Judith sabbelde ook veel op haar handje, zodat het kapot ging. Ik deed er ook wel eens Bepanthen-zalf op (die tepelklovenzalf waar Bix het over had). Dat hielp heel goed. Die Bepanthen-zalf hoef je er bij de borstvoeding niet af te halen, vandaar dat het mij wel veilig leek om dat op haar handje te smeren. De zalf trekt er trouwens erg snel in. Ook deed ik wel eens een sokje over het handje dat het meest kapot was:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:27 schreef Jambo het volgende:
Dames, bedankt voor de adviezen. Ik smeer vanavond als hij slaapt vaseline op zijn hand. Als hij slaapt sabbelt hij toch niet meer op zijn handje, dat doet hij pas 's ochtends weer als hij wakker wordt.
Bix, dat spul tegen tepelkloven, is dat ook neutraal? Lijkt mij wel, want een baby moet een paar uur later tenslotte ook weer aangelegd worden. Maar even voor de zekerheid. Mocht het met vaseline niet lukken kan ik dat misschien proberen.
Daarom heb ik het ook in huis. Bij Daan werkt het ook stukken beter dan Sudocrem, maar bij Judith niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:56 schreef Rewimo het volgende:
Vaseline werkt ook prima bij luieruitslag
Ik heb hem wel gezien hoor. En dat nummer is echt een geweldig mooi nummer. Heb ik ook en luister er veel naar. Is van Moulin Rougequote:Op donderdag 15 juli 2004 02:35 schreef dolfg het volgende:
Tja, dan moet de video van onze Steijn ook maar hier geplaatst worden!
Van het creatieve uitspattingstopic naar het grote kleine babietjes topic...
http://www.xs4all.nl/~dolfg/Steijn%201goed.wmv
Het is wel 7 MB, maar daar doen we tegenwoordig niet meer moeilijk over, toch?
Een mooier nummer dan Your Song konden we niet vinden.
Steijn is onze held, een droppie en zo fotogeniek als maar kan.
Steijn is nu precies 11 dagen en 7 uur oud.
Het gaat gelukkig de goede kant op. Het is al minder rood en ruw. Dus ik hou het voorlopig bij de vaseline.quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:37 schreef Rewimo het volgende:
Jambo, lukt het met de vaseline? Zie je al verbetering?
toch is dit een misverstand. het is namelijk zo dat ze in hun slaap soms te 'ver weg' zijn om eraan te denken het hoofd opzij te leggen. vandaar dat wiegendood niet alleen het eerste half jaar voorkomt. [edit heb 't nog even nagezocht, dacht dat wiegendood nog vaker ook bij oudere babies voorkwam, maar na '1 eerste jaar komt 't bijna niet meer voor[/edit]quote:Op vrijdag 16 juli 2004 08:28 schreef Rewimo het volgende:
Belana, als Liam zelf goed zijn hoofdje kan draaien (en dat kan ie neem ik aan inmiddels wel), dan is op de buik liggen niet zo'n probleem meer hoor. Het is meer voor hele kleintjes die zelf hun hoofdje niet uit de matras kunnen draaien als ze op hun neusje komen te liggen, dat ze daarvoor waarschuwen.
gevonden...quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:14 schreef Meaghan het volgende:
Moussy, ze had op 1 april haar laatste enting gehad en 22 juni had ze de absenceof iets wat daar op leek.
Het lijkt mij dus niet dat het in verband staat met elkaar, maar ik weet eigenlijk niet in welk tijdsbestek deze verschijnselen zich nog voor kunnen doen? Ik heb er zelf ook nog even aan gedacht gezien de nare verhalen mbt plotseling opkomende epilepsie na vaccinatie, maar het lijkt mij een ontwikkeling die zich kort na de vaccinatie voordoet. Kan er verder ook niks over vinden op die site.
quote:Op donderdag 15 juli 2004 02:35 schreef dolfg het volgende:
Tja, dan moet de video van onze Steijn ook maar hier geplaatst worden!
Van het creatieve uitspattingstopic naar het grote kleine babietjes topic...
http://www.xs4all.nl/~dolfg/Steijn%201goed.wmv
Het is wel 7 MB, maar daar doen we tegenwoordig niet meer moeilijk over, toch?
Een mooier nummer dan Your Song konden we niet vinden.
Steijn is onze held, een droppie en zo fotogeniek als maar kan.
Steijn is nu precies 11 dagen en 7 uur oud.
Houdingstherapie is bijv het hoofdeinde van het bed verhogen, en daarover zeggen ze:quote:Bij zuigelingen met spugen als enige klacht hoort de behandeling te bestaan uit uitleg, geruststelling, minder frequent voeden en rechtop houden gedurende 30 minuten na elke voeding.2 Bij flesvoeding kan eventueel worden overgegaan op voeding met een verdikkingsmiddel: johannesbroodpitmeel of amylopectine. Bij onvoldoende resultaat dient het spugen te worden geaccepteerd, in de wetenschap dat het rond de eerste verjaardag spontaan verdwijnt. Houdingstherapie heeft hierbij geen plaats.
Lijkt me een handig weetje voor ouders van spugende babies.quote:Houdingstherapie leidt echter een taai leven, zij het in aangepaste vorm. De helling is gebleven, maar het kind wordt nu op de rug gelegd. Is dat dan effectief? Nee, misschien zelfs integendeel. Bij rugligging is een hoek van minimaal 600 nodig, bij buikligging is een vlakke ondergrond misschien wel voldoende. Er is geen onderzoek dat het effect van rugligging op een helling aantoont; mogelijk neemt reflux in die positie juist toe.
Oeh, klinkt als.. René... Radiootje op de kamer, cd-tje er in en lekker slapenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 13:35 schreef Berkery het volgende:
Bij ons is het net omgekeerd pluis, in de woonkamer slaapt ze als een blok; visite, stofzuiger, metallica, hond, maakt niet uit. Maar op haar slaapkamer:geen zin, tenzij ze bekaf is.
agossie.. Dat lijkt me idd vreselijk.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:26 schreef Lois het volgende:
Wees blij dat het zo dun is en dus er zo makkelijk uit kan spuiten. Ik heb hier een Irisje wat het tegenovergestelde had en heeft en die kreten van pijn tijdens het persen zijn echt verschrikkelijk.![]()
Saskia vind 't ook razend interessant als ik een hap in m'n mond stop. Ze kijkt 't echt m'n mond uit.quote:Op zondag 18 juli 2004 20:27 schreef beefcake het volgende:
Jambo ik heb het gezien in het fototopic! Het gaat idd hard
E.T. als ze geen interesse toont in ander eten, zou ik ook bij zes maanden gaan bijvoeden. Maar Dylan kijkt ons eten zowat uit onze mond. Ik ga het met vier maanden wel proberen. Mocht ie het niets vinden, laat ik het nog even rusten.
Nee okee haha. Maar ik had gelezen dat je op die manier kan kijken of babies van vier maanden eraan toe zijn om ander eten te proberen. Daarbij moeten ze ook de reflex van vreemde dingen uit hun mond duwen met hun tong kwijt zijn.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:04 schreef E.T. het volgende:
En sja, dat ze geintresseerd is in mijn eten.. ze is ook geintresseerd in mijn autosleutels als ik die vastheb en ik geloof ook niet dat ze er aan toe is om auto te rijden![]()
Gelijk heb je! Hier heeft er niemand last van dat soort dingen.quote:neem daarbij ook de gevoelige (allergische) huid van Swets en de talloze middenoorontstekingen bij babies in mijn familie... en dan is het plaatje wel rond om 6 maanden geen bijvoeding te geven
Wowquote:Op maandag 19 juli 2004 11:28 schreef pluisje het volgende:
Tobias heeft net zijn gehoortest gehad, en is geslaagd
Snap ik ook niet, die nieuwe gehoortest is ingevoerd op 01-01-`03, tenminste hier dan( weet ik omdat Ewen precies 1 dag te vroeg geboren was om mee te mogen doen aan die nieuwe testquote:Op maandag 19 juli 2004 12:14 schreef beefcake het volgende:
Goed zo Tobias!!
Waarom heeft Dylan nooit een gehoortest gehad
Ik probeer Daan dan af te leiden met een kinder-cdtje of de teletubbies aan te zetten. Het werkt wel, maar niet altijd.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:27 schreef Belana het volgende:
Liam heeft ook nog geen gehoortest gehad hoor. Zal wel komen nog.
Wat ie wel heeft is huilen huilen huilenHij wil niet alleen zijn
Is dat 1 van die dingen die bij 6 maanden baby's hoort? Die verlatingsangst? Echt, zodra je wegloopt: Krijsen!!! Ben toch echt niet van plan constant bij hem te gaan zitten...
Maar hoe ga je er wel mee om?
En je moet ook niet denken dat je op een warme dag wel even naar het dorp kan gaan wandelen zonder dat je gaat lekkenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:57 schreef pluisje het volgende:
Vandaag voor het eerst langere tijd alleen met Tobias, 3 uur ongeveer, zodat Rick zijn vader kan bezoeken in het ziekenhuis.
Het eerste uur gaat prima, meneer heeft al 1 poepluiier geproduceerd (gelukkig heb ik beneden ook een verschoningskussen en luiers enzo liggen, scheelt me traplopen) en ligt nu lekker te drinken.
Belangrijke les geleerd: als tijdens het voeden de bel gaat niet vergeten snel een zoogcompres voor te doen ipv alleen tshirt naar beneden te trekken. Scheelt boel wasgoed
Ja dat heb ik dus ook. Als hij gewoon lekker doorslaapt, zal hij wel geen honger hebben. Maar als hij perse nog 5 voedingen moet krijgen, kan ik hem beter wel wakker maken. Het is wel moeilijk!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:18 schreef livelink het volgende:
Ik weet trouwens niet of ik mijn kind wakker zou maken voor een fles 's avonds. Bij Katja & Job was dat ook niet aan de orde, die zaten met drie maanden nog rustig aan de 6 voedingen (borstvoeding). Als Dylan 's nachts of 's ochtends niet huilend van de honger wakker wordt, heeft hij misschien wel genoeg aan die 4 flessen.
Of gewoon niet open doenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:57 schreef pluisje het volgende:
Belangrijke les geleerd: als tijdens het voeden de bel gaat niet vergeten snel een zoogcompres voor te doen ipv alleen tshirt naar beneden te trekken. Scheelt boel wasgoed
Ja ik ook. Zeer irritant. Als ik iemand verwachte wat dan meestal schoonzus was of health visitor van het cb dan konden ze de deur altijd zelf open doen. En anders laten gaan. Als dan de telefoon ging en ik nam niet op dan in geval van mijn schoonzus hing ze snel weer op en belde later terug omdat ze dan wist dat ik bezig was met Joshua.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:48 schreef Leah het volgende:
[..]
Of gewoon niet open doenik werd daar altijd helemaal iebel van, van de bel/telefoon als ik aan het voeden was
Vergeet dat ook niet als je op een warme dag een wat strakker shirt aan hebtquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:57 schreef pluisje het volgende:
Wat goed van je!!!quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:47 schreef pluisje het volgende:
Er zit niet eens 5 meter tussen onze kamers, en ik had allebei de deuren wagenwijd open staan
Maar ik heb mezelf wel kunnen bedwingen, en ben er niet uitgegaan om te kijken
quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:30 schreef LadyS het volgende:
even een fotootje ter illustratie
Komt wel goed denk ikquote:Op donderdag 22 juli 2004 12:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Pluis, wat goed van TobiasHeb je er een beetje vertrouwen in dat het gaat lukken volgende week alleen met Tobias?
Jeetjequote:Op zaterdag 24 juli 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:
Het kamertje: maandag komen ze het ledikantje vervangen. De rekeningen zijn nog steeds niet vergoed, en dus gaat volgende week de hele zaak naar de Geschillencommissie Wonen
Ja, het gaat echt hard met die kleintjes!quote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:35 schreef bixister het volgende:
gefeliciteerd Liam! ja Belana, maf he hoe snel dat gaat. en de box, ik zou 'm niet te snel weg doen hoor, je kunt met wat variatie in speeltjes en ook in waar de box staat het wel weer wat leuker voor 'm maken. het blijft toch zijn eigen plek, waar hij af en toe tot rust kan komen, dat vind ik heel wat waard (afgezien van de handige 'parkeerfunctie'). maar dat betekent niet dat ie er altijd in hoeft te liggen/zitten.
en over dat brood, ik las ook dat je daar eigenlijk pas met 7 mnd mee moest beginnen. ben je er nog mee doorgegaan of wacht je nog even?
Van de week hebben Spindizzy en ik haar ook al 'geroepen'. Toot waaaaar ben jeee???? En hoest met Daantje en jullie???quote:Op zaterdag 24 juli 2004 19:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Toot, hoe is het met jou en Daniëlle? Doe eens updaten als je wil!
Veel succes pluisquote:Op maandag 26 juli 2004 10:14 schreef pluisje het volgende:
Nou, vandaag is dus mijn eerste dag alleen thuis, Rick is weer aan het werk. Het begin kon niet veel rampzaliger, ik heb nauwelijks geslapen, dus ik ben benieuwd hoe de rest van de dag gaat verlopen...
Ik denk dat het erger wordtquote:Op maandag 26 juli 2004 21:12 schreef bixister het volgende:
arme Dylan, hopelijk wordt ie niet echt ziek. misschien wel een goed idee om de prik even uit te stellen. hoe vond je familie hem beefcake?
Ja toen hij wakker werd was er nog niet zo veel aan de hand. Maar laat in de middag ging het slechterquote:Op woensdag 28 juli 2004 10:32 schreef Bright het volgende:
Dat is niet leuk zeg Beefcake... Ging het gisteren zo goed en dan is Dylan toch wer ziek ervan ...
Beterschap en geeft de patient maar een zoen.
Wat goed van Elise! Nog even en ze gaat lopenquote:Gisteren zat Elise plotseling op haar knietjes en wilde ze maar eens kijken wat er op de bank lag (een videocamera, wat ze al wist)
Ik heb er een foto van! 'k zal 'm (hopelijk vanavond) nog even laten zien; het ziet er al zo knap uit!!
Oeh ik ben ook wel benieuwd! Twee weken is wel lang!!quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:23 schreef poemojn het volgende:
Vanmiddag moet ik met Myrthe naar de huisarts. Ze heeft nu al weer 2 weken geen poepluiers gehad. Ik ben benieuwd wat hij gaat doen.
Wat leukquote:Op woensdag 28 juli 2004 12:38 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik heb Joshua gisteren gesnapt, hij moest lachen om zichzelf. Hij heeft zo'n boekje met spiegeltje erin en elke keer als hij zichzelf zag moest hij lachen. Heb het gefilmd maar helaas kan ik het niet laten zien. Heb niet genoeg ruimte meer. Het was in ieder geval erg comisch.
Fijn!!quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:19 schreef poemojn het volgende:
Drie keer raden wie er nu net een poepluier had
Omhoog = RED ALERTquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:36 schreef dutchie het volgende:
Stand van het piemeltje is heeel belangrijk.![]()
Ik leg gelijk een lotiondoekje over het peimeltje heen als ik de luier af doe. Doordat het doekje vochtig is, glijdt ie niet af.quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:58 schreef Rewimo het volgende:
Piemeltje begint ook vaak te plassen omdat de omgeving relatef kouder is dan de luierTipje: leg de nieuwe luier vast onder de oude, zodat je hem meteen dicht kan vouwen om kindlief heen. Of maak de oude luier los en hou hem nog even in de aanslag
wij legden (en soms nog) er meteen een hydrofielluier of spuugdoekje overheen. dat houdt 'm wat warmer waardoor er minder kans is op openluchtplassen.quote:Op woensdag 28 juli 2004 17:02 schreef beefcake het volgende:
Ik leg gelijk een lotiondoekje over het peimeltje heen als ik de luier af doe. Doordat het doekje vochtig is, glijdt ie niet af.
quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:15 schreef beefcake het volgende:
Léonzegt krrrr en A
Wij liggen hier ook altijd dubbel om de praatjes van Dylan
Dylan heeft zijn allereerste sapje op!Omdat het warm is, wou ik hem extra vocht geven. Ook omdat hij nog steeds wat verhoging (37,6) heeft. Maar meneer lust geen water
Dat hebben we vaker uitgeprobeerd, maar wordt heel hard uitgespuugd! Ik heb hem 60 ml sap gegeven, gewoon uit zijn flesje. Hij trok een heel verbaasd gezicht en duwde steeds de fles weer uit zijn mond. Maar hij spuugde het niet uit! Hij deed telkens weer zijn mond open en dronk dan wat sap, keek verbaasd en duwde de fles weg. Maar hij dronk steeds langer en heeft alles opgedronken
Ik ben zo trots
Gelukkig!quote:Op woensdag 28 juli 2004 20:59 schreef bixister het volgende:
ja hoor beefcake, dat is vrij normaal en in ieder geval niet zorgelijk.
quote:Op woensdag 28 juli 2004 17:04 schreef pluisje het volgende:
Nadat ie een keer over me heen had geplast, was ik zo gefocust op het piemeltje, dat ik de andere uitgang vergat
en ja, hij wist precies zijn schone kleertjes die al klaar lagen op de commode te raken
Doen we ook zoveel mogelijk: nieuwe luier eronder, luier open, doekje op de vieze troep, kontje afvegen, vieze doekjes in die oude luier, oude luier weghalen en dichtrollen, nieuwe luier aandoen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:13 schreef poemojn het volgende:
Je kunt toch ook de oude luier laten wachten?
Fijn dat jullie geen spruw hebben Sjeen.
quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:
Tobias heeft gister de commode keurig schoongehouden...en alles bewaard voor toen ie in de Tummy Tub zat
quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:
Tobias heeft gister de commode keurig schoongehouden...en alles bewaard voor toen ie in de Tummy Tub zat
Houd hij er van om in de poep te zitten ofzoquote:Op donderdag 29 juli 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:
Allemaal bruine vlokjes in het waterquote:Op donderdag 29 juli 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:
Gele zelfsquote:Op donderdag 29 juli 2004 20:09 schreef beefcake het volgende:
[..]
Allemaal bruine vlokjes in het water
hoofdeind omhoog had ik zelf ook al bedacht, probleem is alleen dat madam pas op het moment van inslapen heeft besloten wat voor die keer het hoofdeind is (zie foto in fototopic)quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:52 schreef Rewimo het volgende:
Jeetje LuckepukOorontstekingen zijn zó pijnlijk voor die kleintjes
Gelukkig dat het nu beter gaat.
Wat je een volgende keer (afkloppen) in elk geval nog kunt doen als je dat niet gedaan hebt: hoofdeinde van het bedje omhoog, doorgesneden ui naast het bedje (tegen verstopte neus - verstopte neus geeft druk op de oortjes). Je merkt al heel snel of het oorontsteking is, omdat ze dan niet plat willen liggen, dat doet namelijk heel erg zeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |