G.Orwell (Animal farm)..... Soms pigs are more equal than other pigs.... ?!quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:50 schreef thesamira het volgende:
De sharia zal sowieso neit volledig toegepast worden in het westen..
Patriot Act I & IIquote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:51 schreef outtayourleague het volgende:
En we willen toch ook geen Big-Brotherstaat...
Helemaal me eens. geniale uitspraakquote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Patriot Act I & II
"Those who desire to give up freedom in order to gain security will not have, nor do they deserve, either one."
President Thomas Jefferson (1743 - 1826)
goede opmerking: je snapt wel dat alqaeda ziet dat de democratie een bedreiging is voor de islam...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:51 schreef outtayourleague het volgende:
Maar even ontopic: terrorisme is NIET uit te roeien.
Je kunt alle voorbereidingen treffen die je wilt, zolang je de daders op voor hand kent, begin je niks. Ze kunnen wel bepaalde individuen in de gaten houden, maar dat is het topje van de ijsberg.![]()
Met name zelfmoordterrorisme, omdat dat vaak maar een of twee personen zijn...
Je kunt bewaken wat jewilt, maar er zal toch wel een gaatje gevonden worden.
En we willen toch ook geen Big-Brotherstaat...
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:57 schreef NorthernStar het volgende:
Patriot Act I & II
"Those who desire to give up freedom in order to gain security will not have, nor do they deserve, either one."
President Thomas Jefferson (1743 - 1826)
Owke.. dat is jouw mening en die zal ik respecteren....quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:02 schreef thesamira het volgende:
goede opmerking: je snapt wel dat alqaeda ziet dat de democratie een bedreiging is voor de islam...
de democrtie kan niet uit het niets ontstaan en heeft een aantal voorwaarden (milieu) nodig.. bijv: veiligheid, privacy ect.. zulke rechten zijn ook voorwaarden voor de democratie..
alqaeda probeert het democratische systeem bewust ondemocratisch te maken door bijv. verkiezingen te beinvloeden en belangrijke grondrechten ( privacy...burger beschermd tegen het willekeur van de overheid..ect ' af te schaffen of beperen..
tot nu toe is alqaeda relatief er in geslaagd, de spaanse verkiezingen zijn beinvloed ( amerikaanse misschien ook binnenkort) en aantal vrijheden in het westen 'met name england en vs' zijn beperkt..doordat de veiligheid een hogere prioriteit krijgt dan de vrijheid..
aan de andere kant krijgen de minderheden minder rechten ( uiten van geloof bij moslims ennietmoslims in frankrijk.. en binnekort ook misschien in andere landen) ..
Zwitserlandquote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:13 schreef funmaker het volgende:
Eén ding wil ik hier even duidelijk stellen. Degenen die denken dat ze d.m.v. terroristische aanslagen er voor kunnen zorgen dat het hier LINKS gaat worden, moet ik helaas teleurstellen. De Nederlandse NIET-MOSLIM bevolking zal nog RECHTSER gaan worden. Iedere moslim die deze aanslagen zal toejuichen, zal preventief het land worden uitgezet. Het zal hier een soort Zwitserland gaan worden. En dat gaat sowieso gebeuren. BEN VOLLEDIG VOORSTANDER
Het lijk er idd op alsof de doorsnee moslimburger in Nederland zich er niet mee bemoeit.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:23 schreef funmaker het volgende:
Ik heb na de aanslagen in 2001 een documentaire gezien van een woonwijk in Gouda waar veel Marrokanen werden ondervraagd. De vraag van de interviewer was, Wat vind u van de aanslagen op het WTC. Ze wisten het ALLEMAAL niet.
Maar het antwoord "ik weet het niet" zegt mij al genoegquote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:26 schreef AcidTrance het volgende:
[..]
Het lijk er idd op alsof de doorsnee moslimburger in Nederland zich er niet mee bemoeit.
Klinkt erg aannemelijk, .... en klinkt ook als een senario van wat ons nog te wachten staat.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:11 schreef thesamira het volgende:
vervolg..
en het gekste is dat de vs de democratie proberen te exporteren terwijl de amerikanen zelf in moeilijke delimma's verkeren: veiligheid of vrijheid ! en ook door niet te luisteren naar de VN en het systematisch gebruik van de vetos tegen moslims..daarnaast hebben de amerikanen bewezen door guantanamo's en martelingen dat de democratie recht is van de 'amerikanen' en niet van de andere mensen..
.. bla bla ....
de volgende klappen zullen dus zich vooral richten op de economie en de beginselen van amerika als rechtsstaat..
Wees maar gerust. Het grootste deel van de Nederlandse bevolking is voor een soortgelijk beleid als dat van Zwitserland. Die mentaliteit is nu aan het komen bij de Nederlandse bevolking. Ik heb regelmatig gesprekken met Duitsers, en zij vergelijken Nederland al met Zwitserland. Met andere woorden, het begint er hier aardig op te lijken.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:41 schreef outtayourleague het volgende:
Het is waar dat terroristische aanslagen de mening van het volk in een land alleen maar rechtser maken...
Dat na de aanslagen in Madrid in Spanje een linkse regering aan de macht komt, is alleen maar omdat die juist voor terugtrekking uit Irak waren, aangezien hun aanwezigheid aldaar als directe aanleiding voor de aanslagen werd gezien. En dus niet omdat in een linkse regering een oplosing voor het probleem voor terreur wordt gezien...
De truc van het onderuitschoffelen van de democratie door aanslagen is een niet te onderschatten verschijnsel, maar de dreiging van terreur wordt nog steeds niet opgelost, sterker nog: bij repressie van minderheden, wordt de onderlinge woede alleen maar groter.
Daarnaast ligt het natuurlijk ook in de aard van het beestje. We zien in België dat Vlaams Blok de op een na grootste partij is op dit moment, terwijl de reële dreiging daar niet zo groot is; België zit bijvoorbeeld niet eens in Irak. (Het gaat hier om de grote gemene deler, het is een tendens, sorry, individuele Belgen die Vlaams Blok niet steunen hoeven zich niet aangesproken te voelen, mochten die hier zijn).
Ik denk niet dat het in Nederland haalbaar is om een soort Zwitserland op te zetten, omdat die mentaliteit niet in de Nederlander ingebakken is en ik denk dat we dat ook niet moeten doen. We moeten niet uit angst voor terrorisme de hele boel dichtgooien voor een klein groepje losgeslagen fanatiekelingen....
Ik heb miljoenen Nederlanders de aanslag niet zien veroordelen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:19 schreef AcidTrance het volgende:
enige wat je op tv ziet is een of andere hooggeleerde moslim die zegt "jah ik keur dit af" nou en dat was het.
Mag ik dan vragen waar zij die veranderingen zien? Waarop gebaseerd? geef es n voorbeeldquote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:48 schreef funmaker het volgende:
[..]
Wees maar gerust. Het grootste deel van de Nederlandse bevolking is voor een soortgelijk beleid als dat van Zwitserland. Die mentaliteit is nu aan het komen bij de Nederlandse bevolking. Ik heb regelmatig gesprekken met Duitsers, en zij vergelijken Nederland al met Zwitserland. Met andere woorden, het begint er hier aardig op te lijken.
Heb jij miljoenen ogen en monden?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb miljoenen Nederlanders de aanslag niet zien veroordelen.
Die zullen de aanslagen zeker ook goed vinden?
Zouden ze die ook echt zeggen denk je?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:54 schreef pomtiedom het volgende:
nou, 2 van de terroristen die morgen\overmorgen de aanslag moestne plegen zijn al opgepakt. Heel handig, want ze zullen vast wel aanwijzingen bij zich hebben over waar de aanslag plaatsvindt en zelfs wel wie hun compagnons zijn.
Nou, eigenlijk heel simpel. Het is veel moeilijker om in Nederland te gaan wonen. Er worden veel eisen gesteld.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:53 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Mag ik dan vragen waar zij die veranderingen zien? Waarop gebaseerd? geef es n voorbeeld
Genoeg praatprogramma's en discussie's zowel op tv als internet (fok) zodra er eens af en toe een moslim het woord kreeg moest je weer aanhoren "maar vanuit de ideologie van de moslims" yeah right ze verdedigen altijd hun geloof. Of gooien het altijd op dat geloof.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb miljoenen Nederlanders de aanslag niet zien veroordelen.
Die zullen de aanslagen zeker ook goed vinden?
Dat zijn regeltjes van een paar ministers... Nu weet ik wel dat "het Nederlandse Volk" die gekozen heeft (niet die ministers persoonlijk by the way), maar die waren boos, omdat een beestjesbevrijder Fortuyn had neergeschoten. Dat maakt van Nederland nog geen Zwitserland, da's over een paar jaar alweer voorbij...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:55 schreef funmaker het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk heel simpel. Het is veel moeilijker om in Nederland te gaan wonen. Er worden veel eisen gesteld.
Ze hebben redelijk veel info wat ze gewoon bij zich droegen toen ze op het vliegveld werden gesnapt. Volgens de Belgen zelfs een telefoonnummer van OBL, maar daar zet ik wat vraagtekens achter. Reken er maar op dat het verrassingselement van Al-Qaida totaal verknalt is en dat verzwakt de impact van de aanslag aanzienlijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:55 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Zouden ze die ook echt zeggen denk je?![]()
En de meeste moslims in Nederland zijn ook normale Nederlanders.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:53 schreef funmaker het volgende:
[..]
Heb jij miljoenen ogen en monden?
Iedere normale gezonde Nederlander keurt dit af.
En gelukkig zijn de meeste Nederlanders normaal en gezond.
Ja, bijvoorbeeld Bin Laden die zegt vanuit de Islam te handelen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:57 schreef AcidTrance het volgende:
Of gooien het altijd op dat geloof.
OVER EEN PAAR JAAR VOORBIJ. Als dit beleid over een paar jaar teruggedraaid wordt zal hier de grootste onvrede komen onder de bevolking die er ooit is geweest. Er zijn voor iedereen die in Nederland wil komen wonen en werken heel erg veel regels gekomen, die het er beslist niet gemakkelijk maken om hier te komen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:58 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dat zijn regeltjes van een paar ministers... Nu weet ik wel dat "het Nederlandse Volk" die gekozen heeft (niet die ministers persoonlijk by the way), maar die waren boos, omdat een beestjesbevrijder Fortuyn had neergeschoten. Dat maakt van Nederland nog geen Zwitserland, da's over een paar jaar alweer voorbij...
Je merkt toch hoeveel kritiek er op dat beleid is? Ik denk niet dat de onvrede erg groot zal zijn. Het zal alleen een enorme rompslomp zijn om alles weer af te schaffen, dus die paar jaar is wel een tikkeltje onderschat, geef ik toequote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:10 schreef funmaker het volgende:
[..]
OVER EEN PAAR JAAR VOORBIJ. Als dit beleid over een paar jaar teruggedraaid wordt zal hier de grootste onvrede komen onder de bevolking die er ooit is geweest. Er zijn voor iedereen die in Nederland wil komen wonen en werken heel erg veel regels gekomen, die het er beslist niet gemakkelijk maken om hier te komen.
Dan moet de moslimbevolking dat ook duidelijk laten merken. En ik zie duidelijk dat dat niet gebeurt.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
En de meeste moslims in Nederland zijn ook normale Nederlanders.
Begrijp je nu wat ik bedoel?
kan jij het me dan uitleggen? omdat gelly niks zegt?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:18 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En daar sluit ik me bij aan
De kritiek die er op het beleid is, komt maar van een heel klein deel van de bevolking (zoals de ketchupspuiters bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:16 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Je merkt toch hoeveel kritiek er op dat beleid is? Ik denk niet dat de onvrede erg groot zal zijn. Het zal alleen een enorme rompslomp zijn om alles weer af te schaffen, dus die paar jaar is wel een tikkeltje onderschat, geef ik toe
Het ging over een groep van meer dan 60 % die voorstander was voor het strenge beleid.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:22 schreef outtayourleague het volgende:
En.......???
Heb jij miljoenen ogen en oren?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:17 schreef funmaker het volgende:
[..]
Dan moet de moslimbevolking dat ook duidelijk laten merken. En ik zie duidelijk dat dat niet gebeurt.
Ik zou zeggen, ga naar een mortuarium, daar zal vast wel een beheerder zijn die miljoenen oren en ogen tot je beschikking kan stellen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Heb jij miljoenen ogen en oren?
Jij komt niet verder dan generalisatie.
Dat ben ik met je eens. Al Qaida is voor Moslims gevaarlijker als het hele westen. Als Al-Qaida ons nu gewoon met rust zou laten zou het westen zich ook veel minder met het MO bemoeien.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:33 schreef zoalshetis het volgende:
ho ho sidekick is stel toch echt een mondiale demonstratie van moslims tegen alqeada voor. dat zou de gemoedrust van veel mensen goed doen. en bovendien is alqeada het grootste gevaar voor de moslims nu.
Jawel, want de meeste moslims generaliseren zelf. bijvoorbeeld geen respect hebben voor Westerse Nederlanders. Dit verschijnsel heb ik duidelijk geconstateerd in 1999, en dat doe ik nu nog. Zelf ga ik om met een halfturkse jongen, die zelf zegt dat z'n hele familie letterlijk "schijt heeft" aan het westerse nederlandse volk, en dat ze het liefst het land willen inpikken.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Heb jij miljoenen ogen en oren?
Jij komt niet verder dan generalisatie.
andersom...voordat alqaeda bestond hadden de europeanen het MO niet met rust gelaten..quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:36 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Al Qaida is voor Moslims gevaarlijker als het hele westen. Als Al-Qaida ons nu gewoon met rust zou laten zou het westen zich ook veel minder met het MO bemoeien.
Bovendien zal dit een hele lange tijd een bijsmaak geven aan de Islam omdat Al-Qaida zegt het vanuit de Islam te doen. En dat terwijl ieder weldenkend mens weet dat de Islam en Al-Qaida net zo onverenigbaar zijn als water en vuur.
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:36 schreef funmaker het volgende:
[..]
Jawel, want de meeste moslims generaliseren zelf.
Oh, dan heb ik blijkbaar een demonstratie gemist van Christenen en andere Nederlanders...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:33 schreef zoalshetis het volgende:
ho ho sidekick is stel toch echt een mondiale demonstratie van moslims tegen alqeada voor. dat zou de gemoedrust van veel mensen goed doen. en bovendien is alqeada het grootste gevaar voor de moslims nu.
En hier zien we weer die klassieke omkeer taktiek in werking. Zwak hoor, en niet gelofingswaardig.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:41 schreef thesamira het volgende:
[..]
andersom...voordat alqaeda bestond hadden de europeanen het MO niet met rust gelaten..
islam en alqaeda mengen goed met elkaar.. maar islam en de democratie: net hydrofiel en hydrofoob...kunnen een tijdje mengen maar uiteindelijk gaan ze uit elkaar..
Niks nieuws onder de zon... ga maar naar Amerika of Australie.... daar zijn de immigratieregels nog veel strenger dan hier.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:10 schreef funmaker het volgende:
Er zijn voor iedereen die in Nederland wil komen wonen en werken heel erg veel regels gekomen, die het er beslist niet gemakkelijk maken om hier te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |