Een beetje een rare club mensen ( ik heb de site bekeken ) Nederland is nog lang niet vol, in het Noorden is nog ruimte zat!quote:Op zondag 11 juli 2004 14:51 schreef Vivi het volgende:
O en Djeez, ik ben geen specifieke VVD-aanhanger, maar wel een aanhanger van de club van 10 miljoen![]()
Ten eerste ga ik die test dus niet afnemen, ik pretendeer ook niet de wijsheid in pacht te hebben om zo'n test te kunnen ontwikkelen.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:07 schreef snakelady het volgende:
Mijn vriend en ik zijn nu ook aan het proberen zwanger te worden, ik ben 23 en mijn vriend is 25.
Voor veel mensen zijn wij er niet klaar voor, alleen maar door onze leeftijd.
We hebben een stabiele relatie, de financiën en een leuk eensgezinswoning.
Wie ben jij om te beslissen wie er wel en niet aan toe is om een kind op te voeden?
Waar moet er dan op gelet worden bij die test, is het dan ook leeftijdgebonden, mag diegene een bepaalde baan niet hebben, stel voor diegene heeft iets traumatisch meegemaakt, maar diegene dan al geen kinderen proberen te krijgen.
Zo'n test is niet te doen, aangezien iedereen er anders over denkt over wat er in de test moet worden bekeken.
Ja, laten we alles lekker volstouwen, totdat we zo dicht bevolkt zijn dat er nergens meer een rustig plekje te vinden is, dat lijkt me echt een droombeeld.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een beetje een rare club mensen ( ik heb de site bekeken ) Nederland is nog lang niet vol, in het Noorden is nog ruimte zat!
Rot toch op beton en asfalt junk. Lekker alles volstorten met die zooi en mensen. Ik woon in het midden van nederland en deze buurt begint aardig zijn groene ruimte kwijt te raken. En dat in hoog tempo. Mogen mensen ook nog ruimte hebben om te leven? Of moet iedereen maar zijn bek houden en zich aanpassen aan de gemiddele contact gestoorde uit de stad?quote:Op zondag 11 juli 2004 15:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een beetje een rare club mensen ( ik heb de site bekeken ) Nederland is nog lang niet vol, in het Noorden is nog ruimte zat!
Idd, erg vreemde club mensen. Maar vivi, waarom val je juist mij aan? (in 2e streepjes topic)quote:Op zondag 11 juli 2004 15:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat zoiets makkelijk is te realiseren. Maar hypothetisch gezien lijkt het me een uitkomst voor veel maatschappelijke problematiek. De uitwerking daarvan laat ik dan wel aan professionals over. En het antwoord op je laatste vraag lijkt mij "negatief".quote:Op zondag 11 juli 2004 15:19 schreef wonko het volgende:
Mensen een psycologische test laten afnemen om te zien of ze wel kinderwaardig zijn. Volgende stap is een DNA onderzoek of stelletjes wel de goede genen aan elkaar doorgeven. Het moet niet gekker worden. Het zou wel goed helpen bij de geboortebeperking. Maar als iedereen zo dacht was de mensheid nooit zover gekomen als dat ze nu is. Of dat positief of negatief is zoekt men zelf maar uit.
Waarom vind je het een vreemde club mensen dan? Of blaat je gewoon je vriendje na, kom dan eens met een onderbouwing wat je er niet goed aan vindt!quote:Op zondag 11 juli 2004 15:24 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Idd, erg vreemde club mensen. Maar vivi, waarom val je juist mij aan? (in 2e streepjes topic)
Wij hebben hier in het Noorden nog genoeg groen hoor! Wij wonen wel in een stad, maar ook hier genoeg groen. en we zitten hier niet opgestapeld zoals in de randstad.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:21 schreef wonko het volgende:
[..]
Rot toch op beton en asfalt junk. Lekker alles volstorten met die zooi en mensen. Ik woon in het midden van nederland en deze buurt begint aardig zijn groene ruimte kwijt te raken. En dat in hoog tempo. Mogen mensen ook nog ruimte hebben om te leven? Of moet iedereen maar zijn bek houden en zich aanpassen aan de gemiddele contact gestoorde uit de stad?
Dat was ik zelfs vergeten, maar nu je het zegt.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:29 schreef Promethium het volgende:
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt Vivi. Ik kan me ook nog genoeg topic van ingrid en djeez herinneren die over uiteenlopende zaken gingen waaron grote financiele en emotionele problemen.
Dat denk ik dus van heel veel mensen (waaronder hun ook, maar zie boven). Vandaar mijn stelling.quote:Mij lijken djeez en ingrid ook niet echt geschikt voor ouderschap. Ik denk zelfs dat ze zon stelletje zijn die naief genoeg zijn om te denken over het krijgen van een kind als over het nemen van een huisdier. Maar zich daarbij dus totaal niet realiserende welke verantwoording ze willen aangaan en hoe moeilijk het voor hun waarschijnlijk gaat worden.
Maarja wie ben ik.
En dat willen we graag zo houden dus... Jeez, jij kijkt echt niet verder dan je neus lang is hequote:Op zondag 11 juli 2004 15:31 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Wij hebben hier in het Noorden nog genoeg groen hoor! Wij wonen wel in een stad, maar ook hier genoeg groen. en we zitten hier niet opgestapeld zoals in de randstad.
Ben het helemaal met je eens.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:33 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat was ik zelfs vergeten, maar nu je het zegt.
Maar goed ik wil hier geen Ingrid en Djeez-bash topic van maken maar laten we proberen het algemeen te houden
[..]
Dat denk ik dus van heel veel mensen (waaronder hun ook, maar zie boven). Vandaar mijn stelling.
Mensen denken te snel "Leuk, een baby, een soort mini-me, om lekker mee te troetelen" en realiseren zich totaal niet wat het werkelijk inhoudt
Ik moet nu weg maar kijk vanavond wel weer even![]()
Wees daar blij om...hier zit men steeds meer tussen het beton een asfalt ingeperst. Postzegeltjes natuur moet je delen met vele anderen waaronder een groot aantal sloebers die hun honden los laten lopen. Wat een genieten is dat zeg.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:31 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Wij hebben hier in het Noorden nog genoeg groen hoor! Wij wonen wel in een stad, maar ook hier genoeg groen. en we zitten hier niet opgestapeld zoals in de randstad.
vind je het goed als ik hetzelfde over jou denkquote:Op zondag 11 juli 2004 12:02 schreef Vivi het volgende:
[/b]En Nikky, jou vind ik ook maar een halfgare muts[/b] dus wat dat betreft hecht ik niet echt veel waarde aam jouw oordeel over Ingrids geschiktheid als ouder.
Maar verder NOFI hoor
Daar ben ik het geheel mee eens, wij hebben ook besloten dat ik alleen nog maar in het weekeind een paar uurtjes ga werken en soms 'savonds, dan is er altijd iemand thuis voor de kleine.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:41 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Als mensen kinderen zien als logisch gevolg van het huisje boompje beestje verhaal ben ik daar absoluut op tegen.
2 verdieners die hun leven nog wat willen opleuken.
kind zit het grootste deel van zijn kinderleven in de creche bah
Zo, Vivi, dus je eigen topicje maar geopend...quote:Op zondag 11 juli 2004 14:51 schreef Vivi het volgende:
Naar aanleiding van dit topic: Wachten op het tweede streepje "Deel 37" wat op een gezellige flamewar dreigde uit te monden wil ik hier graag de discussie voortzetten
Mijn stelling in deze (gedeeltelijk gequote uit het vorige topic):
Er is wel iets meer voor nodig denk ik om klaar te zijn voor het ouderschap dan baarmoederjeuk
alleen.
Ten 3e is het niet mijn bedoeling om te trollen, maar nav de topics van *knip*" een bepaald persoon", waarin ze behoorlijk wereldvreemd en zeer onzeker en onstabiel op mij overkomt vraag ik mij idd af of zij nu wel zo "klaar" is om zelf een kind te begeleiden.
Ik ben er zelf voor om mensen eerst eens een psychologische test af te nemen om te kijken of ze wel over genoeg basislevenskennis beschikken voordat ze maar beginnen te fokken.
ik denk ook dat je nooit helemaal klaar en voorbereid kan zijn op het krijgen c.q. opvoeden van een kind.
Maar, ik denk dat je er zeker een stuk MEER op voorbereid kan zijn dan sommige mensen, die maar kinderen op de wereld zetten omdat dat ze nu eenmaal "leuk lijkt" terwijl ze nog niet eens voor zichzelf kunnen zorgen en niet beseffen wat een verantwoordelijkheid je op je hals neemt.
Ik denk dat ik redelijk volwassen en verantwoordelijk ben en kan mezelf goed handhaven in de maatschappij (ben 29) maar nog betwijfel ik of ik op dit moment een goede moeder zou zijn, met zo'n psychologische test zouden meer mensen die daar niet heel erg goed over nadenken ms wat bewuster gaan worden.
Ik ben er btw (ter illustratie) ook voor dat mensen een test wordt afgenomen voordat ze mogen stemmen, puur om te kijken of ze wel weten waar ze het over hebben, en niet om lulkoek redenen als "Wouter Bos heeft zo'n lekker kontje"op de PvdA gaan stemmen terwijl ze het partij-programma niet eens kennen
Dat soort dingen (domheid) storen mij.
Ik geef het idee een grote plus maar moet het ook gelijk voor ongewenst verklaren. Nog meer regulering van het leven. Daar draai je het leven de nek mee om. We zijn mensen...dat is een soort zoogdieren. We moeten niet denken dat we onze eigen soort maar even kunnen perfectioneren door onze zogenaamde intelligentie erop los te laten. Dat mensen kinderen nemen en daar niet geschikt voor zijn is nu eenmaal een onderdeel van dat leven. De geschiedenis staat vol met voorbeelden. Maar er zijn vaak zat hele sterke onafhankelijke mensen uit gekomen...net als zwaar beschadigde. Om nu een soort fokprogramma op te zetten voor onze soort lijkt me geen goed idee. Je haalt dan een bepaald deel van de maatschappij weg waardoor er een stimulans voor andere delen wegvalt.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat zoiets makkelijk is te realiseren. Maar hypothetisch gezien lijkt het me een uitkomst voor veel maatschappelijke problematiek. De uitwerking daarvan laat ik dan wel aan professionals over. En het antwoord op je laatste vraag lijkt mij "negatief".
nou nou, poe poe, heb je een toelatingspasje nodig voor topics in OUD of zoquote:waar jij helemaal niet thuishoorde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |