abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20532711
Ik erger me altijd aan het feit dat kinderen vanaf de peuterschool 'geleerd' wordt dat links zogenaamd goed is, en rechts zogenaamd associaal, gemeen en slecht.

Een kinderprogramma op de tv met arme Mohammed die het land uit moet, maar nooit een tv-programma over stoute Mohammed, want straks zouden die kinderen wel eens gaan kunnen denken dat alle Mohammed's slecht en gemeen zijn! .

Niet alleen kinder-programma's, maar ook in programma's voor volwassenen zoals Kopspijkers die rechtse politici week op week aanpakken gaat dit gewoon verder.
Af en toe een keer Wouter Bos en Femke Halsema een klein beetje voor gek zetten om het niet teveel op te laten vallen, maar minister Verdonk, Nawijn en een tijd geleden Pim Fortuijn worden altijd het hardst gepakt.

En als je al niet beinvloed wordt door de televisie, wordt je wel gewaarschuwd door sites als die van Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie. Maar zodra iemand een anti-AEL site maakt over de gevaren van dit soort partijen, mag iedereen hem uitschelden voor enge rascist of nazi.

Of je leest een collumn over Michiel Smit, die in het openbaar voor van alles uitgemaakt mag worden; maar zodra je wat over Jahjah zegt heb je opeens een hekel aan Moslims en discrimineer je. "Ow, gooi Smit maar even met ketchup onder, hij is toch maar een rechtse politicus".

Of je gaat naar een cabaret-voorstelling, waar door Lebbis en Janssen nog even verkapt gezegd wordt hoe goed links wel niet is.

Wat ik wil zeggen is gewoon dat je mensen meer hun eigen mening moet laten vormen, en dat rechts vaak als negatief en fout wordt gezien. Dit komt omdat de media e.d. dit beeld creeren. Een collumnist moet ook gewoon is een keer kunnen zeggen dat ie de Islam een achterlijke cultuur vind, of zich doorergert aan het percentage allochtonen in Rotterdam zonder dat iedereen meteen met een vinger naar hem wijst en er weer een hele rel in de media ontstaat.

We leven toch in een democratie? Waarom word je dan als slecht mens gezien als je niet links bent?
pi_20532810
Omdat mensen wier volledige politiek beeld beheerst wordt door allochtonen, zichzelf rechts noemen, en dat op diverse internetfora en andere publieke gelegenheden schreeuwen, terwijl er niets rechts aan is.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_20532819
Wat een rechts huilie topic, over de slachtofferrol gesproken.

Ik deel je mening trouwens niet, en ik vind 'rechts' ook niet slecht. Maar je noemt wel de typerende punten waar ik me zo aan erger, en die eigenlijk niks met 'rechts' te maken hebben maar met islamofobie en een anti-marokkanen stemming.

Mensen die deze punten aangrijpen om zichzelf rechts te noemen moeten eens bij zichzelf nagaan hoe rechts ze eigenlijk zijn.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:53:11 #4
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_20532838
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_20532871
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:51 schreef gelly het volgende:
Wat een rechts huilie topic, over de slachtofferrol gesproken.

Ik deel je mening trouwens niet, en ik vind 'rechts' ook niet slecht. Maar je noemt wel de typerende punten waar ik me zo aan erger, en die eigenlijk niks met 'rechts' te maken hebben maar met islamofobie en een anti-marokkanen stemming.

Mensen die deze punten aangrijpen om zichzelf rechts te noemen moeten eens bij zichzelf nagaan hoe rechts ze eigenlijk zijn.
Dat zie je fout. Zodra ik zeg dat ik de Islam een klote-geloof vind en dat ik vind dat het integratie-beleid te soft is, wordt ik juist door linkse mensen voor rechts uitgemaakt.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:55:13 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20532880
Sinds Volkert van der G(raaf) is links ook in een verkeerd daglicht komen te staan.
Als we een terroristische aanslag krijgen in Nederland, dan zal het linkse gedachtengoed nog verder afnemen (tollerantie naar de medemens zal dan wel afbrokkelen).
Het is gewoon een bewustwordingsproces, mensen die links zijn, zijn in de jaren 70 blijven hangen.
Daarom is W.Bos ook bezig om de PVDA te ontdoen van zijn imago wat is blijven hangen sinds de tijd van J. den Uil......

Links - Rechts.... voor beide structuren valt iets te zeggen... Maar dat neemt niet weg dat onze media (overduidelijk) sterk links vertegenwoordigd is...

Wat we in Nederland "Rechts" noemen, is voor de Amerikaan nog steeds links. Ik denk dat deze (correct) politieke houding nog steeds te maken heeft met de nasleep van WO-II.
pi_20532890
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:53 schreef stinkie het volgende:
Aan rechts Fok!
Juist. Waar blijft de column : "Aan Links FOK!" ?
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:55:40 #8
136 V.
Like tears in rain...
pi_20532896
Jezus, is het weer eens zo ver?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:56:15 #9
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20532907
Gôh, ik krijg juist het idee de laatste tijd dat je niet helemaal goed bij je hoofd bent als je niet minstens met eigen hand een asielzoeker het land uit hebt getrapt. Maar goed, wat gelly zegt: typisch de rechtse slachtofferrol.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_20532918
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:54 schreef RuudGullit het volgende:

[..]

Dat zie je fout. Zodra ik zeg dat ik de Islam een klote-geloof vind en dat ik vind dat het integratie-beleid te soft is, wordt ik juist door linkse mensen voor rechts uitgemaakt.
Ik zou je niet rechts noemen hoor, eerder bekrompen.
pi_20532954
Mensen snappen niet van links en rechts. Het is als houden van patat of pannekoeken. Maar iedereen leeft alleen voor prikkels en die worden gegeven door de extreme varianten.

Mensen moeten zichzelf verdomme ook eens kennis bijbrengen. Het is altijd iedereens fout. Als je doorvraagt op politiek gebied haakt 95% af.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_20532963
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik zou je niet rechts noemen hoor, eerder bekrompen.
Bekrompen? Je kent me niet eens. .

Je snapt m'n punt niet. Iedereen moet meer z'n eigen mening kunnen vormen, zonder daardoor uitgekotst te worden.
pi_20532984
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:51 schreef gelly het volgende:
Ehmm, ik kan bomen knuffelen zoveel ik wil, door mijn mening over allochtonen krijg ik altijd en overal een stickertje 'rechts' op mn voorhoofd geplakt, het liefst met het lieve woordje 'extreem' ervoor.

Mensen die andere mensen rechts noemen puur door hun mening over allochtonen moeten zichzelf eens laten nakijken.
Big dick.
pi_20532988
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:59 schreef RuudGullit het volgende:
Je snapt m'n punt niet. Iedereen moet meer z'n eigen mening kunnen vormen, zonder daardoor uitgekotst te worden.
Is uitgekotst worden iets anders dan het vormen van een eigen mening?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_20532989
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:56 schreef tvlxd het volgende:
typisch de rechtse slachtofferrol.
. Jullie knuffel-allochtoontjes doen dat nooit he? .
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:01:09 #16
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20533004
Ik kan mij trouwens een voorstelling op televisie herinneren van Lebbis en Jansen waar de oorlog in Irak van beide kanten werd bekeken. Is dat nu typisch links?
1 kernfysicus
pi_20533012
Een werkelijk rechts-georienteerd iemand zou bijvoorbeeld geen topiques openen hoe hij zo schofterig mogelijk onder een gedane bestelling uit komt, omdat-ie het eigenlijk toch niet wil.
pi_20533013
Maar goed, dit is geen links vs. rechts-topic, maar een invloed van de media op welke politieke keuze je 'moet' maken.
pi_20533022
Ik erger me altijd aan het feit dat kinderen vanaf de peuterschool 'geleerd' wordt dat links zogenaamd goed is, en rechts zogenaamd associaal, gemeen en slecht.
In welk boekje staat dit?

Een kinderprogramma op de tv met arme Mohammed die het land uit moet, maar nooit een tv-programma over stoute Mohammed, want straks zouden die kinderen wel eens gaan kunnen denken dat alle Mohammed's slecht en gemeen zijn! .
Welk kinderprogramma betrof het hier?

Niet alleen kinder-programma's, maar ook in programma's voor volwassenen zoals Kopspijkers die rechtse politici week op week aanpakken gaat dit gewoon verder.
Af en toe een keer Wouter Bos en Femke Halsema een klein beetje voor gek zetten om het niet teveel op te laten vallen, maar minister Verdonk, Nawijn en een tijd geleden Pim Fortuijn worden altijd het hardst gepakt.

Kopspijkers is een uitermate ongrappig en ten dele onfatsoenlijk programma, typisch VARA.
Het pretendeert echter niet meer te zijn dan cabaret.

En als je al niet beinvloed wordt door de televisie, wordt je wel gewaarschuwd door sites als die van Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie. Maar zodra iemand een anti-AEL site maakt over de gevaren van dit soort partijen, mag iedereen hem uitschelden voor enge rascist of nazi.
Het Landelijk Meldpunt is juist de laatste tijd op de juiste weg door niet alle misdragingen en antisemitisme van met fietskettingen zwaaiende naffers aan Israel of het neo-kolonialisme van leerkrachten en concierges te wijten. De acceptatie van de AEL door voormalige roergangers als Van Mierlo vind ik daarentegen verbijsterend.

Of je leest een collumn over Michiel Smit, die in het openbaar voor van alles uitgemaakt mag worden; maar zodra je wat over Jahjah zegt heb je opeens een hekel aan Moslims en discrimineer je. "Ow, gooi Smit maar even met ketchup onder, hij is toch maar een rechtse politicus".
Wie schreef dat?

Of je gaat naar een cabaret-voorstelling, waar door Lebbis en Janssen nog even verkapt gezegd wordt hoe goed links wel niet is.
Dat is zelfs niet verkapt te noemen. Maar goed, wederom cabaretiers - overigens in het geheel niet naar mijn smaak.

Wat ik wil zeggen is gewoon dat je mensen meer hun eigen mening moet laten vormen, en dat rechts vaak als negatief en fout wordt gezien. Dit komt omdat de media e.d. dit beeld creeren. Een collumnist columnist moet ook gewoon is eens een keer kunnen zeggen dat ie de Islam een achterlijke cultuur vind vindt, of zich doorergert aan het percentage allochtonen in Rotterdam zonder dat iedereen meteen met een vinger naar hem wijst en er weer een hele rel in de media ontstaat.

Welke media betreft het hier? Een columnist maakt toch ook deel uit van de media?
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:02:20 #20
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20533027
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:00 schreef RuudGullit het volgende:

[..]

. Jullie knuffel-allochtoontjes doen dat nooit he? .
Ik heb geen knuffel-allochtoontjes, het spijt me. Maar wat hunnie doen, moeten ze zelf weten, ik zie wel dat dit een erg dramatisch topic is vol met demagogische slachtofferretoriek.
1 kernfysicus
pi_20533031
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:59 schreef RuudGullit het volgende:

[..]

Bekrompen? Je kent me niet eens. .

Dat kan toch ook gewoon ? Jij wilt dat iedereen het ook met die mening eens zou moeten zijn. Wat mij betreft heeft rechts de politieke correctheid van links overgenomen. Ageren tegen islamofobie en het relativeren van problemen met allochtonen lijkt wel vloeken in de rechtse kerk tegenwoordig. Als je niet meegaat in de stroom van "allochtonen zijn kut en brengen alleen maar problemen" ben je als snel een linkse lul met oogkleppen die "de problemen niet wil zien".
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:02:37 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20533033
De juiste stroming is die stroming.. die mensen kan motiveren en de (meeste) neuzen in dezelfde richting kan laten wijzen. Waarvan we later de meeste vruchten kunnen plukken.
Of die stroming links of rechts is... maakt mij persoonlijk geen bal uit.
Zolang er maar ergens over te praten valt.....zonder te stigmatiseren.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:05:48 #23
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_20533097
Kinderen worden wel links geïndroctineerd soms enzo. Kijk eens naar het Jeugdjournaal bijvoorbeeld... En in de Donald Duck (:+) gaan die stomme kwakers van die Jonge Boutlopers ook alleen maar de natuur beschermen. Alsof het heilig is ofzo.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_20533110
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:02 schreef Drugshond het volgende:
De juiste stroming is die stroming.. die mensen kan motiveren en de (meeste) neuzen in dezelfde richting kan laten wijzen. Waarvan we later de meeste vruchten kunnen plukken.
Of die stroming links of rechts is... maakt mij persoonlijk geen bal uit.
Zolang er maar ergens over te praten valt.....zonder te stigmatiseren.
Normaal gesproken zou dit links zijn. Helaas is de maatschappij zo verkloot dat het heel moeilijk is voor veel mensen om nog maar alles te pikken.
pi_20533113
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:05 schreef TC03 het volgende:
Kinderen worden wel links geïndroctineerd. Kijk eens naar het Jeugdjournaal bijvoorbeeld...
Wat is daar links aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')