zondag 18 juli 2004 @ 21:04:51 #71
3011 E.T.
pi_20708275
quote:
Op zondag 18 juli 2004 20:27 schreef beefcake het volgende:
Jambo ik heb het gezien in het fototopic! Het gaat idd hard

E.T. als ze geen interesse toont in ander eten, zou ik ook bij zes maanden gaan bijvoeden. Maar Dylan kijkt ons eten zowat uit onze mond. Ik ga het met vier maanden wel proberen. Mocht ie het niets vinden, laat ik het nog even rusten.
Saskia vind 't ook razend interessant als ik een hap in m'n mond stop. Ze kijkt 't echt m'n mond uit.
Maar vaak is het genoeg om haar dan ook met een lepeltje oid te laten spelen. (ik kreeg vanmiddag bijna last van plaatsvervangende schaamte en ging bijna m'n cracker ergens anders opeten, zodat zij het niet zou zien ). Vaak is het gewoon intresse voor dingen die de ouders doen.
De adviezen zijn niet voor niks dat tot de darmpjes volgroeid zijn het de voorkeur heeft alleen melkvoeding te geven. En een week meer of minder maak ik me niet zo druk om, maar over een week of vier ofzo, vind ik vroeg genoeg om er mee te beginnen)

En sja, dat ze geintresseerd is in mijn eten.. ze is ook geintresseerd in mijn autosleutels als ik die vastheb en ik geloof ook niet dat ze er aan toe is om auto te rijden

neem daarbij ook de gevoelige (allergische) huid van Swets en de talloze middenoorontstekingen bij babies in mijn familie... en dan is het plaatje wel rond om 6 maanden geen bijvoeding te geven
pi_20709284
quote:
Op zondag 18 juli 2004 21:04 schreef E.T. het volgende:
En sja, dat ze geintresseerd is in mijn eten.. ze is ook geintresseerd in mijn autosleutels als ik die vastheb en ik geloof ook niet dat ze er aan toe is om auto te rijden
Nee okee haha. Maar ik had gelezen dat je op die manier kan kijken of babies van vier maanden eraan toe zijn om ander eten te proberen. Daarbij moeten ze ook de reflex van vreemde dingen uit hun mond duwen met hun tong kwijt zijn.
quote:
neem daarbij ook de gevoelige (allergische) huid van Swets en de talloze middenoorontstekingen bij babies in mijn familie... en dan is het plaatje wel rond om 6 maanden geen bijvoeding te geven
Gelijk heb je! Hier heeft er niemand last van dat soort dingen.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:09:38 #73
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20709773
ET ik kan me voorstellen dat als er allerlei allergieën in de familie voorkomen dat je dan wacht tot 6 maanden met fruithapjes. Dat wordt inderdaad ook aangeraden.

Bij ons in de familie komen geen allergieën voor. En wij kregen als kind met 3 maanden al een fruithapje, dat is ook goedg egaan. Van het CB mocht ik met 4 maanden beginnen met 2 of 3 hapjes fruit. Ik smokkel dan wel een weekje, maar mocht ik merken dat Melvin er niet goed op reageert dan stop ik er direct weer mee.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:14:22 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_20709874
wij zijn met 4 maanden begonnen met af en toe een fruithapje en af en toe groente. ff reactie gepeild en er kwam geen enkele. Alleen dat ie het lekker vond. Vanaf 5 maanden is er wat meer regelmaat in gekomen en nuu eet hij elke dag fruit met liga en 's avonds worteltjes met aardappel. Vandaag dus een beetje brood gehad voor het eerst. Tja, iedereen doet het anders. Natuurlijk is bv het beste endan tot 6 maanden, dat zal ik zeker niett tegenspreken. Helaas is dat door omstandigheden niet gelukt en Liam doet het geweldig en dat is mijn leidraad dan maar.
Ik zit dus allen met drinken, maar ik ga gewoon wat verschillende dingen uitproberen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 juli 2004 @ 22:19:45 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_20709974
Als ik dit lees over fruithapjes en brood en zo, realiseer ik me iedere keer weer hoe anders ik er met Katja mee omging dan nu met Job.

Met Katja zat ik ongeveer de dag af te wachten dat ik mocht beginnen met fruithapje en brood en zo. Met Job ben ik er helemaal niet mee bezig. Die arme jongen is nu 8 maanden en krijgt sinds dat hij 6 maanden is een fruithapje, met 7 maanden dacht ik er eens aan om ook met gewone hapjes te beginnen en door de post van Belana realiseer ik me ineens dat hij ook inmiddels wel brood mag hebben. Hij krijgt wel af en toe een Cracot (hoe schrijf je dat ) en een Liga en een broodkorst als het zo uitkomt, maar we hebben nog niet echt een schema waar brood in is verwerkt.

Hij krijgt overigens nog steeds 4 flessen melk op een dag. Is dat dan niet goed? Dit vraag ik omdat Belana zich zorgen maakt over het niet drinken van diksap door Liam.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:24:03 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_20710059
Ow, ik maak me geen zorgen hoor livelink, dat doe ik niet zo snel. Maar met al die hapjes krijgt ie minder vocht, dat moet toch ergens vandaan komen dacht ik. Misschien heeft ie gewoon wel genoeg aan de flessen die hij nog krijgt. dat brood, dat gaat nog weinig vervangen, af en toe een paar stukjes denk ik. Je doet het toch prima met Job! Zoals ik al zei, iedereen doet het weer anders. bv tot 6 maanden is het beste, dat staat voorop. Maar anders kan ook. En dat niet kunnen wachten met hapjes dat herken ik in de zin dat mijn man dat had

edit: ik zie dat mijn post er idd uit zag alsof ik me zorgen maakte om dat drinken, beetje verkeerde woordkeuze. Geen zorgen dus, maar meer iets wat ik me afvraag.
stormy waters...
sailin'
pi_20710066
volgens mij moet je diksap nog vooral als extra zien hoor, het is belangrijker dat ze nog genoeg melk binnenkrijgen volgens mij. grappig trouwens dat je met Job zo anders met die voedingen omgaat dan bij Katja. ben benieuwd hoe dat hier gaat met nr. 2. kan me ook voorstellen dat je bij zo'n tweede juist niet meer zo strikt aan de voorgeschreven termijnen vasthoudt (al ben ik daar toch ook erg voorzichtig mee geweest bij Piet).

Belana, fijn dat Liam de hapjes zo lekker vindt. maar waarom altijd een liga door 't fruit? wat voor fruit heb je tot nu toe gegeven? en hoeveel (melk)voedingen krijgt hij nog per dag?
  zondag 18 juli 2004 @ 22:28:03 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_20710135
hij zit nog steeds op 5 flessen, omdat ie na fruuit met liga (ik dacht dan vult het wat meer) nog steeds trek heeft 9of dorst?)

eigenlijk doe ik ook maar wat hoor Ik moet eens wat meer lezen erover ofzo.... doosje....
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 juli 2004 @ 22:41:18 #79
3011 E.T.
pi_20710453
Die 6-maanden grens is niet alleen voor bv hoor.
die is voornamelijk omdat babydarmpjes dan pas goed andere dingen naast melk kunnen verteren en er ook daadwerkelijk ook iets uit op kunnen nemen.

Ow en Jambo, het zijn niet allerlei allergieen hoor. Swets heeft een klein beetje wat. Maar ik wil wat dat betreft mezelf later niet voor m'n kop kunnen slaan omdat ik niet toch nog ff gewacht heb totdat de darmpjes er wel goed klaar voor waren en de schadelijke stoffen konden filteren en de goede opnemen.
  maandag 19 juli 2004 @ 11:28:44 #80
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20717777
Tobias heeft net zijn gehoortest gehad, en is geslaagd

En ik weet meteen waar het consultatiebureau zit, is pas nieuw geopend, en lekker klein (maar 4 verkleedtafels) en gemoedelijk. En op loopafstand bovendien
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 11:44:17 #81
43556 miss_dynastie
pi_20718110
quote:
Op maandag 19 juli 2004 11:28 schreef pluisje het volgende:
Tobias heeft net zijn gehoortest gehad, en is geslaagd
Wow
pi_20718714
Goed zo Tobias!!

Waarom heeft Dylan nooit een gehoortest gehad
  maandag 19 juli 2004 @ 12:18:11 #83
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20718785
Geen idee!
Vroeger deden ze het pas bij 9 maanden, maar onlangs is dat veranderd en doen ze het bij 2 weken. Misschien zit hij nog in de oude regeling?
pi_20718809
beefcake, piet kreeg ook nog de oude variant en die krijgen ze pas rond een maand of 10 geloof ik.
  maandag 19 juli 2004 @ 12:20:57 #85
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_20718837
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:14 schreef beefcake het volgende:
Goed zo Tobias!!

Waarom heeft Dylan nooit een gehoortest gehad
Snap ik ook niet, die nieuwe gehoortest is ingevoerd op 01-01-`03, tenminste hier dan( weet ik omdat Ewen precies 1 dag te vroeg geboren was om mee te mogen doen aan die nieuwe test )
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_20718918
Daan heeft ook pas bij 9 maanden een gehoortest gehad. Waarvoor we over een maand voor terug moeten komen . Ik denk dat het per gemeente verschilt.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  maandag 19 juli 2004 @ 12:27:42 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_20718973
Liam heeft ook nog geen gehoortest gehad hoor. Zal wel komen nog.
Wat ie wel heeft is huilen huilen huilen Hij wil niet alleen zijn
Is dat 1 van die dingen die bij 6 maanden baby's hoort? Die verlatingsangst? Echt, zodra je wegloopt: Krijsen!!! Ben toch echt niet van plan constant bij hem te gaan zitten...
Maar hoe ga je er wel mee om?
stormy waters...
sailin'
pi_20719228
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:27 schreef Belana het volgende:
Liam heeft ook nog geen gehoortest gehad hoor. Zal wel komen nog.
Wat ie wel heeft is huilen huilen huilen Hij wil niet alleen zijn
Is dat 1 van die dingen die bij 6 maanden baby's hoort? Die verlatingsangst? Echt, zodra je wegloopt: Krijsen!!! Ben toch echt niet van plan constant bij hem te gaan zitten...
Maar hoe ga je er wel mee om?
Ik probeer Daan dan af te leiden met een kinder-cdtje of de teletubbies aan te zetten. Het werkt wel, maar niet altijd.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
pi_20719319
Belana, Piet heeft het nooit zo heel sterk gehad maar bij vlagen vindt hij 't duidelijk minder leuk dan anders om alleen gelaten te worden in z'n kamer. wat ik doe is toch weggaan. wel even lief knuffelen vooraf, en als hij blijft huilen nog een keer (of vaker) teruggaan om te troosten, maar erbij blijven was voor mij geen optie (tenzij ik dacht dat ie misschien ziek was oid). als hij maar 't gevoel heeft dat je wel in de buurt bent. eigenlijk net zoiets als de slaaptraining waar hier veel over gesproken is. met tussenpozen even gaan troosten.

o ik lees nu quinny's antwoord, bedoel je in de woonkamer? nou ja, daar kun je ongeveer hetzelfde voor toepassen denk ik. hij moet er toch aan wennen dat jij ook je eigen dingen doet af en toe.
  maandag 19 juli 2004 @ 12:51:33 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_20719528
Ja precies, ik ga ook gewoon mijn gang hoor. Want ik ben niet zo'n moeke die constant met d'r kind bezig is En bovendien heb ik gewoon een hoop te doen. En idd net als met slapen: dat doe je in je eigen bedje en ik blijf niet bij je, zo moet ie hier nu waarschijnlijk ook even doorheen. Ik heb hem net maar ff een tijdje laten huilen dus en toen ff zijn speentje gegeven en een speeltje en nu is ie lief aan het spelen. ik ben het gewoon niet gewend van hem, want hij is altijd heel zoet in de box.
stormy waters...
sailin'
pi_20720209
nou ja er kan natuurlijk soms best een dagje tussen zitten dat ie veel behoefte heeft aan jouw nabijheid. het is ook wel eens lekker om een dag veel te knuffelen. wat ook nog kan is dat ie zich een beetje verveelt, dus wat nieuwe afleiding geven zoals quinny zegt helpt misschien ook. een ander speeltje, of de box eens op een andere plaats in de kamer zetten. succes ermee!

Piet weigert al al dagenlang brood te eten. ik dacht eerst dat 't door een doorkomend tandje kwam maar hij eet bijv. wel rijstwafels. vreemde kuren hoor.
  maandag 19 juli 2004 @ 13:35:16 #92
24188 Belana
kloon van belana
pi_20720481
Ja, ik moet eens wat kinder cd's kopen en tja, toch maar eens aan de teletubbies he
Het is natuurlijk zo dat ze af en toe een daggie hebben dat ze meer behoefte hebben aan knuffelen, daar moet ik ook ff rekening mee houden idd. Ik ben zelf ook niet altijd hetzelfde ten slotte. Dankjewel!
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 juli 2004 @ 17:26:12 #93
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_20725250
Die nieuwe gehoortest is inderdaad nog niet overal ingevoerd. Ook hier niet. Ik moest een poosje geleden een kaartje opsturen (kreeg ik van het cb) om de gehoortest aan te vragen, wordt (hier?) nl. niet meer standaard gedaan. Ik heb het gelijk opgestuurd (ik ben zelf slechthorend (erfelijk), dus vind het wel belangrijk dat er getest wordt), maar ik heb nog steeds geen bericht gehad. Morgen moet ik naar het cb en dan vraag ik wel hoe en wat.
pi_20725988
Myrthe heeft de gehoortest gelijk met de hielprik gehad. Maar dat schijnt idd per stad te verschillen.
Vandaag heeft ze trouwens minder gespuugd (misschien was ze dan toch een paar dagen gewoon ziek?), al boert ze wel vanalles omhoog en wordt daar wakker van.
Spuitpoep kennen we hier niet. Maar nu ik als test gestopt ben met de staalpillen heeft ze wel eens een poepluier.
Alleen wil ze nu elke avond van 20:00-3:00 continu drinken (en anders huilen ). Gaat nog over hoop ik.
  maandag 19 juli 2004 @ 18:20:30 #95
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20726499
Ik heb net Tobias voor het eerst helemaal zelf in bad gedaan

En hij heeft net ook voor het eerst in zijn badje gepoept
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2004 @ 18:32:20 #96
13151 crew  Rewimo
pi_20726796
Bof jij even, Pluis Maar lekker dat je het nu zelf kon
  dinsdag 20 juli 2004 @ 12:57:21 #97
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20741242
Vandaag voor het eerst langere tijd alleen met Tobias, 3 uur ongeveer, zodat Rick zijn vader kan bezoeken in het ziekenhuis.
Het eerste uur gaat prima, meneer heeft al 1 poepluiier geproduceerd (gelukkig heb ik beneden ook een verschoningskussen en luiers enzo liggen, scheelt me traplopen) en ligt nu lekker te drinken.

Belangrijke les geleerd: als tijdens het voeden de bel gaat niet vergeten snel een zoogcompres voor te doen ipv alleen tshirt naar beneden te trekken. Scheelt boel wasgoed
pi_20741363
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:57 schreef pluisje het volgende:
Vandaag voor het eerst langere tijd alleen met Tobias, 3 uur ongeveer, zodat Rick zijn vader kan bezoeken in het ziekenhuis.
Het eerste uur gaat prima, meneer heeft al 1 poepluiier geproduceerd (gelukkig heb ik beneden ook een verschoningskussen en luiers enzo liggen, scheelt me traplopen) en ligt nu lekker te drinken.

Belangrijke les geleerd: als tijdens het voeden de bel gaat niet vergeten snel een zoogcompres voor te doen ipv alleen tshirt naar beneden te trekken. Scheelt boel wasgoed
En je moet ook niet denken dat je op een warme dag wel even naar het dorp kan gaan wandelen zonder dat je gaat lekken

Wat goed dat het goed gaat met jou en Tobias samen!!
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 13:05:13 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_20741386
Gewoon niet opstaan Ik neem ook nooit de telefoon op als ik met de kinderen bezig ben
pi_20744933
Dylan heeft geen behoefte meer aan de late voeding (ongeveer 23:00 uur). Als ik hem niet wakker maak, slaapt hij door tot een uur of half zeven. Is het te vroeg (3 maanden 18 dagen) om de late voeding weg te laten? Of moet ik gewoon 'luisteren' naar Dylan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 juli 2004 @ 16:04:35 #101
13151 crew  Rewimo
pi_20745100
Hoeveel voedingen krijgt hij nog, en hoe laat krijgt hij de een na laatste? Je zou daar eventueel wat druivensuiker in kunnen doen, zodat zijn suikerspiegel goed op peil blijft.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 16:22:44 #102
26444 ezzi
mama van ilse
pi_20745511
Beefcake, Ilse heeft nu ook een paar nachten de late voeding overgeslagen. Ik wilde haar niet wakker maken, dus ik ben gaan slapen en verwachte dat ze 's nachts wel een keer zou komen. Nou, dat werd 8 uur 's morgens. Nu zit ik me af te vragen of dat komt doordat ze wat fruithapje krijgt nu. Krijgt Dylan ook dan 4 flessen van 200cc?
pi_20746375
Ja als hij de late voeding overslaat, krijgt hij idd 4 x 200 cc. Maar hij krijgt nog geen vaste voeding. Hij krijgt dus om een uur of zeven/half acht de laatste voeding, gaat om een uur of negen slapen en dan om kwart voor zeven de eerste voeding.
pi_20748394
heb je niet zo'n schema van het CB gekregen beefcake? anders zou ik ze even bellen. op zich lijkt het mij wel erg vroeg om op 4 voedingen over te gaan, maar ik ben de details over wanneer je dat wel kunt doen alweer allemaal vergeten. heb nog wel ergens zo'n schema van ons CB, dus als je wil zou ik het daarin op kunnen zoeken.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 19:18:01 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_20749181
Ik heb het schema hier net voor me liggen (toch maar even dat brood nagezocht ) en hier praten ze pas van een overgang naar 4 flessen bij 5-6 maanden.

En brood pas bij 8-9 maanden, dus ik was toch nog niet zo laks bij Job.

Ik weet trouwens niet of ik mijn kind wakker zou maken voor een fles 's avonds. Bij Katja & Job was dat ook niet aan de orde, die zaten met drie maanden nog rustig aan de 6 voedingen (borstvoeding). Als Dylan 's nachts of 's ochtends niet huilend van de honger wakker wordt, heeft hij misschien wel genoeg aan die 4 flessen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_20750046
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:18 schreef livelink het volgende:
Ik weet trouwens niet of ik mijn kind wakker zou maken voor een fles 's avonds. Bij Katja & Job was dat ook niet aan de orde, die zaten met drie maanden nog rustig aan de 6 voedingen (borstvoeding). Als Dylan 's nachts of 's ochtends niet huilend van de honger wakker wordt, heeft hij misschien wel genoeg aan die 4 flessen.
Ja dat heb ik dus ook. Als hij gewoon lekker doorslaapt, zal hij wel geen honger hebben. Maar als hij perse nog 5 voedingen moet krijgen, kan ik hem beter wel wakker maken. Het is wel moeilijk!
Bixister ik was dat schema helemaal vergeten Ik ga het gelijk even opzoeken, ik weet wel waar het ligt.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:07:41 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_20750051
Ik heb Liam nog nooit wakker gemaakt voor een late voeding, hij heeft altijd vanaf half 8 doorgeslapen. (in het begin tot een uur of half 11 's nachts en dat werd steeds later tot ie de hele nacht doorsliep, hetgeen ie bij een week of 8/9 deed)
Hij heeft wel altijd nog 5 flessen gehad, van uur of 7 's ochtends tot 7 uur 's avonds de laatste.
Ik heb me nooit druk gemaakt om glucosespiegels o.i.d. Als ie slaapt dan slaap ie lijkt me.
Net wat livelink zegt, als ie genoeg heeft aan die 4? Wat maakt het dan uit? Wat was het ook alweer? 150*zijn gewicht en dan delen door het aantal voedingen wat je geeft, dan weet je wat je moet geven per fles. je kunt het ook verdelen over 5 voedingen, dan is het wat meer gespreid.
stormy waters...
sailin'
pi_20750620
De lijst van het cb zegt idd 5 voedingen. Net als het lijstje van Livelink Over een week moet ik pas weer naar het cb, dus ik zal wel bellen. Oh en ik zag ook dat Dylan bij ongeveer negen maanden de gehoortest krijgt!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:48:46 #109
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_20750860
quote:

Of gewoon niet open doen ik werd daar altijd helemaal iebel van, van de bel/telefoon als ik aan het voeden was
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 21:01:54 #110
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20751167
Ja maar ik zag door het raam dat het de postbode was met een pakje

En meneertje begon net in slaap te vallen na 5 minuten drinken, en moest toch even wakker geschud worden
  dinsdag 20 juli 2004 @ 21:24:42 #111
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_20751698
Ow.
Ja, voor pakjes zou ik ook een uitzondering maken
zat er wat leuks in?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 22:41:56 #112
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20753157

Kraamcadeautje van een van de bedrijven waar ik voor FOK! contact mee heb
pi_20758346
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:48 schreef Leah het volgende:

[..]

Of gewoon niet open doen ik werd daar altijd helemaal iebel van, van de bel/telefoon als ik aan het voeden was
Ja ik ook. Zeer irritant. Als ik iemand verwachte wat dan meestal schoonzus was of health visitor van het cb dan konden ze de deur altijd zelf open doen. En anders laten gaan. Als dan de telefoon ging en ik nam niet op dan in geval van mijn schoonzus hing ze snel weer op en belde later terug omdat ze dan wist dat ik bezig was met Joshua.

Maar ja Pluis voor cadeautjes is het natuurlijk een andere zaak he
  woensdag 21 juli 2004 @ 08:13:18 #114
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_20758354
quote:
Vergeet dat ook niet als je op een warme dag een wat strakker shirt aan hebt Scheelt een boel starende ogen op terrasjes
pi_20767330
vanmorgen met Piet op 't CB geweest. meneer weegt al meer dan 11 kilo! in overeenstemming met z'n lengtegroei (78 cm) maar hij schiet zo wel naar de bovenkant van de curve. de CB-arts stelde allerlei vragen over wat ie al wel/niet kon en concludeerde dat ie op alle fronten wat traag was. ik schrok er wel wat van. wat bleek: ze dacht dat ie 14 maanden was (en hij is bijna 11 maanden!). tsja, voor 11 maanden was ie helemaal ok. pff. normaal gesproken ziet zij de kinderen bij 9 en 14 maanden, maar vanwege onze verhuizing was het schema wat omgegooid. naja.
ook z'n 4e prik gehad (de oude variant). hij heeft er wel last van, zielig hoor. maar hij ligt nu gelukkig weer lekker te slapen. vanochtend was G bij hem en ben ik mezelf es even flink te buiten gegaan in de uitverkoop.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 21-07-2004 16:41:44 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 juli 2004 @ 15:45:51 #116
13151 crew  Rewimo
pi_20767463
Kennelijk moeilijk om een geboortedatum te lezen, Bix Fijn dat ie weer door de APK is, en sterkte met de prik
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 15:46:28 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_20767471
Hij is zwaarder dan Cas
pi_20767838
Piet wordt een lekkere beer zo Logisch dat je schrikt als ze zegt dat ie langzaam is! Gelukkig was het vals alarm Een voor ZielePiet!
  donderdag 22 juli 2004 @ 10:33:06 #119
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20783029
Nou, meneertje heeft vannacht in zijn eigen ledikantje geslapen hoor

Waar ie normaal blokken van 3 uur slaap maakt, deed ie vannacht 2 keurige blokken van 4 uur (om 0.00, 4.00 en 8.00 voeden) en was ie toch wel een stukje rustiger dan bij ons op de kamer. Rick was helemaal in zijn nopjes, die moet volgende week weer aan het werk, en slaapt op deze manier veel beter dan wanneer hij naast ons staat. Tobias zelf leek het ook wel prima te vinden, die kwam helemaal opgewekt zijn bedje uit (om vervolgens de hele commode onder te poepen ).

Nu moet alleen ik er nog een beetje aan wennen, heb geen oog dicht gedaan vannacht
  donderdag 22 juli 2004 @ 10:39:48 #120
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_20783140
Fijn dat het een succes was vannacht Pluis!!! Alleen moet mamma nog wennen, gek he, voor je gevoel is ie gewoon te ver van je vandaan, voelt niet goed, tenminste zo voelde ik dat dan. En maar steeds kijken of ie het nog doet of heb jij daar geen last van?
Hyves!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 juli 2004 @ 10:42:57 #121
13151 crew  Rewimo
pi_20783206
Goed van Tobias zeg

Nu moet mama er nog aan wennen...
  donderdag 22 juli 2004 @ 10:47:59 #122
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20783324
Er zit niet eens 5 meter tussen onze kamers, en ik had allebei de deuren wagenwijd open staan

Maar ik heb mezelf wel kunnen bedwingen, en ben er niet uitgegaan om te kijken
  donderdag 22 juli 2004 @ 10:48:38 #123
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_20783332
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 10:47 schreef pluisje het volgende:
Er zit niet eens 5 meter tussen onze kamers, en ik had allebei de deuren wagenwijd open staan

Maar ik heb mezelf wel kunnen bedwingen, en ben er niet uitgegaan om te kijken
Wat goed van je!!!
Hyves!
  donderdag 22 juli 2004 @ 10:59:24 #124
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20783539
Tja, ik vermoedde dat ik dan ws de rest van de nacht in zijn kamertje zou staan

Maar vannacht gaan we het gewoon weer zo doen, ik zal er toch ooit wel aan wennen
  donderdag 22 juli 2004 @ 11:45:20 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_20784633
Pluisje, ik sta nog steeds regelmatig aan Liam zijn bed hoor! Dus ik vind het knap van je! Het is op zich wel rustiger idd als ze op hun eigen kamerje slapen, voor ouders en kind.
Liam begint tegenwoordig gelukkig te huilen als ie in zijn slaap op zijn buik is beland, dus daar maakt ik me minder zorgen om, hij roept wel
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:30:18 #126
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_20785589
ik kom me hier maar eens officieel melden

Hier gaat alles goed.. BV is goed op gang.. En volgens mij heb ik slagroom want na 10/15 minuten voeden is ze moe en gaat ze een paar uur slapen Soms wil ze dan na een half uurtje nog een toetje van 5 minuten ofzo.
Gisteren waren Peter en ik voreg naar bed gegaan en om 10 uur had ik in bed nog gevoed... Vervolgens kwam ze pas weer om 04.00 uur en daarna om 08.00 uur. Dus dat gaat de goede kant op
Met mij gaat het ook steeds beter! Ik word steeds mobieler en kan steeds meer... Alleen als ik lang gezeten heb of gelegen heb in dezelfde houding, ben ik zo stijf als een plank, en dan voel ik de wond best nog wel

Straks gaat Amber in bad en ze wordt dan ook gewogen.. ben benieuwd wat ze weegt

even een fotootje ter illustratie
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 12:30:30 #127
43556 miss_dynastie
pi_20785595
Pluis, wat goed van Tobias Heb je er een beetje vertrouwen in dat het gaat lukken volgende week alleen met Tobias?
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:35:41 #128
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_20785685
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:30 schreef LadyS het volgende:

even een fotootje ter illustratie

Dylan, gefeliciteerd met je prachtige aanstaande
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:41:07 #129
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20785787
Jaaaaaaa lief is Amber zeg!

Ow en ik vergeet het elke keer weer en ik schaam me er diep voor , maar ik heb nog steeds niet tegen Sjeen gezegd dat Isa echt te schattig is voor woorden.
  donderdag 22 juli 2004 @ 13:43:22 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_20787110
Liam begint genoeg te krijgen van in de box liggen. Daar heeft ie het gewoon niet erg meer naar zijn zin lijkt wel. Soms gaat het weer eens een tijdje goed, maar meestal is het al snel huilen op he moment. Nu is hubbie aan het tegels leggen in de tuin en als ik hem dan buiten zet in de wipstoel, dan is het helemaal goed. Lekker kijken naar papa. Je moet afwisselen he!
Dus die box...tja, hij zal nog wel ff blijven staan, toch wel handig als je je kind ff kwijt moet maar aan de andere kant zal ik blij zijn als ie weg is, want dan heb ik weer eens de ruimte!

Liam slaapt overigens de halve dag al, iedere keer wel ff wakker om wat te ete of te drinken, maar dan legt ie zijn hoofdje weer tegen me aan, zo van: mag ik nu weer naar bed? Nou, prima toch! Een slaapdagje... Misschien heeft ie een beetje last van de warmte ofzo? je weet het niet he!

Amber is the sweetest thing!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 juli 2004 @ 13:51:09 #131
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_20787274
Amber je bent kjoehoet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die oogjes, grappig he als ze nog niet gelijk recht kunnen kijken. Bo had dat niet, Janneke wel die keek ook zo scheel als het maar zijn kon. En dan ineens na een paar weekjes kijkt ze recht. Tis echt een plaatje hoor
  zaterdag 24 juli 2004 @ 10:12:15 #132
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20823996
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Pluis, wat goed van Tobias Heb je er een beetje vertrouwen in dat het gaat lukken volgende week alleen met Tobias?
Komt wel goed denk ik

Alleen komt op mijn eerste dag alleen die #$@#&$babywinkel langs, om nu eindelijk het ledikantje eens te vervangen. 'S middags, precies als Toby zijn slaapje normaal doet, en ik ook dacht even te kunnen liggen
In plaats daarvan loop ik dus een bedje af te halen, te checken of ze wel het goede onderdeel vervangen ( ) en het bedje weer op te maken. En dan maar hopen dat ze ook niet net tijdens een voeding staan te bellen ofzo. Daar baal ik dus best wel van, maar ja, ze belden Rick voor een afspraak, en die dacht daar niet direct aan, verwachtte dat ik blij zou zijn dat we eindelijk een goed ledikantje zouden hebben, en dat is natuurlijk ook wel zo. Maar wel naar dat mijn eerste dag alleen een rommelige wordt, waarbij ik ook nog eens rekening moet houden met anderen, terwijl ik het met Tobias en mezelf al druk zat heb

Vannacht had meneer geen zin. Ik was er al bang voor, aangezien ie gister eigenlijk na zijn middagslaapje niet echt wakker is geworden, en heel de avond diep in slaap was. En ja hoor, vannacht was ie klaarwakker, en kreeg ie ook nog wat darmkrampjes. Heel de nacht met hem lopen sjouwen, en boven zijn wieg gestaan. En hij lag je dan echt zo aan te kijken van "Leuk dat je al die moeite doet, maar ik ga echt niet slapen hoor mam "

Voor straf gaan we hem vanavond steeds kietelen, zodat ie wakker blijft
pi_20826131
Kun je Tobias dan kietelen? We hebben het bij Myrthe wel geprobeerd maar ze reageert nergens op.
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 13:07:38 #134
43556 miss_dynastie
pi_20826408
Hoe is het eigenlijk verder afgelopen met de babykamersoap? Hebben jullie die rekeningen nog vergoed gekregen?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 13:32:11 #135
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20826724
Kietelen onder de voetjes en in het nekje doen het prima

Het kamertje: maandag komen ze het ledikantje vervangen. De rekeningen zijn nog steeds niet vergoed, en dus gaat volgende week de hele zaak naar de Geschillencommissie Wonen
  zaterdag 24 juli 2004 @ 14:09:32 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_20827230
Vandaag is Liam toch alweer precies een half jaar! Jezus die tijd is voorbij gevlogen, echt waar!
stormy waters...
sailin'
pi_20829539
gefeliciteerd Liam! ja Belana, maf he hoe snel dat gaat. en de box, ik zou 'm niet te snel weg doen hoor, je kunt met wat variatie in speeltjes en ook in waar de box staat het wel weer wat leuker voor 'm maken. het blijft toch zijn eigen plek, waar hij af en toe tot rust kan komen, dat vind ik heel wat waard (afgezien van de handige 'parkeerfunctie'). maar dat betekent niet dat ie er altijd in hoeft te liggen/zitten.
en over dat brood, ik las ook dat je daar eigenlijk pas met 7 mnd mee moest beginnen. ben je er nog mee doorgegaan of wacht je nog even?
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 19:46:46 #138
43556 miss_dynastie
pi_20832556
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:
Het kamertje: maandag komen ze het ledikantje vervangen. De rekeningen zijn nog steeds niet vergoed, en dus gaat volgende week de hele zaak naar de Geschillencommissie Wonen
Jeetje
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 19:47:04 #139
43556 miss_dynastie
pi_20832563
Toot, hoe is het met jou en Daniëlle? Doe eens updaten als je wil!
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:01:12 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_20832791
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 16:35 schreef bixister het volgende:
gefeliciteerd Liam! ja Belana, maf he hoe snel dat gaat. en de box, ik zou 'm niet te snel weg doen hoor, je kunt met wat variatie in speeltjes en ook in waar de box staat het wel weer wat leuker voor 'm maken. het blijft toch zijn eigen plek, waar hij af en toe tot rust kan komen, dat vind ik heel wat waard (afgezien van de handige 'parkeerfunctie'). maar dat betekent niet dat ie er altijd in hoeft te liggen/zitten.
en over dat brood, ik las ook dat je daar eigenlijk pas met 7 mnd mee moest beginnen. ben je er nog mee doorgegaan of wacht je nog even?
Ja, het gaat echt hard met die kleintjes!
De box blijft gewoon nog even hoor, is idd los van die parkeerfunctie toch zijn plekje waar ie o.a. veilig kan leren rollen en lekker rustig kan spelen. We hebben weer ff speeltjes gewisseld en hem ook ff wat vaker ergens anders mee naar toe genomen. Gewoon ff wat variatie, dus af en toe ff lekker in de wipstoel e.d. Ik zag laatst een foto van moussy met als jet het mij vraagt een voedingskussen in de box, dat zag er gezellig uit! Liam is gewoon echt aan het veranderen in een kindje, niet meer alleen maar baby zeg maar en dat betekent gewoon ook weer dat je er zelf anders mee om moet gaan. Dus dat komt helemaal goed. Met brood doe ik voorzichtig. Hoewel meneer al wild wordt als ie een stukje ziet geef ik niet elke dag. Ik heb toch het idee dat ie er erg op reageert. Niet dat hij last van zijn darmen heeft, dat heeft ie nog nooit gehad, maar het lijkt wel of ie uit zijn hum raakt als ie brood heeft gehad. Dus voorzichtig daarmee. Het is wat dat aangaat ook een beetje puzzelen. Hij zit nu wel aan de 6 maanden potjes: worteltjes met rijst en kip is goehoed! Zo'n best wel grote pot gaat achter elkaar naar binnen! En het is gewoon een vretertje, hij wordt echt pissig als het hem niet snel genoeg gaat; is erg grappig.

Piet gaat ook hard nu he? kruipen enzo, het wordt al een hele vent! Laatst zei iemand dat Liam wel wat weg had van Piet, dat vond ik helemaal een compliment, want ik vind Piet zo'n lief , mooi mannetje om te zien!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:04:01 #141
336 Jessicaa
pi_20832828
Dat zei ik Het zijn beide heerlijke kereltjes om te zien
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:07:48 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_20832903
Ja pcies, jij was het Jessie! Ik wist niet meer precies waar het was, ws in het foto topic, magoe... ik is luiwammes dus zoek niet
Dus nog bedankt en nu weer bedankt voor het compliment!

Ik zag trouwens dat Janneke een lekkere bos haar begint te krijgen! Leuk is dat he! Bij Liam is het ook lekker aan het groeien nu. Gaat niet heel snel, maar hij krijgt steeds meer een lok over zijn voorhoofd, zo schattig.
stormy waters...
sailin'
pi_20835537
oja, daar had ik ook nog niet op gereageerd maar ik zie die gelijkenis soms ook wel Jessie/Belana! vanmiddag nog dacht ik: ja, nu heeft ie de Liam-blik. en Belana, eensgelijks hoor.

en Jessie: supergrappig die haren van Janneke!

ik had 't geloof ik al gemeld, maar sinds ruim een week weigert Piet z'n brood. het maakt niet uit wat voor brood of wat erop zit, maar hij draait z'n hoofd al weg voor hij een hap genomen heeft en begint zelfs te kokhalzen als ik 't 'm toch wil geven. bij 't kinderdagverblijf heeft ie nog wel van z'n brood gegeten. en verder eet ie wel rijstwafels/soepstengels enzo, dus de hypothese dat het met z'n doorkomende tanden te maken heeft is ook weer een beetje van tafel. het lijkt er meer op dat 't wat gekke 'kuren' zijn in het kader van het ontdekken van z'n eigen wil. ik wil er niet teveel een drama van maken, en eet rustig mijn (en zijn) brood op terwijl hij wat aan z'n melk lurkt. (hij oefent met tuit- en gewone beker. een enorm geknoei maar erg grappig; hij wil het liefst de gewone beker zonder de tuitdeksel. alleen loopt dan de helft over z'n shirt maarja). ik twijfel wel of ik hem dan in plaats van brood dan wat anders moet geven (bijv. een extra fruithap of wat yoghurt, of een rijstwafel) of juist niet. hij krijgt op zich genoeg binnen hoor, dus het hoeft niet per se.
wat zouden jullie doen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 juli 2004 @ 22:31:36 #144
13151 crew  Rewimo
pi_20835584
Hier werkte de nee-jij-mag-niet tactiek wel goed. Misschien trapt ie daarin?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 22:37:36 #145
336 Jessicaa
pi_20835747
Toch steeds weer aanbieden. Janneke heeft het met haar warme hap nu. Als ze dan een hapje op heeft denkt ze vaak. He toch wel lekker wat doe ik toch stom. Maar het is wel elke avond hetzelfde verhaal Misschien helpt het om hem hapjes van een vork te geven. Is het weer net even anders. En als je dat al deed het bordje voor hem zetten zodat hij zelf kan pakken.
Wat een held dat je al met een gewone beker bezig bent joh. Als je bv yoghurt geeft in een beker is het wat makkelijker oefenen omdat het wat dikker is.
pi_20835810
Eet hij ook niet van jouw boterham bix?

Sven wil soms opeens niets meer van zijn brood, maar als hij denkt dat het mijn brood is eet hij het wel
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 24 juli 2004 @ 22:41:57 #147
24188 Belana
kloon van belana
pi_20835859
Moeilijk bix, ik heb altijd het idee dat dwingen zowiezo niet werkt, zeker wat eten aangaat niet. Dat is voor een kind altijd het makkelijst om mee te strijden want je doet gewoon je mond niet open of slikt het niet door. En piet is te klein om mee te redeneren. Dus ik denk dat ik mezelf er niet mee zou frustreren en hem wat anders zou geven. Wind uit de zeilen nemen zeg maar
En zeker als ie verder genoeg krijgt is er toch geen vuiltje aan de lucht?
Hoe gefrustreerder je als ouder raakt, hoe erger het word heb ik altijd het idee van. Die kids hebben er voelsprieten voor
stormy waters...
sailin'
pi_20835883
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Toot, hoe is het met jou en Daniëlle? Doe eens updaten als je wil!
Van de week hebben Spindizzy en ik haar ook al 'geroepen'. Toot waaaaar ben jeee???? En hoest met Daantje en jullie???
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 juli 2004 @ 22:44:00 #149
13151 crew  Rewimo
pi_20835903
Ja, maak er in elk geval geen strijd van. Zet jouw (en zijn ) boterham voor jouw neus neer en kijk eens wat hij dan doet. Dik kans dat hij het pakt omdat het van jou is en niet van hem.
pi_20841407
Ik heb trouwens iets gevonden op het buikrolprobleem!

Het voedingskussen!

Bix hoe gaat het nu met Piet en zijn broodje?
pi_20841583
mijn brood moet ie ook niet hoor, en met de vork heb ik al geprobeerd maar is ook geen succes. 1x werkte het om hem af te leiden met speelgoed en ondertussen wat brood in z'n mond te stoppen, maar de volgende dag was dat alweer afgelopen. het bordje voor hem zetten heeft als resultaat dat 't hele bordje omgekeild wordt dus meneer is behoorlijk standvastig. en nee, dwingen wil ik absoluut niet en werkt ook averechts. Rewimo, voor de 'jij mag niet'-truc is Piet denk ik nog wat te klein, dat doet 'm niks in ieder geval. en Jessie, ik blijf het inderdaad gewoon elke dag voorzetten. maar Belana, jij zou dus wel wat anders geven? of juist niet omdat ie toch al genoeg krijgt. naja we zien wel weer. meneer is aan 't wakker worden zo te horen dus ik ga 'm halen.
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2004 @ 11:49:28 #152
7074 moussy
kuttekop
pi_20841875
Bix, eet hij wel pap met een lepeltje? Dat zou ik dan proberen.
pi_20841892
pap lust ie graag, da's inderdaad wel een goed alternatief. tnx.
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2004 @ 11:52:20 #154
7074 moussy
kuttekop
pi_20841917
Voor zijn vetjes en zo kan je hem af en toe een plakje kaas, of een plakje worst zo geven.
  zondag 25 juli 2004 @ 11:53:14 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_20841938
Bix, als ie al genoeg krijgt zou ik hem niets anders geven, das dan niet nodig lijkt me. Als ie wel wat meer zou moeten eten zou ik idd wat anders geven. Maar wat jessie zegt is misschien ook wel waar, dat je het wel moet blijven aanbieden. Ik zit te denken, misschien als je er een weekje tussen laat zitten?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2004 @ 12:08:17 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_20842158
Ik zou wel iets anders geven, hij heeft toch zijn voedingsstoffen nodig. En ik zou een paar dagen het brood even zo laten en daarna weer beginnen met een korstje met stroop of zo.
  zondag 25 juli 2004 @ 20:54:47 #157
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20852705
Hoe laat leggen/legden jullie die hele kleine babietje op bed?
Tot nu toe ging Tobias tegelijk met ons naar boven, en dat was dan meestal rond 23.00. Meestal had ie dan honger, en kreeg ie zijn laatste voeding, en dan hup, zijn bedje in. De laatste dagen maakt ie echter langere pauzes tussen zijn voedingen, waardoor ik hem rond elven vaak echt moest pushen om wat te eten, wat niet altijd even goed lukte, zodat we rond half een ofzo er weer uit konden, omdat ie dan wel honger had.

Nu heb ik hem rond 19.30 voeding gegeven, en toen meteen op bed gelegd. Hij ligt nu heerlijk te slapen, en ik ben benieuwd hoe laat ie weer komt voor een voeding. En ik ben ook benieuwd of ie na die voeding weer rustig in bedje wil liggen, want normaal wil ie dat na de laatste voeding nooit (krijsen!), terwijl ie na een nachtvoeding wel rustig verder slaapt. Misschien trapt ie erin, en ziet ie deze uurtjes al voor nacht aan, en wil ie dan na de volgende voeding gewoon verder slapen.

Experiment, ben benieuwd
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 juli 2004 @ 20:57:55 #158
13151 crew  Rewimo
pi_20852780
't Is een kwestie van proberen Pluis. En vaak als je net een leuk schema hebt gevonden, verzinnen ze weer een nieuw Maar ik hoop voor je dat het werkt
  zondag 25 juli 2004 @ 22:46:56 #159
3011 E.T.
pi_20855286
Ik heb Saskia nooit wakker gemaakt voor een voeding en altijd volledig op verzoek gevoed.
Na het eten is het meestal nog even spelen, dan lekker in bad (worden ze wat lomer van) en daarna bed in. Al vrij snel sliep ze door tot een uur of twee en dit is steeds wat later geworden. Nu is het regelmatig een uur of 6 voordat ze honger krijgt.
Ik heb wel eens geprobeerd om er om een uur of 11 nog een voeding in te krijgen, maar prompt dat ze daarna weer gewoon om de drie uur komt.

Hier gaat ze dus gewoon na het badje 'de nacht in' en als die nacht voorbij is (lees: ze honger krijgt) komt ze weer gewoon om de drie uur tot het volgende badje
Ik vind het wel heerlijk zo.. ik kan naar bed gaan wanneer ik wil en als ze 's nachts/vroeg in de ochtend komt gaat alles op de automatische piloot en al suffend/slapend krijgt ze d'r voeding waarna ze meteen weer verder slaapt.

Tot vandaag deden wij Saskia trouwens in haar kamertje in de tummy tub. Steeds vaker volgde hiernaa een dweilbeurt omdat ze met haar lichaam zo aan 't heen-en-weren was, d'r rug tegen de kant van de tub zodat het water er leuk overheen gutste (tummy-tub staat in het badje.. dat scheelt al een hoop gedweil ).. sinds een paar dagen heeft ze een nieuw kunstje ontdekt dat nog veel meer water knoeit..... Lekker met je vlakke handen op het water slaan Dat spettert zo leuk, je moeder wordt er zo heerlijk doorweekt van, je haren zijn meteen nat genoeg voor de shampoo... (en ze slaat zo hard en vaak dat ik m'n t-shirt gewoon uit kan wringen na het bad...)

Voortaan dus maar in de badkamer in bad Dit wordt te gortig om op te dweilen elke keer... (lijkt me niet zo goed voor het laminaat ook, elke keer zo nat)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 juli 2004 @ 22:49:31 #160
13151 crew  Rewimo
pi_20855337
Ze leren zo snel, E.T.
  zondag 25 juli 2004 @ 23:05:32 #161
24188 Belana
kloon van belana
pi_20855699
Liam is al vrij snel vanaf half 8 's avonds naar bed gegaan en vanaf dat moment steeds langer gaan slapen. Nu krijgt ie zelfs om half 7 zijn fles al en ligt ie er om 7 uur in en slaapt to half 7/7 uur door. Idd, altijd op verzoek gevoed, ook toen ik van de bv af was. Ook Liam komt overdag om de 3 uur nog steeds en 's nachts gewoon niet. En doet ie dat wel, dan krijgt ie te eten. Ik heb hem nooit wakker gemaakt voor een voeding, dat is gewoon niet nodig vind ik.
stormy waters...
sailin'
  maandag 26 juli 2004 @ 09:37:44 #162
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20861261
E.T. !
We hadden gisteravond ook onze eerste dweilsessie hier.
Léon heeft het badje lange tijd niet zo leuk gevonden. Hij hield zijn knuistjes stijf tegen zijn borst en vaak mondde het ook uit in huilen.
De laatste tijd gaat het stukken beter. Zijn armpjes liet hij steeds meer relaxt naast zijn lijfje hangen, wel nog knuistjes, maar we gingen steeds meer vooruit.
Gister was het helemaal bal. Meneer had besloten dat hij maar eens wat meer moest bewegen in bad. Wij kwamen tot de conclusie dat dat gelijk de laatste keer was dat we in zijn kamertje baderden. Alles kletsnat! Maar hij had heel veel plezier.

Pluis, ik ben benieuwd hoe je experiment is afgelopen. Wij doen nl. hetzelfde, hij blijft ook bij ons tot 23.00. Elke keer denk je, vanavond gaat hij gelijk in bed. Maar dan denk je ook weer, maar straks slaapt hij zo vast dat hij na 23.00 of na de nachtvoeding niet meer wilt slapen. Dilemma dus.
Daarom ben ik wel benieuwd naar jouw experiment.
Moesten zaterdagavond naar een feestje bij de buren en wilden hem dus nu wel gelijk in zijn bedje leggen. Volgens mij had hij het gewoon in de gaten, want slapen ho maar. Dus uiteindelijk toch maar meegenomen naar de buren en daar is hij bij op schoot lekker ingepakt in slaap gevallen. Ach, we zien wel hoe het gaat.
pi_20861605
hihi bad(nat)taferelen! piet baadden we vroeger wel eens in de keuken, maar nu al weer heel lang in de badkamer. badje in 't grote bad, ik op m'n knieën ervoor. en dan nog weet hij zowat de hele badkamer nat te spetteren. vooral als ik dan 'waaah' roep als hij weer spettert, alsof ik er heel erg van schrik, schatert ie het uit en gaat er nog een schepje boven op. ik doe vaak speciaal een ander shirt aan zodat het niet te vervelend is dat ik zelf ook kletsnat ben.

dat van die bedtijden, stom he dat was ik alweer helemaal vergeten. nou was Piet altijd al een vrij vroege slaper, vergelijkbaar met Liam. vanaf een uur of 18.00, 19.00 helemaal voor pampus. vanaf een week of 8 legden we 'm veel meer in z'n bedje als hij overdag sliep, dus ook 's avonds. daarvoor was 't toch allemaal wat meer aftasten, en sliep hij vaak korte stukjes in de box/kinderwagen/wipstoel in de woonkamer.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 10:08:54 #164
43556 miss_dynastie
pi_20861619
Saskia

En Leon heeft dus ook besloten dat papa en mama eens een beetje moeten doordweilen
  maandag 26 juli 2004 @ 10:14:36 #165
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20861696
Experiment is in theorie wel geslaagd, de praktijk viel alleen wat tegen

Na zijn badje en een voeding is ie dus rond 19.30 naar bed gegaan. Heel even liggen piepen, maar al snel in slaap gevallen, en heel de avond niet gehoord. Heerlijk hoor, zo'n avondje rust, dat je ook kan verstaan wat ze zeggen op de tv enzo, en zelf ook weer eens een fatsoenlijk gesprek kan voeren

Om 23.30 lagen we zelf in bed, beetje onwennig, zo zonder laatste voeding te doen. Papa is zelfs nog een keertje wezen kijken, zogenaamd om te zien of zijn lakentjes nog wel goed lagen. Jaja...

Even over enen kwam ie voor een voeding. Hadden we toch mooi ruim anderhalf uur slaap te pakken. Normaal zijn we rond half een nog bezig hem rustig te krijgen na zijn laatste voeding, dus dit was al een flinke winst
Tijdens het voeden vond ik hem al wat onrustig, en toen ie eenmaal in bed driftig met zijn beentjes lag te schoppen, en moeilijk keek, wist ik genoeg: meneer heeft last van zijn buikje
Tot 3.30 ben ik met hem bezig geweest, hij moest zo erg spugen dat ie schone kleertjes aanmoest, en ik zijn zielige hoofdje ook even moest wassen, aangezien zijn haartjes helemaal onder zaten, en er ook een slootje melk in zijn oortje stond, zo sneu
Daarna werd ie wel weer rustig, en wou ie zelfs graag weer wat eten. Om herhaling te voorkomen heb ik hem maar 5 minuutjes laten drinken, waardoor ie daarna om even over 5 uur weer kwam, gevolgd door een grote poepbroek en ook wel wat trek zo rond 7 uur. En wederom grote poepbroek om 9 uur

Het is dus puur 'misgegaan" door die krampjes, want hij was om 1 uur echt wel zo moe dat ie rustig tot een uurtje of 6 had kunnen slapen volgens mij.

Volgens mij weet ik ook al waar die krampjes van komen, aangezien ie het meer heeft gehad, en alleen 's nachts en 's morgens vroeg. Ik heb de afgelopen dagen een soort nootjes gegeten 's avonds die iets pittiger gekruid waren dan ik had ingeschat. En nu ik terugdenk kreeg ie precies in de nachten na die nootjes krampjes. Nou ja, die zijn nu op, dus we merken het snel genoeg. Wel zielig hoor, zo'n ukkie wat helemaal in de stress schiet van de pijn

Nou, vandaag is dus mijn eerste dag alleen thuis, Rick is weer aan het werk. Het begin kon niet veel rampzaliger, ik heb nauwelijks geslapen, dus ik ben benieuwd hoe de rest van de dag gaat verlopen...
pi_20861730
pluis, succes vandaag! en komt wat je eet zo snel in de BV terecht? ik dacht dat daar iets langer tussenzat.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 10:19:35 #167
43556 miss_dynastie
pi_20861770
quote:
Op maandag 26 juli 2004 10:14 schreef pluisje het volgende:
Nou, vandaag is dus mijn eerste dag alleen thuis, Rick is weer aan het werk. Het begin kon niet veel rampzaliger, ik heb nauwelijks geslapen, dus ik ben benieuwd hoe de rest van de dag gaat verlopen...
Veel succes pluis
pi_20861776
Haha heel herkenbaar die natte kamer Ik doe Dylan al een tijdje in de badkamer in bad!

Pluisje succes met het verdere verloop van het experiment
  maandag 26 juli 2004 @ 10:21:19 #169
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20861789
Ik had ze begin van de avond gegeten, en na de voeding van 1.15 kreeg ie zo'n last. Hoop echt dat het dat is, anders weet ik niet waar ie dan last van heeft

Ik heb iig nog venkelthee liggen, die ga ik vandaag ook maar eens drinken. Mag je nou ook een paar druppeltjes aan hem zelf geven?
pi_20862244
ik dacht het wel, maar Piet vond 't heel smerig.
pi_20863661
Ja, dat mag.. En Cinababy mag ook (vindt Myrthe heel lekker maar bij haar werkt het niet).. Wat vervelend Pluis.
't Schijnt trouwens dat wat je eet na zo'n 3 uur al in de bv kan zitten. Dus die nootjes zouden goed de oorzaak kunnen zijn.
  maandag 26 juli 2004 @ 11:56:15 #172
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20863744
Cinababy heb ik staan, maar dat werd door de VK een beetje afgeraden, omdat dat de darmpjes even stil zou leggen. Lost het probleem wel tijdelijk op, maar die darmpjes moeten toch rijpen, dus hij zal er toch doorheen moeten, zo was haar redenering. Maar voor noodgevallen ben ik blij dat ik het in huis heb

Hij ligt nu heel tevreden te zijn na een lange voeding, wel met een slabbetje om, voor het geval er weer een bups uitkomt. Ik blijf niet verschonen verdorie
  maandag 26 juli 2004 @ 12:49:27 #173
26444 ezzi
mama van ilse
pi_20864821
Laatst vertelde ik dat ik met Ilse rontgenfoto's moest laten maken voor een eventuele heupdysplasie. Nou, ze heeft dus niets! Helemaal voor niets zorgen gemaakt, er is niets met haar heupjes aan de hand, ze heeft gewoon ongelijke spekjes op haar benen

En dit weekend heeft Ilse niet doorgeslapen, nee ze heeft uitgeslapen tot 10 uur! Ze is al de hele week nachten van 10/11 uur aan het maken. Ik weet niet wat er in die fruithapjes zit die ze dus sinds een week krijgt, maar ik ben helemaal blij sinds ze fruit eet!
pi_20865012
Fijn, Ezzi! Wat voor fruit geef je haar? Dan zet ik 't op m'n lijstje voor over 5 maanden.
  maandag 26 juli 2004 @ 14:36:04 #175
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20867328
Och Ezzi, je doet me helpen herinneren dat ik de doorverwijsbrief voor de echo bij de ha op moet halen! Ligt al een week klaar!

Pluis, hou me even op de hoogte hoe het vannacht is gegaan. Als het je lukt gaan wij ook maar eens een poging wagen.
  maandag 26 juli 2004 @ 14:51:33 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_20867725
Ezzi, wat fijn dat er niks aan de hand is! Gelukkig zeg! En ook lekker dat ze zo doorslaapt!

Pluisje, jammer van de krampjes, dat is natuurlijk vervelend, maar op zich ging het dus goed met hem vroeg op bed leggen! Best lekker om tijd voor jezelf te hebben hoor 's avonds! En een beetje oppassen met wat je eet dan Ik hoop dat hij er snel vanaf is.
stormy waters...
sailin'
  maandag 26 juli 2004 @ 16:00:50 #177
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20869450
Mag ik even weer wat mensen aan het lachen maken met deze grappige foto? Hij is wel niet helemaal loepzuiver, maar zo leuk!

En deze zijn gewoon om even te showen:

Wat een spekkie hè?

Meneertje krijgt trouwens een kale knikker. Zíjn nesthaartjes vallen uit. Hij heeft nu, zoals wij het noemen, een opa-scheiding.
  maandag 26 juli 2004 @ 16:06:57 #178
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_20869615
Wat een schattig ventje! Die eerste foto is inderdaad fantastisch!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 26 juli 2004 @ 16:26:59 #179
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20870089
Oooh, wat een binkie
Vroeger zei ik altijd dat alle babietjes op elkaar lijken, maar nu ik er zelf eentje heb zie ik pas dat dat echt niet klopt

Hier zit het eerste Rick-loze dagje er bijna op, en ik moet zeggen dat ik behoorlijk kapot ben
Maar ja, we begonnen natuurlijk al niet echt goed, met maar 2 uurtjes slaap vannacht
Daarnaast zou dus vandaag de babyzaak langskomen om het bedje eindelijk te vervangen, dus ben ik vanmorgen beziggeweest het bedje af te halen, matras eruit te halen enzo, en heeft Tobias heel de dag beneden gelegen, ipv een flinke middagdut in zijn eigen kamer. En heb ik zelf dus niet geslapen, omdat die zaak langs zou komen.

Zou komen ja...en ze zouden een uur van te voren bellen. Rick heeft ze net zelf maar even gebeld, om te horen te krijgen dat de chauffeur flinke vertraging heeft opgelopen bij een ander adres, omdat ie de meubeltjes daar niet goed gemonteerd krijgt. Pas ergens na 17.00 op zijn vroegst zou ie bij ons kunnen zijn
Gelukkig heeft Rick toen verteld dat ze dan maar mooi ergens volgende week langskomen, en zeker niet meer vanavond of morgen. Ik vind het al zwaar zat, hele dagen alleen, en om dan ook nog rekening te moeten houden met dat stelletje koekenbakkers en daarvoor het hele ritme hier in huis om te gooien, dat gaan we mooi niet nog een keer doen deze week

Nog even wat anders: vanaf wanneer gaan die kleintjes wat "doen" zeg maar? Tobiasje doet nu leuk heel de dag slapen, eten, en in zijn wipstoeltje beetje om zich heen kijken (ik laat het spugen, poepen en winden laten even buiten beschouwing ), maar met knuffeltjes doet ie nog helemaal niks, en het wipstoeltje vindt ie ook eigenlijk niet veel aan: als ie na 10 minuten nog wakker is gaat ie meestal liggen mekkeren, omdat ie echt liever door mij beziggehouden wil worden
Tja, dan kan ik wel een heel arsenaal popjes, knuffels, boxkleden, rammelaars en weet ik wat niet meer hebben liggen, zolang ie niet eens doorheeft dat ie handjes heeft kan ie daar natuurlijk niet zo gek veel mee
  Licht Ontvlambaar maandag 26 juli 2004 @ 16:48:23 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20870541
Hier zit de eerste vriendjeliefloze dag er ook alweer op. Vanmorgen na de eerste voeding (acht uur) een kopje koffie en boterhammen gemaakt. En met de krant weer terug in bed gekropen. Daarna nog heerlijk een uurtje geslapen. Na de voeding van elf uur opgestaan en Isa andere kleertjes aangetrokken. Lekker met haar zitten knuffelen op de bank. Tussendoor hier een beetje opgeruimd (Sjeen is trots op zichzelf, vaatwasser uitgeruimd, wasje gedraaid enzo) en weer lekker om twee uur gevoed. Nu zit ik te wachten totdat Isa zich weer meld. Pappie is weer thuis van zijn werk en gaat zo iets te eten maken. Vanavond komen mijn collega's op visite.

Kortom, het gaat eigenlijk best goed in huize Sjeen

Knuffels!!!
  maandag 26 juli 2004 @ 16:54:56 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_20870700
Heeft Tobias een mobile Pluisje? Liam heeft dat maanden lang geweldig gevonden. Want iets doen...dat duurt nog ff hoor Liam hield van kijken naar de bewegende beestjes, kon ie uren volhouden.

Sjeen, dat klinkt goed meid! Lekker rustig! Kan je heerlijk bijkomen!

Die foto's van Leon zijn geweldig Dutch!!!
stormy waters...
sailin'
  maandag 26 juli 2004 @ 17:00:59 #182
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20870866
Een mobile

Ik wist dat ik iets miste, verdorie

Ik heb wel zo'n speelkleed met van die bogen er overheen, maar die poppetjes bewegen niet vanzelf, dus ik vrees dat ik dan heel de dag aan dat ding moet lopen wiebelen

[ Bericht 0% gewijzigd door pluisje op 26-07-2004 17:21:05 ]
  maandag 26 juli 2004 @ 17:20:48 #183
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20871318
Zo, ik heb meteen even een mobile en een schattig muziekdoosje besteld bij Bart Smit
  maandag 26 juli 2004 @ 17:28:07 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_20871455
Pluisje! moet goedkomen nu. Liam vond pas na een maand of 4 ofzo de gym leuk, misschien wel later zelfs. Met 2 maanden begon ie net zijn handjes te ontdekken, dat weet ik nog zo goed omdat ie die dag zijn 1e prik kreeg. Ik hoop dat het voor Tobias ook werkt de mobile, hier heeft ie tot 4,5 maand zijn werk gedaan iig, daarna werd het echt leuker om met andere dingen te spelen.
stormy waters...
sailin'
  maandag 26 juli 2004 @ 19:38:18 #185
3011 E.T.
pi_20873873
Toch wel eentje met felle kleurtjes Pluis? Die leuke ecru-kleurige zien ze nog niet zo goed ...

De mobile doet hier nog steeds af en toe dienst als zoethoudertje... Als mevrouw zich in de box verveelt ofzo, of gewoon niks wil.. of als ze van alles wil maar nog niet kan.. Of als ze hartstikke moe is in de box en 't is vlak voor het eten ofzo (na het eten gaat ze naar bed, dus dan kan ze zo in de box nog ff d'r ogen dichtdoen)

Maar de grootste lol is wel vanaf ja..
  maandag 26 juli 2004 @ 19:58:56 #186
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20874350
Ezzi, wat fijn dat er niks aan de hand blijkt te zijn met Ilse's heupjes.

Melvin heeft sinds gisteren een tand. Of in ieder geval het begin daarvan. Het eerste stukje is al door zijn tandvlees heen. Gelukkig heeft hij er niet zoveel last van gehad. Alleen donderdag was hij wat uit zijn doen, maar ik dacht dat het kwam door het warme weer en doordat we een dakraam hebben geplaatst op zolder. Dat gaf af en toe nogal wat herrie. Daar kwam het dus achteraf niet door!
pi_20874637
Ezzi gelukkig zijn het Ilse's spekkies maar

Dutchie het kabourtertje is echt liev

Jambo een tand

Pluisje de mobile heeft het hier ook goed gedaan en nu nog steeds wel. Maar nu vindt Dylan het toch leuker als hij zijn knuffeltjes ook in zijn mond kan stoppen!!

Dylan was zaterdag ook behoorlijk uit zijn doen. Ik dacht het warme weer, maar nu heeft ie een beetje rochelend hoestje en dunne poep En morgen moet ie een prik. Toch maar even doorgeven dat ie wat ziekjes is, dan krijgt hij hem misschien niet.
pi_20876158
zo melvin, jij bent er ook snel bij!

arme Dylan, hopelijk wordt ie niet echt ziek. misschien wel een goed idee om de prik even uit te stellen. hoe vond je familie hem beefcake?

sjeen, klinkt relaxed!

ezzi, fijn dat Ilse's heupen in orde zijn!

pluis, dat duurt inderdaad nog wel een tijdje voor ze echt naar dingen kunnen grijpen. zo'n mobiel is een goed idee in 't begin. ik zou 't niet boven z'n bed doen (zie ik vaak op babykamerfoto's), dat zou te druk kunnen zijn. maar boven de box is leuk! Piet begon met een week of 8 naar zo'n box-slinger met figuurtjes eraan te meppen. dus tegen die tijd is zoiets wel geschikt. zorg dan wel dat 't een beetje zachte dingen zijn (die daaraan hangen) want anders bezeert Tobias zich, het is de eerste tijd allemaal zo ongecontroleerd. maar de tijd voor knuffels komt ook echt nog wel hoor.

dutchie, wat een grappig koppie heeft Léon. en hij groeit goed inderdaad!
pi_20877041
quote:
Op maandag 26 juli 2004 21:12 schreef bixister het volgende:
arme Dylan, hopelijk wordt ie niet echt ziek. misschien wel een goed idee om de prik even uit te stellen. hoe vond je familie hem beefcake?
Ik denk dat het erger wordt Net spuugde hij een deel van zijn eten uit, omdat hij niet goed door zijn neusje kan ademen. Ik moet tijdens het voeden nu veel adempauzes inlassen. Hij slaapt wel goed, zijn mond hangt toch altijd al open

Mijn familie was weg van hem! Mijn tante is verliefd en mijn twee oudste neefjes vindne hem 'cute'! Mijn jongste neefje van 5 is jaloers Maar stiekum was hij toch wel trots toen Dylan naar hem lachte en tegen hem praatte
  maandag 26 juli 2004 @ 21:52:20 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_20877257
De tijd voor knuffels is bij Liam toevallig sinds een week of 2. In zijn bed heeft ie nu een beer waar ie helemaal weg van is, dus das de slaapbeer. en denk nou niet dat je die bij hem weg kunt halen als ie slaapt (hij ligt er altijd mee in zijn snuffert) want hij grijpt hem meteen weer, gewoon in zijn slaap. Is echt mega kjoet om te zien!!!
stormy waters...
sailin'
pi_20877474
schattig!

en arme Dylan, beterschap!

even een fotootje van onze 'grote kleine baby' met melksnor:

(jessie, met zo'n slab is de schade van het experimenteren met gewone beker nog enigszins te beperken).
Piets tanden nr. 7 en 8 zijn nu trouwens ook door.
pi_20877550
Aaah Liam wat schattig

Piet En die kikkerslabber
Heeft ie nou een geel snoetje bix? Of lijkt dat maar zo?
pi_20877587
z'n neus is wat gelig ja, valt me wel vaker op op foto's. is waarschijnlijk gewoon 'bruin' maar op foto's lijkt 't altijd geel.
  maandag 26 juli 2004 @ 22:15:22 #194
336 Jessicaa
pi_20877857
Wat een mooi manneke is het toch
Die slab heeft Janneke ook, maar die word altijd helemaal gestresd en boos als ze die om krijgt. Ze heeft natuurlijk een flinke onderkin en ik denk dat hij een beetje snijd.
  maandag 26 juli 2004 @ 22:18:12 #195
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_20877928
piet wat ben je toch een lachebekkie
en liam wat lief met een knuffel slapen echt schattig
  maandag 26 juli 2004 @ 22:19:41 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_20877964
Piet! wat een lekkere snor en die tandjes!!!!

bij Liam nog geen enkele tand in zicht hoor
stormy waters...
sailin'
  maandag 26 juli 2004 @ 22:37:04 #197
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20878448
Piet
Wat ben je toch een lekker ding

Nou, dag 2 van ons experiment, en weer niet geheel volgens planning tot nu toe:
Rond 19.30 begon ie te jengelen, Rick heeft hem in bad gedaan, en daarna heb ik hem gevoed. Maar ik zag het al meteen: meneer is nog helemaal niet moe
Na het drinken wel even in bed gelegd, maar uit sympathie met de buren er maar weer uitgehaald
We hebben hem nu maar vanavond in zijn wipstoeltje gezet, en af en toe even op schoot. En jawel, een kwartiertje geleden viel ie in slaap. Hij ligt nu net een paar minuten op bed, en als we hem niet meer horen gaan we hem als we zo naar boven gaan niet wakker maken om te eten. Gewoon maar weer zien hoe laat ie komt

Over speeltjes: zijn bed probeer ik zo rustig mogelijk te houden. Er ligt wel een tutknuffeltje, maar daar doet ie eigenlijk weinig mee. En aan het voeteind staat Tsjernobyl-Nijntje (lees: zo'n lichtgevende Nijntje knuffel), maar dat is meer als vervanging van een nachtlampje, aangezien we in zijn kamer geen stopcontact hebben wat zichtbaar is (zit achter de kast). In bed moet ie tenslotte slapen
Zijn box wil ik een beetje opleuken met dingen waar ie wat aan heeft. Er liggen nu wat knuffels, maar aangezien ie alleen maar in zijn wipstoeltje in de box zit, kan ie daar niet eens bij
Ben benieuwd hoe ie de mobile en het speeldoosje gaat vinden

Vanaf wanneer vinden ze het eigenlijk leuk om los te liggen in de box? Ik gebruik hem nu eigenlijk alleen om zijn wipstoeltje in neer te zetten.
pi_20878573
ik wist eigenlijk niet dat zulke jonge babies al in een wipstoeltje mochten. is dat niet slecht voor hun rug of zet je 'm alleen maar op de platte stand? piet 'zat' pas met 'n week of 6 voor 't eerst in z'n wipstoel. los in de box deed ik wel vanaf 't begin. soms met een doek als een soort dekentje over 'm heen, zo viel hij makkelijk in slaap.
  maandag 26 juli 2004 @ 22:47:13 #199
3011 E.T.
pi_20878723
Saskia heeft in de eerste week een paar keer in 't wipstoeltje op de platte stand gezeten. Maar daar leek me voor haar zo weinig aan, dat ik haar al snel los in de box legde. Inderdaad als ze in slaap viel een dekentje oid over haar heen.
Los in de box is toch net weer ff meer te zien (speeltjes die vaak kleurig zijn) dan in zo'n stoeltje
pi_20880628
Myrthe zit alleen in het wipstoeltje terwijl ik douche oid, kan ik haar toch in de gaten houden ondertussen.. vindt ze voor een kwartiertje soms nog wel leuk ook. Maar de kromme stand mag niet te lang denk ik, hoewel een wipstoel beter is dan een maxi-cosi (meer bewegingsruimte voor de armen en benen) en daar mogen ze al 1,5 uur per dag in. Dus je doet 't niet snel fout denk ik.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 08:38:19 #201
24188 Belana
kloon van belana
pi_20882958
Pluisje, ik denk dat je moet proberen te zien wat Tobias zijn ritme een beetje is. Ik heb natuurlijk ook maar 1 baby meegemaakt, en we hebben het geluk dat Liam altijd heel makkelijk is geweest, dus misschien verkoop ik wel lulkoek hoor. Magoe, ik denk dat jullie het prima doen zo, gewoon kijken of ie gaat slapen en dan lekker laten liggen tot ie weer komt. Ik ben benieuwd hoe laat ie gekomen is?

Liam heeft overigens ook vanaf het begin in de wipstoel gelegen, op de platte stand idd, met een lekker dekentje als ie ging slapen, want in het begin brachten we hem niet constant naar boven. Dat ben ik gaan doen vanaf dat ie een week of 4 was denk ik. Maar toen kon ik pas een beetje met hem tillen. Ik weet eigenlijk niet meer hoe oud ie was dat ie lekker los in de box ging, zal ook wel zoiets als 4 weken geweest zijn denk ik.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:09:45 #202
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20883850
Wipstoeltje staat op de platte stand, en hij zit er best lekker in, hij kan nogal onrustig zijn als we hem geen aandacht geven, maar op deze manier "wipt" ie zichzelf weer een beetje rustig als ie gaat mekkeren. Maar langer dan een uur zit ie er nooit in eigenlijk. Ga hem ook eens proberen los in de box te leggen, ben benieuwd, aangezien liggen niet echt zijn favoriete bezigheid is

Gisteravond ging best goed
Zodra we rond elf uur zelf boven kwamen hoorde ik hem al wat mekkeren, en ja hoor, precies toen ik mijn bedje instapte kwam ie voor een voeding. Daarna weer rond 4 uur, en daarna rond 8 uur, dus daar teken ik wel voor
Ik denk dat we maar gewoon aanhouden dat ie 's avonds als ie na zijn badje slaperig is gewoon naar bed gaat, en anders mee naar beneden, tot het moment dat ie in slaap valt. Of dat nou om 20.00 of 23.00 is. En zodra ie wakker wordt krijgt ie weer voeding, ik ga hem niet meer zelf wakker maken, want dan eet ie toch nauwelijks, en komt ie een uurtje later weer. Het is even uitproberen, maar het geeft wel wat meer rust, en we volgen op die manier wat meer zijn verzoek wat betreft eten en slapen.

Het is bij hem na het voeden 's avonds laat en 's nachts wel 2 uitersten: of hij valt al aan de borst in slaap, en drinkt daardoor wel eens te weinig, zodat ie al na een uurtje of 2 weer honger heeft. Of hij is na een half uur stevig drinken nog klaarwakker, en gaat krijsen als ie in zijn bedje wordt gelegd. Het lijkt wel of ie dan niet kan ontspannen. Ik neem hem dan vaak lekker tegen me aan, en voel dan heel langzaam dat kleine lijfje ontspannen, en kan hem na een half uur meestal wel slapend in bed leggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juli 2004 @ 10:12:41 #203
13151 crew  Rewimo
pi_20883900
Volgens mij doe je het prima, Pluis Gewoon kijken naar wat hij wil, dat voel je vanzelf aan.
pi_20886639
Dylan is weer voor zijn apk geweest vandaag. Hij heeft ook de prik gehad, want hij was niet ziek volgens de arts. Zijn logen waren mooi schoon, geen slijm te bekennen. Alleen dus af en toe dat hoestje, maar dat is logisch zei ze, aangezien S en ik ook verkouden zijn geweest. Tijdens de prik gaf hij geen kik Nu slaapt ie lekker, dus we zien wel wat er gebeurt als hij weer wakker wordt. Oh zijn vernieuwde groeigrafiek vind je hier.

Pluisje ik sluit me geheel bij Rewimo aan!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juli 2004 @ 12:54:19 #205
13151 crew  Rewimo
pi_20886768
Dylan weer door de APK Ik duim dat het meevalt met de prik.
pi_20886798
Beef, goed zeg! Die groeicurve ziet er ook prima uit

Pluisje, wij leggen Elise ook pas in bed als ze slaap heeft, anders blijft ze op bed rommelen, spelen en zich regelmatig vervelen. Als ze moe is, is er geen probleem.
In ieder geval heel veel succes met je nachtrust (En van hem natuurlijk ook )

Elise kruipt nu al 6 dagen; in het begin nog wat voorzichtig, maar nu blijft ze ook niet meer op haar kleed. ze durft nu overal te kruipen. Maar ze gaat dan ook regelmatig zitten op de tegels en dan zijn we toch nog bang dat ze achterover valt ...
Ja, je moet het overgeven, maar het blijft eng, zoals ze dan soms wiebelt. Ze doet het expres, maar beseft misschien nog niet dat het pijn doet als ze overdrijft ...
Maar we zijn echt blij dat het zo goed met haar gaat; ze kruipt goed hoog; je kunt zo een balletje onder haar door rollen En dan zoekt mevrouw naar waar dat balletje toch is gebleven

Het zou me niks verbazen als ze zich langzaamaan wilt gaan optrekken; gisteravond in bad is ze zelf uit zitstand op haar knietjes gekomen om vanaf de badrand een speeltje (en de fles douchegel!) te pakken...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:59:50 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_20886878
Elise gaat ook hard Bright, blijft leuk al die ontwikkelingen!
stormy waters...
sailin'
pi_20886879
Wauw Elise, goed hoor
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:18:00 #209
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20887272
Zo leuk om hier te lezen wat die kleintjes allemaal al kunnen en doen. Kan me nog haast niet voorstellen dat Tobias dat over een paar maanden ook allemaal kan enzo

Ik merk dat ik lamgzaamaan wat rustiger wordt. Eerst had hij 100% de touwtjes in handen, en was ik alleen maar met hem bezig. Nu krijg ik hem steeds meer door, en laat ik me wat minder van de wijs brengen. Alhoewel ik vannacht toch behoorlijk zat te sippen toen ie na zijn voeding zo onrustig was en niet wilde slapen hoor..
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:44:44 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_20887782
ja, het is best zoeken in het begin Pluisje, had ik ook hoor. Je moet elkaar ook leren kennen. Kan ie dan wel 9 maanden in je buik gezeten hebben, nu leer je hem pas kennen. En het is goed dat je zelf weer de touwtjes in handen krijgt Het is natuurlijk moeilijk als ie niet meer wil slapen. Wij hebben 's nachts altijd zo gedaan: eruit halen, niet praten, niet gezellig doen, gewoon bv geven, schone luier, andere borst en weer naar bed. En we hebben natuurlijk ook wel eens onrustige nachten gehad, dat is dan niet anders, maar we hebben hem nooit uit zijn bedje gehaald, gewoon iedere keer eruit, speentje erin en weer liggen. Iedereen doet dat natuurlijk anders, maar wij wilden zo snel mogelijk een goed dag/nacht ritme erin. Dus 's nachts geen aandacht. Magoe, Liam heeft natuurllijk nooit kramp gehad en dat scheelt enorm. probeer overdag nog lekker te tukken meid als Tobias ook slaapt, dat is echt nodig!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juli 2004 @ 13:44:55 #211
13151 crew  Rewimo
pi_20887787
Ja maar Pluis, je hebt gewoon even nodig om hem te leren kennen joh. Over een poosje herken je ieder huiltje en weet je precies wat hij ermee bedoelt en wanneer je naar hem toe moet om wat te doen Je krijgt er nu eenmaal geen gebruiksaanwijzing bij, die moet je zelf schrijven (wie was dat ook alweer met die 4 A4-tjes ). Vertrouw gewoon op jezelf, en op Tobias, en dan komt het vanzelf goed. Moederinstinct bestaat
pi_20904430
Dylan is ziek Van de prik. Gisteren was hij 38,5 graden en hij had veel pijn. Was de hele tijd aan het huilen. Ik heb hem een zetpil gegeven en daarna ging het beter. Toen hij vannacht ook nog begon te spugen, heb ik besloten om vandaag thuis te blijven. Hij heeft nog een klein beetje verhoging. Ik laat hem gewoon even lekker uitzieken vandaag!
pi_20904537
Oh getsie Beefcake, wat vervelend voor Dylan en jouw ook natuurlijk. Sterkte ermee, ik hoop dat Dylan snel wat opknapt. Dikke voor Dylan
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juli 2004 @ 09:47:04 #214
13151 crew  Rewimo
pi_20904626
Beterschap hoor Dylan, die prikjes ook
  woensdag 28 juli 2004 @ 10:17:25 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_20905037
Beterschap voor Dylan, zo zielig, zieke kindjes! Ik hoop dat ie snel opknapt!
stormy waters...
sailin'
pi_20905300
Dat is niet leuk zeg Beefcake... Ging het gisteren zo goed en dan is Dylan toch wer ziek ervan ...
Beterschap en geeft de patient maar een zoen.

Gisteren zat Elise plotseling op haar knietjes en wilde ze maar eens kijken wat er op de bank lag (een videocamera, wat ze al wist)
Ik heb er een foto van! 'k zal 'm (hopelijk vanavond) nog even laten zien; het ziet er al zo knap uit!!
  † In Memoriam † woensdag 28 juli 2004 @ 10:55:59 #217
43556 miss_dynastie
pi_20905781
Arme Dylan ..... beterschap ventje
pi_20906215
beterschap Dylan!
pi_20906295
Dylan, beterschap!

Vanmiddag moet ik met Myrthe naar de huisarts. Ze heeft nu al weer 2 weken geen poepluiers gehad. Ik ben benieuwd wat hij gaat doen.
pi_20906436
Poemojn, al 2 weken lang niet? Da's lang zeg ... 1 week schijnt niet zo vreemd te zijn, trouwens. Hoe is ze zelf? Wel vrolijk etc.?
pi_20906785
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 10:32 schreef Bright het volgende:
Dat is niet leuk zeg Beefcake... Ging het gisteren zo goed en dan is Dylan toch wer ziek ervan ...
Beterschap en geeft de patient maar een zoen.
Ja toen hij wakker werd was er nog niet zo veel aan de hand. Maar laat in de middag ging het slechter En zoenen krijgt hij genoeg
quote:
Gisteren zat Elise plotseling op haar knietjes en wilde ze maar eens kijken wat er op de bank lag (een videocamera, wat ze al wist)
Ik heb er een foto van! 'k zal 'm (hopelijk vanavond) nog even laten zien; het ziet er al zo knap uit!!
Wat goed van Elise! Nog even en ze gaat lopen
pi_20906796
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:23 schreef poemojn het volgende:
Vanmiddag moet ik met Myrthe naar de huisarts. Ze heeft nu al weer 2 weken geen poepluiers gehad. Ik ben benieuwd wat hij gaat doen.
Oeh ik ben ook wel benieuwd! Twee weken is wel lang!!

En allemaal bedankt voor de beterschapswensen
pi_20906923
Ja, ze doet heel normaal, alleen is haar buik opgezet en sinds kort komt haar navel eruit als ze huilt of probeert te persen. Ze heeft gelukkig geen krampen ofzo. Maar de meningen verschillen nogal over de vraag of dit normaal is of niet. Borstvoedingsdeskundigen vinden van niet, de huisarts vindt het niet abnormaal.. maar een familielid die huisarts is vond 10 dagen echt het maximum.. dus ik ben benieuwd wat onze eigen huisarts vanmiddag zegt.
pi_20907886
Nou Poemojn dat lijkt mij ook wel wat lang eigenlijk. Je zou toch denken dat Myrte het uit gaat schreeuwen van de pijn in haar buik.

Ik heb Joshua gisteren gesnapt, hij moest lachen om zichzelf. Hij heeft zo'n boekje met spiegeltje erin en elke keer als hij zichzelf zag moest hij lachen. Heb het gefilmd maar helaas kan ik het niet laten zien. Heb niet genoeg ruimte meer. Het was in ieder geval erg comisch.
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:47:16 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_20908052
Poemojn, ik heb er geen verstand van, maar ik zou ook naar de huisarts gaan als ik jou was, ze zal toch een keer moeten poepen. Iris van Lois heeft er ook last van gehad en die heeft toen geloof ik ook iets gekregen ervoor.
Joshua
stormy waters...
sailin'
pi_20908115
Ow wat leuk van Joshua! Dat lijkt me echt zooo schattig om te zien
pi_20908173
Haha - Lewis, da's een leuk gezicht inderdaad
Wacht maar als hij zichzelf ziet op een video, dan reageert'ie pas
  † In Memoriam † woensdag 28 juli 2004 @ 12:58:50 #228
43556 miss_dynastie
pi_20908271
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:38 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik heb Joshua gisteren gesnapt, hij moest lachen om zichzelf. Hij heeft zo'n boekje met spiegeltje erin en elke keer als hij zichzelf zag moest hij lachen. Heb het gefilmd maar helaas kan ik het niet laten zien. Heb niet genoeg ruimte meer. Het was in ieder geval erg comisch.
Wat leuk
  woensdag 28 juli 2004 @ 13:01:48 #229
26444 ezzi
mama van ilse
pi_20908332
Oh Dylan.....beterschap hoor!
pi_20908669
Wat leuk, Lewis!

Drie keer raden wie er nu net een poepluier had
  woensdag 28 juli 2004 @ 13:29:36 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_20908855
Ok dan! en een goeie mag ik aannemen???
stormy waters...
sailin'
pi_20908913
Het bleef wel netjes in de luier allemaal. De huisarts heeft lunchpauze dus ik kan 'm niet bereiken. Denk dat ik er dus wel naar toe ga zo. Jammer want om 3 uur komt er een huisarts op kraambezoek (die oom) dus die kan haar evt ook wel bekijken (maar niet behandelen).
  † In Memoriam † woensdag 28 juli 2004 @ 13:33:35 #233
43556 miss_dynastie
pi_20908925
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:19 schreef poemojn het volgende:
Drie keer raden wie er nu net een poepluier had
Fijn!!
  woensdag 28 juli 2004 @ 13:55:32 #234
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20909444
Geweldig hè Lewis al die ontwikkelingen van Joshua?
Léon lacht nu ook sinds 1 1/2 week ofzo en hij wil ook graag met je babbelen. Veel meer dan -and I quote- "Krrrr" komt er nog niet uit. Maar het begin is er en we liggen allebei helemaal in een deuk als we aan het krrr-en zijn.
Vanmorgen schrok hij van zichzelf, hij stootte een harde A-klank uit. Gelijk daarna keek hij me met grote ogen aan alsof hij vroeg: "Wie was dat?"
Het gaat zo hard.
  woensdag 28 juli 2004 @ 13:56:26 #235
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20909464
Poemojn, echt waar? Kleine tegendraadse monstertjes zijn het toch hè?
pi_20911213
Léon zegt krrrr en A
Wij liggen hier ook altijd dubbel om de praatjes van Dylan

Dylan heeft zijn allereerste sapje op! Omdat het warm is, wou ik hem extra vocht geven. Ook omdat hij nog steeds wat verhoging (37,6) heeft. Maar meneer lust geen water Dat hebben we vaker uitgeprobeerd, maar wordt heel hard uitgespuugd! Ik heb hem 60 ml sap gegeven, gewoon uit zijn flesje. Hij trok een heel verbaasd gezicht en duwde steeds de fles weer uit zijn mond. Maar hij spuugde het niet uit! Hij deed telkens weer zijn mond open en dronk dan wat sap, keek verbaasd en duwde de fles weg. Maar hij dronk steeds langer en heeft alles opgedronken Ik ben zo trots
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juli 2004 @ 15:18:15 #237
13151 crew  Rewimo
pi_20911264
Wauw wat een ontwikkelingen hier Sapjes, kreetjes, gelukkig toch een volle luier Ja het gaat zo hard allemaal, maar één troost hebben jullie: het wordt steeds leuker!
  woensdag 28 juli 2004 @ 15:29:07 #238
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20911460
Leuk he dutchie, als die kleintjes schrikken van hun eigen geluiden?

Beefcake, ik heb Melvin ook weleens een sapje gegeven. Hij begon er enthousiast aan te lurken, maar keek me verontwaardigd aan toen er geen melk in bleek te zitten. Uiteindelijk heeft ie toen 40 ml. opgedronken, maar de dagen daarna dat ik het probeerde hoefde hij niet meer. En water wil hij ook niet! Wat voor sap heb jij trouwens gegeven? Speciaal diksap of een gewoon sapje?

Poemojn, gelukkig dat Myrthe heeft gepoept. Volgens mij ben je nog nooit zo blij geweest met een poepluier!
pi_20911675
Jambo, ik heb Dylan dit gegeven:
Sapje
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:01:23 #240
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20912062
Die had ik ook voor Melvin. Zat in een of andere doos. Geloof van de felicitas. Ik denk dat ik het van de week nog een keer probeer.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:22:41 #241
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20912559
Poemojn, nog even en je loopt net zo te mopperen als de rest als Myrthe de hele commode onderpoept, terwijl ze je op haar liefst aankijkt.

Trouwens, we hebben Pluisjes voorbeeld gevolgd en Léon gisteravond gewoon in zijn eigen bedje gelegd. Ging hartstikke goed, hij was niet ineens klaarwakker midden in de nacht ofzo. Daar was ik een beetje bang voor.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:25:15 #242
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20912614
De commode...of de muur...of de vloerbedekking...of papa en mama....

woensdag 28 juli 2004 @ 16:26:29 #243
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20912640
Heeft Tobias een speciaal doel ofzo?
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:29:45 #244
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20912735
Ja, alles wat wij liever schoon houden onderpoepen

Hij heeft nogal de neiging om te poepen, en zodra wij dan ijverig zijn luier gaan verschonen, nog even met een toegift te komen, die met grote kracht gelanceerd wordt
Nu we dat door hebben laten we hem nadat we gemerkt hebben dat ie in zijn luier heeft gepoept, mooi even een minuut of 10 wachten voor we hem gaan verschonen. 9 van de 10 keer belandt de toegift dan nog in zijn luier
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:36:22 #245
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20912914
En toch blijft het spannend hè? Red ik het of red ik het niet?
Het is hier soms ook net een wedstrijd hoor; luier los, even wachten, schoonmaken, "hoe staat zijn piemeltje?", luier weg, snel een nieuwe eronder of.... ah nee hè???
Stand van het piemeltje is heeel belangrijk.
pi_20913387
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:36 schreef dutchie het volgende:
Stand van het piemeltje is heeel belangrijk.
Omhoog = RED ALERT
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juli 2004 @ 16:58:00 #247
13151 crew  Rewimo
pi_20913448
Piemeltje begint ook vaak te plassen omdat de omgeving relatef kouder is dan de luier Tipje: leg de nieuwe luier vast onder de oude, zodat je hem meteen dicht kan vouwen om kindlief heen. Of maak de oude luier los en hou hem nog even in de aanslag
pi_20913569
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:58 schreef Rewimo het volgende:
Piemeltje begint ook vaak te plassen omdat de omgeving relatef kouder is dan de luier Tipje: leg de nieuwe luier vast onder de oude, zodat je hem meteen dicht kan vouwen om kindlief heen. Of maak de oude luier los en hou hem nog even in de aanslag
Ik leg gelijk een lotiondoekje over het peimeltje heen als ik de luier af doe. Doordat het doekje vochtig is, glijdt ie niet af.
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:04:39 #249
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20913620
Nadat ie een keer over me heen had geplast, was ik zo gefocust op het piemeltje, dat ik de andere uitgang vergat

en ja, hij wist precies zijn schone kleertjes die al klaar lagen op de commode te raken
pi_20913663
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:02 schreef beefcake het volgende:
Ik leg gelijk een lotiondoekje over het peimeltje heen als ik de luier af doe. Doordat het doekje vochtig is, glijdt ie niet af.
wij legden (en soms nog) er meteen een hydrofielluier of spuugdoekje overheen. dat houdt 'm wat warmer waardoor er minder kans is op openluchtplassen.
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:19:32 #251
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20913890
Hahaha, wat herkenbaar die plassende jongentjes! Melvin heeft het gelukkig al een tijdje niet gedaan. En de boel onderpoepen gelukkig nog nooit. even afkloppen hoor!
pi_20914172
Whaha leuk al die plassende en poepende baby's. Tja hier ook zo eentje hoor. Ik kreeg gisteren bijna een straal in mijn mond Hij lag op zijn matje in bad voor me.
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:39:21 #253
26444 ezzi
mama van ilse
pi_20914279
Goh wat heb ik het dan droog en schoon met m'n meisje. Ze plast en poept me nooit onder (tot nu toe dan)
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:47:51 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_20914428
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:15 schreef beefcake het volgende:
Léon zegt krrrr en A
Wij liggen hier ook altijd dubbel om de praatjes van Dylan

Dylan heeft zijn allereerste sapje op! Omdat het warm is, wou ik hem extra vocht geven. Ook omdat hij nog steeds wat verhoging (37,6) heeft. Maar meneer lust geen water Dat hebben we vaker uitgeprobeerd, maar wordt heel hard uitgespuugd! Ik heb hem 60 ml sap gegeven, gewoon uit zijn flesje. Hij trok een heel verbaasd gezicht en duwde steeds de fles weer uit zijn mond. Maar hij spuugde het niet uit! Hij deed telkens weer zijn mond open en dronk dan wat sap, keek verbaasd en duwde de fles weg. Maar hij dronk steeds langer en heeft alles opgedronken Ik ben zo trots
Liam moet dat allemaal niet hoor, geen 1e sapje, geen diksap, geen thee met melk....alleen melk!!! Maar daareentegen gaan de 6 maanden potjes er echt in 10 minuten in!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:51:52 #255
24188 Belana
kloon van belana
pi_20914503
Ow ja, en Liam heeft een mijlpaal *trots is* hij kan van zijn buik weer terug op zijn rug draaien! Het heeft 2 weken geduurd, maar hij liet het me daarstraks vol trots zien! Ik ging hem uit bed halen en hij lag op zijn buik, kijkt me lachend aan, gooit zijn hoofd om, arm mee en hop zijn been erachter aan en daarna keek ie me bijna glunderend aan, helemaal happy!!! Goed he!
hahaha, ik klink nu als een echte muts
stormy waters...
sailin'
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:57:22 #256
26444 ezzi
mama van ilse
pi_20914602
Goed zo Liam! Ik zie je helemaal voor me, trots staand naast z'n bedje, juichend!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juli 2004 @ 19:34:03 #257
13151 crew  Rewimo
pi_20916669
O leuk is dat hè Belana, zulke mijlpalen, daar word je zó vreselijk trots van!
pi_20916699
Liam Goed zo grote vent!!
pi_20918160
Leuk al die plas- en poepperikelen

De huisarts was helemaal tevreden. Hij heeft geen afwijkingen gevoeld, bijv dat de zenuwen in de dikke darm het niet doen ofzo, dus blijkbaar is dit normaal voor Myrthe. Ze heeft nog wel op zijn onderzoekstafel geplast. Als het weer eens te lang duurt mogen we haar een theelepel versgeperst sinaasappelsap geven of ik moet laxerend fruit eten (pruimen bijvoorbeeld).

Belana, wat goed van Liam!
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 juli 2004 @ 20:42:38 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20918326
Weet iemand of spruw gerelateerd is aan aften? Ik denk namelijk dat ik een aft in Isa's mondje heb ontdekt en sinds vandaag doen mijn tepels ook wel een beetje pijn. Isa schijnt er geen last van te hebben. Ik ga morgen even langs de huisarts voor de zekerheid.

Verder ben ik vanmiddag even op het weeguurtje geweest. Isa zat bijna terug op haar geboortegewicht (op 25 gram na) en volgens de wijkverpleegkundige zag ze er heel tevreden uit. Ze heeft wel al twee dagen niet meer gepoept, maar dat zou geen probleem zijn. Vannacht is Isa na de laatste voeding om half twaalf gaan slapen, om vervolgens pas om half zeven weer wakker te worden. Dat vonden pappie en mammie best even lekker. Maar in principe vinden we het ook niet erg als ze om vier uur even komt. Ze slaapt prima in haar eigen bedje gelukkig.

Knuffels
Sjeen
Alweer 15 dagen mama van Isa
pi_20918756
Sjeen wat ontzettend fijn zeg dat het zo goed gaat met Isa!!!
Over die aften zou ik niet weten? Misschien kun je die vraag stellen op het bv-forum, daar hebben mensen hier vaker nuttige adviezen vandaan gehaald!!

Is het trouwens normaal dat de temperatuur stijgt in de loop van de dag? Dylan had vanmorgen 37,5, vanmiddag 37,6 en net 37,8 Het is niet hoog ofzo, maar ik vind het toch niet fijn dat het stijgt
pi_20918788
ja hoor beefcake, dat is vrij normaal en in ieder geval niet zorgelijk.

sjeen over spruw-aften-connectie weet ik ook niks. maar geweldig dat 't zo goed gaat met Isa. zijn jullie zelf ook al wat gewend aan de nieuwe situatie?
pi_20919293
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 20:59 schreef bixister het volgende:
ja hoor beefcake, dat is vrij normaal en in ieder geval niet zorgelijk.
Gelukkig!
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 juli 2004 @ 21:46:41 #264
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20919917
Het begint te wennen, ik heb zelf steeds minder dipmomenten. Het loopt steeds een beetje beter
pi_20919960
Sjeen je vraag was daar pas ook gesteld: klik.
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 juli 2004 @ 22:11:54 #266
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20920533
Dankje Poemojn, ik ben nog even gaan googlen trouwens. We voldoen samen aan alle symptomen van spruw: paarlmoeren glans op onderlipje, melklaag op tong, dat vlekje in Isa's mondje, pijnlijke tepels. Alleen de luieruitslag ontbreekt gelukkig. Dus morgenochtend ga ik meteen de huisarts bellen om langs te komen.

Vreemd genoeg had ik een paar dagen geleden een vage droom over spruw, alleen was het in die droom veeeeel erger. Nu zijn we er waarschijnlijk vrij op tijd bij.

Knuffels
Sjeen
pi_20930866
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:04 schreef pluisje het volgende:
Nadat ie een keer over me heen had geplast, was ik zo gefocust op het piemeltje, dat ik de andere uitgang vergat

en ja, hij wist precies zijn schone kleertjes die al klaar lagen op de commode te raken
Wat zijn het toch een

Hier moest ik toch echt om lachen - wat hebben papa's en mama's van meisjes het dan toch gemakkelijk
Elise poept keurig in haar luier en niet meer als die open ligt (ja, wij wachten standaard al een kwartier of zo, maar ze heeft dan ook nog nooit echt uitslag gehad) en piemeltje-omhoog-alert hebben we niet...
Ze heeft wel een keer zichzelf natgeplast

En wij leggen ook altijd eerst de nieuwe luier eronder voordat de oude open gaat. Zodoende kun je nog alles opvangen; in het begin, toen we nog niet wachtten, wilde ze ook nog weleens een toegift geven; die kwam dan keurig op de ex-schone luier.
(Het kost je wel weer een extra luier, maar ja, leg die kleintjes maar eens uit wat 'duur' is)
pi_20930937
Je kunt toch ook de oude luier laten wachten?

Fijn dat jullie geen spruw hebben Sjeen.
pi_20931028
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:13 schreef poemojn het volgende:
Je kunt toch ook de oude luier laten wachten?

Fijn dat jullie geen spruw hebben Sjeen.
Doen we ook zoveel mogelijk: nieuwe luier eronder, luier open, doekje op de vieze troep, kontje afvegen, vieze doekjes in die oude luier, oude luier weghalen en dichtrollen, nieuwe luier aandoen.

Maar als ze regelmatig pas een toegift geeft na de stap 'oude luier weghalen', dan ben je blij dat de commode niet onder zit en kun je een nieuwe luier pakken. Dus gewoon even wachten met verschonen en je hebt geen last meer.
Wauw, dat ik nog eens zo ervaren zou worden in het verschonen van een baby
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:32:42 #270
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20931400
Tobias heeft gister de commode keurig schoongehouden...en alles bewaard voor toen ie in de Tummy Tub zat
pi_20931976
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:
Tobias heeft gister de commode keurig schoongehouden...en alles bewaard voor toen ie in de Tummy Tub zat

Wat is Elise dan tegenwoordig saai; de laatste keer heeft ze mij ondergeplast; we waren allebei bloot om in bad te gaan (Nou ja, we zaten al in bad, maar nog boven het water); toch een vreemd gevoel, als ze zo plotseling op je plast
pi_20934647
quote:
letterlijk alles jah
pi_20934839
quote:
Houd hij er van om in de poep te zitten ofzo
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_20935330
Ik heb heel wat gemist toen ik op vakantie was, zijn wel 4 babietjes geboren

13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel

Allemaal van harte gefeliciteerd
pi_20939045
quote:
Allemaal bruine vlokjes in het water
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:22:58 #276
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20939310
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 20:09 schreef beefcake het volgende:

[..]

Allemaal bruine vlokjes in het water
Gele zelfs
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:28:55 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_20939457
Ik zit een beetje met ons voedingsschema voor Liam hoor... vind dat toch lastig. hij wordt 's morgens altijd zo half 7 wakker en dan krijgt ie een papfles omdaarna zijn bed weer in te gaan. Hij slaapt dan ruustig door tot half 10, dus aan een tussendoortje kom je niet toe. Meestal kreeg ie dan fruit met liga, maar dan wil ie geen fles meer. om half 2/half 3 krijgt ie dan weer een 200 ml fles en dan om half 5 zijn 6 maanden potje, dat gaat er achter elkaar in en hij heeft er eigenlijk niet genoeg aan. Hij wil tegenwoordig vroeg slapen, dus tegen 7 uur krijgt ie 200 ml papfles en dan gaat ie slapen tot de volgende ochtend. Dus maar 3 flessen. Nou ben ik helemaal niet zo precies in die dingen, hij moet iig 500 ml melk krijgen en daar komt ie wel aan, maar toch ben ik wel benieuwd hoe anderen dat doen met kindjes van ongeveer 6/7 maanden. wat eten ze en wanneer. Ik heb gezocht op internet, maar kan niet echt een duidelijk schema vinden waar ik een beetje mee kan spelen. Geen noodkreet ofzo, hij doet het prima, maar het zint me niet helemaal. tips graag!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:42:41 #278
3011 E.T.
pi_20939706
Belana, ik zou tussen half 10 voeding en de fles van een uur of 2 nog 'iets' doen.
Half 10 fruit en uur of 12 fles ofzoiets.. Verder ziet 't er volgens mij wel goed uit zo
pi_20940073
misschien de liga uit 't fruit laten (vult het minder en is nog gezonder ook) en evt. de fles van 2 uur iets later geven?
en oja, hier kun je globale voedingsschema's voor 6 en 7 maanden vinden. (kies 'bijvoeding', en dan voedingsschema 6 mnd/ 7 mnd).
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:23:09 #280
24188 Belana
kloon van belana
pi_20940504
Ja, de liga eruit dachten wij ook al aan inderdaad. Er moet voor mijn gevoel nog een fles ergens tussen. Ik ga ff kijken daar bix. Dankjulliewel!
stormy waters...
sailin'
pi_20940599
wij gaven nog heel lang 's avonds laat een fles.
  donderdag 29 juli 2004 @ 23:25:31 #282
24188 Belana
kloon van belana
pi_20943306
tja, die heeft Liam duus nooit gehad, want hij sliep altijd al door vanaf half 8...en ik ga hem er niet voor wakker maken. maar ik heb zeker wat aan jullie advies hoor! altijd weer fijn
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:27:09 #283
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_20950309
Amber heeft doorgeslapen vannacht

Om 22.45 uur gaven we haar de laatste voeding en tegen een uur of half 12 verhuisden we met zijn allen naar boven. Tegen de tijd dat we helemaal waren geinstalleerd (00.15 uur) kwam ze nog even miepen en heb ik haar nog even aangelegd. Ze dronk best wel veel. Toen in bed gelegd (voor het eerst in haar eigen ledikantje ) En om 6.30 uur werden wij wakker Niet eens van Amber zelf, want die lag nog heerlijk te slapen. Om 6.30 uur dus gevoed en ze sliep dus weer verder tot 9.30 uur.
Nu zijn pappa en mamma dus heerlijk uitgerust
pi_20950464
Wat fijn zeg LadyS Schrok je ook zo toen je wakker werd? De eerste keer dat Dylan doorsliep, ging ik helemaal zenuwachtig bij hem kijken of hij nog wel ademde
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:37:42 #285
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_20950561
nee, ik schrok niet echt.. ik zat me eerst af te vragen of ze écht niet was geweest.. (ik ben nooit helemaal bij als ik net wakker ben )
Maar ik deed wel meteen een blik in haar ledikantje werpen of ze het nog deed, hoor maar echt schrikken was het niet
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:40:21 #286
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20950610
Ooooh, heerlijk he!
Geniet van die nachten hoor, wij hebben het de eerste weken ook wel eens gehad, heerlijke luxe! Helaas is het geen garantie voor de toekomst, maar een nacht lekkere slaap pakken ze je mooi niet meer af!

Tobias heeft van 21.00 tot 1.15 en van 1.30 tot 5.45 geslapen vannacht, en daarna weer van 6.15 tot 8.45 dus ik mag ook niet klagen. Zeker niet omdat ik op bevel van Rick melk had gekolfd, met oordopjes om 23.00 ben gaan slapen, en pas om 6.45 voor het eerst wakker werd
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:43:31 #287
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_20950672
Dus jij hebt ook een lekkere nacht achter de rug, pluisje!!! Ben je ervan opgeknapt?
pi_20950696
Het schema van Sven met 6 maanden weet ik nog wel

7 uur fles
9.30 fruit (half potje)
11 uur fles
14.30 uur fles
17 uur groente hap
18.30 fles
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:45:27 #289
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20950717

Voel me al een stuk beter, en Tobias ook zo te zien. Hij is voor het eerst sinds dagen weer een lekkere tevreden baby, in plaats van een drifig om zich heen schoppend ventje wat continue roodaangelopen is van het krijsen
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:55:03 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_20950887
LadyS en Pluisje, dat is fijn!

Easy going, dankjewel!
Vandaag heeft Liam om 7 uur een fles gehad en toen om 10 uur, hij heeft nu net zijn fruithap op (zonder liga dus vanaf heden) en straks als ie trek krijgt, krijgt ie weer een fles en dan om half 5 warm eten en dan voor het slapen gaan nog een fles.
Dit voelt beter! Je wilt toch ook, zeker met het warme weer, dat ze genoeg drinken en Liam drinkt ook niks anders dan melk. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar dat wil hij allemaal niet, nahja, geeft ook niet, maar daardoor voelt dit wel beter!
stormy waters...
sailin'
pi_20951464
Fijn pluisje dat je je beter voelt!!

Dylan drinkt de laatste drie dagen ongeveer zijn fles niet helemaal leeg. Hij laat telkens 60 ml staan. Misschien komt het door het weer, dat hij minder honger heeft. Hij wil het gewoon echt niet meer opdrinken. Ik ga geen gevecht aan, dus ik laat het maar zo. Maar ik vind het wel apart, normaal is het best een hongerig ventje!
  vrijdag 30 juli 2004 @ 12:41:12 #292
24188 Belana
kloon van belana
pi_20951864
Soms hebben ze dat gewoon Beefcake, ik maak me er nooit zo druk om. Haalt ie wel weer in denk ik dan altijd maar. Maar met het warme weer wil je dat ze genoeg drinken natuurlijk, dat heb ik ook. Misschien wat vaker kleinere beetjes geven? Maar verder zou ik me er niet druk om maken.
stormy waters...
sailin'
pi_20952201
Mag ik even vertellen over zieke Suus en alle rompslomp er om heen?

ZATERDAG
10.40 uur:
Suus was net ontroostbaar overstuur, gillen, huilen, flesje wilde ze niet drinken... ze voelde ook warm aan dus getemperatuurd: 38,6°C
Is dit koorts? Is dit verhoging? waar moet ik op letten verders behalve uitdroging? Hoeveel moet ze nu (vooral met deze temperatuur!) drinken? Hoe moet ik haar nu (vooral met deze temperatuur!) aankleden? Mag er nu een raampje open of moet ik oppassen met wind/tocht?
Sta je als ervaren mama compleet newbee te zijn..

12.41 uur:
Temp is inmiddels 0,2 graden gezakt naar de 38,4°C, water drinkt ze maar heel iets, thee heeft ze net wel wat gedronken en een danoontje ging er ook wel in.
Ik heb inmiddels gemerkt dat haar mondje verboden terrein is.... zal het dan ein-de-lijk toch nog eens gaan gebeuren? komen er soms echt eens tanden aan?
Madam is momenteel weer fris en vrolijk aan het teigeren.... kwou alleen dat ik (na een nacht vol muggen... ) ook zo fris en vrolijk keek...

19.05 uur
Daarstraks liep haar temperatuur weer op naar 38,8°C dus maar weer paramol gegeven. Suus was in complete paniek, niet te stoppen qua gillen en huilen, af en toe huilde ze alleen qua gebaren en mimiek, want geluid kwam er niet meer uit. Ze bleef warm aanvoelen dus nog maar een keer temperatuur opgenomen na een uurtje, en toen had ze 39,1°C! De paramol leek dus niet te werken!
HAP gebeld, uiteraaaaaaaaaard moet je dan langs komen, taxi gebeld, en Suus snel snel in een korte broek en shirtje gehesen.
Aangekomen voelde madam de bui al hangen, want vanaf binnenkomst was het weer 1 grote paniek. Oortjes nagekeken, longen geluisterd, neusje bekeken. Ze heeft dus recht een flinke oorontsteking en links een beginnende oorontsteking. Longen waren schoon (ppff..) alleen haar neusje zat aardig verstopt (ja vind je het gek, na al die huilbuien?).
Hub gaat nu dus medicijnen halen bij de apo, AB kuurtje en neusspray. Voor de koorts mogen we gewoon sinaspril paramol blijven gebruiken.

21.09 uur:
Hub was dus op weg, met mijn bro om medicijnen te halen... met zijn 2tjes op de scooter van hub.....
en het duurde lang.. en het duurde lang... Bro had zijn mobiel bij zeg, maar die zit zonder beltegoed (whats new?) dus uiteindelijk besloot ik maar eens te gaan bellen...
Bro: "We zitten in een bushalte....."
Ik: "huh? wrom dat dan?"
Bro: "We zijn aangehouden, scooter is in beslag genomen...."
Ik: "En de medicijnen voor Suus dan?"
Wat blijkt: scooter was (nog) niet verzekerd..... en vroeger kreeg je een preek, een bekeuring en mocht je met de scooter aan de hand verder lopen... tegenwoordig wordt je scooter gelijk in beslag genomen....
Agent (op motor) is met recept, ziekenfondspas, geld(voor neusspray) naar de apo gegaan en bro en hub moesten wachten bij de betreffende bushalte tot agent weer terug zou komen....
Toen ik beldde zaten ze al een half uur te wachten... apo was 10 minuten verderop....
Hub zat zich al op te vreten, geen inhalers niks bij hem... dus ik taxi gebeld om hub daar op te laten halen (zie je het voor je? taxi sturen naar bushalte op die en die dreef?)
Daarna 0900-TUIG gebeld... navraag gedaan over mijn medicijnen.... en ineens.... was het binnen 5 minuten geregeld! Er zou een politieauto naar de bushalte komen, om hub en bro thuis te brengen en die had ook die medicijnen bij zich!
Ondertussen was er ook al een taxi onderweg... dus ik bro weer gebeld (ik voelde me net een telefooncentrale )
Bro aan de lijn, zowel de taxi als de politie was er, hub medicijnen, wisselgeld en ziekenfondspasje overgenomen en hub en bro hebben de taxi genomen.
Maandag kunnen we een verzekering gaan regelen, daarna kan hubs de scooter weer ophalen bij het politiebureau.
1 ziek kind, kosten: 3x taxi, 1x verzekering, 1x boete voor onverzekerd rijden, de nodige ergenis, frustratie, energie van hub.... die ligt gevloerd....
En Suus?? die slaapt nog steeds.....

DINSDAG
Gisteravond vanaf 11 uur tot..... 4 uur aan 1 stuk door huilen..... gillen... schreeuwen... complete paniek....

Omstreeks half 12 had ze sinaspril paramol vloeibaar gehad.... maar daar was weinig van te merken dus omstreeks een uur of 1 nog een zetpil.... en toen las ik pas dat een vriendin een berichtje had achtergelaten voor me dat dat dus niet mocht.. zo vlak achter elkaar...

Had ik Suus nu een overdosis gegeven?

HAP gebeld, vreselijk lieve assistente (voor de verandering...) aan de telefoon.. die begreep meteen mijn onrust, noteerde leeftijd en gewicht van Suus, noteerde wat ze had gehad en ze ging direct RIVM bellen....

Na 5 minuten belde ze al terug... Het feit dat de zetpil van VSM was geweest was de redding.. geen overdosis dus... (ppff....) maar goed.. nog steeds een huilende Suus...

Drinken deed ze zo goed als niet, over de gehele dag maar ongeveer 300cc op. Omdat ze zo bleef huilen heb ik haar omstreeks 3 uur nog in een badje gedaan.. hopenlijk zou ze er iets slaperig van worden en zou de paramol dan gaan werken....

Mooi niet....

Tegen 4 uur zaten we elkaar aan te kijken... een instorting nabij... een huilende Suus tussen ons in... en ik heb weer de HAP gebeld... Mijn meissie gilde het uit van de pijn!

Lieve assistente weer... belde direct een kinderarts wakker.. en die kreeg ik dus aan de telefoon... meneer klonk erg duf en slaperig... de zetpillen van vsm kon ik aan de kant schuiven, dat werkt net zo goed als een placebo.. de paramol van sinaspril is ook niet goed, want vloeibaar wordt niet snel genoeg opgenomen...

Hij zou een recept doorfaxen naar de nachtapo... diezelfde nachtapo die zo´n plu-end weg zit... en waar ik nu dus midden in de nacht.. op een onverzekerde snorbrommer naar toe kon.... (dejavu?)

Ik bellen naar de apo.. situatie uitgelegd... kon het niet gebracht worden...

Meisje van de apo: "Had u dan geen paramol zetpillen in huis? die hoort u standaard te hebben als u een kind heeft! Hiervoor sturen wij geen bezorger, dit is een fout van u!" *hoort Suus op de achtergrond bleren*

Ik uitleggen, zetpillen VSM, paramol vloeibaar van Sinaspril, maar dies niet goed volgens de arts, nu paramol zetpil... en toen onderbrak ze me...

Welke arts ik dan had gesproken? Paramol vloeibaar is juist wel goed! Is zelfs beter! Een zetpil kan al smelten tijdens het inbrengen waardoor er smurrie op je vingers achterblijft, Suus kan 2 scheten laten waardoor de helft er al weer uit is.. met paramol vloeibaar is dat dus niet het geval!

Kortom, ik hoefde niet naar de nachtapo om mijn zetpillen te halen (die ik overigens gewoon al had kunnen halen, gaan niet op recept, dus waarom de arts een recept uitschreef is me ook een raadsel..)

Inmiddels was het over 4en, en Suus kreeg van mij dus weer een dosis paramol vloeibaar... en ze viel in slaap...... eindelijk...

Tot half 8 vanmorgen, toen was het weer gillen...

Huisarts gebeld, die heeft weer eens vakantie, plaatsvervanger zit aan de andere kant van U. (how handig!)
Ik artsenpraktijk gebeld die hier 1 wijk verderop zitten, situatie uitgelegd, dat ik met Suus echt niet dwars door U. heen kon naar plaatsvervanger en ik mocht langskomen.

Arts heeft gekeken, rechteroortje zit gigavol oorsmeer, zo vol dat ze niet eens het trommelvlies kon zien! 2 andere artsen er bij gehaald, concludeerden hetzelfde. De buis van Euchdinges die tijdens oorontstekingen vol smurrie zit komt extra onder druk te staan omdat het oortje dus zo bomvol zit. Elke keer klappen haar oortjes nu dus dicht (vliegtuigeffect) alleen omdat haar oor ontstoken is doet dat dus dubbel zo zeer...

Normaal gesproken kunnen ze het oortje dan schoonspuiten, zodat het vuil er uit is... echter konden ze het trommelvlies niet zien en konden ze dus ook niet inschatten in hoeverre deze rood en geirriteerd is door de ontsteking. Schoonspuiten terwijl het trommelvlies zo ontstoken is kan een gesprongen trommelvlies opleveren, dus na overleg van 3 artsen (ik zat inmiddels dik anderhalf uur in die praktijk) werd besloten om niet schoon te spuiten.

Wel heb ik nu andere neusspray, 1 waardoor het sneller opgelost moet zijn, de oorsmeer moet er op natuurlijke wijze uitkomen..

We mogen gewoon verder gaan met de sinaspril, maar ik heb wel paramol zetpillen moeten halen voor het geval ze de sinaspril niet wil (ze wil namelijk ook praktisch niet drinken..)

Uitgedroogd was ze iig niet, en ze is nu ook hartstikke vrolijk.. ben benieuwd hoe dat vanacht is...

Mocht er nu over een week geen verbetering zijn, dan bestaat de kans dat ze operatief het oor en de buis van euchedinges gaan schoonmaken....

VRIJDAG: Inmiddels lijkt ze geen last meer te hebben, de AB is op, de neusspray krijgt ze nog wel en mijn vrolijke Happy-de-PeppySuus is weer terug!!!!
pi_20952903
Jeetje Luckepuck, wat een verhaal !
Hoop dat je meisje snel weer helemaal de oude is
Wees niet bang om langzaam te groeien, wees alleen bang om stil te staan
pi_20953944
Luckepuk. Geen wonder dat we je even gemist hebben hier!! Gelukkig gaat het beter
  vrijdag 30 juli 2004 @ 14:27:47 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_20954443
Och, arme Suus! En arme jij en hubbie Luckepuk! gelukkig gaat het nu wat beter!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 30 juli 2004 @ 14:39:07 #297
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_20954708
Jeetje wat een verhaal het zat ook allemaal niet mee zeg met jullie
gelukkig gaat het nu een stuk beter
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juli 2004 @ 14:52:14 #298
13151 crew  Rewimo
pi_20955032
Jeetje Luckepuk Oorontstekingen zijn zó pijnlijk voor die kleintjes Gelukkig dat het nu beter gaat.

Wat je een volgende keer (afkloppen) in elk geval nog kunt doen als je dat niet gedaan hebt: hoofdeinde van het bedje omhoog, doorgesneden ui naast het bedje (tegen verstopte neus - verstopte neus geeft druk op de oortjes). Je merkt al heel snel of het oorontsteking is, omdat ze dan niet plat willen liggen, dat doet namelijk heel erg zeer.
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2004 @ 14:54:21 #299
43556 miss_dynastie
pi_20955091
Jee luckepuk, wat een verhaal
Fijn dat het beter gaat met Suus!!!
pi_20955101
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:52 schreef Rewimo het volgende:
Jeetje Luckepuk Oorontstekingen zijn zó pijnlijk voor die kleintjes Gelukkig dat het nu beter gaat.

Wat je een volgende keer (afkloppen) in elk geval nog kunt doen als je dat niet gedaan hebt: hoofdeinde van het bedje omhoog, doorgesneden ui naast het bedje (tegen verstopte neus - verstopte neus geeft druk op de oortjes). Je merkt al heel snel of het oorontsteking is, omdat ze dan niet plat willen liggen, dat doet namelijk heel erg zeer.
hoofdeind omhoog had ik zelf ook al bedacht, probleem is alleen dat madam pas op het moment van inslapen heeft besloten wat voor die keer het hoofdeind is (zie foto in fototopic)

Haar neusje zelf zat niet dicht, kwam geen snotje niks uit, maar die buis van euchedinges blijkt verstopt te zitten! Gelukkig gaat het nu weer beter met haar, maar o wat voelde ik me toch vreselijk met dat hoopje ellende... kheb gewoon af en toe mee zitten grienen...
pi_20955304
Wat een zeurpieten zeg die politieagenten.... Jaja wat hebben ze het toch druk met belangrijke zaken
Gelukkig is Suus weer hersteld
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')