0800-jihadquote:op zondag 11 juli 2004 14:41 schreef wolter het volgende:
jeej. weet je wat? ik pak mijn telefoonboek erbij. wil wel wedden dat als ik gericht op zoek ga wel met precies dezelfde dingen kan komen. als je maar zoekt.
71% aan water (is me ook op school geleerd) in plaats van die mooie 71,1111 (is de koran iets minder perfect nu?). daarnaast ook toch wel 2% zoetwater... plaatst de koran dat ook onder de noemer "zee"? wat een statistisch wonder zeg...quote:land en water
de aarde bestaat slechts voor een klein gedeelte uit land. 71% van de aarde wordt ingenomen door water. het grootste deel daarvan is zoutwater van de zeeën. minder dan 3% is zoet. het grootste gedeelte zit onder de ijskappen van de poolgebieden. zeven continenten vormen de landmassa van de aarde.
er zitten allemaal overeenkomsten en toevalligheden in qua getallen.quote:op zondag 11 juli 2004 15:02 schreef cptmarco het volgende:
heeft iemand een korte samenvatting
zoals dat het aantal keer dat maand wordt genoemd 12 is en het aantal keer dag 365quote:er zitten allemaal overeenkomsten en toevalligheden in qua getallen.
in de pauselijke tiara (driekroon) staat: vicari filivs deiiquote:op zondag 11 juli 2004 15:17 schreef cptmarco het volgende:
nou, wie pakt de bijbel en gaat ook even tellen......?
jammer dat volgens de islamitische jaartelling er geen 365 dagen in een jaar zitten.quote:op zondag 11 juli 2004 14:37 schreef saladin_1 het volgende:
al-shahr maand 12
al-yaum dag 365
geprobeerd, youssef, geprobeerd.quote:op zondag 11 juli 2004 15:45 schreef youssef het volgende:
leuk geprobeert, welkom op fok! ben benieuwd waar dit topic op uit zal lopen :')
quote:op zondag 11 juli 2004 15:47 schreef erikkll het volgende:
[..]
geprobeerd, youssef, geprobeerd.
de koran een wonder. hoe kan het dan dat moslims tijdens de ramadan overdag niet mogen eten én drinken terwijl in een deel van de wereld (boven de poolcirkel) dat 's zomers niet mogelijk is.quote:op zondag 11 juli 2004 14:37 schreef saladin_1 het volgende:
laten we eens even kijken naar een aantal statistische wonderen in de koran, welk slechts een fractie is van wat het heilige boek de mensheid geeft.
telt koran 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper(s) bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" ook mee ?quote:al-bahr zee 32
al-bar land 13
misschien moet je het arabisch leren en de authentieke koran daarop openslaan. aangezien je je daar toch zo in interesseert zal het vast veel meer voor jou duidelijk makenquote:op zondag 11 juli 2004 18:38 schreef akkersloot het volgende:
telt koran 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper(s) bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" ook mee ?
in de koran wordt het bestaan van verschillende talen ook een wonder genoemd. dus dat je dan persé arabisch moet kennen om de "openbaring van allah" te begrijpen is dus in strijd met diezelfde "openbaring van allah".quote:op zondag 11 juli 2004 19:24 schreef youssef het volgende:
misschien moet je het arabisch leren en de authentieke koran daarop openslaan. aangezien je je daar toch zo in interesseert zal het vast veel meer voor jou duidelijk maken
waarom?quote:op zondag 11 juli 2004 19:35 schreef akkersloot het volgende:
weet jij hoeveel talen er sinds 600 zijn verdwenen. keltisch bijvoorbeeld. als de koran bijvoorbeeld in het keltisch zou zijn geopenbaard (als die al ooit geopenbaard zou zijn natuurlijk) zou er dus nu al geen islam meer zijn![]()
![]()
![]()
van mij kan de ts ook een 4 krijgen. (binair geteld op de vingers van één hand).quote:op zondag 11 juli 2004 20:09 schreef pur3_d4rkn355 het volgende:
ja en zo is er ook dat verhaal waarbij alles in het leven om 4 draait
het is gewoon toeval.
nee, om de exacte bewoordingen van de koran, of rekenkundige wonderen te kunnen vinden moet je bij het arabisch zijn. aangezien niet alles in alle talen is te vertalen. een klein onreëel voorbeeldje is bijvoorbeeld met babelfish van altavista iets van engels naar nederlands te vertalen en vervolgens weer naar engels te vertalen. je zult niet dezelfde zin krijgen...quote:op zondag 11 juli 2004 19:35 schreef akkersloot het volgende:
[..]
in de koran wordt het bestaan van verschillende talen ook een wonder genoemd. dus dat je dan persé arabisch moet kennen om de "openbaring van allah" te begrijpen is dus in strijd met diezelfde "openbaring van allah".
nee, want dan hadden die 1 miljard mensen nu keltisch kunnen spreken. de koran is bewust in het arabisch geopenbaard omdat dat rond die tijd een invloedrijke taal was.quote:weet jij hoeveel talen er sinds 600 zijn verdwenen. keltisch bijvoorbeeld. als de koran bijvoorbeeld in het keltisch zou zijn geopenbaard (als die al ooit geopenbaard zou zijn natuurlijk) zou er dus nu al geen islam meer zijn![]()
![]()
![]()
allah had dan ook niet van chinezen gehoord ?quote:op zondag 11 juli 2004 20:33 schreef youssef het volgende:
nee, want dan hadden die 1 miljard mensen nu keltisch kunnen spreken. de koran is bewust in het arabisch geopenbaard omdat dat rond die tijd een invloedrijke taal was.
die waren al bezet. vandaar dat zij cultureel ook veel hoogstaander warenquote:op zondag 11 juli 2004 20:40 schreef akkersloot het volgende:
[..]
allah had dan ook niet van chinezen gehoord ?
waarom hebben de indianen tot ver na 1492 moeten wachten om tot de islam bekeerd te kunnen worden. schijnbaar stond de verschillende indianengeloven wel aan dan.quote:op zondag 11 juli 2004 20:33 schreef youssef het volgende:
de koran is bewust in het arabisch geopenbaard omdat dat rond die tijd een invloedrijke taal was.
heb je een diploma?quote:op zondag 11 juli 2004 22:09 schreef olliea het volgende:
e = 9.11 x 10-31 kg x (3 x 108 m/s)2 = 8.199 x 10-14 joules
sterker nog, ik heb wel twee diploma's.quote:op zondag 11 juli 2004 22:26 schreef qwertyuiop het volgende:
[..]
heb je een diploma?
en een schrikkeljaar dan ?quote:op zondag 11 juli 2004 14:37 schreef saladin_1 het volgende:
al-shahr maand 12
al-yaum dag 365
quote:een islamitisch jaar telt twaalf maan-maanden die uit 29 of 30 dagen bestaan.
in totaal zijn er 354 dagen, waardoor het jaar verschuift in vergelijking met ons kalenderjaar, dat bepaald wordt door de stand van de zon.
de islamitische kalender begint dan ook ongeveer elf dagen vroeger dan ons zonnejaar van 365 dagen.
daardoor begint de ramadan elk jaar op een andere datum.
ik vind dit toch al een heel mooi getal, is echt geen toeval hoor. vooral niet omdat het juist over land en zee gaat.quote:op zondag 11 juli 2004 14:58 schreef #ANONIEM het volgende:
wel raar eigenlijk
hier zeggen ze iets anders
[..]
71% aan water (is me ook op school geleerd) in plaats van die mooie 71,1111 (is de koran iets minder perfect nu?). daarnaast ook toch wel 2% zoetwater... plaatst de koran dat ook onder de noemer "zee"? wat een statistisch wonder zeg...
het gaat om de verhoudingen.quote:op zondag 11 juli 2004 15:05 schreef erikkll het volgende:
hoezo delen door 45 en dan maal 100% ? zo kan ik ook nog wel wat bedenken. als je 't door 50 deelt klopt 't niet meer hoor
edit: ik zie 't al.
nou wat een wonder
hmm als je dan wel een tekst schrijft vergelijkbaar met de koran qua omvang, samenhang, literaire kwaliteit, en invloed, dan ben je idd een behoorlijk wonder ja.quote:op zondag 11 juli 2004 15:14 schreef bensel het volgende:
oh ja, ik kan ook een stuk tekst schrijvn waarin het aantal woorden een aantal 'toevallige ovreenkomsten vertoond.. wil dat zeggen dat ik een wonder ben?
dat grote wonder van jouw heeft zeker nog nooit gehoord van breuken of wel?quote:32/45 x 100% = 71.11111111%
en
13/45 x 100% = 28.88888888%
er zijn drie soorten leugens:quote:op zondag 11 juli 2004 14:37 schreef saladin_1 het volgende:
laten we eens even kijken naar een aantal statistische wonderen in de koran...
net als die bijbelcode zeker.quote:op maandag 12 juli 2004 03:30 schreef schorpioen het volgende:
[..]
hmm als je dan wel een tekst schrijft vergelijkbaar met de koran qua omvang, samenhang, literaire kwaliteit, en invloed, dan ben je idd een behoorlijk wonder ja.
kijk maar eens naar de moby dickquote:op maandag 12 juli 2004 11:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
net als die bijbelcode zeker.
of piramides die overeen komen met een sterrenstelsel.
puur toeval en als je goed zoekt zit in de donald duck van deze week net zo iets.
quote:op maandag 12 juli 2004 13:12 schreef kaalhei het volgende:
[..]
kijk maar eens naar de moby dick
http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/moby.html
-> onz zou beter passen, want volgens mijn bronnen is het percentage water op aarde 70,8 % en land 29,2% waardoor zijn eerste wetenswaardigheidje uit de koran al neit klopt.quote:op maandag 12 juli 2004 13:47 schreef karboenkeltje het volgende:
beter op zijn plaats in tru. hoedanook, het klopt niet want ik zag dat man en vrouw even vaak vermeld werden.
dat is gewoon lullig. je kunt er vanuit gaan dat de topicopener het geheel redelijk serieus bedoelt en daarbij is het gewoon niet grappig. dus geen onzin. verder houdt de koran misschien rekening met het broeikaseffect waardoor de cijfers wat landmassa misschien binnenkort kloppen.quote:op maandag 12 juli 2004 13:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
-> onz zou beter passen, want volgens mijn bronnen is het percentage water op aarde 70,8 % en land 29,2% waardoor zijn eerste wetenswaardigheidje uit de koran al neit klopt.
eh, nee.quote:op zondag 11 juli 2004 15:29 schreef mr-mackey het volgende:
[..]
in de pauselijke tiara (driekroon) staat: vicari filivs deii
als wij de letters eruit halen die ook in het romeinse getallenstelsel werden gebruikt krijgen we dit:
v, i, c, i, i, i, v, d, i, i
i = 1, v = 5, c = 100, d = 500
5, 1, 100, 1, 1, 1, 5, 500, 1, 1 en dat geeft opgeteld 666
het rekenkundige wonder van het rooms-katholicisme![]()
de "u" bestond niet in het oude rome.quote:op maandag 12 juli 2004 15:07 schreef exite het volgende:
[..]
eh, nee.
het is dei (geen dubbel i) en het is filius (een u dus, geen v).
nice try
inderdaad, de 100% komt niet vol. welke andere substantie dan water en land zou er nog meer in de koran genoemd zijn en komt het inpasbaar vaak in de gezochte rekensom voort voor gebruik in een verkooppraatje?quote:al-bahr zee 32
al-bar land 13
als we het aantal keren dat de woorden "land"en "zee" voorkomen bij elkaar tellen krijgen we een totaal van 45.
en nu voeren we een betrekkelijk eenvoudige berekening uit:
32/45 x 100% = 71.11111111%
en
13/45 x 100% = 28.88888888%
en boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%).
deze feiten illustreren weer een ander wonder van de koran.
goed gedacht.quote:op dinsdag 13 juli 2004 09:10 schreef karboenkeltje het volgende:
[..]
de "u" bestond niet in het oude rome.
dacht ik.
hellevuurquote:op dinsdag 13 juli 2004 09:31 schreef sjun het volgende:
[..]
inderdaad, de 100% komt niet vol. welke andere substantie dan water en land zou er nog meer in de koran genoemd zijn en komt het inpasbaar vaak in de gezochte rekensom voort voor gebruik in een verkooppraatje?
in de "originele" versie van de koran is dan een paar keer het woord "land" vervangen door "aarde" of zo. ("land" en "aarde" dan in het arabisch natuurlijk).quote:op dinsdag 13 juli 2004 15:08 schreef vamos het volgende:
stiekem zal het me niets verbazen als het woord land helemaal niet 13 keer te vinden is en zee ook niet 32. heeft iemand ze zelf wel eens geteld? zal vast wel koran online staan om te tellen...
hoeft niet bovennatuurlijk te zijn. oude culturen waren heel erg geobsedeerd door sterren.quote:op maandag 12 juli 2004 11:42 schreef pfaf het volgende:
of piramides die overeen komen met een sterrenstelsel.
ja telt die nou mee of niet. of staat er in dat vers voor "land" dan een ander woord ?quote:op zondag 11 juli 2004 18:38 schreef akkersloot het volgende:
telt koran 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper(s) bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" ook mee ?
het lijkt me goed om dan te tekst met de symboliek te vertalen. het getal zeven staat in die zin voor volmaaktheid. het getal 6 moet welhaast iets van doen hebben met de mens zelf die bijna volmaakt geschapen was... (aldus de overlevering die wij als bijbel kennen). en dat dan driemaal bekrachtigd zoals ook de haan driemaal kraaide na de verloochening van petrus die driemaal plaatsvond...quote:op vrijdag 16 juli 2004 21:42 schreef akkersloot het volgende:
"het rekenkundig wonder van de koran":
"hij de verstandig is berekene het getal van het beest, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig (666).". hoeveel bladzijdes heeft de koran: 666.![]()
niet precies misschien. maar de "duivelsverzen" over de dochters van allah staan er natuurlijk niet meer in.
omdat het meerendeel anti moslim is en gefrustreerd is omdat ze net als net voor de 2e wereld oorlog een victim voor katterij nodig hebben , omdat de propaganda uit amerika zn werk ook in nederland gedaan heeft , omdat de politiek zo goed meewerkt daar mee... zo uitleg genoeg?quote:op zondag 11 juli 2004 15:25 schreef haaahaha het volgende:
waarom reageert iedereen hier zo aangevallen? :s
waarom de usa betrekken? europa is paranoide genoeg uit zichzelf :-/quote:op maandag 19 juli 2004 07:06 schreef baajguardian het volgende:
[..]
omdat het meerendeel anti moslim is en gefrustreerd is omdat ze net als net voor de 2e wereld oorlog een victim voor katterij nodig hebben , omdat de propaganda uit amerika zn werk ook in nederland gedaan heeft , omdat de politiek zo goed meewerkt daar mee... zo uitleg genoeg?
wat een bullshit als een oud gereformeerde hier dergelijke propaganda komt typen krijgt hij net zo'n lading over zich heen.quote:op maandag 19 juli 2004 07:06 schreef baajguardian het volgende:
[..]
omdat het meerendeel anti moslim is en gefrustreerd is omdat ze net als net voor de 2e wereld oorlog een victim voor katterij nodig hebben , omdat de propaganda uit amerika zn werk ook in nederland gedaan heeft , omdat de politiek zo goed meewerkt daar mee... zo uitleg genoeg?
als man en vrouw dezelfde waarde hebben, waarom worden ze dan niet als elkaars gelijke behandeldquote:op zondag 11 juli 2004 14:37 schreef saladin_1 het volgende:
al-rajul man 24
al-mar-ah vrouw 24
quote:op maandag 19 juli 2004 09:57 schreef pie.er het volgende:
als je dit serieus moet nemen dan is het ook geen toeval dat er 24 flesjes in een krat zitten en 24 uur in een dag.
goeie vraag!quote:op zondag 11 juli 2004 15:25 schreef haaahaha het volgende:
waarom reageert iedereen hier zo aangevallen? :s
land >> in het arabisch "ard' r spreek je in dit geval als r in ' ready' en d kun je niet spreken als d omdat er een ander letter voor staat die lijkt op 'd' maar toch geen 'd'..quote:op dinsdag 13 juli 2004 23:09 schreef akkersloot het volgende:
[..]
ja telt die nou mee of niet. of staat er in dat vers voor "land" dan een ander woord ?
politici, zoals de "profeet" mohammed, hebben het altijd over het land.quote:op woensdag 21 juli 2004 22:40 schreef carauto het volgende:
[telt koran 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper(s) bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" ook mee ..]
land >> in het arabisch "ard' r spreek je in dit geval als r in ' ready' en d kun je niet spreken als d omdat er een ander letter voor staat die lijkt op 'd' maar toch geen 'd'..
ard betekent: land, grond maar ook aarde !!! dus minstens drie betekenissen.. en uit ervaring weet je dat de eerste twee woorden niet zouden tellen ..omdat verderf ook in rivieren, oceanen of lucht kan plaatsvinden
gaat hem zonder meer lukken, achteraf kun je namelijk op je gemak op zoek gaan dergelijke schijnbare opmerkelijke zaken.quote:op donderdag 22 juli 2004 09:39 schreef mwanatabu het volgende:
het is om te huilen hoeveel mensen dit soort kul aannemen zonder zelf één keer te gaan tellen....
en dan die criteria: "ja, dat woord tellen we niet mee want dat staat in het meervoud/in een andere naamval/in een obscure context". ja, zo kom ik ook aan de gewenste getallen.
ts: wil je me een lol doen en één van je "wonderlijke" voorbeelden hoogstpersoonlijk na gaan tellen? en niet terugkomen voordat het klopt, zonder smoesjes.
ja, dat bedoelde ik dus met "geen smoesjes"quote:op donderdag 22 juli 2004 11:33 schreef averty het volgende:
[..]
gaat hem zonder meer lukken, achteraf kun je namelijk op je gemak op zoek gaan dergelijke schijnbare opmerkelijke zaken.
men vergeet dat elk boek dat heeft, als je maar geduldig en lang genoeg zoekt. en gemakshalve alles overslaat wat niet past in je theorie.
hehe, de enige tegenhanger die ik ken uit de bijbel is het zinnetje: "wees niet bang". dat staat 365 keer in de bijbel vermeldt, voor elke dag 1 dus.quote:op maandag 12 juli 2004 03:30 schreef schorpioen het volgende:
[..]
hmm als je dan wel een tekst schrijft vergelijkbaar met de koran qua omvang, samenhang, literaire kwaliteit, en invloed, dan ben je idd een behoorlijk wonder ja.
maar dit wonder schijnt nog groter te zijn:
al-huda (right guidance) 79 al-rahma (mercy) 79
al-salaam (peace) 50 al-tayibaat (delicacies) 50
al-shiddah (hardship) 102 al-sabr (patience) 102
iblees (satan/lucifer) 11 al-isti'azah billah (seek god's refugee) 11
al-jazaa' (reward) 117 al-maghfirah (forgiveness) 234 (117*2)
al-mahabbah (love) 83 al-ta'ah (obedience) 83
al-musibah (disaster) 75 al-shukr (thank) 75
http://islamicweb.com/begin/numbers.htm
dus met andere woorden:
als je de juiste leiding volgt dan zul je vergeven worden. vrede is iets delicaats. je moet dubbel zoveel vergeven voor je ervoor beloond wordt. en moeilijke tijden moet je met geduld doorstaan. als je lucifer tegenkomt, moet je toevlucht tot god zoeken.
en liefde staat gelijk aan gehoorzaamheid en voor een ramp moet je dankbaar zijn. het is maar dat je het weet.![]()
de versie die ik te horen heb gekregen van een in het geheel niet geïndoctrineerde syrische moslim:quote:op donderdag 22 juli 2004 14:37 schreef spideyman het volgende:
[..]
hehe, de enige tegenhanger die ik ken uit de bijbel is het zinnetje: "wees niet bang". dat staat 365 keer in de bijbel vermeldt, voor elke dag 1 dus.
in welke taal is de oudst bekende koran eigenlijk opgeschreven?
nou en dus als die geen nederlands kan. varken, varken, varken, varken. !!!!!quote:op donderdag 22 juli 2004 15:43 schreef mwanatabu het volgende:
god spreekt arabisch.
nee, dat is een koe.quote:op donderdag 22 juli 2004 16:05 schreef akkersloot het volgende:
[..]
nou en dus als die geen nederlands kan. varken, varken, varken, varken. !!!!!
![]()
quote:op donderdag 22 juli 2004 15:43 schreef mwanatabu het volgende:
[..]
de versie die ik te horen heb gekregen van een in het geheel niet geïndoctrineerde syrische moslim:
de eerste taal op aarde was het arabisch. deze taal is altijd hetzelfde gebleven, omdat hij heilig is. het is dus geen kunsttaal zoals wordt beweerd door de zionistische media. arabisch is ook geen semitische taal. hebreeuws komt voort uit het arabisch. god spreekt arabisch. en daarom is de koran in het arabisch. hoe anders zou mohammed god verstaan kunnen hebben?
en dit verhaal werd mij verteld in het gebouw van de sectie talen en culturen van het midden oosten of hoe het nu heet aan de universiteit te leiden.![]()
godendrankquote:op maandag 19 juli 2004 09:57 schreef pie.er het volgende:
als je dit serieus moet nemen dan is het ook geen toeval dat er 24 flesjes in een krat zitten en 24 uur in een dag.
ik kan niet ontkennen dat deze post en het stukje van mwanatabu me een glimlach ontlookte.quote:op donderdag 22 juli 2004 16:15 schreef toeps het volgende:
[..]
en al die nederlandse moslims maar tot allah bidden.
allah: "iek nie begraip"
sinds 1893. het is bewezen! hallelujah!quote:op donderdag 22 juli 2004 16:18 schreef sjun het volgende:
[..]
godendrank
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |