Oh, dat is een fijne relatie zeg! Blij dat wij dat hier in iets meer harmonie hebben kunnen uitvogelen.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:17 schreef Luchtbel het volgende:
Nee mag je best vragen hoor.
Ik heb alleen gekozen, ik heb het hem daarna wel verteld en hij vond het een mooie naam.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er anders ook niet al te veel van had aangetrokken....
Ik heb geen relatie meer met de vader, misschien verklaard dat wat?quote:Op maandag 12 juli 2004 12:19 schreef DerAlte het volgende:
[..]
Oh, dat is een fijne relatie zeg! Blij dat wij dat hier in iets meer harmonie hebben kunnen uitvogelen.
Of je leest je even in.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:19 schreef DerAlte het volgende:
[..]
Oh, dat is een fijne relatie zeg! Blij dat wij dat hier in iets meer harmonie hebben kunnen uitvogelen.
Ik vond Rona zo mooi, maar hier kwamen alleen nog maar jongetjesquote:Op maandag 12 juli 2004 12:09 schreef Brighteyes het volgende:
Er is hier (in OUD) laatst een dochter geboren en die kreeg de prachtige naam: Ronja.
Heel jatterig, maar die staat nu echt wel bovenaan mijn lijstje!
Good point. :-) Maar zelfs dan heeft hij er nog wel iets over te zeggen... Aangenomen dat hij het kind erkent als het zijne enzo natuurlijk.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:20 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik heb geen relatie meer met de vader, misschien verklaard dat wat?
Excuse me? Ik ben niet degene die een nieuw topic is gestart hoor.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Of je leest je even in.Het wordt niet voor niets zo omslachtig gevraagd!
Hij heeft er niet voor gekozen dat dit kind geboren gaat worden, ik wel. Hij hoeft geen enkele last te dragen, loopt wanneer het hem uitkomt in en uit mijn leven en ik zeg er niks van omdat ik hoop dat ie wel ooit een band opbouwd met het kind. En ik wil de dingen niet laten escaleren omdat ik hoop dat we wel vrienden kunnen blijven. Als ie het echt een vreselijke naam had gevonden dan had ik misschien wel overwogen om er iets aan te doen, maar als hij het wel mooi vindt en voor de rest toch z'n schouders ophaalt, is het mijn keuze en klaar.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:30 schreef DerAlte het volgende:
[..]
Good point. :-) Maar zelfs dan heeft hij er nog wel iets over te zeggen... Aangenomen dat hij het kind erkent als het zijne enzo natuurlijk.
Meen je dat serieus ? Dat kan je dat kind toch niet aandoen !quote:Op maandag 12 juli 2004 12:31 schreef _bigmac_ het volgende:
mijn dochter gaat : Breezy heten![]()
Dit is een deel 2...quote:Op maandag 12 juli 2004 12:30 schreef DerAlte het volgende:
[..]
Excuse me? Ik ben niet degene die een nieuw topic is gestart hoor.
niet van Breezerquote:Op maandag 12 juli 2004 12:36 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Meen je dat serieus ? Dat kan je dat kind toch niet aandoen !
Moet dat dan niet Breazy zijnquote:Op maandag 12 juli 2004 12:39 schreef _bigmac_ het volgende:
[..]
niet van Breezer![]()
maar van Breezy je weet wel fris enzo
Breezy staat mooierquote:Op maandag 12 juli 2004 12:44 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Moet dat dan niet Breazy zijn
Ben je zeker dat Breezy aanvaard zal worden of staan daar tegenwoordig geen beperkingen meer op.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:39 schreef _bigmac_ het volgende:
[..]
niet van Breezer![]()
maar van Breezy je weet wel fris enzo
Je moest 's weten wat ze allemaal toelaten tegenwoordigquote:Op maandag 12 juli 2004 12:45 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Ben je zeker dat Breezy aanvaard zal worden of staan daar tegenwoordig geen beperkingen meer op.
Weet wel wat je doet. Ik kan zo al honderden grapjes bedenken over leeghoofden, airheads etc.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:45 schreef _bigmac_ het volgende:
[..]
Breezy staat mooier
dus je schrijft breezy maar je zegt Breazy
Nou, ik zou dan gewoon voor Breazy gaan, dan krijg je ook de associatie met Breezer niet minder.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:45 schreef _bigmac_ het volgende:
[..]
Breezy staat mooier
dus je schrijft breezy maar je zegt Breazy
Febreze. Luchtverfrissers.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Weet wel wat je doet. Ik kan zo al honderden grapjes bedenken over leeghoofden, airheads etc.
Net daarom zouden ze strenger moeten zijn.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:46 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Je moest 's weten wat ze allemaal toelaten tegenwoordig![]()
![]()
ach ja het leek me gewoon een leuke naam.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Weet wel wat je doet. Ik kan zo al honderden grapjes bedenken over leeghoofden, airheads etc.
No offence, ik snap de gedachtegang, maar dit zijn nou precies de dingen waar mensen even over na 'moeten' denken bij het naamgeven...quote:Op maandag 12 juli 2004 12:50 schreef _bigmac_ het volgende:
[..]
ach ja het leek me gewoon een leuke naam.
heb toch nog wel 10 jaar voordat ik een zoon of dochter krijg denk ik.
Echt grappig als je leest hoezeer smaken verschillen. Jij bent helemaal weg van de naam Ronja maar ik vind het helemaal niks....quote:Op maandag 12 juli 2004 12:56 schreef Brighteyes het volgende:
Zal ik mijn lijstjes ook eens geven, tegen de tijd dat het van pas komt is dit topic vast al eens gesneuveld in een crash...
Jongen: Boris, Daniel (Daan), Samuel (Sam), Stein
Meisje: Ronja (met stip op 1), Lotta, Lotte, Annabel, Sofie, Noor(tje), Fien, Lena
Leuk is dat hè!quote:Op maandag 12 juli 2004 12:58 schreef lily het volgende:
[..]
Echt grappig als je leest hoezeer smaken verschillen. Jij bent helemaal weg van de naam Ronja maar ik vind het helemaal niks....
(Annabel en Fien vind ik wel leuk trouwens)
Mijn lijstje:quote:Op maandag 12 juli 2004 12:56 schreef Brighteyes het volgende:
Zal ik mijn lijstjes ook eens geven, tegen de tijd dat het van pas komt is dit topic vast al eens gesneuveld in een crash...
...
Meisje: Ronja (met stip op 1), Lotta, Lotte, Annabel, Sofie, Noor(tje), Fien, Lena
Boris is altijd mijn eerste keuze in jongensnamen geweestquote:Op maandag 12 juli 2004 12:56 schreef Brighteyes het volgende:
Jongen: Boris, Daniel (Daan), Samuel (Sam), Stein
Ik ken het boek niet, maar het klopt inderdaad dat associaties erg belangrijk zijn bij namen. Iemand in OUD heeft een kindje met dezelfde naam als een hele vervelende collega en dan krijg ik steeds de bibbers als ik de naam lees.... (stom eigenlijk...)quote:Op maandag 12 juli 2004 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ik heb ook heel veel met dat boek, dus dat helpt dan ook wel mee.
Dat is geheel up to you zeg maar. Mijn eerste ex heette Ariequote:Op maandag 12 juli 2004 13:04 schreef thomas26 het volgende:
Is het verkeerd om namen van ex-liefjes in je lijstje te plaatsen ?
Zo wilde ik altijd een klein jochie, Jim(my)..................quote:Op maandag 12 juli 2004 13:05 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Boris is altijd mijn eerste keuze in jongensnamen geweestMaar mijn man vindt het helemaal niks. Geeft niet want ik vind het toch niet echt een naam voor een donker jochie
Jeej! Een medestanderquote:Op maandag 12 juli 2004 13:05 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Boris is altijd mijn eerste keuze in jongensnamen geweestMaar mijn man vindt het helemaal niks. Geeft niet want ik vind het toch niet echt een naam voor een donker jochie
Kijk, weet ik meteen weer waarom ik jou zo aardig vind!quote:Op maandag 12 juli 2004 13:09 schreef moussy het volgende:
Onze kat heet Boris
ook alleen maar omdat ze de naam niet goed genoeg vind voor haar zoonquote:Op maandag 12 juli 2004 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kijk, weet ik meteen weer waarom ik jou zo aardig vind!
quote:Op maandag 12 juli 2004 13:10 schreef lily het volgende:
[..]
ook alleen maar omdat ze de naam niet goed genoeg vind voor haar zoon![]()
Jaaaa, met een snotneus, vieze modderkleren en een voetbal onder zijn armquote:Op maandag 12 juli 2004 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
zo'n kleine stoere met blonde krulletjes...
Ik vind Ronja ook maar niks, over de andere namen in je lijstje kunnen we het nog eens hebbenquote:Op maandag 12 juli 2004 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
...
Nu nog een vent vinden die én een 'meisje' met me wil maken én de naam dan ook nog eens mooi vindt
Dat hadden wij met de naam Max.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:12 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Jaaaa, met een snotneus, vieze modderkleren en een voetbal onder zijn arm
Ik vind het zo vreselijk dat als je net een leuke naam hebt verzonnen dat dan een of andere BNer hem moet inpikken, of er een Idol is die zo heet....Of een soappersonage
Negen van de tien keer is zo'n naam dan gelijk helemaal VerSjonniet
Ja doei he!!quote:Op maandag 12 juli 2004 14:36 schreef Spindizzy het volgende:
Hoe heet je dochter dan, Pepper?
Nee sorry, het is Ronja, of niets!quote:Op maandag 12 juli 2004 13:42 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Ik vind Ronja ook maar niks, over de andere namen in je lijstje kunnen we het nog eens hebben![]()
Je moet wel af en toe een compromisje kunnen sluitenquote:Op maandag 12 juli 2004 14:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee sorry, het is Ronja, of niets!
Och man, ik ben zelfs bereid mijn achternaam ervoor op te geven, voor jou, maar hierin hou ik even mijn poot stijf!quote:Op maandag 12 juli 2004 15:10 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Je moet wel af en toe een compromisje kunnen sluiten![]()
Wat als we de kat Ronja noemen ?quote:Op maandag 12 juli 2004 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Och man, ik ben zelfs bereid mijn achternaam ervoor op te geven, voor jou, maar hierin hou ik even mijn poot stijf!
[allerlaatsteslowchatpost]ik heb er al 3quote:Op maandag 12 juli 2004 15:36 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Wat als we de kat Ronja noemen ?
Niet verkeerd, maar soms wekt het rare associaties op. De ex van mijn vriend heet Sophie en dat is erg mooi, maar dat valt om die reden dus af. Christina, de naam van de ex van mijn vader, staat nog wel erg hoog in het (doop)namenlijstje.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:04 schreef thomas26 het volgende:
Is het verkeerd om namen van ex-liefjes in je lijstje te plaatsen ?
Dat vind ik dan altijd een beetje vreemd (maar trek je daar absoluut niets van aan hoor, het is mijn hersenkronkelquote:Op maandag 12 juli 2004 16:08 schreef Bolletje... het volgende:
De dochters van mijn vriend heten Valentina Luciana en Aurora Franchesca.
Maar dat is omdat zijn ex een italiaanse is, en dat is echt zo'n draak, dat als wij ooit een kind krijgen dat het absoluut niks italiaans wordt
Voor een jongen vind ik Tygo mooi, en Daan.
voor een meisje Amber, of Naomi.
Zeker vernoemd naar het Japanse prinsesjequote:Op maandag 12 juli 2004 16:16 schreef thomas26 het volgende:
Laatst hoorde ik "Aiko" (voor een meisje). Ook wel mooi.
Ik denk het niet, deze Aiko is al 25+.quote:Op maandag 12 juli 2004 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zeker vernoemd naar het Japanse prinsesje
Misschien is het prinsesje naar haar vernoemdquote:Op maandag 12 juli 2004 16:25 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, deze Aiko is al 25+.
Ja ik weet het..quote:Op maandag 12 juli 2004 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat vind ik dan altijd een beetje vreemd (maar trek je daar absoluut niets van aan hoor, het is mijn hersenkronkel)... Net zoiets als Britney, Rodney, Chelsey en Bert laatst in de krant.....
![]()
Bo zo heet me kat (is een kater)quote:Op maandag 12 juli 2004 12:05 schreef ilona-scuderia het volgende:
Jongen: Beau
Meisje: Bo
Ik ken een meisje wat Ela heet (wordt uitgesproken als èlla. Dus dan ben je ook van de kindercola afquote:Op maandag 12 juli 2004 22:15 schreef Jdee het volgende:
Mooie naam (maar mn leidinggevende heet zo): Jolanthe
Verder vind ik Daan ook al een decennium mooi, heb ooit een ontzettend lieve jongen gekend die zo heette, en vind de naam mooi puur.
Mijn nummer 1 meisjesnaam vertel ik niet, maar hieronder mijn "dat is niet zo handig in nederland, maar het zijn wel mooie namen" lijstje:
Erin
Siofra (is misschien stiekum jongensnaam, betekent Elf ofzo)
Elin (ja, van Fucking Amal, ik beken)
Ela (maar dat doen we maar niet vanwege de "ela ola kindercola"...)
(hmm, heb ik iets met de E?)
Ik vind vooral namen met allemaal aparte letters mooi, geloof ik. Mijn voor en achternaam zijn allemaal andere letters, dat vind ik kewl. So kill me. Nou kan dat natuurlijk niet als je achternaam al dubbele letters heeft.
tsja, Delano op zich vind ik alquote:Op maandag 12 juli 2004 23:49 schreef LadyS het volgende:
bij de vk zag ik een geboortekaartje: de eerste naam ben ik niet helemaal meer zeker van, maar was iets in die trant
Delano Diego Arie
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:47 schreef MarjoleinA het volgende:
Irene .
Ik ken een Elisa mooie naam net als Elise trouwensquote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:47 schreef MarjoleinA het volgende:
Jongen : Luca
Meisje : Irene of Elisa of Elise kan ook nog.
Het wisselt nog haha
Naam van een tovenaar: Gandalf, Zeddicus Zu'l Zorander, Zifnab, Titaquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef Deviator het volgende:
welke jongensnaam past er mooi bij de naam van mijn dochter Nimué Isabel?
tips are welcome![]()
ik vind het ook niks hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:45 schreef bixister het volgende:
[..]
tsja, Delano op zich vind ik alhorror
. maar die combinatie is wel wat apart ja!
Een avontuurlijke naamquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef Deviator het volgende:
tips are welcome![]()
Alexquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef Deviator het volgende:
tips are welcome![]()
Haha ik moet gelijk denken aan Vaillant dat is een merk van een cv-ketelquote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Een avontuurlijke naam
Valiant ofzo
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Een avontuurlijke naam
Valiant ofzo
ik ookquote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:43 schreef MarjoleinA het volgende:
[..]
Haha ik moet gelijk denken aan Vaillant dat is een merk van een cv-ketel
das wel weer waar. Maar ik vond het juist zo'n mooie variant op Eva.Trouwens, ik las vandaag de naam van de Letse presidente : Vaira. Ok moi.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ken een meisje wat Ela heet (wordt uitgesproken als èlla. Dus dan ben je ook van de kindercola afBovendien, de jeugd van dan weet dat toch niet meer
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:43 schreef MarjoleinA het volgende:
Haha ik moet gelijk denken aan Vaillant dat is een merk van een cv-ketel
Maar dan wel uitspreken op zen engels hequote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:39 schreef _bigmac_ het volgende:
[..]
Alex
Juist wel Nederlands.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:01 schreef _bigmac_ het volgende:
Maar dan wel uitspreken op zen engels he
dus alexS en niet AAAAALEks
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:02 schreef Meaghan het volgende:
Das toevallig! Ik had de reactie van Ripley dus nog niet gelezen
Zo Afrikaans is dat toch nietquote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:05 schreef Jdee het volgende:
Ook apart (vind ik): mijn nogal op afrika georienteerde neef en vrouw noemden hun zoontjes
Tibo Farai en Juma Arne.
Nieuwe poging: István (ook met accentquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef Deviator het volgende:
tips are welcome![]()
Zeker een mooie naam en ook niet zo'n populaire naam nog.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:06 schreef Ripley het volgende:
[..]Mooie naam he, ik vind het echt geweldig klinken: mysterieus, zacht en sterk te gelijk
Huhquote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:01 schreef Meaghan het volgende:
Nimué en Siobhan(spreek uit als shèvon)..
En Minosha klinkt ook heel mooi en mysterieusquote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:43 schreef _bigmac_ het volgende:
Nate lijkt me trouwens ook een mooie naam voor een jongen.
Niet slaan!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef Deviator het volgende:
tips are welcome![]()
Nee, doe Thomas maar ...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:56 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Niet slaan!
Merlijn / Merlin?
Ik zou het zelf nooit doen bij Merlijn denk ik altijd zo snel een betweterig persoontje.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:56 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Niet slaan!
Merlijn / Merlin?
Natan kan ook prima hoor. Mathijs en Thomas kunnen immers ook zonder hquote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:19 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb de laatste tijd iets met de naam Nathan voor een jongen.
Maar ik vraag me af of Natan ook zou kunnen.
Ik wil namelijk de naam een beetje nederlands houden qua uitspraak en ik wilde eigenlijk een afgeleide van Natalia vinden voor een jongen.
Zou dit kunnen?
Ik heb nu de ultieme gevondenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef Deviator het volgende:
tips are welcome![]()
Maar als je dat niet zou denken, wat vind je dan van de naamquote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:00 schreef _bigmac_ het volgende:
[..]
Ik zou het zelf nooit doen bij Merlijn denk ik altijd zo snel een betweterig persoontje.
Merlin/Merlijn vind ik niets...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:00 schreef _bigmac_ het volgende:
[..]
Ik zou het zelf nooit doen bij Merlijn denk ik altijd zo snel een betweterig persoontje.
Nimué spreek je uit als nim-óó-éé of op z'n Engels: Nim-way. Geen U klank dus..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:20 schreef Jessicaa het volgende:
En waarschijnlijk gaat men de naam uitspreken als sjofan, niet doen dus
En Nimue hoe spreek je dat uit? Als niemuwee?
Francine Landre. Natalja Chrutscheljowa. Karin Janke. Viviane Dorsilequote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Natalja is trouwens ook een jongensnaam.
Het kan wel, maar ik zou het niet zo gauw doen, omdat ik denk dat heel veel mensen toch Nathan schrijven en ik krijg er ook een beetje Satan associaties bij als ik het zo zie staan, weet ook niet hoe het komtquote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:19 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb de laatste tijd iets met de naam Nathan voor een jongen.
Maar ik vraag me af of Natan ook zou kunnen.
Ik dacht dat het een Bijbelse naam was, maar kan het niet meer vinden. Misschien ben ik in de war met Naftalie, wel een jongensnaam die erg op een meisjesnaam lijkt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 09:14 schreef Troel het volgende:
En zo te zien ook een meisjesnaam. (Ik dacht dat een van de tennisters ook Natalja heette... )
Naftalie is wel een jongensnaam. Dat was toch de zoon van Jacob?quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een Bijbelse naam was, maar kan het niet meer vinden. Misschien ben ik in de war met Naftalie, wel een jongensnaam die erg op een meisjesnaam lijkt.
En Jozef was er natuurlijk al.quote:Dit zijn de zonen van Jakob en hun gezinnen, die met hem meegingen naar Egypte: Ruben, Simeon, Levi, Juda, Issaschar, Zebulon, Benjamin, Dan, Naftali, Gad en Aser.
Heb ik ook al diverse keren gedaanquote:Op woensdag 14 juli 2004 13:38 schreef Troel het volgende:
Zoek woorden "Natalja"
Sorry, we found no verses matching your specifications. Try a different search type, or a different Bible version.
Ik vind het maar niks ...quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:01 schreef _bigmac_ het volgende:
is er niemand die Minosha een mooie naam vind ?
Dat is toch gewoon Noach op z'n Engels? Een jongensnaam dus...quote:Op donderdag 15 juli 2004 09:54 schreef wiseguy79 het volgende:
Meisje:
Noa
* Troel fluistertquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon Noach op z'n Engels? Een jongensnaam dus...
Noach op z'n engels is NoaHquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon Noach op z'n Engels? Een jongensnaam dus...
Dan moet je je eerst de vraag stellen of het überhaupt mooi isquote:Op donderdag 15 juli 2004 22:06 schreef _bigmac_ het volgende:
Is Minosha trouwens mooier voor een jongen of voor een meisje ?
De dochter van de vriend van mijn moeder heet (ook) Ylja... tis dus ook een meisjes naam...quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:02 schreef ChrisJX het volgende:
Net als bij Sascha en Ilja trouwens, maar dat zijn wel echt jongensnamen
Oorspronkelijk is het een Russische jongensnaam. Ik kan er ook nx aan doen dat mensen in Nederland hun dochter zo noemen...quote:Op donderdag 15 juli 2004 23:31 schreef daeri het volgende:
De dochter van de vriend van mijn moeder heet (ook) Ylja... tis dus ook een meisjes naam...
ik ook, de naam Nimué bestaat al eeuwen..quote:Op donderdag 15 juli 2004 09:52 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Ik vind het maar niks ...
thomas26 blijft nog steeds liefhebber van meer traditionele namen ...
Wij vonden Ruben (of Rueben) ook mooi, hij stond op ons lijstje met potentiële namen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 09:47 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind voor een jongen de naam Ruben mooi. Helaas kan ik die naam hier (Duitsland) nooit aan een zoon geven, omdat het in het Duits iets betekent als 'suikerbiet.'
Ja, Duitsland is echt heel streng. Iemand die ik ken wilde haar dochter Kitti noemen, maar dat mocht niet omdat die naam volgens de burgelijke stand niet bestond.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 13:03 schreef ChrisJX het volgende:
Tinkepink, is Duitsland niet heel streng omtrent de naamgeving? Ruben zou volgens mij niet eens mogen, aangezien het dus echt iets betekent. Zelfs Lex mag niet (heb ik gehoord dan), omdat het wet betekent in het Latijn.
* Tinkepink is overigens dol op Duits klinkende namen
Een vriendin van mij is echt engels en die heet Siobhan, en je spreekkt het uit zoals Ripley het zei.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
HuhIk had ooit eens gelezen dat je het als Sjafen uitspreekt
Oh neee, heb ff het zinnetje opgezocht (op de site van lieve engeltjes staat een Siobhann en dat heb ik blijkbaar onthouden....): De naam Siobhann spreek je uit als Sjufen en komt uit Ierland.
Arm kind ... dat heb ik al meermaals gedacht als je de voorgestelde namen hier ziet ...quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:18 schreef Rewimo het volgende:
Ieks, Angela Schijf is bevallen van een dochter die ze Bloem heeft genoemd.
Arm kind...
Was er een paar jaar geleden niet een liedje van ene Bloem de Ligny? En een andere Bloem vraagt het allemaal even aan z'n moederquote:Op donderdag 22 juli 2004 23:18 schreef Rewimo het volgende:
Arm kind...
Dat meen je niet?quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:27 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kende iemand die heette Klavertje
Yup, en dat was haar echte naamquote:Op donderdag 22 juli 2004 23:27 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Was er een paar jaar geleden niet een liedje van ene Bloem de Ligny? En een andere Bloem vraagt het allemaal even aan z'n moeder
Ik kende iemand die heette Klavertje
Milaquote:Op donderdag 22 juli 2004 23:42 schreef Luchtbel het volgende:
Miss_D brutale vraag maar wat is jouw voornaam? Als je niet wil zeggen oke.
quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:48 schreef Luchtbel het volgende:
Omdat ik jou steeds als een grote pratende kat zie, die alleen Cesar eet en daarom Miss_D heet
en omdat ik nieuwsgierig ben
quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:48 schreef Luchtbel het volgende:
Omdat ik jou steeds als een grote pratende kat zie, die alleen Cesar eet en daarom Miss_D heet
en omdat ik nieuwsgierig ben
Waarom noemt ze haar dan niet fleur? Dat betekent hetzelfde maar is wat meer geaccepteerdquote:Op donderdag 22 juli 2004 23:18 schreef Rewimo het volgende:
Arm kind...
Ja, dacht ik ook al, Flora, Rosa, Iris, er zijn zat leuke namen in die richting.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 07:43 schreef daniman het volgende:
[..]
Waarom noemt ze haar dan niet fleur? Dat betekent hetzelfde maar is wat meer geaccepteerd
Omdat ze natuurlijk een Nederlands georienteerd persoon is. Ze zal haar toetsenbord vast ook klavier noemen en zoquote:Op vrijdag 23 juli 2004 07:43 schreef daniman het volgende:
[..]
Waarom noemt ze haar dan niet fleur? Dat betekent hetzelfde maar is wat meer geaccepteerd
Ja!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 01:26 schreef Vava het volgende:
Het stinkdiertje Bloemda's toch van Bambi? Daar moest ik gelijk aan denken toen ik die naam hoorde.
BE, het is een kindernaamtopicquote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja!Bloempje!
Zo wilde ik mijn kat noemen, maar mocht niet van inmiddels exWaarom heb ik ook geluisterd!
Bloempje was de schuilnaam van een jongen op wie ik verliefd was... op school spraken we altijd in codes, omdat anders de kans op herkenning groot wasquote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja!Bloempje!
Zo wilde ik mijn kat noemen, maar mocht niet van inmiddels exWaarom heb ik ook geluisterd!
Ze hebben ook allebei 1 nederlandse naam (tenminste, al is Arne wellicht zweeds, Juma is vernoemd naar zijn opa Arne) en 1 afrikaanse naam. Opgepikt van toen mn neef voor de WFO in Afrika zat. De naam Farai is, bij mijn weten, weldegelijk blijven hangen van de tijd, net als Juma.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:09 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zo Afrikaans is dat toch nietArne is Zweeds en Tibo een Nederlandse schrijfwijze van Thibauld. Farai klinkt ook nog eens Arabiers (vind ik dan), niet donker Afrikaans
Juma betekent trouwens geboren op vrijdag lees ik net ergens
ik vind Bloem net zo leuk (of niet leuk) als Fleur hoor. nee, eigenlijk vind ik Fleur nog wat fouter.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 08:23 schreef Rewimo het volgende:
Ja, dacht ik ook al, Flora, Rosa, Iris, er zijn zat leuke namen in die richting.
ja, dat komt uit mijn favoriete Bambiscene. Bambi loop in een veld met bloemen en ruikt aan en bloem en zegt dan: Bloempje. Toevallig zit het stinkdiertje daaronder en die wordt helemaal blij omdat ie denkt dat Bambi hem Bloempje noemt! En dan zegt ie heeeeeeeel schattig: Jij mag mij wel Bloempje noemen hoorquote:Op vrijdag 23 juli 2004 01:26 schreef Vava het volgende:
Het stinkdiertje Bloemda's toch van Bambi? Daar moest ik gelijk aan denken toen ik die naam hoorde.
Al die Clairol heeft haar hersens aangetast denk ikquote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:
De naam van de zoon van die goede tijden slechte tijden-actrice (Maria Kooistra, toch) vond ik erger (Lorca Normandië)
Niet als je de porno industrie inwil.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:29 schreef snoopy het volgende:
Je hebt trouwens ook mensen die Bambi heten. Da's pas erg!
Das toch shampoo?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:31 schreef bixister het volgende:
clairol? ook een leuke meisjesnaam.
quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:31 schreef Spindizzy het volgende:
Niet als je de porno industrie inwil.
Spindizzyquote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:31 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Niet als je de porno industrie inwil.
De mijne ookquote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:23 schreef bixister het volgende:
Margriet! doe dan Libelle.of gewoon Grietje. zo heette mijn oma.
mmm ... Griet(je) !! Zeer mooie naamquote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:23 schreef bixister het volgende:
Margriet! doe dan Libelle.of gewoon Grietje. zo heette mijn oma.
Mooiquote:Op vrijdag 23 juli 2004 15:37 schreef Christine het volgende:
Wij gaan tzt onze beide ouders vernoemen
Ik vind dat wel belangrijk... dat de naam van je kind verworteld is in een bepaalde traditie. Ik doe ook aan stamboomonderzoek, dus ook vanuit dat oogpunt vind ik het leuk om onze kinderen te vernoemen.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 15:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
MooiIk ben ook naar mijn oma's vernoemd
heet jij ook Grietje? (ChrisJX, je oma woonde toch niet toevallig in Friesland?)quote:Op vrijdag 23 juli 2004 15:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
MooiIk ben ook naar mijn oma's vernoemd
quote:Op vrijdag 23 juli 2004 16:15 schreef bixister het volgende:
piglet, heb je hetzelfde bij 'Roos'?
Mijn keuze zou het ook niet zijn hoor. Maar als je in de bloemensfeer wilt blijven zijn er in elk geval andere alternatieven voor Bloem...quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:21 schreef ChrisJX het volgende:
Flora, Iris, Bloem, Margriet, het klinkt allemaal zo Greenpeacerig...
Net zoals Maximillian ook geweldig is voor een vent van 40. Maar niet voor een knulletje van 3quote:Op vrijdag 23 juli 2004 16:29 schreef piglet het volgende:
Vreemd genoeg vind ik Madelief wel een leuke naam (maar dan vooral voor meisjes van 8, ik kan me er geen vrouw van 80 bij voorstellen). Komt, denk ik, omdat ik vroeger fan was van de boeken van Guus Kuijer...
Ja dat was het! Ik heb de grammofoonplaat nog van Bambi , de film heb ik nooit gezien maar die plaat was één van mijn favorieten, zo lief die hertjesquote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:29 schreef snoopy het volgende:
[..]
ja, dat komt uit mijn favoriete Bambiscene. Bambi loop in een veld met bloemen en ruikt aan en bloem en zegt dan: Bloempje. Toevallig zit het stinkdiertje daaronder en die wordt helemaal blij omdat ie denkt dat Bambi hem Bloempje noemt! En dan zegt ie heeeeeeeel schattig: Jij mag mij wel Bloempje noemen hoorZo lief
![]()
Je hebt trouwens ook mensen die Bambi heten. Da's pas erg!
Oi!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:23 schreef thomas26 het volgende:
[..]
BE, het is een kindernaamtopic![]()
hmmm...quote:Op vrijdag 23 juli 2004 14:34 schreef Jessicaa het volgende:
Zo zie je hoeveel smaken er zijn. Storm vind ik weer niks, doe dan stoer en noem het orkaan ofzo
Je zou natuurlijk wel de naam Madelon kunnen geven en Madelief als 'nickname' gebruikenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 16:29 schreef piglet het volgende:
Vreemd genoeg vind ik Madelief wel een leuke naam (maar dan vooral voor meisjes van 8, ik kan me er geen vrouw van 80 bij voorstellen). Komt, denk ik, omdat ik vroeger fan was van de boeken van Guus Kuijer...
Heey zo wil ik mijn toekomstige zoon noemenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:56 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Niet slaan!
Merlijn / Merlin?
En dan Madelon nog leuk, vinden *brrr* Net als Manon een grotequote:Op zaterdag 24 juli 2004 09:04 schreef daniman het volgende:
Je zou natuurlijk wel de naam Madelon kunnen geven en Madelief als 'nickname' gebruikenje = bedoeld in algemene vorm)
Taran is mooiquote:Op zaterdag 24 juli 2004 09:33 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Heey zo wil ik mijn toekomstige zoon noemenMerlijn en Taran (jaja teveel Disney gekeken).
Ja, ik vind Nathan toch ook wel een mooie naam.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:46 schreef ChrisJX het volgende:
Taran is mooiNet zoals Jonathan, Nathan, Tristan
(ja, ik heb wat met -an
)
Madelon is ook niet mijn naam hoor, ook al begint het wel met een M.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:46 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En dan Madelon nog leuk, vinden *brrr* Net als Manon een grote
[..]
(ja, ik heb wat met -an
)
Jaaaa!! Jonathan en Nathan vind ik ook erg leukquote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:46 schreef ChrisJX het volgende:
(ja, ik heb wat met -an
)
Hoe wordt dat afgekort dan?quote:Op zondag 25 juli 2004 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
Een kennisje van mij heet Anemoon, dat vind ik dus wel heel erg mooi!
Er zitten een aantal vreselijk moderne namen tussen... niks voor mij.quote:Op zondag 25 juli 2004 15:54 schreef inkie1010 het volgende:
Jongens: Taran, Lenno, Nils, Lucas, Olaf, Cas(per), Mika, Jonathan, Stephan..
Meisjes: Luna, Iris, Ilse, Nina..
Zoiets
Is maar net wat je wilt he?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:09 schreef texelonia het volgende:
Waar houden jullie allemaal rekening mee met het bedenken van de naam?
Ik ben er nu een beetje over aan het na denken, en dan vind ik een naam leuk, maar dan komt het bijv. ook voor in een serie die ik altijd kijk, en dan ben ik bang dat iedereen gaat denken dat ik het kind daarnaar vernoem terwijl dat helemaal niet zo is.
Of dat ik een naam leuk vind, en dat een jongen die ik vroeger ooit leuk vond ook zo heette.
Nou ja dat soort dingen. Trekken jullie je daar iets van aan?
Aan de ene kant heb ik zoiets van "Het is mijn kind, en de naam is mijn keuze, dus schijt wat de rest (behalve de papa natuurlijk) ervan vindt". Maar aan de andere kant, tja kweenie...
Als je een aantal jaren verkering hebt gehad met die jongen en iedereen weet dat, dan zou ik het niet zo gauw doen. Maar als je hem alleen maar leuk hebt gevonden, zie ik geen probleem.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:09 schreef texelonia het volgende:
Of dat ik een naam leuk vind, en dat een jongen die ik vroeger ooit leuk vond ook zo heette.
Nou ja dat soort dingen. Trekken jullie je daar iets van aan?
Zoiets zou ik ook maar hebben hoor. Smaken verschillen, en zolang je je kindje met een redelijk normale naam opzadelt (dus geen Applequote:Aan de ene kant heb ik zoiets van "Het is mijn kind, en de naam is mijn keuze, dus schijt wat de rest (behalve de papa natuurlijk) ervan vindt". Maar aan de andere kant, tja kweenie...
Die betreffende naam was van een jongen die ik alleen maar leuk heb gevonden. En niet eens iedereen weet dat, maar tenminste één (goede) vriendin wel, dus die zal er wel meteen wat van denken... Zelf dacht ik eerst van "hey wat een leuke naam" en pas veel later dacht ik "owjah, die ene jongen die ik leuk vond heette zo.."quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Als je een aantal jaren verkering hebt gehad met die jongen en iedereen weet dat, dan zou ik het niet zo gauw doen. Maar als je hem alleen maar leuk hebt gevonden, zie ik geen probleem.
Zoiets zou ik ook maar hebben hoor. Smaken verschillen, en zolang je je kindje met een redelijk normale naam opzadelt (dus geen Apple), zou ik lak hebben aan andermans mening
Anais?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:58 schreef texelonia het volgende:
Iemand ideeën??
Ik vind het net lijken of de ouders niet konden kiezen... ma wou Sanne... pa wou Lotte... compromis is Sannelotte.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:58 schreef MarMar het volgende:
mijn meissie heet Sannelotte... vinnik persoonlijk een erg mooie naam
het zusje van een vriendin van me heet Cari-Lotte. De bedoeling was eigenlijk dat ze Cari met als tweede naam Lotte zou heten, maar bij de proefdruk van de geboortekaartjes had de drukker er per ongeluk Cari-Lotte van gemaakt en dat vonden ze eigenlijk wel heel leukquote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:59 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik vind het net lijken of de ouders niet konden kiezen... ma wou Sanne... pa wou Lotte... compromis is Sannelotte.
Nou, eigenlijk heb ik de naam gewoon gekozen en is ze een beetje vernoemd naar een vriendin van me die is overleden toen ik 17 was...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:59 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik vind het net lijken of de ouders niet konden kiezen... ma wou Sanne... pa wou Lotte... compromis is Sannelotte.
Ik vind Bernice er het dichtste bijkomen, dat hoor je zowiezo uit te spreken als Bernies.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:12 schreef Meaghan het volgende:
Denise komt erg goed in de buurt van Nies. Helemaal als je het uitspreekt als -Denies-(à la Blondy dus), wat ik persoonlijk mooier vind klinken dan Deniiiisuh
Oh maar wacht...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:18 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk heb ik de naam gewoon gekozen en is ze een beetje vernoemd naar een vriendin van me die is overleden toen ik 17 was...
Hoe spreek je Anais uit dan?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Persoonlijk vind ik Denise niet zo.
Anais vind ik wel een mooie en kan inderdaad 'verkoosnaamt' worden naar Nies
Iets ouderwetser, maar wel leuk vind ik, is gewoon 'Nieske' als naam.
Ana-ies volgens mij, dus met trema op de iquote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:22 schreef Christine het volgende:
[..]
Hoe spreek je Anais uit dan?
Nieske klinkt als een friese naam... klopt dat?
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:29 schreef Christine het volgende:
Ik heb even gezocht (http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/)
Nieske is idd Fries, afgeleid van Agnes.
Oe! Die vind ik wel héél mooi!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:38 schreef CarOnline het volgende:
Of eh Nice? En dan spreek je het uit als Nies maar schrijf je weer anders ofzo
Maar als het een tweede naam wordt en geen roepnaam, lijkt mij dit geen belemmering.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 14:19 schreef daniman het volgende:
Van iets wat eindigd op Nies of Nice kan je natuurlijk wel weer het vervelende rijmseltje
"-niesepies" maken
LOL, als je dan van Auke de -ke weg zou halen...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 15:43 schreef bixister het volgende:
dan laat je de -ke weg.
ja, ik doe 't ook zowat in m'n broek van 't lachen. we hadden het alleen niet over Auke he.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 15:49 schreef daniman het volgende:
[..]
LOL, als je dan van Auke de -ke weg zou halen......
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 15:34 schreef bixister het volgende:
ik vind Nice geen mooie naam. dan liever gewoon Nies(ke).
Mijn achterneefje heet Aukequote:Op dinsdag 27 juli 2004 15:49 schreef daniman het volgende:
[..]
LOL, als je dan van Auke de -ke weg zou halen......
En je hebt natuurlijk een oogje op miss_dynastie, wier in real life naam ook met een M begintquote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:39 schreef daniman het volgende:
op de een of andere manier heb ik iets met meisjesnamen die met een M beginnen. Ik weet ook niet waarom. Maar mijn eerste kleutervriendinnetje heette Margriet, mijn tweede kleutervriendinnetje heette Maja. In groep 3 en 4 was ik bevriend met Marjanne. In de brugklas was ik verliefd op een Merel, en ik heb twee keer (kort) verkering gehad, een keer met een Marloes en een keer met een Mariska
Dat merk je vooral in november/ decemberals het weer chocoladelettertijd isquote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:41 schreef bixister het volgende:
daar zijn er gewoon heel veel van!(inclusief moi, maar 't is niet wederzijds, sorry.
)
en ik denken dat jij Bianca zou heten...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:41 schreef bixister het volgende:
daar zijn er gewoon heel veel van!(inclusief moi, maar 't is niet wederzijds, sorry.
)
jij bent al bezetquote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En je hebt natuurlijk een oogje op miss_dynastie, wier in real life naam ook met een M begint
Ja dat vind ik ook het mooiste, dat àls je gaat vernoemen, je dan ook ècht vernoemd, net als jullie bij Piet hebben gedaan. (Wat ik aanneem, tenminste!) Geen verbasteringen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 15:50 schreef bixister het volgende:
succes!
(ik houd erg van vernoemen, maar vind het dan wel 't mooist als je dicht bij de oorspronkelijke naam blijft. zo'n overstap naar een anderstalige variant vind ik echt vreselijk lelijk. maar ja, het is natuurlijk aan jullie. en als 't een tweede naam wordt is het ook wel mooi als hij enigszins bij de eerste past.)
Ja een heel streepje meer dan aan de mijnequote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:46 schreef bixister het volgende:
ik wel, er zit lekker veel chocola aan de M!
Het doet me denken aan Anique/Aniek en dat vind ik niet zo'n leuke naam...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:36 schreef Merisse het volgende:
Nog even over Nies, wat vind je van Anise? Ook een verbastering van Agnes net als Nies.
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:56 schreef texelonia het volgende:
[..]
Het doet me denken aan Anique/Aniek en dat vind ik niet zo'n leuke naam...
Ik heb nu een 1e naam voor een meisje in mn hoofd, en daarbij past Nies het mooiste als 2e naam, dus ook die manier geschreven, vind ik. Maar heb het er nog niet met Micha over gehad, dus misschien vindt hij beide namen wel niksEn misschien wordt het ook wel een jongetje en dan houdt het ook op
Ik heb ook nog niks besloten, maar was er gewoon over aan het nadenkenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:57 schreef CarOnline het volgende:Ja je kàn natuuk eerst even overleggen voor je beslist
geen idee eigenlijk...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:55 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ja een heel streepje meer dan aan de mijne
Grrr
En Daniman waarom dacht je dat bix Bianca heetteKlinkt erg streng
Ja, dan kan je beter gewoon eerst met ons overleggenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:58 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik heb ook nog niks besloten, maar was er gewoon over aan het nadenkenEn hij is nog niet thuis van werk, dus dat overlegt zo moeilijk
Nies kan toch ook gewoon? Ik vind het wel leuk als tweede naam moet ik zeggen! Het doet me wel denken aan een boekje wat ik vroeger las. Over Dop en Nies, twee kaboutersquote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:56 schreef texelonia het volgende:
[..]
Het doet me denken aan Anique/Aniek en dat vind ik niet zo'n leuke naam...
Ik heb nu een 1e naam voor een meisje in mn hoofd, en daarbij past Nies het mooiste als 2e naam, dus ook die manier geschreven, vind ik. Maar heb het er nog niet met Micha over gehad, dus misschien vindt hij beide namen wel niksEn misschien wordt het ook wel een jongetje en dan houdt het ook op
je kan natuurlijk ook vier namen aan je kind geven en daarbij ervoor zorgen dat de eerste letter van de vier namen tesamen de naam Nies vormenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 15:44 schreef texelonia het volgende:
Dus we hebben nu:
Nies, Nice, Nieske, Nieska, Denise, Denies, Anais, Bernice, Janice, Felice, Eunise, ...
Zelf nog op internet deze tegen gekomen:
Aniesa, Niesryn, Shanice, Chavenice, Thaynice, Danisha, Tanisha, Enise, Nisa, ...
En alle schrijfvariaties daarop.
Ik vind het allemaal niet echt wat eigenlijkPast allememaal niet echt bij mij. Eventueel vind ik Nice nog wel een leuke schrijfvariatie voor een 2e naam ofzow. Ik ga er nog even over nadenken!
Bedankt voor de reacties in elk geval
Mijn oma is de enige naar wie ik echt speciaal zou willen vernoemen. Heb er zelf niet zoveel mee, kinderen vernoemen. Maar voor m'n oma betekende het veel, en het was een hele lieve oma. En het is mijn oma, dus niet een oma van het kindje. M'n oma leeft niet meer, en dan vind ik het ook een ander verhaal eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:58 schreef beefcake het volgende:
Vernoemen zijn wij niet aan begonnen. Onze vaders hebben geen geweldige namen en we wilden ook niet het schuine ogen risico lopen. Het is voor allemaal toch het eerste keinkind en wiens naam krijgt hij dan? Moeilijk hoor. Dus wij zijn dat 'probleem' uit de weg gegaan.
Door onszelfquote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:04 schreef bixister het volgende:
neeeh geen bi-janka hier hoor.![]()
en CarOnline, was dat briefje met naamsuggesties door jullie zelf gemaakt of door de oma's?
beefcake, wij hebben gewoon beide opa's in 1 keer vernoemd. (2 namen).![]()
Dat is ook een goeie!! Dan staat er op post N.I.E.S. En dan kan je ook zo genoemd worden. Heb ik wel eens gezien. In een boek was het geloof ik. Dat meisje heette babs, omdat B.A.B.S. haar initialen waren!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:03 schreef bad-eendje het volgende:
[..]
je kan natuurlijk ook vier namen aan je kind geven en daarbij ervoor zorgen dat de eerste letter van de vier namen tesamen de naam Nies vormen
dus bijvoorbeeld
Nathalie Ilse Eline Sanne
Ik begin nu ook aan het idee te wennen inderdaadquote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:01 schreef beefcake het volgende:
Nies kan toch ook gewoon? Ik vind het wel leuk als tweede naam moet ik zeggen! Het doet me wel denken aan een boekje wat ik vroeger las. Over Dop en Nies, twee kabouters
haaaaaiii *wappert*quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:05 schreef CarOnline het volgende:
Bad-eendje!
Wanneer kom je kleuren?
Da's ook een leuk ideequote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:03 schreef bad-eendje het volgende:
je kan natuurlijk ook vier namen aan je kind geven en daarbij ervoor zorgen dat de eerste letter van de vier namen tesamen de naam Nies vormen
dus bijvoorbeeld
Nathalie Ilse Eline Sanne
Ik ken dus een gezin, die bestaat uit grote B en kleine B en Grote M en kleine Mquote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:05 schreef texelonia het volgende:
Dus Moeder Jr. of Vader Jr.
Oww nou ja, als je nog een paar jaar wacht hoef je niet meer te komen kleuren maar kan je met ze uitquote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:08 schreef bad-eendje het volgende:
[..]
haaaaaiii *wappert*
ja, belachelijk dit he? maar het komt waarschijnlijk omdat je zo verschrikkelijk ver woont en ik nooit meer dan een week van tevoren kan plannen omdat ik elke week een nieuw rooster krijg
Ja maar welke naam wordt dan de eerste naam en welke de tweedequote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:04 schreef bixister het volgende:
beefcake, wij hebben gewoon beide opa's in 1 keer vernoemd. (2 namen).![]()
//offtopic: hoop je op een meisje?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:09 schreef texelonia het volgende:
[..]
Da's ook een leuk idee
Al ben ik geen liefhebber van zoveel namen eigenlijk. Ik wilde in eerste instantie maar één naam geven, alleen hiervoor wilde ik een uitzondering makenMaar ik ga het onthouden!
Moet je wel erg veel namen bedenken trouwens...Dan ga ik eerst even de pret-echo afwachten of het wel echt een meisje is denk ik
Ja dat vind ik dus niks...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:09 schreef beefcake het volgende:
Ik ken dus een gezin, die bestaat uit grote B en kleine B en Grote M en kleine MEcht heel vaag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |