quote:En een creatieve voetballer is in mijn ogen iemand als een Zidane, een Pires, een Giuly, een Totti, een Valerón, een Deco, een Robben. Mensen die hun "show"techniek alleen gebruiken als er een aanleiding voor is en dan ook echt medespelers een kans bieden.
Als Ronaldo al voorbij de back komt, na die rits schaartjes, volgt er meestal een beroerde voorzet, met de ogen dicht lijkt het wel. Dat kan je creatief noemen, maar je hebt er geen bal aan.
Een naaister die schitterende patroontjes kan naaien, maar niet in staat is om er een trui uit te laten komen, is ook geen goede naaister.
Dat was Figo ook toen hij nog jong was.quote:Op zondag 11 juli 2004 16:36 schreef gras het volgende:
Goede voetballer, helaas niet geschikt voor het allerhoogste niveau. Hij moet functioneel voetballen dus met rendement. Dat is niet het geval; hij prefereert z'n eigen showtje. Leuk voor het publiek en de tegenstander; lullig voor z'n team.
Neen, je gaat me niet vertellen dat je een Eric Djemba-Djemba, een David Bellion of een Darren Fletcher beter vind dan Cristiano Ronaldo, mocht dat toch zo zijn dan kan ik je simpelweg vanwege onkunde niet serieus nemenquote:Op zondag 11 juli 2004 19:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die zin klopt niet. En je weet natuurlijk ook heus wel dat hij vaak afwezig was omdat hij dan gewoon op de bank werd gehouden, ten faveure van anderen.
Ik volg alle wedstrijden van Man Utd en Arsenal. Mij is opgevallen dat er altijd iemand rugdekking geeft aan diegene die Ronaldo dekt.quote:Maar je moet nog steeds uitleggen hoe je er bij komt dat er dubbele dekking op hem wordt gezet, aangezien Engelsen dat ten eerste al bijna nooit doen en ten tweede zeker niet op hem.
Ja inderdaad, maar onze vriend Ronaldo de tweede maakt het nog wel wat bonter dan Figo toendertijd. Een negenvoudige schaar. Komop zeg, dat slaat gewoon nergens op. Denk niet Ronaldo het zo ver gaat schoppen als Figo.quote:Op zondag 11 juli 2004 22:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat was Figo ook toen hij nog jong was.
Je weet dus maar nooit...
Volgens mij zijn de spelers die jij noemt geen flankspelers hoorquote:Op zondag 11 juli 2004 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, je gaat me niet vertellen dat je een Eric Djemba-Djemba, een David Bellion of een Darren Fletcher beter vind dan Cristiano Ronaldo, mocht dat toch zo zijn dan kan ik je simpelweg vanwege onkunde niet serieus nemen
Dat is redelijk normaal, rugdekking.quote:[..]
Ik volg alle wedstrijden van Man Utd en Arsenal. Mij is opgevallen dat er altijd iemand rugdekking geeft aan diegene die Ronaldo dekt.
Ik ook niet, maar zeg nooit nooitquote:Op zondag 11 juli 2004 22:53 schreef gras het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar onze vriend Ronaldo de tweede maakt het nog wel wat bonter dan Figo toendertijd. Een negenvoudige schaar. Komop zeg, dat slaat gewoon nergens op. Denk niet Ronaldo het zo ver gaat schoppen als Figo.
David Bellion wel, maar die word ook wel eens als spits gebruikt.quote:Op zondag 11 juli 2004 22:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de spelers die jij noemt geen flankspelers hoor
[..]
Dat is redelijk normaal, rugdekking.
Als z'n teamgenoten en trainer hem er op aanspreken en ie wat ouder is straks zal dat veel minder worden, denk ik.quote:Op zondag 11 juli 2004 22:53 schreef gras het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar onze vriend Ronaldo de tweede maakt het nog wel wat bonter dan Figo toendertijd. Een negenvoudige schaar. Komop zeg, dat slaat gewoon nergens op. Denk niet Ronaldo het zo ver gaat schoppen als Figo.
In zijn bewegingen als schaar rond de bal of heb je het over effectieve bewegingen? Zoals iemand een niet te missen voorzet geven (zoals hij deed op het EK tegen Rusland) of vrij voro de keeper zetten (zoals Bergkamp, Zidane en Ronaldinho mer regelmaat doen)? En wat doen belachelijke namen als Mourad, Boukhari en Diba in deze lijst? Die mogen de schoenen nog niet poetsen van de rest.quote:Op zondag 11 juli 2004 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gedraag je maar weer als een proleet
Ik be n en groot fan van creatieve spelers:
- Mourad en Nourdin Boukhari
- Cristiano Ronaldo
- Dennis Bergkamp
- Zinedine Zidane
- Ronaldinho
- Zlatan Ibrahimovic
- Anouar Diba
Van al deze spelers die ik hier opnoem is Ronaldo verreweg de snelste in zijn bewegingen
Ik ben ook liefhebber van creatieve spelers, Bergkamp, Zidane, Ronaldinho, de gebroeders Laudrup vroeger (vooral Michael, z'n befaamde steekpass). Maar ze moeten wel rendement hebben. En dat hebben deze spelers die ik net opnoemde allemaal.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:19 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
In zijn bewegingen als schaar rond de bal of heb je het over effectieve bewegingen? Zoals iemand een niet te missen voorzet geven (zoals hij deed op het EK tegen Rusland) of vrij voro de keeper zetten (zoals Bergkamp, Zidane en Ronaldinho mer regelmaat doen)? En wat doen belachelijke namen als Mourad, Boukhari en Diba in deze lijst? Die mogen de schoenen nog niet poetsen van de rest.
Lees nou eens goed knul. Ik zeg niet dat ze speelden omdat ze beter zouden zijn, maar Ronaldo heeft minder duels in de basis gestaan dan dat ie is ingevallen, dus zal Sir Alex die andere spelers in de meeste gevallen beter hebben gevonden of geschikter voor dat duel.quote:Op zondag 11 juli 2004 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, je gaat me niet vertellen dat je een Eric Djemba-Djemba, een David Bellion of een Darren Fletcher beter vind dan Cristiano Ronaldo, mocht dat toch zo zijn dan kan ik je simpelweg vanwege onkunde niet serieus nemen
quote:Op maandag 12 juli 2004 13:15 schreef the_legend_killer het volgende:
ik vind hem net een clown
Wat een onzin om dat nu al zo te zeggen.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:14 schreef methodmich het volgende:
Maar Dani was populairder in Portugal dan C. Ronaldo ooit geweest is en zal worden.
quote:Op maandag 12 juli 2004 16:32 schreef methodmich het volgende:
Nou SCH, op Luis Figo en Rui Costa is de laatste 10 jaar geen speler zo populair geweest als Dani. Dus niet zo gewaagd.
quote:Op maandag 12 juli 2004 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin om dat nu al zo te zeggen.
An Ronaldo is nu al erg populair en nog maar net begonnen dus het is toch wel een beetje voorbarig.quote:Op maandag 12 juli 2004 16:32 schreef methodmich het volgende:
Nou SCH, op Luis Figo en Rui Costa is de laatste 10 jaar geen speler zo populair geweest als Dani. Dus niet zo gewaagd.
Daar heb ik toch andere info over, ik check het vanavond nog wel even.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:58 schreef methodmich het volgende:
Alleen bij de homo's en tienermeisjes. Alles wat niet voor Sporting is, veracht hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |