Nu de vraag: Wat kost ingeveer zo'n geintje?
Dus wegwerkzaamheden waar 70 max mag met 100Km/h das dus 30 km te hard en denk dat daar na meetcorrectie misschien 25 van gemaakt word.
Maar je boete word dus verdubbelt daar het wegwerkzaamheden betreffen.
Weet iemand wat ik kwijt zal zijn in het geval van bekeuring en is het nou zo dat die boete binnen 2 weken op de mat moet liggen?
quote:Uhhhmmm ja en dat nog maal 2 omdat het wegwerkzaamheden betrefd?
Op maandag 20 augustus 2001 11:40 schreef SunChaser het volgende:
12,50 p/k
quote:Zo veel!!!!!
Op maandag 20 augustus 2001 11:42 schreef Joene het volgende:
reken maar op zn minst een honderdje of 5 omdat bij wegwerkzaamheden is, 20 km is normaal gesproken zon 240gulden, dus keer 2 ongeveer.
Maar is het nu zo dat ik dat ding binnen 2 weken op de mat moet hebben liggen?
Ik dacht van wel namelijk anders kan hij onwettig worden verklaard.
quote:Nou dit was dus geen flitspaal maar echt zo'n driepootstatief met een camera ofzo erop.
Op maandag 20 augustus 2001 11:46 schreef SunChaser het volgende:
Daat laatste is onzin volgens mij. Als je iemand inhaalt kan het wel onwettig (want: niet te controleren wie harder rijddt) zijn. Bovendien zitten er in heel veel flitspalen geen rolletje. Je zei al dat je niet wist of je geflitst was.
[Dit bericht is gewijzigd door richardc op 20-08-2001 12:02]
quote:Geflitst worden bij wegwerkzaamheden is een duur geintje. Ook als er op het moment van flitsen niet gewerkt wordt. Ik geloof dat als je geflitst wordt bij wegwerkzaamheden je minstens 130 gulden kwijt bent.
Op maandag 20 augustus 2001 11:49 schreef Flipmo het volgende:
hmmm word een duur geintje denk ik jah
ik ben een keer binnen de bebouwde kom geflitst 71 waar je 50 mocht.. was toen Fl 180,--
hoop voor je dat het bij jou ook op zoiets uitkomt..
Ps: Het was zo'n soort flitsapparaat volgens mij.
http://www.flits.cybercomm.nl/25_06_2001_2.jpg
Verder wou ik even kwijt dat te hard rijden langs wegafzettingen heel erg gevaarlijk en irritant is voor de mensen die achter de afzetting bezig zijn. Ik weet uit ervaring las je bezig bent langs de snelweg, dat je steeds achter op schikt als er weer iemand veelst te snel langs rijd. De snelheidsbeperkingen worden niet voor niks ingevoerd, dus hou je er aan, voor zowel je eigen als een ander zijn veiligheid.
Tito
Ik geloof dat het zo'n dikke 200 piek is voor 30km/h en dat maal 2 voor het feit dat je langs werkzaamheden reed (ik snap nu ook waarom ze in dit land altijd 10 kilometer afzetten omdat ze in de laatste meter aan het werk zijn...de geldverslindende eikels), dus reken op een bedrag van circa 400 tot 500 piek.....
En nu hopen dat je geblokt ben door die auto naast je....
quote:Hmm,als je dit bedrag aanhoudt maal 2 is het dus 25 gulden per km te hard.Maal 30 = 750 gulden.
Op maandag 20 augustus 2001 11:40 schreef SunChaser het volgende:
12,50 p/k
quote:Ik ben het uit-zonder-lijk met je eens dat in geval van echte werkzaamheden (dus duidelijke activiteit aan of bij de weg) de limiet gehandhaaft wordt. En ikzelf rij nog liever 50 dan 70 als het nodig is.
Op maandag 20 augustus 2001 12:16 schreef Tito het volgende:
De boetes worden bij wegwerkzaamheden meestal verdubbeld, maar als ze niet aan het werk zijn wordt er volgens mij ook niet verdubbelt.
Verder wou ik even kwijt dat te hard rijden langs wegafzettingen heel erg gevaarlijk en irritant is voor de mensen die achter de afzetting bezig zijn. Ik weet uit ervaring als je bezig bent langs de snelweg, dat je steeds achter op schikt als er weer iemand veelst te snel langs rijd. De snelheidsbeperkingen worden niet voor niks ingevoerd, dus hou je er aan, voor zowel je eigen als een ander zijn veiligheid.
Tito
quote:Klopt, dit was zo'n stukje. Rechts stond een stuk noodvangrail en precies waar de noodvangrail ophield hadden ze dat ding neergezet zodat je dat ding niet vantevoren kon zien. En ja het was heel rustig omdat het zondagmorgen was en een stuk 2 baansweg waar je volgens mij normaal 120Km mag rijden dus moet je nagaan.
Op maandag 20 augustus 2001 12:30 schreef Latindancer het volgende:[..]
Ik ben het uit-zonder-lijk met je eens dat in geval van echte werkzaamheden (dus duidelijke activiteit aan of bij de weg) de limiet gehandhaaft wordt. En ikzelf rij nog liever 50 dan 70 als het nodig is.
Echter, echter, echter. In nederland is het momenteel populair om hele stukken snelweg als 'wegwerkzaamheden' te markeren zonder dat er enige vorm van activiteit is. Vaak zie je niet meer dan wat paaltjes of een stukje noodvangrail. Daar lijkt een actief flits- en controlebeleid gehouden te worden, hetgeen mijns inziens dicht in de buurt van geldklopperij komt. Als je vaak in de buurt van A2, A15, A16 en A27 komt dan zul je begrijpen wat ik bedoel. En op die trajecten is 100 een rottig slakkegangetje, zeker buiten de spits.
quote:Die stukken op het traject Nijmegen-Deil vv. zijn inmiddels berucht. Je mag inderdaad normaal overal 120 en het is een heel rustig traject.
Op maandag 20 augustus 2001 12:40 schreef richardc het volgende:
[..]En ja het was heel rustig omdat het zondagmorgen was en een stuk 2 baansweg waar je volgens mij normaal 120Km mag rijden dus moet je nagaan.
quote:Je kan wel een foto opvragen, maar je komt er ECHT niet onder uit hoor, ik weet niet of je wel eens wiskunde hebt gehad, maar een normale auto kan niet binnen een paar meter 30km/u harder rijden. Overigens zal de andere bestuurder dan ook bezwaar aantekenen dat hij zich aan de snelheid hield. Het enige geluk is als deze auto wel z'n kenteken blokkeerde. Dat kan je vaak bij flitspalen doen die met lussen werken als er een vrachtwagen naast je rijd, even iets meer gas erop en de vrachtwagen wordt geflitst.
Op maandag 20 augustus 2001 12:26 schreef wacko1976 het volgende:
ik zou denken, vraag de foto op van je overtreding, als daar die andere auto ook zichtbaar op is, dan stuur je een protestbrief dat je je netjes aan de snelheid hield en dat die gek je ineens rechts in ging halen met hoge snelheid. kunnen ze waarsch niet weerspreken dus kan je er misschien onderuit komen. wel eerst betalen voordat je een brief schrijft, anders moet je die verhogingen toch betalen en zo...
quote:Huh?!?!?
Op maandag 20 augustus 2001 12:45 schreef JK het volgende:[..]
ik weet niet of je wel eens wiskunde hebt gehad, maar een normale auto kan niet binnen een paar meter 30km/u harder rijden.
Zowiezo zal ik de foto opvragen, das toch leuk om terug te zien.
En als de boete hoog is zal ik zeker bezwaar aan tekenen om er onderuit proberen te komen. Als dit dan niet lukt, jammer maar leuk geprobeert dan.
quote:Ok daar ging het ook niet echt om, maar omdat ze zeiden dat je moest zeggen dat de ander dan zo hard zou hebben gereden, dat is gewoon totaal onwaarschijnlijk, dan zou die auto je ook nog eens rechts hebben ingehaald... agenten zijn dom, maar niet zo dom dat ze daar niet achter komen.
Op maandag 20 augustus 2001 13:19 schreef richardc het volgende:[..]
Huh?!?!?
Daar gaat het niet om.
Het gaat hierom:
De fliter flitst onder een bepaalde hoek vanaf de rechterzijde in dit geval, dus kan het zijn dat als je precies een auto inhaald ze je kenteken niet zien omdat jij de rechterauto al gepasserd bent. Snapt ge?
Echter ben ik bang dat als ze een groothoeklens gebruiken ze je dus wel zullen zien.
Of hij uberhaubt niet flitst omdat hij dat nooit kan meten.
Hier hoop ik dus op.Zowiezo zal ik de foto opvragen, das toch leuk om terug te zien.
En als de boete hoog is zal ik zeker bezwaar aan tekenen om er onderuit proberen te komen. Als dit dan niet lukt, jammer maar leuk geprobeert dan.
Het is gewoon hopen dat je niet geflitst bent. Teken in elk geval een bezwaar aan, en eis alles, dus eikgegevens van de radar, diploma van controleur, foto enz.... de foto is leuk voor later
quote:Ja, ok dat van rechtsinhalen gaat toch al niet op omdat ze de snelheid van die auto waarschijnlijk ook gemeten hebben.
Op maandag 20 augustus 2001 13:34 schreef JK het volgende:[..]
Ok daar ging het ook niet echt om, maar omdat ze zeiden dat je moest zeggen dat de ander dan zo hard zou hebben gereden, dat is gewoon totaal onwaarschijnlijk, dan zou die auto je ook nog eens rechts hebben ingehaald... agenten zijn dom, maar niet zo dom dat ze daar niet achter komen.
Het is gewoon hopen dat je niet geflitst bent. Teken in elk geval een bezwaar aan, en eis alles, dus eikgegevens van de radar, diploma van controleur, foto enz.... de foto is leuk voor later
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |