abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20810664
Roos is wel wat meer geaccepteerd naar mijn idee. En het zou ook nog een afkorting kunnen zijn van Rosalie of zo (of is dat gewoon een combinatie van Roos en Salie ).

Vreemd genoeg vind ik Madelief wel een leuke naam (maar dan vooral voor meisjes van 8, ik kan me er geen vrouw van 80 bij voorstellen ). Komt, denk ik, omdat ik vroeger fan was van de boeken van Guus Kuijer...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2004 @ 17:36:47 #202
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20811979
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 14:21 schreef ChrisJX het volgende:
Flora, Iris, Bloem, Margriet, het klinkt allemaal zo Greenpeacerig...
Mijn keuze zou het ook niet zijn hoor. Maar als je in de bloemensfeer wilt blijven zijn er in elk geval andere alternatieven voor Bloem...

Ik heb trouwens een tante Violet(ta)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_20817620
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 16:29 schreef piglet het volgende:
Vreemd genoeg vind ik Madelief wel een leuke naam (maar dan vooral voor meisjes van 8, ik kan me er geen vrouw van 80 bij voorstellen ). Komt, denk ik, omdat ik vroeger fan was van de boeken van Guus Kuijer...
Net zoals Maximillian ook geweldig is voor een vent van 40. Maar niet voor een knulletje van 3
pi_20821524
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 14:29 schreef snoopy het volgende:

[..]

ja, dat komt uit mijn favoriete Bambiscene. Bambi loop in een veld met bloemen en ruikt aan en bloem en zegt dan: Bloempje. Toevallig zit het stinkdiertje daaronder en die wordt helemaal blij omdat ie denkt dat Bambi hem Bloempje noemt! En dan zegt ie heeeeeeeel schattig: Jij mag mij wel Bloempje noemen hoor Zo lief

Je hebt trouwens ook mensen die Bambi heten. Da's pas erg!
Ja dat was het! Ik heb de grammofoonplaat nog van Bambi , de film heb ik nooit gezien maar die plaat was één van mijn favorieten, zo lief die hertjes

Wel erg om als mens Bambi te heten zeg dan is Bloem toch stukken beter.
Ik heb een klein nichtje die Florine heet, nu is het nog wel Florientje.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 24 juli 2004 @ 01:01:54 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20821588
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 13:23 schreef thomas26 het volgende:

[..]

BE, het is een kindernaamtopic
Oi! Bemoei je er niet mee!
  zaterdag 24 juli 2004 @ 09:01:00 #206
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_20823669
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 14:34 schreef Jessicaa het volgende:
Zo zie je hoeveel smaken er zijn. Storm vind ik weer niks, doe dan stoer en noem het orkaan ofzo
hmmm...
patat ftw :)
  zaterdag 24 juli 2004 @ 09:04:32 #207
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_20823679
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 16:29 schreef piglet het volgende:
Je zou natuurlijk wel de naam Madelon kunnen geven en Madelief als 'nickname' gebruiken je = bedoeld in algemene vorm)
  zaterdag 24 juli 2004 @ 09:33:28 #208
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_20823783
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 21:56 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Niet slaan!

Merlijn / Merlin?
Heey zo wil ik mijn toekomstige zoon noemen Merlijn en Taran (jaja teveel Disney gekeken).
En dochters Luna en Indy. Maar dat heb ik al wel eens gezegd hier, ik val in herhaling

Mijn zusje heet trouwens Madelon, maar die noemen we nooit Madelief hoor, Madi enzo noemen we dr.
Ik ken iemand die Madelief heet en die is nu 21 ofzo en die is wel blij met haar naam.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_20830716
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 09:04 schreef daniman het volgende:
Je zou natuurlijk wel de naam Madelon kunnen geven en Madelief als 'nickname' gebruiken je = bedoeld in algemene vorm)
En dan Madelon nog leuk, vinden *brrr* Net als Manon een grote
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 09:33 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Heey zo wil ik mijn toekomstige zoon noemen Merlijn en Taran (jaja teveel Disney gekeken).
Taran is mooi Net zoals Jonathan, Nathan, Tristan (ja, ik heb wat met -an )
pi_20837155
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 17:46 schreef ChrisJX het volgende:

Ja, ik vind Nathan toch ook wel een mooie naam.

Doen jullie ook letten op verkleinnamen in het gebruik? (In zeggen.)

Zo heb ik een neefje die Marc heet. Dat was vroeger altijd Markske. En een neefje Ricky, die nu hij wat ouder is liever Rick genoemd wordt.

Je hebt gewoon namen die door mensen, familie al gauw verkleind gebruikt gaan worden. Een jongetje zal ik dan ook niet vlug, Jan, Mark, noem maar op.
  zondag 25 juli 2004 @ 09:12:54 #211
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_20840525
quote:

[..]

En dan Madelon nog leuk, vinden *brrr* Net als Manon een grote
[..]

Madelon is ook niet mijn naam hoor, ook al begint het wel met een M.
  zondag 25 juli 2004 @ 09:55:40 #212
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_20840773
quote:

Jaaaa!! Jonathan en Nathan vind ik ook erg leuk
Maar mijn vriend niet die denkt dan dat ik het naar de zanger van KoRn en zijn zoontje heb willen vernoemen, die heten ook Jonathan en Nathan

Nouja.. ruzie maken moeten we eigenlijk pas doen over een aantal jaartjes als het echt zo ver is.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  zondag 25 juli 2004 @ 11:19:32 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20841504
Een kennisje van mij heet Anemoon, dat vind ik dus wel heel erg mooi!
pi_20841546
quote:
Op zondag 25 juli 2004 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
Een kennisje van mij heet Anemoon, dat vind ik dus wel heel erg mooi!
Hoe wordt dat afgekort dan?

Zeker Moon(tje) ofzo
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_20846442
Jongens: Taran, Lenno, Nils, Lucas, Olaf, Cas(per), Mika, Jonathan, Stephan..
Meisjes: Luna, Iris, Ilse, Nina..

Zoiets
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:09:20 #216
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_20884835
Waar houden jullie allemaal rekening mee met het bedenken van de naam?
Ik ben er nu een beetje over aan het na denken, en dan vind ik een naam leuk, maar dan komt het bijv. ook voor in een serie die ik altijd kijk, en dan ben ik bang dat iedereen gaat denken dat ik het kind daarnaar vernoem terwijl dat helemaal niet zo is.
Of dat ik een naam leuk vind, en dat een jongen die ik vroeger ooit leuk vond ook zo heette.
Nou ja dat soort dingen. Trekken jullie je daar iets van aan?

Aan de ene kant heb ik zoiets van "Het is mijn kind, en de naam is mijn keuze, dus schijt wat de rest (behalve de papa natuurlijk) ervan vindt". Maar aan de andere kant, tja kweenie...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:12:50 #217
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20884891
quote:
Op zondag 25 juli 2004 15:54 schreef inkie1010 het volgende:
Jongens: Taran, Lenno, Nils, Lucas, Olaf, Cas(per), Mika, Jonathan, Stephan..
Meisjes: Luna, Iris, Ilse, Nina..

Zoiets
Er zitten een aantal vreselijk moderne namen tussen... niks voor mij.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:28:22 #218
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20885149
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:09 schreef texelonia het volgende:
Waar houden jullie allemaal rekening mee met het bedenken van de naam?
Ik ben er nu een beetje over aan het na denken, en dan vind ik een naam leuk, maar dan komt het bijv. ook voor in een serie die ik altijd kijk, en dan ben ik bang dat iedereen gaat denken dat ik het kind daarnaar vernoem terwijl dat helemaal niet zo is.
Of dat ik een naam leuk vind, en dat een jongen die ik vroeger ooit leuk vond ook zo heette.

Aan de ene kant heb ik zoiets van "Het is mijn kind, en de naam is mijn keuze, dus schijt wat de rest (behalve de papa natuurlijk) ervan vindt". Maar aan de andere kant, tja kweenie...
Is maar net wat je wilt he?

Wij vinden het leuk om onze kinderen in de "familietraditie" te vernoemen. We leggen dan de volledige namen van onze ouders op tafel, en knutselen op die basis een leuke naam in elkaar. Ook zou ik het erg leuk vinden om een dochtertje te vernoemen naar mijn beste vriendin.

Maar zoiets is natuurlijk heel persoonlijk. Je kunt ook gewoon een naam kiezen omdat je die mooi/leuk vindt.

Kijk anders eens op www.voornamelijk.nl
  † In Memoriam † dinsdag 27 juli 2004 @ 11:30:27 #219
43556 miss_dynastie
pi_20885182
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:09 schreef texelonia het volgende:
Als je een aantal jaren verkering hebt gehad met die jongen en iedereen weet dat, dan zou ik het niet zo gauw doen. Maar als je hem alleen maar leuk hebt gevonden, zie ik geen probleem.
quote:
Zoiets zou ik ook maar hebben hoor. Smaken verschillen, en zolang je je kindje met een redelijk normale naam opzadelt (dus geen Apple ), zou ik lak hebben aan andermans mening
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:58:14 #220
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_20885712
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:30 schreef miss_dynastie het volgende:

Als je een aantal jaren verkering hebt gehad met die jongen en iedereen weet dat, dan zou ik het niet zo gauw doen. Maar als je hem alleen maar leuk hebt gevonden, zie ik geen probleem.

Zoiets zou ik ook maar hebben hoor. Smaken verschillen, en zolang je je kindje met een redelijk normale naam opzadelt (dus geen Apple ), zou ik lak hebben aan andermans mening
Die betreffende naam was van een jongen die ik alleen maar leuk heb gevonden. En niet eens iedereen weet dat, maar tenminste één (goede) vriendin wel, dus die zal er wel meteen wat van denken... Zelf dacht ik eerst van "hey wat een leuke naam" en pas veel later dacht ik "owjah, die ene jongen die ik leuk vond heette zo.."

Verder is het nog maar afwachten of Micha die namen überhaupt leuk vindt trouwens Wie weet vind hij het wel niks, en is het probleem opgelost

Nog een vraagje trouwens:
Weet iemand een naam die je zou kunnen afkorten tot "Nies" of wat afgeleid kan zijn van Nies, of waar Nies van afgeleid zou kunnen zijn? Mijn oma heette zo, en het was een familienaam. Van mijn voorouders was er iemand die Luut heette, en die kreeg een dochter en noemde die Nies, en zo ging dat steeds door zeg maar. Luut, Nies, Luut, Nies, etc. Maar de dochter van mijn oma die Luutje heet, heeft zelf nooit kinderen gekregen. M'n oma had wel graag gewild dat er een nog een (achter)kleinkindje naar haar werd vernoemd, dus daar zit ik nu een beetje over na te denken. Het is niet echt een must, en vind de naam eigenlijk ook niet zo mooi (moet altijd aan "niezen" denken enzow), maar misschien een variant erop, of als 2e naam of iets dergelijks. Iemand ideeën??
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:02:03 #221
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_20885790
poe die is lastig hoor Texelonia... in ANNELIES zitten we de letters om LIES te krijgen, maar dat lijkt er niet echt op.
Maar je kan Nies natuurlijk wel als een tweede naam overwegen

-edit- dat had je jezelf ook al bedacht
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:08:23 #222
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_20885961
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:58 schreef texelonia het volgende:
Iemand ideeën??
Anais?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:29:57 #223
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20886380
Bernice
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:31:05 #224
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_20886405
of eunice
  † In Memoriam † dinsdag 27 juli 2004 @ 12:32:27 #225