abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20562533
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:25 schreef speknek het volgende:
Houd jij hem goed vast ofzo? .

(Dat wil zeggen dat je handpalmen er helemaal omheen zitten en je duimen logischerwijs in het midden van de rondjes, die vierpuntdruktoets en knoppen, terecht komt)
Uh... Ja Ik denk het wel. Ik vind 'm lekker vasthouden en bij een spel als Gran Turismo (waarbij ik allebei de knuppeltjes gebruik) heb ik goeie erg controlle over de sticks! En kramp krijg ik al helemaal nooit! Het valt me wel op trouwens dat als ik vrienden over de vloer heb, dat sommige van hun de controller een beetje krampachtig (verkeerd dus) vasthouden.
  zondag 11 juli 2004 @ 23:37:31 #77
99319 Rakkerzero
[ SEE YOU ]
pi_20562702
Mijn GameBoyAdvance. Die houd het lekkerste vast.
Verder vind de gamcube controller erg fijn in de hand liggen.
en die van de paystation ligt ook wel fijn, maar daar krijg ik na een paar uur gamen kramp van in mijn vingers.
  zondag 11 juli 2004 @ 23:44:01 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_20562899
Hier even schematisch waarom de Dual Shock gebouwd is voor 2D spellen en extreem schijt is voor het gebruik is van z'n analoge sticks.

Zie hier bij het vasthouden de ideale stand van hand, vingers en duim:

.

En hier hoe de duim geplaatst moet worden om bij de linker analoge stick te komen:

.

Met geen mogelijkheid kun je me wijsmaken dat dat een natuurlijke houding voor je duim is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 11 juli 2004 @ 23:47:11 #79
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20562979
! Tis wat overdreven maar je hebt een punt. Als je de pookjes gaat gebruiken moet je je hand een stuk laten zakken, en dan krijg je kramp.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 11 juli 2004 @ 23:51:52 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_20563112
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
! Tis wat overdreven maar je hebt een punt. Als je de pookjes gaat gebruiken moet je je hand een stuk laten zakken, en dan krijg je kramp.
Het gaat me niet eens om de kramp, het gaat me erom dat je de controller totaal verkeerd vasthoudt. Meer tussen duim en andere vingers dan met je handpalm zoals het was bedoeld. Die uitsteeksels aan de onderkant zijn zo goed als nutteloos, als ze die stickjes op een SNES controller hadden geplaatst hield je hem op dezelfde manier vast.

De controllers van de andere twee consoles houd je wel met je hele hand vast, en dat werkt een stuk prettiger.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_20563336
Ik heb hier ooit ook een topic over gehouden.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Nintendo64 controller. Deze is robuust en ligt erg goed in de hand. Ik vind van de N64 controller lekker dat als je de analoge pook bestuurt, hem zodanig vasthoud alsof het lijkt dat je je duim omhoog houdt. Vanuit die richting kan ik m'n duim ook geweldig aansturen. Tevens ligt de rest van de controller diep in je hand waardoor je niet snel grip verliest. Tweede is de GameCube controller. Innovatief, meedenkend en een prettig design. Enorme A knop waardoor ik veel lekkerder kan 'bashen' dan op andere controllers. Dat zie ik graag.

Sony laat de consument een beetje dwalen met de SNES kopie van hun controller. De analoge pookjes zijn veel te los, 2 schouderknoppen waarvan ik elke keer de verkeerde intoets en zeer slechte pijltjes aansturing. Die gaat veel te stroef. Was beter geweest als ie hetzelfde pijltjesstuk had als de SNES controllers.

Xbox controllers valt mee te leven. Ik snap alleen mijn god niet waarom Microsoft NIET de Sidewinder (classic) als controller is gaan gebruiken. Op de PC kun je niet beter scoren dan de Sidewinder (classic) gamepad. Ik vind de gladde 'glazen' knopjes van de Xbox controllers te rond en te ovaal.

Dreamcast controllers op zich wel ok. De VMU erin is een heel geslaagd idee, maar de pijltjes zijn te stroef. Controller is net even te vierkant.

De SNES controllers waren zeer goed en lekker voor 2D spellen. Ik was ook erg blij dat Gravis met hun PC Gamepad kwamen, weliswaar doodleuk gekopieerd van Nintendo.

Ik heb een vraag aan jullie, in 1995 kwam de Playstation uit met die controllers. Gravis had ook zo'n exacte controller voor de PC, ik geloof de Gravis Gamepad Pro. Zover ik kan herinneren kwam Gravis iets eerder dan Sony. Heb ik dit goed?
  maandag 12 juli 2004 @ 00:04:45 #82
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20563488
quote:
Ik heb een vraag aan jullie, in 1995 kwam de Playstation uit met die controllers. Gravis had ook zo'n exacte controller voor de PC, ik geloof de Gravis Gamepad Pro. Zover ik kan herinneren kwam Gravis iets eerder dan Sony. Heb ik dit goed?
Volgens mij niet. Ik dacht dat Sony eerder was.
quote:
Mijn voorkeur gaat uit naar de Nintendo64 controller. Deze is robuust en ligt erg goed in de hand. Ik vind van de N64 controller lekker dat als je de analoge pook bestuurt, hem zodanig vasthoud alsof het lijkt dat je je duim omhoog houdt.
Dat is wel waar, maar het is wel zo dat je handen te dicht op elkaar zitten ofzo. Ik vind hem de minste Nintendo controller eigenlijk. Ook sluit het pookje te snel
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  Redactie Games maandag 12 juli 2004 @ 00:07:35 #83
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_20563576
De Cube-controller... de PS-2 controller en de X-Box controller vind ik gewoon beroerd in de hand liggen
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_20563741
ik heb alleen ervaring met de oude xbox controller en de S.

beide zijn prima, al gaat mijn voorkeur naar de S ivm met de maat van mijn handen.

enige nadeel vind ik alleen bij bv. Halo als ik in een zeer intensief schietgevecht terechtkom dat ik tijdens het gedraai om elkaar heen nog wel eens per ongeluk in zoom modus terecht kom bij het pistool omdat ik dan te hard druk op die thumbstick
fokschaap
  maandag 12 juli 2004 @ 00:19:48 #85
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_20563853
Ik vind die van de cube wel erg fijn.
Vooral die... dingen die je aan de binnekant van je hand hebt vind ik er lekker.
Vind ze allemaal wel oke. Maar die springt er tussenuit.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_20566241
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:44 schreef speknek het volgende:
Zie hier bij het vasthouden de ideale stand van hand, vingers en duim:
.

En hier hoe de duim geplaatst moet worden om bij de linker analoge stick te komen:
.

Met geen mogelijkheid kun je me wijsmaken dat dat een natuurlijke houding voor je duim is.
Dan houd je'm duidelijk verkeerd vast! Ik zal morgen eens een foto posten van hoe ik 'm vasthoud.
  maandag 12 juli 2004 @ 10:14:49 #87
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_20567664
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:59 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar de Nintendo64 controller. Deze is robuust en ligt erg goed in de hand. Ik vind van de N64 controller lekker dat als je de analoge pook bestuurt, hem zodanig vasthoud alsof het lijkt dat je je duim omhoog houdt.
De N64 vind ik juist de grootste ontwerp-ramp voor games die ik ooit in m'n handen heb gehouden. Een controller die je op meerdere manieren vast kunt houden, wie bedenkt zoiets?
  maandag 12 juli 2004 @ 10:31:36 #88
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20567844
quote:
Op maandag 12 juli 2004 10:14 schreef twi het volgende:

[..]

De N64 vind ik juist de grootste ontwerp-ramp voor games die ik ooit in m'n handen heb gehouden. Een controller die je op meerdere manieren vast kunt houden, wie bedenkt zoiets?
Het idee an sich is niet verkeerd, maar het is wel verkeerd uitgewerkt.
pi_20567908
quote:
Op maandag 12 juli 2004 10:14 schreef twi het volgende:

[..]

Het heeft wel als voordeel dat de gameontwikkelaar echt moet nadenken voor een goede besturing, niet dat je de linkerachtertoets moet indrukken terwijl je met de analoge stick moet lopen.

Cube controller ligt wel redelijk lekker in de hand zolang je niet te vaak de achterste toetsen hoeft te gebruiken, dan krijg je spontaan kramp in je handen.

Xbox S controller ligt voor mij nu het beste in de hand, terwijl ik veel langer op de originele controller heb gespeeld
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 12 juli 2004 @ 10:35:47 #90
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_20567912
Tja, waarschijnlijk heeft iedereen toch een voorkeur voor de controller van de console waar hij/zij het meest mee speelt. Ik vind zelf ook de (grote) Xbox controller het prettigst in de hand liggen, alleen de bolle knoppen zijn een slechte keuze van MS geweest.
De PS2 controller en GC controllers vind ik gewoonweg te klein en de positie van de analoge sticks ongemakkelijk.
Mijn eerste console is een DC geweest en die controller vond ik ook wel erg ok (waarschijnlijk vind ik daarom ook de Xbox controller wel prettig). Alleen voel je wel een duidelijk gewichtsverschil tussen de DC en Xbox controller, maar ik vind de zwaarte van de Xbox controller juist wel prettig.
pi_20568664
quote:
Op maandag 12 juli 2004 03:58 schreef P-Style het volgende:
Dan houd je'm duidelijk verkeerd vast! Ik zal morgen eens een foto posten van hoe ik 'm vasthoud.
Kijk, zo houd ik mijn controller vast...

Wanneer ik de pijltjes gebruik:

Wanneer ik de knuppeltjes gebruik:

Hier zie je dat mijn hand onder een net iets andere hoek staat t.o.v. de controller, wanneer ik de knuppeltjes gebruik:

Gaat prima, hoef m'n duim niet dubbel te vouwen, te breken of uit de kom te halen om het knuppeltje goed te kunnen besturen en heb geen last van kramp! Ik laat m'n controller gewoon op m'n middelvingers, ringvingers en pinken rusten en houd 'm niet krampachtig vast.
pi_20571503
alle nintendo controllers vind ik zuigen kan ik je dus echt niet mee gamen en kraken verschrikkelijk.
mijn gamecube controller heb ik zelfs aan puin gedraaid.

ik vind de ps2 de lekkerste
daarna de xbox controller s
en daarna de gewone xbox controller
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  maandag 12 juli 2004 @ 13:29:41 #93
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_20571644
De PS2 controller kraakt niet wil je zeggen?
  maandag 12 juli 2004 @ 13:32:16 #94
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_20571706
ik gebruik mijn middelvinger ook nooit
Volgens mij zijn er ook gamers die hun (linker en rechter) middelvinger gebruiken voor de L2 en R2 knoppen en hun wijsvinger op L1 en R1.
Ik gebruik alleen mijn wijsvinger
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
  maandag 12 juli 2004 @ 14:29:06 #95
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_20573075
quote:
Op maandag 12 juli 2004 13:32 schreef bugeye het volgende:
Volgens mij zijn er ook gamers die hun (linker en rechter) middelvinger gebruiken voor de L2 en R2 knoppen en hun wijsvinger op L1 en R1.
jup dat doe ik dus...
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_20574650
Gamecube controller en de NES controller met powergrips zijn het fijnst. Andere gebruik ik nauwelijks, dus objectief is mijn bijdrage in deze niet.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_20576345
quote:
Op maandag 12 juli 2004 13:32 schreef bugeye het volgende:
Dan hou je'm heel verkeerd vast en kan ik begrijpen dat je kramp krijgt. Alle schouderknoppen moeten met de wijsvinger bediend worden.
  maandag 12 juli 2004 @ 16:59:28 #98
63890 bugeye
pi_20576789
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:42 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dan hou je'm heel verkeerd vast en kan ik begrijpen dat je kramp krijgt. Alle schouderknoppen moeten met de wijsvinger bediend worden.
fout!!! ik heb nooit kramp gehad

maar uit je post zie ik dat je dezelfde houding gebruikt. "Ik laat m'n controller gewoon op m'n middelvingers, ringvingers en pinken rusten"
ik hou hem precies hetzelfde vast als de afgebeelde plaatjes hoor
pi_20576880
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:59 schreef bugeye het volgende:
fout!!! ik heb nooit kramp gehad
Omdàt je alleen je wijsvinger gebruikt voor de schouderknoppen toch?

Ik bedoelde dus dat je je controller verkeerd vasthoud als je je middelvinger gebruikt voor L2 & R2. Ik heb vrienden van mij dat zien doen.
  maandag 12 juli 2004 @ 17:07:17 #100
63890 bugeye
pi_20576980
quote:
Op maandag 12 juli 2004 17:03 schreef P-Style het volgende:

[..]

Omdàt je alleen je wijsvinger gebruikt voor de schouderknoppen toch?
oke, ik bedoelde niet nooit, maar als ik enkel L2 of R2 moet gebruiken, doe ik het toch automatisch met mijn wijsvinger.

Sorry, kan niet helpen dat ik het niet doe volgens de regels (is dat er dan?)
L1 en L2 of R1 en R2 tegelijkertijd drukken doe ik dan weer wel wijsvinger samen met middelvinger, maar dat is een ander verhaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')