Ze zijn wel degelijk analoog op de PS2 Dual Shock2. Die van de PS1 zijn niet analoog.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:19 schreef twi het volgende:
ding is nogal klein. Bovendien zijn de vier shoulderbuttons gewoon regelrecht slecht (niet analoog) en kraakt het ding nogal snel wat 't een goedkope feel geeft.
Alleen die Z knop vind ik erg vervelend geplaatst.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:35 schreef Aaargh! het volgende:
Cube controller is veruit het beste, 1 grote knop voor de 'hoofd' functie v/d game, rest v/d knoppen allemaal anders zodat je je niet snel vergist, en alles goed binnen handbereik, lokatie van de 2e analoge stick is ook erg goed.
Eigenlijk lijkt de Gamecube controller het meest op de virtual boy controller uit '95quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:53 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik vind persoonlijk de PS2 joypad het lekkerste liggen, ik hoef nooit te zoeken naar de juiste knop. De shoulderbuttons zijn (in tegenstelling wat iedereen beweert) wel analoog, speel maar eens Driv3r, die maakt hier erg gebruik van.
Ik heb vrij grote handen (ben zelf 2.04 m) dus de Xbox controller ligt wel lekker in de hand, maar het vinden van de buttons is niet intuïtief genoeg. Misschien moet ik er nog aan wennen, maar ja, ik heb nog geen spel kunnen vinden waarvoor ik een Xbox zou willen.
Het ontwerp van de Gamecube is behoorlijk geïnspireerd door de Dualshock, maar op de een of andere manier voelt het alsof ik met een stuk speelgoed aan het spelen ben.
Ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt, had moeten zeggen "niet analoog genoeg" is beter gepast. Zoals ik in een van m'n vorige posts al aangaf, zijn dergelijke knoppen gewoon niet geschikt voor analoge input. Ik ga een aan/uit schakelaar toch ook niet analoog maken? Triggers en thumbsticks, die kun je analoog maken, en dan heb je ook echt veel betere controle op de mate van gas/rem/loopsnelheid etc. wat je geeft. Dat gevoel is met buttons echt niet te evenaren.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:52 schreef beyond_cool het volgende:
Ze zijn wel degelijk analoog op de PS2 Dual Shock2. Die van de PS1 zijn niet analoog.
Tsja, daarom heeft Microsoft ook de S Controller standaard gemaakt. iedereen die dat ding te grood vindt, die moet zich bij de Nationale LIlliputter Stichting aanmelden.quote:Het verschil is toch de markt: Microsoft ligt meer in de US/EUR markt waar mensen (ik dus niet) groter zijn en iets grotere handen hebben. De GC, DC en PS2
Dan heb jij een uitermate goed ontwikkeld creatief associatievermogen, want ik zie helemaal NIKS van die VB controller terugkomen in die van de GC.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:28 schreef BMH het volgende:
[..]
Eigenlijk lijkt de Gamecube controller het meest op de virtual boy controller uit '95
[afbeelding]
A + B knoppen op vrijwel een identieke plek. Alle knoppen zitten op een verhoging Die van buiten naar binnen, groot naar klein gaat. De analoge stick zit op de zelfde plek als de digitale pad van de virtual boy etc etc. Zelfs de handvaten zijn bijna hetzelfde (iets dikker en korter bij de cube).quote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:32 schreef twi het volgende:
[..]
Dan heb jij een uitermate goed ontwikkeld creatief associatievermogen, want ik zie helemaal NIKS van die VB controller terugkomen in die van de GC.
Sommige van die aanwijzingen gaan op voor de VB-controller, maar 3 van de 4 zie ik echt niet in de GC controller terugkomen, het spijt me. "De analoge stick zit op de zelfde plek als de digitale pad"quote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:35 schreef BMH het volgende:
[..]
A + B knoppen op vrijwel een identieke plek. Alle knoppen zitten op een verhoging Die van buiten naar binnen, groot naar klein gaat. De analoge stick zit op de zelfde plek als de digitale pad van de virtual boy etc etc. Zelfs de handvaten zijn bijna hetzelfde (iets dikker en korter bij de cube).
Jah, en dat vind ik juist irritantquote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:25 schreef twi het volgende:
HomerJ, mag ik trouwens vragen welke uitsteeksels bij de triggers je bedoelt? Die dingen waar de triggers uit komen? Daar kun je juist gewoon je middelvinger tegenaan rusten, zodat je met je wijsvingers de triggers kunt bedienen, en is ideaal.
Jaguarquote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:21 schreef Reda het volgende:
Offtopic:
wees blij dat je nooit op deze hebt hoeven spelen..
de echte kenners weten wel welke controller dit is..
[afbeelding]
Leuk hé, dat je naar een bestandsnaam van een plaatje kan kijkenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:15 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Jaguar![]()
10 punten!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:15 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Jaguar![]()
nou je het zegt... niet eens aan gedacht..quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:18 schreef Young_David het volgende:
[..]
Leuk hé, dat je naar een bestandsnaam van een plaatje kan kijken
Zou ik toch nooit doenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:18 schreef Young_David het volgende:
[..]
Leuk hé, dat je naar een bestandsnaam van een plaatje kan kijken
Atari Jaguar toch?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:21 schreef Reda het volgende:
Offtopic:
wees blij dat je nooit op deze hebt hoeven spelen..
de echte kenners weten wel welke controller dit is..
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:23 schreef erikh het volgende:
<edit> niet allen was ik te laat maar het staat zelfs in de link naar het plaatje</edit>
wat kan jij goed acterenquote:Atari Jaguar toch?
De trilfunctie is veruit de beste van alle controllers. Het is niet zo'n mierenneuk vibratie wat zich niet eens trillen kan noemen, hij trilt gewoon echt. Leg dat ding niet op een bureau, want dan boort 'ie er een gat in. Je voelt tenminste wat aan die trilfunctie, en is in tegenstelling tot de PS2 controller niet gewoon erin gezet "omdat dat koel klinkt, vibration".quote:Op zondag 11 juli 2004 17:54 schreef P-Style het volgende:
Maar ik ben dan ook een playstation-fanboy...
[/quote
Dat blijkt, want:]
[quote]
De Xbox-controller ligt een beetje vreemd in de hand en heeft echt een wáárdeloze trilfunctie
Dat komt omdat de Xbox en PS2 een ontwerp van een jaar of vijftien aanhouden, en de NGC controller een heel nieuw ontwerp heeft. Van NGC overstappen naar PS2/Xbox is een stuk makkelijker dan andersom, omdat je de algemene layout al gewend bent van oudere consoles.quote:Op zondag 11 juli 2004 17:58 schreef HomerJ het volgende:
Maar ik snap niet dat jullie zo'n moeite hebben om over verschillende knoppenconfiguraties over te stappen, ook al heb ik geen PS-2 en speel ik vooral op mijn gamecube, maar als ik op een PS-2 controller speel kan ik nog alle knopjes heel goed vinden. Idem voor X-box
En dat is dan ook gelijk het enige wat die Xbox-controller kan... hard trillen. Niet subtiel trillen als dat nodig is.quote:Op zondag 11 juli 2004 18:01 schreef twi het volgende:
De trilfunctie is veruit de beste van alle controllers. Het is niet zo'n mierenneuk vibratie wat zich niet eens trillen kan noemen, hij trilt gewoon echt. Leg dat ding niet op een bureau, want dan boort 'ie er een gat in. Je voelt tenminste wat aan die trilfunctie, en is in tegenstelling tot de PS2 controller niet gewoon erin gezet "omdat dat koel klinkt, vibration".
Hmm... toch wel? Misschien heb ik gewoon het verkeerde spel gespeeld..quote:Op zondag 11 juli 2004 18:09 schreef speknek het volgende:
Ik vind de trilfunctie van de xbox controller ook wel okay, hij heeft althans duidelijk merkbare verschillende sterktes.
De PS2 controller heeft makkelijke toegang tot alle knoppen en de Gamecube (vrijwel hetzelfde design) met een knop minder niet?quote:Op zondag 11 juli 2004 18:15 schreef Gamedemon het volgende:
daarna de PS2 controller...wegens de makkelijke toegang naar alle knoppen
en daarna de cube...heeft ook wel toegang tot alle knoppen ...behalve de Z knop..
kvind de Z kut te bereikenquote:Op zondag 11 juli 2004 18:24 schreef speknek het volgende:
[..]
De PS2 controller heeft makkelijke toegang tot alle knoppen en de Gamecube (vrijwel hetzelfde design) met een knop minder niet?
ligt eraan waar et voor gebruikt word...quote:Op zondag 11 juli 2004 18:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
XboxS: Prima controller. Geweldige pookjes qua vorm, alleen dat je ze in kan drukken is niet altijd even handig.
Dat is gelul, en dat weet je zelf ook.quote:Op zondag 11 juli 2004 18:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
En dat is dan ook gelijk het enige wat die Xbox-controller kan... hard trillen. Niet subtiel trillen als dat nodig is.
Zelfde met Midtown Madness 3, je mute het andere team met het pookje waar je mee rijdt. Dat is gewoon zwaar kut, maar meer een fout van DICE dan van Microsoft.quote:Op zondag 11 juli 2004 18:32 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
ligt eraan waar et voor gebruikt word...
als voor inzoomen is met je sniper rifle bijvoorbeeld...
of voor ander akties waar je stil voor moet staan is het goed...extra knoppen zijn altijd beter...
aleen bij syphon filter op de playstation 2 is het kut...de linker analoge knop activeer je het lullen mee over de mic...das kut als je aan het rondrennen bent en je hebt hulp nodig
liever onder die knop dan onder de A B X of Yquote:Op zondag 11 juli 2004 18:41 schreef twi het volgende:
[..]
Zelfde met Midtown Madness 3, je mute het andere team met het pookje waar je mee rijdt. Dat is gewoon zwaar kut, maar meer een fout van DICE dan van Microsoft.
De N64 was niet helemaal top nee, maar de Cube controller goedkoopquote:Op zondag 11 juli 2004 20:32 schreef Sharkdoggie het volgende:
Eigenlijk vind alle controllers redelijk tot goed behalve die van Nintendo. Vanaf de N64 ging het mis. Het voelt bij mij totaal niet goed aan en alles zit gewoon verkeerd. De GC controller voelt ook nog goedkoop aan naast dat het gewoon speelgoed is.
quote:Op zondag 11 juli 2004 20:32 schreef Sharkdoggie het volgende:
naast dat het gewoon speelgoed is.
Waarom zou je in godsnaam controllers tegen de muur aangooien?quote:Op zondag 11 juli 2004 20:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De N64 was niet helemaal top nee, maar de Cube controller goedkoopDat is toch echt niet waar
Mijn controller heeft een paar keer een flinke klap van de muur gehad en doet het nog, de PS2 controller zou dat niet overleven denk ik
Frustratiequote:Op zondag 11 juli 2004 20:39 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam controllers tegen de muur aangooien?
Speel Viewtiful Joe/Ikagura maar isquote:Op zondag 11 juli 2004 20:39 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam controllers tegen de muur aangooien?
Rubberjasje voor controller.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Frustratie
Tevens een reden om geen WaveBird te kopen... Die gaat zo, hup, naar buiten als mijn raam open zou staan
Mario Kartquote:Op zondag 11 juli 2004 20:40 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Speel Viewtiful Joe/Ikagura maar is
Als ik dat zelf wist, dan zou ik dat niet zeggen natuurlijk.quote:Op zondag 11 juli 2004 18:39 schreef twi het volgende:
Dat is gelul, en dat weet je zelf ook.
Houd jij hem goed vast ofzo?quote:Op zondag 11 juli 2004 23:01 schreef P-Style het volgende:
Ik snap niet waarom de Dualshock2 controller door zoveel mensen op de laatste plaats wordt gezet. Houden jullie 'm allemaal verkeerd vast ofzo? Of hebben jullie gigantische handen?
Precies...quote:Op zondag 11 juli 2004 23:19 schreef bugeye het volgende:
Ikzelf kan eigenlijk niet alle gamecontrollers beoordelen en vergelijken met elkaar. Daarvoor zou ik alledrie de consoles moeten kopen en evenveel spelen per console (hmm... goed idee eigenlijk).
Uh... Jaquote:Op zondag 11 juli 2004 23:25 schreef speknek het volgende:
Houd jij hem goed vast ofzo?.
(Dat wil zeggen dat je handpalmen er helemaal omheen zitten en je duimen logischerwijs in het midden van de rondjes, die vierpuntdruktoets en knoppen, terecht komt)
Het gaat me niet eens om de kramp, het gaat me erom dat je de controller totaal verkeerd vasthoudt. Meer tussen duim en andere vingers dan met je handpalm zoals het was bedoeld. Die uitsteeksels aan de onderkant zijn zo goed als nutteloos, als ze die stickjes op een SNES controller hadden geplaatst hield je hem op dezelfde manier vast.quote:Op zondag 11 juli 2004 23:47 schreef Notorious_Roy het volgende:! Tis wat overdreven maar je hebt een punt. Als je de pookjes gaat gebruiken moet je je hand een stuk laten zakken, en dan krijg je kramp.
Volgens mij niet. Ik dacht dat Sony eerder was.quote:Ik heb een vraag aan jullie, in 1995 kwam de Playstation uit met die controllers. Gravis had ook zo'n exacte controller voor de PC, ik geloof de Gravis Gamepad Pro. Zover ik kan herinneren kwam Gravis iets eerder dan Sony. Heb ik dit goed?
Dat is wel waar, maar het is wel zo dat je handen te dicht op elkaar zitten ofzo. Ik vind hem de minste Nintendo controller eigenlijk. Ook sluit het pookje te snelquote:Mijn voorkeur gaat uit naar de Nintendo64 controller. Deze is robuust en ligt erg goed in de hand. Ik vind van de N64 controller lekker dat als je de analoge pook bestuurt, hem zodanig vasthoud alsof het lijkt dat je je duim omhoog houdt.
quote:Op zondag 11 juli 2004 23:44 schreef speknek het volgende:
Zie hier bij het vasthouden de ideale stand van hand, vingers en duim:.
En hier hoe de duim geplaatst moet worden om bij de linker analoge stick te komen:.
Met geen mogelijkheid kun je me wijsmaken dat dat een natuurlijke houding voor je duim is.
De N64 vind ik juist de grootste ontwerp-ramp voor games die ik ooit in m'n handen heb gehouden. Een controller die je op meerdere manieren vast kunt houden, wie bedenkt zoiets?quote:Op zondag 11 juli 2004 23:59 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar de Nintendo64 controller. Deze is robuust en ligt erg goed in de hand. Ik vind van de N64 controller lekker dat als je de analoge pook bestuurt, hem zodanig vasthoud alsof het lijkt dat je je duim omhoog houdt.
Het idee an sich is niet verkeerd, maar het is wel verkeerd uitgewerkt.quote:Op maandag 12 juli 2004 10:14 schreef twi het volgende:
[..]
De N64 vind ik juist de grootste ontwerp-ramp voor games die ik ooit in m'n handen heb gehouden. Een controller die je op meerdere manieren vast kunt houden, wie bedenkt zoiets?
Het heeft wel als voordeel dat de gameontwikkelaar echt moet nadenken voor een goede besturing, niet dat je de linkerachtertoets moet indrukken terwijl je met de analoge stick moet lopen.quote:Op maandag 12 juli 2004 10:14 schreef twi het volgende:
[..]
De N64 vind ik juist de grootste ontwerp-ramp voor games die ik ooit in m'n handen heb gehouden. Een controller die je op meerdere manieren vast kunt houden, wie bedenkt zoiets?
Kijk, zo houd ik mijn controller vast...quote:Op maandag 12 juli 2004 03:58 schreef P-Style het volgende:Dan houd je'm duidelijk verkeerd vast! Ik zal morgen eens een foto posten van hoe ik 'm vasthoud.
jup dat doe ik dus...quote:Op maandag 12 juli 2004 13:32 schreef bugeye het volgende:
ik gebruik mijn middelvinger ook nooit
Volgens mij zijn er ook gamers die hun (linker en rechter) middelvinger gebruiken voor de L2 en R2 knoppen en hun wijsvinger op L1 en R1.
Ik gebruik alleen mijn wijsvinger
Dan hou je'm heel verkeerd vast en kan ik begrijpen dat je kramp krijgt.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:32 schreef bugeye het volgende:
ik gebruik mijn middelvinger ook nooit
Volgens mij zijn er ook gamers die hun (linker en rechter) middelvinger gebruiken voor de L2 en R2 knoppen en hun wijsvinger op L1 en R1.
Ik gebruik alleen mijn wijsvinger
fout!!! ik heb nooit kramp gehadquote:Op maandag 12 juli 2004 16:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dan hou je'm heel verkeerd vast en kan ik begrijpen dat je kramp krijgt.Alle schouderknoppen moeten met de wijsvinger bediend worden.
Omdàt je alleen je wijsvinger gebruikt voor de schouderknoppen toch?quote:Op maandag 12 juli 2004 16:59 schreef bugeye het volgende:
fout!!! ik heb nooit kramp gehad
oke, ik bedoelde niet nooit, maar als ik enkel L2 of R2 moet gebruiken, doe ik het toch automatisch met mijn wijsvinger.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdàt je alleen je wijsvinger gebruikt voor de schouderknoppen toch?
Je doet het juist goed!quote:Op maandag 12 juli 2004 17:07 schreef bugeye het volgende:
oke, ik bedoelde niet nooit, maar als ik enkel L2 of R2 moet gebruiken, doe ik het toch automatisch met mijn wijsvinger.
Sorry, kan niet helpen dat ik het niet doe volgens de regels (is dat er dan?)
L1 en L2 of R1 en R2 tegelijkertijd drukken doe ik dan weer wel wijsvinger samen met middelvinger, maar dat is een ander verhaal
was hier ff sprake van onbegripquote:Op maandag 12 juli 2004 17:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je doet het juist goed!
Gelukkig hoef je (bijna) nooit L1+L2 of R1+R2 te gebruiken.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:22 schreef bugeye het volgende:
was hier ff sprake van onbegrip
ik snap nu wat je bedoelde, L1+L2 of R1+R2 gebruiken met je wijsvingers is inderdaad niet oke
dat kan je alleen als je dikke vingers hebt of je speelt met handschoenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |