abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1448361
Zondagmorgen gebeurde het....
Net na Tiel op de A15 werd opeens de aangegeven snelheid naar 70 verlaagd ivm. wegwerkzaamheden.
Er werd op dat moment natuurlijk niet aan de weg gewerkt en alleen de linkerbaan was over een lengte van een kilometer 2 meter breed. Ik kwam aanrijden met 100Km/h en voor mij ging iemand dus echt 70 rijden. Dus inhalen die handel.
Daar zie ik opeens zo'n zwarte driepoot statief langs de weg verdekt opgesteld. Remmen? Te laat!
Ik heb de flits niet gezien omdat ik precies iemand aan het inhalen was en heb dus kans dat ik hier met heeeel veel geluk daardoor niet ben geflitst. In mijn achteruitkijk spiegel zag ik dat er drie auto's achter me iemand op de foto ging. Nu zit ik hem behoorlijk te knijpen want als ik WEL geflitst ben gaat dit een brhoorlijke boete opleveren.

Nu de vraag: Wat kost ingeveer zo'n geintje?
Dus wegwerkzaamheden waar 70 max mag met 100Km/h das dus 30 km te hard en denk dat daar na meetcorrectie misschien 25 van gemaakt word.
Maar je boete word dus verdubbelt daar het wegwerkzaamheden betreffen.
Weet iemand wat ik kwijt zal zijn in het geval van bekeuring en is het nou zo dat die boete binnen 2 weken op de mat moet liggen?

"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
  Redactie Frontpage maandag 20 augustus 2001 @ 11:40:53 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1448380
12,50 p/k
pi_1448393
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 11:40 schreef SunChaser het volgende:
12,50 p/k
Uhhhmmm ja en dat nog maal 2 omdat het wegwerkzaamheden betrefd?
Of niet?
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
pi_1448394
reken maar op zn minst een honderdje of 5 omdat bij wegwerkzaamheden is, 20 km is normaal gesproken zon 240gulden, dus keer 2 ongeveer.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_1448399
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 11:42 schreef Joene het volgende:
reken maar op zn minst een honderdje of 5 omdat bij wegwerkzaamheden is, 20 km is normaal gesproken zon 240gulden, dus keer 2 ongeveer.
Zo veel!!!!!
Sjezus das dus mooi klote te noemen want ik denk dat het nog wel meer als 20Km is.

Maar is het nu zo dat ik dat ding binnen 2 weken op de mat moet hebben liggen?
Ik dacht van wel namelijk anders kan hij onwettig worden verklaard.

Redactie Frontpage maandag 20 augustus 2001 @ 11:46:03 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1448418
Daat laatste is onzin volgens mij. Als je iemand inhaalt kan het wel onwettig (want: niet te controleren wie harder rijddt) zijn. Bovendien zitten er in heel veel flitspalen geen rolletje. Je zei al dat je niet wist of je geflitst was.
  maandag 20 augustus 2001 @ 11:49:56 #7
11616 Flipmo
eerm ja dat denk ik wel !
pi_1448446
hmmm word een duur geintje denk ik jah
ik ben een keer binnen de bebouwde kom geflitst 71 waar je 50 mocht.. was toen Fl 180,--
hoop voor je dat het bij jou ook op zoiets uitkomt..
pi_1448487
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 11:46 schreef SunChaser het volgende:
Daat laatste is onzin volgens mij. Als je iemand inhaalt kan het wel onwettig (want: niet te controleren wie harder rijddt) zijn. Bovendien zitten er in heel veel flitspalen geen rolletje. Je zei al dat je niet wist of je geflitst was.
Nou dit was dus geen flitspaal maar echt zo'n driepootstatief met een camera ofzo erop.
Dus die doen het wel hoor, maar volgens mij flitste het apparaat bij mij niet omdat ik precies naast iemand zat en die reed gewoon 70 en er viel dus inderdaad niet zo goed te bepalen hoe hard ik dan ging.
Maar stel dat ik abuis ben en toch geflitst ben en het niet zag omdat er rechts van me iemand reed, ja dan wordt dit een hele dure grap!

[Dit bericht is gewijzigd door richardc op 20-08-2001 12:02]

pi_1448540
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 11:49 schreef Flipmo het volgende:
hmmm word een duur geintje denk ik jah
ik ben een keer binnen de bebouwde kom geflitst 71 waar je 50 mocht.. was toen Fl 180,--
hoop voor je dat het bij jou ook op zoiets uitkomt..
Geflitst worden bij wegwerkzaamheden is een duur geintje. Ook als er op het moment van flitsen niet gewerkt wordt. Ik geloof dat als je geflitst wordt bij wegwerkzaamheden je minstens 130 gulden kwijt bent.
pi_1448591
Hmmm dat wordt dus of F280,- of F330,-
Nouja, dat valt me eigenlijk nog mee want ik ging uit van het dubbele bedrag.
Thanx en ik zal over een aantal weken posten of ik die bekeuring nou gehad heb of niet.

Ps: Het was zo'n soort flitsapparaat volgens mij.
http://www.flits.cybercomm.nl/25_06_2001_2.jpg

maandag 20 augustus 2001 @ 12:16:05 #12
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_1448605
De boetes worden bij wegwerkzaamheden meestal verdubbeld, maar als ze niet aan het werk zijn wordt er volgens mij ook niet verdubbelt.

Verder wou ik even kwijt dat te hard rijden langs wegafzettingen heel erg gevaarlijk en irritant is voor de mensen die achter de afzetting bezig zijn. Ik weet uit ervaring las je bezig bent langs de snelweg, dat je steeds achter op schikt als er weer iemand veelst te snel langs rijd. De snelheidsbeperkingen worden niet voor niks ingevoerd, dus hou je er aan, voor zowel je eigen als een ander zijn veiligheid.

Tito

pi_1448609
dan ben je gewoon de L * L
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1448615
Oei...da's niet best.

Ik geloof dat het zo'n dikke 200 piek is voor 30km/h en dat maal 2 voor het feit dat je langs werkzaamheden reed (ik snap nu ook waarom ze in dit land altijd 10 kilometer afzetten omdat ze in de laatste meter aan het werk zijn...de geldverslindende eikels), dus reken op een bedrag van circa 400 tot 500 piek.....

En nu hopen dat je geblokt ben door die auto naast je....

maandag 20 augustus 2001 @ 12:18:00 #15
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_1448617
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 11:40 schreef SunChaser het volgende:
12,50 p/k
Hmm,als je dit bedrag aanhoudt maal 2 is het dus 25 gulden per km te hard.Maal 30 = 750 gulden.
To infinity…and beyond!
  maandag 20 augustus 2001 @ 12:24:24 #16
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_1448656
Tja eigen schuld, had je maar rustig aan moeten rijden, en als je zo'n doorrijder bent, dan had je een radardetector moeten kopen. Voor 370 piek heb je al een Quintez Z-1, niet de allerbeste, maar die plukt dus wel de gatso's en multanova's eruit en kan je op tijd gas los laten of als je echt hard rijd flink op de rem staan. Misschien dat het eens tijd wordt voor een detector dus. Trust me, scheelt je enorm veel geld.
In elk geval zijn het toch naaiers om te flitsen waar niet gewerkt wordt. Maarja zij weten ook dat je dan flink in de buidel moet tasten.
  maandag 20 augustus 2001 @ 12:26:16 #17
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_1448679
ik zou denken, vraag de foto op van je overtreding, als daar die andere auto ook zichtbaar op is, dan stuur je een protestbrief dat je je netjes aan de snelheid hield en dat die gek je ineens rechts in ging halen met hoge snelheid. kunnen ze waarsch niet weerspreken dus kan je er misschien onderuit komen. wel eerst betalen voordat je een brief schrijft, anders moet je die verhogingen toch betalen en zo...
zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
pi_1448716
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 12:16 schreef Tito het volgende:
De boetes worden bij wegwerkzaamheden meestal verdubbeld, maar als ze niet aan het werk zijn wordt er volgens mij ook niet verdubbelt.
Verder wou ik even kwijt dat te hard rijden langs wegafzettingen heel erg gevaarlijk en irritant is voor de mensen die achter de afzetting bezig zijn. Ik weet uit ervaring als je bezig bent langs de snelweg, dat je steeds achter op schikt als er weer iemand veelst te snel langs rijd. De snelheidsbeperkingen worden niet voor niks ingevoerd, dus hou je er aan, voor zowel je eigen als een ander zijn veiligheid.
Tito
Ik ben het uit-zonder-lijk met je eens dat in geval van echte werkzaamheden (dus duidelijke activiteit aan of bij de weg) de limiet gehandhaaft wordt. En ikzelf rij nog liever 50 dan 70 als het nodig is.
Echter, echter, echter. In nederland is het momenteel populair om hele stukken snelweg als 'wegwerkzaamheden' te markeren zonder dat er enige vorm van activiteit is. Vaak zie je niet meer dan wat paaltjes of een stukje noodvangrail. Daar lijkt een actief flits- en controlebeleid gehouden te worden, hetgeen mijns inziens dicht in de buurt van geldklopperij komt. Als je vaak in de buurt van A2, A15, A16 en A27 komt dan zul je begrijpen wat ik bedoel. En op die trajecten is 100 een rottig slakkegangetje, zeker buiten de spits.
To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
pi_1448799
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 12:30 schreef Latindancer het volgende:

[..]

Ik ben het uit-zonder-lijk met je eens dat in geval van echte werkzaamheden (dus duidelijke activiteit aan of bij de weg) de limiet gehandhaaft wordt. En ikzelf rij nog liever 50 dan 70 als het nodig is.
Echter, echter, echter. In nederland is het momenteel populair om hele stukken snelweg als 'wegwerkzaamheden' te markeren zonder dat er enige vorm van activiteit is. Vaak zie je niet meer dan wat paaltjes of een stukje noodvangrail. Daar lijkt een actief flits- en controlebeleid gehouden te worden, hetgeen mijns inziens dicht in de buurt van geldklopperij komt. Als je vaak in de buurt van A2, A15, A16 en A27 komt dan zul je begrijpen wat ik bedoel. En op die trajecten is 100 een rottig slakkegangetje, zeker buiten de spits.

Klopt, dit was zo'n stukje. Rechts stond een stuk noodvangrail en precies waar de noodvangrail ophield hadden ze dat ding neergezet zodat je dat ding niet vantevoren kon zien. En ja het was heel rustig omdat het zondagmorgen was en een stuk 2 baansweg waar je volgens mij normaal 120Km mag rijden dus moet je nagaan.
pi_1448850
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 12:40 schreef richardc het volgende:
[..]En ja het was heel rustig omdat het zondagmorgen was en een stuk 2 baansweg waar je volgens mij normaal 120Km mag rijden dus moet je nagaan.
Die stukken op het traject Nijmegen-Deil vv. zijn inmiddels berucht. Je mag inderdaad normaal overal 120 en het is een heel rustig traject.
Enige argument zou kunnen zijn dat de weg plaatselijk heel smal is.
To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
  maandag 20 augustus 2001 @ 12:45:45 #21
4259 JK
pi_1448854
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 12:26 schreef wacko1976 het volgende:
ik zou denken, vraag de foto op van je overtreding, als daar die andere auto ook zichtbaar op is, dan stuur je een protestbrief dat je je netjes aan de snelheid hield en dat die gek je ineens rechts in ging halen met hoge snelheid. kunnen ze waarsch niet weerspreken dus kan je er misschien onderuit komen. wel eerst betalen voordat je een brief schrijft, anders moet je die verhogingen toch betalen en zo...
Je kan wel een foto opvragen, maar je komt er ECHT niet onder uit hoor, ik weet niet of je wel eens wiskunde hebt gehad, maar een normale auto kan niet binnen een paar meter 30km/u harder rijden. Overigens zal de andere bestuurder dan ook bezwaar aantekenen dat hij zich aan de snelheid hield. Het enige geluk is als deze auto wel z'n kenteken blokkeerde. Dat kan je vaak bij flitspalen doen die met lussen werken als er een vrachtwagen naast je rijd, even iets meer gas erop en de vrachtwagen wordt geflitst.
  maandag 20 augustus 2001 @ 12:59:16 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1448968
Iemand die ik ken deed het als volgt. Je hebt een bepaald termijn waarbinnen je mag protest mag aantekenen. Ze betaalde netjes haar boete en een week voordat het termijn verliep stuurde ze een protestbrief in met wat algemeen geneuzel. Ze schijnen het zo druk te hebben dat ze er niet meer achteraan (kunnen) gaan maar gewoon het geld terugstorten. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd, vind dat als je zonodig te hard wilt rijden dat je daar ook de consequenties van moet dragen, maar volgens haar was het al een aantal keer gelukt.
GNU Terry Pratchett
pi_1449167
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 12:45 schreef JK het volgende:

[..]

ik weet niet of je wel eens wiskunde hebt gehad, maar een normale auto kan niet binnen een paar meter 30km/u harder rijden.

Huh?!?!? Daar gaat het niet om.
Het gaat hierom:
De fliter flitst onder een bepaalde hoek vanaf de rechterzijde in dit geval, dus kan het zijn dat als je precies een auto inhaald ze je kenteken niet zien omdat jij de rechterauto al gepasserd bent. Snapt ge?
Echter ben ik bang dat als ze een groothoeklens gebruiken ze je dus wel zullen zien.
Of hij uberhaubt niet flitst omdat hij dat nooit kan meten.
Hier hoop ik dus op.

Zowiezo zal ik de foto opvragen, das toch leuk om terug te zien. En als de boete hoog is zal ik zeker bezwaar aan tekenen om er onderuit proberen te komen. Als dit dan niet lukt, jammer maar leuk geprobeert dan.

maandag 20 augustus 2001 @ 13:34:02 #24
4259 JK
pi_1449311
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 13:19 schreef richardc het volgende:

[..]

Huh?!?!? Daar gaat het niet om.
Het gaat hierom:
De fliter flitst onder een bepaalde hoek vanaf de rechterzijde in dit geval, dus kan het zijn dat als je precies een auto inhaald ze je kenteken niet zien omdat jij de rechterauto al gepasserd bent. Snapt ge?
Echter ben ik bang dat als ze een groothoeklens gebruiken ze je dus wel zullen zien.
Of hij uberhaubt niet flitst omdat hij dat nooit kan meten.
Hier hoop ik dus op.

Zowiezo zal ik de foto opvragen, das toch leuk om terug te zien. En als de boete hoog is zal ik zeker bezwaar aan tekenen om er onderuit proberen te komen. Als dit dan niet lukt, jammer maar leuk geprobeert dan.

Ok daar ging het ook niet echt om, maar omdat ze zeiden dat je moest zeggen dat de ander dan zo hard zou hebben gereden, dat is gewoon totaal onwaarschijnlijk, dan zou die auto je ook nog eens rechts hebben ingehaald... agenten zijn dom, maar niet zo dom dat ze daar niet achter komen.

Het is gewoon hopen dat je niet geflitst bent. Teken in elk geval een bezwaar aan, en eis alles, dus eikgegevens van de radar, diploma van controleur, foto enz.... de foto is leuk voor later

pi_1449341
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 13:34 schreef JK het volgende:

[..]

Ok daar ging het ook niet echt om, maar omdat ze zeiden dat je moest zeggen dat de ander dan zo hard zou hebben gereden, dat is gewoon totaal onwaarschijnlijk, dan zou die auto je ook nog eens rechts hebben ingehaald... agenten zijn dom, maar niet zo dom dat ze daar niet achter komen.

Het is gewoon hopen dat je niet geflitst bent. Teken in elk geval een bezwaar aan, en eis alles, dus eikgegevens van de radar, diploma van controleur, foto enz.... de foto is leuk voor later

Ja, ok dat van rechtsinhalen gaat toch al niet op omdat ze de snelheid van die auto waarschijnlijk ook gemeten hebben.
De foto? Die ga ik inlijsten als ik hem krijg.
Nogmaals bedankt voor de bruikbare info allemaal.
Ik zal laten weten of ik die prent heb gekregen of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')