06-08-2004 20:30 Moeskroen - Anderlecht ... - ...quote:De favorieten
Volgens de voorspellingen gaan we naar een competitie met twee snelheden, naar Schots voorbeeld. Dat betekent twee topfavorieten: Club Brugge en Anderlecht.
RSC Anderlecht: Het jaar na de titel is altijd het moelijkst, zo bewees Club Brugge afgelopen seizoen. De landskampioen kende vorig seizoen een minder seizoenseinde en zal zich nu moeten herpakken. Anderlecht liet (voorlopig) geen enkele speler vertrekken en trok twee versterkingen aan: de fel begeerde Mbo Mpenza en de Franse linkermiddenvelder Fabrice Ehret (Strasbourg). Daarmee lijken ze klaar voor de titelstrijd. De Champions League - voorrondes zullen wellicht al veel bepalen: slaagt Anderlecht er in zich te kwalificeren voor het kampioenenbal, dan ontstaat er wellicht een soort van schwung die hen heel ver kan brengen.
Club Brugge KV: Ook Club lijkt klaar voor de titelstrijd. Brugge trok geen enkele speler aan deze zomer en lijkt ook niet van plan iets in die richting te doen. Het liet wel Andrès Mendoza vertrekken, maar daar is in Brugge wellicht niemand rouwig om. Waar men wel rouwig om is, is het vertrek van Dany Verlinden. De Brugse wonderkeeper ging op pensioen en werd keepertrainer op Jan Breydel. Het wordt afwachten of Tomislav Butina, vorig seizoen regelmatig flaterend, hem kan doen vergeten. Als hij faalt, staan de talenten Stijn Stijnen en Glenn Verbauwhede te springen om hem te vervangen. Er wordt ondertussen veel verwacht van de wintertransfer Bosko Balaban, die door blessures nog niet in actie kwam. De Kroaat scoorde in de laatste drie oefenpartijen al drie goals, al zegt dat niks. Ook voor Club Brugge zal wellicht veel afhangen van de kwalificatie voor de Champions League. Eind juli wacht al de eerste grote afspraak: in de tweede voorronde van de Champions League ontmoet Club Brugge de stugge Bulgaarse kampioen Lokomotiv Plovdiv.
De outsiders
Standard Luik: De Rouches zouden de Rouches niet zijn, moesten ze zich weer niet stevig roeren op de transfermarkt. Standard trok Deflandre, Geraerts, Runje, Onyewu, Souza en Niemi aan, maar liet met Emile Mpenza, Turaci en straks wellicht ook Bisconti drie sterkhouders vertrekken. Ook Datti verliet de club. Het is nog maar de vraag of Standard deze gaten zal kunnen opvullen. Standard is geen titelfavoriet, maar is wel een serieuze outsider. En laat net dan Standard steeds het best uit de hoek komen...
Racing Genk: De enige reden dat Racing Genk bij de outsiders staat, is wellicht de naam die de club heeft. Op basis van de selectie mogen de Limburgers immers geen concurrentie vormen voor de grote drie. Manager Jos Vaesen roept steeds dat Genk beter moet doen, maar ondertussen liet hij wel twee smaakmakers vertrekken: Bernd Thijs en Didier Zokora verlieten België voor het grote geld van respectievelijk Trabzonspor en Saint-Etienne. Ook Cédric Roussel zou op buitenlandse interesse kunnen rekenen. Ondertussen trok Genk wel een nieuwe trainer aan (Vandereycken) en haalde het De Condé en De Camargo terug van Heusden-Zolder. Maar of dat Racing Genk weer naar de top drie zal brengen...?
De rest:
KVC Westerlo: Voor Westerlo wordt het lastig tot onmogelijk om het vorige knappe seizoen over te doen. De club behield wel haar basisspelers en trok ook Vangeffelen (STVV) en Brosque (Feyenoord) aan. Vooral van die laatste wordt op Westel wel wat verwacht.
Excelsior Moeskroen: Moeskroen zal komend seizoen wellicht ver wegzakken. Les Hurlus eindigden vorig seizoen knap vijfde, maar de kans dat dat opnieuw gebeurt is erg klein. De club liet met Mbo Mpenza, Laybutt, Luigi Pieroni en straks wellicht ook Steve Dugardien vier oerbelangrijke spelers vertrekken. Ook Georges Leekens verkoos om te vertrekken. De oefenwedstrijden laten het ergste verhopen voor Moeskroen: in drie oefenwedstrijden tegen kleinere ploegen wist men niet één keer te winnen, laat staan te overtuigen.
Germinal Beerschot: Brazilië boven in Antwerpen. Germinal Beerschot kende vorig seizoen een zeer rustig seizoen en was erg opgelucht dat het niet in degradatienood kwam. In Antwerpen droomt men al van een plaats in de top vijf. Best mogelijk, maar de kans bestaat even zeer dat de Ratten zich straks in de onderste regionen zullen bevinden. Veel spelers vertrokken immers (kapitein Cooreman, Bodor, Huysmans, Dhont, Van de Weyer, Haagdoren en Van der Linden), terwijl de aangetrokken spelers toch niet echt aanspreken. Naast enkele Brazilianen kwamen ook Jurgen Cavens en Van der Weerden naar de club. Het wordt vooral afwachten wat de Brazilianen zullen doen en of Cavens eindelijk de weg naar de netten zal terugvinden. Ook van Daniel Cruz wordt veel verwacht.
Sporting Lokeren: Normaal gezien moet Lokeren in staat zijn een dramaseizoen als vorig seizoen te vermijden. De club trok enkele Brazilianen en Afrikanen aan, en vulde dat aan met de ervaring van Olivier Doll (Anderlecht).
Lierse SK: Met Lierse kan het alle kanten uit. Met trainer Paul Put moeten ze alleszins in staat zijn om een plaats bij de eerste tien te bemachtigen, maar het kan net zo goed uitdraaien op een degradatiestrijd. Afwachten.
Bergen: Hetzelfde geldt voor Bergen. Veel zal afhangen van het al dan niet vertrekken van Wamberto. Racing Genk zou erg geïnteresseerd zijn in de Braziliaan, maar Bergen zou zijn smaakmaker graag houden. Niemi vertrok naar Standard, maar Bergen kreeg wel Datti in de plaats. Hopelijk geeft dat coach Brio de kans om iets aanvallender te gaan spelen. Top tien of degradatie? Het kan allemaal.
FC Brussels: Van FC Brussels wordt eigenlijk wel wat verwacht. Met de spelers die Brussel aantrok (Riise, Theunis, Dudas, Zezeto, Coveliers) moet Brussels normaal gezien perfect in staat zijn om zich te handhaven in eerste klasse. De promovendus moet in principe zelfs in staat zijn bij de eerste tien te eindigen.
KV Oostende: Wat de vrolijke kustploeg uit Oostende doet, wordt afwachten. Wellicht wacht hen een strijd tegen de degradatie. Hun opvallendste aankoop is die van Karaça, die overkomt van Sebatspor.
Cercle Brugge: Wellicht wacht ook Cercle een lange strijd tegen de degradatie. Brommerke Borkelmans en topscorer Jbari vertrokken, iets wat wel eens heel zwaar zou kunnen doorwegen. De opvallendste inkomende transfer was wellicht die van De Mol (FC Utrecht). Maar of dat genoeg is om zich te handhaven?
Sporting Charleroi: Charleroi, de eeuwige degradatiekandidaat. De Karolo's zullen wellicht ook weer dit jaar tegen de degradatie moeten strijden. Met Grégory Dufer (Caen) lieten ze een heel belangrijke pion vertrekken. Charleroi heeft echter een heel belangrijke troef in de degradatiestrijd: ervaring.
KAA Gent: AA Gent kocht deze zomer stevig in, maar tot nu toe rendeerde dat niet echt. In de Intertoto-beker werd men na het nemen van penalties uitgeschakeld door het Macedonische Vardar Skopje. Gent speelde goed, maar blonk uit in het missen van kansen. Dat was vorig seizoen ook al het probleem, en dat lijkt nog steeds niet opgelost te zijn. Niettemin moet met de toevoeging van Jbari, Cooreman, Laybutt en Mamouni een plek bij de eerste vijf mogelijk zijn. Al kan het natuurlijk ook weer tegenvallen...
La Louvière: Ook voor La Louvière wordt het bang afwachten. In principe kan deze ploeg meedraaien in de middenmoot, maar degradatie zit er net zo goed in.
Sint-Truiden VV: Het wordt afwachten wat trainer Marc Wilmots er van bakt. Sint-Truiden moet zeker in staat zijn in de linkerkolom te eindigen. Wellicht zullen ze ook weer enkele toppers in hun val lokken, zoals ze op Staaien gewoon zijn.
KSK Beveren: Beveren mag volgend seizoen de UEFA-Beker in en wellicht zullen de Ivoriaantjes zich daar vol op op richten. Stepvanovs vertrok en dat zou wel eens een serieuze aderlating kunnen zijn, al vond men in de Ivoorkust altijd wel een geschikte vervanger. Ook Arthur Boka verliet de club. Normaal zal Beveren zich wel redden, al is Beveren een club van uitersten: ofwel gaat het goed, ofwel heel slecht.
quote:Op maandag 12 juli 2004 17:55 schreef Heero87 het volgende:
Zou wel mooi zijn, KV terug in eerste klasse.
Fiorentina was ook terug in 1ste klas na 2 a 3 seizoenenquote:Op maandag 12 juli 2004 17:54 schreef DarkShine het volgende:
En in de 3de klasse A doet KV Mechelen een serieuze gooi naar het kampioenschap en promotie naar de 2de klasse. Leuk detail is dat stads & aartsrivaal hetzelfde probeert.
Men heeft verschillende (oud)1ste klasse spelers gehaald, en men haalt nu ook nog een 5tal versterkingen via een Britse groep investeerders die KVM zo terug naar de 1ste klasse willen helpen.
Wij komen terug naar 1ste klas!
Er is bij ons al 1 seizoen voorbij. Met -9 gestart en de doelen bereikt! Geeindigd in het linkerrijtje en boven rivaal rcm.quote:Op maandag 12 juli 2004 21:11 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Fiorentina was ook terug in 1ste klas na 2 a 3 seizoenen
zal ook wel met KVM gebeuren
Ja, complete schema staat op www.rodajcfans.nl.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:47 schreef Heero87 het volgende:
Zit KV weer bij Racing ingedeeld?
Ik heb toch mijn twijfels bij Oostende , ze stijgen een reeks, maar beginnen schijnbaar verzwakt tov vorig jaar aan het seizoen. Kan dat wel goed aflopen ?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 12:55 schreef BramK het volgende:
Met een 16de plaats voor mijn ploegje (KVO) ben ik héél tevreden. 4 basispionnen en van onze betere spelers verlieten de ploeg (de Fransen Lecomte-Cousin, onder verdachte omstandigheden na de eindronde, en Crv en Makhloufi) Zij worden vervangen door nobele onbekenden. We zien dus wel, feit is dat men nog steeds op zoek is naar een spits en linksachter.
nu moet jij me toch eens uitleggen wat roeselare 1ste klasse meer kan bieden dan oostende hoor ...quote:Op woensdag 21 juli 2004 11:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie bijzonder weinig verschillen met de competitie van vorig jaar eigenlijk. De meeste teams blijven met bijna exact dezelfde ploeg spelen. Behalve uiteraard Standard, want die hebben goede ervaringen met het overhoop gooien van hun bestaande selectie.
En in voetbal weet je het nooit zeker, maar Oostende lijkt me een vogel voor de kat. Misschien was het toch beter Roeselare geweest dat gepromoveerd was, maar ja, dat mocht niet van de scheids.
Een ploeg die het sowieso al erg moeilijk zou hebben en die dan ook nog eens verzwakt uit de transferperiode komt..... dan liever een ploeg die een kans maakt.quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:58 schreef BramK het volgende:
[..]
nu moet jij me toch eens uitleggen wat roeselare 1ste klasse meer kan bieden dan oostende hoor ...
SV Roeselare haalt in 2de klasse een toeschouwersaantal dat gemiddeld lager lag dan hun stadscollega's van Club Roeselare in 2de provenciale (4 klassen lager !!!) , ja yeah right een ploeg die "een kans maakt"quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een ploeg die het sowieso al erg moeilijk zou hebben en die dan ook nog eens verzwakt uit de transferperiode komt..... dan liever een ploeg die een kans maakt.
Jij moet mij eens uitleggen wat toeschouwersaantallen te maken hebben met voetbalcapaciteiten. Als het daar vanaf hing, hadden Cercle Brugge en Germinal Ekeren nooit nationaal voetbal mogen spelen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 01:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
SV Roeselare haalt in 2de klasse een toeschouwersaantal dat gemiddeld lager lag dan hun stadscollega's van Club Roeselare in 2de provenciale (4 klassen lager !!!) , ja yeah right een ploeg die "een kans maakt"
Als we op die basis gaan beginnen vraag ik me af waar KVM thuishoort!quote:Op donderdag 22 juli 2004 01:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
SV Roeselare haalt in 2de klasse een toeschouwersaantal dat gemiddeld lager lag dan hun stadscollega's van Club Roeselare in 2de provenciale (4 klassen lager !!!) , ja yeah right een ploeg die "een kans maakt"
nou velen zullen daar wel niet akkoord mee zijn want de meeste fans van 1ste klassers zagen het liefst Oostende promoveren. KVO werd ook altijd bestempeld als symphatieke kustploeg. En heb jij dan de 3 jaren die Oostende in 1ste zat gevolgd ? dan weet je dat dat niet waar is van kleurloze ploeg, want dat 1ste seizoen eindigden ze 7de, en stonden ze na 10 speeldagen op 2 ptn van club en anderlecht. BRT heeft toen nog een reportage uit gezonden met KVO-spelers op een visserssloep ... ik denk als Westerlo, St-Truiden en La Louviere bvb kunnen meedraaien waarom een Oostende dat op termijn niet zou kunnen ...quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En ik hoop dat Oostende de laatste jaren een transformatie heeft ondergaan, want op basis van wat ze vroeger in eerste hebben laten zien, vind ik het gewoon op alle vlakken een erg kleurloze ploeg, genre Bergen en Cercle Brugge die er ook enkel bijlopen om de hoop wat groter te maken.
en verzwakt uit de transferperiode ? dat zeg jij, dat moet nog blijken hé ...quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een ploeg die het sowieso al erg moeilijk zou hebben en die dan ook nog eens verzwakt uit de transferperiode komt..... dan liever een ploeg die een kans maakt.
Het is niet omdat Cercle Brugge in een groot stadion speelt , en het daardoor leeg lijkt dat er geen volk komt kijken hé , Cercle haalde vorig seizoen een gemiddelde van 5.109 toeschouwers, met een piek van 13.550. (cijfers kbvb) ,quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jij moet mij eens uitleggen wat toeschouwersaantallen te maken hebben met voetbalcapaciteiten. Als het daar vanaf hing, hadden Cercle Brugge en Germinal Ekeren nooit nationaal voetbal mogen spelen.
En ik hoop dat Oostende de laatste jaren een transformatie heeft ondergaan, want op basis van wat ze vroeger in eerste hebben laten zien, vind ik het gewoon op alle vlakken een erg kleurloze ploeg, genre Bergen en Cercle Brugge die er ook enkel bijlopen om de hoop wat groter te maken.
Maar laatste zullen ze zeker niet eindigen, want dat zal Beveren wel worden. Nadat ze werden weggespeeld door 3de en 4de klassers, werden ze gisteren vernederd met 5-0 door VW Hamme. En dat moet dan voor Belgie de Europese eer hooghouden.
Ik zie Westerlo, Sint-Truiden en La Louviere op termijn verdwijnen. Ik ben dan ook voorstander van een eerste klasse met een ploeg of 10/12. Die "kleine" ploegjes die het goed doen, zijn altijd wel sympathiek, maar ook tekenend voor het "lage" algemene niveau.quote:Op donderdag 22 juli 2004 18:46 schreef BramK het volgende:
[..]
nou velen zullen daar wel niet akkoord mee zijn want de meeste fans van 1ste klassers zagen het liefst Oostende promoveren. KVO werd ook altijd bestempeld als symphatieke kustploeg. En heb jij dan de 3 jaren die Oostende in 1ste zat gevolgd ? dan weet je dat dat niet waar is van kleurloze ploeg, want dat 1ste seizoen eindigden ze 7de, en stonden ze na 10 speeldagen op 2 ptn van club en anderlecht. BRT heeft toen nog een reportage uit gezonden met KVO-spelers op een visserssloep ... ik denk als Westerlo, St-Truiden en La Louviere bvb kunnen meedraaien waarom een Oostende dat op termijn niet zou kunnen ...
Dat liever eruitgaan kun je alleen maar als zand in de ogen strooien zien! Neem toch aan dat je bij Racing Genk toch echt wel Europees voetbal wilt spelen!quote:Op zondag 25 juli 2004 11:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
RC Genk heeft Borussia Dortmund geklopt in de Intertotobeker. Dat terwijl Vandereycken had gezegd dat hij er liever uitging, want het bracht z'n voorbereiding in de war.
quote:Scarlet blijft hoofdsponsor KV Mechelen
Tijdens de fandag van KV Mechelen werd Janathan Barnett, de contactpersoon van de Britse investeerders, aan de supporters en de pers voorgesteld. De Brit arriveerde op het stadion met een helikopter.
Tot dusver kwam de beloofde versterking voor Malinwa er nog niet, maar Barnett beloofde dat KV nog een drietal spelers mag verwachten. Deze week al komen twee Nigerianen de kern versterken. Het gaat om een aanvallende en verdedigende middenvelder van 24 en 25 jaar oud. Daarna wordt nog gespeurd naar versterking voor de linkerflank.
Tijdens de fandag kwam Malinwa tot een nieuw akkoord met hoofdsponsor Scarlet voor drie seizoenen.
quote:KV Mechelen 1-2 GBA
KV Mechelen: Stoops - Verlinden - Van Briel (46' Serbest S.) - Verheyen - Dhont - Valgaerts (46' Thijs) - Goots (91' Solis Sanchez) - Vujic (69' Vanbelle) - Huysmans - Verheyden - Peytier.
Germinal Beerschot Antwerpen: Verbist - Vanderweerden (65' De Souza Ribeiro) - Hoefkens (89' De Wree) - Van Dooren - Jorge (85' Agyeman) - Snoeckx (65' Alves De Souza) - Cruz (85' Messoudi) - De Oliveira (65' Van Zundert) - Carlos (89' Asubonteng) - Correze (46' Monteyne) - Camara (40' De Decker).
Doelpunten: 45' Cruz (0-1) - 57' Carlos (0-2) - 90' Goots (1-2).
Gele kaarten: 58' Verheyen - 64' De Decker.
Rode kaarten: 67' Alves De Souza.
Het eerste jaar dat ze in eerste speelden eindigden ze zevende en was het echt wel een leuke ploeg.quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
oostende heeft zes inkopen gedaan en twee spelers aan de deur gezet wegens poging tot omkoping. Niet zo slecht dus?quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
KVM 1-4 FC Brusselsquote:Op woensdag 28 juli 2004 20:37 schreef DarkShine het volgende:
KVM 0-3 FC Brussels
Ik volg KVM niet echt geweldig maar dit is toch geen schande?quote:Op woensdag 28 juli 2004 21:15 schreef DarkShine het volgende:
Tussenstand (oefenmatch)
[..]
KVM 1-4 FC Brussels![]()
Het moet in Mechelen nog een beetje doordringen dat ze in 3de klasse spelen tegenwoordig, denk ik ...quote:Op donderdag 29 juli 2004 01:40 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik volg KVM niet echt geweldig maar dit is toch geen schande?
Nee hoor, maar er zijn ook genoeg positieve reacties van mensen die KVM toch liever zou snel mogelijk weer terug in 1ste klas zien.quote:Op donderdag 29 juli 2004 01:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het moet in Mechelen nog een beetje doordringen dat ze in 3de klasse spelen tegenwoordig, denk ik ...
Dat ze in mechelen eerst maar eens proberen met gewoon binnen hun budgettaire mogelijkheden een ploeg bijeen te krijgen , en dan wel zien waar het schip gaat stranden , in plaats van nu al over 1ste klasse te spreken ...quote:Op donderdag 29 juli 2004 01:49 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Nee hoor, maar er zijn ook genoeg positieve reacties van mensen die KVM toch liever zou snel mogelijk weer terug in 1ste klas zien.
Maja dit jaar voor kampioenschap en niets anders!
Wij komen terug naar 1ste klas!
Maar blijven hangen in de 3de klas is zeker niet goed! Opstap naar de 2de zou goed zijn, om daar vervolgens door te bouwen! Als je te lang in de 3de klasse blijft hangen lopen sponsorinkomsten en toeschouwersaantallen ook achteruit. En niet alle spelers worden gehaald door KVM zelf, er is ook nog de Engelse investeeringsgroep.quote:Op donderdag 29 juli 2004 01:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat ze in mechelen eerst maar eens proberen met gewoon binnen hun budgettaire mogelijkheden een ploeg bijeen te krijgen , en dan wel zien waar het schip gaat stranden , in plaats van nu al over 1ste klasse te spreken ...
En ik hoop voor Mechelen en voor je dat ze dat nu doen , of het wordt wéér hetzelfde verhaal als vroeger hé. (neem maar als voorbeeld Club Luik , dat in een gelijkaardige situatie ook véél te snel terug wilde opklimmen , in 2de klasse bleef steken , de eerder gemaakte investeringen niet meer kon terugschroeven en vorig jaar failliet verklaard is)
Uiteraard, maar dat had je in Luik ook , die hadden ook (weliswaar uit de luikse industrie) een reeks investeerders, kochten een "superploeg" voor 3de klasse, (haalden toen zelfs de kwartfinale ofzo van de beker, dacht ik) maar die bleven steken in 2de klasse , die investeerders trokken zich uiteindelijk terug, en dan kwam het zwarte gat voor de ploeg ...quote:Op donderdag 29 juli 2004 01:58 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Maar blijven hangen in de 3de klas is zeker niet goed! Opstap naar de 2de zou goed zijn, om daar vervolgens door te bouwen! Als je te lang in de 3de klasse blijft hangen lopen sponsorinkomsten en toeschouwersaantallen ook achteruit. En niet alle spelers worden gehaald door KVM zelf, er is ook nog de Engelse investeeringsgroep.
Oostende heeft voor het eerste gekozen, ik ben benieuwd hoe het uitdraait.quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:05 schreef DarkShine het volgende:
Hoe je het ook bekijkt, te snel naar de 1ste klasse terug of te lang in de 3de klasse blijven is beide niet goed. Beste zou zijn als KVM in de 2de klasse rustig verder ging opbouwen, en 't liefst bovenin meespelen!
Ik zeg ook niet dat men opzettelijk moet verliezen, als KVM het kan halen moet men het gewoon doen! Maar niet te groot inkopen zodat de bekende problemen weer terug komen op ADK..quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:55 schreef placebeau het volgende:
[..]
Oostende heeft voor het eerste gekozen, ik ben benieuwd hoe het uitdraait.
Maar bovenin meespelen in tweede en niet willen doorgaan is zo ironisch. Oostende heeft ook zo een periode gehad waar ze express verloren, omdat ze in eerste geen klans meer maakten op winstpremies. Maar dan doe je je suporters serieuze oneer aan.
Volgens mij is Genk toch best een grote stadquote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:00 schreef livetothegoal het volgende:
Hoe kunnen al die belgische dorpjes betaald voetbal hebben?De helft van de eerste klasse zijn poepdorpjes met smurfenstadionnekes,nog maar te zwijgen over 2de en 3de klasse????????Dorpjes als Lier,Genk enMoeskroen zijn zelfs landskampioen geweest?
Dat zijn helemaal geen dorpjesquote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:00 schreef livetothegoal het volgende:
Hoe kunnen al die belgische dorpjes betaald voetbal hebben?De helft van de eerste klasse zijn poepdorpjes met smurfenstadionnekes,nog maar te zwijgen over 2de en 3de klasse????????Dorpjes als Lier,Genk enMoeskroen zijn zelfs landskampioen geweest?
Mmmm.... ik durf Lokeren, Beveren en Oostende toch geen steden noemen, hoor. Zelfs Lier en Moeskroen niet. Iets als Mechelen (al spelen die niet in eerste) kun je nog een stadje noemen, maar de rest zijn toch maar gewoon uit de kluiten gewassen gemeenten.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:14 schreef placebeau het volgende:
Het enige dorp in eerste klasse is Westerlo, de rest zijn allemaal steden.
Het zijn nochtans steden hoor. Dat je Oostende al geen stad noemt vndt ik al helemaal vreemd.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mmmm.... ik durf Lokeren, Beveren en Oostende toch geen steden noemen, hoor.
Dat komt ook al even simpelweg omdat men in Belgie niet van "betaald voetbal" en "amateur voetbal" spreekt. Men kan in principe gewoon als amateur-ploeg in hogere klassen gaan spelen. Zolang je maar sportief sterk genoeg bent om erin te geraken, financieel gezond bent , je stadion groot genoeg is en je aan alle licentie-eisen gaat voldoen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:00 schreef livetothegoal het volgende:
Nee, die zijn gefusioneerd met Beringen en gaan daar dus spelen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:50 schreef DarkShine het volgende:
Waar gaat Heusden-Zolder nu eigenlijk spelen na de degradatie, terug op dat oude bouwvallige kot?
Nog een fusie? Hoe heet dat nu dan, Heusden-Zolder-Beringen?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nee, die zijn gefusioneerd met Beringen en gaan daar dus spelen.
Heusden-Zolder is geen fusie hé , die stad noemt gewoon zo , maar je had het bijna juist, ze heten nu Beringen Heusden-Zolderquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:58 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Nog een fusie? Hoe heet dat nu dan, Heusden-Zolder-Beringen?![]()
Oostende geen stad ??quote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mmmm.... ik durf Lokeren, Beveren en Oostende toch geen steden noemen, hoor. Zelfs Lier en Moeskroen niet. Iets als Mechelen (al spelen die niet in eerste) kun je nog een stadje noemen, maar de rest zijn toch maar gewoon uit de kluiten gewassen gemeenten.
In "Groot Oostende" (het arrondissement) wonen net geen 150.000 inwoners, dacht ik.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:14 schreef BramK het volgende:
[..]
Oostende geen stad ??![]()
Juist! Lelijke oude betonnen bak, mooi ding dus!quote:Op maandag 2 augustus 2004 01:14 schreef DarkShine het volgende:
Dus Beringen-Heusden-Zolder (wat een naam...) speelt nu: http://www.khzfoto.be/a-kern/stadion/
Zoals voetbal hoort te zijn!quote:Op maandag 2 augustus 2004 01:24 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Juist! Lelijke oude betonnen bak, mooi ding dus!
Euprnquote:Op maandag 2 augustus 2004 01:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Met die klomp beton hebben ze volgens mij zelfs nog altijd een van de betere stadions uit 2de klasse ...
Nooit in 2de klasse wat matchen gaan kijken zeker ?quote:Op maandag 2 augustus 2004 01:30 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Euprn,met een schuin veld
Standard speelt geen 2e dus kom ik er nooitquote:Op maandag 2 augustus 2004 01:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nooit in 2de klasse wat matchen gaan kijken zeker ?![]()
Gewoon even bij de buren van Eupen gaan kijken en je ziet al een typisch voorbeeld van een 2de klasse stadionquote:Op maandag 2 augustus 2004 01:32 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Standard speelt geen 2e dus kom ik er nooit
KVM speelt ook geen 2de op het moment...quote:Op maandag 2 augustus 2004 01:32 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Standard speelt geen 2e dus kom ik er nooit
In groot oostende wonen net geen 70 000 inwoners. Misschien met de toeristen erbij komen we nu aan 150 000quote:Op maandag 2 augustus 2004 01:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In "Groot Oostende" (het arrondissement) wonen net geen 150.000 inwoners, dacht ik.
Volgens het bureau van statistiek heeft het arrondissement Oostende 150.000 inwoners hoor, maar daar zitten ook de randgemeentes bij (Middelkerke ed)quote:Op maandag 2 augustus 2004 09:58 schreef placebeau het volgende:
[..]
In groot oostende wonen net geen 70 000 inwoners. Misschien met de toeristen erbij komen we nu aan 150 000
maar oostende heeft niet zoveel deelgemeentes, enkel zandvoorde en Raversijde.
ja, als je het zo bekijkt natuurlijk wel. Maarer is een groot verschil tussen oostende en het arrondissement Oostende.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens het bureau van statistiek heeft het arrondissement Oostende 150.000 inwoners hoor, maar daar zitten ook de randgemeentes bij (Middelkerke ed)
Ik bekijk het niet vanuit Belgisch oogpunt, want hier vindt elk dorp met meer dan 3 straten zichzelf een stad. Brussel, Antwerpen, Luik, Gent en Charleroi zijn steden. Brugge dan ook nog. En als ik heel veel moeite doe, wil ik Namen, Bergen en Leuven ook nog wel als stadjes zien. Maar de rest..... zo'n "steden" noemt men in het buitenland een "boerengat". (nu overdrijf ik wel een beetje)quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
Het zijn nochtans steden hoor. Dat je Oostende al geen stad noemt vndt ik al helemaal vreemd.
Belgie is gewoon 1 langerekte stad hé , het is niet omdat de plaats waar een bepaalde ploeg speelt geen grote stad is , dat het een dorpsploeg zou gaan betreffen hé. Uiteindelijk , zelfs Anderlecht is zelfs naar Belgische normen ook geen stad hé, maar gewoon een gemeente.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik bekijk het niet vanuit Belgisch oogpunt, want hier vindt elk dorp met meer dan 3 straten zichzelf een stad. Brussel, Antwerpen, Luik, Gent en Charleroi zijn steden. Brugge dan ook nog. En als ik heel veel moeite doe, wil ik Namen, Bergen en Leuven ook nog wel als stadjes zien. Maar de rest..... zo'n "steden" noemt men in het buitenland een "boerengat". (nu overdrijf ik wel een beetje)
Het inwonersaantal van Leuven loopt ongeveer gelijk met dat van Oostende hoor.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik bekijk het niet vanuit Belgisch oogpunt, want hier vindt elk dorp met meer dan 3 straten zichzelf een stad. Brussel, Antwerpen, Luik, Gent en Charleroi zijn steden. Brugge dan ook nog. En als ik heel veel moeite doe, wil ik Namen, Bergen en Leuven ook nog wel als stadjes zien. Maar de rest..... zo'n "steden" noemt men in het buitenland een "boerengat". (nu overdrijf ik wel een beetje)
Laten we het hopen maar ik ben er bang voorquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
STANDARD LUIK
Onze prognose dit seizoen: 3de
Uh ja derde voorronde toch ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:46 schreef placebeau het volgende:
en ze moeten nog benfica gaan verslaan.
iddquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Uh ja derde voorronde toch ?
Benfica speelt wel zonder Nuno Gomes en zonder Ricardoquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De kans wordt steeds groter dat we straks een CL zonder Belgische ploegen krijgen , blijkbaar...
Donetsk is ook in een supervorm , en is door dat 4tal roemenen die daar nu speelt véél sterker dan 2 jaar terug , ik schat die ploeg zelfs gewoon een stuk sterker in dan Benfica , eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 10:47 schreef placebeau het volgende:
[..]
Benfica speelt wel zonder Nuno Gomes en zonder Ricardo
en Brugge is in topvorm met hun koopje Balaban, die gaan hoogstwaarschijnlijk wel door.
Ondanks dit alles zijn Anderlecht en Brugge als (en dit is uiteraard een grote als) ze hun normale niveau halen, gewoon sterker dan zowel Benfica als Donetsk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Donetsk is ook in een supervorm , en is door dat 4tal roemenen die daar nu speelt véél sterker dan 2 jaar terug , ik schat die ploeg zelfs gewoon een stuk sterker in dan Benfica , eigenlijk.
quote:15:00 Oostende - : - Westerlo
15:00 Charleroi - : - La Louviere
Ik vind het een goed idee. De uitwerking is wel iets minder.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het lijkt toch nergens op , zo'n rugnummer voor de topscorer :
[afbeelding]
Volgens mij zelfs geen enkele.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:41 schreef westrtp het volgende:
Jammer dat er amper Nederlanders meedoen in de hoogste klasse van de belgische competitie.
Het spijtige is dat er van die 117 waarschijnlijk maar een 40-tal zijn die werkelijk iets toevoegen aan de competitie. Voor de overigen zijn er Belgische jongeren die zeker even goed zijn. Maar die zijn iets moeilijker uit te buiten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij zelfs geen enkele.
Overigens, wel opvallend is het grote aantal buitenlandse spelers dit jaar in de Belgische hoogste klasse. Van de 198 spelers die dit weekend aan de aftrap stonden waren er 117 !!! buitenlanders, en dus slechts 81 Belgen. Het opvallendste was SK Beveren dat met 11 buitenlanders, en meer nog 11 Ivorianen aan de aftrap kwam.
Tis en blijft een slechte zaak daar in Beveren alhoewel ze wel Belgen hebbenquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
. Het opvallendste was SK Beveren dat met 11 buitenlanders, en meer nog 11 Ivorianen aan de aftrap kwam.
En nog een paar huurspelers van Arsenal, toch?quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens heeft Beveren maar 11 buitenlanders in dienst dit jaar hé, met name die 11 Ivorianen , de rest van hun kern zijn eigen jeugdspelers (Belgen) , de harde realiteit is echter dat die 11 Ivorianen gewoon beter zijn dan hun Belgen ...
Momenteel geen hoor, er schijnen nog 3 Ivorianen bij te gaan komen, maar dat zou alles zijn dit seizoen , de Arsenal spelers willen momenteel niet komen naar Beveren.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:43 schreef placebeau het volgende:
[..]
En nog een paar huurspelers van Arsenal, toch?
Senderos,Skulahson en Owusu Abeyie willen nietquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:43 schreef placebeau het volgende:
[..]
En nog een paar huurspelers van Arsenal, toch?
Dit meen je niet.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het lijkt toch nergens op , zo'n rugnummer voor de topscorer :
[afbeelding]
Ik heb Chris v.d Weerden zijn debuut zien maken met GBA zaterdag. Blijft een irritante spelerquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ah, is dat een Nederlander ? Wist ik zelfs niet. Maar volgens mij moet hij dan toch wel de enige zijn momenteel hoorquote:Op maandag 9 augustus 2004 23:58 schreef Afunados het volgende:
[..]
Ik heb Chris v.d Weerden zijn debuut zien maken met GBA zaterdag. Blijft een irritante speler![]()
ja de enige nederlander die er speelt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ah, is dat een Nederlander ? Wist ik zelfs niet. Maar volgens mij moet hij dan toch wel de enige zijn momenteel hoor
Typisch iets voor Standardquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:59 schreef placebeau het volgende:
Sergio Conçeciao verhuist naar Standard. Ben benieuwd of deze spektakeltransfer nu wel eens iets uithaalt voor de Luikenaars.
Nu zijn er twee, Orlando Engelaar verhuist naar Genkquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ah, is dat een Nederlander ? Wist ik zelfs niet. Maar volgens mij moet hij dan toch wel de enige zijn momenteel hoor
Vraag & aanbod lagen alleen beetje ver uit elkaar. Er is dus nog niks definitief.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:50 schreef placebeau het volgende:
[..]
Nu zijn er twee, Orlando Engelaar verhuist naar Genk
Leuk voor zo'n speler.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:54 schreef placebeau het volgende:
http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/8095
quote:August 13
20:30 - Standard - : - Charleroi
August 14
20:00 - La Louviere - : - Cercle Brugge
20:00 - Genk - : - Mouscron
20:00 - Anderlecht - : - Sint-Truiden
20:00 - Lokeren - : - FC Brussels
20:00 - Westerlo - : - Lierse
August 15
15:00 - Mons - : - Beveren
15:00 - Germinal Beerschot - : - Oostende
20:00 - Brugge - : - Gent
Engelaar gaat naar Belgie Genk of Gentquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens, wel opvallend is het grote aantal buitenlandse spelers dit jaar in de Belgische hoogste klasse. Van de 198 spelers die dit weekend aan de aftrap stonden waren er 117 !!! buitenlanders, en dus slechts 81 Belgen. Het opvallendste was SK Beveren dat met 11 buitenlanders, en meer nog 11 Ivorianen aan de aftrap kwam.
1. lees het topic door voordat je iets begint te roepenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:41 schreef Chen het volgende:
[..]
Engelaar gaat naar Belgie Genk of Gent
Hou je bek.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:45 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
1. lees het topic door voordat je iets begint te roepen
2. als je de klokken hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt, houd dan gewoon je mond aub
Vanavond overigens Standard - Charleroi. Ik ben benieuwd!
Van welke D'Onofrio ? Want de ene kunnen ze absoluut niet missen volgens mij ...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 01:34 schreef DutchGooner het volgende:
Als dit het begin van het einde is van D'Onfrio kan ik er mee leven zullen we maar zeggen
Dan geef je zelf al het antwoord....quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van welke D'Onofrio ? Want de ene kunnen ze absoluut niet missen volgens mij ...
Ik vraag mij alleen af of degene die ze niet kunnen missen het lef heeft om de andere te ontslaanquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:11 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dan geef je zelf al het antwoord....
Wel als de druk van de supporters te groot gaat worden zoals afgelopen seizoen na de wedstrijd thuis tegen La Louviere het geval wasquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vraag mij alleen af of degene die ze niet kunnen missen het lef heeft om de andere te ontslaan
Hij zal blij zijn met zijn truitje zekerquote:Op zondag 15 augustus 2004 03:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wel opvallend, Torin Dosunmu van Westerlo zit na 2 speeldagen al aan 5 !!! goals !
Zeker weten. 5-0 tegen AA Gent. Goals van Bosko Balaban (zevende goal in vijf wedstrijden), Gert Verheyen, Timmy Simons (pen.), Victor en man van de match Hans Cornelis. Club Brugge houdt één puntje voorsprong op rivaal Anderlecht.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:59 schreef superjoden het volgende:
is kijken of de dreun die brugge vandeweek heeft gehad gaat doorwerken
quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:13 schreef Heero87 het volgende:
KV Oostende - Club Brugge: 1-2
zeg wel !! om over de arbitrage zelf nog maar te zwijgen !!quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:14 schreef placebeau het volgende:
[..]
allemaal door die stomme rode kaart.
Dat noemt men ook "het reglement toepassen".quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:14 schreef placebeau het volgende:
[..]
allemaal door die stomme rode kaart.
Nee, dat noemt met 'op de hand van Brugge fluiten', zoals zo vaak zal gebeuren dit seizoen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat noemt men ook "het reglement toepassen".![]()
Het uittrekken van het truitje staat gelijk met geel. Hij heeft z'n truitje uitgetrokken. Hij heeft geel gekregen. Men heeft het reglement toegepast.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, dat noemt met 'op de hand van Brugge fluiten', zoals zo vaak zal gebeuren dit seizoen.
Correct, maar Victor of Timmy Simons had die kaart niet gekregen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het uittrekken van het truitje staat gelijk met geel. Hij heeft z'n truitje uitgetrokken. Hij heeft geel gekregen. Men heeft het reglement toegepast.
Ja, was niet dom van de scheids, maar was dom van Zoko zelf.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat noemt men ook "het reglement toepassen".![]()
Truitje uittrekken is volgens de nieuwe Belgische regelementen meteen geel. Geen geest van de wedstrijd, geen discussie. En twee maal geel is rood. Ik vind het zelf een belachelijke regel, maar Club Brugge had er net zo goed geel voor gekregen.quote:Er staat in de reglementen ook dat je moet fluiten "naar de geest van de wedstrijd" , en ik kan mij héél moeilijk voorstellen dat de doelpuntscorer die feest van het veld af sturen daarbij hoort ... (tenzij de "geest van de wedstrijd" uiteraard de portefeuille van Van Hove is)
Ten eerste zie ik een Timmy Simons nog niet zo snel zijn truitje uittrekken. Ten tweede is dat allemaal nonsens. Er zijn genoeg scheidsrechters die net tegen de grote ploegen fluiten, net omdat ze schrik hebben dat iedereen meteen hen zal bespringen OF omdat ze zich voor het grote publiek graag willen bewijzen (en dat kan bij grote ploegen sneller, want die worden altijd live op televisie gegeven).quote:Correct, maar Victor of Timmy Simons had die kaart niet gekregen. Daarnaast zal Brugge dit seizoen nog vaak genoeg in het zadel worden geholpen door de mannen in het zwart.
Er staat letterlijk in de reglementen dat een scheidsrechter ALTIJD naar de "geest van de wedstrijd" mag fluiten , en er géén vaste fases zijn waar je "dit of dat" voor krijgt. Alles hangt altijd af van de interpretatie van de scheidsrechter.quote:Op maandag 23 augustus 2004 22:56 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Truitje uittrekken is volgens de nieuwe Belgische regelementen meteen geel. Geen geest van de wedstrijd, geen discussie. En twee maal geel is rood. Ik vind het zelf een belachelijke regel, maar Club Brugge had er net zo goed geel voor gekregen.
[..]
Ten eerste zie ik een Timmy Simons nog niet zo snel zijn truitje uittrekken. Ten tweede is dat allemaal nonsens. Er zijn genoeg scheidsrechters die net tegen de grote ploegen fluiten, net omdat ze schrik hebben dat iedereen meteen hen zal bespringen OF omdat ze zich voor het grote publiek graag willen bewijzen (en dat kan bij grote ploegen sneller, want die worden altijd live op televisie gegeven).
Ah, zetten ze tegenwoordig alle ploegen in één kolom?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 00:31 schreef placebeau het volgende:
Wat niet wegneemt natuurlijk dat ik Brugge een kutploeg vind en dat Oostende in de eerste kollom zal eindigen
Exact. Bepaalde ploegen (en natuurlijk de kleine ploegjes) worden consequent genaaid. De mensen die hier niet in geloven moeten voor de grap Racing Mechelen eens een paar wedstrijden volgen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ik weet niet of jij wel eens naar kleine ploegjes gaat kijken , maar de scheidsrechters zijn allesbehalve in het voordeel van de kleinere ploegen , ik heb op de beelden van de TV alleen al de voorbije 2 weken 6 !!! penalty's gezien die ploegen als Oostende, Cercle Brugge, Westerlo of Gent niet kregen maar volgens het reglement wél verdienden ...
Ik supporter al m'n hele leven voor kleine ploegjes en inderdaad, soms heb je scheids tegen. En soms heb je 'm mee. En dat is voor iedereen zo.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Exact. Bepaalde ploegen (en natuurlijk de kleine ploegjes) worden consequent genaaid. De mensen die hier niet in geloven moeten voor de grap Racing Mechelen eens een paar wedstrijden volgen.
Het probleem van die dikkop langs de lijn is dat ie de juiste personen niet op de juiste plaats weet te zetten.quote:Op zondag 29 augustus 2004 02:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nochtans, Dutchgooner, titel , op de counter spelen en Nederlandse trainer in 1 zin gebruiken gaat ook niet echt samen hé ...
Ach, Standard ziet al jaren spelers passeren die niemand in de Benelux normaal gezien kan betalen , maar met 0 % resultaat , zelfs trainers met een reputatie als Ivic of Waseige konden er blijkbaar niks aan verhelpen ...
Om eerlijk te zijn , ik denk niet dat iemand als Gerets die toch mooi in Wolfsburg zonder druk kan werken zich in het wespennest van Standard wil wagen hoor ...
een wattus?quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:27 schreef Heero87 het volgende:
Standard is gewoon een echt kiekenkot
Titel misschien niet maar zeker 2e,opflikkeren met die dikkop langs de zijlijnquote:Elke transferperiode vertrekken en komen er spelers. Niet echt handig om een spelersgroep te creëeren. Zelfs de beste trainer zou er geen titel pakken.
quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:27 schreef Heero87 het volgende:
Standard is gewoon een echt kiekenkot
Elke transferperiode vertrekken en komen er spelers. Niet echt handig om een spelersgroep te creëeren. Zelfs de beste trainer zou er geen titel pakken.
La Louvière - Racing Genk: 2-0
Een kiekenkot = een kippenrenquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:34 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
een wattus?
Zie dat filmpje dat ik een tweetal posts geleden plaatstequote:Op zondag 29 augustus 2004 15:36 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
iemand die goal van cercle gezien die 1-2wat een enorme blunder van die keeper van westerlo
Dat klopt,maar dat is Standard eigenquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een kiekenkot = een kippenrenmaw , een plaats waar echt alles wanordelijk zonder organisatie door elkaar gebeurt ...
oohja, niet opgevallenquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zie dat filmpje dat ik een tweetal posts geleden plaatste![]()
![]()
Onzin. Als je geen groep kan creëren, kom je nergens. Bij Standard vertrokken deze zomer Emile Mpenza, Roberto Bisconti, Almani Moreira, Onder Turaci en vast nog een hoop anderen. Karel Geraerts, Eric Deflandre, Sergio Conçeicao, Carlos Alberto,... kwamen. Je kan onmogelijk verwachten van een trainer om daar van op vier speeldagen een goede ploeg van te maken. Zeker niet als drie kwart van de transfers nog op de laatste drie dagen gebeuren...quote:Titel misschien niet maar zeker 2e,opflikkeren met die dikkop langs de zijlijn
Vorig jaar stond er ook geen ingespeelde groep,er wordt zonder idee gespeeld,en dat is wat ik D'Onfrio verwijt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:11 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Onzin. Als je geen groep kan creëren, kom je nergens. Bij Standard vertrokken deze zomer Emile Mpenza, Roberto Bisconti, Almani Moreira, Onder Turaci en vast nog een hoop anderen. Karel Geraerts, Eric Deflandre, Sergio Conçeicao, Carlos Alberto,... kwamen. Je kan onmogelijk verwachten van een trainer om daar van op vier speeldagen een goede ploeg van te maken. Zeker niet als drie kwart van de transfers nog op de laatste drie dagen gebeuren...
Ik verdedig trouwens niet D'Onofrio. Ik vind het net zo goed een enorme kluns.quote:Vorig jaar stond er ook geen ingespeelde groep,er wordt zonder idee gespeeld,en dat is wat ik D'Onfrio verwijt.
weet ik maar ik verwijt het hem wel,hij is de coach tenslottequote:Op zondag 29 augustus 2004 23:14 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik verdedig trouwens niet D'Onofrio. Ik vind het net zo goed een enorme kluns..
Die zal niet meer voor Anderlecht spelen. Dat wordt een Trabelsi-verhaal.quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben benieuwd wat er nu met Aruna gaat gebeuren.
Ik hoorde dat de oude Vandenstock zich met de zaak aan het bemoeien is, dus de kans dat Aruna kan vertrekken is nihil.quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die zal niet meer voor Anderlecht spelen. Dat wordt een Trabelsi-verhaal.
Misschien blijft hij wel, maar dan zit je met een ongemotiveerde onruststoker in de selectie.quote:Op maandag 30 augustus 2004 00:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de oude Vandenstock zich met de zaak aan het bemoeien is, dus de kans dat Aruna kan vertrekken is nihil.
De oude Vandenstock kennende zal hij nog liever Aruna de rest van zijn nog 2 jaar lopende contract in de b kern dumpen dan hem nu te laten gaan , eigenlijk, het zou de eerste ontevreden speler zijn carriere niet zijn die ze breken in Anderlechtquote:Op maandag 30 augustus 2004 00:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Misschien blijft hij wel, maar dan zit je met een ongemotiveerde onruststoker in de selectie.
Op zich is het zijn eigen schuld natuurlijk. Hij had ook kunnen vlammen in de CL en dan een klapper maken. Dan komen er echt wel aanbiedingen die Anderlecht niet kan weigeren.quote:Op maandag 30 augustus 2004 00:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De oude Vandenstock kennende zal hij nog liever Aruna de rest van zijn nog 2 jaar lopende contract in de b kern dumpen dan hem nu te laten gaan , eigenlijk, het zou de eerste ontevreden speler zijn carriere niet zijn die ze breken in Anderlecht
Maar de deal zal wel de volgende worden: In januari mag hij weg als hij presteert in de CL ...
Het geluk van de kampioen zeker ...quote:Op zondag 12 september 2004 13:27 schreef Heero87 het volgende:
Ongelooflijk hoe Anderlecht blijft winnen. Voor hetzelfde geld verloren ze hun vijf eerste wedstrijden allemaal..
Om maar te zwijgen over de trap van Juninho naar het gezicht van Jestrovic waarvoor die rood had mogen krijgen (en een schorsing voor een week of 3)quote:Op dinsdag 14 september 2004 12:32 schreef BramK het volgende:
SCHANDALIG Oostende-Anderlecht ! Een zuivere schwalbe van Aruna wordt bestraft met rood en penalty !! Wij id spionkop van oostende dachten dat Gumienny floot voor schwalbe, tot we hem nr de stip zagen wijzen !!En id 2de helft speelden we bij vlagen Anderlecht weg met 10 man, met nog enkele kansen op de 2-2 ... Om over de hautaine houding van sommige sportingboys nog maar te zwijgen ...
geen gemis in de zin van dat hij bijna toch nooit speelt maar andere kant zie ik liever hem spelen dan Bangouraquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En in de rand raakte vandaag bekend dat Standard-spits Alexandros Kaklamanos enkele weken terug na Standard - Brussels betrapt is op het gebruik van cocaine ...
door de overwinnig leeft d'Onofrio dus nog,als ze met de rug naar het veld toe gaan staan betekent dat dus niet veel goedsquote:Op zondag 19 september 2004 19:29 schreef Heero87 het volgende:
Standardsupporters met rug naar het veld toe..
Welk Brugge ? Het ene Brugge doet het al jaren zonder Timmy Simonsquote:Op zondag 19 september 2004 19:29 schreef Heero87 het volgende:
Standardsupporters met rug naar het veld toe..
Zien wat Brugge straks zonder Timmy Simons doet...
Als je dat op Cercle gaat zeggen kom je niet meer ongeschonden weg , denk ik. Ik werk zelf in de Brugse binnenstad (toch nog altijd een Cercle-bastion daar) , en daar hekelt men énorm aan dat "Brugge" gedoe. Zie ook bv de "Brugge is van ons" stickeractie die Cercle dit jaar opstarte (en waarvan je in Brugge zelf nogal wat affiches en stickers ziet blijkbaar)quote:Op zondag 19 september 2004 19:50 schreef Heero87 het volgende:
Als je Brugge zegt, gaat het over Club. Als je het over Cercle Brugge hebt, zeg je gewoon Cercle.. (Als ik me niet vergis denken de Cercle-mannen er zelf ook zo over, want ze willen zich volledig distancieren van Club Brugge.)
Bij Cercle hameren ze vooral op het onderscheid. Cercle is Cercle , en Club is Club niet "Brugge".quote:Op zondag 19 september 2004 20:15 schreef Heero87 het volgende:
Dan heb ik me vergist. In interviews die ik las, spraken spelers en supporters van Cercle Brugge vaak over "de Cercle". Van daar dat ik dacht dat ze dat liever hoorden.
Overigens is het wel zo dat in de binnenstad van Brugge meer Cercle-sups zitten dan Club-sups..
Ik zal DarkShine voor zijn: Racing - KV is anders ook een echte Mechelse derbyquote:Op zondag 19 september 2004 20:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij Cercle hameren ze vooral op het onderscheid. Cercle is Cercle , en Club is Club niet "Brugge".
Vooral bij die-hard cerclesupporters (zoals waarvan ik er enkele onder mijn collega's heb) moet je daar zeker niet met "Brugge" afkomen.
En zoals je zegt, de binnenstad van Brugge is toch nog altijd een redelijk groen-zwart bastion , Club recruteert dan weer meer supporters uit de Brugse rand en het halve land.
Maar in Brugge zelf leeft die derby toch nog opvallend sterk hoor, nu 't moet ook zowat een van de laatste "echte" stadsderby's gaan zijn zeker.
In 3de klasse ... (ik had het uiteraard over eerste klasse)quote:Op zondag 19 september 2004 22:05 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Ik zal DarkShine voor zijn: Racing - KV is anders ook een echte Mechelse derby.
Birmingham City - Aston Villaquote:Op zondag 19 september 2004 22:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In 3de klasse ... (ik had het uiteraard over eerste klasse)
Overigens, zoveel stadsderby's zijn er eigenlijk niet meer in Europa , je hebt nog Manchester , Glasgow, Milaan , Madrid , Munchen en Lissabon , maar meer kan ik er ook niet meer bedenken
London misschien?quote:Op zondag 19 september 2004 22:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens, zoveel stadsderby's zijn er eigenlijk niet meer in Europa , je hebt nog Manchester , Glasgow, Milaan , Madrid , Munchen en Lissabon , maar meer kan ik er ook niet meer bedenken
Daar kun je moeilijk spreken van een echte stadsderby , al die ploegen liggen eigenlijk in een verschillende stad hé , Londen is zo gigantisch groot , en elke ploeg stamt eigenlijk uit een ander stadsdeel.quote:Op zondag 19 september 2004 22:33 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
London misschien?
6 ploegen op het hoogste niveau...
idd,Rome,Milaan en Madrid zijn vrij kleinquote:Op zondag 19 september 2004 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Daar kun je moeilijk spreken van een echte stadsderby , al die ploegen liggen eigenlijk in een verschillende stad hé , Londen is zo gigantisch groot , en elke ploeg stamt eigenlijk uit een ander stadsdeel.
Terwijl je toch in bv Brugge, Glasgow en Milaan zit met ploegen die in hetzelfde stadion spelen en in mekaars achterdeur zitten ...
In Milaan spelen ze in hetzelfde stadion , scheelt veel , de binnenstad in Rome is overigens ook niet zo groot hoor, daar liggen die stadions ook tamelijk dicht tegen elkaar zelfs.quote:Op zondag 19 september 2004 22:46 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
idd,Rome,Milaan en Madrid zijn vrij klein
mwah,Arsenal-Sperz,Fulham-Chelsea liggen toch binnen enkele kilometers van elkaar af...
1 advies,maak eens een derby mee voordat je oordeeltquote:Op zondag 19 september 2004 23:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar waar ik op doel is dat in Londen dat niet zo sterk leeft,
Heel erg dicht bij elkaar zelfs, ze spelen namelijk in hetzelfde stadionquote:Op zondag 19 september 2004 23:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
de binnenstad in Rome is overigens ook niet zo groot hoor, daar liggen die stadions ook tamelijk dicht tegen elkaar zelfs.
Wie speelt dan in dat andere stadion in Rome ??? Ik heb daar toch overduidelijk 2 stadions tamelijk dicht bij elkaar gezien toen ik daar n jaar of 3 terug op citytrip was.quote:Op maandag 20 september 2004 00:29 schreef placebeau het volgende:
[..]
Heel erg dicht bij elkaar zelfs, ze spelen namelijk in hetzelfde stadion
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat voor een fan van Club Brugge de wedstrijd tegen Cercle Brugge dé wedstrijd van het jaar is eigenlijk.quote:Op zondag 19 september 2004 23:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar waar ik op doel is dat in Londen dat niet zo sterk leeft, men heeft daar (als het er al zijn) 12 derby's op een seizoen , dan neemt de waarde ook sterk af daarvan. Terwijl dat toch in Milaan , Rome , Brugge , Glasgow dé match van het jaar is.
Bij de Bruggelingen zelf leeft dat wel nog hoor, kijk maar naar hoe haatdragend iemand als Van Hove zelf tov Cercle nog altijd is bv , voor de successupporter van over het hele land helemaal niet natuurlijk.quote:Op maandag 20 september 2004 15:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat voor een fan van Club Brugge de wedstrijd tegen Cercle Brugge dé wedstrijd van het jaar is eigenlijk.
AS en SS Lazio, Celtic & Rangers, AC & Inter... die teams zijn toch aan elkaar gewaagd. Tussen Cercle en Club zit een wereld van verschil. Voor Cercle-fans is het misschien de wedstrijd van het jaar, maar kan me niet voorstellen dat er Club-fans zijn die er maandenlang naar uitkijken naar het treffen met Cercle.
Bij de echte Bruggelingen wellicht wel, maar het stadion van Brugge zit (naar mijn idee) ook behoorlijk vol met mensen die niet uit Brugge komen. Dat zie je bij de Nederlandse topclubs ook wel.quote:Op maandag 20 september 2004 18:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij de Bruggelingen zelf leeft dat wel nog hoor, kijk maar naar hoe haatdragend iemand als Van Hove zelf tov Cercle nog altijd is bv , voor de successupporter van over het hele land helemaal niet natuurlijk.
maar desondanks is het natuurlijk belachelijk en we zijn trouwens niet in Italiequote:Op woensdag 22 september 2004 18:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In Italië heerst nu eenmaal een wat andere voetbalcultuur. Daar staat de discipline wat hoger in het vaandel.
Mjah , Bergen en de directe omstreken noemen ze in Wallonie ook wel eens "Petite Italie" hoor, daar wonen zo'n 250.000 Italianen of mensen van Italiaanse afkomst in de omgeving. Het volledige bestuur van Bergen staat overigens ook uit "Italo-Belgische zakenmensen"quote:Op woensdag 22 september 2004 18:58 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
maar desondanks is het natuurlijk belachelijk en we zijn trouwens niet in Italie
weet ik maar je begrijpt mijn punt neem ik aanquote:Op woensdag 22 september 2004 19:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mjah , Bergen en de directe omstreken noemen ze in Wallonie ook wel eens "Petite Italie" hoor, daar wonen zo'n 250.000 Italianen of mensen van Italiaanse afkomst in de omgeving. Het volledige bestuur van Bergen staat overigens ook uit "Italo-Belgische zakenmensen"
Uiteraard, maar ik geef alleen even aan waarom het Bergense bestuur (en Brio zelf) in onze ogen ook zo vreemd en agressief reageerde tov de pers. Die begrijpen vanuit hun Italiaanse roots helemaal niet wat er verkeerd is/was aan Brio zijn methodes ...quote:Op woensdag 22 september 2004 19:08 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
weet ik maar je begrijpt mijn punt neem ik aan
Een spelersselectie hoeft geen democratie te zijn natuurlijk. Dan zou het helemaal een boeltje worden.quote:Op dinsdag 21 september 2004 22:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen komen van overal de berichten van anonieme spelers en ex-spelers van Bergen dat Brio er een ware dictatuur aan het neerzetten is. De spelers moeten zelfs meer dan 60h per week op de club aanwezig zijn ...
Triest inderdaad. Als je echt zo goed bent dan laat je dat wel zien zodat je een basisplaats krijgt...quote:Op vrijdag 24 september 2004 19:46 schreef placebeau het volgende:
In België is het tegenwoordig in om zo hard mogelijk te janken als je op de bank moet zitten
ClémentBassegio
Peersman
Buffel
oke, Jelle van Dammequote:Op vrijdag 24 september 2004 19:49 schreef gras het volgende:
Je vergeet Jelle van Damme. Die zit ook te janken nu hij op de tribune zit bij Southampton ten faveure van een homo.
en Vincent Euvrardquote:Op vrijdag 24 september 2004 19:57 schreef gras het volgende:
In de winterstop kun je wellicht Tom Soetaers, Wesley Sonck en Thomas Vermaelen aan het rijtje toevoegen.
graag,ik doe er 100 euri bij,Wisman,please...quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hopelijk Kris Mampaey ook.
veel te vroeg voor hun doen.quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:38 schreef DutchGooner het volgende:
Standard komt eraan!
Stom van me,na de winterstop pas natuurlijkquote:Op zondag 17 oktober 2004 22:45 schreef placebeau het volgende:
[..]
veel te vroeg voor hun doen.
Ik stond vandaag nog op het punt om naar Lier te vertrekken,had ik het maar gedaanquote:Op zondag 17 oktober 2004 22:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, in de rand : Vandaag was er in de 3de voetbalklasse een waanzinnige uitslag :
De match Lyra - Bornem eindigde op ... maar liefst 7-7 !!!
En dat terwijl aan de rust de thuisploeg op een 5-1 voorsprong stond ...
misschien strijden ze dit jaar eens echt meequote:Op zondag 17 oktober 2004 22:47 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Stom van me,na de winterstop pas natuurlijk
zou ook wel mogen hé, ze hebben daar andermaal een spelerskern met spelers die wellicht geen enkele andere ploeg in de benelux normaal gezien kan betalen ...quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
misschien strijden ze dit jaar eens echt mee
ijdele hoop denk ikquote:Op zondag 17 oktober 2004 23:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
misschien strijden ze dit jaar eens echt mee
Ik kom eik maar tot 1...quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
zou ook wel mogen hé, ze hebben daar andermaal een spelerskern met spelers die wellicht geen enkele andere ploeg in de benelux normaal gezien kan betalen ...
Niet overdrijven hé, in vgl met anderlecht is het nog maar peanutsquote:Op zondag 17 oktober 2004 23:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
zou ook wel mogen hé, ze hebben daar andermaal een spelerskern met spelers die wellicht geen enkele andere ploeg in de benelux normaal gezien kan betalen ...
Toen bv Club Brugge vorig seizoen nog Deflandre wilde binnenhalen bleek die compleet onbetaalbaar.quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:07 schreef placebeau het volgende:
[..]
Niet overdrijven hé, in vgl met anderlecht is het nog maar peanuts
volgende week pas,zat er gisterenavond aan te denken tijdens de wedstrijdquote:Op zondag 17 oktober 2004 23:37 schreef Yeahinho het volgende:
Ik dacht dat Standard gisteravond uit bij GBA voetbalde DG?
GBA uit, altijd lastig :')quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:38 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
volgende week pas,zat er gisterenavond aan te denken tijdens de wedstrijd
Bij mijn weten is er nooit gesproken over Deflandre en Brugge. Deflandre is met zo ongeveer slaande deuren vertrokken in Brugge weet je wel. :x.quote:Toen bv Club Brugge vorig seizoen nog Deflandre wilde binnenhalen bleek die compleet onbetaalbaar.
Sterker nog, Brugge heeft naast gewonnen ook nog 5-1 verloren op Beveren ...quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Standard
Helaas heeft Brugge gewonnen.
Was dat niet een hele tijd verplicht in Belgie om de stadsnaam in de naam van de club te verwerken? KVSK Utd deed men namelijk ook nogal moeilijk over.quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Sterker nog, Brugge heeft naast gewonnen ook nog 5-1 verloren op Beveren ...![]()
Ik blijf het vreemd vinden , een stadsnaam gebruiken als er daar 2 ploegen op hetzelfde niveau spelen ...
De stadsnaam moet hier (moest hier eigenlijk , want het is veranderd) inderdaad in de volledige benaming van de ploeg staan. Vandaar ook "Club Brugge" en "Cercle Brugge" of "Standard de Liege" en "RSC Anderlecht" , maar ook "Germinal Beerschot Antwerpen" terwijl men die fusie ploeg toen eigenlijk Germinal Beerschot wilde noemen , maar de stadsnaam er dus bijmoest.quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Was dat niet een hele tijd verplicht in Belgie om de stadsnaam in de naam van de club te verwerken? KVSK Utd deed men namelijk ook nogal moeilijk over.
je zegt toch ook milan en Inter. Niemand zegt AC en Inter. Zo ook Roma en Lazio.quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Sterker nog, Brugge heeft naast gewonnen ook nog 5-1 verloren op Beveren ...![]()
Ik blijf het vreemd vinden , een stadsnaam gebruiken als er daar 2 ploegen op hetzelfde niveau spelen ...
Najah , ik vind het vreemd, vroeger gebruikte ook niemand de term "Brugge" in de media, dat is eigenlijk maar gekomen sinds VTM het voetbal verslaat.quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:16 schreef placebeau het volgende:
[..]
je zegt toch ook milan en Inter. Niemand zegt AC en Inter. Zo ook Roma en Lazio.
en Oostende blijft zonder zege. Ik begin stilletjesaan de hoop op te geven.
Tja, volgens mij is het ook nog steeds Club en Cercle. Eigenlijk is Cercle zelfs meer Brugge dan dat Club dat is.quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Najah , ik vind het vreemd, vroeger gebruikte ook niemand de term "Brugge" in de media, dat is eigenlijk maar gekomen sinds VTM het voetbal verslaat.
Overigens, in Italie zelf viel mij vorig seizoen op dat men bij bv de Roomse derby toch ook systematisch AS en Lazio gebruikte , ipv Roma.
Tja, een Beveren dat uit is op revanche kan veel , bleek ook nog eens vandaag wellicht.quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:22 schreef placebeau het volgende:
Trouwens opvallend dat cercle na 5-1 winst vorige week, het nu net omgekeerd doet.
Via een Geel-supporter (die ik ken via internet, in het ICQ-tijdperk ooit es aan komen waaien) volg ik de club, en ik hoor alleen maar lovende woorden over Schopsquote:Op maandag 1 november 2004 00:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Geel en Maarten Schops doen het goed dit seizoen
De spijker op de kop inderdaad. Komt ook wel door de financiele puinzooi van een aantal 1e klasse-clubs. In principe is Antwerp de enige ploeg die echt 1e klasse waardig kan zijn, toch denk ik dat het nog een hele klus kan worden voor Antwerp om te promoveren.quote:Op maandag 1 november 2004 01:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tja , 2de klasse is hier zo de laatste jaren n beetje vol geraakt met regionale ploegjes die zover mogelijk doorgestoten zijn uit provenciale als de plaatselijke sponsor-mecenas kon betalen , maar toch geen eerste klasse ambities hebben , ook al omdat ze veelal qua infrastructuur daar niet aan kunnen voldoen.
Antwerp is een echte 1e klasse-club, en daarnaast wil ook Geel wel hogerop (beetje een soort RBC). Verder zijn het eigenlijk allemaal omhooggevallen provincieploegjes met een fietsenstalling als 'voetbalplein'quote:Op maandag 1 november 2004 01:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De spijker op de kop inderdaad. Komt ook wel door de financiele puinzooi van een aantal 1e klasse-clubs. In principe is Antwerp de enige ploeg die echt 1e klasse waardig kan zijn, toch denk ik dat het nog een hele klus kan worden voor Antwerp om te promoveren.
Zulte-Waregem heeft toch wel 1e klasse ambities?
Zulte-Waregem is een soort verderzetting van het door wanbeleid verloren gegane SV Waregem , een voormalige "topploeg" uit de jaren '80 die toen een voor die tijd heel modern stadion en sportpark ed aanlegden.quote:Op maandag 1 november 2004 01:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De spijker op de kop inderdaad. Komt ook wel door de financiele puinzooi van een aantal 1e klasse-clubs. In principe is Antwerp de enige ploeg die echt 1e klasse waardig kan zijn, toch denk ik dat het nog een hele klus kan worden voor Antwerp om te promoveren.
Zulte-Waregem heeft toch wel 1e klasse ambities?
tja, je hebt Antwerp in die reeks, en verder nog Zulte-Waregem als 2 ploegen die het beste in aanmerking zouden moeten komen voor een promotie , en verder heb je er ook nog ploegen als Geel , Roeselare en Waasland in , Geel speelde ooit al eens 1 seizoen in eerste klasse , Roeselare is de 3de grootste stad van West-Vlaanderen , ligt midden een sponsorrijke regio , maar heeft weinig achterban (ook al omdat in Roeselare ook een volleybaltopploeg speelt ) , en je hebt Waasland, een verderzetting van Sint-Niklaas, ook al zo'n voormalige eerste klasser , Waasland speelt in een weliswaar sterk verouderd stadion , maar dat toch nog aan alle eisen voldoet, en Sint-Niklaas is een tamelijk grote stad.quote:Op maandag 1 november 2004 01:13 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Antwerp is een echte 1e klasse-club, en daarnaast wil ook Geel wel hogerop (beetje een soort RBC). Verder zijn het eigenlijk allemaal omhooggevallen provincieploegjes met een fietsenstalling als 'voetbalplein'.
Bij mijn zoektocht op www.stadiumwelt.de naar het Guldensporenstadion van Kortrijk viel me op dat er nog geen 7.000 mensen in kunnen. Toen ik de foto's (4 redelijk grote tribunes) zag geloofde ik het al helemaal niet meer, maar onderstaande foto verduidelijkte veel. Is die tribune soms afgekeurd ofzo?quote:Op maandag 1 november 2004 12:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Union St Gilloise moet ik nog steeds een keertje heen.
Lijkt er wel op ja, tis ook maar een verouderd ding... Wel een gaaf stadionnetje hebben ze!quote:Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef Nr.11 het volgende:
[..]
Bij mijn zoektocht op www.stadiumwelt.de naar het Guldensporenstadion van Kortrijk viel me op dat er nog geen 7.000 mensen in kunnen. Toen ik de foto's (4 redelijk grote tribunes) zag geloofde ik het al helemaal niet meer, maar onderstaande foto verduidelijkte veel. Is die tribune soms afgekeurd ofzo?
[afbeelding]
Het Waasland is niet zo groot. Ik denk dan ook dat het op lange termijn niet haalbaar is om naast Beveren en Lokeren er nog een ploeg bij te krijgen op het hoogste niveau. Waasland heeft trouwens niet zo enorm veel met Sint-Niklaas te maken. Ze spelen er wel, maar het is gewoon een verderzetting van het vroegere Red Star Haasdonk.quote:Op maandag 1 november 2004 12:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de ambities van Waasland? Willen ze weer terug naar het niveau van het St Niklaas van weleer? Ik denk dat er daar nog wel ruimte is voor een 1e klasse-ploeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |