Ik weet het niet, maar ik ken wel een reisbureautje waar je 1 2 3 een ticket NY kan kopen. World Ticket Center (wat een naam trouwens...) in Amsterdam.quote:Op woensdag 21 juli 2004 15:08 schreef theFluke het volgende:
Ik wil eigenlijk volgende week een vliegtuig pakken richting NYC (of een willekeurige stad aan de east-coast). Echter heb ik niets geboekt. Heeft er iemand tips hoe ik toch, zo goedkoop mogelijk, aan een vliegticket kan geraken? Is het zo dat je bij de servicebalies van de diverse vliegmaatschappijen op een vluchthaven ook tickets kan kopen? en zodoende kunt fungeren als plaatsopvuller, of invaller voor verhinderde passagiers? Of is dat een fabeltje.
Ik ben het gister ff wezen vragen bij de ABN (ik heb studentenrekening / wereldpas) en je betaalt per transactie in de winkel ¤0,15 en elke keer dat je los pint kost je ¤2,25quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:00 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb een ABN pasje en ga het gewoon maar een keer in een winkel proberen.
Hell's Kitchen, achter Times Square was ook gevaarlijk, net als Little Korea enz. Gelukkig is dat veranderd. Ik zat ff op die site te kijken en zag een foto van Hotel Carter. De beschrijving is niet echt best he http://www.urban75.org/photos/newyork/ny393.htmlquote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:44 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Ik heb zo'n Eurostyle pasje, heb ik sinds mijn 12e ofzo. Misschien moet ik er maar even mee langs de bank gaan.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:40 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ik ben het gister ff wezen vragen bij de ABN (ik heb studentenrekening / wereldpas) en je betaalt per transactie in de winkel ¤0,15 en elke keer dat je los pint kost je ¤2,25
haha lol, kwist niet dat het zo'n slechte naam had. Maar dit staat er ook onder: [October 1986] maar als ik dit eerder had gelezen had ik net zo goed me twijvels hoor. Het is vooral een hotel voor jongeren, toen wij er waren was er ook een hele groep jonge nederlanders. Het kan natuurlijk zijn dat wij dan net een 'goede' kamer hadden, want bij ons op de kamer was het best te doen. Volgens mij hebben we ook nog een stukje op de videocamera staan van onze hotel kamer...quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:13 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hell's Kitchen, achter Times Square was ook gevaarlijk, net als Little Korea enz. Gelukkig is dat veranderd. Ik zat ff op die site te kijken en zag een foto van Hotel Carter. De beschrijving is niet echt best he http://www.urban75.org/photos/newyork/ny393.html
Dit stond toruwens in de LP-gids bij Hotel Carter:
"This old hotel has a dark past: In the summer of 1999, a front-desk cleck died after a fellow employee stabbed him."
Ondanks dat je zegt dat het meevalt, ga ik er echt niet heen
Ja die heb ik ook altijd gehadquote:Op woensdag 21 juli 2004 22:16 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb zo'n Eurostyle pasje, heb ik sinds mijn 12e ofzo. Misschien moet ik er maar even mee langs de bank gaan.
wij hadden pendelbus genomen die stopt bij port authority, ongeveer 150 m van ons hotel. Onze baggage hadden ze achter gelaten op amsterdam airport, en dus kregen we die de volgende dag bij ons hotel afgeleverd. Dus totaal geen last gehad van het sjouwen met tassen. Alleen moesten we op de terug wel met onze tassen sjouwen. Ik had zo'n grote klote tas zonder wieletjes. Ik moest 150m met die tas lopen, maar het was echt een hel. Daarvoor hadden we ook nog 3 uur durende cirle line gedaan, en flink in de zon gezeten. We moesten daarna gelijk door naar de airport, dus ook nog eens bezweten met alle tassen lopen was zeker geen pleziertje, ook nog met het idee dat je new york verlaat en terug gaat naar kut nederland...quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:24 schreef Jeroenus het volgende:
@PhantoM
Met welk vervoersmiddel ben je naar je hotel gegaan vanaf het vliegveld?
Mijn hotel zit namelijk op 38str en tussen 5th en 6th avenue (bijna op 6th). Ten eerste zou ik met de metro er niet in één keer kunnen komen want de blauwe metrolijn komt niet in de buurt. Dan zou ik moeten overstappen op de oranje of gele lijn en dan uitstappen bij Herald Square (34th street) of Times Square (42nd street). Lijkt het je handig om met je koffer bij je zo ver de stad in te gaan en over te stappen en zelfs een block of 3-4 over straat te lopen met een koffer?
Als het nl. tegenzit ben je met de taxi veel kwijt en de taxi wordt wat gevaarlijkers geacht dan de metro. Bij JFK komt het namelijk voor dat er neptaxi's (geen licentie ofzo) rijden die jou naaien, zo stond in LP.
ja wij wouden eerst ook in de da vinci, maar die was volgeboekt, daarna in een ander hotel ergens op 96th st, maar die was ook volgeboekt, en toen kwamen we bij hotel cartel (1 ster) uit. zelfs iets duurder als het 3 sterren hotel op 96th street.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:09 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook altijd gehad, maarja ben inmiddels 20 dus heb nu een gewone pas, en die mevrouw achter de balie kon het zo opzoeken
Wij zitten overigens in het Da Vinci Hotel
gelegen in het midden: [afbeelding]
circle line van 3 uur rond manhattan. Kweet niet of die in de capitool staat. Leuke wandeling is ook vanaf batterypark city/world financial center omhoog lopen naar battery park. Bij zonsondergang is dat mooi. Ik had ook gehoord dat in brooklyn, volgens mij als je net de brooklyn bridge afkomt, er ene soort promenade is langs het water (is volgens mij in brooklyn heights). Met zonsondergang moet dat wel heel mooi zijn om te zien, manhattan met lichtjes. Ben het zelf vergeten om te doen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:14 schreef WooZ het volgende:
Heeft iemand nog echt goede must-do's die over het algemeen niet opvallend in de reisboeken (in ons geval dat Capitool ding) staan?
Nu oa op het programma; Statue of Liberty, Ellis Island, Diverse gebouwen, The Lion King, Wedstrijd New York Yankees
En ik wil nog een mp3 speler kopen als ik der tijd voor heb, want het scheelt nu écht veel met die lage $![]()
Volgens mij is dat echt een goede locatie. Redelijk in de buurt van Times Square, Central Park in de buurt, ziet er goed uitquote:Op woensdag 21 juli 2004 23:09 schreef WooZ het volgende:
Wij zitten overigens in het Da Vinci Hotel
gelegen in het midden: [afbeelding]
quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:23 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
circle line van 3 uur rond manhattan. Kweet niet of die in de capitool staat. Leuke wandeling is ook vanaf batterypark city/world financial center omhoog lopen naar battery park. Bij zonsondergang is dat mooi. Ik had ook gehoord dat in brooklyn, volgens mij als je net de brooklyn bridge afkomt, er ene soort promenade is langs het water (is volgens mij in brooklyn heights). Met zonsondergang moet dat wel heel mooi zijn om te zien, manhattan met lichtjes. Ben het zelf vergeten om te doen.
Tx Tx, k ga et meteen es ff uitzoeken of der dan wat te doen is!
btw, haal voor mij dan ff de nieuwe ipod
Die wilde ik zelf eerst ook halen (á 271$), maar is toch wat boven m'n budget. Nu ga ik maar voor óf de Creative Muvo TX 256mb (151$), óf een iRiver 890T (195$), óf iRiver 790T (173$) Ik heb al lopen zoeken naar goedkope zaken in New York... de enige die ik tot nu toe heb gevonden zijn BestBuy.com en DataVision. Vooral webwinkels zijn écht goedkoop, maarja, daar heb ik weinig aan![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2004 09:12 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Volgens mij is dat echt een goede locatie. Redelijk in de buurt van Times Square, Central Park in de buurt, ziet er goed uit![]()
kijk uit met winkels in new york. Er zijn veel van de kleine winkeltjes die in de etalage van alles hebben staan, digi cams, portable dvd's, allemaal electronica. Maar volgens mij zijn dat van die oplichter zaakjes die vooral erop uit zijn om toeristen te naaien. Er zitten veel oplichters op times square hoorde ik dus kijk uit.quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:41 schreef WooZ het volgende:
[..]
Mazzelaar. In de periode dat ik er ben (11-18 aug) spelen ze net dat moment 3 wedstrijden achter elkaar uit. Klotezooi.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:14 schreef WooZ het volgende:
Nu oa op het programma ....... Wedstrijd New York Yankees
Reviews zijn van 2003quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:07 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
haha lol, kwist niet dat het zo'n slechte naam had. Maar dit staat er ook onder: [October 1986] maar als ik dit eerder had gelezen had ik net zo goed me twijvels hoor. Het is vooral een hotel voor jongeren, toen wij er waren was er ook een hele groep jonge nederlanders. Het kan natuurlijk zijn dat wij dan net een 'goede' kamer hadden, want bij ons op de kamer was het best te doen. Volgens mij hebben we ook nog een stukje op de videocamera staan van onze hotel kamer...
Maar er zijn ook meerdere fokkers geweest, volgens mij ook mr.marcus . Hierbij: marcus wat vond jij van carter?
True.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:18 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
kut nederland....
volgens mij zijn er vaste tarieven van de airport naar manhattan, maar dat weet ik niet zeker...quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:32 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
True.
Met de taxi loop je wel het risico vast te zitten in het verkeer en daar betaal je ook voor. Ik heb een koffer op wieltjes, dus 200 of 300 meter lopen is geen punt.
JetlackIk ben niet zo uitgeput na lang reizen en in een vliegtuig slapen lukt mij ook wel. Ik land om 13.10 dus ik kom op een mooi tijdstip aan, kan ik gelijk inchecken en mijn kamer in en de spullen droppen om vervolgens de buurt rond mijn hotel te verkennen. Gelijk ff naar Madame Tussaud voor de NY pass en alvast wat restaurantjes zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |