abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20582178
Toen ik een tijd geleden begon met hardlopen heb ik erg veel nuttige tips op dit forum gevonden, zoals hoe je opbouwt en het belang van de juiste schoenen en de cooling down.

Nu wil ik ook gaan zwemmen, om de belasting van mijn enkels wat te verlichten en toch aan mijn conditie te werken. (En omdat het me leuk lijkt natuurlijk ). Nou vond ik met de search alleen maar topics over wedstrijdzwemmen en vragen van mensen die al een hele tijd zwemmen, dus heb ik dit topic gemaakt om de zwemmers om tips en aanwijzingen te vragen:

1) Maakt het veel uit of je zelf met een schema en oefeningen aan de slag gaat of dat je begeleide activiteiten gaat doen? (Een zwembad hier in Utrecht heeft bv dagelijks conditiezwemmen met een groep).
Ik heb wel A en B diploma's, maar het is jaren geleden dat ik gezwommen heb, dus mijn techniek is wsl waardeloos...

2) Als je zwemt, doe je dat tijdens "recreatie" openingstijden, of specifieke tijden voor "baantjeszwemmen"?

3) Zijn er nog dingen waar je op moet letten bij de voorbereiding die anders zijn dan hardlopen (niet vlak vantevoren veel eten of drinken, goeie warming up, enz)?

maandag 12 juli 2004 @ 20:48:55 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20582469
Als ik ging conditie-zwemmen dan deed ik dat alleen maar tijdens de uren van het zogenaamde baantjeszwemmen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 12 juli 2004 @ 21:01:02 #3
95093 -tammie-
STFU n00b! :P
pi_20582798
Ik zwem gewoon tijdens 'recreatie' openingstijden. (bad waar mensen voornamelijk banen zwemmen) Het maakt toch niet uit waar je zwemt.....als je maar genoeg ruimte hebt om je oefening te doen.

(ook een leuke royo-avatar btw )
pi_23569242
Ik ben sinds paar weken ook begonnen met zwemmen en doe dit op specifieke baantjes-zwem tijden. Bevalt echt goed. Heb op blauwe maandag nog gefitnesst, maar kan iedereen zwemmen aanraden. Leuk en goed voor je!

@ DeceiverOfFools hoe is het inmiddels met de conditie etc?
pi_23802886
Is er trouwens nog een bepaalde zwemtechniek goed? ik Schoolzwem alleen.. maar zijn er andere goede technieken? of maakt het niet veel uit?
  donderdag 9 december 2004 @ 08:07:18 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23848461
Op zich maakt het niet zoveel uit welke slag je zwemt, als je maar doorzwemt en er moe van wordt Schoolslag is goed voor armen en benen, dus niks mis mee. Persoonlijk wordt ik er alleen niet zo moe van, dus voor mij is afwisseling met andere slagen belangrijk.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_23858614
Ik zou gewoon bij een club gaan. De trainer kan je dan namelijk uitleg geven over je techniek en daarnaast word je gemotiveerd door de trainer. Toen ik jong was heb ik 7 jaar lang bij een club gezwommen, en zwom ook wedstrijden.
Nu 7 jaar later heb ik het sinds 4 weken weer opgepakt bij een andere club. Ik ben expres bij een jongere groep gaan trainen (16-jarigen) ik ben zelf 20, omdat die lekker fit zijn en me motiveren net zo hard als hen te gaan zwemmen, ook al heb ik het af en toe best zwaar.
De groep die daarna training heeft (leeftijden tussen 20 en 65). Als je daar gaat trainen val je bijna in slaap. Het niveau ligt dus een stuk lager.

Dus als je op conditie wil gaan trainen, ga bij een club trainen (of je moet dus zoveel zelfdiscipline hebben dat het je in je eentje wel lukt). Bij een club trainen is sowieso veel leuker vind ik.

Ik zou wel een goeie zwembril gaan halen, dat is het halve werk. Speedo dus en pas em gewoon in de winkel. Als ie aan je hoofd blijft kleven is het goed

ps: Wel eens aan spinning gedachttrouwens? Of geeft dat ook te veel belasting op de enkels.
Doe ik 2 keer in de week is ook erg leuk! En daar krijg je pas een mega-goeie conditie van!

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Hang Loose!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')