abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juli 2004 @ 14:51:37 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20550932
Naar aanleiding van dit topic: Wachten op het tweede streepje "Deel 37" wat op een gezellige flamewar dreigde uit te monden wil ik hier graag de discussie voortzetten

Mijn stelling in deze (gedeeltelijk gequote uit het vorige topic):

Ik vind het echt omzin om te zeggen dat iemand klaar is voor kinderen als iemand zich daar klaar voor voelt. Ik vind dat zelfs 1 van de grootste blunders die je maar kan maken, en getuigen van een behoorlijke onvolwassenheid en kortzichtigheid als je niet meer motivatie hebt dan "Ehh, ik voel me er nou eenmaal klaar voor"

Er is wel iets meer voor nodig denk ik om klaar te zijn voor het ouderschap dan baarmoederjeuk
alleen.

Ten 3e is het niet mijn bedoeling om te trollen, maar nav de topics van *knip*" een bepaald persoon", waarin ze behoorlijk wereldvreemd en zeer onzeker en onstabiel op mij overkomt vraag ik mij idd af of zij nu wel zo "klaar" is om zelf een kind te begeleiden.

Ik ben er zelf voor om mensen eerst eens een psychologische test af te nemen om te kijken of ze wel over genoeg basislevenskennis beschikken voordat ze maar beginnen te fokken.

ik denk ook dat je nooit helemaal klaar en voorbereid kan zijn op het krijgen c.q. opvoeden van een kind.

Maar, ik denk dat je er zeker een stuk MEER op voorbereid kan zijn dan sommige mensen, die maar kinderen op de wereld zetten omdat dat ze nu eenmaal "leuk lijkt" terwijl ze nog niet eens voor zichzelf kunnen zorgen en niet beseffen wat een verantwoordelijkheid je op je hals neemt.

Ik denk dat ik redelijk volwassen en verantwoordelijk ben en kan mezelf goed handhaven in de maatschappij (ben 29) maar nog betwijfel ik of ik op dit moment een goede moeder zou zijn, met zo'n psychologische test zouden meer mensen die daar niet heel erg goed over nadenken ms wat bewuster gaan worden.

Ik ben er btw (ter illustratie) ook voor dat mensen een test wordt afgenomen voordat ze mogen stemmen, puur om te kijken of ze wel weten waar ze het over hebben, en niet om lulkoek redenen als "Wouter Bos heeft zo'n lekker kontje"op de PvdA gaan stemmen terwijl ze het partij-programma niet eens kennen

Dat soort dingen (domheid) storen mij.

O en Djeez, ik ben geen specifieke VVD-aanhanger, maar wel een aanhanger van de club van 10 miljoen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 11 juli 2004 @ 15:07:35 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20551277
Mijn vriend en ik zijn nu ook aan het proberen zwanger te worden, ik ben 23 en mijn vriend is 25.
Voor veel mensen zijn wij er niet klaar voor, alleen maar door onze leeftijd.
We hebben een stabiele relatie, de financiën en een leuk eensgezinswoning.

Wie ben jij om te beslissen wie er wel en niet aan toe is om een kind op te voeden?
Waar moet er dan op gelet worden bij die test, is het dan ook leeftijdgebonden, mag diegene een bepaalde baan niet hebben, stel voor diegene heeft iets traumatisch meegemaakt, mag diegene dan al geen kinderen proberen te krijgen.

Zo'n test is niet te doen, aangezien iedereen er anders over denkt over wat er in de test moet worden bekeken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Redactie Frontpage zondag 11 juli 2004 @ 15:10:18 #3
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_20551338
quote:
Op zondag 11 juli 2004 14:51 schreef Vivi het volgende:

O en Djeez, ik ben geen specifieke VVD-aanhanger, maar wel een aanhanger van de club van 10 miljoen
Een beetje een rare club mensen ( ik heb de site bekeken ) Nederland is nog lang niet vol, in het Noorden is nog ruimte zat!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 11 juli 2004 @ 15:13:27 #4
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20551395
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:07 schreef snakelady het volgende:
Mijn vriend en ik zijn nu ook aan het proberen zwanger te worden, ik ben 23 en mijn vriend is 25.
Voor veel mensen zijn wij er niet klaar voor, alleen maar door onze leeftijd.
We hebben een stabiele relatie, de financiën en een leuk eensgezinswoning.

Wie ben jij om te beslissen wie er wel en niet aan toe is om een kind op te voeden?
Waar moet er dan op gelet worden bij die test, is het dan ook leeftijdgebonden, mag diegene een bepaalde baan niet hebben, stel voor diegene heeft iets traumatisch meegemaakt, maar diegene dan al geen kinderen proberen te krijgen.

Zo'n test is niet te doen, aangezien iedereen er anders over denkt over wat er in de test moet worden bekeken.
Ten eerste ga ik die test dus niet afnemen, ik pretendeer ook niet de wijsheid in pacht te hebben om zo'n test te kunnen ontwikkelen.

Jij legt hier een feit voor, moet ik dan zeggen dat ik het er wel of niet mee eens ben dat jullie kinderen willen? Als jij er over nagedacht hebt dan kan ik daar niet over oordelen, Iig niet nav of je nu wel of niet een eengezinswoning hebt.

Wat mijn probleem is dat ik de indruk heb dat veel mensen niet beseffen dat het krijgen van een kind een maatschappelijke verantwoording is, dat JIJ (voor een heel groot deel) verantwoordelijk bent voor hoe een kind zich later zal manifesteren in de maatschappij..In mijn opinie wordt daar veel te laconiek en makkelijk over gedaan, en dan met name door de wat "jeugdigeren" onder ons, al zegt dat natuurlijk ook niet alles.

Kleine toevoeging: Als ik kijk naar hoe ik was toen in 23 was (ben nu 29) heb ik zeer zeker een geestelijk groeiproces doorgemaakt, en zou ik, als ik nu kinderen zou krijgen veel serieuzer met bepaalde dingen omgaan dan toen ik 23 was, maar dat ik ms niet voor iedereen zo.
  zondag 11 juli 2004 @ 15:17:14 #5
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20551464
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:10 schreef Djeez het volgende:

[..]

Een beetje een rare club mensen ( ik heb de site bekeken ) Nederland is nog lang niet vol, in het Noorden is nog ruimte zat!
Ja, laten we alles lekker volstouwen, totdat we zo dicht bevolkt zijn dat er nergens meer een rustig plekje te vinden is, dat lijkt me echt een droombeeld.

Een beetje solidariteit met mensen die NIET in een stad wil/wenst te wonen zou ook geen kwaad kunnen. Dat vind ik nou een asociale gedachte.

Maar enniewee, dat is hier niet de discussie, ms iets voor een volgens topic.
pi_20551517
Mensen een psycologische test laten afnemen om te zien of ze wel kinderwaardig zijn. Volgende stap is een DNA onderzoek of stelletjes wel de goede genen aan elkaar doorgeven. Het moet niet gekker worden. Het zou wel goed helpen bij de geboortebeperking. Maar als iedereen zo dacht was de mensheid nooit zover gekomen als dat ze nu is. Of dat positief of negatief is zoekt men zelf maar uit.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_20551546
quote:

[..]

Rot toch op beton en asfalt junk. Lekker alles volstorten met die zooi en mensen. Ik woon in het midden van nederland en deze buurt begint aardig zijn groene ruimte kwijt te raken. En dat in hoog tempo. Mogen mensen ook nog ruimte hebben om te leven? Of moet iedereen maar zijn bek houden en zich aanpassen aan de gemiddele contact gestoorde uit de stad?
pi_20551596
quote:

[..]

Idd, erg vreemde club mensen. Maar vivi, waarom val je juist mij aan? (in 2e streepjes topic)
  zondag 11 juli 2004 @ 15:26:35 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20551619
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:19 schreef wonko het volgende:
Mensen een psycologische test laten afnemen om te zien of ze wel kinderwaardig zijn. Volgende stap is een DNA onderzoek of stelletjes wel de goede genen aan elkaar doorgeven. Het moet niet gekker worden. Het zou wel goed helpen bij de geboortebeperking. Maar als iedereen zo dacht was de mensheid nooit zover gekomen als dat ze nu is. Of dat positief of negatief is zoekt men zelf maar uit.
Ik beweer ook niet dat zoiets makkelijk is te realiseren. Maar hypothetisch gezien lijkt het me een uitkomst voor veel maatschappelijke problematiek. De uitwerking daarvan laat ik dan wel aan professionals over. En het antwoord op je laatste vraag lijkt mij "negatief".
pi_20551677
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt Vivi. Ik kan me ook nog genoeg topic van ingrid en djeez herinneren die over uiteenlopende zaken gingen waaron grote financiele en emotionele problemen.

Mij lijken djeez en ingrid ook niet echt geschikt voor ouderschap. Ik denk zelfs dat ze zon stelletje zijn die naief genoeg zijn om te denken over het krijgen van een kind als over het nemen van een huisdier. Maar zich daarbij dus totaal niet realiserende welke verantwoording ze willen aangaan en hoe moeilijk het voor hun waarschijnlijk gaat worden.

Maarja wie ben ik.
  zondag 11 juli 2004 @ 15:31:15 #11
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20551702
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:24 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Idd, erg vreemde club mensen. Maar vivi, waarom val je juist mij aan? (in 2e streepjes topic)
Waarom vind je het een vreemde club mensen dan? Of blaat je gewoon je vriendje na, kom dan eens met een onderbouwing wat je er niet goed aan vindt!

En *zucht* ik val je niet aan, ik geef slechts mijn mening, en ik moet zeggen dat ik verbaasd was te lezen dat je probeert zwanger te worden met de dingen die ik van je heb gelezen in je achterhoofd.

Je komt op mij over als een meisje dat heel erg onzeker en een beetje wereldvreemd is, en zichzelf (nog) niet echt goed weet te handhaven in de maatschappij (puur nav je posts he, maar daar moet ik het mee doen) Niet dat dat een schande is, maar ik kan dat niet rijmen met dat je nu al een kind op de wereld wil zetten terwijl je zelf nog helemaal niet weet hoe je in het leven staat en wil staan.

pi_20551718
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:21 schreef wonko het volgende:

[..]

Rot toch op beton en asfalt junk. Lekker alles volstorten met die zooi en mensen. Ik woon in het midden van nederland en deze buurt begint aardig zijn groene ruimte kwijt te raken. En dat in hoog tempo. Mogen mensen ook nog ruimte hebben om te leven? Of moet iedereen maar zijn bek houden en zich aanpassen aan de gemiddele contact gestoorde uit de stad?
Wij hebben hier in het Noorden nog genoeg groen hoor! Wij wonen wel in een stad, maar ook hier genoeg groen. en we zitten hier niet opgestapeld zoals in de randstad.
  Moderator zondag 11 juli 2004 @ 15:33:08 #13
5428 crew  miss_sly
pi_20551743
ben ik, zoals beloofd

Ik heb helaas in mijn omgeving verschillende voorbeelden gezien van hoe geheel onterecht mensen dachten dat ze aan kinderen toe waren. De vraag is dan of ze werkelijk " aan kinderen toe zijn" of gewoon denken dat een kindje wel leuk in hun leventje zou passen.

Ik denk dat mensen nooit echt zeker kunnen weten of ze aan kinderen toe zijn, want niemand kan vooraf beseffen wat het werkelijk inhoudt een kind te hebben en daarvoor verantwoordelijk te zijn en op te voeden.

Ik weet niet hoe het met psychologische tests zit, want dat vind ik een vrij verregaande stap, maar ik denk dat er wel degelijk bepaalde criteria zijn waarvan ik vind dat mensen er goed over moeten denken voor ze de stap zetten. Leeftijd is in mijn ogen niet een van die criteria, een zekere rijpheid en evenservaring wel. Veel echt jonge mensen zullen dat eigenlijk nog niet echt hebben, maar dat pas achteraf beseffen, als ze ouder zijn. Maar dat hoeft nog helemaal neit erg te zijn.

Zelf een redelijk stabiel persoon zijn, een redelijk stabiele en vooral liefdevolle relatie hebben, de financiele ruimte hebben en beseffen dat je een hele verantwoordelijkheid op je neemt, zijn volgens mij criteria waaraan mensen zouden moeten voldoen voor ze aan kinderen beginnen. Natuurlijk, een kind moet vooral ouders hebben die van hem/haar houdt, maar ouders die goed in hun vel zitten en dat aan hun kind kunnen overdragen zijn onontbeerlijk!

De vraag is natuurlijk of een buitenstaander ooit werkelijk kan oordelen over deze criteria. In de ogen van anderen kan iemand best stabiel lijken en het niet zijn. Het tegenovergestelde kan ook. Het is gewoon hele moeilijke materie. Misschien als mensen zich daar uberhaupt eens van bewust waren, zou de beslissing ook minder gemakkelijk worden genomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 11 juli 2004 @ 15:33:45 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20551753
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:29 schreef Promethium het volgende:
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt Vivi. Ik kan me ook nog genoeg topic van ingrid en djeez herinneren die over uiteenlopende zaken gingen waaron grote financiele en emotionele problemen.
Dat was ik zelfs vergeten, maar nu je het zegt.

Maar goed ik wil hier geen Ingrid en Djeez-bash topic van maken maar laten we proberen het algemeen te houden
quote:
Mij lijken djeez en ingrid ook niet echt geschikt voor ouderschap. Ik denk zelfs dat ze zon stelletje zijn die naief genoeg zijn om te denken over het krijgen van een kind als over het nemen van een huisdier. Maar zich daarbij dus totaal niet realiserende welke verantwoording ze willen aangaan en hoe moeilijk het voor hun waarschijnlijk gaat worden.

Maarja wie ben ik.
Dat denk ik dus van heel veel mensen (waaronder hun ook, maar zie boven). Vandaar mijn stelling.

Mensen denken te snel "Leuk, een baby, een soort mini-me, om lekker mee te troetelen" en realiseren zich totaal niet wat het werkelijk inhoudt

Ik moet nu weg maar kijk vanavond wel weer even
  zondag 11 juli 2004 @ 15:35:03 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20551768
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:31 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Wij hebben hier in het Noorden nog genoeg groen hoor! Wij wonen wel in een stad, maar ook hier genoeg groen. en we zitten hier niet opgestapeld zoals in de randstad.
En dat willen we graag zo houden dus... Jeez, jij kijkt echt niet verder dan je neus lang is he
pi_20551804
Ow ja djeez en ingrid, om jullie ff de kans te geven om te bewijzen dat jullie geen naief stelletje zijn. Beantwoord me eens de volgende vragen om te laten zien dat jullie bewust een verantwoorde keuze aan het maken zijn:

- Hoe denk je ouderschap te gaan combineren met je carriere? Indien het antwoord welke carriere is zou ik ook toch nog maar eens over het krijgen van kinderen nadenken.
- Hoeveel denk je dat een kind per jaar gaat kosten? En hoeveel totdat hij afgestuurd is/gaat werken? Kun je dat betalen?
  zondag 11 juli 2004 @ 15:39:26 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20551853
Volgens mij is het niet de bedoeling om Djeez en Ingrid hier aan te vallen . dat is niet echt eerlijk tegenover mensen die we alleen kennen van een paar posts.

Ik ben het ermee mee eens dat het een ontzettende grote verantwoordelijkheid is, daar ben ik me ook van bewust en ik denk de meeste wel die graag kinderen willen.
Een kind is niet iets wat je besluit te nemen over een nacht slapen, dat is een weloverwogen besluit.
Maar zo''n test is gewoon niet te realiseren, aangezien het voor iedereen anders is en iedereen er anders over denkt.
Ik denk bijv. dat geestelijk gehandicapten niet de capaciteiten hebben om een kind op te voeden, terwijl anderen daar weer heel anders over kunnen denken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_20551876
in OUD zijn sommige dames erg snel over de zeik, Vivi.
en ongi is een jeukwoord ja.
en ik vind 19 ook wat jong, maar gelukkig ga ik daar niet over

je bent nooit "toe" aan kinderen.
als ik daar opgewacht had, had ik ze nu nog niet.
er is geen moment zo van "ja ik ben er klaar voor".
wel is het zo dat een bepaalde basis wel raadzaam is, hetzij financieel, hetzij zelf stabiel zijn in de bovenkamer

ik zou een 19 jarige die bewust aan kids begint het ook aanraden nog even te wachten, maa rik zou een 19 jarige ook aanraden nog even te wachten met zich te binden aan 1 vent , dus idd laat staan zich te binden aan kids.
Een vent kun je tenminste nog "dumpen" als ie niet bevalt, kids niet, en hun vader wordt ook ineens een ander verhaal tov gewoon je vriend.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_20551898
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat was ik zelfs vergeten, maar nu je het zegt.

Maar goed ik wil hier geen Ingrid en Djeez-bash topic van maken maar laten we proberen het algemeen te houden
[..]

Dat denk ik dus van heel veel mensen (waaronder hun ook, maar zie boven). Vandaar mijn stelling.

Mensen denken te snel "Leuk, een baby, een soort mini-me, om lekker mee te troetelen" en realiseren zich totaal niet wat het werkelijk inhoudt

Ik moet nu weg maar kijk vanavond wel weer even
Ben het helemaal met je eens.
Net zoals het puppy syndroom.
aaaaah ik wil een puppy.
en dan hebben de mensen een puppy: goh wat een werk
en dan zit ie binnen de kortste keren in het asiel

Als mensen kinderen zien als logisch gevolg van het huisje boompje beestje verhaal ben ik daar absoluut op tegen.
2 verdieners die hun leven nog wat willen opleuken.
kind zit het grootste deel van zijn kinderleven in de creche bah
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_20551938
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:31 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Wees daar blij om...hier zit men steeds meer tussen het beton een asfalt ingeperst. Postzegeltjes natuur moet je delen met vele anderen waaronder een groot aantal sloebers die hun honden los laten lopen. Wat een genieten is dat zeg.
  Milf zondag 11 juli 2004 @ 15:47:39 #21
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_20552004
en toch vind ik het absurd vinden dat jij gewoon tegen iemand in het tweede streepjes topic eventjes verteld dat ze nog niet toe zijn aan kinderen omdat JIJ ze onstabiel vind overkomen.....

en netzoals met die tests.... wie zijn degenen te bepalen of iemand wel of geen kind mag
mensen die wél een kind "mogen" hebben?

voor god spelen noem ik dat.
quote:
Op zondag 11 juli 2004 12:02 schreef Vivi het volgende:

[/b]En Nikky, jou vind ik ook maar een halfgare muts[/b] dus wat dat betreft hecht ik niet echt veel waarde aam jouw oordeel over Ingrids geschiktheid als ouder.

Maar verder NOFI hoor
vind je het goed als ik hetzelfde over jou denk

.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 11 juli 2004 @ 15:48:46 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20552026
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:41 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

Als mensen kinderen zien als logisch gevolg van het huisje boompje beestje verhaal ben ik daar absoluut op tegen.
2 verdieners die hun leven nog wat willen opleuken.
kind zit het grootste deel van zijn kinderleven in de creche bah
Daar ben ik het geheel mee eens, wij hebben ook besloten dat ik alleen nog maar in het weekeind een paar uurtjes ga werken en soms 'savonds, dan is er altijd iemand thuis voor de kleine.

Dat is mijn mening dus weer, als ouder moet je thuis zijn voor je kind en je kind zelf opvoeden.
Maar veel mensen kunnen het niet opbrengen om thuis te zitten, danwel geestelijk als financieel.
Wie ben ik dan om te zeggen dat ze geen kinderen mogen nemen?
  zondag 11 juli 2004 @ 15:49:33 #23
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_20552045
quote:
Op zondag 11 juli 2004 14:51 schreef Vivi het volgende:
Naar aanleiding van dit topic: Wachten op het tweede streepje "Deel 37" wat op een gezellige flamewar dreigde uit te monden wil ik hier graag de discussie voortzetten

Mijn stelling in deze (gedeeltelijk gequote uit het vorige topic):

Er is wel iets meer voor nodig denk ik om klaar te zijn voor het ouderschap dan baarmoederjeuk
alleen.

Ten 3e is het niet mijn bedoeling om te trollen, maar nav de topics van *knip*" een bepaald persoon", waarin ze behoorlijk wereldvreemd en zeer onzeker en onstabiel op mij overkomt vraag ik mij idd af of zij nu wel zo "klaar" is om zelf een kind te begeleiden.

Ik ben er zelf voor om mensen eerst eens een psychologische test af te nemen om te kijken of ze wel over genoeg basislevenskennis beschikken voordat ze maar beginnen te fokken.

ik denk ook dat je nooit helemaal klaar en voorbereid kan zijn op het krijgen c.q. opvoeden van een kind.

Maar, ik denk dat je er zeker een stuk MEER op voorbereid kan zijn dan sommige mensen, die maar kinderen op de wereld zetten omdat dat ze nu eenmaal "leuk lijkt" terwijl ze nog niet eens voor zichzelf kunnen zorgen en niet beseffen wat een verantwoordelijkheid je op je hals neemt.

Ik denk dat ik redelijk volwassen en verantwoordelijk ben en kan mezelf goed handhaven in de maatschappij (ben 29) maar nog betwijfel ik of ik op dit moment een goede moeder zou zijn, met zo'n psychologische test zouden meer mensen die daar niet heel erg goed over nadenken ms wat bewuster gaan worden.

Ik ben er btw (ter illustratie) ook voor dat mensen een test wordt afgenomen voordat ze mogen stemmen, puur om te kijken of ze wel weten waar ze het over hebben, en niet om lulkoek redenen als "Wouter Bos heeft zo'n lekker kontje"op de PvdA gaan stemmen terwijl ze het partij-programma niet eens kennen

Dat soort dingen (domheid) storen mij.
Zo, Vivi, dus je eigen topicje maar geopend...
Ik lees dat je een groot deel van je stellingen die je in het andere topic hebt geuit voor het gemak maar hier hebt neergezet, zodat de lezers meteen weten waar ze bij jou aan toe zijn.

Als eerste wil ik aangeven dat ik ook geen grote fan ben van het woord ''ongi'', maar het wordt nu eenmaal gebruikt. De dames die het in het eerder genoemde topic gebruiken weten wat ermee bedoeld wordt, en het feit dat het ms een jeukwoord is voor sommige anderen lijkt me een totaal nutteloze en ondergeschikte discussie. ''Baarmoederjeuk'' vind ik in dit geval vele malen storender.

Mijns inziens heb je wel degelijk lopen trollen omdat je moedwillig (of kwam je ''per ongeluk'' in het topic terecht?) iemand (Ingrid19) hebt beschuldigd van het feit dat ze (in jouw ogen) schijnbaar wereldvreemd is en kinderachtig, en dus ongeschikt om een kind op de wereld te zetten. Iemand (Nikky) die het vervolgens voor haar opneemt is dan plotseling een halfgare muts aan wier oordeel mbt Ingrid19 daarom weinig waarde hoeft te worden gehecht. Voor iemand die zichzelf volwassen en verantwoordelijk vind, vind ik dat juist een beetje kinderachtig. Deze Nikky kent Ingrid persoonlijk en jij niet. Aan jouw oordeel dat Ingrid19 een ongeschikte ouder is kan dus in dit geval nog minder waarde worden gehecht lijkt me.
En waarom noem je in je openingspost eigenlijk niet gewoon de naam van de beschuldigde dame in kwestie, en zet je heel flauw *knip*?

Ik ben het met je eens als je zegt dat niet iedereen goed nadenkt over de beslissing : ''Wel of geen kinderen?'' Bovendien blijken er genoeg mensen te zijn die er absoluut niet geschikt voor zijn, daarom bestaan er ook instanties als de Kinderbescherming.

Al met al, ik vind het prima dat je een mening hebt en dat je je genoodzaakt voelde om er een topic over te openen, maar de manier waarop je ''inbrak'' in een topic waar jij helemaal niet thuishoorde en mensen maar uitmaakt voor halfgare muts en ongeschikte ouder, dat is een domheid waar ik me erg aan stoor.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
pi_20552075
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:26 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat zoiets makkelijk is te realiseren. Maar hypothetisch gezien lijkt het me een uitkomst voor veel maatschappelijke problematiek. De uitwerking daarvan laat ik dan wel aan professionals over. En het antwoord op je laatste vraag lijkt mij "negatief".
Ik geef het idee een grote plus maar moet het ook gelijk voor ongewenst verklaren. Nog meer regulering van het leven. Daar draai je het leven de nek mee om. We zijn mensen...dat is een soort zoogdieren. We moeten niet denken dat we onze eigen soort maar even kunnen perfectioneren door onze zogenaamde intelligentie erop los te laten. Dat mensen kinderen nemen en daar niet geschikt voor zijn is nu eenmaal een onderdeel van dat leven. De geschiedenis staat vol met voorbeelden. Maar er zijn vaak zat hele sterke onafhankelijke mensen uit gekomen...net als zwaar beschadigde. Om nu een soort fokprogramma op te zetten voor onze soort lijkt me geen goed idee. Je haalt dan een bepaald deel van de maatschappij weg waardoor er een stimulans voor andere delen wegvalt.
pi_20552136
quote:
waar jij helemaal niet thuishoorde
nou nou, poe poe, heb je een toelatingspasje nodig voor topics in OUD of zo

Dat je haar wat stellig vindt, okay, maar ik ervaar zelf ook dat je in OUD ieder woord op een weegschaaltje moet leggen bij sommige dames, of door een soort van macramé ballotage comité heen moet om je (wat stellige) zegje te mogen doen

Het zal mijn mannelijke brein wel wezen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')